HIFK boikottiin!

  • 19 640
  • 179

Aiotko sinä osallistua IFK-boikottiin?


  • Äänestäjiä
    178

Hesari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen hiihto ja painimaajoukkue
Toisaalta kun tässä elämässä on tullut vastoinkäymisiä ja vaikeita hetkiä niin HIFK on ollut yksi niistä asioista joka on pitänyt tolpilla ja tuonut taas elämään sisältöä. Kuten tälläkin hetkellä. Eikä HIFK:n menestys kuitenkaan vaikuta siihen miten minulla menee tai miten voin. Aion jatkossakin seurata HIFK:ta intensiivisesti sillä pidän tätä jopa eräänlaisena harrastuksena vaikka ammantinlailla tätä touhua seuraankin. Boikottiin en siis seuraa pysty laittamaan vaikka pelattaisiin mitä alasarjaa tahansa. Niin paljon tämä tuo minulle sisältöä ja tunnetta elämään menestyksettömyydestä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä täällä tosiaan on vain muutama kymmenen aktiivia joiden boikotointi ei seuran kassassa isossa kuvassa tunnu, mutta en nyt ihan usko, että tämä yleinen pettymyksen ilmapiiri jäisi vain ja ainoastaan tähän palstaan. Luulen, että monen fanin kohdalla alkaa se kamelinselkä katkeamaan tasan just nyt ja tämän seuran pitää näyttää, että urheilullinen menestys on oikeasti se asia mihin kaikki toiminta tähtää.
Voithan sinä niin toivoa,itse en koska se ei ole seuran etu. Edellinen katsojaennätys taisi muuten olla Sormusen aikakaudella, joten siitä voit vetää johtopäätöksiä miten herkästi HIFK-yhteisö on valmis hylkäämään omiaan.
 

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voithan sinä niin toivoa,itse en koska se ei ole seuran etu. Edellinen katsojaennätys taisi muuten olla Sormusen aikakaudella, joten siitä voit vetää johtopäätöksiä miten herkästi HIFK-yhteisö on valmis hylkäämään omiaan.
Tässä mä oon. Panitrikoot ja mies. Unohdetaan katsojaennätykset ja hiihdetään kohti auringonlaskua. Herätä mut lempeästi kun Peltonen & CO on jättänyt pestinsä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siksi olisikin hyvä boikotoida seuraa, koska maksavat asiakkaat on ainut asia mistä tämän seuran hallitus tuntuu välittävän. Jos fanit jatkavat peleissä käymistä, niin tämän seuran hallitus ei tule tekemään yhtään mitään, koska sitä ei kiinnosta pätkän vertaa menestyykö IFK kaukalossa vaiko ei.

Oletpas sinä sanatarkka kaveri. Jos Ville Peltonen jatkaa, niin en todellakaan aio seurata matseja edes tv:n välityksellä. Ei voisi vähempää kiinnostaa alkaa seuraamaan neljättä vuotta tuota paskaa. Jos Peltonen potkitaan, niin aion katsoa miten joukkueen rakentaminen kesällä etenee. Mielestäni Salmelainen ansaitsee fudut kuitenkin ihan samalla tavalla kuin Peltonen.

Kyllähän tietysti fanittamiseen kuuluu myös se, että ollaan sen oman jengin takana ja tukena myös niinä vaikeina aikoina. Eikös se sanontakin ollut, että "Engång IFK, alltid IFK", niin en ainakaan itse voisi kuvitella hylkääväni tätä rakasta seuraa aivan täysin, vaikka pelien taso nyt onkin ollut se mitä se on tällä kaudella ja vuosien ajan jo ollut.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Aika vahvaa liiketoiminnan osaamista tuolla hallituksella on, joten eiköhän siellä tiedosteta mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Tuskin edes lukevat Jatkoaikaa.
Edelleen täällä odotetaan sinulta vastausta, että mikä kompetenssi liike-elämän ammattilaisilla on johtaa ammattilaisurheiluseuran urheilupuolta ja tarkemmin rekrytoida sinne oikeat ammattilaiset harjoittelijoiden sijaan? Aivan, ei sellaista ole. Tämän nosti myös esiin hyvin @Huml71 , joka kertoi Kärppien kamppailevan samanlaisten ongelmien kanssa. Heidän onnekseen sieltä löytyi sitten kuitenkin joku, joka tajusi ettei saunakaveri Marjamäen kanssa tule lasta, eikä paskaa. Nyt Kärpät kerää hedelmiä tästä kovasta ja kalliista päätöksestä. Samanlaista viileyttä on turha odottaa tässä homehtuneessa seurassa vaan todennäköisesti annetaan Peltosen ja Salmelaisen jatkaa puuhastelua. Kuten todettua, sinä olet IFKn johdon tapaan päättänyt, että tällainen ala-arvoinen urheilullinen menestys kaudesta toiseen on hyväksyttävää ja tärkeämpää on, että kaikilla on kivaa. Siihen sinulla on toki täysi oikeus, mutta älä tule tänne hiihtäjäpainija hengessä leikkimään Inkvisiittoria.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei todellakaan tule boikotointi jäämään muutamaan kymmeneen Jatkoaika-aktiiviin. Tunnen useita vuosia/vuosikymmeniä seuraa kannattaneita ns. vanhan liiton fania jotka todenneet, että nyt saa riittää ja boikotointi tulee alkamaan ti pelistä. He eivät tänne kirjoittele.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ei todellakaan tule boikotointi jäämään muutamaan kymmeneen Jatkoaika-aktiiviin. Tunnen useita vuosia/vuosikymmeniä seuraa kannattaneita ns. vanhan liiton fania jotka todenneet, että nyt saa riittää ja boikotointi tulee alkamaan ti pelistä. He eivät tänne kirjoittele.
Täysin totta. Vaikka hiihtäjäpainijat tyylilleen uskollisesti sivuuttavat nämä merkit niin edelleen nostan esiin tuon perjantain Game 2 ja siinä olleet vihellyskonsertit, Peltosen pelipaidan jäälle paiskomiset ja attentaatin yritys IFKn vaihtoaitioon jne.. Onhan tuo ihan poikkeuksellista menoa tässä vaiheessa kautta ja mielestäni osoitus siitä, että alkaa yhdellä sun toisella mitta täyttyä. Olen itsekin havainnut monta yleensä hyvin hillittyä pitkän linjan kausikorttilaista kiroilemassa Peltosen pelin paskuutta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos menisin boikottiin nyt niin ajankohta hieman erikoinen, kun nyt ladattu isoimmat panostukset jengiin varmaan ikinä. Todennäköisesti onkin kallein nippu mitä on IFK:lla koskaan ollut.

Eli olisiko boikotti vaan yleistä vaan IFK:n menestymättömyyttä vastaan, tämän jengin floppaamisen takia, tai VP:n potkujen vaadetta, Tobben potkujen toivomista, vai hallituksen osalta uusien jakojen tekoa. Voi olla että hallituksessa tarvitaan enemmän urheilullisen menestyksen ja tulosvastuutavaadetta sekä tietotaitoa yleisesti. En osaa sanoa. Mut että isoon boikottiin olisi mun mielestä ollut aihetta joskus aiemmin kun nyt. Eli sillon kun joukkueenrakentamiset ja valmentajavalinnat oli kummelikamaa.
 

Hydrophyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisihan se hienoa, kun suuri ja mahtava IFK ei tuijottelisi omaan napaan, kun hankkii Villen ja Tobiaksen tilalle uudet. Uskokaa tai älkää, mutta ne ei tarvitse olla IFK taustaisia. Muualla pelataan parempaa hokia kuin meillä. Seuraava valmentaja ei tarvitse olla Söde, vaikka hän onkin niin ihana IFK mies. Olisiko aika uudistua kokonaan ilman pakollista IFK taustaa?

Itse joudun ostamaan ensi kaudeksi kausarin, mutta en mene paikan päälle Katsomaan matseja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Minä kaadan rahaa IFK:lle samalla tavalla, mitä aiemminkin. Viihdettä, draamaa ja sisältöä elämään, vähän niin kuin Salkkarit tai Kauniit ja rohkeat. Monta kymmentä vuotta pettymyksiä ja vain vähän aihetta juhlaan, ei tunnu tällaiset huonommat kaudet enää oikein missään. Nuorena miehenä jaksoi vielä vituttaa. Nykyään muu elämä ahdistaa ja jääkiekko tarjoaa paskimmillaankin tervetullutta eskapismia.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Boikotti on voimakas sana. Itse olen kuitenkin luopunut Petoklubi kausareista toissa vuonna ja katson pelit netistä. Rupes vaan niin vit#ttamaan tuo ainainen vi#utus parkkikselle dallatessa. Kaikki saakelin Soppa-Sormunen, Summanen, Selin, Pikkarainen sekoilut. Kun sitten vit#tus sai mittasuhteet alko ne Petoklubin mössötkin kyrsimään, paska hintalaatusuhde. Kivaahan oli tietysti nähdä tuttuja, joita aina on hallilla paljon, mutta sen urheilullisen tuotteenkin pitää olla jonkinmoinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En keksi mitään syytä, miksi alkaisin boikotoimaan HIFK:ta juuri nyt. Voisin boikotoida seuraa, jos omat arvoni ja seuran arvot eivät enää kohtaisi tai joku HIFK:ssa toimisi tavalla, jonka kokisin vastenmieliseksi tai jopa rikolliseksi eikä seura ryhtyisi tarvittaviin toimenpiteisiin.

Minä teen joka kausi henkilökohtaisen valinnan kantamalla seuran kassaan kausikorttien ja muun muodossa rahaa sekä tilaamalla oikeudet katsoa matseja suoratoistopalvelusta. Tiedostan, joka ikinen kausi, että on todennäköisempää, että HIFK ei voita mestaruutta kuin että se voittaisi. Tiedostan, että urheiluseuran kannattamiseen kuuluu ilon ja onnen tunteet, pettymykset ja lukematon määrä asioita, joihin mä en itse voi vaikuttaa enkä kontrolloida niitä mitenkään. Olen sinut tämän periaatteen kanssa.

Pidätän oikeuden muuttaa mieleni ihan milloin tahansa. Jos jollain kaudella käy niin, että minua ei enää vain kiinnosta tai ne tunteet, jotka yleensä ovat kannattamiseeni kuuluneet, loistavat poissaolollaan, en mene peleihin, vaikka multa kausari löytyykin. Tällöin tarjoan kausikorttiani jollekin sellaiselle, joka peleihin haluaa mennä tai jätän tarjoamatta. Seuran kassaan jo etukäteen annetut rahat jäävät siinä tapauksessa mun omaksi henkilökohtaiseksi tappiokseni. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun teen jonkun kalliin hutiostoksen, joten pystyn elämään tämänkin kanssa, koska aina on kuitenkin mahdollisuus olemassa, että jaksaa kiinnostaa. Kesken kauden seuraamisen lopettaminen tarkoittaisi sitä, että pleijarikausari jäisi hankkimatta, samoin seuraavan kauden kausikortti. Seuraavalla kaudella kävisin varmastikin irtolipuilla katsomassa jokusen ottelun ja etsimässä sitä kadonnutta tunnetta. Eli, antaisin uuden mahdollisuuden, mutta en sitoutuisi suorilta käsin koko kauteen. Jos se tunne löytyy uudelleen, teen sitten jatkon kannalta ratkaisut sen mukaan. Jos ei löydy, käyntini todennäköisesti harvenevat ja ehkä loppuvat kokonaan.

Mutta etukäteen en lähde määrittelemään omia tuntemuksiani tai lyömään kiinni mitään periaatepäätöksiä. Niin kauan, kun pelipäivä on edelleen juhlapäivä ja mulla on perhosia vatsanpohjassa, HIFK on isossa roolissa elämässäni. Siihen taas kuuluu isona osana peleissä käyminen ja joukkueen aktiivinen seuraaminen. Mulla ei ole mitään antipatioita ketään yksittäistä seuran palkkalistoilla olevaa henkilöä kohtaan eikä yksikään henkilö ole seuraa suurempi. En ota HIFK:n menestymistä tai menestymättömyyttä henkilökohtaisesti. Tiedostan ja hyväksyn, että ihmiset tekevät myös virheitä ja jälkikäteen ajateltuna vääriä päätöksiä ja valintoja.

Tämä ei tarkoita sitä, että olisin tyytyväinen tämän hetkiseen urheilulliseen tilanteeseen tai menestykseen, mutta tiedostan myös, ettei yksikään yksittäinen henkilö, eikä kaksi tai kolmekaan, pysty isoihin kokonaisuuksiin täysin vaikuttamaan. Liikkuvia osia on aina paljon ja urheilullisessa menestyksessä yksilöiden onnistumisilla ja/tai epäonnistumisilla kauden kriittisimmillä hetkillä on aina kohtuuttoman iso merkitys kokonaisuudelle. Kuten nytkin on nähty. Itsestäni tuntuisi hyvin erikoiselta ja väärältä, että antaisin nyt nähtyjen pääosin henkilökohtaisten virheiden näkyä tuessani joukkuetta kohtaan. Ja vielä erikoisemmalta tuntuisi, että vetäisin tukeni pois tulevalta joukkueelta. Sehän on täysin syytön siihen, miten tämän kauden joukkue on suorittanut. Ensi kauden joukkueen tukeminen konkreettisesti koko kauden on sitten lopullisesti heidän omissa käsissään. Saavat reilun mahdollisuuden näyttää ja katsotaan sitten.

Tämä perse kestää merivettä aika reilustikin ja vaikka tunteet ovat nyt alhaalla ja vitutus aika tapissa, olen nähnyt ja kokenut paljon pahempiakin aikoja tämän seuran kanssa. Ja niistäkin on selvitty ja noustu. Ja uskon vakaasti, että niin tulee käymään nytkin. Tarkkaa ajankohtaa on vaikea kenenkään ennustaa, koska kuten tälläkin kaudella on nähty, alkuperäisiilä suunnitelmilla voi aika nopeasti joutua pyyhkimään anneliaan. Mutta kuten pääsääntöisesti aina ennenkin, uskon, että urheilullinen nousu tapahtuu heti ensi kaudella. Olen kuitenkin valmistautunut siihenkin, että niin ei tapahdu ja sitten taas käydään henkilökohtaisia kehityskeskustelua, riittääkö tunne jatkaa aktiivista kannattamista. Viime kädessä vastuun kannan minä ihan itse eivätkä panokset ole lopulta kovinkaan suuret. Lopulta aika simppeliä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi mielenkiintoista tietää, miten isoin panostuksin tähän ketjuun kirjoittajat ja äänestykseen osallistuva ovat HIFK:ta tukeneet. Onhan siinä olennainen ero, alkaako joku aktiivisesti peleissä omalla rahalla (tai yrityksen tarjoamalla kausikortilla, jos päätös kausarin hankkimisesta on boikotoijan vastuulla) käyvä kannattaja boikotoida vai ryhtyykö boikottiin henkilö, joka käy Nordiksella 1-2 kertaa vuodessa. Tai vaikka sellainen henkilö, joka käy katsomassa HIFK:ta jollain vieraspaikkakunnalla, jos sattuu kalenteriin muuten sopimaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tiedostan, joka ikinen kausi, että on todennäköisempää, että HIFK ei voita mestaruutta kuin että se voittaisi.

Tämä ei tarkoita sitä, että olisin tyytyväinen tämän hetkiseen urheilulliseen tilanteeseen tai menestykseen
Näissä on kahdessa lauseessasi on mielestäni perustavanlaatuinen ristiriita ja ne kuvaavat hyvin mikä tässä seurassa on vikana. Tämähän on sama ajatusmalli kuin Kife Heinolla eli mestaruus per vuosikymmen ja narrien voittaminen on riittävä urheilullinen vaatimustaso. Vai miten muuten kuvailet tuota ajatusmalliasi, että tiedät jo ennen kautta IFKn mestaruuden olevan epätodennäköinen lopputulema. Mielestäni Tapparassa viime vuosina tuo esittämäsi ajatusmalli on ollut päinvastainen. Eikö siihen IFKn pitäisi myös pyrkiä? Ja aivan turha selittää, että Salmelaisen ja Peltosen kaltaisilla arparekrytoinneilla siihen pyritään.Tällaisilla arvoilla nimenomaan ruokitaan tuota sinun ensimmäisen lauseesi ajatusmallia. Koska olet heitä jatkuvasti ties minkälaisilla argumenteilla puolustellut niin se jo vesittää tuon toisen lauseesi. Jos oikeasti olisit tyytymätön urheilullisen tilanteeseen ja menestykseen niin olisit jo aika päiviä sitten ruvennut myös vaatimaan laaja-alaista muutosta. Ja ennen kuin tulet kertomaan, ettei mikään seura voi voittaa joka kausi. Siinä olet oikeassa, mutta katsopa samallla Tapparan track recordia viimeiseltä reilulta kymmeneltä vuodelta. Onko oltu kertaakaan näillä Peltosen vakio eli ynnämuut sijoilla?

mutta tiedostan myös, ettei yksikään yksittäinen henkilö, eikä kaksi tai kolmekaan, pysty isoihin kokonaisuuksiin täysin vaikuttamaan. Liikkuvia osia on aina paljon ja urheilullisessa menestyksessä yksilöiden onnistumisilla ja/tai epäonnistumisilla kauden kriittisimmillä hetkillä on aina kohtuuttoman iso merkitys kokonaisuudelle.
Edelleen aliarvioit ja raskaasti huippuvalmentajan merkityksen. Tässä on sinulla täysin sokea piste.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Olisi mielenkiintoista tietää, miten isoin panostuksin tähän ketjuun kirjoittajat ja äänestykseen osallistuva ovat HIFK:ta tukeneet. Onhan siinä olennainen ero, alkaako joku aktiivisesti peleissä omalla rahalla (tai yrityksen tarjoamalla kausikortilla, jos päätös kausarin hankkimisesta on boikotoijan vastuulla) käyvä kannattaja boikotoida vai ryhtyykö boikottiin henkilö, joka käy Nordiksella 1-2 kertaa vuodessa. Tai vaikka sellainen henkilö, joka käy katsomassa HIFK:ta jollain vieraspaikkakunnalla, jos sattuu kalenteriin muuten sopimaan.
Tähän voin itse omasta puolestani vastata. Itselläni on ollut oma kausari lähes 30 vuoden ajan. Lisäksi ostan yritykselleni joka kaudelle 4-6 kausikorttia omani lisäksi. Käyn itse katsomassa noin 80% vieraspeleistä. Lisäksi omaan panokseeni kuuluu seuran sponsorointi yritykseni toimesta ja puhutaan merkittävästä summasta, josta toki molemmat osapuolet hyötyvät.

Lisäyksenä vielä, etten vastaanota ns. sponsorikausareita, tai aitioita, vaan ne kompensoidaan muilla tavoilla yhteistyösopimuksessa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Aika vahvaa liiketoiminnan osaamista tuolla hallituksella on, joten eiköhän siellä tiedosteta mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Tuskin edes lukevat Jatkoaikaa.
Liiketoiminnan kannattavuutta täällä ei varmaan kukaan ole kritisoinutkaan, IFK tackar varsin bulisti joka kerta.

Ongelma sen sijaan on siinä, että urheilullisella menestyksellä ei tunnu olevan niin väliä siinä rinnalla. Tietenkin tämä on liiketoimintaa, jonka tärkein tehtävä omistajille ja sijoittajille on tehdä plusmerkkistä tulosta, mutta ei sen pitäisi sulkea pois sitä meidän kannalta tärkeintä faktoria, eli urheillullista menestystä. Ja usein jos nämä osataan yhdistää oikein toimivaksi kokonaisuudeksi, niin molemmat instanssit ruokkivat toisiaan positiivisesti.

@Frankie Veikkaan että turhaan lähdet keskustelua hakemaan, sieltä varmaan tulee "tämä asia on käyty kanssasi läpi useaan otteeseen, enkä ala siitä enää vänkäämään", jonka perään jompi kumpi toteaa let's agree to disagree :)

Kaikki eivät kaipaa muutosta organisaation rakenteeseen, joukkueenrakennukseen, peli-ilmeeseen tai tuloksiin, ja se on mielestäni ihan fine. Luulisin kuitenkin, että suurin osa haluaa ja nimenomaan sen takia, että muutokset (oli ne mitä tahansa, jotain tarvitsee tehdä kun näin ei ole toiminut moneen vuoteen) olisi ainakin  yritys vaikuttaa tulevaan menestykseen.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tähän voin itse omasta puolestani vastata. Itselläni on ollut oma kausari lähes 30 vuoden ajan. Lisäksi ostan yritykselleni joka kaudelle 4-6 kausikorttia omani lisäksi. Käyn itse katsomassa noin 80% vieraspeleistä. Lisäksi omaan panokseeni kuuluu seuran sponsorointi yritykseni toimesta ja puhutaan merkittävästä summasta, josta toki molemmat osapuolet hyötyvät.

Lisäyksenä vielä, etten vastaanota ns. sponsorikausareita, tai aitioita, vaan ne kompensoidaan muilla tavoilla yhteistyösopimuksessa.
Hyvä kun toit esille vähän bulimpaa settiä, kuin Katsomon kautta tukevia böndejä. Ootko harkinnut minkäänlaisia muutoksia tukitoimiin, jos sama Via Dolorosa saa jatkoa samoilla esihenkilöillä?
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näissä on kahdessa lauseessasi on mielestäni perustavanlaatuinen ristiriita ja ne kuvaavat hyvin mikä tässä seurassa on vikana. Tämähän on sama ajatusmalli kuin Kife Heinolla eli mestaruus per vuosikymmen ja narrien voittaminen on riittävä urheilullinen vaatimustaso. Vai miten muuten kuvailet tuota ajatusmalliasi, että tiedät jo ennen kautta IFKn mestaruuden olevan epätodennäköinen lopputulema.
Ei kai mikään jengi lähde kauteen niin suurena ennakkosuosikkina, että omaisi yli 50 % todennäköisyydet mestaruuteen. Jos tästä on eri mieltä, niin on ollut aika hurjia ylikertoimia tarjolla vedonlyöntifirmoilla kautta linjan. Ihan oikein on siis todeta, että mestaruus jää todennäköisemmin voittamatta, eikä noissa @BOL toteamuksissa mitään ristiriitaa ole.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Hyvä kun toit esille vähän bulimpaa settiä, kuin Katsomon kautta tukevia böndejä. Ootko harkinnut minkäänlaisia muutoksia tukitoimiin, jos sama Via Dolorosa saa jatkoa samoilla esihenkilöillä?
No omaan bisnekseen liittyvään yhteistyöhöni seuran kanssa ei oikein mikään pelillinen seikka vaikuta, sillä bisnes on bisnestä ja Bulilla on Bulilla. MUTTA kyllä mietin omaa kausariani ensi kaudelle, toki ostan työntekijöiden kausarit, jos he näin työyhteisössä päättävät, se on täysin heidän päätöksensä. Omat toimenpiteeni ovat yksinkertaisesti matseissa käynnin lopettaminen, joka liittyy täysin puhtaasti vitutuksen määrään, joka tuntuu olevan kausi kaudelta enemmän kiehahtamassa yli. Toisekseen, en todellakaan ravaa enää lähes kaikissa vieraspeleissä, sillä voin kertoa, että matka esim. Oulusta himaan ajaen vitutuksen säestämänä on melko pitkä. Seura on itselleni rakas ja vaikka vanhanliiton lätkäkundina vastoinkäymisiin on tottunut, niin nyt on joku ärsyke osunut oikeaan osoitteeseen ja mitta on täysi.
 
Viimeksi muokattu:

microugn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Boikotti nyt on vahva sana. Yleensä käyn noin 10+ kotipelissä / kausi. Usein sitten ottanut 1-3 lasta mukana. Playoffsit aina käynyt katsomassa jos saanut lippuja. Tän kauden aikana muistaakseni käynyt yhdessä pelissä. Ei siinä mitään boikottiajatusta ole sinänsä taustalla, mutta kun peli ei vaan ole viihdyttävää niin huomaa ettei vaan tule käytyä. Kuten vitutusketjussa totesin, kukaan kaveriporukasta ei viitsinyt ottaa vastaan ilmaisia lippuja tiistain peliin.

Häviääkö ifk nyt tässä taloudellisesti mitään? No ei mun käyminen peleissä tai ei muuta ifkn isoa kuvaa. Mutta toisaalta, hyvin mahdollista että jälkikasvua ei seuraa enää ifkta kun eivät nyt ole parin vuoteeseen tiheästi käyneet.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi mielenkiintoista tietää, miten isoin panostuksin tähän ketjuun kirjoittajat ja äänestykseen osallistuva ovat HIFK:ta tukeneet. Onhan siinä olennainen ero, alkaako joku aktiivisesti peleissä omalla rahalla (tai yrityksen tarjoamalla kausikortilla, jos päätös kausarin hankkimisesta on boikotoijan vastuulla) käyvä kannattaja boikotoida vai ryhtyykö boikottiin henkilö, joka käy Nordiksella 1-2 kertaa vuodessa. Tai vaikka sellainen henkilö, joka käy katsomassa HIFK:ta jollain vieraspaikkakunnalla, jos sattuu kalenteriin muuten sopimaan.

Itse olen ekassa pelissä ollut vuonna 1974. Paikalla -98 ja -11 ratkaisupeleissä. Söden jersey, herra ei ole pelannut kertaakaan liigassa muissa seuroissa. Kausarit (omat) on ollut kahdessa erässä yhteensä 14 vuotta ja 5 hengen perhe peli-iltoja varmaan pari sataa. Lisänä kahdet firman kausarit 10 vuotta, sekä parikymmentä aition vuokraa asiakastilaisuuksiin. Väsymystä vaan alkaa tulla pikkuhiljaa kun odotukset urheilulliselle puolelle on tosi alhaiset ja seuran touhussa on aika rahastuksen maku.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä sitä logiikkaa, ettei Peltosta voi erottaa, koska silloin jää kaksi laatupelaajaa hankkimatta lisäkustannuksien takia. Nyt meillä on joukkue täynnä kalliita laatupelaajia ja tulos on tämä. Mitä me teemme näillä laatupelaajilla ilman pätevää valmennusta? Sehän vasta rahan haaskaamista on, kun isketään huippupelaajiin isot rahat kiinni ja laitetaan kyvytön mumisija valmentamaan heitä. Hölmöläisten hommaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös