Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 921 761
  • 6 153

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tää on kaikista eniten vitutusta aiheuttava asia tällä palstalla. Kirjoitusvirheisiin tarttuminen.

Mitättömät virheet vituttavat silloin, kun niillä perustellaan jonkun toimittajan huonoutta. Esimerkiksi jos jollain toimittajalla menee titteli tai pelipaikka väärin, ollaan tätä toimittajaa heti lynkkaamassa, vaikka kysymyksessä voi olla vain pieni ajatuskatkos.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Vasemmalle kääntyvät, jotka ei tajua ryhmittyä siihen keskiviivan tuntumaan, vaan tukkivat koko kaistan.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Vasemmalle kääntyvät, jotka ei tajua ryhmittyä siihen keskiviivan tuntumaan, vaan tukkivat koko kaistan.

Tälle suoritukselle on myös nimikin, formularyhmittyminen. Viitannee kilpa-autoilusta tuttuun mutkien loiventamiseen, jossa oikealle kaartuvaan mutkaan tullaan vasenta reunaa pitkin ja vasemmalle päinvastoin. On muuten perin rasittavaa ja tuolla toiminnalla saa vilkkailla teillä pitkät letkat perään. Henkilöautolla nyt voi hermostuksissaan ohittaa hiukan pientareen puolelta, mutta raskaalla kalustolla tuo ei olekaan niin helppoa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasemmalleväistäjät.

Siis kevyessäliikenteessä. Suurin osa osaa väistää vastaantulijaa oikealle, mutta aina löytyy joku urpo joka ajaa suoraan päin väistämällä vasemmalle. Ja silloin se on tietysti minun (tai muun nrmaalisti oikealleväistävän) vika.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Edelliseen viitaten tuli mieleen myös vasemmalla kävelijät. Varsinkin koulun portaikoissa ja käytävillä olen huomannut, että lähes koko maailmassa vallitsevaa oikeanpuoleista liikennettä ei osata hyödyntää kävellessä ahtaissa paikoissa. En nyt penää mitään liikennejärjestelyjä koulun käytäville, mutta ahtaissa tiloissa olisi kaikille hyödyllistä jos viitsisi sijoittaa itsensä oikealle puolelle kulkuväylää. Todellakin pieni asia, mutta ärsyttää lähes päivittäin.
 

A Siente

Jäsen
Vasemmalla puolella kävelevät ovat kyllä ärsyttäviä. Oon nyt ottanut sen asenteen etten vain yksinkertaisesti väistä väärällä puolella käveleviä. Ovat kummasti aina hypänneet oikealle puolelle kävelemään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ei kait sentään ole mitään sääntöä tai ohjetta että missä pitäisi kävellä. Joku sota-aikainen ehkä ja sekin maaseudulla. Kaikkihan tuolla menee just luonnollisesti, väistit minne vaan ja hymyilet perään jos olit törmäyskurssilla.

Liukuportaisiin kyllä on sääntö, mitä kaikki maalaiset ei tajua.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ei kait sentään ole mitään sääntöä tai ohjetta että missä pitäisi kävellä. Joku sota-aikainen ehkä ja sekin maaseudulla. Kaikkihan tuolla menee just luonnollisesti, väistit minne vaan ja hymyilet perään jos olit törmäyskurssilla.

Liukuportaisiin kyllä on sääntö, mitä kaikki maalaiset ei tajua.

Japanissa tämäkin sääntö on mielenkiintoinen. Osakassa liukuportaissa seistään oikealla, mutta Tokion alueella vasemmalla.
Siellä liukuporrassäännöt sitäpaitsi oikeasti toimivat - toisinkuin Suomessa, missä on aina joku homo blokkaamassa liukkarit koko leveydeltään-
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ulkonäöstä keskusteleminen tuominen muihin ketjuihin. Nyt siitä keskustellaan jo ääriliikeketjussa.
Ja tää on pikkuasia sulle?

Pikkuasia olisi jollekin vaikka se, että pitää juustohöylää jääkaapissa, mutta ei näitä voi vaan arvottaa ilmeisesti.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tää on kaikista eniten vitutusta aiheuttava asia tällä palstalla. Kirjoitusvirheisiin tarttuminen.

Mua taas ärsyttää eniten se kirjoitusvirheen jatkuva toistuminen samojen kirjoittajien viesteissä, jolloin kyseessä ei enää liene kirjoitusvirhe, vaan vika on jossain muualla. Carolaina, Galgary, puollustus...
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Olin töissä ja kolme naista puhui koko saatanan kahdeksan tuntia putkeen ja kikattelivat kuin mitkäkin pikkutytöt. Kaiken lisäksi yksi näistä puhui koko ajan kikattaen, mikä kuulosti ihan saatanan ärsyttävältä. Koittakaapa itse kikattaa ja puhua samalla ja kuunnelkaa miltä se kuulostaa. Aivan hirveältä.

Ihmettelin jo parin tunnin kohdalla, että eivätkö ne ole ollenkaan hiljaa, mutta ilmeisesti puhuivat ihan oikeasti koko ajan. En tiedä miten niillä riitti juttua. Itse kuuntelin musiikkia ja sitä piti laittaa aika kovalle, joten voi olla, että missasin ne hiljaiset hetket, mutta epäilen kyllä heidän puhuneen sen kahdeksan tuntia putkeen.

Siinä tilanteessa ärsytti enemmän kuin vähän, mutta nyt tässä hetkessä uskallan kirjoittaa sen tähän ketjuun, jossa listataan vain pieniä asioita, mitkä ärsyttävät.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Työpaikalla muutenkin naisilla joskus rasittava tyyli. Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta tuli edellisestä mieleen. "Tätejä" on kolme kopiokoneella, spekuloivat keskenään että siinä on jokin vika. Aivan vieressä istuu firman it-osasto. Tädit jatkavat keskenään spekulointia, eivät viitsi asiaa nopeuttaakseen kysyä viereisen työhuoneen herralta apua.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko vaikeaa kebumestan tarjota oikeasti sitä väkevää kastikeeta ja sitä oikeasti valkosipulista majoa? Kaikkia on tarjolla tästä paskempaan. Kyse on kuitenkin mausteista ainoastaan pienillä satsauksilla. Ovatko turkkilaiset yrittäjät tämän asian suhteen oikeasti aivan vitun paskoja? Moni normi kotimainen grilli tekee tän paljon paremin. Tämä oikeestaan ei edes ärsytä vaan vituttaa aivan saatanasti. Väärä ketju siis. Anteeksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ovatko turkkilaiset yrittäjät tämän asian suhteen oikeasti aivan vitun paskoja? Moni normi kotimainen grilli tekee tän paljon paremin.

Maassa maan tavalla, eihän Suomessa myytävät kebabit ole sitä oikeaa nähneetkään. Suomessa ei mausteita käytetä ja luonnollisesti kannattaa myydä sitä mitä kansa ostaa.

Eräässä toisessa länsimaassa minulta kysyttiin intialaisessa haluatko siis tulista mitä täällä myydään vai sillä lailla tulista kuin se oikeasti olisi meillä kotona Intiassa.

Otin luonnollisesti aidon version ja tuskin olen koskaan niin tulista ruokaa syönyt ja jos suosittelisin ravintoloita niin tuota aivan ehdottomasti. Huh, helvetti, että oli hyvää. Vaan useammalta suomalaiselta olisi jäänyt syömättä ja sitten oltaisiin Fasessa valitettu kuinka ihan paskaa ja syömäkelvotonta ruokaa noilla tuolla ja täysin pilattu maustamalla.

Kuulin kerran vertauksen, että intialainen kolmevuotias lapsi syö tulisempaa ruokaa kuin suomalainen aikuinen koskaan. Kuulostaa vähintään oikeansuuntaiselta.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Maassa maan tavalla, eihän Suomessa myytävät kebabit ole sitä oikeaa nähneetkään. Suomessa ei mausteita käytetä ja luonnollisesti kannattaa myydä sitä mitä kansa ostaa.

Eräässä toisessa länsimaassa minulta kysyttiin intialaisessa haluatko siis tulista mitä täällä myydään vai sillä lailla tulista kuin se oikeasti olisi meillä kotona Intiassa.

Otin luonnollisesti aidon version ja tuskin olen koskaan niin tulista ruokaa syönyt ja jos suosittelisin ravintoloita niin tuota aivan ehdottomasti. Huh, helvetti, että oli hyvää. Vaan useammalta suomalaiselta olisi jäänyt syömättä ja sitten oltaisiin Fasessa valitettu kuinka ihan paskaa ja syömäkelvotonta ruokaa noilla tuolla ja täysin pilattu maustamalla.

Kuulin kerran vertauksen, että intialainen kolmevuotias lapsi syö tulisempaa ruokaa kuin suomalainen aikuinen koskaan. Kuulostaa vähintään oikeansuuntaiselta.
Muistankohan väärin, vaan eikös Lidlin "inferno" pizzasta tehty joskus joku vetoomus, jossa se haluttiin pois kaupan hyllyiltä, koska oli liian tulista? Naurattaa ajatus että yllätytään ja paheksutaan pizzan tulisuutta, jos sitä helvetin lättyä myydään tulisena.

"Tämä on jo liikaa, poispois"
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Muistankohan väärin, vaan eikös Lidlin "inferno" pizzasta tehty joskus joku vetoomus, jossa se haluttiin pois kaupan hyllyiltä, koska oli liian tulista? Naurattaa ajatus että yllätytään ja paheksutaan pizzan tulisuutta, jos sitä helvetin lättyä myydään tulisena.

"Tämä on jo liikaa, poispois"
Chilin ystävänä (kai mä olen sitten hipsteri), ärsyttää kyllä se miten kaikkea paskaa myydään tulisena ja oikeasti se sisältää enempi kaikkea muuta kuin sitä chiliä. "Todella tulinen salsa" 1,9% habaneroa. Sisältää jopa enempi suolaa kuin sitä habaneroa. Helvetti. Sama pätee kaikkiin ihme ketsuppeihin, tulinen ketsuppi... jostain ainesosalistan viimesestä kohdasta löytyy mausteet:(cayennepippuri). Perkele.

Kipu sinappi on hyvää, ostin sittarin tyhjäksi, nyt ei ole enää edes hintalätkää hyllyssä ja ko. tuotteen valmistaja ei vastaa maileihin... sekin ärsyttää vähäsen. Ei toki mun maailma moisiin kaadu, että pieniä asioita tuollaiset.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Maassa maan tavalla, eihän Suomessa myytävät kebabit ole sitä oikeaa nähneetkään. Suomessa ei mausteita käytetä ja luonnollisesti kannattaa myydä sitä mitä kansa ostaa.

Ja jos asiakas ei anna ravintolalle palautetta, vaan valittaa asiasta netin keskustelupalstalla, niin on turha odottaa parannusta. Paino sanassa jos.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kerrottakoon nyt heti alkuun että EN tarkoita ketään tänne äskettäin kirjoittaneista kun en henk.koht, tunne, mutta satun tuntemaan muutamankin ihmisen joka "tykkää" niin perkeleesti kaikesta mahdollsimman tulisesta ja maustetusta, vaikka todellisuudessa näkee kaukaa miten tämä Äjjien äjjä pidättelee itkua kurkussa ja ripulipaskaa suolessa tätä herkkua syödessään. Itse en voi sietää aivan överiksi maustettuja ruokia. En oikeastaan pidä kovinkaan tulisesta. Muutaman kerran olen kavereiden houkuttelemana suostunut nepalilaiseen ja intialaiseen ravintolaan ja voin rehellisesti sanoa että hirveintä paskaa mitä olen raflassa syönyt. Jokin on pielessä jos eväässä ei maistu kuin mauste. Ja se kun suu on tulessa niin eihän sitä edes maista mitään muuta kun se poltteen. Nämä siis vain ihan henkilökohtaisia mielipiteitä. Mutta jotenkin tuntuu että nämä vahvemmilla ja vielä vahvemmilla chileillä hifistelijät menevät samaan kategoriaan kuin Sauna-Timppa; Ei tietoakaan nautiskelusta vaan niellään vaikka rikkihappoa niin tulee sitä rispektii ja kullikin kasvaa ainaski viis senttii.
Korostan siis vielä että uskon että on varmasti ihmisiä jotka nauttivat tulisuudesta ja poltteesta mutta nämä juntit jotka vain elvistelevät ja ovat tykkäävinään vaikka eivät ikimaailmassa moisia söisi ilman yleisöä, ovat ihan vitun ärsyttäviä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mua ärsyttää sellainen pieni asia, kun jotkut luulevat, että ruuan tulisuus säädetään mausteilla. Samat tyypit varmaan käyvät kebabilla, kun haluavat tulista ruokaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En vetäisi kovinkaan suoria yhtäläisyysmerkkejä tulisuuden ja mausteisuuden välille. Ei kai Suomesta edes saa oikeasti tulista intialaistaruokaa, koska käytännössä kaikki raflat ovat pohjois-intilaisten pitämiä ja ei Punjabissa, UP:ssa tai Delhissä, joista suurin osa Suomen inkkareista on, kovin paljon esim. chiliä käytetä. Etelä-Intiassa sitten onkin ihan eri geimit. Se taas on ihan totta, että tulisuus tulisuuden takia, ja sillä mahdollisesti kehuskelu, on aika helvetin väsynyttä ja vuotta 2007. Onneksi tämä ilmiö taisi aikalailla kadota kuin Hynynen ja se Idols-vääpeli telkkarista. Ja eikä siinä, makuasioista ei kannata luonnollisesti kiistellä, säästetään väännöt kylmiin faktoihin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En vetäisi kovinkaan suoria yhtäläisyysmerkkejä tulisuuden ja mausteisuuden välille. Ei kai Suomesta edes saa oikeasti tulista intialaistaruokaa, koska käytännössä kaikki raflat ovat pohjois-intilaisten pitämiä ja ei Punjabissa, UP:ssa tai Delhissä, joista suurin osa Suomen inkkareista on, kovin paljon esim. chiliä käytetä. Etelä-Intiassa sitten onkin ihan eri geimit. Se taas on ihan totta, että tulisuus tulisuuden takia, ja sillä mahdollisesti kehuskelu, on aika helvetin väsynyttä ja vuotta 2007. Onneksi tämä ilmiö taisi aikalailla kadota kuin Hynynen ja se Idols-vääpeli telkkarista. Ja eikä siinä, makuasioista ei kannata luonnollisesti kiistellä, säästetään väännöt kylmiin faktoihin.
Itseasiassa tuollaista ei ole koskaan edes ollut, siis valveutuneiden keskuudessa. Chilifoorumilla ja yhdistyksessä en ole ainakaan koskaan törmännyt mihinkään tälläiseen "olet niin kova kuin kovin syömäsi chili". Ennemminkin päin vastoin. Minä en ainakaan nauti mistään ravintoloiden "jos saat syötyä ajassa X niin saat ilmaiseksi" tyylisistä kilpailuista. Jos haluaisin poltetta, sen poltteen takia, niin sitä kapsaisiinia saa ihan tiivisteenä. Onneksi tämä ilmiö on tosiaan menossa ohitse.

@Leon kanssa olen täysin samoilla linjoilla, että ärsyttää miten ihmiset mieltävät mausteisuuden ja tulisuuden samaksi asiaksi. On melkoisen rasittavaa miten täällä ei osata käyttää mausteita, vaikka tuolla niitä on omakin luonto täysi.

Ja chilistä vielä niin ärsyttää miten monessa paikassa on joutunut törmäämään siihen, miten tulisuus on samaa kuin suolaisuus. Chiliä käyttäessä suolan määrä ainakin allekirjoittaneella pudonnut huomattavasti. Sitten kun ruoassa onkin sen chilin sijaan jotain kaupan 5% suolaa moskaa ja päälle heitetty vielä normaalisti suolaa ja itse chiliä syöneenä et tulisuutta havaitse, mutta sen suolan todellakin havaitset, niin ruoka on käytännössä syömäkelvotonta. Ja tätä ei ole tapahtunut kerran tai kahdesti, vaan aivan tuhottoman usein.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Juu, sen verran vielä huutelen tänne väliin että käytin samassa lauseessa sanoja "tulisuus" ja "mausteisuus". Toki tajuan noiden eron. Mutta maustehan se chilikin kaiketi on. Ja ruoan voi myös pilata liialla maustamisella vaikka siinä ei mitään tulisuutta olisikaan. Ei mulla tähän muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös