HIFK kausi 2003-2004

  • 270 027
  • 1 800
Tila
Viestiketju on suljettu.

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Viestin lähetti matti&teppo
Zidlickyn lähtö voisi olla HIFK:lle taloudellisesti todella hyvä juttu. Zid...:n liksalla saa palkattua todella kovan luokan pakin (jos vaan HIFK:n hovihankkijalla on tarjolla), mutta älkääpäs unohtako siirtokorvauksia jotka tulisivat kaikki HIFK:lle. Fyrkkaa luulisi siis riittävän.

Ongelmana onkin Penan rahankäyttö ja scouttaus! Zidlicky ei kuitenkaa ollu Penan hankinta ja noin tasokkaita miehiä ei löydy 3goalsin listoilta. Tilalle on turha odottaa yhtä kallista miestä... "emme lähde hintakilpailuun". Tosin jos Janne Laukkasen sais tilalle, niin silloin tulee vähän hymyä suun pieliin... Silti, vastaavaa miestä kun ei vaan löydy!!

Tää onkin mun mielestä yks IFK:n pahimpia ongelmia! Ei löydetä mitään pelaajia itse. Kaikki ostokset rupee olee Jokereiden tyyliä. Pikkuseura tekee hyvän värväyksen ja seuraavalla kaudella se pelaa pääkaupunkiseudulla. Sit kun itse pitäisi ostaa jotain, saadaan jotain Sandwitchejä ja Scissons saatanoita! Noh, Stathos ja Kantor on poikkeuksia... Oikein kateeks käy Bluesia... Siellä ei todellakaan turvauduta muiden ostoksiin vaan ne miehet käydään itse tarkastamassa ja varmuudella ostetaan muilta kuin yhdeltä agenttifirmalta! On yhteistyötä NHL jengin kanssa yms. Meillä ei oo ku yks diktaattori joka hallitsee kaikkea...

Oonko vähä skeptinen vai tuntuuko siltä että ens kauden pelaajahankinnat löytyy yhdeltä listalta... 3goals!?!?
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
-Pena yllättää vielä kaikki (trust me!) ja signaa Pärän jatkoonkin.


Lieneekö siihen toistamiseen tarvetta. Voimassa oleva sopimus on jo olemassa, jos Pärssinen Suomessa ensi kaudella jatkaa.

Viestin lähetti Nickelbacl
Santala olis loisto värväys Pentiltä.


Loistava värväys keneltä vaan, koska hämeenlinnalaiset tuskin kovin halukkaasti ovat optiostaan luopumassa. Jos mies nyt ylipäätään Suomessa pelaa. Edellytyksiä ja raameja kun riittää paljon muuallekin kuin SM-liigaan.

Viestin lähetti Senior
JCaloun taitaa nykyhenkilöstöllä jäädä uneksi.


Tai painajaiseksi. Edellinen kerta riitti. Antaa Jaanan jatkaa käsilaukkunsa kera kaatuiluaan ja kiukutteluaan Stadin ulkopuolella.

A-junnuista sen verran, että lähtijöiden määrä vaikuttaa oleellisesti nostojen määrään. Huippulupaavia nuoria löytyy, joten potentiaalia riittää. Holma, Qvist ja Fagerstedt ainakin ovat todella mielenkiintoisia nimiä ensi kautta ajatellen. Mutta on siellä monta muutakin, jotka toivottavasti saavat hyvän näyttöpaikan parrasvaloihin.

Viestin lähetti Waverunner
Itse nauroin aivan kippurassa, kun kuulin Paulin matkaavan Atlantin toiselle puolelle. Nyt viime kuulemani mukaan Pauli pelaa farmin farmissa eli kuuluu samaan osastoon kuin tämä viime vuotinen Scissons.


IFK:ssa on tapana käyttää vanupuikkoakin joskus korvissa, joten ehkä se selittää miksi kuulo on eri luokkaa kuin siellä asemalaiturilla hesejä korviin tunkiessa.

Levokari pelaa farmissa ja hyvin onkin pelannut sen jälkeen, kun pelipaikka vaihtui Syracusen riveihin.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Nickelbacl
Ongelmana onkin Penan rahankäyttö ja scouttaus! Zidlicky ei kuitenkaa ollu Penan hankinta ja noin tasokkaita miehiä ei löydy 3goalsin listoilta.

Yhä surkuhupaisemmiksi menevät nämä 3Goals-lässytykset. Ennen tuotakin kirjoittamaasi viestiä olisi kannattanut vilkaista ihan oikeasti kyseisiä listoja. Näyttää siellä eräs Zidlickykin olevan Pärssisen, Tenkratin, Machuldan, Tarvaisen, Vykoukalin ja kumppaneiden seassa.

Ehkä ei ainakaan Zidlickyn nimellä kannata yrittää 3Goalsin pelaajia kritisoida.

Tilalle on turha odottaa yhtä kallista miestä... "emme lähde hintakilpailuun". Tosin jos Janne Laukkasen sais tilalle, niin silloin tulee vähän hymyä suun pieliin... Silti, vastaavaa miestä kun ei vaan löydy!!

Vie toimistolle pari miljoonaa euroa, niin taatusti löytyy. Ennen sitä ei ehkä ole fiksua tarjota yhdelle miehelle sopimusta, jonka arvo vastaa koko joukkueen budjettia. Yhdellä pelaajalla ei jääkiekossa kovin pitkälle pötkitä.

Tää onkin mun mielestä yks IFK:n pahimpia ongelmia! Ei löydetä mitään pelaajia itse.

Aivan kuten Dave Stathos, Frantisek Mrazek jne.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Viestin lähetti TheAnimal

Aivan kuten Dave Stathos, Frantisek Mrazek jne.

No Mrazek ei ole kyllä vielä hirveästi vakuuttanut (pari maalia mutta muuten aika näkymätöntä työtä), tuosta jne. -kaverista en osaa sanoa. Ei tuo nyt ihan "jäätävältäkään" listalta vaikuta tuo sinun mainitsemasi Stunthos+Mrazek.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti TheAnimal


Tai painajaiseksi. Edellinen kerta riitti. Antaa Jaanan jatkaa käsilaukkunsa kera kaatuiluaan ja kiukutteluaan Stadin ulkopuolella.

[/B]

Ohoh!!!!!
Pahus kun ei ollut mahdollisuutta nähdä sun hymyäs silloin 97/98 -kautena. Olihan se Caloun ihan paska jo silloin ja senkin jälkeen. Itse asiassa ihan "Jaana" (ämmä) alusta saakkka ja minkä mokan IFK tekikään kun ylipäätään hankki tuollaisen kaverin. Toista se oli kun meillä oli Vauhkonen ja.... :-)

Minun IFK:n kaudella 2003-2004 toivoisin olevan erilailla rakennettu.
Omistuspohja laajempi ja hallitus henkilömäärältään jonkin verran suurempi. IFK:ssa olisi UTJ. IFK laatisi suunnitelman (ihan oikeesti) millaisen joukkueen (pelaajat + valmentajat) se haluaa ja kertoisi heti kättelyssä, että tavoite on tästä lähtien AINA mestaruus. (Minun mielestäni näyttää siltä, ettei näin ole ollut viime vuosina). Suunnitelmasta voisi jopa kertoa / tiedottaa, jotta minun ei tarvitsisi kirjoittaa tänne ihan turhia ja tietämättömiä asioita kun en ole perillä IFK:n sisäisistä jutuista.

Valmentajana sellaiset kaverit, jotka hyväksyvät IFK:n suunnitelmat ennen kautta ja sitoutuvat siihen.

Ja mikäli huomataan, että laiva menee karille niin kenkää, Tj:lle, UTJ:lle, valmentajille tai niille pelaajille, jotka eivät pysy vauhdissa mukana. Kylmästi!!

Sitten hieman peliasusta: punaiset kypärät takaisin ja HETI!! ja sitten pelipaitoihin ei lisätä enää yhtään mainosta!!
Perinteiset sukat myös takaisin. (IFK:lla on perinteitä myös muuissakin asioissa kuin pelityyli).

Nimiä en joukkueeseen laita koska minulle on samantekevää pelaako 30 Hedbergiä jengissä kunhan IFK voittaa mestaruuden minua miellyttävällä pelityylillä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Vie toimistolle pari miljoonaa euroa, niin taatusti löytyy. Ennen sitä ei ehkä ole fiksua tarjota yhdelle miehelle sopimusta, jonka arvo vastaa koko joukkueen budjettia. Yhdellä pelaajalla ei jääkiekossa kovin pitkälle pötkitä.

No kyllä Saipa maksaa Machuldalle suurimman osan koko pelaaja budjetista ja ihan järkevältä se tuntuu. Saipa voittaa ja katuu Machuldan mukana.

Aivan kuten Dave Stathos, Frantisek Mrazek jne.

No toinen vaihtoehto Stathosille oli Alfie Michaud. Nyt kävi siis säkä. Eikä kyl muakaan häikässy toi Mrazek noissa kahdessa pelissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Stathos on hyvä hankinta, Mrazekistahan ei vielä tiedä. Muuten on ollut Zetan ja Kantorin jälkeen aika hiljaista omien löytöjen suhteen.

Ja arvasinkin toveri ja kenraali Animalin päässeen kuittaamaan Zetasta. 3goalsin kaveri.

Eihän 3goalsissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta ainoana ja varmimpana uusien hahmojen etsintäpaikkana se on aika kapea otos kaupan olevista miehistä kuitenkin. Ihan sama kuin ostaisi -m&t:n sanoin- lähimmältä Siwalta pääsääntöisesti kaiken. Ja ainakin aloittaisi sieltä kaiken tsekkailun.

Valaistakoon tässä yhteydessä 3goalsin ja esimerkiksi acmen (Rudy + omat junnut) suurinta eroa: acme on lähtöisin NHL:stä perustajansa Bill Ziton myötä ja sen pääasiallisin toimiala on edustaa pelaajia, jotka joko pelaavat NHL:ssä tai joiden on mahdollista pelata NHL:ssä. Pelkät Euroopan markkinat eivät yritystä liiemmin kiinnosta. Poikkeuksiakin on, tietenkin. Ei siis ihme, että HIFKin draftatut junnut ovat järjestään acmesta. Samoin Grunn, Häbä ja jokunen muukin tuleva draftin saaja. 3goalsilla on eurooppalainen näkökulma. Sen listoilla olevat pelaajat ovat pikemminkin NHL:stä tulijoita ja Euroopan sarjoja kolunneita pelureita. Näkyyhän ero jo omistuspohjassakin; toinen on amerikkalainen, toinen suomalainen. Acmen miehiä ovat myös Arska Ahonen ja Hannes Hyvönen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ens kauden veskari?

Tossa aikasemmin toivottiin Statsin jatkavan. Tuossa olen samoilla linjoilla... mutta sitten mainittiin Riksman kakkosena tai jopa ykkösenäkin. Ei onnistu. Minä näen tätä nykyä Juuson kiukuttelevana pikkukakarana, joka ei uskalla tapella verisesti ykkösveskarin paikasta. Hän valitsee tulevaisuudessa joukkueensa todennäköisesti sellaisin perustein, että hänellä on oltava turvallinen asema selkeänä ykkösveskana. Nykypäivänä on aivan normaalia, että jengissä on kaksi (änärissä jopa kolme) huippuveskaa, joista paremmalla tuntumalla oleva torjuu...

...Joten Juuso on mielestäni tervetullut IFK:hon vasta sitten, kun hän on sisäistänyt sen faktan, että jääkiekossa pelipaikkaa ei anneta, se otetaan.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Kaudesta 2003-2004 on tulossa todella mielenkiintoinen erityisesti HIFK:n kannalta, koska monien omien poikien tilanne on ensi kaudeksi avoin. HIFK:n näköisiä paluumuuttajia on tulossa niin koti Suomesta "moottorien päästä" kuin kauempaakin.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Pahus kun ei ollut mahdollisuutta nähdä sun hymyäs silloin 97/98 -kautena. Olihan se Caloun ihan paska jo silloin ja senkin jälkeen. Itse asiassa ihan "Jaana" (ämmä) alusta saakkka ja minkä mokan IFK tekikään kun ylipäätään hankki tuollaisen kaverin.


Ensi kaudella eletään kautta 2003/2004 ja silloin kuuden vuoden takaiset positiiviset kokemukset painaa kohtalaisen vähän, etenkin kun on itsellä tuoreempia ja huomattavan negatiivisia kokemuksia. Kyseisen pelaajan palkkatason päätähuimaavasta muutoksesta nyt puhumattakaan.

Mitä noihin moninaisiin vaatimuksiisi tulee, niin suoraan sanottuna ne muistuttavat kepulaista oppositiopolitiikkaa.

Menoja lisäävien asioiden vaatimuslista on pitkä kuin nälkävuosi. Tuloja tuottavista asioista mainitaan ainoastaan se, että mitä ainakaan ei saa tehdä, että tuloja kyettäisiin keräämään lisää.

Enää puuttuu "Kausikortit seuran maksettavaksi"-vaatimus.

Viestin lähetti Nickelbacl
No toinen vaihtoehto Stathosille oli Alfie Michaud. Nyt kävi siis säkä.


Niinpä, aina kun IFK onnistuu hankinnoissaan on kyse säkästä ja epäonnistuttaessa on kyse siitä, että johtoportaassa on tunareita.

Ja heti kun kykenet todistamaan, että SaiPa maksaa Machuldalle suurimman osan pelaajabudjetistaan, niin minä todistan sinulle Elviksen asuvan Lappeenrannan Iso-Kristiinassa ja juuri sen vuoksi Kauppakadulla on valtava monttu, koska Elvistä etsitään sieltä.

Viestin lähetti JHag
Eihän 3goalsissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta ainoana ja varmimpana uusien hahmojen etsintäpaikkana se on aika kapea otos kaupan olevista miehistä kuitenkin.


Alle 23% Ässiä vastaan pelanneista IFK-pelaajista on kyseisen toimiston listoilla. Kohtalaisen pieni prosentti, ottaen huomioon sen, että sinun väitteesi mukaan se on ainoa ja varmin uusien hahmojen etsintäpaikka. Viimeisimmistä pelaajista ei yksikään ole tullut 3Goalsin listoilta.

Enkä tiedä miten 3Goalsista saa Siwan, kun kuitenkin monet liigan ehdottomista huipuista ovat siellä edustettuina.

Sinällään se on aika ironista, että samaan aikaan kun yritetään kritisoida 3Goalsin kautta tulleita pelaajia, niin pelätään samojen pelaajien poislähtöä IFK:sta (Zidlicky, Pärssinen, Kantor, Vopat...).
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti TheAnimal


Ensi kaudella eletään kautta 2003/2004 ja silloin kuuden vuoden takaiset positiiviset kokemukset painaa kohtalaisen vähän, etenkin kun on itsellä tuoreempia ja huomattavan negatiivisia kokemuksia. Kyseisen pelaajan palkkatason päätähuimaavasta muutoksesta nyt puhumattakaan.

Mitä noihin moninaisiin vaatimuksiisi tulee, niin suoraan sanottuna ne muistuttavat kepulaista oppositiopolitiikkaa.

Menoja lisäävien asioiden vaatimuslista on pitkä kuin nälkävuosi. Tuloja tuottavista asioista mainitaan ainoastaan se, että mitä ainakaan ei saa tehdä, että tuloja kyettäisiin keräämään lisää.

Enää puuttuu "Kausikortit seuran maksettavaksi"-vaatimus.


Joo miten multa toi ehdotus unohtui? Totta mooses, pitäähän IFK:n todellakin maksaa mun kausarit.

Ihan hyvä kommentti, että kypärien ja sukkien vaihto lisää kustannuksia. Tätä mä oon pitkään pelännytkin, IFK kaatuu mikäli hankitaan uudet kypärät ja sukat. No mä voin ehkä ostaa yhdelle pelaajalle... :-)

Ja lopuksi kerrothan minulle sen pitkän listan niistä menojen lisäyksistä.

Olen huomannut aikaisemminkin kirjoituksistasi, ettei MITÄÄN saa näillä palstoilla kirjoittaa, mikä on IFK:n vastaista tai, tai kritisoi IFK:ta mikä ei perustu absoluuttiseen totuuteen (=sinun tietoosi).
Kerrotko vielä missä sanottiin, että minun olisi pitänyt lataa tähän tekstiä tulojen lisäämiseksi?
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Svante
Olen huomannut aikaisemminkin kirjoituksistasi, ettei MITÄÄN saa näillä palstoilla kirjoittaa, mikä on IFK:n vastaista

Veli Svante. Päinvastoin, se on palstalla In kritisoida HIFK:ta ja päätöksiä pelaajamateriaalista. Veli TheAnimal tuo keskusteluun vähän näkökulmaa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Q
Veli Svante. Päinvastoin, se on palstalla In kritisoida HIFK:ta ja päätöksiä pelaajamateriaalista. Veli TheAnimal tuo keskusteluun vähän näkökulmaa.

Sarkasmiako?
Itse asiassa omassa kirjoituksessani ei ollut kritiikkiä vaan ainoastaan omia ajatuksia. Mutta kun ne eivät mene yhteen erään kirjoittajan tietojen kanssa alkaa/jatkuu tää pidempiaikainen suunsoitto.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
--------------------------------------------------------------------------
Olen huomannut aikaisemminkin kirjoituksistasi, ettei MITÄÄN saa näillä palstoilla kirjoittaa, mikä on IFK:n vastaista tai, tai kritisoi IFK:ta mikä ei perustu absoluuttiseen totuuteen (=sinun tietoosi).
---------------------------------------------------------------------------

Heh, musta tuntuu, että täällä ei uskalla sanoa mitään kritiikkiä HIFK:sta eikä joukkueen pelaajista!

Kovasti mä arvostan Z:taa, Kantoria, T Ruutua, Stathosia, Vopatia... mutta kaikesta kritiikistä täällä jengi vetää herneen nenään! Edelleen olen sitä mieltä, että Pauli on satapaska jätkä, eikä pitäisi mahtua ensi kauden joukkueeseenne! Uskallampa väittää, että Nielikäinen pelaisi paremmin pakkina jo kovuuttakin löytyisi vähän erilailla :=)
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en jaksa uskoa alla olevien herrojen pelaavan liigassa enää koskaan.

Selänne
Lehtinen
Lumme
Numminen

Vaikka olishan se kiva nähdä ainakin pari herraa liigassa. Vaikka sitten punaisissa!

ps. Lehtisen kanssa juttelin viime kesänä ja hän sanoi, että jos joskus pelaisi liigassa, "se voisi olla vaikka Espoo. Eikös Espoossa ole hienoja kämppiäkin"? No, jokainen vetää tosta lauseesta omat johtopäätöksensä...?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Mitä enemmän makustelen asiaa, sitä houkuttelevammalta tuntuu ajatus siitä, että Suhonen siirtyisi ensi kaudella HIFK:n organisaatiossa urheilutoimenjohtajaksi (tai mikä hyvänsä titteli nyt työlle keksittäisikään). Näin hänen vuosikymmenien kokemuksensa ja suhteensa ympäri jääkiekkomaailmaa saataisiin organisaation palvelukseen. Kun mies itsekin on sanonut, ettei tämä valmentajan työ nyt niin herkuista herkuinta ole, niin tuon kaltainen toimenkuva voisi tarjota jopa levotonta sielua kiinnostavia haasteita. Meinaan vaan, että ei kai ole sattumaa esimerkiksi se, että jostain Tsekin takamailta kaivettu Mrazek yritti ponnistaa Maple Leafsiin jokseenkin samaan aikaan kun Suhonen oli Torontossa töissä - ettei vain olisi jäänyt poika tuolloin Suhosen mieleen?
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Ja lopuksi kerrothan minulle sen pitkän listan niistä menojen lisäyksistä.


Ota järki käteen ja katso edellistä kirjoitustasi, jossa vaaditaan lisää henkilöitä hallitukseen, urheilutoimenjohtajaa, mahdollisesti potkuja vähän joka suuntaan, sinua miellyttävää pelityyliä, mestaruutta ja ties mitä muuta.

Jos se järki toimii edes kädessä, niin silloin kykenet pienen pohtimisen jälkeen päättelemään, että henkilökunnan lisäys, potkut ja muut vaatimuksesi lisäisivät menoja.

Kerrotko vielä missä sanottiin, että minun olisi pitänyt lataa tähän tekstiä tulojen lisäämiseksi?


Ei missään. Siksi kirjoituksesi muistuttaakin kepulaista oppositiopolitiikkaa. Löytyy tuhat ja yksi syytä lisätä menoja, mutta ei yhtään syytä lisätä tuloja.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Mitenkäs kun tässä ketjussa ei olla (ainakaan näiden parin viime sivun aikana) otettu kantaa miten Ville Peltonen sijoittuu HIFKn ensi kauden ketjuihin? Minulle vihjailtiin Suomen suunnasta eilen viimeksi Villen “paluuta”. Miten varmaa tai epävarmaa Villen tulo on, sen kertokoon asioista paremmin tietävät TheAnimal, Isaksson, Jhag, jne. Itse toivon Villen jääntiä Jokereihin, mutta minulle annettiin ymmärtää Villen oman halun olevan punapaidoissa. Vaikka joillain tuntuu olevan antipatiaa Villeä kohtaan, niin kyllä hän edustaa liigan ehdotonta eliittiä, joten luulisi mahtuvan teillekin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tumba17
Mitenkäs kun tässä ketjussa ei olla (ainakaan näiden parin viime sivun aikana) otettu kantaa miten Ville Peltonen sijoittuu HIFKn ensi kauden ketjuihin? Minulle vihjailtiin Suomen suunnasta eilen viimeksi Villen “paluuta”. Miten varmaa tai epävarmaa Villen tulo on, sen kertokoon asioista paremmin tietävät TheAnimal, Isaksson, Jhag, jne. Itse toivon Villen jääntiä Jokereihin, mutta minulle annettiin ymmärtää Villen oman halun olevan punapaidoissa. Vaikka joillain tuntuu olevan antipatiaa Villeä kohtaan, niin kyllä hän edustaa liigan ehdotonta eliittiä, joten luulisi mahtuvan teillekin.
Kyllähän tuota kuiskutellaan Jäähallissakin, mutta niin on kuiskuteltu myös kaksi viime kautta. Sen perusteella suhtaudun itse yhä vähän skeptisesti Villen paluuseen, mutta toisin kuin useat muut, olisin valmis toivottamaan miehen takaisin. Ei Ville kyllä enää miltään "omalta pojalta" tunnu, mutta kuten sanoit, mahtunee meillekin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Waverunner
[B

Heh, musta tuntuu, että täällä ei uskalla sanoa mitään kritiikkiä HIFK:sta eikä joukkueen pelaajista!
[/B]

Minusta taas, missään joukkueketjussa ei syötetä paskaa omille lähellekään sitä määrää, kuin täällä.

Lisäksi olen varsin pitkälle "The Animalin" kanssa samaa mieltä siitä, että aivan älytön määrä törkyä ja kuravettä kaatuu koko ajan sinne, minne se ei kuulu. Liian moni kirjoittaa peesaillen muka asiantuntijana asioista, joista ei tiedä tuon taivaallista.

Ei pelkästä kritiikistä mitään krediittiä saa, kyllä siinä jonkinlainen totuuspohjakin olisi syytä olla. Asiallinen kritiikki on jo aikaa sitten hautautunut kaiken sen paikkansa pitämättömän jätteen alle, mitä yksi ja toinen asioista mitään tietämätön näppäimistöltään lykkää.
Mielipiteitä saa jokainen toki esittää niin paljon kun tykkää, mutta faktan ja fiktion täydellinen osin jopa tahallinen sekoittaminen on syönyt kritiikistä parhaan terän jo aikaa sitten.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tumba17
Miten varmaa tai epävarmaa Villen tulo on, sen kertokoon asioista paremmin tietävät TheAnimal, Isaksson, Jhag, jne. Itse toivon Villen jääntiä Jokereihin, mutta minulle annettiin ymmärtää Villen oman halun olevan punapaidoissa.

Sanotaanko varovasti vaikka näin, että jos IFK:lle kelpaa niin kyllä Villellekin. Ja kyllä Ville minulle kelpaa, ei ollut pojan oma syy, että jäi vaille sopimusta palatessaan. Ja on liigan eliittiä, ei kahta sanaa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Ville Peltonen

Viestin lähetti Isaksson
Sanotaanko varovasti vaikka näin, että jos IFK:lle kelpaa niin kyllä Villellekin. Ja kyllä Ville minulle kelpaa, ei ollut pojan oma syy, että jäi vaille sopimusta palatessaan. Ja on liigan eliittiä, ei kahta sanaa.

Olen täysin samaa mieltä veli Isakssonin kanssa.Itse en edes halunnut Villeä meidän jengiin viimeksi,mutta olen nyt kääntänyt takkia.Perun kaikki aiemmat puheeni Villestä,joissa leimasin hänet pehmoksi ja täysin turhaksi jätkäksi meille.Ukolla on asennetta vaikka muille jakaa,ja näkisin hemmon vielä mieluusti joukkueessamme.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isaksson
Sanotaanko varovasti vaikka näin, että jos IFK:lle kelpaa niin kyllä Villellekin. Ja kyllä Ville minulle kelpaa, ei ollut pojan oma syy, että jäi vaille sopimusta palatessaan. Ja on liigan eliittiä, ei kahta sanaa.

Pakko kai heittäytyä viralliseksi vastarannankiiskeksi tähänkin: :)
Ensinnäkin uskon (en siis tiedä, mutta oletan) että Pellelle kyllä tarjottiin HIFK-merkkistäkin paperia. Jos sitten ei sitä hyväksynyt tai jätti neuvottelut kesken syystä tai toisesta on se kyllä mielestäni "kaverin oma vika". Jos halua punaisiin olisi oikeasti löytynyt, olisi kyllä pelipaikkakin tullut.

Ja toiseksi haluaisin, että siirroissa palattaisiin kohti vanhaan Arimaa edeltäneeseen aikaan, jossa ei ihan heti liikuta paikallisvastustajien riveissä jojon lailla. Ei Viltosta siis minun fantasyHIFK:iin, kiitos. Ruutussa on jo ihan tarpeeksi nieltävää - vaikkakin kentällä kaveri on kingi. Kyllä niitä hyviä pelaajia muualtakin löytyy.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TheAnimal


Ota järki käteen ja katso edellistä kirjoitustasi, jossa vaaditaan lisää henkilöitä hallitukseen, urheilutoimenjohtajaa, mahdollisesti potkuja vähän joka suuntaan, sinua miellyttävää pelityyliä, mestaruutta ja ties mitä muuta.


[/B]
No niin tulihan se taas sieltä. Jatkoajan oma Katto Kassinen, poika HIFK:n sisäpiiristä, lensi tänne meille taas kertomaan että mestaruutta ei sitten tarvitse vaatia, koska se lisäisi menoja. Näinhän se tietysti on. Mitään tuloja lisääviä vaikutuksiahan mestaruudella ei olisi. Ollanpas me taas niin tyhmiä, kun ei tajuta näitä taloudellisia realiteettejä ja sitä että HIFK:n ei voi tulla pätevämpää porukkaa töihin, koska sellaisiahan ei ole. Tämä ylimielisyys ja kritiikin vastaanottokyvyttömyys omia tekemisiä kohtaan kertoo sen että kyseisen nimimerkin täytyy olla todella lähellä HIFK:n johtoa ja hyvin on jöötti uponnut.

Tämä ei ole fantasialätkää mutta suotakoon edes se unelmointi HIFK-faneille jotka muuten eivät ole pahemmin päässeet joukkueen menestymisestä kauden jälkeen yleensä nauttimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Isaksson
Liian moni kirjoittaa peesaillen muka asiantuntijana asioista, joista ei tiedä tuon taivaallista.

Ei pelkästä kritiikistä mitään krediittiä saa, kyllä siinä jonkinlainen totuuspohjakin olisi syytä olla.

Ehkä olen ymmärtänyt tämän ja:n väärin. Olen ollut siinä uskossa, että tänne saa kirjoittaa omia mielipiteitä, jotka ovat muodostuneet ties mistäkin syystä. Mielipiteiden ei tarvitse olla totuuteen perustuvia.

Esimerkkinä otetaan henkilö, jonka mielestäni IFK pelaa neitikiekko ja hallitus hoitaa asiansa huonosti. Mielipide perustuu esimerkiksi näkemäänsä.

Kommenttisi perusteella tulkitsen ettei näin saa sitten kirjoittaa.
Silti asioista päättävät moderattorit eivät, ainakaan tietojeni mukaan, ole kertaakaan huomauttanut tällaisesta. Ja modethan lopuksi päättävät miten ja mitä kirjoitetaan, eikö?

Mitä sitten tulee peesailuun niin näinhän ihminen hyvin usein käyttäytyy. Hakee itselleen saman mielipiteen omaavia ja "uskaltaa" kommentoida asioita niin kuin ne sisimmässään velloo. Tämä koskee tässä asiassa yhtä lailla sekä IFK:n puolia pitäviä kirjoituksia että IFK:n vastaisia kirjoituksia.

Ei liene sekää mitään uutta, että muutama hakee tahallaan pientä ärsykettä (provoa) määrätyillä kirjoituksilla saadakseen hieman tietoa miten asioihin reagoidaan. Kaikki ei ole kultaa mikä kimaltaa (kiitos Carlos).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös