HIFK fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 60 358
  • 218

444

Jäsen
Onneksi vuosittainen vitosen investointi teille (kaiketi) rakkaan seuran kannatustoiminnan uskottavan ylläpitämisen mahdollistamiseksi on vapaaehtoinen. Viime kädessä sen voi, niin kuin muutama yllä myöntää tehneensä, jättää maksamatta. Vitonen säästyy, eikä tarvitse tunnustautua osaksi liigajoukkueen uskottavuudelle tärkeää organisoitua fanitoimintaa.
Eikö kannatustoiminta ole uskottavaa, jos ei halua maksaa viittä euroa jollekin kolmannelle osapuolelle? Minä kannatan tätä itselleni (kaiketi) rakasta seuraa, mutta en koe tekeväni sitä vähemmän uskottavasti tunnustautumatta jonkin kolmannen osapuolen jäseneksi.

Nää on näitä. Kukaan ei edelleenkään voi edellyttää eikä oikeastaan edes olettaa, että rekisteröimätön yhdistys avaisi tekemisiään millään tavalla. Yhteiskunta on kuitenkin kehittynyt sitten 70-luvun, ja nykyään ihmiset osaavat arvostaa avoimuutta. En minä epäile, että tuolla kellään olisi mitään salattavaa, mutta ylimielisyys paistaa läpi kauas, kun jätetään kohteliaat kysymykset noteeraamatta. Sellaisen järjestön jäsen minä en halua enkä aio olla, aivan sama maksoiko jäsenyys nolla vai sata euroa kaudessa tai tunnissa. Se on se valinnan vapaus.

Klubin jäsenyydestä on varmasti joillekin hyötyä. Lähinnä niille, jotka käyvät fanimatkoilla. Itse yritin joskus päästä fanimatkalle mukaan, mutta kun jälleen kerran kukaan ei jaksanut vastata sähköpostiuteluihin (vaikka osoite yhteystietona tarjotaankin), niin suoritin matkan omatoimisesti. Tästä olen vetänyt sen johtopäätöksen, että voin käyttää sen viisi euroa vuodessa paremminkin. Esimerkiksi Suomenlinnan Panimon Höpken Pils on oikein mainio tuote siihen hintaan.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Eikö kannatustoiminta ole uskottavaa, jos ei halua maksaa viittä euroa jollekin kolmannelle osapuolelle? Minä kannatan tätä itselleni (kaiketi) rakasta seuraa, mutta en koe tekeväni sitä vähemmän uskottavasti tunnustautumatta jonkin kolmannen osapuolen jäseneksi.

Kannatustoimintasi on varmasti uskottavaa, henkilökohtaisella tasolla. Tuskin muuten sitä täällä avoimesti puolustaisit. IFK kuitenkin tarvitsee myös virallisen kannatusjoukon, mikäli mielii olla millään tavoin uskottava koko Suomen ja Liigan mittapuulla. Vierasmatkat yksittäisiä autokuntia suuremmalla volyymilla, yhteydenpito seuran ja fanien välillä, fanialennukset kausikorteista, etc., niitä et pysty yksittäisenä kannattajana järjestämään, ainakaan ilman suunnatonta ponnistelua. Siksi tarvitaan virallinen, organisoitu kannatusjoukko, faniklubi, joka ottaa näistä asioista itselleen vetovastuun. On oma asiasi haluatko olla mukana tukemassa tätä toimintaa, eikä siitä pois jättäytyminen ole ainakaan mun mielestä mitenkään tuomittavaa tai vaikuta uskottavuuteesi seuran kannattajana.

Tsekkaan ton Höpkenin, sillä myös meikäläinen vanhana sybariittina laittaa aika-ajoin muutaman euron rahan erilaisiin panimotuotteisiin.
 

Vanha akka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
. En minä epäile, että tuolla kellään olisi mitään salattavaa, mutta ylimielisyys paistaa läpi kauas, kun jätetään kohteliaat kysymykset noteeraamatta. Sellaisen järjestön jäsen minä en halua enkä aio olla, aivan sama maksoiko jäsenyys nolla vai sata euroa kaudessa tai tunnissa. Se on se valinnan vapaus.

Klubin jäsenyydestä on varmasti joillekin hyötyä. Lähinnä niille, jotka käyvät fanimatkoilla. Itse yritin joskus päästä fanimatkalle mukaan, mutta kun jälleen kerran kukaan ei jaksanut vastata sähköpostiuteluihin (vaikka osoite yhteystietona tarjotaankin), niin suoritin matkan omatoimisesti. Tästä olen vetänyt sen johtopäätöksen, että voin käyttää sen viisi euroa vuodessa paremminkin. Esimerkiksi Suomenlinnan Panimon Höpken Pils on oikein mainio tuote siihen hintaan.
Ymmärrän harmituksen. Toisaalta hommaa vedetään ilmeisesti vapaaehtoispohjalta, jolloin kyllä useinkin käy niin, että jos ei vastaaminen sähköposteihin tmv. ole jonkun nimenomaisella vastuulla, se jää hoitamatta. Fanimatkan suhteen kurja juttu, mutta toisaalta aika uskollisestihan nuo päivystävät kotimatseissa. Mutta tokihan kukin käyttää rahansa miten parhaiten näkee.
 

444

Jäsen
Ymmärrän harmituksen. Toisaalta hommaa vedetään ilmeisesti vapaaehtoispohjalta, jolloin kyllä useinkin käy niin, että jos ei vastaaminen sähköposteihin tmv. ole jonkun nimenomaisella vastuulla, se jää hoitamatta. Fanimatkan suhteen kurja juttu, mutta toisaalta aika uskollisestihan nuo päivystävät kotimatseissa. Mutta tokihan kukin käyttää rahansa miten parhaiten näkee.
Juurikin näin. Tarkoitus ei ole kiskoa mitään marttyyrinviittaa ylle tai muutenkaan yrittää olla jokin vastarannankiiskien äänitorvi.
Pitää myös muistaa se, että kaikkien mielipiteitä ei edes kannata kuunnella. Ainoastaan asiakkaat sekä potentiaaliset asiakkaat ovat sellaisia, joita kannattaa kuunnella, koska heitä ollaan palvelemassa; ei muita.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ilves - HIFK, Pe 31.10. klo 18:30, Hakametsä, Tampere
[Matka + lippu 30 €]
[Pelkkä matka 20 €]
[Pelkkä lippu 10 €]

Matkan hinta sisältää meno-paluu bussikuljetuksen laadukkailla Lehtimäen Liikenteen turistibusseilla sekä seisomapaikkalipun C1-katsomoon. Matsilipun voit varata myös ilman bussikyytiä, tai pelkän kyydin, jos olet jo hankkinut matsilipun muualta. Pääsyliput jaetaan fanibussin saavuttua pelipaikalle noin 45 min. ennen ottelun alkua. Paikkoja on varattu 60 IFK-kannattajalle.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan kotipelien aikana IFK-fanipisteessä tai sähköpostilla lippuvaraus(a)hifkfans.com torstaihin 30.10. asti. Paikkoja varatessa on maksettava 10 € varausmaksu ennakkoon, kaikilta matkalle osallistujilta vaaditaan Fan Club -jäsenyyttä. Jäseneksi voit liittyä IFK-fanipisteessä F1-katsomon kohdalla tai fanisivujen kautta.

HUOM! Lähtöpaikkana kaikilla tämän kauden fanimatkoilla on Kansalaistorin bussiparkki (Musiikkitalo / Töölönlahdenkatu). Perjantaina 31.10. Tampereelle lähdetään klo 15:30. Paluu Helsinkiin tapahtuu välittömästi ottelun päätyttyä, arvioitu paluuaika Elielinaukiolle on noin klo 23:30.

Hakametsän jäähalli
Keltinkatu 2
33530 TAMPERE

HIFK Fan Clubin vierasmatkasäännöt

1. Fanimatkat ovat avoimia kaikille IFK-kannattajille, mutta osallistujien tulee olla Fan Club -jäseniä
2. Fanimatkat varataan hyvissä ajoin etukäteen IFK-kotiotteluissa tai sähköpostilla lippuvaraus(a)hifkfans.com, matkoille ilmoittautuessa maksetaan varausmaksu
3. Kaikki osallistujat edustavat HIFK Fan Clubia ja haluamme koko faniryhmän käyttäytyvän asiallisesti jokaisessa ottelussa IFK:ta kannattaen.
4. Häiriköinti tai aggressiivinen käytös matkalla tai jäähalleissa johtaa porttikieltoon koko kaudeksi.
5. Vakavista järjestyshäiriöistä seuraa Fan Club -jäsenyyden menettäminen.
6. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan kirjallinen suostumus. Tulosta lupalappu tästä.

Olet lämpimästi tervetullut iloitsemaan IFK-fanien seuraan vieraskentilläkin, luonnollisesti kauniin punaiseen pukeutuneena.
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Perjantain fanimatka Tampereelle peruuntuu vähäisen osallistujamäärän takia, joten yritetään uudelleen Länsi-Suomeen, perjantaina 21.11. Ässät-HIFK, lisätiedot HIFK Fan Clubin sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
HIFK Fan Clubin toiminta täyttää marraskuussa 25 vuotta. Lue lisää toiminnasta sivuiltamme.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuret kiitokset Fan Clubille infosta! Juuri tällainen tiedottaminen riittää ainakin meikäläiselle hienosti. Kiitokset myös kaikille vapaaehtoistyötä tekeville Clubin juttujen parissa :) Game on!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ässät - HIFK, Pe 21.11. klo 18:30, Isomäki, Pori
[Matka + lippu 40 €]
[Pelkkä matka 25 €]
[Pelkkä lippu 15 €]

Matkan hinta sisältää meno-paluu bussikuljetuksen laadukkailla Lehtimäen Liikenteen turistibusseilla sekä seisomapaikkalipun. Matsilipun voit varata myös ilman bussikyytiä, tai pelkän kyydin, jos olet jo hankkinut matsilipun muualta. Pääsyliput jaetaan fanibussin saavuttua pelipaikalle noin 45 min. ennen ottelun alkua. Paikkoja on varattu 60 IFK-kannattajalle.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan kotipelien aikana IFK-fanipisteessä tai sähköpostilla lippuvaraus(a)hifkfans.com torstaihin 20.11. asti. Paikkoja varatessa on maksettava 20 € varausmaksu ennakkoon, kaikilta matkalle osallistujilta vaaditaan Fan Club -jäsenyyttä. Jäseneksi voit liittyä IFK-fanipisteessä F1-katsomon kohdalla tai fanisivujen kautta.

HUOM! Lähtöpaikkana kaikilla tämän kauden fanimatkoilla on Kansalaistorin bussiparkki (Musiikkitalo / Töölönlahdenkatu). Perjantaina 21.11. Poriin lähdetään klo 14:00. Paluu Helsinkiin tapahtuu välittömästi ottelun päätyttyä, arvioitu paluuaika Elielinaukiolle on noin klo 01:00.

Isomäki
Metsämiehenkatu 21
28500 PORI

HIFK Fan Clubin vierasmatkasäännöt

1. Fanimatkat ovat avoimia kaikille IFK-kannattajille, mutta osallistujien tulee olla Fan Club -jäseniä
2. Fanimatkat varataan hyvissä ajoin etukäteen IFK-kotiotteluissa tai sähköpostilla lippuvaraus(a)hifkfans.com, matkoille ilmoittautuessa maksetaan varausmaksu
3. Kaikki osallistujat edustavat HIFK Fan Clubia ja haluamme koko faniryhmän käyttäytyvän asiallisesti jokaisessa ottelussa IFK:ta kannattaen.
4. Häiriköinti tai aggressiivinen käytös matkalla tai jäähalleissa johtaa porttikieltoon koko kaudeksi.
5. Vakavista järjestyshäiriöistä seuraa Fan Club -jäsenyyden menettäminen.
6. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan kirjallinen suostumus. Tulosta lupalappu tästä.

Olet lämpimästi tervetullut iloitsemaan IFK-fanien seuraan vieraskentilläkin, luonnollisesti kauniin punaiseen pukeutuneena.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Jos Etelä-Pohjanmaalta on halukkaita lähtemään CHL-otteluun IFK-Frölunda, niin täällä olisi yksi halukas kyytiin/kautta voidaan lähteä minun autollani. Itselläni lähtöpaikkana toimii Lapua, joten voin poimia myös matkan varrelta halukkaita kyytiin. Laittakaahan viestiä!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Tampereen Megamatkalle on ilmoittautunut tähän mennessä lähes 400 osallistujaa. Liput myynnissä jälleen keskiviikkona kotimatsissa, sekä kaikkina päivinä myös sähköpostivarauksina jos et pääse Nordikselle. www.facebook.com/events/712194402189461/
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku sanoa miten saisin liput megamatkalle? En kuulu fan clubiin, enkä pääse käymään ifk:n kotimatseissa.
Yritin lähestyä sähköpostitse, mutta silloin minun olisi pitänyt kuulua clubiin jotta he olisivat tietäneet mihin lähettää liput.

Edit. Vai pitäisikö minun laittaa pankkisiirron viestiksi haluamani postiosoite?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku sanoa miten saisin liput megamatkalle? En kuulu fan clubiin, enkä pääse käymään ifk:n kotimatseissa.
Yritin lähestyä sähköpostitse, mutta silloin minun olisi pitänyt kuulua clubiin jotta he olisivat tietäneet mihin lähettää liput.

Edit. Vai pitäisikö minun laittaa pankkisiirron viestiksi haluamani postiosoite?

Laitat siihen s-postiin vain yhteystietosi ja kuinka monta lippua haluat. Paluupostissa saat viestin, jossa on tilinumero ja teksti, joka pitää kirjoittaa viesti kentään. Lipun saat sitten lapaseen bussissa. Megamatkalle ei tarvitse olla fan clubin jäsen. Näin ainakin omalla kohdallani homma hoitui. vastaus tuli päivän viiveellä, joten odottele rauhassa.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Osaako joku sanoa miten saisin liput megamatkalle? En kuulu fan clubiin, enkä pääse käymään ifk:n kotimatseissa.
Yritin lähestyä sähköpostitse, mutta silloin minun olisi pitänyt kuulua clubiin jotta he olisivat tietäneet mihin lähettää liput.

Edit. Vai pitäisikö minun laittaa pankkisiirron viestiksi haluamani postiosoite?
Tässä ohjeet: http://www.hifkfans.com/fanimatka.php?id=148
 

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Mikäs mahtaa olla osallistujamäärä megamatkalle? Menikö 800 rikki?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
804. Nyt vielä viimeiset mukaan. Huomiseen asti voi ilmoittautua sähköpostilla lippuvaraus(a)hifkfans.com.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös