Gallupintynkää: Maailman yliarvostetuimmat bändit/artistit

  • 7 250
  • 89

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Oikeasti huonoa musiikkia julkaistaan jokaisena vuoden päivänä. Tässä Gallupissa olisikin tarkoitus käsitellä sellaisia bändejä/artisteja, jotka ovat keränneet suosiota, mutta silti niiden kanssa täytyy olla huuli pyörällä, että mikäköhän näissä on niin ihmeellistä, että monet ovat valmiita kusemaan hunajaa niiden puolesta. Ja sitäpaitsi täytyyhän näissäkin olla jotain, että nämä herättävät vastenmielisyysreaktion eikä mene totaalisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos täysin yhdentekevinä.

<b>AC/DC</b> - Mitä tästä bändistä voisi edes sanoa. AC/DC on tehnyt uransa aikana kaksi biisiä. Sen toisen (sen hyvän) se teki noin vuonna 1988 ja sillä toisella (huonolla) on täytetty monen monta levyä vuodesta 1975 alkaen. Pienet bonukset siitä, että yhtye on ainakin järkähtämättömästi jatkanut omalla linjallaan vuosisadasta toiseen, mutta ei putoa. Ei sitten pätkääkään.

<b>Aerosmith</b> - 1990-luvun lobotomiaballadeillaan Seppä Ilmarinen valtasi kevyesti paikkansa tällä listalla. Pisti Armageddonin <i>I Don't Wanna Miss A Thing</i>-virrellään uudet highscoret mahtipontisuuden, imelyyden ja oksettavuuden ennätyskirjoihin. Eikä ne muut pöhöballadit (<i>Cryin', Amazing, Crazy...</i>) paljoakaan siedettävimpiä olleet.

<b>CMX</b> - Sanoituksissaan tekotaiteellisuuden uuteen potenssiin nostanut CMX on vihastuttanut jo melkein vuosikymmenen ajan itkuvirsillään ja pateettisilla jollotuksillaan. Erikoismaininta vielä A.W.Yrjänän aivan h..tin ärsyttävästä lauluäänestä. Suomirockin uusin pyhä lehmä, joka yleisön reaktioista päätellen ei voi tehdä väärin. Enkä vieläkään tiedä miltä tuntuu lämmitellä käsiäni palaneiden talojen tuhkassa.

<b>The Doors</b> - Musiikillisesti täysin yhdentekevä ja tyhjänpäiväinen orkesteri, joka olisi kadonnut jo kaikkien ihmisten muistista ilman Morrisonin epäsovinnaista ja skandaalinkäryistä käytöstä. Pieni bonus menee urkuristi Ray Manzarekille, jonka olemus muistutti enemmän peruskoulun opettajaa kuin yhteiskunnan uhkaa.

<b>Dream Theater</b> - Regressiivisen rockin uusin pioneeri on jostain käsittämättömästä syystä onnistunut keräämään itselleen vannoutuneen diggarijoukon. Unelmateatteri on surkuhupaisin esimerkki siitä, miten ylivoimainen soittotaito ei realisoidu mieleenjääviksi ja loistaviksi biiseiksi. Aidosti kiinnostavia melodianpätkiä taikka riffejä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa - eikä löydy sittenkään (TJEU - <i>Awake</i>). Petrucci ja kumppanit eivät ilmeisesti tunnista hyvää ideaa, vaikka se tulisi ja koputtaisi heitä olkapäähän. Joku <i>Pull Me Under</i>kin on kuin Helloweenia tai muita teutonihevareita hieman taiteellisemmalla tuulella. DT on auttamattomasti perässähiihtelijänä alueella, jossa Rush ja Queensryche tekivät jo kaiken paljon oivaltavammin ja paremmin.

<b>Hurriganes</b> - Hoonoa enklantia ja puhkikuluneita 50-luvun rokkiklassikkoja kunniassa pitänyt ensimmäinen "oikea" suomalainen rock-bändi on näin myöhäissyntyiselle kuin allekirjoittanut vaikuttanut lähinnä hauskalta parodialta "rankasta rokkibändistä" (vrt. Spinal Tap). Ilmeisesti ne kuitenkin olivat ihan tosissaan ja mahdollinen komiikka tahatonta, vaikka en oikein tahdo uskoa, että joku heittelisi samanlaisia välispiikkejä ("<i>Boys, I'm not homo</i>") kuin Remu vakavalla naamalla. Jos huumoriaspekti oli täysi nolla, niin olisit Remu mielummin lukenut vaikka jonkin hyvän kirjan. Jos Hurriganes oli oikeasti vitsi, niin sitten pojot Remulle vuosisadan silmänkääntötempusta.

<b>Travis</b> - Velttoa, apaattista ja (melodia-aineksestakin) riisuttua pop-musiikkia soittavan bändin nostaa yhdentekevyyden suosta listalle vain yksi asia. Laulaja Fran Healyn ruikuttava ulosanti. Onkohan sillä paskat housussa? Healyn laulu tuo mieleen vanhan Sleepy Sleepers-klassikon <i>Bodia, sporttia ja tsemppistä</i>-klassikon, jossa Markus Heikkerö jakeli kovia elämänohjeita alistuneella äänensävyllä. Erona Travisiin on se, että Heikkerö teki sen (ilmeisen) tietoisena, Healy ei.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
urrrk. travis siellä, mutta ei mm. oasis? huh
noh, ainoastaan makuasioista voi kiistellä, mutta nuo miekkoset ovat sopivan nöyriä eivätkä ainakaan minun silmiini ole pistäneet minään öykkäreinä joiden kohdalle olisi sattunut OJ -syndrooma.

yliarvostettuja: oasis ja kaikki muut keille on tärkeää arvostella jatkuvasti muita samalla alalla töitä tekeviä vain koska he tekevät asian eri lailla tai koska heidän pärstä ei miellytä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mäkelä: No ensinnäkin,
<b>AC/DC</b>:stä en ole ollenkaan samaa mieltä. Se on toinen niistä bändeistä, jolle suvaitsen täyden oikeuden pysyä vuodesta toiseen juuri sellaisena, kuin se on aina ollutkin.

<b>CMX</b>:stä sitten... jos A.W.:n sanoitukset ovat tekotaiteellisia, niin mikä sitten on aidosti taiteellista? Minun mielestäni <b>kaikki</b> sanoitukset ovat tekotaiteellista p*skaa.

<b>The Doors</b>:ista... en ole tästäkään samaa mieltä. Doorsin musiikki ja sanoitukset ovat mielestäni arvostuksensa ansainneet ilman Morrisonin sekoiluakin.

Sitten omasta mielestäni täysin yliarvostettuja bändejä/artisteja:

<b>Oasis</b>: Silkkaa p*skaa. Yksikulmakarvaiset veljekset luulevat olevansa Beatles. Ankeaa.
Samaan kastiin koko brittipop, Blur, Suede, Pulp ja kumppanit. Kuka tällaista jaksaa kuunnella, oikeasti?

<b>Aerosmith</b> ja <b>Bon Jovi</b>: Stadionkökköä ja laskelmoituja MTV-hittejä.

<b>Limp Bizkit</b>: Ensimmäinen levy sentään oli jotain uutta, kaikki sen jälkeen tehty kuulostaa väkinäiseltä p*skalta.

<b>Progemusiikki 99 prosenttisesti</b>: Kun ei tipahda niin ei tipahda.
 

Keynet

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ylivoimainen ykkönen

minun listallani on Rolling Stones.
En koskaan kuunaan ikinä milloinkaan ole käsittänyt ko. orkesterin megalomaanista suosiota.
Aivan helveetin tyhjänpäiväistä ränttätänttää.
Ja sitäpaitsi ne ei osaa ees oikeesti soittaa.

Kakkossija menköön pyssyille ja ruusuille.
Perustelut kuten edellä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkelän kanssa olen täysin samaa mieltä Aerosmithistä ja osittain AC/DC:stä. Travista ja Dream Theateria en kommentoi, kun en juurikaan ole tutustunut niiden tuotantoon. CMX:n, Doorsin ja Hurriganesin kohdalla suksemme menevätkin sitten vahvasti ristiin.

Sitten omia. Rupeaakin menemään vaikeaksi, kun niitä ensin mieleen tulevia, kuten Bon Joveja, Limp Bizkittejä tai Marilyn Mansoneita ei taida kukaan oikeasti edes arvostaa. Ei voi oikein puhua yliarvostuksesta...

Ultra Brasta minulle tulee edelleen mieleen se kommunistinuorisojoukko, joka jonain iltana lauleskeli Hyvissä, Pahoissa ja Rumissa ampuvansa komissaarin ja ne hullut koirat. Siinä voisi olla yksi.

Aika iso osa viimeisen kymmenen vuoden aikana nousseista amerikkalaisista suurista bändeistä. Grunge ei kolahtanut sitten pätkääkään, Nirvanalla ja Pearl Jamilla nyt on muutamia meheviäkin paloja. Sitten tuli uusiopunk, jonka edustajista pahimmat ihottumat aiheutti Green Day. Suurimman suosionsa jälkeen Green Day on tosin ainakin yhden ihan hyvänkin biisin tehnyt, se "Time of your life" tai mikä sen nimi onkaan. Sitten tuli mikälie-pomppu-nu-metalli. Täytyykö muuta sanoa?

Oasiksen nykykunto on lähinnä säälittävä. Be Here Nown jälkeen bändissä on ollut katu-uskottavuutta yhtä paljon kuin villahousuissa, vaikka se viime vuotinen albumi parempi olikin. Hajoaisivat nyt vihdoin, ennen kuin menevät ihan lopullisesti itsensä munaamaan (liian myöhäistä jo?).

HIM alkaa hiipua myös tosi pahasti. Uuden singlen perusteella Suomella on kohta ikioma Bon Jovi.

Lisätään vielä Suede ja Radiohead. Suedella on periaatteessa hyviäkin biisejä, mutta jokin minua ärsyttää (Bret Anderson?) bändissä ja paljon. Radiohead - sohaisinkohan nyt ampiaispesää? OK Computerista alkaen niiden tuotanto on mennyt totaalisesti yli hilseen.

Siinä jotain alkuun.
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Aerosmitistä samaa mieltä, mutta

AC/DC suosio perustuu toki legendaan, mutta uskoisin että se on myös hyvä live bändi joka osaa ottaa yleisön.
Doorsin hyvyys on myös sanoituksissa, kuka arvostaa kuka ei, musiikki ei vieläkään kuulosta vanhalta.

yliarvostettua

no ainakin madonna, joskus 80 luvulla sitä pysty kuuntelemaan sittemmin hitit ollu vähemmässä. no tosin hänenkin lavasounsa taitaa olla suosion salaisuus. diivat v¤#"%taa.

rob williams joka haluaa kovaksi rokki staraksi ja näyttelijäksi. matkii oasista, kehnoin tuloksin.

oasis jonka pari ekaa levyä on ihan hyviä, sittemmin olleet esimerkkinä vaikkapa em williamsille.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
AC/DC - Mitä tästä bändistä voisi edes sanoa. AC/DC on tehnyt uransa aikana kaksi biisiä. Sen toisen (sen hyvän) se teki noin vuonna 1988 ja sillä toisella (huonolla) on täytetty monen monta levyä vuodesta 1975 alkaen. Pienet bonukset siitä, että yhtye on ainakin järkähtämättömästi jatkanut omalla linjallaan vuosisadasta toiseen, mutta ei putoa. Ei sitten pätkääkään.

Oletko todella sitä mieltä, että AC DC on yliarvostettu bändi? Parhaan biisin teki 1988? Siis paras biisi on paskimmalla levyllä? He ovat levyttäneet monta klassikko albumia, siis miten he ovat yliarvostettuja? Ymmärrän jos ei pidä heistä, mutta miten he ovat yliarvostettuja?

The Doors - Musiikillisesti täysin yhdentekevä ja tyhjänpäiväinen orkesteri, joka olisi kadonnut jo kaikkien ihmisten muistista ilman Morrisonin epäsovinnaista ja skandaalinkäryistä käytöstä. Pieni bonus menee urkuristi Ray Manzarekille, jonka olemus muistutti enemmän peruskoulun opettajaa kuin yhteiskunnan uhkaa.

Siis tyhjänpäiväinen orkesteri? Taas yksi bändi joka on tehnyt monta klassikko albumia. Siis miten he ovat yliarvostettuja?

Ymmärrän jos ei pidä jostain musiikista, mutta kyllä pitäisi osoittaa miksi he ovat yliarvostettuja. Kerro ketkä yliarvostavat näitä bändejä? Siis jotain yliarvostettuja pitäisi mainita niin siihen listaan kuuluu kaikki poikabändit änsynkit ja tyttöbändit kuten spaissarit. Mikään näistä bändeistä ei sävellä omia kappaleitaan vaan sen tekevät alan huippunimet, tanssivat muiden koreografioita, pukeutuvat kuten käsketään ja kuitenkin he ovat joka lehdessä, soivat aina radiossa ja heidän videot näytetään aina.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
ainiin

bon jovi on pakko mainita, joku vanha piisi menee mutta 86 jälkeen tehdyt lässytykset saa voimaan pahoin. ja ne soi vielä niin usein. damn.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
täytynee vielä lisätä nämä aikuset miehet ketkä lurittelee koulun epämukavuudesta. kuinka monta kertaa täytyy jäädä luokalleen, että noin 30 vuotiaanakin on vielä kokemassa koulun epämukavuutta? noin 15, ja sitten jotkut vielä ihailevat heitä...
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi yliarvostetuimmista on kotimainen Hanoi Rocks. Ei se niitten ainukainen (?) ollut musikaalisesti huono, tosin ei mitään muistettavaa. Useat kotimaiset tahot siteeraavat tätä bändiä yhdeksi rockin legendoista. Muistaakseni tuo levy oli Brittilistoilla sijalla 76 yhden viikon. Muutenkin heidän saavutuksiaan on liioiteltu aika lailla. Siis jos tarkasti vastataan kysymykseen eli mikä bändi on yliarvostettu, niin HR on sitä.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Hanoi Rocksillahan oli peräti yksi hitti, joka sekään ei ollut miekkosten oma kappale. Nythän Monroe ja McCoy ovat paheksuneet ja vähätelleet esim. HIMin suosiota, koska heidän suosionsa perustuu yhteen hittiin...

Ps. tästä on hyvää vauhtia tulossa viihdyttävä viestiketju
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Limp Biscuit on jossain määrin yliarvostettu. Siis siinä suhteessa, että heitä pidetään hiphopin ja metallin fuusion pioneereinä. Heillä on ollut monta edeltäjää jotka ovat yhdistäneet hiphoppia ja metallia, kuten Suicidal Tendencies, Faith No More, Anthrax ja Korn. On monta muutakin tuntemattomampaa.

Keisari ilman vaatteita tittelin voittaa Puff Daddy. Mitä hän on musikaalisesti saavuttanut, että häntä neroksi kehutaan? Ehkäpä hänen nerous perustuu siihen, ettei kukaan uskalla sanoa häntä siksi mikä hän on. Hän on sämplännyt vanhoja hittikappaleita ja rapannyt siihen päälle jotain egoaan kohottavaa sontaa. Sama koskee suurinta osaa rappaajia. Videoissa naiset heiluttaa peräänsä. Sanoitus koskee sitä miten hän vankilassa oppi viilaamaan aseesta sarjanumeron ja kuinka hän ampuu sinua päähän, jos et ole hiljaa Narttu. Tottakai pitää muistaa pitää kultaketjuja ja heilutta Rolexia ranteessaan tietenkin tuoreen urheiluauton edessä.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Makunsa kullakin, mutta AC/DC : tä pitää kunnioittaa juurikin sen takia, että bändi pitää linjansa, eikä lähde hötkyilemään muotivirtausten mukana. Totta on se, että vanhojen biisien tasolle ei olla viime levyillä päästy, mutta live-bändinä AC/DC paranee kuin vanha viini. Bändin 4 keikkaa nähneenä voin sanoa, että taso on vain vuosi vuodelta noussut.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kyllä ainakin minulle yksi on ylitse muiden eli LIMP BIZKIT
Musiikki ehkä vielä toimisi jos Fred Durst pitäisi suunsa kiinni.
Käykääpä lukemassa tämän bändin "loistavia" sanoituksia.
Miten kolmekymppinen äijä jaksaa tosissaan laulaa biisejä joiden sanoitukset ovat tyyliin
"Hey kid take my advice you don't wanna step into a big pile of shit"????

Muita joita jo on myös mainittu.
Aerosmith - järkyttäviä slovareita.Ei yhtään hyvää kappaletta vuosikausiin.
Bon Jovi - New Jersey:n jälkeen olisivat voineet laittaa pillit pussiin.
Hanoi Rocks - Ilkeästi sanottuna yksi biisi joka ei edes ollut oma.
Puff Daddy - KYLLÄ!!Stolk-2 ajatukset olivat kuin omia.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
  • Joy Division
  • Pomppu"hevi"
  • Puff Daddy tai Diddy tai Doodoo
  • Slipknot
Joy Division on musiikillisesti todella ankeaa, enkä oikein ymmärrä bändin ympärille muotoutunutta kulttia.
Pomppuhevi pitää sisällään juuri nämä Limp Bizkitit, Linkin Parkit ja hed planet earthit. mautonta, sanoma on perseestä ja asioita ja riffejä toistetaan koko ajan. Teinit tykkää.
Puff Daddy raiskasi Pagen avustuksella Zeppelinin Kashmirin ja kehtasi nimetä biisin vielä uudestaan. Muutenkin miehen linja on pöllintä-r n'b:ta pahimmillaan.
Slipknot=fasisteja, rasisteja. Teinit tykkää.

Siinä muutama nimi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti rapster

Slipknot=fasisteja, rasisteja. Teinit tykkää.

Selitäpäs tämä väite. En halua puolustaa Slipknottia mitenkään, mutta haluaisin kuulla vähän perusteita..?
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
rapster, saunan takana tavataan... tv: noin 20 Joy Division -äänitteen, muutaman kirjan ja yhden t-paidan omistaja...

No, tämä oli tietenkin vitsi. Onhan JD:n musiikki ehkä ankeaa, mutta tunnelmaltaan ylivertaista. Ja tunnelman kokeminen on aina subjektiivista.

Hanoi Rocksista sen verran, että kyllähän bändin vaikutus ja tunnettuus on käsittääkseni maailmalla paljon suurempaa kuin levymyynti antaisi aihetta olettaa. Hanoi Rocksista tuli hajottuaan kulttibändi, millaiseksi HIMiä tuskin voi koskaan laskea. Suosion mittaamiseen on monta tapaa...

Koska otsikossa kysytään yliARVOSTETTUJA artisteja, on minusta vähän outoa luetteloida tänne kaikenmaailman poikabändejä. Käsittääkseni tässä haetaan musiikin harrastajien keskuudessa hyvinkin palvottuja bändejä, joista on ns. katu-uskottavaa tykätä, mutta joiden musiikilliset saavutukset ovat aika kyseenalaisia...

Itse voisin mainita esim. seuraavat:

Rolling Stones - vanha ja väsynyt. Kun veteraanirokkarien 25. rahastuslevyihin suhtaudutaan muissa tapauksissa yleensä hyvinkin ilkeästi, on Stones saanut armon rocktoimittajien ja harrastajien silmissä. En ymmärrä miksi.

Primal Scream - tämän bändin neroutta en ole koskaan ymmärtänyt, uusimmalla levyllä vierailee kitarajumala Kevin Shields, joten otin sen ennakkoluulottomana kuunteluun, mutta ei kolissut ei. 90-luvun alun retrorokkailu oli sekin oma lukunsa.

Happy Mondays - Manchester-aallon harjalla bändi soi aikoinaan todella tiuhaan radiossa ja keräsi kehuja. Ilmeisesti hypen nostattajat tajusivat yhtyeen tyhjyyden, koska se unohdettiin nopeasti.

Hellacopters - en muutenkaan tykkää hirveästi tällaisesta kamasta, mutta Flaming Sideburnsin livenä nähtyäni sain vihdoin vahvistuksen sille olettamukselle, ettei Hellacopters ole edes omassa genressään sen kaiken kohun arvoinen.

Mayhem - norjalaisblackin kulttinimi, jonka henkinen vaikutus genreen on varmasti ollut valtava, mutta musiikillisesti se jäi jalkoihin jo monelle aikalaiselleen. De Mysteriis Dom Sathanas on ihan viihdyttävää kuunneltavaa epäinhimillisen vokalisoinnin ansiosta, mutta muiden levyjen kohdalla on tullut mieleen, että jos aloitteleva bändi kuulostaisi tältä, se ei välttämättä pääsisi edes levyttämään.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mennäämpä 90-luvun alkuun. Ice Ice Baby din din din di di din din. Vanilla Ice rapin suuri valkoinen toivo. Ainakin silloin. Varasti Queenin under preasure riffin ja valehteli jengi menneisyytensä. Sain suurimmat naurut kun VH1 esitti documentary ohjelman hänestä, niin kuin hänellä olisi ollut jotain merkitystä musiikkimaailmalle. Myös Mc Hammer kumppani tuo nauruja.

Niin tämä nykyinen valkoinen rappari Emenenmeenenemen. Miehen ainoa lahjakkuus on se, että hän saa kirosanat rimmaamaan. Kuinka ihmisiä kusetetaan tällaisen roskan kehumisella on käsittämätöntä. Säälittävintä on se, että nykynuorisosta osa uskoo hänen olevan jotenkin lahjakas.

Menee vähän sivuraiteelle, mutta pitää purkautua tuosta VH1 kanavasta. Vielä pari vuotta sitten kanava oli loistava, kun se esitti kaikenlaista vanhaa kunnon musiikkia. Nykyään se on säälittävä mainoskanava kaikille Robin Williamseille ja soolospaissareille. Vintage Hits 1 oli pakopaikka niille, joita inhottaa nykyine propagandapoppi mitä tulee Mtv:ltä 24h, mutta ahneudella pilattiin loistava kanava.

Sitten taas aiheeseen. Ei mikään bändi, mutta yliarvostettu on Mtv. En voi uskoa miten tuolle kanavalle voi antaa minkäänlaista arvostusta. Musiikkia ei heidän mielestään ollut ennen kanavan perustamista, tosin vanhempaa musiikkia voi soittaa jos on käynnissä trendikäs mainoskamppanja, kuten jokin aika sitten kun soitettiin Hendrixiä farkkujen myymiseksi. Siis ei sen takia, että Jimi olisi ollut merkittävä kitaristi vaan, että farkkusponsori saisi myytyä farkkujaan. Sitten pidetään valheellisesti joitain bändejä merkittäväminä kuin niitä jotka itse asiassa olivat, kuten Blondie oli merkittävimpiä 70 luvun bändejä. Metallimusiikkia ei tule soittaa ellei bändi ole myynyt 15 miljoonaa levyä. Pitää aina soittaa trendikkäintä musaa ilman mitään kriteeriä. Oletteko koskaan heidän haukkuvan Puff Daddya tai Emeenenememeiä?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Xtrmntr
Hanoi Rocksillahan oli peräti yksi hitti, joka sekään ei ollut miekkosten oma kappale. Nythän Monroe ja McCoy ovat paheksuneet ja vähätelleet esim. HIMin suosiota, koska heidän suosionsa perustuu yhteen hittiin...

Joo. Lappalainen kävelevä joulukuusi Antti Hulkko sanoi Ville Valolle Ruisrockissa että "one hit wonder".
Siihen ois kannattanut vastata että "zero hit wonder".

Andy jaksaa jauhaa jostain jenkkien valloituksesta vaikka tosiasia on se että Hanoi Rocksilla ei ole koskaan ollut yhtään pitkäsoittoa top 200:ssa eikä yhtään sinkkua top100:ssa.
Tällä hetkellä korkeimman suomalaisen listasijoituksen jenkeissä on saanut Mike Monroen soolo Not Fakin' it. Listasija muistaakseni 179.
Darude muuten nousi jenkkien sinkkulistalle
ja albumi tulee tekemään uuden enkan.

Mutta joo.
Ylivoimaisesti yliarvostetuin suomalaispumppu on Hanoi Rocks.
Hyi hitto että vetivät kaamean "keikan" Ruisrockissa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viikate:

En tiedä kuin Axl Rosen, joka on joskus maininnut jotain Hanoi Rocksista. Eikä sekään ollut kuin ohimennen maininta. Eikö se ole yliarvostusta, jos kulttibändiä kehutaan maailmanvaltaaja bändiksi? Eikä kovin suuri kulttibändinäkään.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Viestin lähetti Viikate
rapster, saunan takana tavataan... tv: noin 20 Joy Division -äänitteen, muutaman kirjan ja yhden t-paidan omistaja...
No, tämä oli tietenkin vitsi. Onhan JD:n musiikki ehkä ankeaa, mutta tunnelmaltaan ylivertaista. Ja tunnelman kokeminen on aina subjektiivista.
Juu, kyllähän itsekin olen sen kummallisen "JD-fiiliksen" huomannut ainakin jollain tasolla, yliarvostettu bändi silti mielestäni. Mitäs olet mieltä tuosta New Orderista? Toinen bändi, jossa on vähän samaa, eli epäkomppeja ja -rytmejä, kummallista laulua ja kirkunaa ja pompompompom-bassokuvioita, on Pixies. Vaikka vertaukseni ontuu, on se lajissaan mielestäni huomattavasti Joy Divisionia lahjakkaampaa - heillä on jopa tarttuvia riffejä!


Mayhem - norjalaisblackin kulttinimi, jonka henkinen vaikutus genreen on varmasti ollut valtava, mutta musiikillisesti se jäi jalkoihin jo monelle aikalaiselleen. De Mysteriis Dom Sathanas on ihan viihdyttävää kuunneltavaa epäinhimillisen vokalisoinnin ansiosta, mutta muiden levyjen kohdalla on tullut mieleen, että jos aloitteleva bändi kuulostaisi tältä, se ei välttämättä pääsisi edes levyttämään.
Sinullakin on laaja musiikkimaku? Arvostan sitä ihmisessä. Tuo, mitä turiset Mayhemistä on aivan totta. Monelle se on ainoa, alkuperäinen ja oikea, minulle paskoja saundeja ja huonoja biisejä. Immortalkin ansaitsee arvonsa paremmin.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Tässä muutama jotka ovat todella surkeita näin kauniisti sanottuna. Näitä tuntuu ainakin radiotoimittajat arvostavan, mutta meikä itse ei sulata.

- YUP, sanoitukset ja kaverin lauluääni on suolesta. Yrittää olla niin taiteellista niin taiteellista...

- CMX, samaa tavaraa jupin kanssa hieman eri paketissa. Lyhyesti: Sontaa.

- Ultra Bra, mikä voisi nimetä itsensä Ultra pas... tulee mieleen kommunistien laulut. Siis voi hel...sinki! Liian kovaa ja korkeelta, ja sanoitukset persiistä.


Nämä kolme ovat aika ylivoimaisia mun listassa, mutta perässä tulee esimerkiksi Trio Niskalaukaus, skinejä jotka ovat päässeet levyttämään. Ja tietenkin Hanoi Rocks, saivat todella pienen hitin oliko se nyt CCR:n vanhasta hitistä. Ja Andy ja Monroe menevät vielä haukkumaan HiM:ä ja Darudea siitä, että heillä on vain yksi hittibiisi. Mitäs HR:lla oli? Tosin vuonna -99 törmäsin kyllä heidän levyyn Sam The Record Man:ssa joka on Toronton kuuluisin levypulju.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Stolk-2
Viikate:

En tiedä kuin Axl Rosen, joka on joskus maininnut jotain Hanoi Rocksista. Eikä sekään ollut kuin ohimennen maininta. Eikö se ole yliarvostusta, jos kulttibändiä kehutaan maailmanvaltaaja bändiksi? Eikä kovin suuri kulttibändinäkään.

Manic Street Preachers on aika usein maininnut ne nuoruuden suosikeikseen sekä jo kuopattu (?) Skid Row. Ensin mainituilla Hanoi-vaikutteet taisivat näkyä oikeastaan vain Richey Jamesin ja Nicky Wiren alkuaikojen lookissa.

Sekä ainakin yhden Hanoi kokoelman kansilehdillä Backyard Babiesin laulaja (ei muistu nimi mieleen) suitsuttaa niitä kovasti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Clark Kent
Nämä kolme ovat aika ylivoimaisia mun listassa, mutta perässä tulee esimerkiksi Trio Niskalaukaus, skinejä jotka ovat päässeet levyttämään.

Tähänkin olisi mukava saada hieman perusteluja. (muutakin kuin ulkonäöllisiä)
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moto:

Eiköhän tuohon Glam-lookkiin kuitenkin ole suurimpia vaikuttajia New York Dolls sekä Aerosmith. Siis ei välttämättä tässä tapauksessa, siis yleisemmin. Ei ole kovin paljon vaikuttanut, jos on vaikuttanut vain pukeutumiseensa. En vihaa HR:sia, mutta heidän mainetekojaan on liioiteltu suuresti.

Tarkoittavatko he sitä Gary Moore, Phil Lynott jne. Skid Rowta. Tuskin tarkoittivat Sebastian Bach SR:ta. Muita Skid Rowta en tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös