HIFK kaudella 2017–2018

  • 590 208
  • 2 296

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oli kiva olla väärässä muuten Thorellin suhteen (tai siis dumasin vähän liian aikaisin). Nythän sillä on jo 18 pinnaa kasassa ja meno kyllä aikas pätevää kaikinpuolin.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä diggaan Thorellia, todella taitava kiekon kanssa, ei mikään taklaajatyyppi mutta taistelee hyvin kiekon itselleen. Nykoppin eilisestä maalistakin iloitsi kovin ja juhli sitä näyttävämmin kuin Nypsi itse. Verkassakin usein pieni hymy huulilla, lämii kiekkoa ja vitsailee joukkuekavereiden kanssa. Näyttää noin muutenkin viihtyvän hyvin jengissä ja stadissa. Pikkuhiljaa noussut omaksi suosikiksi. Toivottavasti saa jatkaa terveenä pelaamista koko kauden. Olikohan jo ensi kaudelle sopparia? Jos ei ollut niin toivottavasti on Salmelaisella jo pöytälaatikossa jatko.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sadannen kerran, Valtanen sanoi, että pelimerkit alkaa olla käytetty ja vasta tämän jälkeen Laakso poistui joukkueesta. Sinun houreiset juttusi ovat vaihtoehtoista todellisuutta.

Mistä tiedät ettei sitä päätöstä olla tehty jo aikaisemmin ja päätettiin tulla ulos Salmelaisen palkkaamisen yhteydessä? Laakson postumis uutisessa ei tietääkseni puhuttu mitään, että Laaksolle haetaan korvaajaa. Mistä tiedät ettei Laaksoon varattu raha ole käytetty Sopaseen?

Minä en houreile mitään vaan tukeudun faktoihin mitkä minulla on käytettävissä. Siihen sisältyy Everin kommentit tuossa aikaisemassa Kauppalehden uutisessa kuten uusimassa mikä käsitti Nordiksen ostamista. Valtasen kommentit, että pelimerkit on käytetty ja Salmelaisen kommentit keskittymisestä ensi kauden joukkueeseen.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tiedät ettei sitä päätöstä olla tehty jo aikaisemmin ja päätettiin tulla ulos Salmelaisen palkkaamisen yhteydessä? Laakson postumis uutisessa ei tietääkseni puhuttu mitään, että Laaksolle haetaan korvaajaa. Mistä tiedät ettei Laaksoon varattu raha ole käytetty Sopaseen?

Minä en houreile mitään vaan tukeudun faktoihin mitkä minulla on käytettävissä. Siihen sisältyy Everin kommentit tuossa aikaisemassa Kauppalehden uutisessa kuten uusimassa mikä käsitti Nordiksen ostamista. Valtasen kommentit, että pelimerkit on käytetty ja Salmelaisen kommentit keskittymisestä ensi kauden joukkueeseen.
Eikö ihan yhtä lailla voida kysyä mistä sinä tiedät nämä asiat? Valtanen ei tosiaan sanonut joukkueen olevan tässä vaan puhui pelimerkkien olevan käytetty. Tämän jälkeen Laakso poistui, joten on ainakin mahdollista, että pelimerkkejä vapautui. On myös mahdollista, että Laakson poistuminen oli jo ennakkoon tiedossa ja ne pelimerkit laitettiin Sopaseen. Et sinäkään voi kuitenkaan olla varma budjetin tilasta, jos olet julkisuudessa olleiden tietojen varassa, sillä Laakson poistumisen jälkeen ei olla annettu enää uutta lausuntoa. Yhtälailla myös sinun juttusi ovat pelkkää arvailua.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mistä tiedät ettei sitä päätöstä olla tehty jo aikaisemmin ja päätettiin tulla ulos Salmelaisen palkkaamisen yhteydessä? Laakson postumis uutisessa ei tietääkseni puhuttu mitään, että Laaksolle haetaan korvaajaa. Mistä tiedät ettei Laaksoon varattu raha ole käytetty Sopaseen?

Minä en houreile mitään vaan tukeudun faktoihin mitkä minulla on käytettävissä. Siihen sisältyy Everin kommentit tuossa aikaisemassa Kauppalehden uutisessa kuten uusimassa mikä käsitti Nordiksen ostamista. Valtasen kommentit, että pelimerkit on käytetty ja Salmelaisen kommentit keskittymisestä ensi kauden joukkueeseen.

Voi olla, että Laaksoon kohdistettu kustannus on käytetty Sopaseen tai vaikka Nybarin uuteen asuntovaunuun. Arvailu on mukavaa.

Fakta on kuitenkin se, että Laakson profiiliin istuvalle 1.korin puolustajalle on jopa Nybari nähnyt tarpeen. Tämän vuoksi Laakso hankittiin ja tämän vuoksi kustannuspaikalle on budjetoitu terveen Laakson verran rahaa. Koska uutta pelaajaa epäonnistuneen tryoutin jälkeen ei ole tullut sisään, niin fakta on myös se, että tarve on edelleen olemassa. Tätä tarvetta ei täytetä Sopasella.

Mutta turha tästä on vääntää. Uutta pakkia tulee 100-varmasti sisään viimeistään silloin kun Miro lähtee U20:n mukaan.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sanokoon Valtanen mitä tahansa niin en usko että jos on aivan pakko hankkia pakki niin sitä ei hankittaisi. Ja nyt on pakko.
 

Punanuttu_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sanokoon Valtanen mitä tahansa niin en usko että jos on aivan pakko hankkia pakki niin sitä ei hankittaisi. Ja nyt on pakko.
Samaa mieltä. Ihan yksi lysti, vaikka budjetti olisi ollut täytetty jo ennen Sopasen hommaamista, niin vähintään yksi pakki tuonne on hommattava. Toivottavasti vain löytyy sen verran malttia, että saadaan esimerkiksi ryöstettyä joku oikeasti vahvistus siirtorajan tuntumassa.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelimerkkien määrällä ei tosiaan ole mitään merkitystä jos joukkue kaipaa välttämättömiä hankintoja. Sitäpaitsi aina eivät hankinnat mene edes joukkueen pelaajabudjetista, vaan palkanmaksaja voi hyvin olla jokin sponsoreista. Tämä on hyvinkin todennäköinen skenaario mikäli sisään tuleva pelaaja on ns. katsojamagneetti. Tälläkin hetkellä joukkueestamme löytyy pelaaja joka ei saa HIFK:lta palkkaa lainkaan. Turha näistä mahdollisista hankinnoista on täällä väitellä ja varsinkaan puhua mistään faktoista ja Valtasen kommenteista samassa lauseessa. Valtanen voi medialle sanoa ihan mitä lystää, niin tekee mediakin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Pepper Jack Mikä on arvailua jos Valtanen on sanonut pelimerkkien olleen käytetty? Enhän voi asian todellista laitaa tietää, mutta minun milestä se on utopiaa kun täällä joka toisessa viestissä heitetään, että IFK olisi hankittava 1-2 pakkia ja siihen vielä Ramstedt päälle? Eikö Valtanen juuri tästä ottanut kiinni Salmelaisen julkistamisen yhteydessä?

Minulla ei ole mitään sitään vastaan, että pakki tulee. Itse en siihen usko muuten kuin lyhytaikaisen lainan muodossa. Katsotaan mitä tapahtuu.Tämä väittely asioista joista kukaan ei tiedä ,ei johda mihinkään.
Siihenkin voi olla syy miksi Ulander oli eilen 6 pelaavan pakin joukossa ja paremmin se pelasi kuin Varakas tai O'Connor.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Vaikka pelimerkit olisivatkin loppu, niin niitä voi saada lisää, niin kuin Ässät osoittaa.

Tähän kolehdin keräämiseen IFK tuskin lähtee koskaan. Jos pakottava tarve tulee niin siinä tapauksessa ylitetään budjetti. Olisi aika erikoista jos IFK pyytelisi avustuksia kun taseessa on yli 3 miljoonaa. Ässätkin tulee näiden hankintojensa kanssa olemaan vielä kusessa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Pepper Jack Mikä on arvailua jos Valtanen on sanonut pelimerkkien olleen käytetty? Enhän voi asian todellista laitaa tietää, mutta minun milestä se on utopiaa kun täällä joka toisessa viestissä heitetään, että IFK olisi hankittava 1-2 pakkia ja siihen vielä Ramstedt päälle? Eikö Valtanen juuri tästä ottanut kiinni Salmelaisen julkistamisen yhteydessä?
Se on arvailua siksi, että tämän lausunnon jälkeen yksi pelaaja on poistunut joukkueesta. On mahdollista että häneen budjetoitu palkka on käytetty Sopaseen, mutta tästä ei ole mitään julkista tietoa. Vai luuletko Nybondaksen valehdelleen Laaksolle try outista ja tehneen vain pätkäsopparin ilman aikomustakaan tehdä jatkoa?
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän kolehdin keräämiseen IFK tuskin lähtee koskaan. Jos pakottava tarve tulee niin siinä tapauksessa ylitetään budjetti. Olisi aika erikoista jos IFK pyytelisi avustuksia kun taseessa on yli 3 miljoonaa. Ässätkin tulee näiden hankintojensa kanssa olemaan vielä kusessa.

No ei sen tarvitse olla mitään kerjäämistä, jos sponsselta kysellään halukkuutta osallistua jonkun pelaajan kustannuksiin. Ässät toki voi joutua kohtaamaan kunnon turskat osin hankintojensa takia, tai sitten laiva kääntyy ja päädytään plussalle. Jos homma on terveellä pohjalla ja varsinkin jos on tehty satoja tonneja voittoa ties kuin monta vuotta putkeen, niin ihan hyvin voidaan ottaa hallitu riski pienestä lisä-turskasta. Oletuksena siis että turskaa tulee lähes varmasti, jos mitään ei tehdä. Jarkko Immonenhan esim. aikoinaan hommattiin Jypiin riskillä. Moni tarkan markan mies olisi siinä kohtaa sanonut, että rahaa ei missään tapauksessa ole Immoseen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Se on arvailua siksi, että tämän lausunnon jälkeen yksi pelaaja on poistunut joukkueesta. On mahdollista että häneen budjetoitu palkka on käytetty Sopaseen, mutta tästä ei ole mitään julkista tietoa. Vai luuletko Nybondaksen valehdelleen Laaksolle try outista ja tehneen vain pätkäsopparin ilman aikomustakaan tehdä jatkoa?

Kukaan täällä ei tiedä mikä summa on budjetoitu Laaksoon. Kukaan täällä ei tiedä missä vaiheessa näytti ettei Laakso pystyy pelamaan riittävällä tasolla. Sopanen on voinut tulla itsekin tarjolle ja on jouduttu arvioimaan sitten kustannuksia uudelleen. Miten minun arvailut sitten eroaa muista arvailuista? Aivan turha keskustelu.
Kaikki skenaariot mitä täällä on esitetty on mahdollisia. Joku uskoo pakin tulemiseen, minä en niin miksi en saisi argumentoida oman mielipiteeni puolesta? Ja itse kannatan Ulanderin ajamista sisään vaikka sekin on jo täällä julistettu piipittämiseksi. Ulanderille on rakenettu samanlainen kehityspolku kuin Heiskasellekin ja tulee varmasti seuraavissa peleissä saamaan pelillistä vastuuta. Jos ei sitä pysty ottamaan niin sitten voi olla, että joku tulee sisään. Ulander pelasi eilen 14min ja omassa pelissä +2 ja hyvin pääsi kiekolla paineen alta pois.

@Dragan Dabic Eiköhän tilanne ole tällä hetkellä, että ollaan menossa 0 tulokseen päin. Eilen tosin hallissa oli yli 7000 katsojaa ja jos jotenkin ulkoilmaottelu tulee täyteen voi tilanne muuttua. Ässät on tehnyt Salmiselle nimikkoaition minne pelaaja tulee ottelun jälkeen jne. En oikein näe IFK lähtevän tälläiseen spedeilyyn kun sitä rahaa on budjetin ulkopuolella. Se on eri asia halutaanko sitä käyttää.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan täällä ei tiedä mikä summa on budjetoitu Laaksoon. Kukaan täällä ei tiedä missä vaiheessa näytti ettei Laakso pystyy pelamaan riittävällä tasolla. Sopanen on voinut tulla itsekin tarjolle ja on jouduttu arvioimaan sitten kustannuksia uudelleen. Miten minun arvailut sitten eroaa muista arvailuista? Aivan turha keskustelu.
Sanot kirjoittavasi faktoja ja kysyt miten kirjoituksesi ovat muka arvailua. Nyt vasta myönsit kirjoitustesi olevan arvailua. Arvailusi ei siis varsinaisesti eroa muiden arvailuista, mutta väitteesi niiden paikkansapitävyydestä eroaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sanot kirjoittavasi faktoja ja kysyt miten kirjoituksesi ovat muka arvailua. Nyt vasta myönsit kirjoitustesi olevan arvailua. Arvailusi ei siis varsinaisesti eroa muiden arvailuista, mutta väitteesi niiden paikkansapitävyydestä eroaa.

Niin ne faktat mitkä on yleisssä tiedossa vai onko nekin arvailuja? Muut asiat on MINUN arvioita miten asiat on menneet tai menevät. Niitä en ole faktoiksi julistanut. Kannattaa lukea varmaan viestit uudelleen. Minun faktat on Valtasen sanomiset, Salmelaisen sanomiset, Everin sanomiset painetussa ja videolla. Ja artikkelit niiden ympärillä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ne faktat mitkä on yleisssä tiedossa vai onko nekin arvailuja? Muut asiat on MINUN arvioita miten asiat on menneet tai menevät. Niitä en ole faktoiksi julistanut. Kannattaa lukea varmaan viestit uudelleen. Minun faktat on Valtasen sanomiset, Salmelaisen sanomiset, Everin sanomiset painetussa ja videolla. Ja artikkelit niiden ympärillä.
Niin, otit tämän faktan, minkä Valtanen sanoi bujetista, mutta et huomioinut sen jälkeen tapahtuneita asioita, eli Laakson poistumista joukkueesta, joka aivan hyvin saattoi vapauttaa rahaa budjetista, vaikka sinä edelleen väitit budjetin olevan käytetty.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja itse kannatan Ulanderin ajamista sisään vaikka sekin on jo täällä julistettu piipittämiseksi. Ulanderille on rakenettu samanlainen kehityspolku kuin Heiskasellekin ja tulee varmasti seuraavissa peleissä saamaan pelillistä vastuuta. Jos ei sitä pysty ottamaan niin sitten voi olla, että joku tulee sisään. Ulander pelasi eilen 14min ja omassa pelissä +2 ja hyvin pääsi kiekolla paineen alta pois.

Tähän vahva sama: Ulander on kehittynyt huimasti ja uskaltaa ja pystyy pelaamaan kiekolla. Heiskasen "kehityspolkuun" en lähtisi vertaamaan. Heiskasen polku jäi kovin lyhyeksi: Oli jo viime kauden lopussa parhaita pakkeja.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulander pelasi eilen 14min ja omassa pelissä +2 ja hyvin pääsi kiekolla paineen alta pois.
Tästä täytyy todeta sen verran, että eilisessä pelissä Varakkaan ja Ulanderin keräämät +2 tuli aika pitkälti heistä riippumatta. Eikä siinä mitään, yhtälailla joskus tulee miinuksia pelaajasta riippumattomista seikoista, mutta mielestäni tuota +2 ei voida käyttää Ulanderin tai Varakkaan hyvän yksittäisen pelin perusteluna, kuten ei mielestäni voida käyttää Varakkaan omaa tai jopa omia maaleja huonon ottelun perusteluna.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en nyt ihan ymmärrä @jph27 :n vänkäämistä Valtasen sanomisista. Se, että budjetti on käytetty, ei automaattisesti tarkoita sitä, ettei yhtään uutta pelaajahankintaa tehdä. HIFK:lla on kassassa rahaa, se on selvä. Siitä meillä kellään ei kuitenkaan ole tietoa, onko HIFK halukas rahaa käyttämään uusiin tämän kauden joukkueen pelaajiin. Se raha, kun on jostain muusta pois. Hyvä puoli on se, että rahaa voidaan saada lisää, jolloin ”jostain muusta pois” muuttuukin yhtäkkiä irrelevantiksi. Myyjien pitää vain myydä enemmän. Heidän työnsä helpottuu huomattavasti, jos uusi hankittu pelaaja osoittautuu todelliseksi vahvistukseksi, joukkue voittaa ja menestyy ja kansa löytää katsomoon.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
[Eiköhän tilanne ole tällä hetkellä, että ollaan menossa 0 tulokseen päin. Eilen tosin hallissa oli yli 7000 katsojaa ja jos jotenkin ulkoilmaottelu tulee täyteen voi tilanne muuttua.

Eilen oli skidiklubi-matsi, joka osaltaan selittää hyvää yleisömäärää. Itsekin olin ilmaislipuilla tota kautta. Hieno homma toki ei siinä mitään.

Veikkaisin että jos ei hommata yhtään pelaajaa enää, ulkomatsi menee eurojen osalta nollille ja päästään puolivälieriin, niin voi olla nolla-tulos aika lähellä. Jos jäädään sääleihin, niin pienet turskat. Lisähankinnoilla mahdollisesti lisäturskaa, mutta toisaalta parantaisi mahdollisuuksia pärjätä ja korjata tulosta sitä kautta. Tätä siellä toimistollakin kai pohditaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Lopetetaan vänkääminen.

En tiedä mikä se budjetin tilanne todellisuudessa on, mutta tulkitsen Valtasen kommentit niin ettei uusia pelaajia ellei joku poistu ja en laske tähän joukkoon Teemua Laaksoa.

Myös uskon, että katsotaan pystyykö Ulander ottamaan vakiopaikan top 6:sesta ennen kuin arvioidaan tarvitaanko hankintoja Heiskasen reissujen ajaksi.

@Konalan Kettu Tarkoitin tietysti omaa kehityspolkua johon oleellisena osana kuuluu edustusjoukkueen ottelut. Ulander ei ole muuten ole ollut kertakaan jäällä vastustajan tehdessä maalin.

Ramstedt tunti sitten laittoi hyvin mystisen viestin Twitterissä ja ensimmäisenä tuli mieleen onko uraansa lopettamassa:

"Tuleva viikko tulee olemaan yksi urani hienoimmista ja tunteikkaimmista. Paljon olen saanut. Paljosta olen kiitollinen. #RamunMatkassa"

hashtag vie kyseiseen Twitter ketjuun.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Vai oliko Laakso alkukauden varmistus Heiskasen lähdölle? Heiskanen jäi eikä Laaksolle näin ollut enää tarvetta.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisihan tuo vallan eriskummallista, jos tällä kaudella ei tehtäisi enää yhtään pelaajahankintaa koska tarvetta on. Hyvin kummallista olisi myös, ettei uusi UTJ tekisi yhtään pelaajahankintaa ensimmäisenä kautenaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös