Gatorade Center

  • 234 864
  • 830
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan mukava piristys tällainen G.Center. Sen sijaan tällaiset kommentit ovat kohtuu turhia tässä vaiheessa Eskolan suulla:
– Meillä oli tiedossa, että HK halusi lopettaa yhteistyön. Tai jos se olisi jatkunut, sopimus olisi ollut insinöörin kuukausipalkan luokkaa
Suomi on pieni maa ja ikinä ei tiedä mitä edestään löytää liike-elämässä.
Kiekkoarenan juttu. Linkki sinne: http://kiekkoareena.fi/jutut/turkuhalli-saa-luontevan-urheilujuomanimen
 
Suosikkijoukkue
TPS
Haha, no juu onhan tuo vähän turha kuitti. Mutta ehkä ihan ansaittu, jos HK tarjosi ihan onnetonta diiliä ja samaan aikaan voivotteli lehdessä, että olisivat kyllä halunneet "jatkaa yhteistyötä", vähän irvokasta sekin..
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen näköjään ollut allekirjoituksellani edellä aikaani. No nyt tuo sopii allekirjoitukseksi vieläkin paremmin.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Suomi on pieni maa ja ikinä ei tiedä mitä edestään löytää liike-elämässä.

Couldn't agree more. Tollaiset kommentit ovat juuri sitä vanhaa kansitakki-Tepsiä. Vähän pelottaa muutenkin, josko palloseuran ympärillä on taas vähän turhan suuruudenhullua meininkiä. Kyllä tämä bisnes yhä edelleen kaipaa enemmän nakkimukifaneja kuin valkoisia pöytäliinoja ja katkarapuja. Ilman ensimmäisiä ei ole jälkimmäisiäkään.

Kentällä tarvitaan röyhkeyttä ja ylpeyttä, kentän ulkopuolella pärjää vähemmälläkin.
 
Viimeksi muokattu:

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Couldn't agree more. Tollaiset kommentit ovat juuri sitä vanhaa kansitakki-Tepsiä. Vähän pelottaa muutenkin, josko palloseuran ympärillä on taas vähän turhan suuruudenhullua meininkiä. Kyllä tämä bisnes yhä edelleen kaipaa enemmän nakkimukifaneja kuin valkoisia pöytäliinoja ja katkarapuja. Ilman ensimmäisiä ei ole jälkimmäisiäkään.

Kentällä tarvitaan röyhkeyttä ja ylpeyttä, kentän ulkopuolella pärjää vähemmälläkin.

En ole samaa mieltä. Eiköhän tuo ole vastaus HK Scanin älyvapaaseen kommentointiin ("HK Scanin mukaan yhtiö olisi halunnut jatkaa yhteistyötään Tepsin kanssa. Tepsi hyppäsi kuitenkin kilpailijan leiriin ja teki sponsorisopimuksen Atrian kanssa."), joka suoraan sanoen oli hyvin muokattua totuutta. Ja eiköhän kuitenkin voi todeta, että valkoiset pöytäliinat ja katkaravut pyörittävät tätä toimintaa. Nakkimukifanit on aika pieni osuus liikevaihdosta.

Suuruudenhulluudesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta minä ainakin tuen täysin TPS:n ja Eskolan linjaa tähdätä huipulle.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja eiköhän kuitenkin voi todeta, että valkoiset pöytäliinat ja katkaravut pyörittävät tätä toimintaa. Nakkimukifanit on aika pieni osuus liikevaihdosta.
Aamen. Juuri näin. Nyt on ensi kaudella vihdoin fasiliteetit kunnossa näille jotka tätä leikkiä rahoittavat.
Hallin nimestä taasen melko positiiviset vibat.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja eiköhän kuitenkin voi todeta, että valkoiset pöytäliinat ja katkaravut pyörittävät tätä toimintaa. Nakkimukifanit on aika pieni osuus liikevaihdosta.

Tuo kommenttisi on kyllä ihan täyttä paskaa. Peruspenat pyörittää urheiluseurojen taloutta. Ei pelkästään yleisö- ja tv-tuloina vaan myös kiertoteitse. Ilman isoa peruspenajoukkoa katoaa Kalle Katkarapujen into panostaa mainos/tukimarkkoja ja koko homma menee kölin alle ihan helvetin nopeasti. Jos hali kumisee tyhjyyttään, niin ei siellä katkarapukatsomossakaan ketään viihdy.

Toivottavasti Tepsin johdossa ei olla yhtä kapeakatseisia ja ryssitä hommaa keskittymällä pelkästään bisnesporukoitten kosiskeluun. Sitä kutsutaan ylimielisyydeksi ja siihen ei missään nimessä nyt ole varaa.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä kai tolla hallin markkinointinimellä ole juurikaan väliä, kunhan se ei nyt sentään ole mikään "käpykylän palvaamo" tjsp. Puhekielessä halli on varmaan joka tapauksessa "turkuhalli", "typhoon" tai "elysée". Toi HK Areenakin oli käytössä niin lyhyen aikaa, ettei kukaan varmaan ehtinyt vielä omaksua nimeä, kun se jo taas vaihtuu.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
https://www.youtube.com/watch?v=iZ6jzfzzYIQ
https://www.youtube.com/watch?v=iZ6jzfzzYIQ
https://www.youtube.com/watch?v=iZ6jzfzzYIQ
Tässä linkissä tiedoitustilaisuus. Itseltäni peukku sille, että uudessa centerissä on tarkoitus harjoittaa siis muutakin toimintaa kuin kiekko-otteluita. Tottakai voidaan edelleen pohtia onko sijainti oikea jollekin lasten synttärikesteille ja mitä niistä edes kostuu. Tai tuleeko tuonne kukaan mitään lounasta syömään tai palaverejä pitämään. Mielestäni yritys on on silti hyvä kymmenen. Itseäni voisi kiinnostaa lounastaa samalla kun saa katsella jäätreenejä, vaikkei siellä varmasti useasti voi käydäkään sijainnista johtuen. Myös yrityspuolella tämä varmasti voi vetää porukkaa. Joku seminaari päivällä ja illaksi kiekkoa. Myynti ei ole vimevuosina kehittynyt ja saa nähdä mitä tuleman pitää, mutta yritystä ainakin on ja siitä iso plussa. Ihan hyvä että haetaan hallin toimintaa pönkittämään myös muunlaisia liiketoimia, nämä ei kuitenkaan ole pois jääkiekosta.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Peruspenat pyörittää urheiluseurojen taloutta. Ei pelkästään yleisö- ja tv-tuloina vaan myös kiertoteitse. Ilman isoa peruspenajoukkoa katoaa Kalle Katkarapujen into panostaa mainos/tukimarkkoja ja koko homma menee kölin alle ihan helvetin nopeasti. Jos hali kumisee tyhjyyttään, niin ei siellä katkarapukatsomossakaan ketään viihdy.

Olet periaatteessa täysin oikeassa, mutta kyllä se käytännössä on Kalle Katkarapujen rahoittamaa hommaa. En tosin tiedä onko rahoittaminen oikea termi, sillä ihan perinteistä myyntiähän sekin vain on. Kalle Katkarapujen tuomilla rahoilla saadaan liiketoiminta pyörimään, kunhan samalla muistetaan panostaa Pentti Peruskatsojiin. Ja niinhän nyt on myös tehty, jolloin on mahdollisuus rakentaa toimiva kokonaisuus.

Toivottavasti Tepsin johdossa ei olla yhtä kapeakatseisia ja ryssitä hommaa keskittymällä pelkästään bisnesporukoitten kosiskeluun. Sitä kutsutaan ylimielisyydeksi ja siihen ei missään nimessä nyt ole varaa.

En tiedä mikä idea sulla oli tässä, mutta eiköhän jokaiselle ole jotakin. Ja hyvä niin.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Ihan hyvä että haetaan hallin toimintaa pönkittämään myös muunlaisia liiketoimia, nämä ei kuitenkaan ole pois jääkiekosta.

Tähän vahva sama. Paljon tilaa monelle eri aktiviteetille, joista jokainen on pelkkää plussaa liiketoiminnalle. Tietääkseni siellä on suunnitteilla/tulossa vielä paljon isompiakin juttuja Centerin hyötykäyttöön, joten jäädään odottelemaan mitä tuleman pitää.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Minua on jo pitkään harmittanut, ettei G-areenalla käy kunnon artisteja keikalla. Springsteen oli tietenkin poikkeus. Tietenkin kapasiteetti isoimmille nimille on nykyään liian pieni, kun 10k ei taida oikein riittää. Joskus 2000 tai 2001 Bon Jovikin kävi siellä, mutta ne ajat taitavat olla ohi.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Peruspenat muodostavat kuluttaja-asiakasryhmän, jota varten seuran yhteistyökumppanit hakevat näkyvyyttä. Samalla kun tämä laajasti määritelty asiakassegmentti kohdataan, maksetaan siitä käyttökorvauksena X summa rahaa seuralle. Kaikki asiakasryhmät tukevat toistensa toimintaa ja siten ovat riippuvaisia toisistaan. Ei tää oo vaikeet hei!

Edellisiä kirjoittajia kompaten, on hienoa, että nyt yritetään. Selkeästi haetaan uusilla avauksilla kassavirtaa, kirkastetaan ja muutetaan brändiä sekä pyritään vanhasta eroon. Nyt kun uudistuksia ajetaan sisään, heittäisin palstakolleille kysymyksen pohdittavaksi: ketkä ovat Tepsin ydinkilpailijoita? Asemoituminenhan on muuttunut.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kalle Katkarapujen tuomilla rahoilla saadaan liiketoiminta pyörimään, kunhan samalla muistetaan panostaa Pentti Peruskatsojiin. Ja niinhän nyt on myös tehty, jolloin on mahdollisuus rakentaa toimiva kokonaisuus.

Tästä ajatuksen kulusta ollaan samoilla linjoilla.

Ensimmäisestä kirjoituksestasi sai käsityksen, että katkarapuosaston palveleminen on tärkeämpää kuin peruspenat, joka ei suinkaan ole totta. Ilman peruspenoja homma ei toimi alkuunkaan ja siihen suuntaan ei ole varaa pyllistää yhtään.

Wanhajalka tuossa jo kiteyttikin hienosti teeman, joten eiköhän tämä ollut taputeltu.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ei kai se mikään salaisuus ole, että yritykset ovat kokeneet HC TPS:n tuotteet epäkiinnostaviksi. Väsynyt kausikortti, nimi paidassa ja sitten töröttämään 90-luvulle unohtuneelle Business Clubille. Ei nyt mikään voittajayhtälö kuitenkaan. Loputtomiin ainakaan. Sitä mielikuvaa ja brändäystä tässä nyt uudistetaan. Varmaan hyvä niin. Toimitusjohtaja olisi toki voinut olla vetämättä vihkoon tässäkin asiassa mediassa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hallin siirtäminen olisi massiivinen logistinen operaatio, joten näkisin ainoaksi vaihtoehdoksi Gatorade Centerin imagon kohentamiseksi, että Centerin lähialuetta kehitettäisiin roimalla kädellä, että alueelle tulisi asuinrakennuksia ja sitä myötä palveluita, ja että sinne tulisi esim. toinen pää Turun pikaraitiotiestä. Varmasti toiveajattelua, mutta ilman toiveita meillä ei ole mitään tulevaisuudessakaan.

Ja miksei niitä penkkirivistöjä saada mustavalkoisiksi? Punaisaet penkit näyttävät erittäin tökeröltä tuulahdukselta 90-lukua.

Julkiselle liikenteelle en Turussa anna miinusta. Hallin kupeille vie montakin linjaa + itse matsibussi. Nämä täytyy vaan kaikki tuoda esiin selkeästi, ei pelkkää matsibussia. Ajokortittomana osaan näitä arvostaa. Lähiseuduilla (Lieto, Kaarina, Naantali...) tulisi mainita vaan helpot vaihtomahdollisuudet näissä. Ei vienyt minultakaan ikuisuutta reissata arkiottelun jälkeen kotio Kaarinaan.

Lontoossa kun reissasin Wembleylle katsastamaan futismatsin, totesin tuon totta kai heille helpoksi kulkea julkisilla perille. Siellä kun tuo ihmisten luonteeseenkin istuu paremmin. Artukaisista tosiaan vain puuttuu läheltä se vilinä (jos ei nyt ajatella lähimpiä huonomaineisia lähiöitä). Jos olisi asutusta, kauppaa, kahvilaa ja kapakkaa jo hallin läheisyydessä, tasaisi se monen siirtymistä. Jonotus voisi hieman pidemmällä hermolla mennä.

Ja totta, itsellekin varsinkin tv-ruudulta näyttää hölmöiltä nuo punaiset penkit.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minua on jo pitkään harmittanut, ettei G-areenalla käy kunnon artisteja keikalla. Springsteen oli tietenkin poikkeus. Tietenkin kapasiteetti isoimmille nimille on nykyään liian pieni, kun 10k ei taida oikein riittää. Joskus 2000 tai 2001 Bon Jovikin kävi siellä, mutta ne ajat taitavat olla ohi.

Nykyään Logomo taitaa "varastaa" aika monta keikkaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin isoja keikkoja ja konferenssitilaisuuksia rajoittaa myös Turun puutteellinen hotellikapasiteetti.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Joo, muut jäsenet ovatkin täydentäneet ajatukseni sen suhteen, että miehet Karjala-lippiksissään ovat tärkeitä, jotta katkarapumiehet avaavat firmojensa/työnantajiensa rahahanoja. Yhteistyökumppanien rahavirrat ovat kaiken kaikkiaan isommassa roolissa kuin kuluttajapuoli, lisäksi yhteistyökumppanien kassavirta on tasaisempaa ympäri vuoden. Tepsillä on kuitenkin molempien suhteen helvetisti parannuspotentiaalia.

Lähtökohtaisestihan yhteistyökumppanit voidaan jakaa kolmeen ryhmään:

1) Isot yritykset, head sponsor -luokan accountit - näissä saattaa liikkua isoimmat rahat, mutta nämä tekevät sponsorointipäätöksensä keskitetysti päämajoissaan, jolloin ainoa relevantti muuttuja on näkyvyyden määrä = kuinka monta Karjala-lippistä seuraa joukkuetta fyysisesti tai digitaalisesti, kuinka monta minuuttia/palstamilliä joukkue saa huomiota mediassa jne. Useimmiten maakuntajoukkueella ei ole mahdollisuutta saada näitä rahoja, tekivät nämä mitä tahansa. Tosiasia on myös, että yleensä näiden yritysten henkilöt eivät ole edes kiinnostuneita olemaan mukana peleissä tai joukkueen tapahtumissa, he ostavat anonyymisti mainospaikkoja joukkueelta.

2) Paikalliset isommat SME:t, joiden liikevaihdot ovat nousseet sellaisiin lukuihin, että sponsorointiin voidaan käyttää melko merkittäviä rahoja. Näitä kuvaa usein myös fanipoika-mentaliteetti; yrityksen näkyvyyden lisäksi yrittäjä usein haluaa siipeilä joukkueen kanssa, päästä piireihin, jopa saada hieman vaikutusvaltaa. Näitä esimerkkejä löytyy Tepsin ympäriltä viime vuosiltakin.

3) SME:t/satunnaiset tukijat - täältä löytyy iso määrä kaksi miestä ja Hiace -firmoja, joilla ei yksinkertaisesti ole paukkuja isompiin satsauksiin, mutta jotka haluavat lippuja ja jopa olla pyytettömästi tukemassa joukkuetta. Lisäksi tähän ryhmään voi kuulua isompia firmoja, joilla ei ole mahdollisuuksia isoihin satsauksiin mutta ostavat paikallisilla määrärahoilla pientä näkyvyyttä.

All-in-all, mulla on sellainen fiilis, että nyt Tepsissä satsataan tähän fanipoika-puoleen. Mielestäni helvetinmoiset satsaukset ottelutapahtumaan ja fasiliteetteihin ovat täysin triviaaleja ja toissijaisia niin kauan kuin joukkue on saavuttanut lopullisen uskottavuuden urheilullisesti ja taloudellisesti.

Kuinka moni teistä on käynyt Tapparan ottelutapahtumassa viime vuosina? Ihan sama, vaikka tapahtuma on teknisesti ja fasiliteeteiltaan viime vuosikymmeniltä. Itse urheilutuote on kunnossa. Tämä kiinnostaa sponsoreita ja kuluttajia, jolloin toiminta on terveellä pohjalla sekä taloudellisesti että viihdearvoiltaan.

Muistakaa: Tepsi leikkiii tällä hetkellä tosi kalliisti muiden rahoilla. Tämä rahavirta voi loppua milloin vaan. Esimerkiksi 200kEUR mainosnauhat ovat kallis harrastus tietyille henkilöille eikä näillä ole mitään velvollisuutta jatkaa harrastuksen rahoittamista jos kyllästyvät siihen.

Helvetin vaarallista leikkiä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nykyään Logomo taitaa "varastaa" aika monta keikkaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin isoja keikkoja ja konferenssitilaisuuksia rajoittaa myös Turun puutteellinen hotellikapasiteetti.

Ja Logomon seutu uudistuu koko ajan. Nytkin seuraavaa siltaa odotellessa, eli kulkemista sinne ajatellaan. Tässä olisi seurattavaa Gatorade Centerillemme.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Toimitusjohtaja olisi toki voinut olla vetämättä vihkoon tässäkin asiassa mediassa.

Tämä on kyllä jo legenda, milloin viimeksi olisi toimari saanut kehuja ulosannistaan?

Kaikki brändäys voidaan tehdä ja ameriikan temput, mutta ylivoimaisesti Gatorade Centerin pahin haaste houkuttelevuuden kannalta, oli kyse urheilusta tai konserteista, on sen sijainti keskellä Artukaisten peltoja "hurmaavan" Jyrkkälän kupeessa. Erityisesti Turun kokoisella paikkakunnalla olisi ihan ensiarvoisen tärkeää että moinen areena olisi lähellä keskustaa, nyt matseihin on ihan hirveä lähteminen ja erilliset "matsibussit" on paitsi sekavaa niin myös jotenkin niin vanhanaikaista.

Hallin siirtäminen olisi massiivinen logistinen operaatio, joten näkisin ainoaksi vaihtoehdoksi Gatorade Centerin imagon kohentamiseksi, että Centerin lähialuetta kehitettäisiin roimalla kädellä, että alueelle tulisi asuinrakennuksia ja sitä myötä palveluita, ja että sinne tulisi esim. toinen pää Turun pikaraitiotiestä. Varmasti toiveajattelua, mutta ilman toiveita meillä ei ole mitään tulevaisuudessakaan.
Eihän Artukainen sinällään ole kaukana, mutta näkisin ongelmana sen ettei Turku juuri tuohon suuntaan ole kehittynyt. Länsikeskus on kyllä täysin kuollut, muutenkin on panostettu enemmän Kupittaan suuntaan, kun puhutaan yritystoiminnasta. Lisäksi kaksi viimeistä suurta kauppakeskusta on tehty ohikulkutien varteen, en väitä että tämä olisi huono, mutta ei palvele areenaa. Mikäli esim. Mylly olisi siinä Artukaisen ja Länsikeskuksen välissä kasitien kupeessa, ei Gatorade Center enää olisikaan niin metsässä. Toisaalta nykyinen Center ei siis ole kaukana, mutta kaupunki vaan ei tuohon suuntaan ole kehittynyt juurikaan mitenkään, eikä valitettavasti mitään enteitä ole että kehittyisikään.

Nykyään Logomo taitaa "varastaa" aika monta keikkaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin isoja keikkoja ja konferenssitilaisuuksia rajoittaa myös Turun puutteellinen hotellikapasiteetti.

Tästä vähän aihetta sivuten. Kakolaa on useasti ehdotettu hotellikäyttöön, mutta tässä yhteydessä on puhuttu että Turussa hotellien täyttöaste on niin alhainen ettei tarvetta ole. Sinun mielestäsi kapasiteettia ei kuitenkaan ole tarpeeksi? En siis tarkoita että olisit väärässä, uteliaisuuttani vain perään jotain linkkiä.
 
En osaa kyllä millään muotoa nähdä nimen muuttumista englanninkieliseksi minkäänlaisena "kehityksenä". Jos jotakin, 2000-luvun alkuvuosien jälkeen trendit ovat tuntuneet suosivan ennemminkin omakielisiä, selväsanaisia nimiä englannin tai pseudolatinan sijaan. Ihan kiva tietysti, että englanninkielisenä nimi ei ole enää sellainen yleiskielen vastainen hirvitys kuin "HK Areena".

Hyvä, että hallilla on nimisponsori, mutta sen vaikutus ihmisten kielenkäyttöön ei välttämättä ole kovin suuri. Turkuhallihan se on myös edelleen.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Miten tuo lausutaan turku-rallienglannilla? "Katorate sentteri"? Hieno nimi kyllä mutta lausuminen mietityttää :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös