HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 488 117
  • 3 548

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Teemu Laakso alkaa muuten jo kuulua niihin pelaajiin, joiden olemassaoloa alan ihan tosissaan jo epäillä. Joka kevät alkaa se huhurumba hänestä ja IFK:sta, mutta taitaa oikeasti olla niin, ettei kenelläkään ole ollut kuulo- tai näköhavaintoa hänestä vuosikausiin?

Näköhavainnot on viime kevään mm-kisoista, mutta katsotaan jatkaako lopulta Venäjällä ensi kaudenkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Teemu Laakso, pelaajamarkkinoiden Kai Rautio? Teposta sanoisin, että allekirjoitan täysin hänen potentiaalinsa, tästä ei kahta sanaa. Mutta en kuitenkaan lohkaisisi hänelle tässä vaiheessa uraa profiilipakin paikkaa kokoonpanoon, haluaisin nähdä vielä ainakin yhden hyvän kauden lisää. Muistutan siitä, että nuoren pakin matka liigapelaajaksi on pitkä ja moni lupaava sälli on ottanut takapakkia saatuaan liian paljon liian pian. Melartin annettiin rauhassa kasvaa isoon rooliin. Samoin tekisin Tepon kanssa. Eli kyllä mä miehittäisin 2 ensimmäistä paria ihan muilla pelaajilla: Söde, Jokela, "Eronen", "Kanki"/"Mäkelä".

Paluumuuttaja? No, onhan noita mahdollisuuksia, yksi on itsestäänselvästi nimenomaan Melart. Siis vastaavalla tavalla kuin Laakso ja moni muu.
 
Viimeksi muokattu:

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei kai se J. Ruutu nyt oikeasti ole meille tulossa, eihän?

Toivottavasti ei, olisi aikamoinen perseennäyttö vaihteeksi (tosin onhan näitä nähty). Kuitenkin kyseinen pelaaja ei kunnioita peliä eikä vastustajia, joten ihan parasta olisi kun ymmärtäisi lopettaa. Pahoin pelkään että joku Blues tai Sport sen vielä huolii ensi kaudeksi, henk kohtaisesti en haluaisi nähdä miestä enää hokkarit jalassa enkä Liigassa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei kai se J. Ruutu nyt oikeasti ole meille tulossa, eihän?

Meillä ei just nyt oo käyttöä sirkustempuille. Ja vaikka se kuulemma onkin kaikkien kynsien alla jopa tanssitytteleitä myöden, niin ei siltikään.

En usko että tulee, se juna meni jo muutama vuosi sitten. Lisäksi Jakke ei ole oikeasti esittänyt liigassa mitään niin hienoa, minkä vuoksi pitäisi edes yrittää sainata sitä joukkueeseen.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Matti Lamberg puolestaan kuulostaa viisikymppiseltä, hieman ylipainoiselta tissibaarin omistajalta, jolla on aina hyvä rusketus, takatukka, viikset ja värikkäästä lyhythihaisesta paidasta on vähintään kolme ylintä nappia auki paljastaen paksun kultaketjun ja rintakarvat.

Tämä mies heti tänne! Meillä oli aikonaan tällainen heebo, jota näinä värittöminä,nukuttavina ja tylsinä aikoina on ihan helvetin ikävä!
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä mies heti tänne! Meillä oli aikonaan tällainen heebo, jota näinä värittöminä,nukuttavina ja tylsinä aikoina on ihan helvetin ikävä!
Karulla tavalla tämä on totta. Tuolloin urheilullinen menestys oli joko kaukainen muisto tai haave, mutta ainakin riitti huvia. Nykyään ei ole ollut yhtään mitään.

Alas on kyllä vajottu jos Penan aikoja on ikävä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Itse henk koht toivon vilpittömästi ja hartaasti, että Pentti Matikainen palaisi IFKhon takaisin joihinkin tehtäviin. Nyt viime kaudesta ei jäänyt muuta mieleen kuin Villen jäähyväiset ja Pena koutsaamassa Talviklassikon pre matsia. Verratkaa nyt hei Penan lehdistötilaisuuksia ja näitä Nybondaksen anteeksi itkuja. Eroa on valovuosi!
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tässäkin ketjussa puhuttu pelaajista, joiden taso ei riitä KHL:ään jne. Onko moni teistä katsonu KHL:ää televisiosta? Aika helvetin väsyneen näköstä havajikiekkoa, jossa ei ole sitä vähääkään tunnetta mitä liigassa on. Toki palkkapussit on isommat ja siksi sinne ei voi mitään Pödejä ja Wärnejä viedä, kun toisilla on Kovalchukit.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Antaa noiden Laaksojen, Melartien, Bonojen ja vastaavien olla vaan. Ei me niitä tarvita, vaan nälkäisiä nuoria maalintekijöitä, jotka muodostavat hyvän Joukkueen, näiden jo diilin tehneiden vakiukkojen kanssa.
Ihan sama mitä papinkirjoissa syntymäpaikan kohdalla lukee ja onko ollut joskus f - junnuna Jokereissa tai Hilparassa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antaa noiden Laaksojen, Melartien, Bonojen ja vastaavien olla vaan. Ei me niitä tarvita, vaan nälkäisiä nuoria maalintekijöitä, jotka muodostavat hyvän Joukkueen, näiden jo diilin tehneiden vakiukkojen kanssa.
Ihan sama mitä papinkirjoissa syntymäpaikan kohdalla lukee ja onko ollut joskus f - junnuna Jokereissa tai Hilparassa.

Menenköhän nyt miinaan...

Minun mielestäni HIFK nimenomaan tarvitsee pakistoon vahvistuksia, ja ottaisin kaikki luettelemasi pelaajat kiljuen takaisin punanuttuun, josta päästäänkiin tuohon ensiksi mainittuun... Taisin mennä miinaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sillä Heno Boikkisella niin väliä, mutta Laakson ja varsinkin Melartin toivottaisin riemusta kiljuen tervetulleeksi takaisin. Alivoimalla pakkikaksikoksi Melart-Mäkelä. Maalinedustalle ei olisi tunkua.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Menenköhän nyt miinaan...

Taisin mennä miinaan?

Et mennyt miinaan. Olen aivan vakavastikin sitä mieltä, että antaa noiden 300.000 miesten olla vaan. Ei IFKn menestys ole mielestäni siitä kiinni ole, vaan siitä, että jengin identiteetti ja joukkueelle pelaaminen puuttuu. Antaa olla. Ostetaan vittu kaikki! Mä lähden nyt lomille!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ihan lonkalta veikkaan Melartia KHL-narreihin. Kyllähän HIFK:kin sille tehnee muodon vuoksi tarjouksen luokkaa 50ke + Makuunin VIP-kortti. Muuten olen Brewerin kanssa samaa mieltä - ei näitä hommia ratkota fyrkalla, vaan sydämellä, mutta haluaisin että HIFK:n takalinjoille palaisi kuri & järjestys. Jo se, että panostetaan hyvään veskariin (joka siis on jo) ja luunkovaan pakistoon, riittää viemään joukkueen pitkälle. Mäkelä ja Melart samassa pakistossa olisi mulle jo joulu & juhannus. Mutta kyllä se silti yhden Erosenkin huutaa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et mennyt miinaan. Olen aivan vakavastikin sitä mieltä, että antaa noiden 300.000 miesten olla vaan. Ei IFKn menestys ole mielestäni siitä kiinni ole, vaan siitä, että jengin identiteetti ja joukkueelle pelaaminen puuttuu. Antaa olla. Ostetaan vittu kaikki! Mä lähden nyt lomille!

Eikös HIFK ollut tänä kautena aivan läpeensä täynnä juuri näitä rivimiehiä avainpelaajien loistaessa poissaolollaan. Pakistossa esimerkiksi ainoastaan Söderholmia voidaan kuvailla ainoaksi Liigan-kärkitason puolustajaksi, eikä meillä hyökkäyksestäkään näitä löytynyt kuin Puustinen, Peltonen, Elkins ja Pakarinen.

En nyt ehdota, että joukkuetta lähdettäisiin kasaamaan Hjalliksen Jokereiden tapaan niin, että roudataan uusia ukkoja rosteriin ihan vain sen takia, että ne saadaan, vaan esimerkiksi Kärppien tapaan: Kukkonen, Pokka, Ohtamaa, Lehtonen ja Masuhr, joista jokainen edustaa Liigan-kärkitasoa puolustajista. Tapparallakin on nimivahva pakisto, eli siis molemmilla mestarisuosikilla löytyy erinomaiset ja kokeneet peräpäät.

Minun mielestäni Melartin ja Laakson paluusta HIFK:n ei voida käyttää termiä ''palkkasoturi'', vaan silloin kyse olisi oman kasvatin paluu kasvattiseuraan, näillä nykyisillä tiedoilla siis. Heikkinen on palkkasoturi, mutta oikeassa roolissa hän olisi erinomainen palanen mitä tahansa Liiga-joukkuetta. Ei tänne kannata kaikkia kolmea pelaajaa roudata (olettaen, että Eronen on tulossa), sillä silloin menisi roolitus vähän hankalaksi, mutta kaksi noista äijistä mahtuisi erinomaisesti HIFK:n ensi kauden joukkueeseen.


E: En usko yhdenkään noista kolmesta edellä mainitusta pelaajasta (Laakso, Melart ja Heikkinen) skulaavan ensi kauden HIFK:ssa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin melkein lyödä pääni pantiksi sen puolesta, että Ilari Melart ei täällä ensi kaudella todellakaan pelaa. Mitä järkeä tässä siirrossa olisi miehen itsensä kannalta? Justiinsa 9kk sitten lähti täältä pois ja nyt jo takaisin? Ei, ei, tule tapahtumaan. Hyvä pelaaja jolla on satavarmasti vientiä ties minne ja kaiken lisäksi vielä nuori kaveri kuin mikä. Paluu IFK:hon, tai ylipäätänsä SM-Liigaan, olisi selkeä taka-askel uralla.

Bono Heikkinen taas antoi justiinsa vähän aikaa sitten haastattelun suomikiekolle, jossa mainitsi että paluu suomeen on aika kaukainen vaihtoehto. Rivien välistä oli luettavissa, että KHL on jälleen suuntana ja miksi ei olisi tuon tasoiselle pelaajalle? Kyllä se kerkii suomeen palaamaan sitten eläkepäivien lähestyessä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai se J. Ruutu nyt oikeasti ole meille tulossa, eihän?

Jos tulee, niin ainakin meidän perheen kausarit jää uusimatta. Toki se on harkinnassa muutenkin ja odotan miltä joukkue näyttää ennen päätöksen tekemistä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen myöskin sitä mieltä Melartista, että ei kande vielä tulla takaisin Suomeen. Siksi veikkaankin häntä KHL-narreihin ja tiedän, että tarjousta sinne tulee. Se on vain keväisin niin nostalgista miettiä keitä omia jätkiä on maailmalla. Varsinkin silloin, kun jossain on mainittu sana "paluumuuttaja" :D
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kyllä se silti yhden Erosenkin huutaa.

Ihan vaan tosta Erosesta, että eikös mies ollut liekeissä, kun pelasi Jeren kanssa. Myöhemmin katosi kuvasta kokolailla kokonaan, kun parina oli joku muu. Lisäksi anakin narrien osiossa valiteltiin aikamoisista hasardeista. Eli tarvitsisi jonkun "Jeren" rinnalleen loistaakseen ja varmistamaan. Kertokaa toki, jos olen väärässä. Tällainen mielikuva mulle vain tuli.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jo se, että panostetaan hyvään veskariin (joka siis on jo) ja luunkovaan pakistoon, riittää viemään joukkueen pitkälle.

Eikö IFK vetänyt just runkosarjan lopussa jonkun yli 200 minuutin maalittoman putken, jona aikana ei siis tehty maaliakaan vastustajan verkkoon? Turun matsin ekassa erässä tehtiin yksi ja seuraava tuli vasta talviklassikon vikassa erässä. Itse asiassa IFK oli erittäin huono joukkue tekemään maaleja tällä kaudella, vasta kahdeksanneksi paras, osumia 147 eli 2,45 per matsi. Omissa kolisi 145 kertaa eli 2,42 per matsi, mikä oikeutti jaettuun kuudenteen sijaan yhdessä Jokerien kanssa. Ei tää oo mun IFK! Hävitään sitten vaikka 7-9 tai jotain, mutta yleensä on ainakin mätetty paljon maaleja. Vastapainoksi on päästettykin, mutta en mä jaksa katsoa mitään 1-0 -nyhjäyksiä runkosarjassa. Pleijarit on sitten tietysti asia erikseen.

Tietenkään mikään ei estä kokoamasta jengiä, jossa toimii sekä hyökkäys että puolustus. Tällä ja viime kaudella tilanne on tietysti ollut se, että kumpikaan ei ole toiminut. Kun kanisteria ei kuitenkaan nostella ennen kuin abaut kymmenen vuoden päästä, niin pelataan sitten edes viihdyttävää lätkää. Maaleja, tappeluita ja yleistä kohellusta, juu nou? *tähän vapaavalintainen hymiö*


edit. Ai niin, Melartista piti sanoa, että eikös se ole Venäjällä vain lainassa Columbuksesta? Luulisi, että Ilari suuntaisi takaisin Atlantin taakse tavoittelemaan paikkaa The Show'sta, mutta mistä näistä koskaan tietää.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Olen myöskin sitä mieltä Melartista, että ei kande vielä tulla takaisin Suomeen. Siksi veikkaankin häntä KHL-narreihin ja tiedän, että tarjousta sinne tulee. Se on vain keväisin niin nostalgista miettiä keitä omia jätkiä on maailmalla. Varsinkin silloin, kun jossain on mainittu sana "paluumuuttaja" :D

Näh. Melartilla ei ollut halua ja kärsivällisyyttä viettää edes yhtä kokonaista kautta farmissa. Vähän arvelen, että taisi toi Melartin NHL-uran tavoittelu jäädä siihen. Hankala uskoa, että joku Keklu tai muu GM tarjoaisi miehelle uudestaan sopparia, jossa mies saisi luvan mennä KHL:llään pelaamaan jos ja kun mies ei mahdu pelaamaan NHL:ssä.

Iso harmi tämä kuitenkin on, koska Melartista olisi voinut AHL:llään jäädessään voinut kasvaa Suomen uusi johtava puolustava puolustaja NHL:ään muutaman vuoden sisällä. Iso sääli, että pelaajat ovat niin lyhytnäköisiä ja hakevat helpoimmat rahat vaan nopeasti pois tuolta KHL:än kaltaisista roskaliigoista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tota noin, mun mielestäni Melart ei enää ole Columbuksen mies. Korjatkaa, jos olen väärässä. Ja ilman muuta hänen olisi kannattanut jäädä AHL:ään. Hyvät MM-kisat ja ihan kohtalainen alku Columbuksessa. Mutta toisaalta kaverihan sanoi jo etukäteen, että ei jää, jos ei saa paikkaa ylhäällä.

Tottakai pitäisi olla myös hyvä hyökkäys, mutta jos valita pitää, niin puolustus, kiitos. Hyökkäämällä voitetaan runkosarjassa, puolustamalla otetaan mestaruuksia. Sitäpaitsi hyvään pakistoon kuuluu olennaisena osana hyvä hyökkäyspotentiaali ja yv-pelote. Milloin viimeksi HIFK:n pakki on tykittänyt siniviivalta maalin? Kyllä niitä maalejakin tulee, kun alakerta ei vuoda.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös