Giorgio Estephan – JYPinkylän kaivattu soihdunkantaja(?)

  • 61 223
  • 482

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hienoa, että Estephan sai ensimmäisen maalinsa. Hyvä kuti näyttää kaverilla olevan!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Laitetaanpa ihan taiteellinen kommentti näille, jotka pelihousujaan harkkapeleihin repii.





Tässä samalla ennusteeni kauden vaiheista lopulta, vaikka ei ennusteketjuun menekään, vaan lahjana murehtijoille.

Linkki sisältää passiivisagressiivisen tunnelatauksen ja kertoo ensin nega kannattajan kurjuuden ja lopulta selviää mistä sittenkin on kyse: kannattaa negailla.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilinen menikin niin hyvin. Taisi olla vain -3.
Ja -1 on tänäänkin, mutta ei nyt kaivella. Jospa se peli aukeaa onnistumisten myötä. Eteenpäin, mummo lumessa ja sitä rataa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ja -1 on tänäänkin, mutta ei nyt kaivella. Jospa se peli aukeaa onnistumisten myötä. Eteenpäin, mummo lumessa ja sitä rataa.
Parantaa kuin sika juoksuaan, runkosarjassa jo plusmerkkinen pelaaja ja playoffeissa MVP.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tähän mennessä olen nähnyt pari hyvää vetoa. Aloituksissa ihan ok. Ei tosin mikää Björninen tai Immonen.

Hidas, huono puolustussuuntaan ja pelisilmäkin näyttää olevan ihan muualla, missä pitäisi.

No katsotaan ne 10 ekaa sarjapeliä ja päivitetään sen jälkeen näkemyksiä.
 

TyöUkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harkkapelejä en katsonut mutta mitä täältä sai lukea, niin ei ollut odotukset kovin korkealla. Mutta ei hän niin huonosti pelannut. Aloituksia otti ihan hyvin ja tuli yksi maalikin. Vähän köykäinen kaveri tuntui olevan mutta annetaan edes mahdollisuus.
 

Jaska66

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kyllä tykännyt "Giosta" alusta asti vaikka harkkapeleissä onkin ollut tahmeutta. Kuitenkin näytöt kovia tsekistä ja jossain määrin tulee ehkä pieniä Jakke Immos- viboja mieleen miehen pelityylistä. No mutta aikahan sen näyttää onko miehestä kärkisentteriksi tämän kauden JYPiin, mutta toistaiseksi tykkään kyllä hänestä, kuten Vemmukin tykkäsi Ringbomista.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka hyvin aloitti kautensa ja heti iski maalin, niin peli meni taas kuitenkin vähän varjoissa piiloiluksi. On jo käynyt mielessä, että onko tässä nyt etsitty Stråkalle korvaajaa. Vaikkei olisi huono, niin ei mielestäni tee mitään sellaista, mitä Stråka tai joku muu ei osaisi tehdä. Pelejä on jäljellä juu ja varmasti otteet paranee, mutta ei haittaisi vaikka Estephan lähtisi ja Platzer, Kemell, Salonen sekä vielä Platt tulisi tilalle. Ei vaan ole sitä parasta a-luokkaa, mitä ykkösentterin kuuluisi olla.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka hyvin aloitti kautensa ja heti iski maalin, niin peli meni taas kuitenkin vähän varjoissa piiloiluksi. On jo käynyt mielessä, että onko tässä nyt etsitty Stråkalle korvaajaa. Vaikkei olisi huono, niin ei mielestäni tee mitään sellaista, mitä Stråka tai joku muu ei osaisi tehdä. Pelejä on jäljellä juu ja varmasti otteet paranee, mutta ei haittaisi vaikka Estephan lähtisi ja Platzer, Kemell, Salonen sekä vielä Platt tulisi tilalle. Ei vaan ole sitä parasta a-luokkaa, mitä ykkösentterin kuuluisi olla.
Vaikka harjoituspelit menivät vaisusti ja kauden avauksessakaan ei räjäyttänyt pankkia, niin en silti Stråkaan lähtisi vertaamaan. Esimerkiksi eilinen maali tuli sellaisella laukauksella, mitä Stråkalta en muista nähneeni. Samaa mieltä kyllä siitä, että oli osan peliä varjoissa eilen.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ihan tosissaanko täällä nyt verrataan Estephania Stråkaan? YHDEN runkosarjan pelin jälkeen missä teki vieläpä maalin. Nyt ihan oikeasti. Pelaaja, joka teki ekalla kaudellaan tsekeissä enemmän pisteitä kuin muuan Krejci on Stråkan tasoa? Joku järki näihin arvioihin.

Tätähän tämä koko foorumin sisältö hyvin pitkälti on. Vähäisillä näytöillä hyvinkin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuota mun Stråka-vertausta pidä nyt minään pelillisten esitysten analyysinä nähdä - se on se vaan mun fiilis, että nyt ei tullut jackpottia, perkele. Mulle tuo oli nyt kahdeksas peli mitä olen Estephanilta nyt nähnyt, eli ei ollut sitä "hurraa, heti teki maalin!" -elämystä mulla ja omat mielipiteet pohjautuu vain siihen mitä silmä näkee. Heti olen kuitenkin valmis vaihtamaan mielipidettä jos otteet muuttuu. Pertun tapauksessa mielipiteet ovat kääntyilleet kuin tuuliviiri rajumyrskyssä. Se pitää vielä lisätä, että etäfanina katson kaikki pelit töllöttimestä ja vaikka sieltä tarjotaan hyvää zoomia ja useita kuvakulmia, kokonaisuuden näkeminen jää aina puutteelliseksi tai arvailujen varaan. Mutta onhan niitä ihmeheräämisiä sekä myös ihmesulamisia nähty. Toivotaan Estephanin tapauksessa tietenkin parasta.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tätähän tämä koko foorumin sisältö hyvin pitkälti on. Vähäisillä näytöillä hyvinkin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
Ja tässäpä tämä tiivistäminen siihen miksi JYPin puoli (muiden ohella) oli miellyttävämpää ja antoisampaa luettavaa joskus vielä viisi vuotta sitten... puhumattakaan kymmenen.

Nyt sitten oikeasti ihmiset. Gio on pelannutta yhden pelin liigassa. Yhden pelin Suomessa. Kukaan ei voi tehdä tämän yhden sarjapelin perusteella isompia linjavetoja...otanta on yksinkertaisesti aivan naurettava!

Katotaan miehen otteita sitten vaikka kun 20% runkosarjaa on pelattua
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka harjoituspelit menivät vaisusti ja kauden avauksessakaan ei räjäyttänyt pankkia, niin en silti Stråkaan lähtisi vertaamaan. Esimerkiksi eilinen maali tuli sellaisella laukauksella, mitä Stråkalta en muista nähneeni. Samaa mieltä kyllä siitä, että oli osan peliä varjoissa eilen.
Täysin samaa mieltä, että vertaus ei nyt oikein osu.

Harjoitusotteluiden perusteella en nosta enkä laske yhtään pelaajaa. Viime kaudella joku muistaakseni totesi Geoff Platt:sta ensimmäisen treenipelin jälkeen, että on pelimies ja on vielä paljon iloa JYPille. No kuinkas kävikään kun ne oikeat pelit alkoi, anti jäi vähiin kaukalossa ja kopissa. Itse yritän malttaa katsoa vähintään 10 runkosarjan peliä ennen kuin alan yksilöistä isompia kommentoimaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja tässäpä tämä tiivistäminen siihen miksi JYPin puoli (muiden ohella) oli miellyttävämpää ja antoisampaa luettavaa joskus vielä viisi vuotta sitten... puhumattakaan kymmenen.

Paat siihen vielä kymmenen vuotta lisää ja ollaan vanhassa kiekkopesässä, jossa varsinkin oli kaikki parempaa ja paremmin, tämä hymiön kanssa.

Vaan siinä asiassa olet oikeassa, että yhden tai useamman pelin perusteella on turha yksittäistä peluria laittaa arvostellen kiinni naulaten. Sen sijaan joukkueen tekemisessä yleensä ensi kierroksilla näkee kyllä ne elementit mitä siellä on tai ei ole, silti siinäkään ei voi panna mitään näin on lausuntoa ilmoille. Kaikki asiat, vaikka mahdollisina eivät kuitenkaan realisoidu aina.

Tämän voi sanoa yhden pelin perusteella JYPistä, viime kauden tapaan lähdettiin liikkeelle, vaan ei ihan, sillä joku saattaa muistaa nuo viime syksyn hiipimällä lähdöt ja siihen on otettu harppaus eteenpäin, olipa jopa joitain uudentyylisiä hakuja viisikossa, jotka ei ihan vielä toimineet. Tahtoo siis kertoa, että prosessoidaan (sori, oli ihan pakko) eteenpäin tämän pelin perusteella, seuraavat kuusi seitsemän kertoo sitten tarkemmin suunnasta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tässäpä tämä tiivistäminen siihen miksi JYPin puoli (muiden ohella) oli miellyttävämpää ja antoisampaa luettavaa joskus vielä viisi vuotta sitten... puhumattakaan kymmenen.

Nyt sitten oikeasti ihmiset. Gio on pelannutta yhden pelin liigassa. Yhden pelin Suomessa. Kukaan ei voi tehdä tämän yhden sarjapelin perusteella isompia linjavetoja...otanta on yksinkertaisesti aivan naurettava!

Katotaan miehen otteita sitten vaikka kun 20% runkosarjaa on pelattua
Suattaapi olla, että artistit esiintyivät tuona aikana myös hieman paremmin. Itse kyllä tykkään lukea eri näkökulmia ja vaikka olen samaa mieltä, ettei yhden pelin perusteella pidä dumata, niin olen lukemastani ymmärtänyt, että @Marcus Juslin on useamman pelin verran Gion touhuja nähnyt.

Minusta on myös ihan kiva, että vähän lähdetään palstakeskustelua haastamaan kuin Sanna pääministeri-instituutiota. Stråka -vertaushan toimi tuossa selvästi oikein hyvin.

Mutta katsotaan tosiaan se ekat 10-20 kierrosta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja tässäpä tämä tiivistäminen siihen miksi JYPin puoli (muiden ohella) oli miellyttävämpää ja antoisampaa luettavaa joskus vielä viisi vuotta sitten... puhumattakaan kymmenen.

Nyt sitten oikeasti ihmiset. Gio on pelannutta yhden pelin liigassa. Yhden pelin Suomessa. Kukaan ei voi tehdä tämän yhden sarjapelin perusteella isompia linjavetoja...otanta on yksinkertaisesti aivan naurettava!

Katotaan miehen otteita sitten vaikka kun 20% runkosarjaa on pelattua

Estephanin kohdalla allekirjoittanutta ei huoleta kuin tuo luistelu. Tuon elementin on syytä parantua reippaasti ja täytyy toivoa että kova treeni on aiheuttanut jumituksen.

Kärkisentterin on kuitenkin pakko kyetä pitämään pelinopeutta yllä tai olla Immosen Jaken peliälyllä varustettu seppä.

Antaa alkukauden näyttää mihin herran otteet kehittyvät. Tai no, oikeastaan tuo luistelu vain. Muuten en itse löydä moitittavaa. Hyvä laukaus, riittävä suoraviivaisuus ja peliäly kohdillaan.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin omaan mutuun perustuen muualta luettuna: Eikös pohjois-amerikkalaiset luistelee itsensä kuntoon. Joten heille täkäläinen porrasrääkki ja juokseminen voi olla jokseenkin vierasta ja varmasti ensimmäisellä kerralla saa paikat tukkoon. Rautakorven treenit eivät muutenkaan taida olla lepsun maineessa joten viime kaudella taisi tulla isolle osalle jengistä shokkina miten kovaa oikeasti pitää treenata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös