Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 930 597
  • 6 173

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja se, kun on tullut höylänneeksi viimeisellä pakkauksesta otetulla partaterällä jo etukäteen ruvella olevaa leukaansa ja etenkin ylähuulen päällystää. Ensimmäiset neljä teräähän ovat lentäneet roskikseen jo muutaman höyläyksen jälkeen. Eikä uutta pakkausta tule ostaneeksi, ei niin millään. Eikä mitään koskaan opi. Ei koskaan.

Sama.

Paitsi että itselläni ei ole ongelmia ylähuulen kanssa vaan mulla hankalin naamakarvoitus kasvaa leuan alle ja kaulaan. Parrankasvu yleensäkin ärsyttää. Se on ainakin mulla kiihtynyt pelottavasti viimeisen parin vuoden aikana. Teininä oli helpompaa kun naamaa ei tarvinnut ajella kuin kerran kahteen viikkoon.

Partateriin saa käyttöikää lisää kun käytön jälkeen teroittaa höylän farkkuja tai nahkavyötä vasten.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tölkkien palautus on kyllä melkoisen vittumaista puuhaa. Kun niitä on vähemmän, niin ajattelee, että antaa kerääntyä, vie enemmän kerralla, niin ei tarvitse niin usein viedä. Sitten, kun niitä kerääntyy, niin vituttaa lähteä kantelemaan mitään isoa pussia. Tulos on se, että nurkissa lojuu vajaan 50 euron edestä tölkkejä. Laiskuuttahan se myös osittain on, mutta on se kyllä vittumaista puuhaakin. Varsinkin talvella, kun pitää laittaa enemmän vaatetta päälle, ja sitten sisällä valuu hiki niin perkeleesti.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itseäni on alkanut ärsyttää se, että Isomäen jäähallia on alettu kutsua Isomäki Areenaksi. Seinille heitetty punainen maaliko siitä areenan teki?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tölkkien palautus on kyllä melkoisen vittumaista puuhaa. Kun niitä on vähemmän, niin ajattelee, että antaa kerääntyä, vie enemmän kerralla, niin ei tarvitse niin usein viedä. Sitten, kun niitä kerääntyy, niin vituttaa lähteä kantelemaan mitään isoa pussia. Tulos on se, että nurkissa lojuu vajaan 50 euron edestä tölkkejä. Laiskuuttahan se myös osittain on, mutta on se kyllä vittumaista puuhaakin. Varsinkin talvella, kun pitää laittaa enemmän vaatetta päälle, ja sitten sisällä valuu hiki niin perkeleesti.

Tästä tulikin mieleen sama ärsytys. Vittumaista puuhaa tosiaan. Kateellisena olen seurannut Jenkkisarjoissa joskus näkyviä kadun asukkeja jotka kirkkaassa jätesäkissä ruodaavat valtavan vuoren LITISTETTYJÄ tölkkejä pantattavaksi.
Ilmesesti siellä rahat tulee vaikka tölkki olisi litistetty? Kluk, kluk, kluk..aaaaah. TÖMPS ja tölkki on 5mm paksu. Kyllähän noita keräilisi vaikka koko talven varastoon.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Josper Knutasin nauru sekä Kai Ulmasen "vitsit". Lisäksi aina lauantaisin vähän ennen iltaseitsemää Radio Suomessa pyörivä ohjelma, jossa pari tyyppiä soittaa ohjelmaan puhelimella ja pelleilevät juontajan kanssa. Toinen tyyppi esittää juoppoa ja toinen ilmeisesti jotain seinähullua.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Josper Knutasin nauru sekä Kai Ulmasen "vitsit".
Olet vain liian nuori. Poppikoulu on kyllä mahtava radio-ohjelma!

Minua vähän kyllä ärsyttää ettei Jokerit tee maaleja rankkareista.. Se on onneksi vain pieni asia.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
TÖMPS ja tölkki on 5mm paksu. Kyllähän noita keräilisi vaikka koko talven varastoon.

Ja kaikkein hauskinta tilanteessa on, että se kone johon ehjän tölkin syötät ruttaa sen välittömösti lituskaksi. Toki tämän tiesinkin, mutta satuin juuri palauttamaan tölkkejä, kun säiliö piti vaihtaa ja näin ne lituskat. Eivät olleet muuten mitään symmetrisiä taideteoksia vaan aivan kun joku olisi polkenut purkin lyttyyn jalallaan. Onko siellä koneessa joku kääpiö duunissa?

Tuohon palauttamiseen liittyy minunkin ärsytykseni. Mikähän vittu siinä on, että sinne oluttölkin pohjalle pitää jättää sellaiset alkulimat, että käsi on aina hihaa myöten väljähtäneessä kaljassa niitä palauttaessa. Kaikissa paikoissa ei ole edes paperia mihin kuivata pahimmat roiskeet. Siinä on mukava sitten seisoa kassajonossa spurgulle haisten ja joku palautuskuitti kädessä. Onneksi olen jo oppinut illanistujaisten tai vastaavien jälkeen lorauttaa vieraiden "tyhjät" tölkit lavuaarin kautta.

En tiedä ärsyttääkö tämä niinkään, mutta olen ollut kolme viikkoa laittamassa erään valtion instanssin huonekaluja kuntoon verstaalla, joka sijaitsee "landella". Tuona aikana on minulla ja toisella kaverilla mennyt kuusi laatikkoa olutta ja useampi pullo brandyä. Töitä ollaan tehty niin saatanasti, että ihmettelen miten olemme edes ehtineet nuo juomat tuhota ja ettei työnjälki ole sama kuin Hesevan harjoittelijoilla. Tyytyväisiä olivat ja kiitosta sateli.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sauli Niinistön puhetapa.

En tarkoita sitä juristijargonia pelkästään, vaan kokonaisuutta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itseäni on alkanut ärsyttää se, että Isomäen jäähallia on alettu kutsua Isomäki Areenaksi. Seinille heitetty punainen maaliko siitä areenan teki?

Sinuna vittuuntuisin vielä siitäkin, että Isomäki Areena on kirjoitusasultaan kieliopin vastainen ja töksähtää silmään. Isomäen areena vielä menisi, tai Isomäki-areena. Mutta näköjään Isomäki Areena jatkaa Masku Areenan, Länsi-Auto Areenan ja HK Areenan yms. viitoittamaa vitun typerän näköistä ja kuuloista tietä. Ja eihän ole Kupittaan jäähallikaan enää Kupittaan jäähalli vaan OS/G Areena.

Hartwall-areena sentään välillä kirjoitetaan ihan oikeinkin, tosin toisinaan sekin on Hartwall Areena.

Vituttaa tämäntapainen suomen kielen runtelu ja jenkkityyppinen paisuttelu. Ei vaikkapa joku Lempäälän jäähalli muutu Areenaksi sillä, että sen nimi vaihdetaan. Sana areena kokee lähinnä inflaation. Sen jälkeen jäljellä on enää se, että joku parinsadan hengen harjoitushalli nimetään Siemens-Nixdorf Colosseumiksi.

Varmaan kohta tämäntapainen linjaus siirtyy muihinkin palveluihin. Kohta joku entinen Jaskan grillikipsa hankkii sponsorin it-alalta ja vaihtaa nimensä Nettiportaali.com Jaska Bistroksi.
 

Wolves

Jäsen
Ne kaksi asiaa, jotka ei tule maailmasta koskaan loppumaan. Paskanpuhujat ja tyhmät ihmiset. Konkreettisesti on viimekuukausina tullut törmättyä kummankin lajin edustajiin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sinuna vittuuntuisin vielä siitäkin, että Isomäki Areena on kirjoitusasultaan kieliopin vastainen ja töksähtää silmään.
Eikös liigassa pelaa myös Espoo Blues?

Käytänteen mukaisesti ehdotan, että siellä pelaa tästedes myös Rauma Lukko, Pori Ässät, Oulu Kärpät, Turku Palloseura ja niin edelleen.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kyynerpää, potenttiaalinen, yhdys sana virheet sekä facebook-slangi. Huhhuh, onhan noita tuossa jo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttää kaupassa nämä tyypit joita minä kutsun "hypistelijöiksi". Eli ihmiset jotka pysähtyvät jokaiselle hyllylle hypistelemään tavaroita käsissään ennen kuin pistävät ne koriinsa/kärryynsä, tai pahimmillaan vaan pelkästään tyytyvät hypistelemään aikansa ja pistävät sitten takaisin hyllyyn. Näillä ihmisillä on myös taito parkkeerata kärrynsä sillä tavalla eteen että kukaan ei pääse siihen hyllyn viereen häiritsemään tätä tärkeätä toimenpidettä. Ihan sama onko kyseessä leivät, hedelmät, leikkeleet tai vaikka WC-paperit niin nämä tyypit kokeilevat suurin piirtein jokaisen hyllystä löytyvän vaihtoehdon, pyörittelevät niitä käsissään ja puristelevat ja ehkä jopa vähän haistelevatkin. Erityisen raivostuttavaa silloin kun yrität itse käydä nopeasti kaupassa ja jumitut näiden hypistelijöiden taakse joka toisella hyllyllä.

Ja sitten ärsyttää kun tehdään joku autovideo ja laitetaan siihen kovalla soiva musiikki taustalle siten että moottorin äänet eivät kuulu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näillä ihmisillä on myös taito parkkeerata kärrynsä sillä tavalla eteen että kukaan ei pääse siihen hyllyn viereen häiritsemään tätä tärkeätä toimenpidettä. Ihan sama onko kyseessä leivät, hedelmät, leikkeleet tai vaikka WC-paperit niin nämä tyypit kokeilevat suurin piirtein jokaisen hyllystä löytyvän vaihtoehdon, pyörittelevät niitä käsissään ja puristelevat ja ehkä jopa vähän haistelevatkin. Erityisen raivostuttavaa silloin kun yrität itse käydä nopeasti kaupassa ja jumitut näiden hypistelijöiden taakse joka toisella hyllyllä.
Tee niin kuin minä. Työnnä niiden kärryt huitsin vittuun.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuokaan ei vaan välttämättä auta koska se hypistelijä osaa parkkeerata myös itsensä siten että siihen on vaikea mennä kurottelemaan väliin jos hylly on sopivassa kohtaa. Ei viitsisi kuitenkaan mennä sitä mummoa siitä pois tönimään vaikka tuo hypistely ärsyttääkin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmiset, jotka eivät koskaan voi ottaa omaa juomapulloa mukaan sählyvuoroon. Ei siinä mitään, kyllähän minä hörpyn annan jos vahingossa on pullo jäänyt kotiin, mutta kun jokavitunkerta. Näitä kun on vielä parhaimmillaan pari-kolmekin siinä, niin joutuu sitten käymään pari kertaa itse hakemassa lisää vettä hanasta vuoron aikana kun pullo on tyhjä.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmiset, jotka eivät koskaan voi ottaa omaa juomapulloa mukaan sählyvuoroon. Ei siinä mitään, kyllähän minä hörpyn annan jos vahingossa on pullo jäänyt kotiin, mutta kun jokavitunkerta. Näitä kun on vielä parhaimmillaan pari-kolmekin siinä, niin joutuu sitten käymään pari kertaa itse hakemassa lisää vettä hanasta vuoron aikana kun pullo on tyhjä.

Näinpä! Enemmän vituttaa vielä jos on mennyt höntsäilemään ulkojäille eikä sitä pulloa saa täytettyä missään. Vieressä on vieläpä kauppa jonka ohi kaikki sinne tulevat kävelevät. Ei voi vittu käydä ostamassa sitä omaa juomaansa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikös liigassa pelaa myös Espoo Blues?

Käytänteen mukaisesti ehdotan, että siellä pelaa tästedes myös Rauma Lukko, Pori Ässät, Oulu Kärpät, Turku Palloseura ja niin edelleen.

Jatketaan tätä ajatuskulkua Espoo Bluesin mukaiseksi, eli liigassa pelatkoon jatkossa Rauma Lock, Pori Aces, Oulu Stoats, Turku Ball Company jne. Onhan englanninkielinen nimi suomalaisella urheiluseuralla aina niin paljon hienompaa ja fiksumpaa, yhtä hienoa kuin vyölaukut, La Coste -paidat ja peililasit turistin yllä. Se ärsyttää vielä enemmän, jos urheiluseuran nimessä mainitulla elikolla ei ole mitään yhteyttä Suomeen tai sen luontoon.

Koripalloseura Loimaa Bisons onnistuu nimessään yhdistämään monen monta ärsyttävää asiaa juuri edellämainituista syistä. Ei taida biisoneita Loimaan metsissä vaeltaa.

No, onneksi Turussa vältyttiin Turku River Lionsilta tai Turku Toros -joukkueelta kun Tami TuTon osaomistajaksi tuli ja nimenvaihdosta harkitsi ennen kauden alkua. Olisi Toros saanut pelata ainakin ilman minun läsnäoloani katsomossa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmiset, jotka eivät koskaan voi ottaa omaa juomapulloa mukaan sählyvuoroon. Ei siinä mitään, kyllähän minä hörpyn annan jos vahingossa on pullo jäänyt kotiin, mutta kun jokavitunkerta. Näitä kun on vielä parhaimmillaan pari-kolmekin siinä, niin joutuu sitten käymään pari kertaa itse hakemassa lisää vettä hanasta vuoron aikana kun pullo on tyhjä.

Suolaa veteen oikein reilulla kädellä ensi kerralla. Siinä on priceless ilme seuraavan kerran vetävät huikat. Toteat sitten vain että suolatasapainon vuoksi ajattelit "vähän" laittaa suolaa mukaan veteen. Eivät ota toista kertaa.
Tämä sama temppu tehtiin joskus nuorena tyhjään vodkapulloon, kaverille joka aina vinkui huikkaa terävästä viinasta, kun blandattiin juomia.
Toimi.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suolaa veteen oikein reilulla kädellä ensi kerralla. Siinä on priceless ilme seuraavan kerran vetävät huikat. Toteat sitten vain että suolatasapainon vuoksi ajattelit "vähän" laittaa suolaa mukaan veteen. Eivät ota toista kertaa.
Tämä sama temppu tehtiin joskus nuorena tyhjään vodkapulloon, kaverille joka aina vinkui huikkaa terävästä viinasta, kun blandattiin juomia.
Toimi.
Voisihan tuota vaikka koittaa, kiitoksia vinkistä.

Mukahauskasti sanon nyt tähän, että pieni asia joka ärsyttää on se etten keksi mitään pientä ärsyttävää asiaa tähän ja näin ollen viestini on off-topicia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös