HIFK:n ketjuruletti kaudella 2014–2015

  • 241 267
  • 1 057
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko tälle tiedolle jotain lähdettä, vai ihanko huviksesi vaan huutelet? Jos kyse on pelkästä huutelusta, olen valmis lyömään kanssasi vedon siitä, tuleeko IFK:n kokoonpanoon vielä uusia pelaajia kauden 2014-2015 aikana.

Tuskin kukaan suoraan tuollaista sanoo, mutta kun kuulee tiettyjä asioita (mitä tapahtunut parin viime vuoden aikana) ja tekee hiukan johtopäätöksiä, niin asianlaita näyttää tuolta. Jostain olin myös lukevinani, että loukkaantumisista huolimatta ei olla tekemessä mitään paniikkiratkaisuja. Pikkarainen hommattiin ja todennäköisesti hän tulee saamaan kauden loppuun kestävän sopimuksen. Näin ollen, pakisto on "täysi". Jos Söden paluu viiväästyy/kausi paketissa, niin tällöin saattaa tulla uusi pakki vielä sisään. Hyökkäykseen ei ole edes tarvetta hankkia uusia pelaajia. Maalivahti tilanne on täysi kysymysmerkki, kai se Lankinen/Ore sitten klaaraa vuoden vaihteen...

Todetaan nyt vielä, että minulla on kyllä ihan riittävän hyvä lähde, mistä asioita kuulen. Älä ole siitä huolissasi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tiedä kenen naamaan tuo märkä rätti pitäisi nyt puolustuspään peluutuksesta ensimmäisenä heittää: Kangasalusta? Tanska? Törmänen tietysti koko paketista vastaa, mutta kyllä siellä taitaa olla jaoteltu vähän tuota kuviota, kuten yleistä on.

IFK:n puolustuspään pelaaminen noilla E.Heikkisillä ym. on kyllä välillä karmeaa katsottavaa. IFK:n maalille tullaan ihan mielinmäärin, tilanteista ollaan myöhässä, ja laskekaapa vaikka illan "viihdykkeeksi", kuinka monta kertaa IFK:n pakit voittavat noita vääntöjä oman maalin lähellä. Viisikkopeli toimii ihan ok: sti, syötöt menevät usein omille ja etäisyydet ovat pieniä, kuten pitääkin. Mutta ei vittu office ja valmennus voi olla noin sokeita, etteivät näe epäkohtia siellä. Nyt sinne joku kovaa pelaava puolustaja heti, ja sitten loukkaantumisten helpotettua katsotaan paketti uudestaan. Nyt kun kerrankin on noin paljon taitoa jengissä, niin hommatkaa nyt hemmetti sitä voimaa sinne alakertaan, jotta joukkue on valmis menestymään keväällä! Liikaa vaadittu? CHL joudutaan vetämään näillä, mutta Liigaan voi vielä vaikuttaa ja paljon.
 
Tuskin kukaan suoraan tuollaista sanoo, mutta kun kuulee tiettyjä asioita (mitä tapahtunut parin viime vuoden aikana) ja tekee hiukan johtopäätöksiä, niin asianlaita näyttää tuolta. Jostain olin myös lukevinani, että loukkaantumisista huolimatta ei olla tekemessä mitään paniikkiratkaisuja. Pikkarainen hommattiin ja todennäköisesti hän tulee saamaan kauden loppuun kestävän sopimuksen. Näin ollen, pakisto on "täysi".

Todetaan nyt vielä, että minulla on kyllä ihan riittävän hyvä lähde, mistä asioita kuulen. Älä ole siitä huolissasi.

En minä sinun lähteistäsi tai niiden tasosta ole ollut tai ole huolissani. Kuhan kysyin, koska et milloinkaan viittaa mihinkään lähteeseen, toteat vain asioita sen kummemmin niitä perustelematta.

Itse en kyllä näitä sinun perustelujasi niele. Itse olen omilta lähteiltäni kuullut, että IFK etsii yhä edelleen puolustajaa joukkueeseensa. Tästä syystä tuota vetoakin sinulle tarjosin, mikä sinua ei kuitenkaan ilmeisesti kiinnosta. Ja kun mietin IFK:n paria viime vuotta, niin aina joukkuetta on vahvistettu tai "vahvistettu" kesken kauden, uusia pelaajia on siis tullut aina kesken kauden. Lisäksi IFK on parin viime vuoden aikana ollut, kokonaisuutena arvioiden, voittoa tuottava yhtiö. Vaikka tarkastelujaksoa vielä pidennettäisiinkin muutamalla vuodella, IFK on ollut voittoa tuottava yritys. Rahaa kirstun pohjalla on, nyt on kyse siitä, löytyykö se kohde, johon niitä euroja halutaan sijoittaa. Minä olen antanut kertoa itselleni, että IFK etsii koko ajan isäntää puolustukseensa, mutta nyt ei todellakaan hötkyillä. Jengiin ollaan hakemassa ihan oikeaa vahvistusta. Tähän soppaan kytkeytyy vielä KHL:n siirtotakaraja, joka on tällä kaudella jo joulukuun loppupuolella. Mikäli minulle kerrotut tiedot eivät ole täysin tuulesta temmattuja, IFK on valmis odottamaan myös KHL:n siirtotakarajan yli, saadakseen pelaajan, jonka todella haluavat. Helmikuun 15. päivä me viimeistään näemme, kumman päättely ja kuulemat jutut ovat sitten osuneet enemmän oikeaan.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Tulipahan ajankuluksi pyöräytettyä ketjulotto (kun kaikki pelaajat ovat terveenä, eli ei koskaan):

Goldobin-Elkins-Puustinen
Zaborsky-Ramstedt-Ikonen
Rask-Kuparinen-Leino/Partanen
Luttinen-Nykopp-Lamberg

Hyökkäykseen saadaan kasaan neljä todella hyvää ketjua, voi kyllä sanoa Nybarin onnistuneen hyökkäysosaston kasaamisessa.

Söderholm-Taipalus
Grillfors-Pikkarainen
Honkaheimo/Mr. X-Teppo

Puolustus huutaa yhtä oman pään isäntää sekä terveitä kärkipakkeja.

Husso
Lankinen/Ore/Mr.Z

Luotettava kakkosmolari kelpaisi. Mun mielestä näillä kahdella hankinnalla IFK nousisi Lukon rinnalle mestarisuosikiksi. Nybarille ihan vaan pikku vinkkinä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HS:n nettisivujen mukaan Joonas Rask pelaa Fribourg-pelissä ja ketjukavereina ovat Zaborsky ja Ramstedt. Linkkiä en laita, kun niillä on se suojamuuri.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Zaborsky ja Elkins on HS:n uutisen mukaan Raskin kanssa samassa ketjussa. Lainaus HS:n jutusta "Rask pelaa samassa ketjussa Corey Elkinsin ja Zaborskyn kanssa."
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
KOKOONPANO TÄNÄÄN:

Maalivahdit
34 Ville Husso
30 Kevin Lankinen (varalla)
Hyökkääjät
67 Tomas Zaborsky - 91 Corey Elkins - 88 Joonas Rask
78 Nikolai Goldobin - 46 Teemu Ramstedt (A) - 39 Arttu Luttinen (A)
14 Matti Lamberg - 80 Thomas Nykopp - 21 Mika Partanen
19 Sami Blomqvist - 62 Robert Leino - 28 Jasse Ikonen
Puolustajat
26 Toni Söderholm (C) - 8 Daniel Grillfors
47 Juuso Salmi - 43 Miihkali Teppo
18 Yohann Auvitu - 6 Eemeli Heikkinen
44 Otto Honkaheimo - 40 Julius Nyqvist

Heti näyttää paremmalta, kun Söde mukana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Söde tuo johtajuutta alakertaan mikä on tärkeää, liikaa ollut junnuja ja muualta tulleita tuolla pakistossa mikä varmasti vaikeuttaa pelaamista. Alhaalla pitää olla liideri. 1. paria lukuun ottamatta pakisto ei aiheuta riemunkiljahduksia.

Hyökkäyksessä erittäin paljon potentiaalia ja hyvät koostumukset, 3 ja 4 kenttä mukavan tasavahvoja.
_
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tuo kokoonpano vahvistaa sen epäilyksen ettei Hanky ehtinyt ennen kuin CHL:n rekisteröinti piti tehdä. Jos tämä nyt oli vielä jollekin epäselvää...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Hyökkäysosasto alkaa näyttää jo tuollaisenaan melko tasapainoiselta ja lisäksi täytyy muistaa, että siellä on vielä Kuparista ja Puustista reservissä. Luttinen tasapainoittaa loistavasti Goldobin-Ramu -kaksikkoa ja kolmosketju lienee vastustajan kannalta äärettömän vittumainen koostumus.

Söden paluu lämmittää mieltä, mutta ei tuo puolustus edelleenkään riemunkiljahduksia aiheuta. Neljästä puolustajaparista liigatasoa on sellaiset 1,5 kpl (vaikkei toki tänään Liigaa pelatakaan).
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Kerrankin tuli hymy huulille kun näki illan ketjut. Kaikki loukkaantuneet erittäin tervetulleita takaisin, ja hyvin muodostettu hyökkäys.
Söde - Grilli parille kovat odotukset, senhän pitäisi nimittäin olla helvetin hyvä.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Hyvältä näyttää! Pitää muistaa, että torstain peliin saadaan Hank, joten sillon Heikkisen voi heivata pois kokoonpanosta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuparinen ja Puustinen kun saadaan vielä hyökkäykseen messiin, niin on Stögöllä vähän mietittävää kuka joutaa sivuun. Blomqvist on satavarmasti yksi, mutta joku toinenkin sieltä joutaa poppareille.

Zaborsky - Elkins - Rask
Goldobin - Ramstedt - Luttinen
Leino - Kuparinen - Puustinen
Partanen - Nykopp - Ikonen

Ja Lambergia kierrätetään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvältä näyttää! Pitää muistaa, että torstain peliin saadaan Hank, joten sillon Heikkisen voi heivata pois kokoonpanosta.

Sepä siinä erikoista onkin että Heikkinen ei tipu kokoonpanon ulkopuolelle, olen siitä melkein 100% varma. Nyqvist ja ehkä Salmikin on tällä hetkellä ennemmin kokoonpanosta poissa kuin Heikkinen, tämä järkeily ihan sillä perusteella miten valmennus on näitä peluuttanut, Auvitu - Heikkinen on jo pelannut kimpassa viikkokaupalla.

_
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paremmalta näyttää mutta laitetaan nyt Södelle kuitenkin kevyet odotukset pitkän breikin takia. Kyllä tässä jo Taipalustakin kaivataan.

Hyökkäyksessä diggaan noista tutkapareista, mistä Stögö pitää kiinni: Elkins-Zabo, Ramu-Goldie. Nykopp-Ikonen on hajoitettu mutta Lamberg tuo voimaa kulmiin ja suoraviivaisuutta maalille. Leino-Ikonen voi toimia ihan yhtä hyvin. Partaselle paikkaa taas parantaa tasoaan.

Tänään pitää viimeistelyn olla parempaa kuin Sveitsissä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuparinen ja Puustinen kun saadaan vielä hyökkäykseen messiin, niin on Stögöllä vähän mietittävää kuka joutaa sivuun. Blomqvist on satavarmasti yksi, mutta joku toinenkin sieltä joutaa poppareille.

Zaborsky - Elkins - Rask
Goldobin - Ramstedt - Luttinen
Leino - Kuparinen - Puustinen
Partanen - Nykopp - Ikonen

Ja Lambergia kierrätetään.

Lamberg on kyllä helvetin tärkeä palanen kokoonpanossa ihan jo fysiikkansakin puolesta, puhumattakaan että pisteitäkin ropisee hyvällä tahdilla. Kun pelit kovenee kevättä kohden niin fysiikasta ei saa tinkiä koska sitä ei ole alakerrassakaan tarjolla. Ennemmin fleguin näistä kädellisistä hyökkääjistä aina kiertää Partanen, Puustinen jne, saavat hakea motivaatiota vaikkapa kuntofillarin kautta.

Mä uskon että Rask, Lamberg, Ikonen tulevat olemaan pirun tärkeitä pelaajia vielä tällä kaudella, on nopeutta tulla sieltä ylhäältä alaskin, takakarvalla ottaa kiekkoja jne sekä jokainen pystyy myös maaleja runnomaan.

Puustinen on alkukaudella ollut oikein esimerkki siitä mitä käy kun maalintekijä ei osu, on täysin turha jätkä kentällä ja en ole nähnyt kertaakaan saavan mitään aikaiseksi kun tullaan viisikolla alaspäin puolustamaan.

_
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, ja tästä sitten taas risuja Törmäselle. Tuossa pakkiparissa ei ole mitään muuta hyvää kun tyylikkäät pelipaidat.

Ja CHL:ssä ei ole sitäkään.

Lamberg on kyllä helvetin tärkeä palanen kokoonpanossa ihan jo fysiikkansakin puolesta, puhumattakaan että pisteitäkin ropisee hyvällä tahdilla. Kun pelit kovenee kevättä kohden niin fysiikasta ei saa tinkiä koska sitä ei ole alakerrassakaan tarjolla. Ennemmin fleguin näistä kädellisistä hyökkääjistä aina kiertää Partanen, Puustinen jne, saavat hakea motivaatiota vaikkapa kuntofillarin kautta.

_

Tämä on totta, mutta jos Stögön ajatuksia osaa yhtään lukea, niin se on juuri Lamberg jota tuolta kierrätetään. Puustinen ja Partanen häärii siellä käytännössä koko ajan, vaikka otteet olisivat heikkoja.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin. Nyt alkaa näyttää jo hyvältä. Tykkään myös kovasti hyökkäyskoostumuksista.

Samma här. Nyt näyttää hyökkäysketjut tasapainoisilta ja luulen, että Arttu on hyvä lisä Ramun ja Goldien kanssa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Honkaheimo pelannut eilen KiVassa, joten ei liene tänään Liiga-kokoonpanossa? http://www.suomikiekko.com/2014/11/kiekko-vantaa-vahvistuu-yli-500-liigapelin-pakilla/

Minkä hemmetin takia näin! Honkaheimo pelasi ti ihan hyvän pelin. Eli tänään siellä on sitten samaan aikaan taas kehissä Salmi, Heikkinen, Teppo ja Auvitu. Ei tuo Auvitu ole yhtään sen parempi pakki kun joku Heikkinenkään. Mutta onneksi Stögö on ratkaisut tämän pulman laittamalla ne samaan pariin. Huoh.

Ilmesty sellanen vitutuksen puuska yhtäkkiä. Toivotaan että häviää ennen peliä sentään!
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Eiköhän tämän päivän pakkiparit ole seuraavat: Söderholm-Grillfors, Salmi-Teppo ja Pikkarainen-Auvitu. Hyökkääjien terveystilanne on nyt parantunut niin paljon, että tuskin kokoonpanoon laitetaan 7. puolustajaa, vaan neljä täyttä ketjua. CHL:ssä saa pukea peliin 22 pelaajaa ja Liigassa 20, kuten kaikki tietävät, mutta muistutetaan erosta kahden sarjan välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös