Hattrick

  • 1 255 855
  • 10 198

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Muuten tosiaan näin, mutta koko kauden piccaaminen on tietyissä tilanteissa ihan varteenotettava vaihtoehto

Toki piccaaminen on fiksua koko kauden silloin, jos on on vaikkapa tilanne, että on karsintapeli sarjan voitettuaan edessä ja selkeästi näkee, että tiimi hoitaa sarjan picilläkin. Näin käsittäisin asian. Tosin en ole koskaan vielä ollut itse tilanteessa, jossa oltaisiin edes lähellä moista tilannetta.

Ja siitäpä itse aiheeseen. Pyörähdys seiskadivarissa alkaa olla lopuillaan ja dominointini koko kauden ei aivan onnistunut, kun sarjasta tuli yksi tasuri ja yksi tappio ja 12 voittoa. Tappiokin olisi ollut mahdollinen hoitaa voitoksi, mutta vastustaja ja sarjassa toiseksi sijoittuva hankki itselleen reilun sadan TSI:n keskikenttäjyrän, 29 vuotiaan.

En tiedä, mitä olette mieltä, mutta mielestäni moinen investointi oli kyseiselle jannulle melko älytön veto, kun syö liksaa miltei tuplasti sen verran mitä muu joukkue yhteensä ja lopulta 29-vuotiaan pelivuodet ovat aika vähissä ja hintaa kaverille muistaakseni tuli kuitenkin jotain pari miljoonaa.

Ja mitä mieltä ylipäänsä te olette ns. yli-ikäisten pelaajien hankkimisesta? Itse toki voisin peluuttaa kaveria vaikkapa päällekin kolmikymppiseksi, jos olen jampan jo aikanaan hankkinut, mutta uutena rosteriin liki kolmikymppisen hankinta tuntuu melko typerältä ja onko se niin? Missä tilanteissa moinen hankinta voisi olla kannattavaa?

Muu maailma (1055092) siis nyt porskuttaa takaisin kutoseen ja selkeästi aiempia kahta kautta vahvempana, jolloin putoamistaistelua käytiin alituiseen ja edelliskaudella siis sitten pudottiin.

Huippurosterini on tällä hetkellä:

22-vuotias armoitettu maalintekijä kelvollisella syötöllä,
19-vuotias mahtava maalintekijä(lähellä loistavaa) hyvällä laiturilla ja välttävällä syötöllä
22-vuotias mahtava maalintekijä(lähellä loistavaa) hyvällä syötöllä

20-vuotias häikäisevä laituri välttävällä pelinrakennuksella (nopea)
20-vuotias mahtava laituri erinomaisella syötöllä (vahva)

23-vuotias häikäisevä pelinrakentaja kelvollisella puolustuksella
23-vuotias loistava pelinrakentaja erinomaisella puolustuksella ja välttävällä syötöllä

22-vuotias häikäisevä puolustaja kelvollisella syötöllä ja välttävällä pelinrakennuksella
21-vuotias häikäisevä puolustaja kelvollisella laiturilla
22-vuotias häikäisevä puolustaja välttävällä pelinrakennuksella

24-vuotias mahtava maalivahti

Maalintekoa ja laituria aion treenata koko kauden, kun on sekä laitureita, että hyökkääjiä, joille laituritaitoa hankkia lisää, siis muita kuin nuo nyt kertomani kaverit.

Huippukokoonpanon ikä vielä melko nuorehko, joskin toki joku voisi sanoa, että tavallaan vähän liian tasainen, että osa jätkistä menee hukkaan, kun voisivat vielä kehittyä, mutta olen ajatellut asian niin, että nyt rosterissa olevat puolustajat sekä keskikenttäpelaajat tulevat pysymään tiimini takapihan luutijoina käytännössä lopun ikäänsä tai ainakin vielä muutaman kauden ja kehitän vakaasti hyökkejä ja laitureita vielä melko pitkälle. Maalivahtiakaan en aio vaihtaa vielä pariin kauteen ainakaan.

Ainoa, mikä on toki hiukan probleema, että yksi häikäisevä pr-mies ja yksi loistava erinomaisella puolustuksella eivät ole riittävästi kutosessa hyvin pärjätäkseen, mutta sitä varten on nyt tilillä 1,8 miljoonaa ja ensi kauden alkupuolella pistän jonkin kaverin myyntiin, kunhan nostaa tasoaan ja hankin jonkin reilun parin miljoonan hintaisen kaverin vielä lisävoimaksi keskikentälle.

Joskin ainoa syy, miksen sellaista sitten ostaisi, on se, että kuitenkin aion pelata ensi kaudella melko paljon pelejä 3-4-3-systeemillä ja keskikenttämiehiä ei kuitenkaan tarvitsisi kuin nuo kaksi ja nyt noista pr-miehistä rosterissani saisi kuitenkin aika nohevasti rahaa, joten voisi toki miettiä toisen myymistä ja jonkin todellisen starban hankkimista keskikentälle. Olisiko jollakin ht-jyrällä mitään sanottavaa tähän tekstiin? Kiitän kauhiasti. :)

edit: Uskomattoman hienosti taas kirjoitettu, hiukan muokkasin.
 
Viimeksi muokattu:

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Tanelinrannan mestarit olisi harkkamatsia vaille... 1515505

Edit. Toivakan Pallolle kiitos...
 
Viimeksi muokattu:

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Toki piccaaminen on fiksua koko kauden silloin, jos on on vaikkapa tilanne, että on karsintapeli sarjan voitettuaan edessä ja selkeästi näkee, että tiimi hoitaa sarjan picilläkin.

Jep, aika spesiaalitilanteitahan nämä tämmöset on. Itellä on nyt toinen kausi putkeen VI-divarissa kun oon picannu kaikki sarjapelit. Viime kaudella suora nousu meni tyhmiin riskeihin kakkoskokoonpanolla osin pelatessa ja karsintapelissä pelimoottori vittuili (mm. 3 avainpelaajaa loukkaantui ja vaihdosta ei löytynyt ketään) kohtuu rankasti. Nyt on 12-1-0 ja suora nousu varmistunut maalieron ollessa 80-8, joten ihan kivasti maaleja on piceilläkin tullut. Eniten hyötyä oli kuitenkin alkukauden aikana cup-menestyksen aikana, jossa kaatui II-III divarin joukkueita 3 putkeen lähinnä erittäin korkean joukkuehengen keskikentän arvosanaan tuoman buustin ansiosta. Cup-taival päättyikin vasta 9. kierroksella 0-1 tappioon viime kauden suomen mestaria vastaan.
Ehkä ensi kaudella joutuu jo joitakin sarjapelejä jännäämään, josko se voitto sieltä tulee vai ei. Aion kyllä tavoitella nousua suoraan IV-divariin, koska joukkueen taso sen kyllä sallii.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Olisiko jollakin ht-jyrällä mitään sanottavaa tähän tekstiin? Kiitän kauhiasti. :)

No en kyllä varsinaisesti ole HT-jyrä, sillä olen aloittanut HT:n kauden myöhempään kuin sinä, mutta menestystä on tullut kuitenkin nopealla aikavälillä sen verran(keskivertoa kovemman kutosen kärkiseuroja tällä hetkellä), että uskallan esittää pari kommenttia.

Suurin este etenemisellesi HT:ssa on nimenomaan tuo mainitsemasi keskikenttä. Ei keskikenttä ole kaikki kaikessa jos muu joukkue on hyvällä tasolla (kuten sinulla tuntuu ihan mallilla olevankin), mutta noin merkittävän edun keskikentällä muille kutosdivarilaisille antaminen saa sinut jatkossakin taistelemaan vain säilymisestä kutosessa.

Ensinnäkin tuntuu kummalta jos olet aivan ehdoton tuossa 3-4-3 taktiikassasi kahdella innerillä. 3-4-3 taktiikan ymmärrän hyvin jos treenaat höökeja, kuten taidat tehdäkkin. Mutta tällöinkin käyttäisin kolmea pelinrakentajaa ja vain yhtä laituria. Tällöin saat huomattavasti tasoitettua pelinhallintaa eduksesi vastaamaan edes jotenkin kutosen tasoa (kahdella innerillä ei vain pärjää kutosessa, ellei niiden taso ole yliluonnollinen-titaaninen tasoa). Yhdellä laiturilla saat kuitenkin hyvin vahvan laitahyökkäyksen jompaankumpaan laitaan kun yksi laituritaitoinen hööki on määrätty tukemaan laitaa. Lisäksi kahdella muulla höökillä saat vielä varsin hyvätasoisen keskushyökkäyksen. Kun vielä vaihtelet silloin tällöin hyökkäävää laitaa, niin olet vastustajalle kova pala purtavaksi, koska vastustajasi joutuu valmistautumaan kovaan puolustukseen kummallakin laidalla sekä keskeltä.

Ja jos et ole edes ehdoton tuossa 3-4-3 taktiikassasi, niin aina voit varioida joukkeesi taktiikoita vastustajan heikkoudet huomioon ottaen vaikka 3-5-2 taktiikalla jossa molemmat hyökkääjät olisivat vaikka laitaa tukevia. Ylipäänsä mahdollisimman monenlaiseen taktiikkaan taipuva joukkue on aina paha pala purtavaksi joukkueelle kuin joukkueelle. Itse voin omista kokemuksieni perusteella vahvistaa, että yllättämään pääsee monesti kauden aikana kovinkin vahvoja joukkueita (Oma joukkueeni on arvoissa sarjani toiseksi huonoin, mutta taistelee sijoista 2-3 ).

3-4-3 taktiikassa pysymisen toki ymmärrän treenin takia, mutta siltikin ehdottomasti sinun on hommattava se kolmas pelinrakentaja. Itselläni on keskikenttä tasoa unohtumaton-armoitettu-armoitettu ja siltikin olen usein altavastaajan asemassa pelinhallinnassa.

Sitten minun on myös hiukan puolustettava niitä, jotka ostavat joukkueeseen kolmenkympin tienoilla pyöriviä veteraaneja. Esimerkiksi sinun joukkueesi puolustusta vastaavan puolustuksen saa huomattavasti halvemmalla, kun hommailee treeni-iän ylittäneitä kavereita. Lisäksi näillä iäkkäämmillä kavereilla yleensä tuppaa olemaan kokemusta, joka parantaa pelaajien esityksiä, joskus huomattavastikkin. Esim. erinomaisella-mahtavalla kokemuksella varustettu erinomainen puolustaja voi olla parempi puolustaja kuin tuhoissa-heikko kokemuksella varustettu loistava pakki. Eli lyhyesti sanottuna halvemmalla saa parempaa laatua. Toki näiden vanhusten käyttöikä on sitten lyhempi kuin treeni-ikäisen kaverin, mutta moni saa näiden kavereiden ansiosta pikaisesti parannettua sitä osa-aluetta joka on parannuksen tarpeessa. Vähän sama asia kuin puhutaan vuokra-asunnon hannkimisen helppoudesta omistusasunnon hankintaan verrattuna (ehkä huonoin vertaus ikinä, missään). Ja miksi edes maksaa treeni-ikäisyydestä extraa, kun kuitenkaan ei treenaa jokaista pelipaikkaa. Paras vaihtoehto toki on löytää joku 25-vuotias kaveri joka omaa kivasti kokemusta, mutta näiden kaverien metsästäminen onkin sitten jo hankalampi homma.

Mutta joo. Nämä nyt olivat omia mietteitäni joukkueestasi sekä vanhojen pelaajien hyödyistä. Eri mieltä saa olla ja pitääkin olla, jotta saadaan hyviä keskusteluja aiheesta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kiitoksia

Joo, no siis tällä kaudella, kun olen lähinnä treenannut laitureita, olen pelannut kokoonpanoilla 3-4-3, 5-4-1 ja 3-5-2. Tällä kaudella tosin varioinnista nyt oli lähinnä vain kosmeettista hyötyä, koska seiskassa ei noilla tiimeillä olisi ollut pahemmin jakoja, vaikka olisin pelannut samalla kokoonpanolla kautta linjan.

Mutta siis vähän jäi tuo tekstini tyngäksi siinä mielessä, kun sanoin, että vain 3-4-3:lla aikoisin pelata, koska toisaalta 3-5-2:lla(joiden molempien kokoonpanojen kokemusarvo on tällä hetkellä hyvä) voisin aivan hyvin myöskin välillä pelata, koska siis sen mainitsin, että aion treenata sekä hyökkiä, että laituria, vaikka aina sanotaankin, että yhdessä treenissä olisi suotavaa pitäytyä(vaikken aivan täysin tiedä, että miksi, varsinkin kun itselläni on rosterissa sekä laitureita, että lupaavia laitaa tukevia hyökkejä).

Niin tässä suhteessa kaksi eri kokoonpanoa on täten olemassa, joita voisin ja siis tulen käyttämäänkin. Se 1,8 miljoonaa ei kyllä riitä vielä mihinkään järin kummoiseen peluriin, jos en sitten hanki jotain hieman yli-ikäistä starbaa? Tuo vaihtoehto kuitenkin minua vain vieläkin kammoksuttaa, juurikin siitä syystä, että itse aina miellän sen osittaiseksi rahan hukkaan heittämiseksi, mutta katsotaan nyt. Voisin siis kuitenkin käyttää tuon vajaan pari miljoonaa jonkin keskikenttämiehen hankintaan ja toisaalta myymättä kumpaakaan nykyisistä hiukan vielä kutoseen vaisuista miehistä.

Hieman rahaa tarvitsisi lisää, jotta kunnon pelurin saisin, joten taidan odotella ekat cupin matsit ja pari sarjakierrosta, jotta kassaan kilahtaa se joku about 500k lisää ja saatan jopa saada myytyä jonkun jannun, mikä on ns. myytävissä , about miljoonalla ja täten voisin parhaimmillaan saada kasaan pitkälle yli 3 miljoonaa ensi kauden parin ekan kierroksen paikkeille ja tällöin olisi melko kovatasoinen kk-mies jo mahdollisesti haarukassa. Joo, näin taidan tehdä.

Niin ja totta on sekin, että 3-4-3:lla pelatessa se kolmen innerin käyttö olisi ihan fiksua, mutta siis nyt ensin sen inneri pitää hankkia. Näin voisin peluuttaa silloin, kun treenaan vain hyökkejä, kun toisina viikkoina tosiaankin aion treenauttaa laitureita. Paras laiturini nostaa tasonsa armoitetuksi vielä melko piakkoin(tavoitetaitotasona yliluonnollinen) ja tämän (mahtava laituri, erinomainen syöttö) miehenkin aion vielä nostaa laituriarvolla ajan kanssa vähintäänkin häikäiseväksi.

Ja se on totta, että tavallaanhan tuo ns. kehittymisikäisten miesten hankkiminen paikalle, jossa he eivät kehity, on myöskin rahan tuhlaamista, mutta omalla rosterisuunnitelmallani nyt esim. nuo pakit, jotka ovat 21-22-vuotiaita ja kaikki häikäiseviä, olen ajatellut asian niin, että pakistoni on nyt tulevia kolmea kautta silmällä pitäen kunnossa ja siinä se pysyy. Tämän jälkeen todennäköisesti alan treenaamaan pakkeja ja jossain vaiheessa kyseiset miehet sitten lähtevät myyntiin, kun niistä vielä rahaa saa melko hyvin 25-26-vuotiaina ja ja keskikentän, laiturien ja hyökkien ollessa taasen astetta kovempia, keskityn hankkimaan itselleni kivikovan puolustuksen. No, jotain tällaista. Yhtä rakenteluahan tämä ht on ja sinänsä juurikin ihan mielenkiintoista.

Kuitenkin olen siinä suhteessa ihan tyytyväinen viimeisten viiden kuuden kauden kehitykseeni, että joukkueen keskimääräinen TSI on vähintäänkin tuplaantunut ja noususuhdanne ainakin vielä toistaiseksi jatkuu. Tässä vain olen hieman luonut monivuotista suunnitelmaa, että kun vain saan tiimin siihen jamaan, että se jos nyt ei vielä taistele kutosdivarin voitosta, niin kuitenkin pärjää sarjassaan ihan mainiosti ilman alituista hikoilua ja hermojen menetystä, alan kasata kassaan rahaa pikkuhiljaa ja sitten jossain vaiheessa kun olen saanut pari kentän osa-aluetta treenattua kutosdivariinkin katsottuna hyvälle tasolle(olivat ne osa-alueet siinä vaiheessa sitten mitä hyvänsä), niin aion tehdä Chelseat ja ostaa parille muulle paikalle isolla rahalla tukun vahvistuksia.

Tällainen suunnitelmahan vie toki monta kautta, mutta mihinkäs tässä kiire valmiissa ht-maailmassa. :D

edit:
 
Viimeksi muokattu:

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
FC Vesinokkaeläimet (555678)
Nelosdivarijengi hyväksyy ensimmäisen haasteen. Iskee paniikki muuten.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Turinoitko vakavissasi?

Jotta joku saisi käyttökelpoista tekstiä allekirjoitukseensa, niin todettakoon:

Harvemmin täällä tulee huvikseen turinoitua.

Mutta ihmettelen, että miksi ihmeessä olet PICannut jokaisen ottelusi?

Tätäpä olen itsekin pohtinut, ja toivoin löytäväni täältä viisauden sanoja. Jokaisen ottelun olen kuitenkin leikiten voittanut keskimäärin parin kolmen maalin erolla; siltä suunnalta ei ole tullut painetta nostaa asennetta edes normaaliin. Näin ollen olen joukkuehengen vuoksi PICannut, ja korkealla se onkin pysynyt. Loukkaantumisriskikin on käsittääkseni pienempi, kun ei niin tosissaan pelaa.

Onko siitä PICaamisesta sitten jotain haittaa helpossa sarjassa? Vaikuttaako se harjoituksen saamiseen? Yleiseen kehitykseen? Johonkin muuhun?

Mutta neuvosta rohkaistuneena divisioonamme heittopussi saa vastaansa viimeiseen asti taistelevan ja takuulla levänneen joukkueen.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Onko siitä PICaamisesta sitten jotain haittaa helpossa sarjassa? Vaikuttaako se harjoituksen saamiseen? Yleiseen kehitykseen? Johonkin muuhun?
Jos näin mutuna heitän, niin alkuperäinen kysymyksesihän liittyi jotenkin sponsoreihin... Muistaakseni picatessa voiton merkitys sponsoreihin ja kannattajiin on pienempi kuin normaalilla asenteella pelatessa.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Mutta siis vähän jäi tuo tekstini tyngäksi siinä mielessä, kun sanoin, että vain 3-4-3:lla aikoisin pelata, koska toisaalta 3-5-2:lla(joiden molempien kokoonpanojen kokemusarvo on tällä hetkellä hyvä) voisin aivan hyvin myöskin välillä pelata, koska siis sen mainitsin, että aion treenata sekä hyökkiä, että laituria, vaikka aina sanotaankin, että yhdessä treenissä olisi suotavaa pitäytyä(vaikken aivan täysin tiedä, että miksi, varsinkin kun itselläni on rosterissa sekä laitureita, että lupaavia laitaa tukevia hyökkejä).

Niin tässä suhteessa kaksi eri kokoonpanoa on täten olemassa, joita voisin ja siis tulen käyttämäänkin. Se 1,8 miljoonaa ei kyllä riitä vielä mihinkään järin kummoiseen peluriin, jos en sitten hanki jotain hieman yli-ikäistä starbaa? Tuo vaihtoehto kuitenkin minua vain vieläkin kammoksuttaa, juurikin siitä syystä, että itse aina miellän sen osittaiseksi rahan hukkaan heittämiseksi, mutta katsotaan nyt. Voisin siis kuitenkin käyttää tuon vajaan pari miljoonaa jonkin keskikenttämiehen hankintaan ja toisaalta myymättä kumpaakaan nykyisistä hiukan vielä kutoseen vaisuista miehistä.



Niin ja totta on sekin, että 3-4-3:lla pelatessa se kolmen innerin käyttö olisi ihan fiksua, mutta siis nyt ensin sen inneri pitää hankkia. Näin voisin peluuttaa silloin, kun treenaan vain hyökkejä, kun toisina viikkoina tosiaankin aion treenauttaa laitureita. Paras laiturini nostaa tasonsa armoitetuksi vielä melko piakkoin(tavoitetaitotasona yliluonnollinen) ja tämän (mahtava laituri, erinomainen syöttö) miehenkin aion vielä nostaa laituriarvolla ajan kanssa vähintäänkin häikäiseväksi.

Ja se on totta, että tavallaanhan tuo ns. kehittymisikäisten miesten hankkiminen paikalle, jossa he eivät kehity, on myöskin rahan tuhlaamista, mutta omalla rosterisuunnitelmallani nyt esim. nuo pakit, jotka ovat 21-22-vuotiaita ja kaikki häikäiseviä, olen ajatellut asian niin, että pakistoni on nyt tulevia kolmea kautta silmällä pitäen kunnossa ja siinä se pysyy. Tämän jälkeen todennäköisesti alan treenaamaan pakkeja ja jossain vaiheessa kyseiset miehet sitten lähtevät myyntiin, kun niistä vielä rahaa saa melko hyvin 25-26-vuotiaina ja ja keskikentän, laiturien ja hyökkien ollessa taasen astetta kovempia, keskityn hankkimaan itselleni kivikovan puolustuksen. No, jotain tällaista. Yhtä rakenteluahan tämä ht on ja sinänsä juurikin ihan mielenkiintoista.

Kuitenkin olen siinä suhteessa ihan tyytyväinen viimeisten viiden kuuden kauden kehitykseeni, että joukkueen keskimääräinen TSI on vähintäänkin tuplaantunut ja noususuhdanne ainakin vielä toistaiseksi jatkuu. Tässä vain olen hieman luonut monivuotista suunnitelmaa, että kun vain saan tiimin siihen jamaan, että se jos nyt ei vielä taistele kutosdivarin voitosta, niin kuitenkin pärjää sarjassaan ihan mainiosti ilman alituista hikoilua ja hermojen menetystä, alan kasata kassaan rahaa pikkuhiljaa ja sitten jossain vaiheessa kun olen saanut pari kentän osa-aluetta treenattua kutosdivariinkin katsottuna hyvälle tasolle(olivat ne osa-alueet siinä vaiheessa sitten mitä hyvänsä), niin aion tehdä Chelseat ja ostaa parille muulle paikalle isolla rahalla tukun vahvistuksia.

Tällainen suunnitelmahan vie toki monta kautta, mutta mihinkäs tässä kiire valmiissa ht-maailmassa. :D

edit:

Muutamia huomioita ajatuksistasi joukkueesi kehittämisen suhteen ja yleisemminkin. Toivottavasti ei mene liian sekavaksi ja jos meneekin niin pyydä tarkennuksia.

Kuten totesit, on kehityksesi toistaiseksi ollut tasaista ja jatkuvaa ja toivon mukaan se sellaisena myös pysyy. Kehityksessä on mielestäni tärkeää absoluuttisen numeerisen kehityksen lisäksi myös suhteellinen kehitys verrattuna toisiin joukkueisiin. Sehän viime kädessä määrittelee sarjatason jolla pelaat.

Ensimmäisessä lainaamassani kappaleessa kerrot treenaavasi sekä laituria että hyökkiä, vaikka sinulle on vakuutettu, että yhden taidon treenaaminen olisi kannattavampi vaihtoehto. Pohdit miksi niin olisi kun kerran rosterissasi on potentiaalisia treenattavia molempia taitoja ajatellen.
Mielestäni vastaat itse kysymykseesi neljännessä kappaleessa todetessasi treeni-ikäisten ostamisen muille kuin treenipaikoille olevan rahan tuhlausta.

Treenin hyötyhän ilmenee periaatteessa kahdella tavalla. Ensiksikin pelaajat kehittyessään kohentavat joukkueesi iskukykyä ja toisekseen tuo kehitys saa pelaajien markkina-arvon nousemaan. Tuo markkina-arvon nousu (hankinta- ja myyntihinnan ero) on realisoitavissa myynnillä, josta saaduilla tuloilla voit kehittää niitä joukkueesi osa-alueita, jotka eivät kehity treenillä. Jos ostat treeni-ikäisiä kaikille paikoille, maksat treenipotentiaalista. Samaan aikaan arvo nousee vain niillä, jotka saavat treeniä. Nuorten ilman treeniä pelaavien pelaajien arvo taas laskee. Annat siis taloudellista tasoitusta niille jotka ostavat iäkkäämpiä pelaajia paikoille joita eivät treenaa.

Joukkueesi jatkuvan kehityksen kannalta olisi toistaiseksi järkevää että treeniä saavat pelaajat olisivat mahdollisimman nuoria ja muut hiukan vanhempia. Vanhempia pelaajia saat hankituksi edullisemmin ja heillä on usein myös enemmän kokemusta, jotka kohentavat peliesityksiä. Tällä vanhemmalla tarkoitan tässä 24+ ikäisiä pelaajia joita hankkiessasi et yleensä enää joudu maksamaan potentiaalisesta treeniarvosta.

Edellämainittu kehitys toimii kohtuullisesti kunnes joukkueesi saavuttaa tason jossa sen palkat saavuttavat tason jossa treeni- sekä lippu- ynnä sponsoritulojen tulos on nolla tai miinusmerkkinen. Tämä taso riippuu tietenkin saavuttamastasi sarjatasosta sekä cup - ja myöhemmin mahdollisesta Masters-menestyksestä.

Mainitun tason saavuttaminen käy helposti hankkimalla palkkahirmuja, toisaalta tasapainoinen joukkue on usein edullisempi (ja näinollen pitempään kehittyvä) kuin yhden tai kahden monsterin ympärille koottu. Esimerkkinä vaikkapa keskikenttä, sillä siitä oli ainakin Saamies kommentoinut.


Verrataanpa vaikka kaksikkoasi vastustajan realistiseen vaihtoehtoon VI-divarissa.

Sinulla on nyt huippurosterissasi

23-vuotias häikäisevä pelinrakentaja kelvollisella puolustuksella
joka ottanee palkkaa 4 596 €/viikko Sisältää 20%.

Lisäksi 23-vuotias loistava pelinrakentaja erinomaisella puolustuksella ja välttävällä syötöllä ja palkalla 3 683 €/viikko Sisältää 20%.

Nämä tuottavat keskikentällesi pallonhallintaa (11+10) 21 tasoa n. hinnalla 8100e.

Vastustajan kolme mahtavaa inneriä vetävä kukin palkaa n. 1600e/viikko jolloin vastustajasi saa (9+9+9) 27 tasoa pallonhallintaa n. hintaan 4800e.

Pallonhallinta jakautuisi (kokemusten ollessa samalla tasolla) vastustajallesi siis n. 57% ja sinulle n. 43%. Lisäksi hän olisi säästänyt palkkakuluissa n. 3000e/viikko.

Tämä tietenkin vain esimerkkinä, mutta sama pätee ylemmilläkin tasoilla. Kyse on lähinnä siitä, mihin milläkin tasolla on varaa.

2 titaanista inneriä maksavat n. 80k/viikko ja tuovat pallonhallintaa 30 tasoa.
3 häikäisevää inneriä maksavat n. 15k/viikko ja tuovat pallonhallintaa 33 tasoa.

Menihän se sekavaksi niinkuin epäilinkin, toivottavasti aukenee edes jollakin tavalla.

Menestystä joukkueesi rakennukseen toivottava Jyrla/Lauttasaari Lacsativs.


edit: typoja
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Täytyy nyt tähän väliin pistää oma lusikka soppaan, kun keskustelu on siirtynyt treenaukseen. Minun mielestäni treenaus VI.-divarista alaspäin tulee ehdottomasti tehdä sillä tavalla, että hommaa kaikki mahdolliset treenipaikat täyteen nuoria treenattavia (puolustukseen 10, keskikentälle 6, hyökkäykseen 6, laitureiksi 4, (maalivahdeiksi 2)) ja keskittyy pelkästään tähän yhteen treenimuotoon. Tällä tavalla saa yhden osa-alueen varmasti treenillä kuntoon ja puolet treenattavista voi pistää lihoiksi ja näin saa hyvät rahat seuraavaan käyttötarkoitukseen.

Mitenkään avatarin kykyjä väheksymättä tuollainen jokapaikan treenaus on erittäin hidasta, jos vähänkään tähtää korkeampiin divisiooniin. Itse aloitin muutama kausi sitten joukkueen täydellisen uudelleenrakennuksen, kun en ollut millään tavalla tyytyväinen silloiseen joukkueeseen, vaikka kutosessa hyvin taistelukykyinen olinkin.

Tällä tavalla kirjoittelin ketjuun viime kesänä 23.7.:
Kohta on kaksi vuotta tullut säädettyä Hattrickin parissa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Tällä hetkellä majailen VI.-divarissa toista kautta. Kiinnostuksen nostamiseksi ja alkuaikojen treenisekoilujen takia ajattelin aloittaa kaiken ihan alusta, joten pistin lähes koko joukkueen myyntiin. Siellä olisi siis tarjolla mm. häikäisevä ja loistava hyökki erinomaisella laituruudella, sekä kesken jääneestä pr-treenistä äijiä. Käykää katsomassa, jos kiinnostaa. Joukkue on KelPS (787290) ja myyntien takaraja tänään iltapäivällä joskus ennen kolmea.

Tarkoituksena olisi rakentaa joukkue täysin suomalaista pelaajista ja treenata äijät joka paikalle itse. Ensimmäiseksi yritän hankkia 10 kpl hyviä 17v. puolustajia vähintään välttävällä syötöllä ja aloittaa treenaamisen siitä. Tämän jälkeen hyökkitreeniin, jolloin saa vastahyökkäykset iskuun jne. Suomalaisuudesta saa kyllä hieman maksaa, mutta nykyisen pelaajiston myynnistä pitäisi saada tuommoiset kolme miljoonaa ainakin, niin eiköhän sillä jotain saa. Pysyvätpähän palkkakulut aisoissa sitten tulevaisuudessa.

PS. Rahaa oli myyntien jälkeen noin 4,7 miljoonaa

Tällä hetkellä projekti on siinä vaiheessa, että 10:stä treenattavasta neljä on jo myyty ja reilun kahden viikon päästä pitäisi myydä vielä viimeiset kaksi. Jäljelle jää neljä 20v. armoitettua-häikäisevää pakkia, joista kaikilla on vähintään kelvollinen syöttö ja parilla vielä laituruuttakin (kelvollinen ja hyvä). Noiden viimeisten myyntien jälkeen tilillä on noin 17 miljoonaa, mikä on mielestäni varsin hyvin, kun ajattelee, että kolme kautta sitten noiden treenattavien hankkimisen jälkeen tili oli aika lailla kuivilla.

Seuraavaksi ajattelin hankkia kuusi kappaletta suomalaisia 17v tai juuri 18v-täyttäneitä erinomaisia hyökkejä, joilla on vähintään välttävä syöttö ja parille mieluusti jonkun verran laituruutta. Näitä sitten treenataan ~kolme kautta, jonka jälkeen voikin siirtyä pr-treeniin ja ruveta tosissaan tavoittelemaan nousua kutosesta ylöspäin.

Ylimääräisillä rahoilla ajattelin hankkia sitten jossain vaiheessa suht nuoren ~unohtumattoman maalivahdin ja jossain vaiheessa pitäisi nykyinen maalivahtikin (mahtava kokemus, hyvä johtajuus) laittaa valmentajaksi. Todennäköisesti nuukuus iskee ja teen siitä vain hyvän valmentajan, vaikka toisaalta houkuttelisi hommata U20-treenattava joukkueeseen erinomaisen valmentajan alaisuuteen.

EDIT: Tällä hetkellä siis majaillaan seiskassa ja vaarana on jopa tippuminen kasiin. Sinänsä tämä ei ole mikään isompi järkytys, koska edelliset kolme kautta on menty aikalailla puolivaloilla, koska isommat menestymisen mahdollisuudet ovat olleet erittäin pienet. Vaikka ensi kaudella pelattaisiinkin kasissa, niin nousu seiskaan olisi heti hyvin todennäköistä. Tavoitteena onkin olla varteenotettava ehdokas kutoseen nousijaksi jo kolmen kauden päästä, vaikka siinä vaiheessa pr-treeni on vasta alkamassa.

Siitä ylöspäin sitten, kun saa keskikentän äijien tasoksi treenattua jotain luokkaa unohtumaton. Laiturit tulee todennäköisesti ostettua, koska ajattelin tuon pr-treenin jälkeen siirtyä jälleen puolustus-treeniin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkä taival on Yrjöjen osalta kuljettu. Kun selailee tämän ketjun ensimmäisiä viestejä, huomaa että edistystä on noista päivistä tapahtunut ja peli on ennättänyt kuuden vuoden aikana todella paljon muuttumaan.

Nyt Yrjöt kolkuttelevat Mestaruussarjan portteja. Viimeisessä kotimatsissa olisi panoksena suora nousu, johon riittäisi kotitasuri. Tappiolla jatketaan lähes varmasti kakkosessa. On kyllä ollut Yrjöjen osalta huikea kausi. Suomen ja ehkä koko maailman kovimmassa kakkosessa tuloksena 11 voittoa, 1 tasuri ja 1 tappio. Monta vierasmatsia on onnistuttu yllättäen kääntämään voitoksi. Hyvänä esimerkkinä viime lauantain vierasmatsi yhtä sarjan ennakkosuosikkia vastaan ratkesi long shotilla, joista ei maaleja ole tainnutkaan pariin kauteen tulla.

Ensi kaudella Yrjöt taitavatkin kunnolla ottaa tukkaan Vompateilta, Arskoilta ynnä muilta superjoukkueilta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
En tiedä, mitä olette mieltä, mutta mielestäni moinen investointi oli kyseiselle jannulle melko älytön veto, kun syö liksaa miltei tuplasti sen verran mitä muu joukkue yhteensä ja lopulta 29-vuotiaan pelivuodet ovat aika vähissä ja hintaa kaverille muistaakseni tuli kuitenkin jotain pari miljoonaa.

Ja mitä mieltä ylipäänsä te olette ns. yli-ikäisten pelaajien hankkimisesta? Itse toki voisin peluuttaa kaveria vaikkapa päällekin kolmikymppiseksi, jos olen jampan jo aikanaan hankkinut, mutta uutena rosteriin liki kolmikymppisen hankinta tuntuu melko typerältä ja onko se niin? Missä tilanteissa moinen hankinta voisi olla kannattavaa?

Itselläni on puolustuksessa 36, 31, 31, 27, 25 ja 22 vuotiaat pelaajat ja samassa järjestyksessä kokemukset: loistava, mahtava, kelvollinen, heikko, kelvollinen ja kehno. 22 vuotias tuli ostettua, kun oli pakko saada vahvistusta pakistoon joka kärsi sillä hetkellä loukkaantumissumasta ja toi oli eka jonka sain ostettua, tosin kaveri on taidoiltaan myös joukkueeni paras toisen 31 vuotiaan kanssa.
Hyökkääjät ovat 36, 31, 27 ja 23 vuotiaita ja kokemukset: hyvä, hyvä, välttävä ja kurja. Hyökkääjistä 2 ekaa on alkuperäisiä pelaajiani siitä, kun aloitin ja 31v pelaaja kuuluu avaukseeni ja 23 vuotias on oma junnuni jonka ostin takaisin.
Maalivahdit ovat 31 ja 25 vuotiaita ja kokemukset: kurja ja kelvollinen, nuorempi on ykkösmaalivahtini.
Keskikentällä ja laidoilla onkin sitten nuorempia pelaajia treenissä, toki keskikentältä löytyy 31 vuotias yksi kaikkien aikojen ensimmäisistä pelaajahankinnoistani joka on kehittynyt kelvollisesta titaaniseksi pelinrakentajaksi erinomaisella kokemuksella.

Itse suosin kokemusta niillä pelipaikoilla mitä en treenaa, koska kokemus parantaa pelaajien peliesitystä ja vanhemmat pelaajat ovat yleensä edullisempia mitä nuoret samantasoiset pelaajat.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
-"Tämän viikon harjoitukset ovat pilalla valmentajan käsittämättömien päätösten seurauksena. Viikosta puhutaan "menetetyn harjoittelun viikona"."
Tuollaisen ilmoituksen puski HT äsken seuraosioon. Mitä tuo tarkoittaa ja onko sillä mitään merkitystä? Kolme pelaajaa kuitenkin kehittyi tällä viikolla. Valmentajia on 2 maalivahdeille ja 8 apuvalmentajaa, mutta nuo taitaa olla vielä rajojen puitteissa...

EDIT: Ja kokoonpanot olivat ok, sen tarkistin.
 
Viimeksi muokattu:

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Itse suosin kokemusta niillä pelipaikoilla mitä en treenaa, koska kokemus parantaa pelaajien peliesitystä ja vanhemmat pelaajat ovat yleensä edullisempia mitä nuoret samantasoiset pelaajat.
Minä kun olen hieman välttänyt (ilman parempaa tietoa) kokeneita pelaajia lähinnä kahdesta lukemastani syystä:

1. Iän ollessa lähelle 30, taidot alkavat pudota (ainakin, ellei edes treenaa kyseistä pelipaikkaa).

2. Kun muu joukkue koostuu noin 17-22 vuotiaista pelaajista, yhden tai parin vanhemman pelaajan kestävyydet taitaisivat pudota nykyisellä kestävyysharjoituksella. Enkä viitsisi myöskään lähteä pakkitreenarina hirveästi muuttamaan nykyistä kestävyystreeniä (korkeammalla kestävyystreenillä pääharjoituksen teho on kuitenkin vähän pienempi ja minulla on nuoria puolustajia, joille haluan antaa mahdollisimman nopeaa treeniä).

Nyt pitääkin kysyä, kuinka nopeasti nuo taidot yleensä putoavat (esimerkiksi kahdessa kaudessa) noin 30-vuotiaalla pelaajalla, ellei pelaajaa edes treenaa? Onko huoleni kestävyystreenin putoamisesta turha tai liioiteltu?

***

Mennyt kausi oli Hattrick-urani paras ja kauden päätteeksi nousin seiskaan. Joukkue ei lähtenyt kauteen suosikkina, mutta tästä huolimatta joukkue hävisi 14 pelistä vain kaksi. Suurena ansiona nousuun oli hyvä puolustuspeli: joukkue päästi omaan päähän 14 pelissä 10 maalia, kun meidän sarjamme toiseksi paras saldo tässä 14 pelin rupeamassa oli päästää omiin 20 osumaa (puolustustreeni alkoi siis viimein tuottaa tulosta). Hyökkäys ei toiminut sarjan parhaiten, mutta näköjään kuitenkin riittävän hyvin, jotta noususta tuli totta.

Nyt odotellaan sarjaa, mihin noustaan kurkkaamaan menoa sarjaporrasta ylempänä. Alltidin mukaan meidän kasidivari (VIII.812) muuttuu kärjestä siten, että minun joukkueeni (Whitecaps FC) korvaa joukkue VII.993 -sarjasta. Nousemmeko me siis tuon VII.993-joukkueen tilalle seiskaan, vai miten tuleva sarja määräytyy?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pelaajani kilpaili sarjan parhaan maalintekijän palkinnosta viimeiseen saakka. Ennen viimeistä sarjamatsia pelaajani oli yhden maalin päässä johtajasta. Viimeisellä kierroksella tämä kyseinen pelaaja teki maalin kun aiemmin johdossa ollut ei saanut maalia aikaan. Minun pelaajani nousi tasoihin ja oli taulukossa siirtynyt ohi aiemmasta johtajasti. Sarjan voittaja voittaja meni kuitenkin voittamaan viimeisen ottelunsa 8-0 ja heidän paras maalintekijä latoi kuusi osumaa verkkoon ja nousi näin selkeästi parhaimmaksi maalintekijäksi (+4 maalia meikäläisen pelaajaan verrattuna). Eli näin hienosti meni sekin palkinto ohi.

Loppujen lopuksi sarjasijoitukseni oli kolmas. Ihan tyytyväinen olin jälleen yhteen kauteen kutosessa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toista kertaa peräkkäinen kausi päättyi VI-divisioossa olevan lohkoni voittoon, nyt sitten jännitellään että riittääkö maaliero suoraan nousuun vai pitääkö lähteä karsimaan, joukkuehenki on tosin korkealla ja miehet terveenä joten karsinnassakin saattaa olla pieniä mahdollisuuksia. Lohkovoitto meni tosin tiukaksi , tappioitta mentiin kausi mutta niin meni myös sarjakakkonen, keskinäisten tasapelien lisäksi kummallakin oli sitten rasitteena vielä yksi muu tasapeli, yhden noista tasapeleistä kun olisi onnistunut kääntämään voitoksi niin suora nousu olisi ollut varma.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sijoitus tippui kutoslohkossani yhdellä pykälällä, eli tällä kaudella piti tyytyä 2. sijaan. Ensikaudella olisi vakaa tarkoitus nousta, mutta toivottasti tuo kovin joukkue nousee tieltä pois tällä kaudella niin hommaa voidaan pitää varmana (mikäli vitosesta ei hirmujoukkuetta tipu).
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mennyt kausi oli Hattrick-urani paras ja kauden päätteeksi nousin seiskaan. Joukkue ei lähtenyt kauteen suosikkina, mutta tästä huolimatta joukkue hävisi 14 pelistä vain kaksi. Suurena ansiona nousuun oli hyvä puolustuspeli: joukkue päästi omaan päähän 14 pelissä 10 maalia, kun meidän sarjamme toiseksi paras saldo tässä 14 pelin rupeamassa oli päästää omiin 20 osumaa (puolustustreeni alkoi siis viimein tuottaa tulosta). Hyökkäys ei toiminut sarjan parhaiten, mutta näköjään kuitenkin riittävän hyvin, jotta noususta tuli totta.

Sama täällä eli lyhyen "uran" paras kausi takana ja maisema vaihtuu toisena kautena peräkkäin ylöspäin. Umpisurkealla puolustuksella ja yhtä surkealla kassarilla keskikentän dominoinnin ansiosta 14 ottelun saldoksi muodostui 14 voittoa maalierolla 65-12(+53). Alltid tarjoili ensikaudeksi ihan sopivaa seiskan lohkoa johon näyttäisi kutosesta putoavan botti sekä toinen aika heikko joukkue. muutenkin menneen kauden matsit olivat sujuneet kutakuinkin niin että uskon sarjapaikan säilymisen olevan ihan realistinen tavoite ja mahdollisuus. Nyt tuon lohkon ranking oli 400 pinnassa eli keskitasoa.

Oman kasidivarilohkoni ranking pyöri tällä kaudella 400 molemminpuolin eli aika peruskauraahan tuokin suhteelliselta tasoltaan oli eikä mikään huippulohko. Omalla joukkue rankingilla 994/16384(kasidivari)kovinkaan kovasta lohkosta ei todellakaan olisi ollut mitään asiaa ylöspäin.

Nyt pitää vain odotella varmistusta tuolle lohkolle joka siis tällä hetkellä näyttäisi olevan VII.561. Toivottavasti lohko on ainakin tuon kaltainen sillä ennen viimeistä kierrosta alltid tarjoili rankingiltaan top-20 lohkoa jossa olisin ollut ihan täysi turisti koko seuraavan kauden.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toista kertaa peräkkäinen kausi päättyi VI-divisioossa olevan lohkoni voittoon, nyt sitten jännitellään että riittääkö maaliero suoraan nousuun vai pitääkö lähteä karsimaan, ...

Mitäs sitä turhaan jännittämään, jos "tulevat ottelut" kohdassa ei näy karsintaottelua olet noussut.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Aika puolivaloilla sitä on tullut Hattrickiä pelattua varmaan viimeisest 3-4 kautta. Ei ole esim. jaksanut harjoituspelejä pelata. Kiusausmielellä ainakin vitosdivaritason jengillä olen kutosessa pelannut, nyt tosin sarjassa oli yksi vielä kovempi. Hyökkäystreenarina myyn nyt kolme pitkäaikaista treenattavaa pois ja tilille pitäisi napsahtaa se n. 13-14 miljoonaa virtuaalirahaa. Sillä voisi sitten ostaa pari 2milj. hyökkääjää ja keskikentän uusiksi. Ja kiusata lisää.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Tulipas ittekin tällä kaudella alotettua tämä peli ja divari on siis 8. Lähtökohdat olivat kummikin katastrofimaiset ja sain jengin jolla oli 5 pelistä 4 tappiota alla. Sain kumminkin markkinoilta hyviä pelaajia halvalla ja nousin jo sarjan neljänneksi kunnes alkoi hirveä loukkaantumissuma. 2-3 runkopuolustajaa on koko ajan sivussa ja kolmanneksi viimmeisellä kierroksella vielä keskikentän sydän loukkaantui, joten vaikeata on. Tavoitteena olisi nousta ensi kaudelle 7 divariin, ilman loukkaantumisia.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Oma kauteni seiskassa päättyi sitten nousujuhliin, kun päätöskierroksella kotona nuhjattu 0-0-tasapeli riitti pitämään kakkossijan lohkossa. Ensi kausi on HT-urallani vasta viides, joten siihen nähden saavutus lienee ihan kohtalainen.

Kokonaan toinen asia on sitten se, että ensi kaudella lienee luvassa melkoisen kylmää kyytiä. Lohkossa johon pääsen, ei näyttäisi ainakaan Alltidin mukaan olevan botteja tai muita heittopusseja, joten jokainen piste lienee tiukassa. Itse asiassa joukkueeni ei ollut seiskaankaan kuin korkeintaan hyvää keskitasoa, mutta kärkeä ja häntää lukuun ottamatta äärimmäisen tasaisessa lohkossa (4 joukkuetta kolmen pisteen sisällä sijoilla 2.-5.) se riitti vaikeuksista huolimatta kakkossijaan. Kauden mittaan kentällä esiintyi sarjapeleissäkin peräti 24 eri ukkoa, mikä kertonee aika paljon hankaluuksista loukkaantumisten yms. kanssa.

Tavoite ei ollut alkujaan edes nousta vielä tällä kaudella, mutta loistavasti sujuneen ekan sarjapuolikkaan (6 voittoa 7 ottelusta) jälkeen tätäkin vaihtoehtoa piti luonnollisesti alkaa miettiä. Joukkuetta vahvistettiinkin sitten jo loppukaudesta yhdellä uskoakseni kuutosdivarin vaatimukset täyttävällä keskikenttäpelaajalla ja vielä lopussa kohtuukovalla hyökkääjällä. Nyt rahaa on jemmassa noin miljoona, joka riittänee vielä yhteen-kahteen hankintaan. Treenattavia pakkeja myymällä olisi toki mahdollista vahvistaa joukkuetta lisääkin, mutta se tuskin olisi kovin pitkäjänteistä toimintaa - ja putoaminen saattaisi siltikin olla edessä.

Mielenkiintoinen kausi kuitenkin varmaan tulossa, ainakin tilanne on uusi, kun aiempina vuosina olen ollut aina lohkoissani paremmalla puoliskolla. Täytyy myös toivoa, etteivät yleisö ja sponssit täysin hylkää joukkuetta, vaikkei menestystä olekaan odotettavissa..

Nyt pitääkin kysyä, kuinka nopeasti nuo taidot yleensä putoavat (esimerkiksi kahdessa kaudessa) noin 30-vuotiaalla pelaajalla, ellei pelaajaa edes treenaa? Onko huoleni kestävyystreenin putoamisesta turha tai liioiteltu?
Oma kokemus kertoo, että pudotusta tulee kahdessa kaudessa keskimäärin yhden tason verran päätaidossa. Sen lisäksi osa aputaidoista saattaa heiketä. Tämä siis tuollaisilla päätaidoltaan hyvä-mahtava-tason ukoilla, paremmilla varmaan pudotusta saattaa tulla enemmänkin. Kestävyys taas joukkueeni 30-33-vuotiailla pelaajilla on tyypillisesti kohtalainen, kun nuoremmat saavat samalla treenillä (10-15%) useimmiten arvosanan hyvä.

Joka tapauksessa mitään dramaattisia heikennyksiä ei ole ainakaan vielä tuolla ikävälillä näkynyt. Suurin harmi näillä vanhemmilla pelaajilla tulee melkeinpä siitä, että loukkaantumisista toipuminen kestää huomattavasti pidempään kuin nuorilla. Mutta itse siis olen ainakin havainnut ihan hyödylliseksi ostaa vanhempia pelaajia paikoille, joita ei treenaa. Perusteluna yksinkertaisesti se, ettei ole varaa vastaavantasoisiin nuorempiin pelaajiin.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Hattrick ja jojoefekti. Tälläistä on ollut meno itsellä. Tälle kaudelle nousin taas kutoseen ja nyt tipun taas seiskaan. Ensi kaudella on tavoite nousta taas takaisin kutoseen ihmettelemään.

Ensikauden tapahtumia muutama: valmentaja loppukaudesta, treenattavien myynti (2kpl) ja uudet tilalle, keskikentälle vahvistusta ja maalivahti.

Rahaa siis menee ihan kiittävästi, vaikka piti olla rahankeruu kausi. Toivotaan omista junnuista muutamaa tsäkpottia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös