Helsinki

  • 571 410
  • 3 516

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Aivan höpöjuttuja. Ei ole todellakaan tulossa polttomoottorikielto ”seuraavana pöydälle”. Tai jos tällainen esitys etenisi joskus 2030-luvulla, eikä siinä välissä ole tehty muuta, niin sitten toki.
Enkä väittänytkään aikataulusta mitään mutta tavat joilla kaupunkia kehitetään, esitykset jotka etenevät tai joita jarrutellaan, johtavat keskustan näivettymiseen ja estävät kaupungin elävöittämistä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Viimeisin on Kaivokadun sulkeminen liikenteeltä ja seuraava pöydällä oleva on polttomoottorireiden kieltäminen koko Helsingistä.

Jäähän sinne joukkoliikenne. Eli hyvin pääsee. Polttomoottoreiden poistuminen parantaa ilmanlaatua, millä onkin suora vaikutus ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Ja tosiaankin autolla pääsee edelleenkin kulkemaan, joten eihän se ole mikään este.

Enkä väittänytkään aikataulusta mitään mutta tavat joilla kaupunkia kehitetään, esitykset jotka etenevät tai joita jarrutellaan, johtavat keskustan näivettymiseen ja estävät kaupungin elävöittämistä.

Todiste?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka Helsingin monet saattavatkin joksikin vihreäksi utopiaksi mieltääkin ja Helsingin Uutiset nostaa metelin jokaisesta riistetystä parkkipaikasta, kyllähän näin kantakaupungissa päivittäin dallailevana Helsingin autokeskeisyys on edelleen tosiasia. Onhan tilanne vaikkapa kasarilta kehittynyt, mutta kunnollinen kävelypainotteinen keskusta loistaa edelleen poissaolollaan.
 
Viimeksi muokattu:

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
kunnollinen kävelypainotteinen keskusta loistaa edelleen poissaolollaan.
Minne sellaisen Helsingissä sijoittaisit? Meillä kun ei esim ns vanhaa kaupunkia ole. Kumpulaan?
Ja Helsinki on niemessä jossa on satamat molemminpuolin. Läpikulun estäminen vain lisää päästöjä, ei vähennä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minne sellaisen Helsingissä sijoittaisit? Meillä kun ei esim ns vanhaa kaupunkia ole. Kumpulaan?
Ja Helsinki on niemessä jossa on satamat molemminpuolin. Läpikulun estäminen vain lisää päästöjä, ei vähennä.
Itse kannatan Helsingin kunnallispolitiikan ikiliikkujaa keskustatunnelia, eli nykyista maanalaista kokoojakatua, siinä missä pisararataa juurikin satamaliikenteen ja läpikulun turvaamiseksi. Se mahdollistaisi keskustan nykyisten kävelyalueiden merkittävän laajentamisen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Oli Oskar Merikannon musiikki miten ylisoitettua hyvänsä, Valse Lentestä on ainakin allekirjoittaneelle tullut ennen kaikkea mieleen merellinen Helsinki. Laajasalo, Kulosaari, Mustikkamaa, kantakaupungin rantareitti, Lauttasaari, Seurasaari. Kyllä puutteistaan huolimatta tämä Stadi on yksi maailman parhaimmista kaupungeista.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka elämmekin vaikeita aikoja, eikö asiakaspalvelijoiden voisi antaa tehdä työtään rauhassa?

Muista edelleen liki järkyttyneen vuonna 2010 Detroitissa vierailleessani paikallisen pikaruokaravintolan lasiseinästä, minkä takana työntekijät olivat, enkä toivo samaa kehitystä tänne.

Mikä meihin on mennyt?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kontulahan on ollut vähän levottoman lähiön maineessa jo vuosikymmenet (Nimestään huolimatta ei mikään hobitti-idylli.), mutta olen erittäin huolissani, jos rakkaan Itä-Helsingin turvallisuustilanne on entisestään heikkenemässä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Helsinki nosti asukaspysäköinnin hintoja ryöstötasolle, että turhat autot saataisiin pois nurkista seisomasta. Ensimmäisinä lähtikin 150 yhteiskäyttöäautoa. Näin Helsingin kaupunki osallistuu upeasti HSL:n ansiokkaasti aloittamaan ja pitkäjänteisesti ylläpitämään "oma auto on yliveto" kampanjaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suhtsudun kaksijakoisesti. Yhtäältä keskustelu Malmin kävelysillan myyjistä tuo omat nuoruuden muistot mieleen ja sikäli ei kai pienen mittakaavan kirppis sinänsä haitaa. Säännöt ovat kuitenkin sääntöjä. Olettaisi käytävälle kuitenkin olevan mahdollista kuitenkin osoittaa ihan luvalliset myyntipaikat?
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kontulahan on ollut vähän levottoman lähiön maineessa jo vuosikymmenet (Nimestään huolimatta ei mikään hobitti-idylli.), mutta olen erittäin huolissani, jos rakkaan Itä-Helsingin turvallisuustilanne on entisestään heikkenemässä.

Itse asun Kontulassa ja onhan siellä kaikenlaista kulkijaa. Ostarilla sekakäytössä kunnostautuvat romanit, jotka valloittavat esim metron uloskäynnit bisneksillään ja sekoiluillaan. Alepan ryöstöön ja levottomuuden syihin ei voi olla vaikuttamatta Kurkimäkeen kesällä avattu alkoholistien yömaja tai vastaava. Paikalliset asukkaat tuosta ainakin ovat kärsineet kun pillerikauppa rehottaa aivan avoimena.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hietsun ranta itsessään on erittäin hieno alue, mutta välittömästi hiekkarannan pohjoispuolella alkaa suoranainen "jättömaa", etteikö tuonne kylpylähotellin voisi mahduttaa. Helsingistä puuttuu kansainväliset mittasuhteet omaava kylpylähotelli ja merenrantakaupungissa normihotellitkin merimaisemin suorastaan loistavat poissaolollaan.

En jaksa uskoa, että Tallinnassa tai Tukholmassa tämänkaltaiseen hankkeeseen suhtauduttaisiin näin nihkeästi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vihreän Langan hengenperinnön siirtyminen Hesariin se vain voimistuu:

Oikeasti nauratti tätä lukiessa, miten asenteellista parkua tuokin aviisi nykyään julkaisee. Ei edes yritetä peitellä täyttä poliittista puolueellisuutta, ja kielenkäyttökin on lainattu suoraan Kallio-liikkeen facebook-sivulta.

Itse asiaan: hyvä, jos raideprojekti on vastatuulessa. Vaikka sähköbussit ovat aivan hanurista sekä matkustaa (kylmiä kuin mitkäkin näin talvella) että liikenteessä (ovat hitaita ja tiellä), ovat ne huomattavasti edullisempia kuin ratikat ja ennen kaikkea niiden reittien varteen ei tarvitse rakentaa kulissikaupunkia lähimetsien päälle. Toivottavasti ratikkahanke kaatuu ja Riistavuori säästyy rakentamiselta.

Ajoin äsken Pirjon krouvin vanhan tontin ohi Pirkkolassa. Kiertoliittymään tuli punainen valo, koska Maunulan suunnasta oli tulossa pikaratikka. Totesin, ettei tuo liikennevalo koskenut minua koska olin jatkamassa Pakilaan päin ja jätin tämän punaisen noudattamatta, sillä tuollaisessa vittuilussa ei ole mitään legitimiteettiä jäljellä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Oikeasti nauratti tätä lukiessa, miten asenteellista parkua tuokin aviisi nykyään julkaisee.
Menee vähän off topic mutta juttelin tästä asiasta Hesarin puhelinmyyjän kanssa, kun sanoin, että en halua tilata lehteä ja kun kysyi syytä niin kerroin juuri tuon asenteellisuuden.

Myyjä pyysi minua kertomaan tarkemmin, että voi laittaa palautteen eteenpäin ja pyysi esimerkkejä. Sanoin että esimerkiksi miten ennen viime eduskuntavaaleja lasten Hesarissa puoluejohtajat oli kuvattu selkeästi hyviksinä ja pahiksina ja minusta tuo oli erityisen törkeää sen takia, että lapsilla ei ole samanlaista medianlukutaitoa ja minusta median puolueettomuus on sen tärkein tehtävä.

Myyjä sitten vastasi tähän, että onko sinulla itsellä lapsia? Vastasin että joo… ”no mutta hei jos et ole itse kiinnostunut, niin haluaisitko tilata heille lasten Hesarin?”


*tuut tuut tuut*….
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
*tuut tuut tuut*….
Jep, sama juttu meillä. Tai siis ei tuollaisella (suht-vitun-törkeällä) myyntitilanteella höystettynä, mutta kuitenkin. Todettiin että 600 euroa vuodessa paskan puolueagendan lukemisesta on 700 euroa liikaa. Kuukausiitteen olen edelleen käynyt hakemassa toimiston aulan kioskista. Se on edelleen todellista laatujournalismia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Pikaratikoita vastaan minulla ei ole mitään, koska raide-Jokeri on osoittautunut toimivaksi, mutta tämä hanke ei vaan vakuuta. Pääsyynä on nimenomaan tuo Huopalahdentien osuus, joka on jo nykyään hyvinkin ruuhkainen. Kun alueella sitten joskus alkavat tietyöt, niin aikamoista ruuhkaa saadaan siellä kokea. Koska itse en ole tuolla alueella liikkunut vuosikausiin, tulevien tietöiden vaikutus omaan arkeeni lienevät minimaaliset.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän tähänkin pitäisi sanoa? :)
Sen verran aggressiivisia bussi- ja sporakuskeja on näkynyt, ettei kyllä yllätä yhtään. Tähänkin ketjuun taisin joskus kirjoitella kuinka juurikin Hakaniemen tienoilla eräs bussikuski kävi kuumana kun hellankoukku, keskaria heilutellen. Tulee kyllä pitkiä työpäiviä, jos ottaa kuumaa kaikista autoilijoiden törttöilyistä. Me autoilijat nimittäin törttöilemme paljon, tahallisesti tai tahattomasti. Pitäisi olla lehmän hermot ammattikuskeilla, varmasti monella onkin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Me autoilijat nimittäin törttöilemme paljon, tahallisesti tai tahattomasti. Pitäisi olla lehmän hermot ammattikuskeilla, varmasti monella onkin.
Tämä. Tuntuu siltä, että yhä useampi autoilija ei osaa / halua antaa tilaa pysäkiltä lähtevälle dösälle. Ja sitten vedetään hirveät pultit jos vaikka dösäkuski antaa palautetta tööttäämällä tms. Kyllä siinä todellakin lehmänhermoja vaaditaan näiltä, ettei menisi joskus hermo pahimpiin urpoihin.

Se on muuten jännä ilmiö - kaikki tekee joskus virhearviointeja tien päällä. Mutta jos olet jotan töpeksinyt, niin en ymmärrä miksi menee palautteen annosta vati nurin. Itse en (tietenkään) juurikaan tee virhearviointeja, mutta jos näin kävisi ja joku vaikka tööttää tai vilkuttaa pitkiä, niin eihän se nyt voi mennä tunteisiin (niin kuin tässä oletettavasti käynyt). Käsi pystyyn virheen merkiksi ja matka jatkuu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Se on muuten jännä ilmiö - kaikki tekee joskus virhearviointeja tien päällä. Mutta jos olet jotan töpeksinyt, niin en ymmärrä miksi menee palautteen annosta vati nurin. Itse en (tietenkään) juurikaan tee virhearviointeja, mutta jos näin kävisi ja joku vaikka tööttää tai vilkuttaa pitkiä, niin eihän se nyt voi mennä tunteisiin (niin kuin tässä oletettavasti käynyt). Käsi pystyyn virheen merkiksi ja matka jatkuu.

Itse annan palautetta esim. töötöllä lähinnä tilanteista, jossa toinen osapuoli on tahallisen piittaamaton muista tielläliikkujista. Ja tietysti silloin, jos on kolmio perässä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jäähän sinne joukkoliikenne. Eli hyvin pääsee. Polttomoottoreiden poistuminen parantaa ilmanlaatua, millä onkin suora vaikutus ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Ja tosiaankin autolla pääsee edelleenkin kulkemaan, joten eihän se ole mikään este.



Todiste?
Tämä joukkoliikenteen kehuminen on kyllä täysin kestämätöntä. Varmasti olen tännekin kirjoittanut useasti, mutta tosiasiassa se toimii hyvin jos asuu metroasemalla ja käy töissä toisella. Itsellä on vajaa kilometri metroasemalle ja olen töissä niinkin eksoottisessa paikassa kuin pasila, niin työmatka kestää noin tunnin julkisilla. Autolla 15 minuuttia. Siinä on ihan helvetin iso ero ajallisesti ja mukavuuden, aikataulujen yms. lisäksi ei tarvitse odotella metroa tuulitunnelissa, kuunnella juoppojen älämölöä tai haistella kusenhajua.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuntuu siltä, että yhä useampi autoilija ei osaa / halua antaa tilaa pysäkiltä lähtevälle dösälle. Ja sitten vedetään hirveät pultit jos vaikka dösäkuski antaa palautetta tööttäämällä tms. Kyllä siinä todellakin lehmänhermoja vaaditaan näiltä, ettei menisi joskus hermo pahimpiin urpoihin.
Selvästi useammin se on kuitenkin se dösäkuski, joka törttöilee. Jatkuvasti tulevat pysäkeiltä ilman vilkkuja tai kuten kävi taas kerran alkuviikosta, dösä lähti pysäkiltä vaikka vilkutti vielä oikealle. Tuo on aivan kestämätöntä, että saavat lähteä pysäkeiltä silmät kiinni muun liikenteen sekaan, ja se aiheuttaa jatkuvasti vaara- ja läheltä piti -tilanteita. Itsekin sain juuri ja juuri väistettyä sen dösän keulan kääntämällä vastaantulijoiden kaistalle, onneksi siellä ei ollut ketään. Toki ajelin sitten töötti pohjassa loput Näyttelijäntiestä. En ihmettele yhtään että noihin pahimpiin tötöilijöihin palaa monella hermot.

Sitten erikseen on vielä sekin, että todella moni dösäkuski lähtee myös kehien ja motareiden pysäkeiltä vastaavalla mentaliteetilla liikkeelle, eli katsomatta lainkaan peileihinsä. Kaaren kohdalla Kehä I:llä oli tästä johtunut kolari joulunalusviikolla, kun pakettiauto ei ehtinyt alta pois. Sääntöhän menee niin, että jos nopeusrajoitus on yli 60kmh, dösä väistää normaalien liikennesääntöjen mukaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös