HIFK-henkiset nurkkapatriootit kokoontuvat täällä

  • 12 540
  • 123
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
HIFK:lla on ihan kivat fanit niinku kaikenkaikkiaan.. mutta tänään törmäsin baarissa tyyppiin joka sanoi "sorry, sä oot JYP-fani, en voi mennä sun kans samaan aikaan röökille"

Yksikään tuntemani HIFK-fani ei ole "seurarasisti". Taisi ko. kaverilla olla muuten vaan huono itsetunto tai sitten ei ollut oikea HIFK-fani?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Laittakaahan mulle kans yks tuollainen numero, onhan toi EHT todella kulunut ja turha asia mj-piireissä. Saisivat laittaa nuo MM-kisatkin joka toiselle vuodelle, kun ei niissäkään ole mitään jännättävää... HIFKin matsit on kuitenkin se juttu näin kauden aikana, muu täysin toissijaista.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
"sorry, sä oot JYP-fani, en voi mennä sun kans samaan aikaan röökille"

Heh, aika uskomatonta settiä! Mä ainakin nautin kun pääsee puhumaan muiden fanien kanssa, oli se sitten leikittelevää uhoa tai ihan asiakeskustelua lätkästä. Narrifaneja Helsingissä ja omassa kaveripiirissäkin riittää, muiden paikkakuntien edustajat ovat hiukan harvemmassa ja onhan se rikastuttavaa heidänkin kanssaan jauhaa. Kuulostaa aika kovalta jätkältä tämä kyseinen herrasmies.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Hitsinvitsi! Kävi sentään tuuri ja sain numerokseni maamme itsenäistymisvuoden.

Pärkkele, mä kun luulin, että nämä jaettavat numerot on faxin lyhytvalintanumeroita. Koitin tarkistaa vielä asiaa ja kun faxasin omaan numeroon, niin tuli vaan faxi, että "tavoittelemanne henkilö hoitaa toista faxia juuri nyt, koita uudestaan myöhemmin".

Saako tällä numerolla muuten edes mistään etuja, joita muualta ei saa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmottaudun mukaan joukkoon! Mikäs mun numeroks tulee?

1. Olympiakulta
2. World cup -kulta
3. HIFK:n mestaruus
4. MM-kulta

Noin se vain menee

Mun on pakko sanoa, että HIFK menee itselläni melkeinpä tämän listan kärkeen. Olympiakulta suomelle olisi helvetin kova juttu, kuten myös World-Cup kulta, mutta kyllä itseäni sytyttää silti eniten toi HIFK:n mestaruus. Se on se oma rakas seura jota seurataan aina koko kausi ja sen mukana mennään syteen tai saveen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kenelläkään muulla NP:llä niin ''kulutettu'' olo, ettei tämä MM-mestaruus oikeastaan juurikaan hetkauta? Minulta meni kaikki energiat HIFK:n kannattamiseen, kun vihdoin ja viimein jengi voitti sen kannun niin ei tähän MM-kultaankaan osaa suhtautua mitenkään hekumoivasti. Kaikki mahdollinen tunteissa oleva kulutettiin loppuun HIFK:n taivalta seuratessa. Olen iloinen Suomen puolesta, mutta tämä vain todistaa omaa nurkkapatriotismiani, kun koen HIFK:n mestaruuden selvästi MM-kultaa hienompana saavutuksena, itselleni siis. Onnea Suomelle ja HIFK:lle!

PS. Harvinainen vuosi HIFK:n kannattajalle... Kaikki meni putkeen.
 
Vaikken virallisesti joukkoon kuulukaan, löysin itseni lopullisesti näet tänään, odotin ja toivoin koko ajan saavani jotain huikeita kicksejä Suomen menestyksestä, mutta ei niin ei, jäsen anomusta peliin.

Onko kenelläkään muulla NP:llä niin ''kulutettu'' olo, ettei tämä MM-mestaruus oikeastaan juurikaan hetkauta? Minulta meni kaikki energiat HIFK:n kannattamiseen, kun vihdoin ja viimein jengi voitti sen kannun niin ei tähän MM-kultaankaan osaa suhtautua mitenkään hekumoivasti.

Kyllähän samaa on ollut. Eilinen oli kisojen toinen ottelu, jonka katsoin kokonaan, ilman Granlundia olisi jäänyt varmaan ainoaksi, mitä olisin seurannut hetkeäkään enempää. Parempi puoliskokin eilen sohvalla ihmetteli, että miten helvetissä äijä istuu hiljaa naama peruslukemilla, vaikka Suomi syytää maaleja toisensa perään. Yleensä Mm-skabat ovat olleet tietyllä tavalla mahdollisuus saada jotain lohtua perseelleen menneelle liigakaudelle, mutta eipä tarvitse tällä kaudella paljon lohtua hakea. Suomen menestys on minulle verrattavissa säälipilluun.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kenelläkään muulla NP:llä niin ''kulutettu'' olo, ettei tämä MM-mestaruus oikeastaan juurikaan hetkauta?

Itse koin kaikki tunnevuoristoradat HIFK:n mukana ja MM-kulta Suomelle on ihan kiva bonus HIFK-kultajuhlien jälkimainingeille. Kertaakaan ei tarvinut kisojen aikana jännittää, koska sitä jännitystä vain ei näistä peleistä tule. Toisaalta ihan hauskakin katsoa kiekkoa ilman, että verisuonet poksuu päässä, varsinkin kun se itselle tärkein on saavutettu tänä keväänä ja kun siellä kentällä tekee "oma poika" (terveisiä Oulunsaloon) aivonystyröitä kutkuttavia siirtoja.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko kenelläkään muulla NP:llä niin ''kulutettu'' olo, ettei tämä MM-mestaruus oikeastaan juurikaan hetkauta? Minulta meni kaikki energiat HIFK:n kannattamiseen...

PS. Harvinainen vuosi HIFK:n kannattajalle... Kaikki meni putkeen.

IFK:n mestaruus on moninkertaisesti isompi juttu näistä, ja oikeastaan sen voimalla jaksoin katsoa noita mm-kisoja nyt ihan uusin ja positiivisin silmin. IFK:n mahalaskujen jälkeen ei ole kauheasti muu lätkä samana keväänä enää kiinnostanut, mutta nyt ei ollut sitä ongelmaa. Suomen voitto oli siis hieno lisämauste itse tärkeimmälle, eli IFK:n mestaruudelle! :)
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Mä olen tullut vanhaksi (vissiin), kun ei jaksa enää riehaantua oikein mistään (vrt. MM-kulta -95 tai SM-kulta -98), mutta täytyy todeta, että ei mitään palaa tällä MM-kullalla HIFK:n mestaruuden ohittamiseen vuoden tärkeimpänä jääkiekkotapahtumana omassa elämässä.

HIFK on vanhempi kuin Suomi ja aina etusijalla!!!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK on vanhempi kuin Suomi ja aina etusijalla!!!

Juuri näin, en gång IFK alltid IFK.

Muija ihmettelee kun en ole lähdössä tänään torille, ei vain sytytä niin paljon että kokisin tarvetta lähteä. Harmittelen lähinnä etten päässyt osallistumaan IFK:n kultajuhliin, mutta kyllä sitä euforiaa koettiin ihan mukavasti finaaleissa paikanpäällä. En unohda koskaan sitä kun maalattiin Espoon katsomot punaisiksi ja huudettiin toisesta katsomosta toiselle.




_
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Meilläkin vaimo totesi mm-finaalin viimeisen viiden minuutin aikana, että kylläpä mä otan aika rauhallisesti vaikka voitto on tulossa. Vertasi siihen meininkiin mitä pleijareiden aikana joutui seuraamaan. Kyllä tuo mm-kulta kelpaa ja matsi oli kokonaisuudessaan hieno kokemus mutta en tainnut kertaakaan edes kunnolla korottaa ääntä. Mitä nyt ehkä jotain typerää harhasyöttöä manasin puoliääneen.

Jos HIFK olisi pudonnut ekalla kierroksella Jokereille, olisi tähän mm-finaaliin kasautunut melkoinen määrä paineita ja vitutusta. Fiilis matsin aikana ja voiton jälkeen olisi varmasti ollut ihan eri luokkaa. Nyt se oli vain koriste kakun päällä. Ihan outo fiilis, kun vieläkin hämärästi muistan miten -95 tuli riekuttua kuin heikkopäinen.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
MM-finaalin katsominen oli mukavaa: ei sydämentykytyksiä, ei hikoilua, ei raastavaa jännitystä... Oikeastaan kyse oli hyvin mukavasta kiekkokauden lopetuksesta. Tämä voitto oli mukava kirsikka kakun päälle tällä kaudella. Varsinainen kakku tietysti maistui paljon paremmalta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samanlaisia tuntemuksia täälläkin. Kirjoitin kisojen aikana toiseen ketjuun näin:

Olen katsonut MM-kiekkoa aika paljon. Mm. kaikki Suomen pelit on nähty, mutta jotenkin en enää syty koko touhusta, ainakaan tänä keväänä. Jotenkin tuntuu, että on ihan sama miten ottelut päättyvät ja monesko Suomi lopulta on.

Kiekkokevään täyttymys oli kohdallani 18.4.

Mikään ei lopulta muuttunut, takki oli aika tyhjä HIFK:n mestaruuden jälkeen. MM-finaalin katselin läpi, yhdelle maalille (1-1) tuli myös hurrattua. Edes otteluseurantaa ei jaksanut seurata. Hienoa, että molemmat pitkät kuivat kaudet päättyivät tänä keväänä. Molemmat mestaruudet uusitaan ensi keväänä.

NP #20
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onhan se eri asia kun kävi loppukesästä Järvenpään hallissa katsastamassa kauden kynnyksellä tulevia IFK:laisia ja sitten yli puolen vuoden seuraamisen jälkeen alkukeväästä juhlii Peltosen heittämää maalia tyhjiin ratkaisevassa finaalissa. Kuin että pari viikkoa jännää Suomen mukana enemmän ja vähemmän.

Mutta ei tässä nyt mitenkään sen parempia olla kuin kukaan muukaan. Kummatkin toki kelpaa, koska ei suomalaisilla vain ole liikaa noita juhlittavia tapahtumia, joten hauskaahan se on katsoa kun kansa juhlii. Samalla päästiin tuosta 95-kirouksesta eroon. Molempi parempi siis.

(Rangersista en nyt sano tässä mitään)
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MM-kulta oli tuntui ihan kivalta, mutta sitten muistin että HIFK voitti mestaruuden. Vähän sama kuin että onhan se ihan kiva saada nimmari Anna Abreulta hymyn kera, mutta ei se oikein sytytä jos on pannut edellispäivänä Jessica Albaa
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Samoissa fiiliksissä täälläkin. Toki voitto oli hieno juttu ja viimeöinen reihakas tunnelma Kauppatorilla ja Manskulla huikea, mutta vain yksi pieni kostea juttu kävi vasemmassa silmäkulmassa - joka sekin Miken vuoksi. Meidän kultapoju.

Olen kuitenkin sydämeltäni ensisijaisesti stadilainen, en suomalainen. Stadin ainoa oikea jäähalli on hima, jossa koko perhe asuu, elää, hengittää ja rakastaa. Suomi on maa, jossa Stadi sattumalta sijaitsee.

En gång IFK, alltid IFK. Syntymästä kuolemaan ja ei muita oo.

Ja piru vie, nyt tulee poru kun miettii Meidän Mestaruutta vajaa kuukausi sitten.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Samoilla linjoilla täälläkin, kun muut ovat kirjoittaneet. Eli eniten kyllä kiinnostaa IFK:n mestaruus, maajoukkueen menestys on ihan kivaa ja olin kyllä mukana juhlimassa gloorihantterina sekä matsin jälkeen että eilen illalla kultajuhlissa. Iltajuhla nyt oli lähinnä sen vuoksi, että lapset pääsivät mukaan tunnelmaan. Urheilukulttuuria pitää heihin kasvattaa, koska ei sitä kukaan muukaan tee.

Se tässä eniten harmittaa, että miksei vastaavaa showta varten Helsinki herää sen oman palloilujoukkueen voiton jälkeen. Nyt oli vain pientä rallia ympäri kaupunkia ja toki sinänsä ihan isot juhlat Jäähallilla seuraavana päivänä. Mutta kuitenkin kevyttä juhlinta oli verrattuna Mantan ympärillä käyneisiin hulinoihin. Että miten saataisiin kotiseuturakkaus heräämään ihmisten mieliin?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllähän se on niin, että tämä IFK:n aktiivinen/fanaattinen kannattaminen on aikalailla elämäntapa, kun taas tollaset maajoukkueturnaukset ovat vaan 2 viikkoa kestävä tapahtuma, joten ei niitä voi senkään vuoksi oikein verrata keskenään. Joskus multa on kysytty, että oikeastiko sun maailmassa HIFK:n mestaruus menee suomen MM-kullan edelle? Helppo oli vastata: Tottakai menee ja reilusti :)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ilmoittaudun mukaan joukkoon iloiseen. Toki onnellinen, että Suomi mömmön-kisat voitti, mutta IFK:n mestaruus oli huomattavasti isompi juttu minulle.
Nimimerkki Stiflatin vertaus on mielestäni todella osuva.
8 kuukautta elää joukkueen mukana ylä- ja alamäissä, välillä vituttaa, välillä naurattaa ja kaiken päättyessä kannun nostoon, on fiilis täysin uskomaton.
Tuli kyllä käytyä kaupungilla matsin jälkeen toissa iltana, mutta eilen ei enää jaksanut kiinnostaa telkkarista katsomista enempää.

Täytyy vielä sen verran lisätä, että olipa mahtavaa päästä vertaamaan kuukauden sisään näitä fiiliksiä. Ainakaan kukaan ei voi höpistä siitä, ettei olisi tarpeeksi lähekkäin, jotta näitä pystyy parhaiten vertaamaan.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en todellakaan ymmärrä, että joku saa jotain orgastisia fiiliksiä esim. MM-kisojen alkusarjasta, jossa Suomi voittaa jonkun Papua-Uusi Guinean ja varmistaa jatkopaikkansa.

Ei todellakaan mitään orgastisia fiiliksiä, mutta kyllä mä tykkään katsoa MM-kisojen alkusarjaakin. Johtuu ehkä siitä, että oon niin tilasto-orientoitunut. Siis hauska seurata, ketkä pelaajat tekeävt pisteitä, saavuttavat uran merkkipaaluja pisteissä ja tietenkin myös kisojen pistepörssissä.

Sen takia ärsyttää, että MM-kisat on tuossakin valovuoden NHL:n perässä. Esimerkiksi Pyörälän loppusaldo 1+2 risoo. Hän syötti Pihlströmin maalin Tanska-pelissä ja Ruudun molemmat osumat Slovakiaa vastaan.

Sen faktan, että Ruudun takamuksesta uponnut maali merkittiin ekaksi Pyörälälle, ei pitäisi viedä häneltä syöttöpinnaa. Näin kuitenkin kävi, eikä vissiin korjattu.

No mut pointti oli siis se, että asioita voi seurata niin monelta kantilta. Kukin tavallaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuli katsottua HIFK:n tie Suomen mestaruuteen-video Youtubesta ja kylmät väreet sekä pala kurkussa oli palkintona.
Ei ollut lähellekään samaa fiilistä toissa sunnuntaina, kun Suomi vei.
Ei mahda mitään.

Linkkiä Youtubeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös