HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 186
  • 3 548

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Jos noihin vertaillaan niin menisi ehkäpä jotenkin näin:
Söde = Söde
Järventie = Grillfors
Kankaanperä = ?
Vallin = Honkaheimo
Kurvinen = Teppo
Kousa = Auvitu
Kovanen = Taipalus
Melart = ?

Väittäisin, että Taipalus vertautuu ennemmin Kousaan, kuin Nauriiseen.

Mutta muuten tuo lista on sinänsä ansiokas, että siitä hyvin näkee, mitä pakistosta puuttuu. Kangelle ja Lädälle ei ole vastaavia pelaajia tämän hetken puolustuksessa ja se näkyy. Maalin edustalta lätkitään jatkuvasti vastustajan toimesta maaleja ja Husso on perseellään joka matsissa.

Auvitu vertautuu tällä hetkellä mestaruuskaudelta Eddie DelGrossoon.
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Itse Auvituta vuosikausia seuranneena, olen varma että mies tulee täyttämään hänelle annetut saappaat paremmin kuin hyvin. Jos seuraatte hänen kokonaisvaltaista peliään kumpaakin pelisuuntaan, huomaatte saaneen täyden vastineen pelimerkeillene. Moka päästää Jypistä. No, nollaamme teidät pleijareissa kyllä ilman häntäkin, jos teillä käy niin huono munkki, että siellä vastakkain joudutaan (:
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse Auvituta vuosikausia seuranneena, olen varma että mies tulee täyttämään hänelle annetut saappaat paremmin kuin hyvin.

Minä taas en ole Auvitun suhteen luovuttanut. On tullut joitakin virheitä, kuten JYP-pelin ratkaisumaali, mutta mielestäni kohtuuttoman paljon saanut paskaa niskaansa. Ehkä tässä nyt näkyy pakiston puutteet ja kritiikki on sitten aika helppo kohdistaa ns. ulkomaalaisvahvistukseen. Tehotilastossa +3, joka on joukkueen kolmanneksi paras Grillforsin ja Taipaluksen jälkeen. Mielestäni Auvitu onkin pelaavan kokoonpano kolmanneksi paras puolustaja. Teppohan esimerkiksi oli jossain vaiheessa tehotilastossa kärkeä ihan koko liigan mittapuulla, mutta nyt -1. Auvitu on nyt tavallaan itse se pakkiparin kokeneempi puolustaja, kun mielestäni hänen kuuluisi pelata nimenomaan itse kokeneen puolustajan kanssa. Lisäksi toisin kuin monella muulla HIFK:n "pakkilupauksella" Auvitulla sentään on joku pelillinen ominaisuus, jonka päälle pakettia voi lähteä kehittämään. Auvitun luistelu kiekon kanssa on todella hienoa katseltavaa. Tähän mennessä näistä tilanteista on rakentunut todella vähän mitään konkreettista, mutta kyllä minä silti tätä kaveria jaksan katsoa kaksi kautta mielummin, kuin esimerkiski Salmea.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auvitu on nyt tavallaan itse se pakkiparin kokeneempi puolustaja, kun mielestäni hänen kuuluisi pelata nimenomaan itse kokeneen puolustajan kanssa. Lisäksi toisin kuin monella muulla HIFK:n "pakkilupauksella" Auvitulla sentään on joku pelillinen ominaisuus, jonka päälle pakettia voi lähteä kehittämään. Auvitun luistelu kiekon kanssa on todella hienoa katseltavaa. Tähän mennessä näistä tilanteista on rakentunut todella vähän mitään konkreettista, mutta kyllä minä silti tätä kaveria jaksan katsoa kaksi kautta mielummin, kuin esimerkiski Salmea.

Itsekin näen Auvitusa paljon piilossa olevaa potentiaali varsinkin hyökkäyspäähän. Kaipaa viereensä varmistavan stay-at-home pakin, joka pelaa kovaa oman maalin edessä, kuten koodinimi "Kurvinen+". Auvitu tarvitsee vielä tekemiseensä lisää huolellisuutta ja vetoa pitää kehittää. Pystyy tuomaan kiekon hyökkäysalueelle hyvällä luistelullaan, mutta valitettavan usein seuraava veto/syöttö on harmittavan heikkolaatuinen, jolloin koko hyvä kiekon ylöstuonti valuu hukkaan. Pelaa suhteellisen kokonaisvaltaisesti. On toki tehnyt muutamia maaliin johtaneita virheitä, mutta eihän kukaan meistä peluuttaisi Auvitua Heikkisen kanssa kuin pakosta? Eihän se vaan voi toimia. Honkaheimon kanssa saattaisi synkata, jos honkkikselle saadaan vähän lisää munaa pelaamiseen. Ehkä Honkaheimostakin saataisiin enemmän irti, kun hän pystyisi keskittymään pelkkään perus pelaamiseen?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Auvitu on omalla tavallaan ihan ookoo pakki tähän liigaan. Muistuttaa itse asiassa aika paljon vanhaa kunnon Kovas-Tommia. Mutta hänen parinaan pitäisi olla Kanki / Kurvi / Joku Muu Ihmisen Kokoinen Isäntä. Omassa päässä patonki on todella heiveröinen roikkuja. Honkaheimo on oikeastaan millä mittarilla tahansa suurin pettymys pakeista. Eikös Rauman miehen pitänyt tuoda fyysistä presenssiä ja kokemusta? Auvitu Mobergin tai Heikkisen parina on paskinta, mitä HIFK:n alakerrassa on nähty sitten Rajala-Tuominen -aikojen.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Auvitu on omalla tavallaan ihan ookoo pakki tähän liigaan. Muistuttaa itse asiassa aika paljon vanhaa kunnon Kovas-Tommia. Mutta hänen parinaan pitäisi olla Kanki / Kurvi / Joku Muu Ihmisen Kokoinen Isäntä. Omassa päässä patonki on todella heiveröinen roikkuja. Honkaheimo on oikeastaan millä mittarilla tahansa suurin pettymys pakeista. Eikös Rauman miehen pitänyt tuoda fyysistä presenssiä ja kokemusta? Auvitu Mobergin tai Heikkisen parina on paskinta, mitä HIFK:n alakerrassa on nähty sitten Rajala-Tuominen -aikojen.

Taitaa honkaheimo ja Tuomaisen Miikka olla sukua. Samanlaisia halinalleja molemmat. Kalpahan näytti eilen todella fyysiseltä joukkueelta kun heitti meidän ukkoja seinille. Nyt kun Lamberg on poissa niin jengistä ei löydy yhtään taklaajaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Honkaheimo on oikeastaan millä mittarilla tahansa suurin pettymys pakeista. Eikös Rauman miehen pitänyt tuoda fyysistä presenssiä ja kokemusta?

Honkaheimolla ei kyl oo mitään tekemistä fyysisyyden kanssa. En ole varmaan ikinä nähnyt yhtään kunnon taklausta, vaikka lähes jokainen Lukon peli kaudessa tulee katsottua. Enemmänkin sanat kömpelö, kädetön ja hidas kuvaavat miestä. Ei kyllä täytä Liigatason pelaajan kriteerejä millään tavalla ja näköjään HIFK:ssa mikään ei ole muuttunut.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raymondin kuvaus vastaa ikävästi sitä Honkaheimoa joka meillä on kentällä pyörinyt. Onko tässä sitten haettu jotain new-age hybridipakkia, vaikea sanoa. Toistaiseksi heikko haku. Onhan tässä vielä aikaa kyllä. Jos ja kun Stögön systeemi iskostuu kunnolla pelaajiin, saadaan tarvitut vahvistuksest niin jospa se siitä. Ihmettelen tosin edelleen sitä eikö tässä(kin) voitu hakea hieman paremmin skulannut pelaajaa.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Harmi, Honkaheimoltakin odotettiin ihan muuta, kuin mitä saatiin, samoin Auvitulta. Toivottavasti ei nyt mottipäisiä makseltu.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Honkaheimo on kyllä ollut pettymys. Odotin että, Honkaheimo pystyy pelaamaan fyysisesti ja siivoamaan maalin edustan, mutta mikään näistä ei ole toteutunut. Kiekollinen peli on myös ollut aivan karmeaa. Jos otteet eivät parane, niin ehdottomasti uutta pakkia tilalle ja Honkaheimo kieroon. Auvittu taas on ollut kaikkea sitä mitä osasi odottaa, joten voiko Auvittua sanoa pettymykseksi, kun kuitenkin pelaa sillä tasolla, mihin taidot riittää. Sanoin, jo ennen kauden alkua, että Auvittu on hyvä rotaatiopakki, ei muuta. Kauheaa katseltavaa muuten omalla puolustusalueella: miehet hukkuu, lukee väärin peliä ja voima ei riitä laitaväännöissä eikä oman maalin edessä. Hyökkäävänä puolustaja taas Moberg on jo nyt Auvittua edellä. Ei ole Auvitun vika, että joutuu pelaamaamaan liian suuressa roolissa taitoihinsa nähden, vaan syyttävä sormi osoittaa skouttaus osastoon.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei ole Auvitun vika, että joutuu pelaamaamaan liian suuressa roolissa taitoihinsa nähden, vaan syyttävä sormi osoittaa skouttaus osastoon.

Juurikin näin. Auvitu on ollut täsmälleen sellainen kuin odotin, jatkaa siis Jypin aikaisella tasollaan. Vain HIFK voi olla niin dorka, että ostaa jo useamman kauden näyttöjen perusteella (ja näytöt on annettu ihan kotimaan liigassa) tällaisen pakin isoon rooliin. Sama kuin ostaisi Lauri Törhöseltä kansainvälisille markkinoille tarkoitetun tv-sarjan.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama kuin ostaisi Lauri Törhöseltä kansainvälisille markkinoille tarkoitetun tv-sarjan.

Melkein jo tönimisketjun kamaa, sanooko vuosi 1989 mitään ja kulttileffa Insiders, häh? Mutta sitten asiaan - verorajavahvistuksia alkanee lähipäivinä ilmestyä liigajengeihin ja toivotaan, että HIFK on ollut ajoissa liikkeellä 'isojen kalojen' kanssa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Moberg on kyllä joka suuntaan ja jopa paikallaan ollessaan sen luokan tuhnu tuolla kentällä, että menee missään roolissa hädin tuskin edes Heikkisen ohi. Ei kuulu missään olosuhteissa pelaavaan kokoonpanoon.
Heikkinen on liigan paskin puolustaja, joten kyllä Moberg menee tulevaisuuden lupauksena kirkkaasti ohi. Heikkinen ei osaa luistella, ei omaa minkäänlaista pelikäsitystä, ei osaa ampua eikä syöttää ja pelaa kokoisekseen kuin tyttö. Moberg sentään osaa luistella ja omaa hyvän pelikäsityksen!
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mun mielestä taas Moberg menee jo tällä hetkellä pakkirotaatiossa Salme,Heikkisen ja Auvitunkin edelle. Pelejä rohkeesti alle ja Mobergista on oikeasti iloa, toisin kun edellä mainituista tuhnuista.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Mä nään kanssa Mobergissa valtavasti enemmän potentiaalia kuin Salmessa, Heikkisessä tai Auvitussa. Mobergia saa ja pitää laittaa kentälle paljon, jotta tuo potentiaali saadaan kenties ensi kaudella kukkimaan :)
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Minkä takia muuten Juha Tarkkasta ei ole peluutettu vielä HIFK:ssa tällä kaudella? Kuitenkin mestiksessä tehnyt ihan mukavia tehoja ja luulisi pärjäävän kulmaväännöissäkin Mobergia paremmin.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Mobergin kohdalla potentiaali on kyllä nähtävissä, ongelmana tällä hetkellä mielestäni on se, että IFK:lla ei ole laittaa viereen kunnollista stay-at-home pakkia, joka pystyisi paikkaamaan virheitä ja erityisesti auttamaan maalinedustalla. Honkaheimo kai nykykokoonpanosta olisi se loogisin vaihtoehto, mutta mies on ollut monesti vähintään yhtä hukassa omassa päässä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nyt on sitten 2/3 Top3 pakista lasaretissa, kun Taipalus hajosi Vaasassa. Olisiko Karavaanari nyt aika hommata niitä vahvistuksia takalinjoille?
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Grillfors on pelimies, mutta sen jälkeen tuleekin aika paljon tyhjää ennen seuraavaa luottomiestä.

Kävin juuri Helsingin IFK:n sivuilla lunttaamassa, että ketä tähän meidän ns. puolustukseen oikein kuuluikaan. Jaottelisin pelikuntoisen saaliini kahteen kategoriaan: junnut ja selittämättömät liigavärväykset. Ei mestaruuspakisto.

Nyt sisään:

1. Oystrick
2. Karalahti (en minäkään tykkää)
3. Eka jätkä kadulta
 

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sisään:

1. Oystrick
2. Karalahti (en minäkään tykkää)
3. Eka jätkä kadulta
Jaa, itse ottaisin mielummin ton ekan jätkän kadulta kun karalahden IFK:hon. En kyllä tajua miten vielä löytyy IFK-faneja, jotka haluaisivat karalahden joukkueeseen.

Toivotaan, että Taipalus ei pahemmin hajottanu itseään. Pakistoon pakko hankkia vahvistuksia, ja toivotaan että Söde palaa pian.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sisään:

1. Oystrick
2. Karalahti (en minäkään tykkää)
3. Eka jätkä kadulta
Kohtaan yksi: kyllä kiitos.
Kohta kaksi ja kolmehan olisi voinut vielä muutama vuosi sitten olla yksi ja sama, mutta ei kiitos.
Kyllähän tonne nyt jumalauta pitää jostain pakkeja saada. Yllättävän hyvin ovat kuitenkin pelanneet odotuksiin nähden (ei odotuksia). Jos kaikki kunnossa ja siihen yksi kunnollinen lisää niin olisi kyllä hyvin pullat uunissa. Vaadin tekoja(auttaa varmasti).
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa, itse ottaisin mielummin ton ekan jätkän kadulta kun karalahden IFK:hon. En kyllä tajua miten vielä löytyy IFK-faneja, jotka haluaisivat karalahden joukkueeseen.

Haluaa ja haluaa. Ensisijaisesti haluaisin joukkueen, sen jälkeen voi alkaa erotella pelaajia kivoihin ja kenkkuihin.

Jos Taipaluksen kohdalla puhutaan viikoista, tässä annetaan jo niin paljon eteen vastustajille että urheilullisuus kärsii. Pakko löytää pakkeja heti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös