Hattrick

  • 1 259 806
  • 10 201

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
avatar kirjoitti:
Allekirjoittanut on nyt voittanut kolme sarjan ensimmäistä peliä putkeen välttävällä molarilla. Tuuria toki on varmasti ollut, mutta en ole lähtenyt hankintaan vielä uudesta molarista kun kerta tuollakin on sen verta hyvin mennyt ja rahat on ihan finiitto.

Eiku nyt kirjoitin ihan läpiä, siis ostin uuden molarin.

30-vuotias, heikko kunto, terve
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on heikko, ja hän on kurja johtaja.

Kelvollinen molari TSI 1410, hintaan 22k. Mielestäni ihan ok kauppa
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Claudius kirjoitti:
Käsitinkö nyt oikein, että tämä pelikiellossa oleva pelaaja oli kokoonpanossa viime lauantain kierroksella ja sai silloin tuon pelikieltoon johtaneen kolmannen korttinsa. Jos näin niin silloinhan hän on jo saanut treenin tältä viikolta eikä näin ollen ole mielestäni loukkaantumisriskistä johtuen järkevää peluuttaa kyseistä kaveria tämän viikon harkkamatsissa. Ensi viikko on sitten eri asia, koska lauantain sarjapelin pelaaja missaa. Harjoituspäivityshän tapahtuu perjantaina, joten lauantai tavallaan aloittaa ht:n treeniviikon.

Eikös tuo kolmas kortti tullut cup-ottelussa? Niin ainakin ymmärsin. Joten se on ollut sitten viime viikon tiistain ottelu..
 
Viimeksi muokattu:

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
majuho kirjoitti:
Eikös tuo kolmas kortti tullut cup-ottelussa? Niin ainakin ymmärsin. joten se on ollut sitten viime viikon tiistain ottelu..

Joo toki jos kolmas kortti tuli jo viime tiistaina, kannattaa jannua peluuttaa tulevassa harkkamatsissa. Jäin vain miettimään tuota Mängimiehen sanamuotoa, että pelaajalta jää(futuuri) lauantain sarjapeli väliin. Ajattelin hänen luonnollisesti tarkoittavan tulevaa lauantaita.

Mutta siis... Jos pelaaja missasi viime lauantain sarjapelin, tänään ehdottomasti kentälle. Jos taas seuraava sarjapeli jää väliin, kentälle vasta ensi viikon treenipelissä.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
häpeäpaalu kirjoitti:
No, laskeskelin huvikseni, kuinka paljon yhden nykyisen treenattavani arvo on noussut kaudessa, ja keskiarvoksi sain 548 226 €. Todellisuudessa arvio voi heittää helposti jonkin tonnin. Mutta tähän peilatessa 12,3% kausituottoa, joka toisi 738 000 € per kausi, voi todeta että korkotulot ajaisivat sittenkin helposti yhden juniorin paikan, joten sehän olisi jo loppujen lopuksi ihan hyvä keino kohti menestystä. Taidanpa tuohon kauden edetessä pyrkiä. Kiitos taloudestani kiinnostuneille!

Eipä ollut itelläkään tämä tullut aiemmin mieleen. Pitihän se tosiaan sitten laskeskella, että kuinka kannattaa itellä olisi laittaa treenattavia myyntiin, ja elää koroilla :)

Eli olen nyt vaihtamassa tosiaan syöttötreeniin tässä kauden loppupuolella, ja mulla on tällä hetkellä aika kova ryhmä pelinrakentajia joukkueessa. Laskeskelin tosiaan, että jos myisin 2 unohtumatonta (world class) pelinrakentajaa välttävällä syötöllä pois, ja nostaisin näistä saaduista rahoista korkoa, niin pääsin tämmösiin tuloksiin:

Myymällä pois nämä herrat, saisin niistä ehkä ~5,8M yhteensä.

Eli korkotuloilla saisin n. 640k kaudessa.

Treenaamalla pelaajien arvo nousisi yhteensä n. 1M (siirtovertailujen perusteella), ja palkat vievät kaudessa n. 540k. Eli treenituotto olisi n. 460k.

Eli korkotulot vs. treenituotto: 640k - 460k. Tosiaan ovat vain arvioita, mutta suuntaa antavia.

Mitä (muuta) tästä opittiin? Ei ole järkeä pitää liian montaa saman pelipaikan pelaajaa joukkueessa samaan aikaan, koska palkat vie yllättävän paljon. (Mulla tulee esim. treeninvaihdon aikaan olemaan pelinrakentajia 3xtitanic, 2xsupernatural, 1xworld class, 2xmagnificient + 2 laituria). Eli ajattelin pistää näistä world class innerin ja supernatural innerin lihoiksi treeninvaihdon yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:

NaiCou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tulee kylmää kyytiä tänään cupissa. Pitää ajatella kuitenkin positiivisesti että ei tämän tasoisia joukkueita kohdata edes joka kausi, jos enään koskaan. Meidän pienet ja urheat seiskalaiset taistelee isoa ja pahaa kakkosen porukkaa vastaan.

lisäys: No täähän on huikeeta 52minsaa ja 2-2.
 
Viimeksi muokattu:

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
NaiCou kirjoitti:
Tulee kylmää kyytiä tänään cupissa. Pitää ajatella kuitenkin positiivisesti että ei tämän tasoisia joukkueita kohdata edes joka kausi, jos enään koskaan. Meidän pienet ja urheat seiskalaiset taistelee isoa ja pahaa kakkosen porukkaa vastaan.

lisäys: No täähän on huikeeta 52minsaa ja 2-2.


No miten tuossa loppujen lopuksi kävi? Älä pidä hullua jännityksessä...
 

NaiCou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
majuho kirjoitti:
No miten tuossa loppujen lopuksi kävi? Älä pidä hullua jännityksessä...

Hyvin taisteltiin mutta vielä ei riittänyt voittoon asti. 3-4 ja ulos cupista, mutta mielestäni joukkue pelasi hyvän ottelun käytettävissä olevaan materiaalin nähden.

Lisäys: Vielä mahtuu yksi joukkue mukaan Jatkoajan sisäiseen hattrick cuppiin. Ilmoittautumis ketju on tuolla kierrätyskeskuksen puolella. Hot-cup IV
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Treenipäivitys..

Johan taas koutsi raportoi kummia.. Muutamat pelaajat, "pää-treenattavat" on olleet lähellä taidonnousua jo pitkään, mutta ei vaan nouse, vaikka saavat treeniä viikosta toiseen. Nyt ainoa noussut pelaaja oli sellainen täytemies, joka pelasi laidalla edellisviikon harkkamatsissa, eli ei saanut edes treeniä tähän päivitykseen. Nyt en ihan ymmärrä.

Sen tajuan, että köyhänä (ja kokemattomana) kun piti mennä aloittamaan treeni hiukan väärillä palikoilla, menee tässä aikaa haaskuun aika paljon. Mutta ei noi mun "helmet" ole kuitenkaan kun 20v, menossa on kolmas kausi ja ne on tainneet nostaa taitoaan kokonaiset 2 kertaa. Valmentaja on tällä hetkellä kelvollinen, toista vuotta treenaa joukkuettani. Apureita on 6 kpl. Intensiteetti on täysi 100% treenissä.

Mutta! Miten on oikeasti mahdollista, että alussa mainitsemani janari nousee pelinrakentajana kelvolliseen, kun varsinaiset treenattavat, jotka viikosta toiseen pelaavat, ovat tiukasti samalla tasolla, kuin viime kauden puolivälissä?
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Crapbag kirjoitti:
Mutta! Miten on oikeasti mahdollista, että alussa mainitsemani janari nousee pelinrakentajana kelvolliseen, kun varsinaiset treenattavat, jotka viikosta toiseen pelaavat, ovat tiukasti samalla tasolla, kuin viime kauden puolivälissä?
20v:llä menee 9,5vk tasonnousuun, joten viime kauden puolivälistä tähän hetkeen tuo aika alkaa olemaan täynnä. Tuota taustaa vasten nyt alkaa olemaan vasta aikakin nousta. Treenasitko kestävyyttä tauolla?

edit. Oletko pitänyt mitään tarkempaa kirjaa nousuista, joista tuo tarkka aika kävisi ilmi, koska ovat viimeksi tasoaan nostaneet?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
koukou kirjoitti:
20v:llä menee 9,5vk tasonnousuun, joten viime kauden puolivälistä tähän hetkeen tuo aika alkaa olemaan täynnä. Tuota taustaa vasten nyt alkaa olemaan vasta aikakin nousta. Treenasitko kestävyyttä tauolla?

edit. Oletko pitänyt mitään tarkempaa kirjaa nousuista, joista tuo tarkka aika kävisi ilmi, koska ovat viimeksi tasoaan nostaneet?

Juu, tauon käytin kestävyystreeniin ja vahingossa hukkasin yhden pelinrakennuksen siinä samassa, kun aloitushetki meni liian aikaiseen..
Pidin kirjaa jossain vaiheessa, ihan wordilla copy-pastetin treeniryhmän ukot taitoineen aina torstaisin. Nyt käytän HO:ta, joka myös laskeskelee treeniä ja kirjaa ne ylös kasvavina palkkeina. Miten tuo tasonnousun odottelu venyy, jos kyseessä on 23-26v pelaaja?

Silti en ymmärrä tasonnousua pelaajalle, joka ei edes saanut treeniä viimeiseltä viikolta, eikä muutenkaan ollut Psico TSI-toolin mukaan lähellä nousua.. Muutenkin hänen saamansa treeni toissaviikon harkkamatsissa oli laiturin paikalta, joka ei ilmeisesti suurtakaan sykäystä anna pelinrakennukseen...?
 

Mace

Jäsen
Crapbag kirjoitti:
Silti en ymmärrä tasonnousua pelaajalle, joka ei edes saanut treeniä viimeiseltä viikolta, eikä muutenkaan ollut Psico TSI-toolin mukaan lähellä nousua.. Muutenkin hänen saamansa treeni toissaviikon harkkamatsissa oli laiturin paikalta, joka ei ilmeisesti suurtakaan sykäystä anna pelinrakennukseen...?

Innerin paikalla pelaava treenattava saa täyden treenin (100 %), laituripaikalla pelaava puolikkaan treenin (50 %) ja muut pelaajat noin kuudesosan täydestä treenistä (~15-20 %). Joukkueen jokainen pelaaja saa siis pienen osansa harjoittelusta (vaikkei edes pelaisi viikolla yhdessäkään ottelussa), mikä selittää tuon "treenaamattoman" pelaajasi kehittymisen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Junnujoukkueeseen panostus..

Niin.. Olen tässä nyt posiitiivisen ongelman edessä. Minulla on rahaa varastossa jonkun verran ja lisää tuntuu tulevan koko ajan lisää. Pelailen 7-divarissa ja olen tällä kaudella pärjännyt varsin hyvin. Siispä kysyisinkin, että kannattaisiko minun alkaa panostaa junnujoukkueeseen ja mitenkä paljon? Nyt siis panostus on ollut nollassa. Nostanko suoraan 20k vai menenkö portaittain? Ja mitä tuo panostus käytännössä merkitsee?
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Speedye kirjoitti:
Siispä kysyisinkin, että kannattaisiko minun alkaa panostaa junnujoukkueeseen ja mitenkä paljon? Nyt siis panostus on ollut nollassa. Nostanko suoraan 20k vai menenkö portaittain? Ja mitä tuo panostus käytännössä merkitsee?

Ilman muuta. Ennemmin tai myöhemmin panostus alkaa maksaa itseensä takaisin. Suosittelen aloittamaan sillä viidellä tontulla, koska sillä junnujoukkue nousee jo välttävään (vai jopa kelvolliseen?) asti. Tämän jälkeen vasta suurempaa panostusta. Joku voisi laittaa tähän, kuinka korkeaksi junnujoukkue nousee milläkin panostuksella.
 

Mace

Jäsen
Sammeri2 kirjoitti:
Kannattaa heti laittaa maksimi panostus junnujoukkueeseen. Aikaa en nyt muista mutta menee valovuosi minimi panostuksella, jotta taso nousee kelvolliseen.

Pieni tarkennus väärinkäsitysten välttämiseksi: HT-uraansa aloittelevan joukkueen ei missään tapauksessa kannata laittaa alussa maksimipanostusta junnuihin. Itse suosittelen alussa 5k:n panostusta tai nollapanostusta. Sitten myöhemmin, kun 20k ei ole joukkueelle enää niin iso raha, junnupanostus kannattaa kytkeä täysille.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Kunto?!

Nyt ois hyvät neuvot kalliita. Joukkueen kuntokäyrä näyttää pahasti alaspäin, intesiteettiä nostin jo vähän, mutta ei auttanut kunnot laski silti. Ennen ei oo näin pitkää alamäkeä ollut. Valmentajan vaihdoin just, voiko se vaikuttaa? Divari ja treeni/cup-matseissa eri jannut kehissä, eli rotaatiota on ollut.
 

Mace

Jäsen
Calder kirjoitti:
Nyt ois hyvät neuvot kalliita. Joukkueen kuntokäyrä näyttää pahasti alaspäin, intesiteettiä nostin jo vähän, mutta ei auttanut kunnot laski silti. Ennen ei oo näin pitkää alamäkeä ollut. Valmentajan vaihdoin just, voiko se vaikuttaa? Divari ja treeni/cup-matseissa eri jannut kehissä, eli rotaatiota on ollut.

Keinot, joilla kunto pysyy korkealla:

1. Hyvä valmentaja
2. Paljon apuvalmentajia
3. Pelaajille ottelu joka viikolle
4. Korkea harjoitusintensiteetti
5. Kädet ristissä toivominen
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Calder kirjoitti:
Nyt ois hyvät neuvot kalliita. Joukkueen kuntokäyrä näyttää pahasti alaspäin, intesiteettiä nostin jo vähän, mutta ei auttanut kunnot laski silti. Ennen ei oo näin pitkää alamäkeä ollut. Valmentajan vaihdoin just, voiko se vaikuttaa? Divari ja treeni/cup-matseissa eri jannut kehissä, eli rotaatiota on ollut.


Jos olet treenannut kestävyyttä, niin se pudottaa myös kunnot. Muuten samat keinot kuin Mace luettelee..
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Mace kirjoitti:
5. Kädet ristissä toivominen

Kokemuksen perusteella tää on ainoa, eikä sekään natsaa. Ikinä. Montahan kautta täs on nyt tahkottu niin, ettei avauksen jätkien keskiarvokunto ole edes tasoa kelvollinen? Ainakin 3 edellistä kautta pystyn muistamaan varmasti.

2 viikon kestävyystreeni vällikaudella vaikutti erittäin kivasti innereiden taustakuntoon: erinomainen/hyvä/hyvä --> nyt heikko(erittäin matala), välttävä(erittäin matala), välttävä. Kaiken lisäks kauden lopuks tuli nousu V-divariin ja toi on ainoa paikka mihin ei löydy yhtään mitat täyttävää stunttia, joten kyyti on ollut kylmää.

Alkaa ihan oikeasti vituttaa koko peli just tän kuntoasian takia.
 

Mace

Jäsen
sixtus kirjoitti:
Kokemuksen perusteella tää on ainoa, eikä sekään natsaa. Ikinä. Montahan kautta täs on nyt tahkottu niin, ettei avauksen jätkien keskiarvokunto ole edes tasoa kelvollinen? Ainakin 3 edellistä kautta pystyn muistamaan varmasti.

Toki kunnoissa esiintyy heilahteluja jonkin verran, mutta itse olen ainakin ollut pääasiassa tyytyväinen joukkueeni keskimääräisiin kuntoihin. Onhan sinulla hyvä valmentaja, paljon apuvalmentajia sekä 100 prosentin treeni-intensiteetti?


sixtus kirjoitti:
2 viikon kestävyystreeni vällikaudella vaikutti erittäin kivasti innereiden taustakuntoon: erinomainen/hyvä/hyvä --> nyt heikko(erittäin matala), välttävä(erittäin matala), välttävä. Kaiken lisäks kauden lopuks tuli nousu V-divariin ja toi on ainoa paikka mihin ei löydy yhtään mitat täyttävää stunttia, joten kyyti on ollut kylmää.

Aika karmeaan saumaan olet tuon kestävyystreenisi ajoittanut. Itse en sitä kyllä suosittelisi vitoseen nousevalle joukkueelle missään nimessä, vaan kestävyydet pitää olla kunnossa jo aiemmin. Itse treenasin kestävyyttä HT-urani kahden ensimmäisen kaudenvaihteen ajan ja ensimmäisellä kerralla selvisin melkeinpä kuin koira veräjästä. Toisella kerralla kuntopudotukset iskivät sitten aivan karmealla kädellä. Sattumaa liittyy siis tuohonkin jonkin verran.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Treenimuodon vaihdosta..

Nyt olisi hieman kysyttävää treenimuodon vaihdosta. Treenasin tähän asti maalivahtitreeniä ja nyt ostin treenattavat laituritreeniin. Kannattaako minun vaihtaa treenimuoto nyt heti vai milloin? Milloin tuo treeni päivittyy pelaajille? Ja vielä toinen juttu.. Jos peluutan laitureitani liigapelissä laitapuolustajina ja sitten samoja miehiä harkkamatsissa laitureina niin saavatko he täyden treenin? Minulla kun on vasta 6 laituria hankittuna niin en voi kierrättää ihan täydellisesti.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Mace kirjoitti:
Keinot, joilla kunto pysyy korkealla:

1. Hyvä valmentaja
2. Paljon apuvalmentajia
3. Pelaajille ottelu joka viikolle
4. Korkea harjoitusintensiteetti
5. Kädet ristissä toivominen

Kaikki ehdot täyttyy, mutta ei auta. Tätä kautta ennen kunto ka. pyörinyt aina lähempänä 6 ku 5, mutta nyt pari viimeistä viikkoa ollut lähes syöksykierrettä, 5,76->5,50->5,23->5,09...
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Mace kirjoitti:
Toki kunnoissa esiintyy heilahteluja jonkin verran, mutta itse olen ainakin ollut pääasiassa tyytyväinen joukkueeni keskimääräisiin kuntoihin. Onhan sinulla hyvä valmentaja, paljon apuvalmentajia sekä 100 prosentin treeni-intensiteetti?

Hyvä koutsi, 8+2 apuvalmentajaa ja 100% intensiteetti.

Mace kirjoitti:
Aika karmeaan saumaan olet tuon kestävyystreenisi ajoittanut. Itse en sitä kyllä suosittelisi vitoseen nousevalle joukkueelle missään nimessä, vaan kestävyydet pitää olla kunnossa jo aiemmin. Itse treenasin kestävyyttä HT-urani kahden ensimmäisen kaudenvaihteen ajan ja ensimmäisellä kerralla selvisin melkeinpä kuin koira veräjästä. Toisella kerralla kuntopudotukset iskivät sitten aivan karmealla kädellä. Sattumaa liittyy siis tuohonkin jonkin verran.

Surkea väli, mutta hivenen pakon edessä. Viime kauden 4. viikolla tuli vaihettua treeniohjelmaa laituritreeniin ja luonnollisesti 4kpl 17v. jamppoja treenattaviks. Kaikilla kestävyydet tasoa kehno-heikko, joten noita oli hivenen pakko saada nostettua. Lisäks aiemmat kestävyystreenit eivät ole osoittautuneet yhtä murhaaviksi kondisten osalta, joten ihan tällaista en osannut aavistaa/pelätä.
 

Mace

Jäsen
Calder kirjoitti:
Kaikki ehdot täyttyy, mutta ei auta. Tätä kautta ennen kunto ka. pyörinyt aina lähempänä 6 ku 5, mutta nyt pari viimeistä viikkoa ollut lähes syöksykierrettä, 5,76->5,50->5,23->5,09...

Hmm.. aiemmassa viestissäsi sanoit, että "intensiteettiä nostin jo vähän", mikä sai minut epäilemään, että ainakaan se ei ole ollut aiemmin sadassa prosentissa? Tuolla majuho jo mainitsi myös tuosta toisesta mahdollisesta syystä eli liittyykö tilanteeseesi kestävyystreeniä? Muita "virallisia" syitä en osaa keksiä, mutta itselläni on jo mainittujen syiden lisäksi sellainen näppituntuma, että kunnot pysyvät sitä parempina mitä vähemmän joukkueessa on pelaajia. Tuosta minulla ei ole mitään todistetta, mutta tuon suuntaisia havaintoja olen tehnyt. Ja olisihan se ihan järkeenkäypääkin. Tuo voi tosin olla myös sattumaakin, mene ja tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös