Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 157
  • 6 153

Oskur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Spurs
Miten voi vieläkin olla niin monille epäselvää, että junaan, ratikkaan, bussiin ym julkiseen kulkuneuvoon noustessa poisjäävät matkustajat menevät ensin ulos, ja sitten vasta muut ihmiset sisään. Joka päivä näitä käyttävänä tulee vastaan jatkuvasti tilanteita, missä se oma kiire ja itsekkyys on niin suurta, että on pakko päästä sisään, vaikka sitten ulostulijaa tönimällä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Miten voi vieläkin olla niin monille epäselvää, että junaan, ratikkaan, bussiin ym julkiseen kulkuneuvoon noustessa poisjäävät matkustajat menevät ensin ulos, ja sitten vasta muut ihmiset sisään. Joka päivä näitä käyttävänä tulee vastaan jatkuvasti tilanteita, missä se oma kiire ja itsekkyys on niin suurta, että on pakko päästä sisään, vaikka sitten ulostulijaa tönimällä.

Samaa ihmettelen itsekin joka päivä, hissi on kanssa vekkuli laite. Sinne on vaan pakko punkea vaikka joku haluaa sieltä ulos. Toinen asia mitä en tajua on se että, miksi vitussa se täyteteen laitettu reppu pitää olla selässä kun ollaan edellämainituissa laitteissa sisällä?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki hymiöt ja etenkin ne pallopäähymiöt ovat ärsyttäviä, mutta erityisesti on ruvennut nyppimään se vedet silmissä naurava hymiö. Kaikki on niin hillittömän hauskaa:

"Kävin äsken viemässä roskat, melkein kompastuin. *nauraa vedet silmissä*".

E: Johan oli kumma typo lipsahtanut, eikä voi edes autocorrektia syyttää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jo vitutusketjuun kirjoitettua, joten liekö tämä edes pieni asia. Ärsyttää kuitenkin:

#kaikkimukahauskatpitkäthashtagit #siisoikeestivituttaakuntyypitluuleeolevansahauskoja #eihännäilläedeslöydämitäänjotennääonturhia #jättäkäävittutagittamattajosettemuutajaksa
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Ne veijarit, jotka ei uskalla/älyä/halua/ymmärrä mennä suojatielle, vaikka auto alottaisi vauhdin himmaamisen jo sadan metrin päässä. Vasta kun olet pysäyttänyt koko auton siihen suojatien eteen, uskalletaan mennä. Vauhtisokeat urpot.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se kun ihmiset puhuvat minulle ja pitää vaikuttaa siltä että koitan kuunnella.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ne veijarit, jotka ei uskalla/älyä/halua/ymmärrä mennä suojatielle, vaikka auto alottaisi vauhdin himmaamisen jo sadan metrin päässä. Vasta kun olet pysäyttänyt koko auton siihen suojatien eteen, uskalletaan mennä. Vauhtisokeat urpot.

Tässä nyt on aika häilyvä tuo vauhti, mutta ymmärrän, ettei haluta ottaa pienintäkään riskiä. Häviät kuitenkin autolle 100 - 0. Itseasiassa, kun miettii omalle kohdalle tuota skenaariota, sen harvan kerran kun kävelen risteyksessä, en mieluusti ylitä, vaikka auto himmaileekin, varsinkin kovassa vauhdissa. Pelisilmällähän nuo mennään.

Monesti myös tapahtuu niin, että auto hidastaa ja perään kiihdyttää. Sillä välillä kun lähdet ylittämään, niin tapahtumaa luetaan paikallislehdestä.

Ärsyttää autot, jotka himmaa ja sitten kiihdyttää.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Monesti myös tapahtuu niin, että auto hidastaa ja perään kiihdyttää. Sillä välillä kun lähdet ylittämään, niin tapahtumaa luetaan paikallislehdestä.

Ärsyttää autot, jotka himmaa ja sitten kiihdyttää.
Minua meinas tällainen himmaaja-kiihdyttäjä ärsyttää kupeeseen viimeksi perjantaina, uusintahimmauksen havaitsin jarrutusäänestä ja jäihän se sitten lonkasta vielä puolisen metriä. Meinasi vituttaa vaikka toki olisi ollut muut tuntemukset jos olisi kopsahtanut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ne veijarit, jotka ei uskalla/älyä/halua/ymmärrä mennä suojatielle, vaikka auto alottaisi vauhdin himmaamisen jo sadan metrin päässä. Vasta kun olet pysäyttänyt koko auton siihen suojatien eteen, uskalletaan mennä. Vauhtisokeat urpot.
Vielä enemmän vituttaa autot jotka eivät hiljennä ollenkaan nähdessään suojatien ja jalakulkijan sille astuessa.
Tekisi mieli potkaista aina kylkeen lommo.
"Liukastuin" kun väistin päälle ajavaa autoa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kun on ollut reilun vuosikymmenen poissa Suomesta siten, että siellä käy kerran tai maksimissaan kahdesti vuodessa pääasiassa lomailemassa, niin tällaisiin pieniin yksityiskohtiin (kommentilla ei ole tarkoitus vähätellä em. suojatien ylitys-casea, joka voi okeati olla fataali) tulee kiinnitettyä huomiota. Ihmisillä tuntuu olevan Suomessa tätänykyä julmettu kiire ja lyhyt pinna?

Parina viime kesänä on sattunut joitakin kertoja sellainen tapaus, että olin jo kääntymässä parkkiruutuun , kun selvästi minua kauempaa ja varmasti pysäköintiaikeeni nähnyt kanssa-autoilija kiihdytti oikein kunnolla ehtiäkseen ennen minua parkkeeraamaan kyseiselle paikalle. Jos en olisi pysäyttänyt autoa suht. äkäisellä jarrutuksella, niin kolari olisi tullut. Pieni asia sinänsä ja eihän minulla - lomalaisella - sinänsä mitään kiirettä ollut joten pystyin etsimään uuden paikan, mutta asian röyhkeys kyllä jäi mietityttämään? Varsinkin kun Suomessa pysäköintialueilla tilaa kyllä riittää. Ajaa vain joitakin kymmeniä metrejä kauemmaksi ja vapaita parkkiruutuja on tarjolla vaikka kuinka paljon. Samalla täytyy ihmetellä kitinää invalidien pysäköintioikeuksista. Täytyy todeta, että pienet ovat murheet joillakin "onnekkailla"!

Tulee mieleen takavuosilta naapurinmummu, joka sai paskahalvauksen, jos roskakatoksen joku pöntöistä oli muutaman sentin vinossa. Jostain syystä satuimme useamman kerran roskikselle samaan aikaan ja aina ihmetytti millä paatoksella hän jaksoi asiaan suhtautua ja purkautua asiasta juuri minulle, jolla ei asian kanssa ollut osaa ja arpaa. Jo tällöin tajusin, että ihmisten valituksen ja pahanolon määrä on vakio, ainoastaan syyt vaihtelevat.Toisilla se on sota ja kuolema, toisilla vinossa oleva roskalaatikko.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toni Wirtanen taiteilijana.

Voi olla siviilissä ihan jees tyyppi, mutta ei tuota Apulannan väsynyttä teiniangstia jaksa. Sama nariseva teiniääni ja samat katkeran valittavat sanoitukset jo kohta kolmekymmentä vuotta. Wirtasen sanoitustyyli leimaa paljon myös Irinan tuotantoa, joka on juuri siitä syystä sietämätöntä.

Päijäthämäläisesta rock- ja pop-skenestä Tehosekoitin ja Liekki ovat aivan eri tasolla kuin tuo kitkerä puuronharmaa huttu, josta ei ilmeisesti päästä koskaan eroon.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Tässä nyt on aika häilyvä tuo vauhti, mutta ymmärrän, ettei haluta ottaa pienintäkään riskiä. Häviät kuitenkin autolle 100 - 0. Itseasiassa, kun miettii omalle kohdalle tuota skenaariota, sen harvan kerran kun kävelen risteyksessä, en mieluusti ylitä, vaikka auto himmaileekin, varsinkin kovassa vauhdissa. Pelisilmällähän nuo mennään.

Monesti myös tapahtuu niin, että auto hidastaa ja perään kiihdyttää. Sillä välillä kun lähdet ylittämään, niin tapahtumaa luetaan paikallislehdestä.

Ärsyttää autot, jotka himmaa ja sitten kiihdyttää.

Ei tietenkään pidä ottaa riskiä. En tarkoita, että sinne suojatielle pitäisi änkeä henkensä uhalla tai jos ylipäätään tuottaa vaikeuksia arvioida lähestyvän auton vauhtia. Silloin on tottakai parempi antaa auton lipua ohitse ja mennä sen jälkeen. Ihmettelyni koskeekin sitä ihmisryhmää, joka ei yksinkertaisesti osaa arvioida tuota vauhtia. Eli sen pelisilmän puute. Jos auto aloittaa himmaamisen hyvissä ajoin ja esim. 50 metrin päässä suojatiestä lipuu enää muutaman kilometrin tuntivauhtia, ei vain yksinkertaisesti luoteta, että se auto pysähtyy kohdalla. Ja vaikka kuinka huitoisi kädellä että mene mene, ja viestisi, että aion pysähtyä, ei mennä vasta kun auto on täysin pysähdyksissä.

Sinänsä varmasti näitä himmaaja kiihdyttäjiä näkee paljon. Aiotaan pysähtyä, mutta jalankulkija ei tee elettäkään, jolloin kiihdytetään. Itseäni moiset kaverit tottakai vituttaa, koska olen sitä koulukuntaa, että päästän jalankulkijan AINA.

Jalankulkijana olenkin sitten aivan poikkeuksellinen. Jos auto tulee kovallakin vauhdilla ilman aikomustakaan minua päästää, teen oman siirtoni. Peruskuntoisena kaverina kerkeen kyllä ottamaan pari juoksuaskelta eteen tai taakse, jos vaaratilanteita ilmenee. Eikä ole ilmennyt. Useita äkkijarrutuksia toki, mutta tämä onkin keinoni protestoida täysin perseellään olevaa kulttuuria Suomessa koskien jalankulkijan oikeuksia. Välillä saisi odotella pitkiäkin aikoja, että joku suvaitsee päästää. Jalankulkija, tuo liikenteen pohjasakkalainen.

Kun on ollut reilun vuosikymmenen poissa Suomesta siten, että siellä käy kerran tai maksimissaan kahdesti vuodessa pääasiassa lomailemassa, niin tällaisiin pieniin yksityiskohtiin (kommentilla ei ole tarkoitus vähätellä em. suojatien ylitys-casea, joka voi okeati olla fataali) tulee kiinnitettyä huomiota. Ihmisillä tuntuu olevan Suomessa tätänykyä julmettu kiire ja lyhyt pinna?

Et vähätelly caseani, mutta vastaan silti. Minulla ei ole kiirus, eikä lyhyt pinna. Tämä ei ole vitutusketju, tai elämää suuremmat asiat -ketju. Tämä on Pienet asiat, jotka ärsyttävät -ketju. Rinnastetaan nyt vaikka siihen, että jos täällä ihmiset ärsyyntyvät siihen, että mummot kaivavat kolikoitaan kassalla 20 sekuntia liikaa, mua ärsyttää odotella 10 sekuntia arpovia jalankulkijoita. Mutta kuten totesin, päästän jalankulkijan silti aina. Olkoon se sitten minun keinoni, että kukaan minun päästämäni jalankulkija ei jää sen kiihdyttävän urpon alle sillä samaisella suojatiellä. Ärsyttää silti.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitten nämä jalankulkijat, huppu päässä, kännykkä joko korvalla tai kädessä, vilkaisevat ehkä valoa että näyttää vihreää (jos valot on) ja marssivat suojatielle edes vilkaisematta tuleeko mistään suunnasta autoa.
Darvinismia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt kun tämä meni liikennekeskusteluksi niin pahimmat ärsytyksen aiheet ovat viime aikoina olleet sellaiset säätäjät jotka eivät halua noudattaa etuoikeuttaan. Jalankulkija suojatien edessä huitoo autolle että mene mene ja pahempi vielä että tasa-arvoisesssa risteyksessä oikelta tuleva naisautoilija pysähtyy ja huitoo minulle että mene mene. Sekoittaa liikenteen pahemman kerran ja kun molemmat tapaukset vielä ruuhka-aikaan jolloin joku muu tulee toisesta suunnasta pitäen oikeuksistaan kiinni. Erittäin ärsyttävää. Liikenteessä ei voi olla tällä tavalla kohtelias, mitä nämä neropatit varmaankin luulevat olevansa.

_
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Automaatti vesihanojen lämpötilan säätäminen. Aina on jääkylmää tai tulikuumaa väänsi sen minne tahansa ja varsinkin silloin, kun kädessä on haava yms. joka ei kestä kuumaa vettä ja saippuakin on jo odottamisen aikana alkanut kirvelemään haavassa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Automaatti vesihanojen lämpötilan säätäminen. Aina on jääkylmää tai tulikuumaa väänsi sen minne tahansa ja varsinkin silloin, kun kädessä on haava yms. joka ei kestä kuumaa vettä ja saippuakin on jo odottamisen aikana alkanut kirvelemään haavassa.
Enemmän minua ärsyttää noiden hanojen asettelu niin, että vesi ei valu altaan keskelle vaan ihan sinne takareunaan. Rystyset kolisevat lavuaarin reunaan kun koittaa pestä käsiä. Ja olenko mä ainoa, jolla on vaikeuksia niiden liiketunnistinhanojen kanssa? Enkö vaan osaa pitää käsiä oikeassa paikassa, kun veden tulo katkeilee koko ajan, vai onko tuo joku luonnonsuojelujekku, jolla säästetään vettä?
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Mässyttäminen, sain muutama viikko sitten töissä mukavan ikkunapaikan torinäkymällä. Kaksi muuta huoneessa olevaa jauhavat purukumia pitkin päivää suu auki, joka on aivan käsittämättömän raivostuttavaa. Joko heitä ei häiritse toistensa mässyttäminen tai minä olen yliherkkä, ilmottauduin heti tilanteen tullessa vapaaehtoiseksi vaihtamaan huoneeseen, jossa on kerran tullut pala kattoa alas ja nyt epäillään homevaurioita mutta ei ole mitään todisteita. Mieluummin oma huone ja oma rauha omalla musiikkimaulla kuin hampaiden yhteenpuremista.

Olen sen verran uusi työpaikalla että en viitsi ruveta mainitsemaan "konkareille" tuosta tavasta ja muuten ihan mukavia tyyppejä mutta se mässytys. Katselen sitten tästä lähtien pulun paskaa, sisäpihaa ja hajoavaa seinää ikkunastani.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mässyttäminen, sain muutama viikko sitten töissä mukavan ikkunapaikan torinäkymällä. Kaksi muuta huoneessa olevaa jauhavat purukumia pitkin päivää suu auki, joka on aivan käsittämättömän raivostuttavaa. Joko heitä ei häiritse toistensa mässyttäminen tai minä olen yliherkkä...
Suurinta osaa tuo ei varmaan haittaa. Esimerkiksi mä en ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään mässyttävän.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joko heitä ei häiritse toistensa mässyttäminen tai minä olen yliherkkä
Sulla on sama kuin mulla, sitä kutsutaan misofoniaksi. Ja onhan se purkan mässyttäminen raivostuttava tapa, vaikkei tuosta kärsisikään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sulla on sama kuin mulla, sitä kutsutaan misofoniaksi. Ja onhan se purkan mässyttäminen raivostuttava tapa, vaikkei tuosta kärsisikään.
Hirvittävää ihmisten erinäiset tavat.

Ovi narisee ärsyttävästi. Minun oveni. Ei kämppisten ovet tai vessan ovi. Mun ovi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ovi narisee ärsyttävästi. Minun oveni. Ei kämppisten ovet tai vessan ovi. Mun ovi.

Narisevan oven saa korjattua oliiviöljyllä. Tosi kauan kestää ennen kuin narisee uudelleen. Sitä en osaa sanoa miten se oikeasti pitäisi korjata ja tuossa on itse asiassa rautakauppa kilometrin päässä missä ehkä myytäisiin jotain kallista öljyä mitä ei oikeasti tarvitse.

Olohuoneen ovi muuten kaipaakin korjausta. Menisihän siinä viisi sekuntia, jos joku päivä saisi tehtyä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Enemmän minua ärsyttää noiden hanojen asettelu niin, että vesi ei valu altaan keskelle vaan ihan sinne takareunaan. Rystyset kolisevat lavuaarin reunaan kun koittaa pestä käsiä. Ja olenko mä ainoa, jolla on vaikeuksia niiden liiketunnistinhanojen kanssa? Enkö vaan osaa pitää käsiä oikeassa paikassa, kun veden tulo katkeilee koko ajan, vai onko tuo joku luonnonsuojelujekku, jolla säästetään vettä?
Automaattihanoissa on yleensä sivussa sellainen pieni vipu jolla säädetään lämpötila (esim huoltoasemien vessassa katson että on puolessa välissä = Tulee sopivaa vettä)
Se miksi hana katkoo vedentuloa johtuu duunareista. Eli hanan ir-tunnistin reagoi siihen eteen laitettavaan käteen, mutta vielä voimakkaammin se reagoi duunarien heijastinliiveihin ym. Jopa niin voimakkaasti että normaalisäädöllä, metrien päässä kävelevä duunari heijastinvaatteissa saa hanan laulamaan ja vesi valuu. Tätä ehkäistäkseen sitten on julkisten hanojen säädöt vedetty niin kireälle että ei tahdo edes kättä tunnistaa kunnolla.
 
Tämä on Pienet asiat, jotka ärsyttävät -ketju. Rinnastetaan nyt vaikka siihen, että jos täällä ihmiset ärsyyntyvät siihen, että mummot kaivavat kolikoitaan kassalla 20 sekuntia liikaa, mua ärsyttää odotella 10 sekuntia arpovia jalankulkijoita. Mutta kuten totesin, päästän jalankulkijan silti aina. Olkoon se sitten minun keinoni, että kukaan minun päästämäni jalankulkija ei jää sen kiihdyttävän urpon alle sillä samaisella suojatiellä. Ärsyttää silti.

Ehkä ne arpoo juuri siksi, että Suomi on maailman ainoa maa, missä sen autoilijan pysähtymiseen ei voi luottaa. Käsittämättömän välinpitämätön kulttuuri, mitä vastaan minäkin taistelen Kallion kaduilla jalankulkijana. Samaa suojatien piittaamattomuutta on fillaristeillakin. Sitten vielä kaiken kukkuraksi nämä arjen mukakiireiset sankarit, jotka hengenvaarallisesti vetävät yli vaikka toinen auto on suojatietä ennen pysähtynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös