HIFK kaudella 2017–2018

  • 590 088
  • 2 296

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ainakaan usko Raskin suuntaavan Ilvekseen. En näe uran kannalta kovin järkevältä siirrolta, vaikka isompaa roolia saattaisi ollakin tarjolla. Palkkaa tuskin saa enempää kuin täällä, vaikka ulkopuolinen rahoittaja sen maksaisikin. Täällä pääsisi pelaamaan myös CHL:ää, jossa voi antaa näyttöjä ulkomaille. Oma veikkaukseni on, että Rask pelaa joko meillä tai lähtee kokonaan eri sarjaan. Tämä veikkaus ei toki perustu muuhun kuin omaan oletukseeni.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla Liigan yleisissä siirtohuhuissa eräs nimimerkki kertoilee, että Lukko ja IFK olisivat Michael Keräsen perässä, koska ei tule jatkamaan Ilveksessä.

Pari vuotta sitten olisi kovettanut, nyt ei yhtään joten toivottavasti jätetään väliin. Nybari luultavasti kuitenkin heittää 300 000e/kausi tarjouksen ja tiedotustilaisuus alkaa teeseillä "Tuhlaajapoika palaa vihdoin kotiin", viitaten siihen, että siirtyi Pohjois-Amerikkaan vaikka oli tehnyt sopimuksen IFK:hon.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Thorelille tervetuloa, mutta toivottavasti M.Keränen ei tule.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti mieluummin Aaltonen ensi kaudelle kuin Keränen. Näytöt aivan eri tasoa kuitenkin ja Keräsen hintalappu lienee kova.
 

444

Jäsen
Itse en ainakaan usko Raskin suuntaavan Ilvekseen. En näe uran kannalta kovin järkevältä siirrolta, vaikka isompaa roolia saattaisi ollakin tarjolla. Palkkaa tuskin saa enempää kuin täällä, vaikka ulkopuolinen rahoittaja sen maksaisikin. Täällä pääsisi pelaamaan myös CHL:ää, jossa voi antaa näyttöjä ulkomaille. Oma veikkaukseni on, että Rask pelaa joko meillä tai lähtee kokonaan eri sarjaan. Tämä veikkaus ei toki perustu muuhun kuin omaan oletukseeni.
Kuinka paljon kovempaa roolia Ilveksellä voisi olla tarjota Raskille kuin mitä on esim. tällä kaudella saanut meillä?
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka paljon kovempaa roolia Ilveksellä voisi olla tarjota Raskille kuin mitä on esim. tällä kaudella saanut meillä?
Tuskin kovin paljon isompaa, mutta runkosarjassa Raskin keskimääräinen peliaika oli vain 15:26. Kyllä Rask voisi saada Ilveksessä jopa pari minuuttia enemmän peliaikaa ottelua kohden.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Thorell olisi hyvä haku. Nälkäinen nuori pelaaja, joka on jo onnistunut Liigassa.

Itse kallistun myös Aaltonen / Keränen valinnassa Aaltoseen. Kätisyys on merkittävä syy tähän; huhujen mukaan joukkueestahan on poistumassa Rask, Puustinen ja Leino.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n hyökkäyksessä tapahtuu ensi kaudella iso muutos - teemalla lisää jalkoja ja nopeutta. Mielenkiintoisin kysymys on se, että kuka on tämä huhuttu ykköshankinta - pelaaja,jonka kaltaiseb ei pitäisi olla edes saatavilla Liigaan ja joka edelleen pelaa kauden 2016-2017 matseja?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK:n hyökkäyksessä tapahtuu ensi kaudella iso muutos - teemalla lisää jalkoja ja nopeutta. Mielenkiintoisin kysymys on se, että kuka on tämä huhuttu ykköshankinta - pelaaja,jonka kaltaiseb ei pitäisi olla edes saatavilla Liigaan ja joka edelleen pelaa kauden 2016-2017 matseja?
Ryan Laschin sopimus loppuu tähän kauteen. Parhaillaan liidaa SC Berniä NLA:n finaaleissa. Siinä voisi olla pelaaja, joka sopisi spekseistäsi jokaiseen. Loput sitten änäristä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ikosen poistuminen tulee harmittamaan.

Tämä kausi meni plörinäksi ison loukkaantumisen takia, mutta sitä ennen oli jo tehnyt hyvää matkaa sarjan yhdeksi parhaimmaksi voimahyökkääjäksi.

Toivottavasti ero tapahtuu yhteisymmärryksessä ja saadaan nähdä Jasse vielä kokonaisvaltaisempana pelaajana myöhemmin Stadissa.

Rask on joukkueen MVP Elkinsin ohella. Mahdoton ajatus että HIFK ei haluaisi pitää häntä. Mahdollisen lähdön syyt täytyy olla silloin kotiasioissa. Kaverilla on kuitenkin ykkösketjun paikka meillä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
HIFK:n hyökkäyksessä tapahtuu ensi kaudella iso muutos - teemalla lisää jalkoja ja nopeutta.

Tähän jääkiekko on menossa, hitaat pelaajat alkavat olemaan poistumaan päin. Toivottavasti tuota ei nyt viedä IFK:ssa kuitenkaan ihan äärimmäisyyksiin niin kuin Nybondaksella on tapana reagoida epäonnistumisiin, jalkoja ja nopeutta tarvitaan ehdottomasti lisää kyllä, mutta ettei nyt sentään ihan mikkihiiri kalustoa kasattaisi stadiin. Minun IFK:n kuuluu olla se kentän fyysisempi joukkue taklausten muodossa eikä mikään heiveröinen poppoo...
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ryan Laschin sopimus loppuu tähän kauteen. Parhaillaan liidaa SC Berniä NLA:n finaaleissa. Siinä voisi olla pelaaja, joka sopisi spekseistäsi jokaiseen. Loput sitten änäristä.

Lasch korvaisi siis Aaltosen, ei yhtään mahdoton yhtälö. Sean Bergenheimilla taitaa olla sopimus Ruotsiin ensi kaudeksi?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lasch korvaisi siis Aaltosen, ei yhtään mahdoton yhtälö. Sean Bergenheimilla taitaa olla sopimus Ruotsiin ensi kaudeksi?
Joo, Bergenheim jatkaa Frölundassa myös ensi kaudella, mikäli sopimusta ei päätetä purkaa. Ei ole ollut Ruotsissa kovin hyvä, palkkakin on varmaan aika kova. Sean ei mikään jalkava pelaaja taida enää vanhemmalla iällään olla, 33 tuli juuri mittariin sielläkin lopputalvesta. Bergenheimiä mietin myös tuon sinun viestisi perusteella aluksi, mutta Lasch herättää paljon vahvemmin mieleen adjektiivit "jalkava" ja "nopea". Voihan se olla, että tuo ykköstähti, jota ei pitäisi Liigaan pystyä saamaan, ei tuota nopeusaspektia itsessään edustaisi. Ainakaan kovin korostetusti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, West Ham
Onko se sitten Thorell se mystisenä hehkutettu pelaaja, joka pitää ehdottomasti sainata, kun yllättäen mahdollisuus tuli. Nykyaikaan sopiva kuvaus olisi kyllä sisältäen liiallisen hehkutuksen asiaa kohtaan ja huomioiden sopimuksessa olleen option. Toivottavasti ei, mutta Puustisen paikan täyttää välittömästi.
 

JigSaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännityksellä jo odottaa että millaisen nipun saavat ensi kaudeksi, onhan se kuitenkin juhlavuosi. Itse odottaisin ainakin kiven kovaa pakistoa, kokoa ja laadukkaita pelaajia esim. J.Järvinen tai Melart. Hyökkääjistä ei vielä mitään sanottavaa, kunhan olisivat jotain urallaan eteenpäin meneviä, nousujohteessa olevia pelaajia. Mitään ikäloppuja tai muita surffaajia on turha kalastella jos haluaa haastaa mm. Tapparan ensi kaudella. Tiedä sitten kuinka vetevä kohde IFK on pelaajamarkkinoilla. Rahalla voidaan kyllä pelata mutta jos kehittyvässä vaiheessa olevan pelaajan vaakakupissa on pelipaikka vaikka Tapparan kokoonpanossa, niin kyllä se mielummin sen paikan valitsee sieltä mistä on viime kausina ponnistanut urallaan eteenpäin muitakin pelaajia.
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka nyt vielä huhuja ovatkin niin samaa edari meininkiä näyttäisi olevan karavaanarin toiminta. Ahtola, Varakas, Thorell, Keränen, Tyrväinen. Ihan mielenkiintoisia nimiä mutta joiden löytämiseen ei todellakaan tarvita edes UTJ:ta.
- liksaa 30-50% lisää tähän kauteen verrattuna eli kalliita jolloin joku osa-alue joukkueesta jää taas vajaaksi
- vakio liiga kamaa joilla ei riittävästi tahtoa eikä edellytyksiä kehittyä joten treenaavat sen mikä on välttämätöntä

Lisäksi jatkavat Eronen, O'Connor ja eiköhän sieltä vielä löydy Generous, Teppo ja Salmikin.

Nimekkäitä yksilöitä varmasti saadaan myös ensi kaudeksi mutta ei nämä taaskaan hyvää joukkuetta lupaa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mulle kyllä käy huhutut J. Tyrväinen, Ahtola, Varakas, Keränen ja Thorell. Rask olisi tärkeää saada pidettyä ja kyllä mä tarjoaisin jatkoa myös Aaltoselle. Ykkössentteri pitää jostakin kaivaa ja sen pitää nyt sitten osua kohdalleen.

Aaltonen-X-Rask

Keränen-Tyrväinen-Thorell

Ahtola-Malinen-Partanen

Åsten-Jääskä-Petrell
+ loput

Kyllä mä tuollaisella hyökkäyksellä voisin lähteä kauteen.

Eronen-X

Finley-Heiskanen

Varakas-Kaski
Salmela+loput

Pakistoon ykköskorin puolustaja ja sitten joku syvyyspuolustaja 7. tai 8. pakin tontille.

Maalivahtiosastolle tarvitaan tasaisen varma suorittaja Lankisen pariksi. Mä ottaisin Irvingin, jos on saatavilla.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välihuomiona mainittakoon, että ensi kauden joukkueeseen pitänee hankkia myös kapteeni. Ei ole joukkueen edun mukaista pitää kapteenina pelaajaa, jolla tekee vaikeuksia mahtua pelaavaan kokoonpanoon, eikä meidän muista nykyisistä pelaajista ole täyttämään kapteenin saappaita.

Kuka se tällainen pelaaja voisi olla?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Välihuomiona mainittakoon, että ensi kauden joukkueeseen pitänee hankkia myös kapteeni. Ei ole joukkueen edun mukaista pitää kapteenina pelaajaa, jolla tekee vaikeuksia mahtua pelaavaan kokoonpanoon, eikä meidän muista nykyisistä pelaajista ole täyttämään kapteenin saappaita.

Kuka se tällainen pelaaja voisi olla?

Tuomo Ruutu? Jos on kunnossa, niin 2.-3. -ketjuun voisi taso riittää vielä hyvinkin.

Nimimerkillä @Analyytikko_ muuten hyvät hahmotelmat, mutta kyllä tuohon pitäisi vielä yksi sentteri haalia.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Nimimerkillä @Analyytikko_ muuten hyvät hahmotelmat, mutta kyllä tuohon pitäisi vielä yksi sentteri haalia.

Juu, ehdottomasti 1-2 sentteriä tarvitaan tuon hahmotelman lisäksi. Mutta nämä menevät sen "loput"-kategorian alle. Minusta Jääskä on osoittanut sellaisia otteita, että tarjoaisin hänelle näyttöpaikkaa ensi kaudella nelssonin senana. Mutta tietysti pitää olla kilpailua tuosta paikasta, joten muutama kirittäjä olisi paikallaan.

Itse jättäisin Vili Sopasen väliin, jos on edes saatavilla. Jotenkaan ei oikein iske meikäläiseen. Tuomo Ruutu olisi kyllä kapteeniainesta, mutta taitaa olla niin rikki, että ei mitenkään pysty pelaamaan koko kautta. Ja jos on pahasti rikki, niin mahtuuko vaikeuksitta kokoonpanoon?

Mä yrittäisin kynsin ja hampain pitää Raskin ensi kauden jengissä ja jos saadaan jäämään, niin Raskille C rintaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääskä on luistelutyyliään myöten samantyyppinen energiapakkaus kuin Rask. Ääni täältäkin sille, että pidetään kokoonpanossa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Juu, ehdottomasti 1-2 sentteriä tarvitaan tuon hahmotelman lisäksi. Mutta nämä menevät sen "loput"-kategorian alle. Minusta Jääskä on osoittanut sellaisia otteita, että tarjoaisin hänelle näyttöpaikkaa ensi kaudella nelssonin senana. Mutta tietysti pitää olla kilpailua tuosta paikasta, joten muutama kirittäjä olisi paikallaan.

Itse jättäisin Vili Sopasen väliin, jos on edes saatavilla. Jotenkaan ei oikein iske meikäläiseen. Tuomo Ruutu olisi kyllä kapteeniainesta, mutta taitaa olla niin rikki, että ei mitenkään pysty pelaamaan koko kautta. Ja jos on pahasti rikki, niin mahtuuko vaikeuksitta kokoonpanoon?

Mä yrittäisin kynsin ja hampain pitää Raskin ensi kauden jengissä ja jos saadaan jäämään, niin Raskille C rintaan.

Vai entä jos pidetäänkin kynsin ja hampain Elkinsistä kiinni? Tämä voisi ratkaista kertaheitolla sekä sentteri- että kapteeniasian.

Olen aina kyllä tykännyt T.Ruudusta, mutta kieltämättä pelikunto epäilyttää itseänikin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, ehdottomasti 1-2 sentteriä tarvitaan tuon hahmotelman lisäksi. Mutta nämä menevät sen "loput"-kategorian alle. Minusta Jääskä on osoittanut sellaisia otteita, että tarjoaisin hänelle näyttöpaikkaa ensi kaudella nelssonin senana. Mutta tietysti pitää olla kilpailua tuosta paikasta, joten muutama kirittäjä olisi paikallaan.

Itse jättäisin Vili Sopasen väliin, jos on edes saatavilla. Jotenkaan ei oikein iske meikäläiseen. Tuomo Ruutu olisi kyllä kapteeniainesta, mutta taitaa olla niin rikki, että ei mitenkään pysty pelaamaan koko kautta. Ja jos on pahasti rikki, niin mahtuuko vaikeuksitta kokoonpanoon?

Mä yrittäisin kynsin ja hampain pitää Raskin ensi kauden jengissä ja jos saadaan jäämään, niin Raskille C rintaan.
Olen samaa mieltä koko viestistä. Jääskä on hyvä energiapelaaja ja on juuri näitä joita ei toivottavasti päästetä muualle, "kun ei ole käyttöä". Voisi olla juuri niitä omia halpoja nuoria, jotka nousevat parin kauden aikana isompaan ja isompaan rooliin. Täytti kuitenkin vasta 19-vuotta, joten nuori kuin mikä.

Sopanen ei myöskään itseäni jostain syystä kauheasti lämmitä. Pirun kova pelaaja ja kova tekijä tähän liigaan mutta joku siinä mättää. Tiedä sitten johtuuko siitä, että jos tulee niin pelko on, että on sitten se meidän "ykköshankinta". Senhän myös tietää satavarmasti, että olisi kuitenkin yli puolet kaudesta telakalla ja sitten iskee 21 pelattuun peliin sen 2+5, kun vammat haittaa.
Mutta tälläkin kaudella 46 pistettä 41 peliin on ihan saatanan kova suoritus sitten taas vastapainona.

Tuomo Ruutu sytyttää itseäni kaikista vähiten ns. "kovista nimistä". Juna on jo mennyt, vammoja jatkuvasti ja vauhti tuskin riittää liiaksi. Hintalappukin voi vielä olla nimen takia suht kova, joten ei kiitos vaikka hieno mies onkin.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle kyllä käy huhutut J. Tyrväinen, Ahtola, Varakas, Keränen ja Thorell. Rask olisi tärkeää saada pidettyä ja kyllä mä tarjoaisin jatkoa myös Aaltoselle. Ykkössentteri pitää jostakin kaivaa ja sen pitää nyt sitten osua kohdalleen.

Aaltonen-X-Rask

Keränen-Tyrväinen-Thorell

Ahtola-Malinen-Partanen

Åsten-Jääskä-Petrell
+ loput

Kyllä mä tuollaisella hyökkäyksellä voisin lähteä kauteen.

Eronen-X

Finley-Heiskanen

Varakas-Kaski
Salmela+loput

Pakistoon ykköskorin puolustaja ja sitten joku syvyyspuolustaja 7. tai 8. pakin tontille.

Maalivahtiosastolle tarvitaan tasaisen varma suorittaja Lankisen pariksi. Mä ottaisin Irvingin, jos on saatavilla.
Tarvitsisi vielä yhden sentterin jotta Jääskä olisi vasta stuntmiehenä. Toki, jos tavoite on vain ja ainoastaan liigassa niin tuolla voisi lähteä. Tuossa tapauksessa tarvittava paikko hoidettaisiin tammikuussa (kuten tällä kaudella Malinen) mutta taas näytettäisiin kaikille ettei CHL juurikaan puheista huolimatta kiinnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös