Helsingin Jokerit – tunteiden vuoristorata

  • 147 397
  • 551

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ketä kiinnostaa KooKoo, Jukurit, Sport nousijat? Ei vittu ketään. Varsinkaan kun eivät pelillisesti nousseet. Ainoa näistä joka nousi Mestiksen mestarina oli Jukurit.

Viestisi on:

a) faktuaalisesti viturallaan

ja lisäksi kiinnostaisi tietää:

b) että miten meinaat, että Jokerit tulee nousemaan Liigaan pelillisesti?
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Viestisi on:

a) faktuaalisesti viturallaan

ja lisäksi kiinnostaisi tietää:

b) että miten meinaat, että Jokerit tulee nousemaan Liigaan pelillisesti?
A) kohtaan "faktuaalisuus" voi jäpöstää. En jaksa muistaa että nousiko Mestiksen mestarina. Toivottavasti. B) toivottavasti Jokerit nousisi pelillisesti jos sille annetaan mahdollisuus. Vaikka hyvää työtä siellä Kouvolassa on tehty ja tuloksellisesti tuli pärjäämään, ei silti jaksa innostaa suurta yleisöä. Jokerit ja Espoo vetäisi aina jengiä hallille enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
A) kohtaan "faktuaalisuus" voi jäpöstää. En jaksa muistaa että nousiko Mestiksen mestarina. Toivottavasti. B) toivottavasti Jokerit nousisi pelillisesti jos sille annetaan mahdollisuus. Vaikka hyvää työtä siellä Kouvolassa on tehty ja tuloksellisesti tuli pärjäämään, ei silti jaksa innostaa suurta yleisöä. Jokerit ja Espoo vetäisi aina jengiä hallille enemmän.
Niin eipä myöskään Jyp jaksa innostaa suurta yleisöä. JYPiin pätee ihan samalla tavalla, että Jokerit ja Espoo vetäisi aina hallille enemmän jengiä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Vierasmatkat

Yksi mageimpia asioita joita Jokerien fanina pääsee tekemään on vierasmatkat. Muistan vieläkin kun pienenä natiasena matseissa sitä mietti, että jonain päivänä kun olen tarpeeksi vanha, niin lähden mukaan reissuille. Ensimmäinen fanimatka oli kevään 97 ensimmäiseen finaaliin Turkuun. Muistan että jännitti lähteä kauas himasta hallituttujen matkaan neljätoistakesäisenä.

Lindin Juha pamautti jatkoajalla Jokerit voittoon ja meidän katsomo suorastaan räjähti liitoksistaan. Fanitoiminnan suurin hahmo Pave nappasi tämän natiaisen otteeseensa ja sanoi että tämmöstä tämä on...

Yhdeksän vuotta sai muistella niitä satoja eri reissuja joita tehtiin. Kai sitä tirautti muutaman kyyneleenkin, että eikö näitä pääse enää kokemaan? Mistään en ole (edes Eteläpäädystä) saanut niin montaa uutta ystävää mitä Jokerien fanimatkoilla. Fakta.

Tänään mennään taas. Nokka kohti Turkua ja loppuunmyytyä Rajupajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toukokuussa kaverit rupesi kyselemään että meinasinko hommata kausarin taas kun Jokerit palaa Suomeen pelaamaan "No en helvetissä. Ei oo lätkä kiinnostanut 2016 jälkeen, se juna meni jo ja tunne tosta touhusta on kuollut. Jos nyt pelin tai kaks kävis tukemassa".

Jonkin ajan päästä puheeksi tuli Pitsiturnaus ja että kiinnostasko lähteä. Koko päivä höntsälätkää ja kaljottelua kesäisessä Raumassa, perinteikäs turnaus ja aikoinaan seuratessa se lätkäkesän avaus jolla oli oma paikkansa kiekkokalenterissa koska muutaman viikon päästä vuorossa oli Tikkurila. No mulla on se vapaana ja Satakunnan derby ois kiva kokea ja sama kai se on kattoa miltä se Jokereiden peli näyttää.
Jokereiden luistellessa jäälle hymynkare kaartui suupieleen ja kädet alkoi spontaanisti taputtaa, mutta vieläkin tunne - se tunne sisältä puuttui.

Pitsiturnaus meni hilpeästi kaljoitellessa, mutta nyt kun kaveri rupesi kyselemään uudestaan kausarihommista niin jokin oli muuttunut. Ehkä sitä kuitenkin oli pieni kipinä herännyt? Tuliskohan sitä käytyä, oishan toi nyt varmaan ihan siistiä, Nordiskausari kuitenkin vaan parin viikon välein peli ja vaikka sit ei kiinnostais niin menis rahat hyvään tarkoitukseen, pitäskö sitä, lähtisköhän tää tästä?

------------------------------------------

Espoo, Kerava-avaus, Nordiksen pelit paikan päällä ja loput CMoren kautta. Keravalla kaveri totesi että tuntuu kuin joku sisällä ollut tyhjä kolo olisi täyttynyt ilman että oli tietoinen että sieltä edes puuttuu jotain, enkä olisi voinut paremmin kuvailla.

Halli täynnä ystäviä ja vanhoja tuttuja joiden olemassaolon on vuosien aikana ehtinyt unohtaa, toimisto ja organisaatio tuntuu tekevän pelkästään oikeita asioita, kentällä raikasta ja pirteää jokerilätkää ja itse koen jumalauta tunteita! Isosti. En olisi muutama vuosi sitten voinut uskoa että voin enää kokea tälläistä iloa ja vitutusta jääkiekon parissa, ja tuosta kausaricasesta nykyinen ajatus on että "ois pitänyt ottaa myös se Kerava tähän mukaan" ja pohdinta siitä että pitäisikö playoffkausari ottaa katkarapukatsomon sijasta päätyyn. Aamu alkoi spontaanisti jokerihupparin tilaamisella että saa toimiston turhan vahvasti edustetulle jullipopulaatiolle jonkinlaista vastavoimaa, ja TuTopelin toisella erätauolla tuli ostettua Forssa awayhyn liput kun tuli saatanan typerä fiilis kattoa tuota meininkiä kotoa. Ja jos tuon joulukuun Imatrankin blokkaisi kalenterista myös vapaaksi, ihan varuiksi vaan.

En tiedä ootteko kaverit huomannut, mutta eletään muuten ihan helvetin siistejä aikoja. Tää on mun Jokerit.
 

#81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Paka
Monta vuotta liiga-aikana kausarin omistaneena olin vähän skeptinen tähän Mestis aikaan, kun *** oli vienyt kaiken tunteen pois. Ensimmäiseen mestismatsiin mentäessä olin fiiliksellä, että käydään nyt yks matsi katsomassa. Nyt tuntuu siltä, että jotain on palannut takaisin elämääni. Seuraavaan kotimatsiin laskee päiviä ja Turku away oli kuin olisi palannut entisiin aikoihin takaisin. On meillä hieno yhteisö!
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Monta vuotta liiga-aikana kausarin omistaneena olin vähän skeptinen tähän Mestis aikaan, kun *** oli vienyt kaiken tunteen pois. Ensimmäiseen mestismatsiin mentäessä olin fiiliksellä, että käydään nyt yks matsi katsomassa. Nyt tuntuu siltä, että jotain on palannut takaisin elämääni. Seuraavaan kotimatsiin laskee päiviä ja Turku away oli kuin olisi palannut entisiin aikoihin takaisin. On meillä hieno yhteisö!
Oli teillä hieno meininki. Kiva oli katsoa vierestäkin.
 

Moottorimuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit | Huuhkajat
Tuntuu että se oli vasta viime keväänä, kun pettyneenä poistuttiin Hämeenlinnasta ja mietittiin että mitä tästä tulee. Mitä Jokereille käy ja mitä omalle kannattajaidentiteetille käy.

Mä olin reilu parikymppinen, ku hävittii Hämeenlinnassa, enkä pystyny vielä päästämään irti ja kävin sen tappion jälkeen velä kaksi kautta kausikortilla päädyssä. Sain ensimmäisen lapsen, enkä käynyt kuin satunnaisissa peleissä ja lopulta vain harvemmin, koska aloitin AMK-opinnot. Sitten tuli toinen lapsi ja en käynyt kuin yhdessä pelissä sen jälkeen. Pelit jäi, mutta Jokereita en unohtanut. Sain kuunnella jullien ja muiden vittuilut hiljaa, koska en voinut puollustella seuran silloista tilaa.

Nyt asiat on toisin. Jullien yms. räksytystä kuuntelen edelleen hiljaa, mutta eri fiiliksellä. Mun ei tarvi vastata niille. Asiat on nyt niin hyvin ku voi olla. Lauantaina Turun reissu jatkui siitä, mihin fanimatkat 2014 jäivät.

Yhdeksän vuoden offseason on ohi, paha uni on ohi. Laulu raikas matkalla bussista halliin. Laulu jatkui hallissa. Laulettiin matka Turusta Stadiin ja vielä stadin baareissa. Ehkä mun elämän parhaat biileet.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtavaa kun Jokerit aiheuttaa taas tunteita. Jokaista Jokereiden maalia voi tuulettaa antaumuksella. Eilen seurasin matsia kännykän välityksellä Cmorelta selostus tuli handsfreen kautta. Bussia ajaessa täytyy ottaa luovat keinot käyttöön.
Satuin olemaan taukotilassa ruokatauolla ja Jokerit teki maalin. Tuuletin äänen. Työkaverit kysyivät mitä tapahtui? Sanoin että Jokerit teki maalin TuToa vastaan ja vähän innostuin. Kyllä he ymmärtää miten tärkeä asia Jokerit on minulle.
Tämä on taas hienoa aikaa. Tästä pitää nauttia koko sydämestä.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtavaa kun Jokerit aiheuttaa taas tunteita. Jokaista Jokereiden maalia voi tuulettaa antaumuksella. Eilen seurasin matsia kännykän välityksellä Cmorelta selostus tuli handsfreen kautta. Bussia ajaessa täytyy ottaa luovat keinot käyttöön.
Satuin olemaan taukotilassa ruokatauolla ja Jokerit teki maalin. Tuuletin äänen. Työkaverit kysyivät mitä tapahtui? Sanoin että Jokerit teki maalin TuToa vastaan ja vähän innostuin. Kyllä he ymmärtää miten tärkeä asia Jokerit on minulle.
Tämä on taas hienoa aikaa. Tästä pitää nauttia koko sydämestä.
Pakko kysyä, että kuunteletko pelkkää selostusta vai onko kännykkä nähtävissä dösää ajaessa? Jälkimmäistä en suosittele missään nimessä, vaikka onkin upeaa, että himo pelin seuraamiseen on äärimmäisen suuri.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kysyä, että kuunteletko pelkkää selostusta vai onko kännykkä nähtävissä dösää ajaessa? Jälkimmäistä en suosittele missään nimessä, vaikka onkin upeaa, että himo pelin seuraamiseen on äärimmäisen suuri.
Bussia ajaessa kuuntelen pelkkää selostusta.
 
Viimeksi muokattu:

Fox Hmylder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuoristorata kuvasi kyllä tämän illan tunneskaalaa hyvin. 44 sekunnin kohdalla tensiopäänsäryn jyllätessä ja habanerolla terästetyn lounaan möyriessä pahaenteisesti suolistossa meinasi mennä vähän väkisinkannattamisen puolelle, mutta kärvistelyt palkittiin sitten lopulta moninkertaisesti. Tämäkin maitsi muistuu varmasti mieleen vuosienkin päästä.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Runkosarja paketissa. Otan tähän kohtaan paluukauden välitilinpäätöksen, koska pleijarit on aina ihan oma lukunsa - ja itseni tuntien rauhallinen ja positiivinen, nostalginenkin suhtautumiseni, jota olen kauden läpi onnistunut yllättävän hyvin vaalimaan, saattaa järkkyä (hetkellisesti) niiden aikana.

Edellisestä oikeasti tarkasti seuratusta kaudesta siis allekirjoittaneella aikaa se 14-15 vuotta, ei enää pysty ihan tarkkaan muistamaan miten se meni. Olen monen palstaveljen ja siskon tavoin ennen kautta ja sen aikana useassa ketjussa kuvaillut sitä fiilistä, miten Jokereiden paluu kotimaiselle kiekkokartalle hiipi liiveihin kuin varkain; en uskonut ikinä enää seuraavani lätkää näin tiiviisti. Olin väärässä, ja olen iloinen siitä. Näin runkosarjan aikana 21 Jokereiden ottelua, joista seitsemän hallilla. Vertailun vuoksi olen edellisen kerran käynyt hallilla yhtä paljon kauden aikana varmaan silloin, kun edellisen kerran pelattiin Nordiksella. Viimeisillä liigakausilla se 2-4 peliä kaudessa paikan päällä oli ihan riittävä määrä (toki niihin aikoihin nuorena miehenä rahaakin oli vähemmän käytössä), nyt jokainen missattu peli on aidosti harmittanut. Nostan isosti hattua jokaiselle, joka on pystynyt kaikki pelit tsekkaamaan, itsellä duuni ei yksinkertaisesti nyt mahdollistanut tuon isompaa määrää.

Ennen sitä ikimuistoista Espoon paluuottelua en usko, että olin koskaan katsonut Mestis-matsia kokonaan. En tiennyt mitä odottaa, mutta ihastuin ikihyviksi. Urheiluromantikkona sytyin ihan satasella Keravan halliin ja kiihkeätunnelmaisiin paikallisotteluihin KEspoota ja KVantaata vastaan, nautin eksoottisista kohtaamisista Kajaanin Hokin ja Forssan Palloseuran kanssa. Koin ysärinostalgiaa kun kohdattiin Turun Toverit ja löysin uuden vihollisen Imatran Ketterästä. Seuralle tuttu ryysyistä rikkauksiin tarina on toki vasta aluillaan, mutta voi pojat, mikä alku. Sain kokea kolme ottelua paikan päällä oman skidini kanssa (ensimmäisen kerran vuonna 2013 ja heti perään uudestaan vuonna 2023), ja yksi ympyrä sulkeutui kun vein matsiin mutsini, jonka kanssa kannustin Jokereita Nordiksella kun edellisen kerran yritettiin nousta divarista kirkkaampiin valoihin. Joukkueellisesta tuntemattomia, nuoria jääkiekkoilijoita kasvoi silmissäni näiden vahvasti tunteikkaiden kokemusten myötä kauden aikana itselle henkilökohtaisesti ehkä tärkein Jokerit-joukkue koskaan. Luulen, että edellinen lätkänpelaaja, jota fanitin yhtä paljon kuin Onni Lindiä, oli... no, Juha Lind.

Jokereiden kannattajana sitä on vuosien varrella oppinut suhtautumaan oman seuran johtoportaaseen epäilevästi ja hyväksymään sen, että tietty sekoilun määrä on vakio. Huonosti ja isolla rahalla rakennetut palkkasoturijoukkueet ovat lihasmuistissa, siihen päälle tietty ylimielinen asenne ja suuruudenhulluus, josta ei ole koskaan ollut kuin haittaa. No, nyt ainakin vaikuttaa, vahvasti vaikuttaa siltä, että meillä on pitkästä aikaa seura, josta voi ihan aidosti olla ylpeä, jonka johdolla on kirkas ja realistinen visio tulevasta. Jäällä viilettää omia kasvatteja, seurayhteisö on paljon muutakin kuin pelkkää sanahelinää. Hallilla fiilis on poikkeuksetta ollut iloinen, positiivinen ja kevyt. Mä haluan tätä lisää, ja mä olen todella onnellinen, että saan olla osa tätä tarinaa, tätä yhteisöä. Minä. Me. Jokerit.

Kiitän koko Jatkoajan Jokerit-osiota unohtumattomasta, aivan huikeasta runkosarjakaudesta 2023-2024. Sitten lopetan vetistelyn, annan virallisesti itselleni luvan pistää stoalaisen elämänasenteeni sivuun play offien ajaksi ja aion nauttia tunteiden vuoristoradasta kevään ajan aivan, vittu, täysillä. Mennään voittaa se pokaali!

*edit kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Toivottavasti Jokerit ottavat tavan, että sarjatasosta riippumatta käydään pelaamassa ainakin se yksi treenipeli ennen kautta Keravalla. Kiitoksena, siteen ylläpitämisenä sinne suuntaan ja hauskojen pilkkojen materiaalina sitä tarvitseville.
Missä muuten Jokerit ensi kaudesta eteenpäin pelaa, mikäli Hart... Helsinki-hallia ei saada käyttöön vielä ensi kaudeksi? Keravaa ainakin tänään kiiteltiin sen verran, että tuskin ainakaan siellä. Tuskin myöskään Nordista saa käyttöön jokaiseen kotiotteluun? Tapiola, Tikkurila yhdessä Nordiksen kanssa?

Vai onko tuolla joku valmis suunnitelma jo olemassa?
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Missä muuten Jokerit ensi kaudesta eteenpäin pelaa, mikäli Hart... Helsinki-hallia ei saada käyttöön vielä ensi kaudeksi? Keravaa ainakin tänään kiiteltiin sen verran, että tuskin ainakaan siellä. Tuskin myöskään Nordista saa käyttöön jokaiseen kotiotteluun? Tapiola, Tikkurila yhdessä Nordiksen kanssa?

Vai onko tuolla joku valmis suunnitelma jo olemassa?
Minä mikään expertti ole, mutta jos Ilmala ei onnaa (ei tuu onnamaan) niin Tapiola/Tikkurila akseli varmaan ihan varteenotettava. Vantaa tuskin pistää pahakseen, jos Jokerit Tikkurilan jäähallilla "kotipelejä" pelaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös