Hattrick

  • 1 259 918
  • 10 201

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No niiin seiskaan nousun varmistava voitto tuli lauantaina hikisellä suorituksella lohkojumboa vastaan vieraissa. Sama se pisteet ratkaisee eli 12 ottelua ja 36 pistettä oli jo nousun takaava saldo. Mitään ei siis tarvinnut jättää muiden käsiin.

Junnujen kohdalla pisti hieman vituttamaan kun perjantai-iltapäivänä katsoin että milloinkohan akatemiajengin uusikausi mahtaa alkaa. No silloin ei ollut mitään infoa tarjolla otteluohjelman muodossa ja oletin että ei se nyt viikonloppuna vielä ala. Alkoi sitten se sarja saakeli kuin puskista lauantaina ja aiheutti "läpijuoksun". Harmittaa kun meni omasta mokasta treenit hukkaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mokke on ihan käsi, mutta se on veteraani, joka on pelannut puoleen vuoteen 20 nollapeliä ja tuota saldoa kartuttaakseen on saanu peliaikaa vielä tälläkin kaudella.

Mutta eikö siis maalinteko ole todella harvinaista painostus-taktiikalla? Itselleni todellakin tämä oli ensimmäinen kerta kun verkko heilui.

Niin no eihän se tietenkään voi olla sellainen taktiikka jolla tulisi 0-0 tulos joka ikinen kerta. Suosittelen parempaa mokkea ainakin jos meinaat nousta sieltä ysistä.

Hattrick->Apua->Säännöt->Taktiikat

Painostaminen
Painostaminen tarkoittaa sitä, että kaikki pelaajasi yrittävät antaa painetta vastustajilleen ja yrittävät enemmän estää vastustajaa rakentamasta hyökkäystä kuin itse rakentaa jotain. Tämän tuloksena potentiaalisten maalipaikkojen määrä ottelussa vähenee. Tämä vähentää luonnollisesti myös omien maalipaikkojen määrää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Suosittelen parempaa mokkea ainakin jos meinaat nousta sieltä ysistä.

Kasiahan tuo Jone29 näyttäisi pelaavaan jo eikä ysiä. Mutta voisi olla parempi kassari paikallaan kuten myös omalle joukkueelleni(tällä hetkellä vain tasoa kelvollinen oleva 22-vuotias 3000 TSI:n jamppa). Itselleni tuo maalivahti vain yksinkertaisesti on prioriteettilistalla ajatellen seuraavaa kautta ynnämuut sijalla. Tarttis saada jostain vielä yksi mahtava inneri lisää, pari erinomaista pakkia ja ainakin yksi asiansa osaava laituri ennenkuin on aika päivittää mies piippujen väliin. Koutsikin on luokkaa välttävä mutta minkäs teet kun rahat eivät yksinkertaisesti ole parempaan riittäneet.

Matkalla ysistä tälle kaudelle kasiin ja ensi kaudelle seiskaan kun tuota rahaa ei ole ehtinyt keräämään. Ensimmäiset "hedelmätkin" noukittavana akatemiasta vasta tulevana viikonloppuna. Josko sitten alkaisi myyntituloilla sitä rahaakin olla, edes vähän enemmän.
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
mörkölauma (553716) lähti tähän kauteen nousijana seiskadivariin tavoitteenaan varmistaa sarjapaikka ensi kaudeksi. Nyt kuitenkin kaksi kierrosta ennen loppua näyttää uhkaavasti siltä että tulee lähtö kutoseen. Eipä näköjään ole mitään merkitystä sillä miten itse ajattelee kauden kulun etukäteen. Toissa kaudella oli ajatuksena lähteä seiskasta kutoseen mutta tie vei kasidivariin. Tässähän on yhtä helppoa toimia arvuuttelijana kuin veikkausliigassa.

Nimim. Jumbofinaalia Kotkan ja TamUn välillä odotteleva
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kasiahan tuo Jone29 näyttäisi pelaavaan jo eikä ysiä. Mutta voisi olla parempi kassari paikallaan kuten myös omalle joukkueelleni(tällä hetkellä vain tasoa kelvollinen oleva 22-vuotias 3000 TSI:n jamppa).

No sitä suuremmalla syyllä. Ite pelaan seiskadivaria mahtavalla mokella, olen lohkossani kuudes eikä tuo maalivahti taida meidän lohkossa mennä edes top3:seen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No sitä suuremmalla syyllä. Ite pelaan seiskadivaria mahtavalla mokella, olen lohkossani kuudes eikä tuo maalivahti taida meidän lohkossa mennä edes top3:seen.


No oma kassarinihan lienee oman lohkoni top-10 ulkopuolella. KK-sentään on mallia mahtava-loistava+jokunen erinomainen joka kielii siitä että oma strategiavalintani näin alkuun näissä mutasarjoissa on pohjautunut johonkin ihan muuhun kuin maalivahtiin. Tähän saakka se on johtanut siihen että etenen parikautta ennakkoon miettimäni "nousuaikataulun" edellä. Kai noita strategioita on muitakin kuin maalivahti joka lienee taloudellisen tilanteen niin salliessa niitä hankintapuolen helpoimpia haalittavia.

Puolustus ja maalinteko ovat omissa prioriteeteissäni tällä hetkellä maalivahtia suurempia akilleenkantapäitä mikä joukkueestani löytyy noin ensikautta ajatellen. "Hyvää" parempaa jamppaa ei kummallekaan paikalle päätaidoltaan löydy. Seiskassa pysyminen olisi jo kovan luokan onnistuminen sillä olin varautunut viettämään muutaman kauden kasissa joukkuetta pikku hiljaa vahvistaen. No nyt mennään sitten sukkana kasista läpi joten sen mukaan pitää jotain yrittää keksiä.

Joukkeen hankinnat tälle kaudelle oli kohdennettu nimenomaan niin että olisi mahdollista taistella kasissa sijoista 3-4 ja hakea vakautta hommaan. Kaikenkaikkiaan nyt on siis mennyt aika rajusti yläkanttiin kun täysillä pinnoilla vielä tätä kautta mennään ilman yhtään "epäonnista tai erikoista ottelua".
 
Viimeksi muokattu:

Janda

Jäsen
Ite pelaan seiskadivaria mahtavalla mokella, olen lohkossani kuudes eikä tuo maalivahti taida meidän lohkossa mennä edes top3:seen.
Sehän riippuu aika pitkälti myös puolustajien tasosta, että millaista maalivahtia tarvitsee. Itsellä on esimerkiksi vain erinomainen maalivahti vitosdivarissa ja toisena majailen lohkossani tällä hetkellä.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Fc Banaanipotku (259754) tarvitsee vastusta illaksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sehän riippuu aika pitkälti myös puolustajien tasosta, että millaista maalivahtia tarvitsee. Itsellä on esimerkiksi vain erinomainen maalivahti vitosdivarissa ja toisena majailen lohkossani tällä hetkellä.

Toki toki. Mutta jos on kelvollinen mokke ysidivarissa ja meinaa nousta kasiin ja pian seiskaankin niin ihan hyvin voi laittaa esim erinomaisen moken joita saa usein reilusti alle 200K hintaan.

EDIT: Mulla siis ei ole mitään hajua miten tuo maalivahdin taito on laskettu vaikuttavan tässä pelissä, mutta kun ite aikanaan treenasin kahta 17vuotiasta mokkea tuohon mahtavaan asti ja myin sitten toisen pois ja pidin toisen ykkösveskana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Toki toki. Mutta jos on kelvollinen mokke ysidivarissa ja meinaa nousta kasiin ja pian seiskaankin niin ihan hyvin voi laittaa esim erinomaisen moken joita saa usein reilusti alle 200K hintaan.

No kyllä mä olen sillä kelvollisellakin tahkonnut nyt "26 perättäistä voittoa kilpailuotteluista-putken"(cupiin en siis edes saanut osallistumisoikeutta). Välillä piipuissa on tainnut olla "välttävä" kaveri tuuraamassa. Olet varmasti oikeassa siinä että paremmalla veskarilla hommat hoituu varmemmin mutta nyt kun olen sysipaskana saatuun joukkueeseen joutunut rakentamaan vajaan kahden kauden aikana kaikki palikat likimain nollapisteestä niin voin kertoa että tuota 200K:ta ei ole edes heittää käteisenä pöytään. Siksi sitä kassaria ei ole hankittu ja väitänkin että sen hankkiminen tulee olemaan sopuhintaan näin "budjettipelaajalle" helpompaa kuin esim. käyttökelpoisen innerin hankinta joita olen joutunut likimain pakosti hankkimaan aina kun paikka saada sellainen hintatasoon -50% - -75% alle yleisenhintatason sattunut saamaan. Esimerkiksi käynee kokeneempi 30 vuotias jamppa (TSI 3000)jolla pelinrakennus on mahtava ja aputaitoina hyvä syöttäminen sekä kelvollinen puolustus. Hintahan oli 174K ja äsken lyöty "vertailu" antoi paria vuotta vanhemmista hintaesimerkkejä n.450K. Se miksi mun on ollut pakko esimerkiksi näitä kk-jamppoja hankkia on se että joukkueen saatuani paras pelinrakentaja oli huimaa luokkaa välttävä.

Eli pointtihan taisi pitkällisen jahkailun jäljiltä olla se että meitä "köyhiäkin" löytyy joilla ei yksinkertaisesti ole heittää sitä 200K:ta tuosta vaan veskariin vaan on pitänyt hankkia tarvittavia pelaajia hyvillä "alelapuilla" muille paikoille ensin. Ja toisena se että ysistä pääsee nykyään ylöspäin vaikka ilman veskaria jos muu osasto on kunnossa. Kasiinkin näyttää kelvollinen keskiverto lohkoon(alltidin rankkaus noin 400)jos muu osasto, varsinkin keskikenttä ja puolustus on edes jotenkuten kuosissaan.

Akatemiaa on sivuttava sen verran että itse panostan rahallisesti siihen täyden summan/viikko(eli 3 scouttia)ja väitän seuraavan kauden aikana saavani sieltä käyttökelpoista tavaraa keskikentälle(pari jamppaa joilla pelinrakennus 16-17 vuotiaina luokkaa hyvä) ja alakertaan(pari topparia joiden puolustustaito jo hyvä). Jos noista tulee olemaan apua taloudellisesti tai pelillisesti niin olen panostukseeni tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Akatemiaa on sivuttava sen verran että itse panostan rahallisesti siihen täyden summan/viikko(eli 3 scouttia)ja väitän seuraavan kauden aikana saavani sieltä käyttökelpoista tavaraa keskikentälle(pari jamppaa joilla pelinrakennus 16-17 vuotiaina luokkaa hyvä) ja alakertaan(pari topparia joiden puolustustaito jo hyvä). Jos noista tulee olemaan apua taloudellisesti tai pelillisesti niin olen panostukseeni tyytyväinen.

No huh huh! Ite olen täs jo neljättä kautta reenaan pelinrakennusta ja puolustusta ja koko ajan myös etsin nuille paikoille aina potentiaalisempia junnuja. Silti parhaiden nostojen päätaito on ollut luokkaa kelvollinen. Jos edes kerran sais yhden hyvän junnun nostetua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
No huh huh! Ite olen täs jo neljättä kautta reenaan pelinrakennusta ja puolustusta ja koko ajan myös etsin nuille paikoille aina potentiaalisempia junnuja. Silti parhaiden nostojen päätaito on ollut luokkaa kelvollinen. Jos edes kerran sais yhden hyvän junnun nostetua.

Itse muuten nostin lauantaina junnun, josta josta kerrottiin seuraavaa: "Jos pelaaja saisi vain mahdollisuuden kehittää taitojaan, hänen Maalivahti-kykynsä voisi olla hyvä. ", ikää kaverilla oli karvan verran yli 15v, ja ekassa pelissä hän vetäisi 6tähteä maalilla. Maalivahdin taidot lähti heti treeniin, joten odotuksissa on vähintään se kelvollinen maalivahti.

Muutoin HT:ssa on edennyt siten, että nyt olen varmistanut jo karsintapelin vähintään itselleni. Myös suoraan pysymiseen nelosessa on mahkut, mutta karsinta näyttää todennäköisemmältä. Sitä ennen on nyt tarkoitus vetää 2 picciä putkeen, ja täten koittaa saada peliä varten vähän boostia keskikentälle.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No huh huh! Ite olen täs jo neljättä kautta reenaan pelinrakennusta ja puolustusta ja koko ajan myös etsin nuille paikoille aina potentiaalisempia junnuja. Silti parhaiden nostojen päätaito on ollut luokkaa kelvollinen. Jos edes kerran sais yhden hyvän junnun nostetua.

Niin tiedä sitten pitääkö junnuvalmentajan "pelaaja xxx:n on loistanut pelinrakennusharjoitusten parissa, hän on pelinrakennustaidoltaan nyt hyvä"(tjsp.) sitten paikkaansa? Itsellä ei ole aavistustakaan siitä että onko nuo taidot sitten yhteneväistä luokkaa "aikuisiin" verrattuna. Toivottavasti on sillä silloin tulevaisuutta ajatellen junnuista löytyy paljonkin iloa. Karkeasti puolet ja puolet on treeni jakautunut pelinrakennuksen ja puolustuksen kesken ihan jo siitä syystä että näille paikoille on "sopivimmat" sällit scouttien puolesta löytyneet. Valtaosa värväyksistä on ollut iältään 16-vuotiaita. 17-vuotiaat alkavat olemaan kaiketi jo liian vanhoja värvättäviksi, elleivät ole kokonaistasoltaan "kelvollisia" joten niitä on tullut välteltyä.

15-vuotiasta "lupausta" en ole vielä löytänyt ellei 6-6,5 tähteä ottavasta veskarista sellainen kehkeydy. Epäilenpä ettei siitä mitään erikoista tule kun veskaritreeni tuntuu vähän haaskaukselta kun joukkueesta löytyy potentiaalisia pakkeja ja kk-miehiä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Seuraava kaveri myynnissä alhaiseen 2 M€:n hintaan.

Jürgen Waleveld (162755211)

20 vuotta ja 72 päivää, kelvollinen kunto, terve
Hän on sympaattinen kaveri, joka on tasapainoinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on kehno johtaja.

Erikoisuus: Arvaamaton
Kestävyys: välttävä Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kurja Syöttäminen: kehno
Laituri: kehno Puolustus: armoitettu
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: kehno

Pakkitreenaajalle pakko-ostos. Ikää vain 20 vuotta. Halvalla lähtee. ;)

- Tinke-80
 
Valmentaja

Valmentajan vaihtoa olen parin kauden ajan suunnitellut. Omasta pelaajasta ajattelin tehdä, nyt kysymys on kannattaako tehdä hyvä (492 700 €) vai erinomainen (3 503 400 €)?

Hyvän saisin heti tehtyä ja erinomaiseen pitäis kerätä pari miljoonaa, mikä tarkoittaa että pitäis myydä pari pelaajaa (oletuksena ettei tarvitse montaa kautta kerätä rahaa).

Lähinnä mietin eroa hyvän ja erinomaisen valmentajan välillä. Pelaajien myynti tarkoittaisi ainakin toiseksi parhaan pelaajan (28 v) myyntiä, toisaalta pelipaikkaa kärkkymässä on kaksi parikymppistä pelaajaa joiden harjoituttamisen myytävän pelaajan tasolle tulisi tapahtua melko nopeasti ettei tarvitse hakea vauhtia alemmalta tasolta.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Valmentajan vaihtoa olen parin kauden ajan suunnitellut. Omasta pelaajasta ajattelin tehdä, nyt kysymys on kannattaako tehdä hyvä (492 700 €) vai erinomainen (3 503 400 €)?

Tekisin hyvän, jos ei ole erityisiä syitä (esim. u20-pelaajan treenaaminen) hankkia erinomaista. Erinomainen valmentaja on vain puoli tasoa hyvää parempi, mutta hinta on yli kuusinkertainen. Hyöty on harjoittelun kannalta aika olematon sijoitukseen nähden.
 

Grizzle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erik Karlsson
Junnuakatemiasta tipahti ihan kiva yllätys, kun pari kautta mukana pyörinyt pakki oli noustessaan puolustus-taidossa hyvä! Saa nähdä millaisen pakin tuosta uusi valmentajani kehittää.

Joukkueellani menossa varmaan kolmas tai neljäs kausi seiskassa ja vieläkin nousu jää toteutumatta. Tulevaisuus näyttää kuitenkin valoisalta, kun kokoonpano on täynnä potentiaalisia junnuja, joten jos ensi kaudella pääsisi taistelemaan sarjanoususta kohti kutosta.

Koodi:
Mikael Rinta-Pantti (203329273)
17 vuotta ja 27 päivää, kelvollinen kunto, terve
Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on tuhoisa johtaja.

Seuraava syntymäpäivä: 	16.8.2008
Kansallisuus: 	Suomi
Total Skill Index (TSI):  	1 200
Palkka: 	455 €/viikko

Kestävyys:        heikko               Maalivahti:          tuhoisa 
Pelinrakennus:    heikko               Syöttäminen:         heikko 
Laituri:          heikko               [B]Puolustus:           hyvä[/B] 
Maalinteko:       kelvollinen          Erikoistilanteet:    heikko
 
Tekisin hyvän, jos ei ole erityisiä syitä (esim. u20-pelaajan treenaaminen) hankkia erinomaista. Erinomainen valmentaja on vain puoli tasoa hyvää parempi, mutta hinta on yli kuusinkertainen. Hyöty on harjoittelun kannalta aika olematon sijoitukseen nähden.

Tarkotuksena olisi ensin treenata kaks 20v pelinrakentajaa pykälää tai kahta ylemmäksi. Sen jälkeen kuviot ovat vielä hieman auki, mutta todennäköisesti treenattavana on ainakin kaksi 18v sälliä ja 3-5 20v jannua.

18v sällit on kyllä periaatteessa sivuroolissa treenamisen suhteen, mutta nuorennusleikkaus on jengissä meneillään ja tähtäin on tulevaisuudessa eikä seuraavassa kaudessa. Onko toi erinomainen valmentaja kannattava sijoitus pidemmällä tähtäimellä vai ns merkityksetön menoerä sitten kun (jos) menestystä alkaa tulemaan?
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Onko toi erinomainen valmentaja kannattava sijoitus pidemmällä tähtäimellä vai ns merkityksetön menoerä sitten kun (jos) menestystä alkaa tulemaan?

Täysin merkityksetön menoerä ellet tosiaan treenaa U-20 joukkueelle pelaajia.
Hinta/hyötysuhde ei kohtaa erinomaisessa valmentajassa, joten pysyttele visusti hyvässä valmentajassa. Valmentajasta ei tule menestyksesi riippumaan, kunhan et mitään heikkoa valkkua palkkaa.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Sumatralla otetaan haasteita vastaan: 1218552.

EDIT: Sovittu, kiitos Masanpallolle.
 
Viimeksi muokattu:

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olen PICannut koko kauden. Näyttää siltä, että Cup jää tällä kaudella haaveeksi. Onko järkeä PICata enää kauden viimeistä ottelua? Joukkuehenkihän käsittääkseni nollataan kauden vaihtuessa. Tosin tuo viimeinen ottelu on bottia vastaan, joten voi tulla MOTSilla melkoista tuhojälkeä. Viimeksi PICillä lopputulos oli 7-0.

Milläköhän saisin sponsorit innostumaan asiastamme? Kauden jokaisesta pelistä on tullut voitto ja liituraitamiehet ovat vain haltioituneita. Markkinoijat varmaan parantaisivat tilannetta, mutta onko se tosiaan ainut tapa nostaa sponsorien kiinnostus tuosta ylemmäksi?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Olen PICannut koko kauden. Näyttää siltä, että Cup jää tällä kaudella haaveeksi. Onko järkeä PICata enää kauden viimeistä ottelua? NAKS Milläköhän saisin sponsorit innostumaan asiastamme? Kauden jokaisesta pelistä on tullut voitto ja liituraitamiehet ovat vain haltioituneita.
Turinoitko vakavissasi? MIKSI oloet picannut koko kauden?

CUP alkaa taas ensikauden alussa. Tätä kautta siis on vielä yksi sarjaottelu, jonka jälkeen 2 viikkoa kausien välissä. Ja koska kaikki nollataan kausien välissä, ilman muuta MOTS viimeiseen otteluun!
Sponsorit tykkää kun voittaa.

Mutta ihmettelen, että miksi ihmeessä olet PICannut jokaisen ottelusi?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Turinoitko vakavissasi? MIKSI oloet picannut koko kauden?

CUP alkaa taas ensikauden alussa. Tätä kautta siis on vielä yksi sarjaottelu, jonka jälkeen 2 viikkoa kausien välissä. Ja koska kaikki nollataan kausien välissä, ilman muuta MOTS viimeiseen otteluun!
Sponsorit tykkää kun voittaa.


Muuten tosiaan näin, mutta koko kauden piccaaminen on tietyissä tilanteissa ihan varteenotettava vaihtoehto, itsekin olen näin tehnyt. Tosin cupista 9. kierroksella putoomisen jälkeen noista nyt ei juuri hyötyä ole ollut, kun suora nousu ilman karsintojakin varmistui viime kierroksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös