HIFK fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 60 142
  • 218

meiji

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missään nimessä alapäähuudot eivät ole tunnelman luomis huutoja. Eikai kukaan niin ole sanonut? Vai onko nämä "organisoidut" alapää-chäntit lähteneet ilmoille esim. hyvän taklauksen jälkeen? Mutta se että turhautumista ei saa purkaa on ehkä enemmän se ongelma. Ja kuten douppi kirjoitti, niin jääkiekko on tunnelaji, ja tuntuu että tunne on tällähetkellä tukahdutettu sekä kaukalosta että katsomosta.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis oikeastiko fanikatsomossa lauletaan organisoidusti "haistakaa vittu" ja perustelut on luokkaa "niin huudellaan muuallakin"? Hieno homma, onko opintomatkat tehty Poriin vai Hämeenlinnaan? Ai mut kyl meidän pitää, kun Jokerifanitkin tekee niin. Upeaa fanikulttuuria!
 

Vanha akka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missään nimessä alapäähuudot eivät ole tunnelman luomis huutoja. Eikai kukaan niin ole sanonut? Vai onko nämä "organisoidut" alapää-chäntit lähteneet ilmoille esim. hyvän taklauksen jälkeen? Mutta se että turhautumista ei saa purkaa on ehkä enemmän se ongelma. Ja kuten douppi kirjoitti, niin jääkiekko on tunnelaji, ja tuntuu että tunne on tällähetkellä tukahdutettu sekä kaukalosta että katsomosta.
Ja vittu nyt vaan on se ainoa suurten tunteiden tulkki? Sitten se on. Ei voi mitään. Kaikkea muuta voidaan ilmaista kekseliäin sanakääntein, tarttuvalla melodialla tai kivalla rytmillä, mutta kiukkua ei. Se vaan auttamatta on hyvin teiniangstista, mutta sitä sitten ehkä haetaankin? Kauheasti lisää huutajiahan se ei tuo ja selkeästi meidän lähistöllä herätti vain myötähäpeää ja ikään kuin tappoi kiinnostuksen osallistua yhteisiin kannatushuutoihin. Mutta jos tässä ollaan omaksuttu muitakin jokerimaneereita? Että "oikeat" fanit vastaan muut? Ei tartte olla mitään faniperhettä tai hyvää fiilistä oman joukkueen kannattajien kesken?
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Siis oikeastiko fanikatsomossa lauletaan organisoidusti "haistakaa vittu" ja perustelut on luokkaa "niin huudellaan muuallakin"? Hieno homma, onko opintomatkat tehty Poriin vai Hämeenlinnaan? Ai mut kyl meidän pitää, kun Jokerifanitkin tekee niin. Upeaa fanikulttuuria!

En nyt sanoisi "organisoidusti". Jääkiekko on tunnelaji ja itsekkin monta vuotta F1 katsomossa kausarin kanssa istuneena ymmärrän, että toisilla kun tunteet purkautuu kun oma joukkue on kokenut vääryyttä niin tunteet purkautuu toisilla noin. Ei pitäisi olla mitään outoa. Ja edelleen lippuja saa muualtakin hallista kun tuolta kulmasta. Vituttaa enemmän ne jotka istuu ympäri hallia hiljaa ja kannattaa jaloillaan ja, jos esimerkiksi Granlund tai nykyään Husso ajetaan kylmäksi, nämä jaloilla kannattajat katselevat kelloa tai älypuhelimiaan. Ihmekkös tuossa hallissa on nykyään niin kuollut tunnelma, jos joku elää tunteella pelissä niin heti ollaan kukkahattutäti tyylillä arvostelemassa fanikulttuuria ja kuinka noloa jne.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Vitun huutaminen ei kuulu kyllä fanikatsomon touhuihin, ymmärrän että joku yksittäinen henkilö menee tunnetilassa ylitse, mutta jos koko fanikatsomo chanttaa vittua, niin tulisi opetella käytöstapoja. Tuomaritoiminta oli ala-arvoista, mutta niin oli fanikatsomonkin. Jos haluamme, että saamme peleihin lisää katsojia/faneja ja ääntä halliin, niin vitun huutaminen perhepelissä ei varmaan ole paras keino tämän saavuttamiseen. Mukavasti olen saanut naisystävän mukaan katsomaan pelejä, mutta hän ei halua kuunnella vitun huutamista fanikatsomosta. Et kiitti vaan vitusti, ootte helvetin itsekkäitä ja pilaatte mukavat asiat muilta!
 

Vanha akka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No höpöhöpö nyt. Tunteenpurkaus ja chantti eivät ole sama asia. Jos chanttaa, voi samalla vaivalla chantata jotain oivaltavampaa. Meidän lähellä ei muuten kukaan mun huomatakseni kaivellut kännykkää esiin. Joku otti kuvan omasta skidistään matsissa, mutta taisi olla pelitauolla.

Edelleen mua ihmetyttää, että onko se meidän huikea fanikulttuuri siitä vitusta kiinni? On ihan helvetin iso kukkahattu, kun en tajua. Että jos sen tunteen näyttäis jotenkin muuten, niin olis tunnelma vielä kuolleempi? Silläkö se tunnelma kohenee, kun kukkahattutädit ei sitten tuo niitä skidejä edes niihin perhepelihin? Mahtaisi olla messevä tunnelma tuossa kymmenen vuoden päästä.

Jos nyt väännän rautalangasta: meidän lähellä istuvat olivat suht hyvin mukana kannustuksissa. Eivät vain istuneet hiljaa ja selvästi chantit kiinnostivat. Oma skidi niitä tapaili jo. Vittujen jälkeen se loppui. Ehkä siksi, kun jengi kelaili, ettei oikeastaan halua tulla yhdistetyksi tällaiseen toimintaan. Oli miten kukkahattua tahansa, se lähinnä edesauttaa sitä hallin hiljaisuutta.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Itse pelanneena olen huutanut spontaanisti vitunhomoa useinkin vastustajalle ja samoin teen sitä spontaanisti hallilla. Noita vittuilukuorolauluja ei tule kyllä harrastettua. Kuten sanottua, sitä kun elää tunteella mukana , se vain tulee.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha akka sen juuri hyvin muotoili: Haistakaa vittu ei ole kovin kekseliästä. Jos väittelyssä toisen argumentti on haistattelu, niin tiedät voittaneesi.
Nimenomaan toivoisi jotain oivaltavampaa Liigaa tai tuomareita kohtaan silloin, kun on aihetta. Noin yleisesti kuitenkin toivoisin, että fanikatsomossa keskityttäisiin omien kannattamiseen, eikä muitten vastustamiseen.
Eilinen perhepäivä näkyi ainakin oman paikkani ympärillä selvästi. Alle kouluikäisiä lapsia oli huomattavasti normaalia enemmän. Yksikin innokas oli hyvin mukana kaikissa chanteissa ja taputuksissa, mutta haistatteluhuutojen kohdalla katsoi isäänsä kysyvästi ja hiljeni.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse itseäni lainaten:
Vittua, huoraa ja homoa kuuluu kyllä valitettavasti enenevässä määrin. Fanikatsomo haiskahtaa vuosi vuodelta enemmän pikkupoikien pissanhajuisten pippeleiden mittauskilpailulta.
Itse olen istunut fanikatsomossa 20 vuotta ja minun mielestäni tunnelma on mennyt lähinnä huonommaksi koko ajan. Tämä nykyinen "jalkapallofanikulttuuri" tuntuu päälleliimatulta feikiltä jääkiekkokatsomossa.

Nämä homottelijat ja muut spermakurkut (tämä on se viimeisin hauskuus?) voivat tulla ihan vapaasti kaapista ulos, 2010-luku sentään, ja suomenruotsalainen seura, kukaan ei paheksu.

Itse haluan nähdä ylilyöntejä ja väkivaltaa kaukalossa, en perseilyä katsomossa.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ollaanko me todella niin lintukodossa että yksi 'sm-liiga haistakaa vittu'-chäntti saa aikaan tällaisen moralisoinnin? Itse en istu fanikatsomossa, ja enkä myöskään pidä kyseistä chänttiä mitenkään nerokkaana, mutta ihmettelen suuresti tätä kauhistelua. Minä en arvostele ketään kasvattajana, koska se on jokaisen vanhemman oma valittu tapa, jota kunnioitan. Jääkiekkopeleissä nyt sattuu olemaan suuria tunteita niin kentällä kuin katsomossakin, eli välillä voi kuohahdella yli. Mietin vaan, että miten suuremmissa urheilukulttuurin maissa vanhemmat uskaltavat tuoda skidit katsomaan pelejä? Kokemuksesta voin kertoa, että esim. Englannissa ja Ruotsissa kielenkäyttö katsomossa on paljon härskimpää, mitä Nordiksella.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ollaanko me todella niin lintukodossa että yksi 'sm-liiga haistakaa vittu'-chäntti saa aikaan tällaisen moralisoinnin? Itse en istu fanikatsomossa, ja enkä myöskään pidä kyseistä chänttiä mitenkään nerokkaana, mutta ihmettelen suuresti tätä kauhistelua. Minä en arvostele ketään kasvattajana, koska se on jokaisen vanhemman oma valittu tapa, jota kunnioitan. Jääkiekkopeleissä nyt sattuu olemaan suuria tunteita niin kentällä kuin katsomossakin, eli välillä voi kuohahdella yli. Mietin vaan, että miten suuremmissa urheilukulttuurin maissa vanhemmat uskaltavat tuoda skidit katsomaan pelejä? Kokemuksesta voin kertoa, että esim. Englannissa ja Ruotsissa kielenkäyttö katsomossa on paljon härskimpää, mitä Nordiksella.

Saa kuohahtaa yli- ja pitääkin. Haistatteluchantti on ihan_eri_asia.
Pitääkö meidän siis antaa huonoa esimerkkiä lätkäympyröissä, koska futiksessa, ja herranjestas Ruotsissakin niin tehdään?! Koska Englannissa ja Ruotsissa on hakattu ja jopa murhattu vastapuolen faneja, niin meidänkin varmaan pitäisi aloittaa sitten.. Jos muut käyttäytyy ääliömäisesti, ei se mun mielestä millään lailla oikeuta omaa huonoa käytöstä mitenkään.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia tästä linkistä. Pitääköhän tuo vielä paikkansa, kun on melkein kolmen vuoden takaa?
Eiköhän muuten paitsi Paten osalta en ole aivan varma . Itsellä on hämärä mielikuva siitä että Patekin olisi ilmoittanut vetäytymisestä kun uudet jäsenet oli ajettu sisään. Fanipisteellähän kaikki kuvassa olevat pyörivät otteluiden erätauoilla.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän muuten paitsi Paten osalta en ole aivan varma . Itsellä on hämärä mielikuva siitä että Patekin olisi ilmoittanut vetäytymisestä kun uudet jäsenet oli ajettu sisään. Fanipisteellähän kaikki kuvassa olevat pyörivät otteluiden erätauoilla.

Mitenköhän nuo tyypit valitaan? En ole koskaan nähnyt mitään ilmoituksia "kokouksista", tms. Tietty jos kyseessä ei ole rekisteröity yhdistys, ei varmaan mitään demokratiaa tarvitse noudattaa.. Tietääkö joku viisaampi?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Saa kuohahtaa yli- ja pitääkin. Haistatteluchantti on ihan_eri_asia.
Pitääkö meidän siis antaa huonoa esimerkkiä lätkäympyröissä, koska futiksessa, ja herranjestas Ruotsissakin niin tehdään?! Koska Englannissa ja Ruotsissa on hakattu ja jopa murhattu vastapuolen faneja, niin meidänkin varmaan pitäisi aloittaa sitten.. Jos muut käyttäytyy ääliömäisesti, ei se mun mielestä millään lailla oikeuta omaa huonoa käytöstä mitenkään.
Pahasti on mennyt yksi onneton ja surkea 'sm-liiga haistakaa vittu' chäntti tunteisiin sinulla. Nuo murhaamis- ja hakkausjutut vaan osoittavat, miten pahasti olet pihalla! Noista todella surullisista lieveilmiöistä huolimatta on kannatuskulttuuri em. maissa valovuoden Suomea edellä! Fanius kulkee isältä pojalle äidiltä tyttärelle, ja kun esimerkiksi Djurgården fanit laulavat nokkelia pilkkachänttejä (sisältää rumia sanoja) AIK kannattajille, niin Ruotsissa tuskin itketään. Uskallan myös väittää, että siellä käy lapsiperheitä paljon enemmän kuin IFKn peleissä! Omien kannattaminen on luonnollisesti se ykkösasia, mutta vastustajille vinoilu ja mielenilmaisu paskalle kattojärjestölle/tuomareille kuuluu urheilukulttuuriin!
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Pahasti on mennyt yksi onneton ja surkea 'sm-liiga haistakaa vittu' chäntti tunteisiin sinulla. Nuo murhaamis- ja hakkausjutut vaan osoittavat, miten pahasti olet pihalla! Noista todella surullisista lieveilmiöistä huolimatta on kannatuskulttuuri em. maissa valovuoden Suomea edellä! Fanius kulkee isältä pojalle äidiltä tyttärelle, ja kun esimerkiksi Djurgården fanit laulavat nokkelia pilkkachänttejä (sisältää rumia sanoja) AIK kannattajille, niin Ruotsissa tuskin itketään. Uskallan myös väittää, että siellä käy lapsiperheitä paljon enemmän kuin IFKn peleissä! Omien kannattaminen on luonnollisesti se ykkösasia, mutta vastustajille vinoilu ja mielenilmaisu paskalle kattojärjestölle/tuomareille kuuluu urheilukulttuuriin!

Vastustajille vinoilu on yksi juttu, mutta fanikatsomo käyttäytyy todella lapsellisesti, vahvistaa kyllä stereotypiaa jääkiekkofanin junttiudesta! Parempi olisi, että menette sinne Tukholmaan huuteleen, kun on niin paljon parempi siellä. "Haistakaa vittu sm-liiga" ei oo mitenkään nokkela pilkkachäntti, aikuistukaa ja keksikää jotain oikeesti nokkelaa, eikä tommoista skeidaa!!
 
Viimeksi muokattu:

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitenköhän nuo tyypit valitaan? En ole koskaan nähnyt mitään ilmoituksia "kokouksista", tms. Tietty jos kyseessä ei ole rekisteröity yhdistys, ei varmaan mitään demokratiaa tarvitse noudattaa.. Tietääkö joku viisaampi?
En tiedä mutta eiköhän se mene ihan kaveriporukassa. Enemmän kuin hallituksen valitsemista miettisin että kuka valvoo rahavirtoja ja miten se edes yleensä toimii että rekisteröimätön yhdistys kerää jäsenmaksuja ja mihin ja miten ne ne rahat käyttää.

Ja eilisestä matsista ... välillä meidänkin katsomossa istuu lapsi, ja niin eilenkin istui ja kyllä minultakin ihan spontaanisti pääsi ruma sana pari kertaa. Yritin kyllä olla pahemmin kiroilematta mutta pari kertaa se vaan lipsahti kun tuntui todella epäreilulta se tuomarityöskentely.

Tosin kyllähän lapset kuulevat noita kirosanoja ihan joka puolella. Ei tartte kuin eksyä samaan bussiin kasan 10-vuotiaiden poikien kera niin sieltä tulee ihan sujuvasti koko repertoaari. Mutta tietenkin näin aikuisena sitä pyrkii parhaansa mukaan olemaan esimerkkinä.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahasti on mennyt yksi onneton ja surkea 'sm-liiga haistakaa vittu' chäntti tunteisiin sinulla. Nuo murhaamis- ja hakkausjutut vaan osoittavat, miten pahasti olet pihalla! Noista todella surullisista lieveilmiöistä huolimatta on kannatuskulttuuri em. maissa valovuoden Suomea edellä! Fanius kulkee isältä pojalle äidiltä tyttärelle, ja kun esimerkiksi Djurgården fanit laulavat nokkelia pilkkachänttejä (sisältää rumia sanoja) AIK kannattajille, niin Ruotsissa tuskin itketään. Uskallan myös väittää, että siellä käy lapsiperheitä paljon enemmän kuin IFKn peleissä! Omien kannattaminen on luonnollisesti se ykkösasia, mutta vastustajille vinoilu ja mielenilmaisu paskalle kattojärjestölle/tuomareille kuuluu urheilukulttuuriin!

Sinä itse vedit tähän mukaan ruotsalaisen ja englantilaisen fanikulttuurin. Minä en todellakaan haluaisi suomalaisen lätkäfanikulttuurin lähentyvän Ruotsin tai Englannin fanikulttuuria juurikin siksi, että niissä on jo nähty edellämainittuja lieveilmiöitä.
Meillä on kausaripaikat ihan fanikatsomon reunoilla ja siitä seuraillaan tätä porukkaa. Mua aina ihmetyttää se, että tavalliset aikuiset ihmiset huorittelee ja homottelee katsomossa, mutta sitten naamatusten ei varmasti uskaltaisi laukoa samaa tekstiä pelaajille tai tuomareille.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mutta eiköhän se mene ihan kaveriporukassa. Enemmän kuin hallituksen valitsemista miettisin että kuka valvoo rahavirtoja ja miten se edes yleensä toimii että rekisteröimätön yhdistys kerää jäsenmaksuja ja mihin ja miten ne ne rahat käyttää.

Ja eilisestä matsista ... välillä meidänkin katsomossa istuu lapsi, ja niin eilenkin istui ja kyllä minultakin ihan spontaanisti pääsi ruma sana pari kertaa. Yritin kyllä olla pahemmin kiroilematta mutta pari kertaa se vaan lipsahti kun tuntui todella epäreilulta se tuomarityöskentely.

Tosin kyllähän lapset kuulevat noita kirosanoja ihan joka puolella. Ei tartte kuin eksyä samaan bussiin kasan 10-vuotiaiden poikien kera niin sieltä tulee ihan sujuvasti koko repertoaari. Mutta tietenkin näin aikuisena sitä pyrkii parhaansa mukaan olemaan esimerkkinä.

Juurikin tuota rahavirta-asiaa aloin minkäkin miettimään nyt, kun kuulin ettei kyseessä olekaan rekisteröity yhdistys..
Ja joo, kyllä minultakin pääsee rumia sanoja joka matsissa, vaikka yritän niitä vähentää.
Vaikka chantti menisi "haistakaa home", niin se on silti mielestäni nolo ja huono.
 

Mr.Nacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors
En oikein ymmärrä tätä itkemistä yhdestä pienestä chantista mikä selvästi on SPONTTAANISTI alkanut tuomarin mokailusta, tuskin kukaan on montaa päivää tai vaikka minuuttiakaan ajatellut että nyt vedetään tälläinen laulu, vaan se on lähtenyt ihan siitä turhautumisesta tilanteeseen.

Muutenkin ihmetyttää tämä negatiivinen fiilis mitä palstoilla tulee fanikatsomoa kohtaan, itse eivät ole siellä katsomossa vaikuttamassa asioista vaan itkevät netissä laulusta jonka kuulee ehkä kolme kertaa kauden aikana, aika lapsellista touhua minun mielestä. Vanhat naamat ja uusi sukupolvi tekevät siellä katsomossa kovaa työtä sen eteen että tunnelma palaisi takaisin Nordikselle, ja pikkuhiljaa tämä työ alkaa myös näkyä katsomossa, omasta tsettipaikastani ainakin huomaa eteenpäinmenoa, mutta sitten täällä jeesustellaan pienistä huudoista mitkä ihan varmasti kuuluvat teidän saunakeskusteluihin, olenko oikeassa?

Täälläkin kuulee monen sanovan pahempiakin asioita omia faneja kohtaan kun mitä he katsomossa laulavat, missä järki?

Jos teitä ihan aidosti ottaa päähän se mitä katsomossa olevat henkilöt tekevät, niin eikö olisi fiksumpaa vaikka mennä suoraan puhumaan kyseisille henkilöille eikö purkaa agressioitaan näppäimistölle?

Itse en istu/seiso fanikatsomoissa, mutta symppaan ja tuen niitten toimintaa paljon vaikka niitten toimintaa jatkuvasti lytätään. Ei olluy minkäänlaista reagointia niiden tekemiin tifoihin, mutta vittu sana saa jo aikaiseksi pari sivua tekstiä.

Jospa joskus ottaisi puheeksi jotain positiivistakin mitä fanit puuhaavat eikä vain aina haukuttaisi omia, ei kai se olisi liian vaikea tehtävä?

Peace!
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein ymmärrä tätä itkemistä yhdestä pienestä chantista mikä selvästi on SPONTTAANISTI alkanut tuomarin mokailusta, tuskin kukaan on montaa päivää tai vaikka minuuttiakaan ajatellut että nyt vedetään tälläinen laulu, vaan se on lähtenyt ihan siitä turhautumisesta tilanteeseen.

Spontaanisti?!? Spontaania on esimerkiksi huudahtaa "voi helvetti" sillä hetkellä, kun jotain vääryyttä koetaan. Jo vuosia katsomossa kuulunut yhteinen chantti on kaukana spontaanista. Vai oliko sitten "hata IFK" myös spontaania huutelua jokerifaneilta? Kautta on mennyt vasta pari viikkoa, ja olen nyt kuunnellut tätä haistatteluchanttia lähes kymmenen kertaa - Siis paljon enemmän kuin aikaisempina vuosina. Itseasiassa aiempina vuosina karseaa myötähäpeää aiheutti "Jos sä vihaat vitun narrei"- chantti. Onneksi siitä päästiin nyt eroon (kai?).
Ilmeisesti täällä "HIFK fanitoiminta jne"- ketjussa ei saa keskustella HIFK:n fanitoiminnasta? Voin toki mennä kasvotustenkin antamaan palautetta, ei ole ongelma. Veikkaanpa vaan, että palautteen vastaanotto ei tule olemaan sekään kovin laadukasta.
Jottei nyt jää kellekään epäselväksi: Kiitos viime viikon tifosta kaikille osallistuneille! Tifo oli hieno ja toimi hyvin katsomossa.
There, happy now?
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos teitä ihan aidosti ottaa päähän se mitä katsomossa olevat henkilöt tekevät, niin eikö olisi fiksumpaa vaikka mennä suoraan puhumaan kyseisille henkilöille eikö purkaa agressioitaan näppäimistölle?

Eikö keskustelupalstan etu ole juurikin se, että sillä voi helposti tavoittaa useita (ehkä jopa asiaan liittyviä) henkilöitä? Melko vaikeaa on mennä matsissa puhuttelemaan 50 ihmistä.. Enkä ihan nyt allekirjoita tuota, että olen aggressiivisuutta täällä purkanut. Puhe on ollut myötähäpeästä ja keskustelu on mielestäni ollut ihan rentoa puolin ja toisin.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Itse istun katsomossa C2 ja tunnelma oli varsin hyvä ennen ennen vitun huutamista, jolloin lähiympäristössä tunnelma lässähti..em henkilöillä fanikatsomossa varmasti oli kova tunne päällä ja kivaa, mutta C2 kyllä vaikeni aika hyvin tuossa vaiheessa vaikka ympärillä aiemmin huudettiin ja taputettiin, oltiin chanteissa mukana yms. Pääsääntöisesti on mukava istua lähellä fanikatsomoa fiiliksen takia ja olen miettinytkin pitäisikö ostaa liput sieltä, mutta taas tuli selväksi, etten halua profiloitua em huuteluun. Harmi, kiva meininki pilataan tuommoisella alatyylisellä huutelulla. Fanikatsomo on valitettavasti itse itsensä pahin vihollinen. Osan ihmisistä tuo ajaa kokonaan pois ja se ei ole kenenkään etu. Ei Ifk:n, Liigan tai fanikatsomonkaan, kaikkien pitäisi tuntea olonsa mukavaksi ja tervetulleeksi. Oikeesti hävettää tommoinen.
 

Vanha akka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
täällä jeesustellaan pienistä huudoista mitkä ihan varmasti kuuluvat teidän saunakeskusteluihin, olenko oikeassa?
Ai rehellisesti? Aika harvoin tulee naisten saunavuorolla aiheesta keskustelua. ;)

Onpa ikävää, jos faniporukka ei koe saavansa positiivista palautetta. Olen naiivisti kuvitellut, että se mukana kannustaminen ja hallin hyvä fiilis riittää. Niille, joita aktiivikannustajista tunnen, annan paljon kriittisempää palautetta kuin täällä. Ja täälläkin tällä kertaa negailen vain siksi, että oli oikeasti aika kurjaa, kuinka meidän katsomo-osassa tunnelma oikeasti hajosi siihen vittuun. Ok, se on ilmeisen tärkeää monelle kannustajalle. Mutta voisiko tänkin keskustelun ottaa rakentavana kritiikkinä? Onko oikeasti mahdotonta nyt, kun tiedetään, että se on aika passivoiva huuto satunnaisimmille katsojille, kehittää joku osuvampi kriittinen chantti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös