Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 928 874
  • 6 169

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ongelma, joka koskettaa Suomessa ainoastaan stadilaisia eli metroon juokseminen.

Metrot menevät neljän minuutin välein keskustan suuntaan, paitsi viikonloppuisin, jolloin odotusaika saattaa venähtää jopa kuudeksi minuutiksi. Miksi niihin pitää juosta aivan kuin loppuelämä riippuisi siitä, että pääsee juuri tuohon metroon?
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ongelma, joka koskettaa Suomessa ainoastaan stadilaisia eli metroon juokseminen.

Metrot menevät neljän minuutin välein keskustan suuntaan, paitsi viikonloppuisin, jolloin odotusaika saattaa venähtää jopa kuudeksi minuutiksi. Miksi niihin pitää juosta aivan kuin loppuelämä riippuisi siitä, että pääsee juuri tuohon metroon?

Sama juttu jaksaa aina naurattaa/ihmetyttää 550 bussilinjan osalta ruuhka-aikoina, jolloin vuoroväli on 5 minuuttia. Kaiken lisäksi bussit yleensä viimeistään ennen päätepysäkkiä ajavat peräkkäin, joskus olen nähnyt jopa 4 bussin ajavan Viikin kohdalla peräkkäin kohti Itistä..
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Ongelma, joka koskettaa Suomessa ainoastaan stadilaisia eli metroon juokseminen.

Metrot menevät neljän minuutin välein keskustan suuntaan, paitsi viikonloppuisin, jolloin odotusaika saattaa venähtää jopa kuudeksi minuutiksi. Miksi niihin pitää juosta aivan kuin loppuelämä riippuisi siitä, että pääsee juuri tuohon metroon?

Joskus on aamuisin sellainen tilanne, että pitää ehtiä Kamppiin jatkovuorolle, jotta ehtisi töihin ajoissa. (Joka minuutti kellokortilla) Jos myöhästyy hyvältä jatkovuorolta saattaa töissä olla loppujen lopuksi 20 minuuttia myöhemmin. Ja sitten jos taas iltapäivästä venyttää lähtöä aamuisen viivästyksen vuoksi voi kotiinpääsy venyä tunnilla kun vuorot kulkevat harvakseltaan... Eikun vittu mitäs minä tilitän. Tuollahan luki, että koskee vaan stadilaisia. Joo lopettakaa se juokseminen metroon. Meille ulkopaikkakuntalaisille se kuitenkin sallitaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Roskaavat ihmiset. Onko se perkele liian vaikeaa nuille rööri reiskoille nakata ne hampurilaispaperit ja maitotölkit roskiin eikä tuohon parkkipaikalle.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla oli aikoinaan sama ongelma. Vuosien koulutuksen tuloksena vaimo on päässyt samaan siisteyskäsitykseen itseni(Terve, Evil!)) kanssa. Yhteenmuuttomme aikaan oli ainoa, joka siivosi tai kun hän vihdoin suotui tekemään jotain, piti kämppä puunata ja pestä lattiasta kattoon ja siivoukseen käytettiin about 48 tuntia kerrallaan.

Juu en nyt itsekään ole mikään suoranainen siivousintoilija. Hoidan kaikki vaan siten että sitä siivoamista tulisi mahdollisimman vähän kerrallaan eikä juuri tuollaista koko viikonlopun kestävää siivous/kiukuttelu maratonia. Eihän sitä siivoamista olisi ellei sotkisi. Tietty nyt aina vakio imuroinnit sun muut mutta kuitenkin. Tämä nyt ei vielä ole täysin mennyt jakeluun mutta koulutus jatkuu.

Nyt on kokeilussa että molemmat tiskaa omat tiskinsä, luulis vituttavan tiskailla kahden päivän välein kaikki meidän 30 juomalasia ja kaikki aterimet. Mulla menee samassa ajassa kahvikuppi ja lusikka.
Miksi joka kerta kun juo jotain,pitää kaapista ottaa uusi lasi?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tupakan natsat.

Sulavan lumen alta niitä paljastuu enemmän kuin koiran kakkaa.

Miksi ihmisen pitää heittää se syöpäkääryleen jämä maahan?
Uskomattomimpia ovat nämä, jotka tupakoivat ketjussa ja heittävät kaikki natsat parvekkeeltaan alas ja olettavat jonkun toisen siivoavan ne ulos heitetyt paskat.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tupakan natsat.

Sulavan lumen alta niitä paljastuu enemmän kuin koiran kakkaa.

Miksi ihmisen pitää heittää se syöpäkääryleen jämä maahan?
Uskomattomimpia ovat nämä, jotka tupakoivat ketjussa ja heittävät kaikki natsat parvekkeeltaan alas ja olettavat jonkun toisen siivoavan ne ulos heitetyt paskat.

Sama ja oikeastaan moni muukin asia. Nykyään kenelläkään ei ole velvollisuuksia, on vain oikeuksia. Vtu
 

d2uce

Jäsen
Tupakan natsat.

Sulavan lumen alta niitä paljastuu enemmän kuin koiran kakkaa.

Miksi ihmisen pitää heittää se syöpäkääryleen jämä maahan?
Uskomattomimpia ovat nämä, jotka tupakoivat ketjussa ja heittävät kaikki natsat parvekkeeltaan alas ja olettavat jonkun toisen siivoavan ne ulos heitetyt paskat.

Nämä perkeleet ovat vielä siitä vittumaisia, että jäävät kiinni jos on vähänkin enemmän kuviota monon pohjassa. Sitten kulkeutuvat sisätiloihin ja sekös vasta vituttaakin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nykyään kenelläkään ei ole velvollisuuksia, on vain oikeuksia. Vtu
Pitäisi ymmärtää, että olisi oikeus velvollisuuksiin. Esimerkiksi oikeus velvoittaa poimimaan natsa maasta. Että onkin oikeus olla velvollinen. Kohta ne vahingossa kapinoisivat hyvän puolesta. Maailmassa soisi balalaika, ei haisisi paska tai tarttuisi natsa.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Kyrpiintynyt Siwan täti

Tullut parin vuoden ajan asioitua säännöllisen epäsäännöllisesti tuossa lähi Siwassa. Kauppaan sisään astuessa alkaa aina hieman vituttamaan, mikäli kassalle vilkaistessa huomaa tuon nyrpeän eläkeikää lähellä olevan "asiakaspalvelijan" olevan työvuorossa. Maksaessasi ostoksia tuolle et saa katsekontaktia, tervehdystä tai kiitosta mitkä mielestäni kuuluvat normaaliin kassalla asiointiin. Kortilla, kun maksat ostoksia et saa korttia takaisin käteesi vaikka kättä siihen tarjoaisit vaan tämä täti laskee sen siiihen kassalle, josta saat sen sitten itse poimia. Asioituani ensimmäisiä kertoja tämän kassan kanssa tervehdin ja kiitin häntä, mutta en saanut ikinä minkäänlaista vastausta, joten nykyään ostostapahtumani sujuvat hiljaisuuden vallitessa mikäli tämä täti on työvuorossa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
...nykyään ostostapahtumani sujuvat hiljaisuuden vallitessa mikäli tämä täti on työvuorossa.
Minä jos olisin sinä niin ostaisin joku päivä kukkiakin, jos kyseisessä Sirppi & Wasarassa niitä myydään (ellei, niin vaikka ison boksin suklaatia) ja antaisin maksun jälkeen tuolle tädille. Sanoisin että tässä teille, rouva, vähän piristystä kun näytätte niin synkältä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gloryhunterit ja muut runkkarit, jotka rohmuavat isojen pelien liput vaikka eivät ymmärrä itse pelistä yhtään mitään.

Esimerkkinä HIFK-Jokerit -sarjan toinen peli Hjartwallilla. Takana istui kaksi kaverusta, toinen HIFK- ja toinen jokeri-"fani".

HIFK-tyyppi ihmetteli sitä, miksi kiekko viedään rikkoneen jengin puolustusalueelle jäähyn johdosta ja Jokeri-heppu tahallisesta maalin siirtämisestä tuomittua rankkaria. "Ei se ollu läpiajossa, ei se ollu läpiajossa"

Onneksi molemmat olivat sentään samaa mieltä siitä, että peli menee rankkarikilpailuun. Ratkaisumaalin tekijöistä he olivat kuitenkin eri mieltä. Toinen ehdotti Teemu Pulkkista ja toinen tarjosi Kim Hirschovitsia.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
HIFK-tyyppi ihmetteli sitä, miksi kiekko viedään rikkoneen jengin puolustusalueelle jäähyn johdosta ja Jokeri-heppu tahallisesta maalin siirtämisestä tuomittua rankkaria.

Kerran Porissa pari keski-ikäistä miestä rupesi vittuilemaan IFK-huivistani. Hieman tuota ihmettelin, sillä yleensä porilainen kiekkokansa suhtautuu hyväksyvästi IFK-porukkaan.

Heidän "fanituksensa" taso ja asiantuntemuksensa selvisi siinä vaiheessa kun alkoivat yksissä tuumin huutaa, että "minne se Jussi meni, ei kai se loukkaantunut, apua meillä ei ole maalivahtia". Nautin päästessäni huomauttamaan, että tuomarilla eli sillä raitapaitaisella kaverilla on käsi pystyssä ja IFK:lle on tulossa jäähy.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Gloryhunterit ja muut runkkarit, jotka rohmuavat isojen pelien liput vaikka eivät ymmärrä itse pelistä yhtään mitään.
Lippujen rohmuamisesta en tiedä, mutta meikäläisen tuttavapiiristä on paljastunut jokunen kloorihantterin tapainen mulkero heti sen jälkeen, kun Jokerit vei ekan puolivälierän IFK:ta vastaan. Ainakin viisi narrifania (tai "fania"), naisia ja miehiä, on ilmoitellut itsestään ja alkanut ns. tunnustaa värejä, kun pudotuspelit pääsivät käyntiin. Matseissa eivät tietääkseni käy koskaan, ellei joku tuo vapaalippua kouraan. Ja runkosarjan aikaan eivät mainitse lätkää sanallakaan, paitsi jos Jokerit sattuisi voittamaan IFK:n paikallisväännössä. Minä kun luulin, että nämä "ai SM-liiga, en mä seuraa, paitsi silloin, ku Jokerit voittaa" -tyypit olisivat jääneet yläaste- tai lukioaikoihin, mutta ei.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tullut varmaan täällä jo useampaan otteeseen, mutta ei auta. Mua vituttaa anteeksi ärsyttää ne autoilijat,

- jotka ajavat ensin 80km/h alueella 70km/h, ja sitten kun ohituskaista aukeaa niin painavat menemään reipasta 115km/h satasen alueella.
- jotka eivät liikenneympyrästä poistuessaan näytä vilkkua. Ja myös ne, jotka eivät muutenkaan käytä vilkkua.
- jotka eivät voi vaihtaa vasempaan kaistaan moottoritiellä päästääkseen rampilta tulevan suoraan moottoritien oikealle kaistalle ja itse joutuu sitten hidastelemaan (tähän edellyttäen tietysti, että ruuhkaa ei ole paljon - silloin se on ymmärrettävää ja silloin vain joutuu itse hidastamaan)
- jotka ajavat hitaasti muuten tai jättävät mielettömän välin edessä ajaviin, ja n. sata metriä ennen vihreitä valoja ottavat kunnon kiihdytyksen sillä tavoin, että itse juuri ehtivät valoista ja takana olevat jäävät punaisille
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja myös ne, jotka eivät muutenkaan käytä vilkkua.
Minä käytän aina vilkkua, koko ajan. Suoraa tieosuutta pitempään ajaessa vaihtelen suuntaa aina välillä, ettei käy tylsäksi. Esim. ensin 5 km oikealle, sitten 5 vasemmalle...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ärsyttää, kun luennolla eivät ihmiset osaa liikuttaa läsnäololappua (johon siis kuitataan, että ollaan paikalla) sujuvasti siten, että kaikki siihen saavat nimensä. Ei ole hirveen vaikeeta. Lappu annetaan ekan rivin oikeaan päähän ja liikutetaan siitä vasemmalle, kunnes annetaan seuraavalle riville. Jos penkkien välissä on käytäviä, siten että on esim. kolme "blokkia" penkkejä, niin käydään ne blokki kerrallaan läpi. Ja sen verran voisi seurata sitä paperin kiertoa sivusilmällä, että tietää mihin suuntaan sitä antaa, kun se tulee omalle kohdalle.

Olen ollut nyt viime viikkoina useammilla luennoilla, joissa jokaikisellä osallistujalla on ylempi korkeakoulututkinto ja ovatpa vielä tehneet sen niin hyvin, että ovat päässeet jatko-opiskelijoiksi. Melkolailla kansakunnan älykkäintä vertailuryhmää. Silti joka kerta jossain vaiheessa paperin kiertoa sitä ruvetaan tarjoamaan väärään suuntaan, tai joku jätetään välistä. Ei oo niin vaikeeta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
- jotka eivät voi vaihtaa vasempaan kaistaan moottoritiellä päästääkseen rampilta tulevan suoraan moottoritien oikealle kaistalle ja itse joutuu sitten hidastelemaan (tähän edellyttäen tietysti, että ruuhkaa ei ole paljon - silloin se on ymmärrettävää ja silloin vain joutuu itse hidastamaan)
Keskimääräistä parempana autoilijana sanon, että väärin ärsytetty. Rampilta tulija sovittaa itse vauhtinsa päästäkseen sujuvasti moottoritielle. Ystävällinen kaistanvaihtaja sitä paitsi tekee pienehkön rikkeen vaihtaessaan kaistaa ilman syytä. Syyksi ei kelpaa tilan antaminen jollekin vihjeettömälle.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
- jotka eivät voi vaihtaa vasempaan kaistaan moottoritiellä päästääkseen rampilta tulevan suoraan moottoritien oikealle kaistalle ja itse joutuu sitten hidastelemaan (tähän edellyttäen tietysti, että ruuhkaa ei ole paljon - silloin se on ymmärrettävää ja silloin vain joutuu itse hidastamaan)

Keskimääräistä parempana autoilijana sanon, että väärin ärsytetty. Rampilta tulija sovittaa itse vauhtinsa päästäkseen sujuvasti moottoritielle. Ystävällinen kaistanvaihtaja sitä paitsi tekee pienehkön rikkeen vaihtaessaan kaistaa ilman syytä. Syyksi ei kelpaa tilan antaminen jollekin vihjeettömälle.

Jääkiekkopelistä poistuessani monta muutakin ihmistä oli poistumassa autoineen samaan aikaan. Yhdessä kohdassa kaksi tietä risteää yhdeksi, jossa toisella väylällä on tietenkin etuajo-oikeus. Suureksi ihmetyksekseni jonot yhdistyivät sulle-mulle periaatteella vetoketju tyyppisesti, yksi auto yhdestä jonosta, toinen toisesta jonosta jne. Omalla kohdallani tuli sitten toinenkin auto edellisen perseessä kiinni pitäen kiinni oikeuksistaan. Ei ärsyttänyt sitten tippaakaan, mutta tuli tämä aihe mieleen.

Tämä on kans yksi ikiliikkuja. Teiden ritarit ketjuun vain jatkamaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- jotka eivät voi vaihtaa vasempaan kaistaan moottoritiellä päästääkseen rampilta tulevan suoraan moottoritien oikealle kaistalle ja itse joutuu sitten hidastelemaan (tähän edellyttäen tietysti, että ruuhkaa ei ole paljon - silloin se on ymmärrettävää ja silloin vain joutuu itse hidastamaan)
Joo kuten täällä on jo sanottu, niin noinhan ei saa tehdä, siis että rampilta tulevan auton takia vaihtaa kaistaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ärsyttää, kun luennolla eivät ihmiset osaa liikuttaa läsnäololappua (johon siis kuitataan, että ollaan paikalla) sujuvasti siten, että kaikki siihen saavat nimensä. Ei ole hirveen vaikeeta. Lappu annetaan ekan rivin oikeaan päähän ja liikutetaan siitä vasemmalle, kunnes annetaan seuraavalle riville. Jos penkkien välissä on käytäviä, siten että on esim. kolme "blokkia" penkkejä, niin käydään ne blokki kerrallaan läpi. Ja sen verran voisi seurata sitä paperin kiertoa sivusilmällä, että tietää mihin suuntaan sitä antaa, kun se tulee omalle kohdalle.

Samat ihmiset tai ylipäätään korkeakouluopiskelijat ovat myös kertakaikkisen kyvyttömiä lajittelemaan astiansa oppilasruokaloissa selkeistä ohjeista huolimatta. Maisterin tutkintoa havitellaan, mutta ei osata tiputtaa haarukkaa luukkuun, jossa on haarukan kuva ja sana haarukka kolmella kielellä. Myöskään tarjotinta ei osata laittaa suoraan toisen tarjottimen päälle, vaan se vemputetaan miten sattuu vinoon tai lomittain. Helvetin vaikeata tuntuu olevan vuodesta toiseen. Sitten vielä pitäisi koko kansan onnistua jotain roskia lajittelemaan ja kierrättämään. Not gonna happen, ei ainakaan niin kauan kun kansakunnan akateemiset toivot eivät saa haarukkaa ja veistä oikeaan kohtaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hojo hojo. Rasittava pikkujuttu on se, kun tajuaa juuri jääkaapin tai pakastimen oven suljettuaan, että jotain jäi ottamatta. Siinäpä sitten saa nytkytellä ovea auki.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hojo hojo. Rasittava pikkujuttu on se, kun tajuaa juuri jääkaapin tai pakastimen oven suljettuaan, että jotain jäi ottamatta. Siinäpä sitten saa nytkytellä ovea auki.
Mulla taas menee harvoin se ovi kiinni yhdellä yrittämällä. Vanha jääkaappi meni sillälailla puolihuolimattomasti suupaisemalla, mutta tämä uusi ei menekään. Enkä mä koskaan muista että se täytyy oikein rykäistä kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ihmiset, jotka eivät osaa syödä suu kiinni tai tekevät sen jotenkin muuten äänekkäästi/korostetusti. Se jauhautuvan safkan inhottava litinä ja lätinä saa jotenkin aikaan sellaisen sisäisen raivon, että tekisi mieli painaa haarukka mussuttajan kaulavaltimolle ja opettaa vähän syömätapoja.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jääkiekkopelistä poistuessani monta muutakin ihmistä oli poistumassa autoineen samaan aikaan. Yhdessä kohdassa kaksi tietä risteää yhdeksi, jossa toisella väylällä on tietenkin etuajo-oikeus. Suureksi ihmetyksekseni jonot yhdistyivät sulle-mulle periaatteella vetoketju tyyppisesti, yksi auto yhdestä jonosta, toinen toisesta jonosta jne. Omalla kohdallani tuli sitten toinenkin auto edellisen perseessä kiinni pitäen kiinni oikeuksistaan. Ei ärsyttänyt sitten tippaakaan, mutta tuli tämä aihe mieleen.
Jääkiekkopelistä poistuttaessa on tuskin vauhtia n. 120 km/h? Ymmärrän hyvin tämän tavan moottoritiellä mutta vaarallisen siitä tekee vauhti ja se, että moni autoilija ei pysty seuraamaan yhtä aikaa oikealle ja vasemmalle. Jos joku on tulossa ohi ramppilaista väistävästä autosta, on vaaratilanne siinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös