Frank Banham SaiPaan!

  • 32 175
  • 173

Aksu

Jäsen
Frank on parantanut peli peliltä. Näillä näytöillä olen valmis antamaan koko kauden aikaa, kahdestakin syystä. Ensimmäiseksi tuo mainittu paraneva peli (herra kuntoutuu kyllä) ja toiseksi uuden ulkomaalaisen hankinta pitää sisällään aina riskin ja toisaalta meidän hyökkäyskalustossa yhdenkin Frankin tasoisen pelaajan edes muutaman pelin kestävä vajaus voi olla kohtalokas. Kyllä tästä hyvä tulee, varsinkin kun Sachl on tervehtynyt alkukauden vaivoista.
 

theref

Jäsen
Kuten moni muukin on jo sanonut, Frank parantaa peli peliltä.

Laukaus on alkanut lähtemään vanhaan malliin, joka paikasta. IFK-pelissäkin 10 laukausta ja se on jo oikein hyvää luokkaa, vaikka noista puolet olikin hieman epätoivoisia. Laukauksista niitä maaleja kuitekin tulee.

Nyt Banham alkaa pelaamaan yv:ssäkin sillä paikalla millä pitääkin. Maalista katsottuna oikealla laidalla, maila koko ajan pystyssä, josko kiekko vaikka tulisi lapaan?

Tässä vaiheessa ei mielestäni ole mitään syytä edes harkita Banhmanin poislaittamista, sen sijaan vastuun ja peliajan lisääminen varmasti vielä parantaa pelituntumaa, kuntoa ja lopputulosta.

Frank tulee vielä ja 20 maalia ei ole mikään mahdottomuus, itse asiassa oikein toivottua ja odotettua.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Frank ei kuulemani mukaan ole mikään joukkuepelaaja, mutta herran lujaa ja usein lähtevä laukaus pitää hänet joukkueessa. Yhdyn therefin näkemyksiin kauden maalimääristä, tuota luokkaa se tullee olemaan.

Kokonaan eri asia on, kuinka kauan herra joukkueessa viihtyy. Nyt on kuitenkin meidän vuoromme nauttia hänen saavutuksistaan.
 

Juanito

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Tulppu
Frank ei kuulemani mukaan ole mikään joukkuepelaaja, mutta herran lujaa ja usein lähtevä laukaus pitää hänet joukkueessa.

Vai niin. Minä taas olen kuullut että Frank on todella mukava ja maanläheinen kaveri. Ja vielä senkin, että minkäänlaisia diivan elkeitä miehestä ei saa hakemallakaan. Myös monen tälläkin palstalla tuomitsema, Pelicans pelissä otettu 2+10 minuuttia joukkuekaverin puolustamisesta vaikuttaisi minusta nimenomaan Joukkuepelaajan tekemisiltä. Ei kai iso palkka tai NHL-kokemus tee pelaajasta automaattisesti huonoa joukkuepelaajaa. Jokereista mies lähti kesken kauden, mutta muistaakseni tuolloinkin kyseessä olivat perhesyyt. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Tulppu
Frank ei kuulemani mukaan ole mikään joukkuepelaaja, mutta herran lujaa ja usein lähtevä laukaus pitää hänet joukkueessa.

Juanito tuossa korjasikin tuota väitettä. Itsekin olen kuullut kaikilta Frankin tuntevilta, että hän on todella mukava kaveri ja ollut joukkuetovereidensa keskuudessa pidetty niin Bluesissa kuin Jokereissa. En siis näe mitään syytä, miksi näin ei olisi myös SaiPassa.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näyttää siltä, että olemme kaikki oikeassa, edellisen viestini surkean kieliasun johdosta.

Frank voi olla mukava, sosiaalinen ja pidetty joukkuetoveri, sitä en kiellä. Hän ei kuitenkaan ole joukkuepelaaja pelillisessä mielessä, eli pelaa ns. miten itse näkee parhaaksi, valmentajan neuvoista ainakaan suuremmin välittämättä.

Tätä tarkoitin.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Tulppu
Näyttää siltä, että olemme kaikki oikeassa, edellisen viestini surkean kieliasun johdosta.

Frank voi olla mukava, sosiaalinen ja pidetty joukkuetoveri, sitä en kiellä. Hän ei kuitenkaan ole joukkuepelaaja pelillisessä mielessä, eli pelaa ns. miten itse näkee parhaaksi, valmentajan neuvoista ainakaan suuremmin välittämättä.

Tätä tarkoitin.

Lässyn lässyn. Banham pelaa parhailla avuillaan, eli hirvittävällä laukauksellaan ja lujalla taistelulla. Turha Frankia on käskeä ruveta hurjiin vujtek-kynäilyihin, sillä Frankin työ on hakeutua hyvään laukaisupaikkaan ja virittää. Tuo työ tuo SaiPalle noin 20-25 maalia kaudessa.

Joukkue koostuu joukkuepelaajista ja huippuyksilöistä. Frank on kumpaakin.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Tämän päivän Etelä-Saimaassa Mälkiä kertoo että ei ole tyytyväinen Banhamiin. Banham ei pelaa Mälkiän mukaan joukkueelle. Onkohan Frankilla alkanut jonkilainen lähtölaskenta joukkueessa. tulos tai ulos?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti MetalMac
Onkohan Frankilla alkanut jonkilainen lähtölaskenta joukkueessa. tulos tai ulos?
Samaa mietin minäkin ja ennen kauden alkuahan oli puhetta, että jos Banham ei kykene olemaan odotettu vahvistus, niin ulos vaan ja uutta ukkoa tilalle! Olen aivan samaa mieltä siitä ja Mälkiä varmasti tietää mitä tahtoo, joten toivon että jos FB lähtee, niin uutta miestä on jo katseltu tilalle.

Todeta täytyy vielä että vaikka Banham SaiPan kultakypärä onkin, niin tehot ja nimenomaan tuo maalimäärä ovat olleet pettymys, sillä Frankilta jos keltä tiukoissa paikoissa niitä maaleja odottaa, mutta riskit oli jälleen kerran tiedossa. Ei se pelaa joka pelkää, sanotaan.

Muutoksia on ehdottomasti tapahduttava kuitenkin, tähän ei voida jäädä sillä se VOI todellakin vaarantaa kauden. Nyt olisi vielä asioita tehtävissä... toivottavasti pikaisesti.
 

Pioneer

Jäsen
Jos Mälkiä on Banhamin esityksiin pettynyt, niin mitäköhän Mälli sanoo Kokon, Sachlin, Kermanin, Viitaluoman, Pekkalan jne. otteista?

Banham on minun silmääni ollut yksi niistä ainoista SaiPa-hyökkääjistä, kuka on oikeasti kyennyt luomaan vaarallisia tilanteita vastustajan maalille - ja jopa ajoittain viimeistelemään niistä!

Jotenkin vaikuttaa siltä, että Mälkiä yrittää kasata koko joukkueen ongelmia yhden pelaajan niskaan. Johan Mälkiä taitavasti tätä korttia ajoi ennen kauden alkua sisään, todetessaan Banhamin olevan jonkinlaisella koeajalla. Tyyliin jos joukkueella menee rupeaa menemään paskasti, niin Banham veks ja taas päästään puhtaalta pöydältä liikenteeseen. Tämä voi olla hyvinkin kaukaa haettua, mutta näin tuo minun silmiini näkyy.

Sopisi Mälkiä&Järvenpää-kaksikon keskittyä avaamaan koko joukkueensa takalukkoa parhaan pistemiehen alasajon sijaan. Kyllä Banhamin 20 maalille käyttöä on muuallakin, jos ei SaiPaan kelpaa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni nyt SaiPan kannattaa jopa harkita Frankin sopimuksen purkamista ja hommata tilalle se kauan kaivattu ykkössentteri. Jos rahat eivät riitä sekä Banhamin pitämiseen että sentterin hankintaan, olen ehdottomasti Frankin poistamisen kannalla. Banham ei kuitenkaan ole kovin monipuolinen pelaaja. Hän ei pysty luomaan itselleen tekopaikkoja eikä toistaalta ole myöskään mikään huikean lähtönopeuden omaava snaipperi, jolla olisi maagiset kädet.
 
Viimeksi muokattu:

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei Frankille lähtölaskenta ole alkanut, miehen hyvä laukaus ja yrittäminen pitävät hänet joukkueessa. Aivan kuten ylempänä kirjoitin. Suhteet valmennusjohtoon on kuitenkin syytä pitää kunnossa, uskoisin että niin omapäinen pelaaja kuin Frank (kommenteista päätellen) onkin, tilanne korjautuu pian.
 

Kiwwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Birkku
Mielestäni nyt SaiPan kannataa jopa harkita Frankin sopimuksen purkamista ja hommata tilalle se kauan kaivattu ykkössentteri. Jos rahat eivät riitä sekä Banhamin pitämiseen että sentterin hankintaan, olen ehdottomasti Frankin poistamisen kannalla. Banham ei kuitenkaan ole kovin monipuolinen pelaaja. Hän ei pysty luomaan itselleen tekopaikkoja eikä toistaalta ole myöskään mikään huikean lähtönopeuden omaava snaipperi, jolla olisi maagiset kädet.

Mitä itse olen tehnyt havaintoja niin Saipan suurin ongelma ei todellakaan ole pelin tekemisessä ja paikkojen luomisessa vaan ihan yksinkertaisesti viimeistelyssä. Ja tähän ongelmaan ei ole oikea vastaus vaihtaa joukkueen parasta maalintekijää pois. Etenkin ylivoimalla Banham on mies paikallaan.

Toki olen kyllä samaa mieltä ettei Banhamista ole yksinään pelien ratkaisijaksi ja tarvitsee ketjukavereidensa apua enemmän kuin esim. huippukunnossa ollut Machulda joka kävi tökkäämässä parit maalit itsekseen. Mielestäni on vain hemmetin riskaabelia heittää varma maalipyssy pois ja toivoa että saadaan tänne joku peliä tekevä sentteri joka osaa vielä viimeistellä. (sellaisia ei ole markkinoilla ihan hirveesti liikkeellä).

Ja muutenkin aika naivia luulla että yhtä pelaaja vaihtamalla Saipan ongelmat ratkeavat. Tarvittaisiin heräämistä laajemmalla rintamalla ennenkuin toivo paremmasta rupeaisi heräämään. Tietysti jotain on tehtävä kun peli ei kulje ja mitä ilmeisimmin valmentajaa ei vaihdeta niin ainoaksi vaihtoehdoksi varmaan jää alisuorittavassa joukkueessa kalleimman(?) pelaajan vaihto.
 

theref

Jäsen
Mielenkiintoista tekstiä Mälliltä.

Mälli ei siis ole tyytyväinen Frankin esityksiin ja mainitsee tämän oikein nimeltä.

Entä muut kokeneet alisuorittajat: Kokko? Pekkala? Hirvonen? Kauppinen? jne. Onko heitä herätelty?

Auttaisiko Salpa-Safarit? Saunailta?

Koko joukkueen olisi syytä herätä, NYT!

Liigan TOP3-laukojat määrässä mitattuna:

1. Kantor Robert, Tappara 62
2. Wilson Landon, Blues 55
3. Banham Frank, SaiPa 55

Seuraava SaiPalainen:

29. Kerman Kalle, SaiPa 34

Tarvitaanko lisää laukauksia? Vai laatua laukauksiin?

Frank jatkakoon ainakin minun mielestäni vielä hetken aikaa. Ei todellakaan ole heikoin lenkki!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Olen samaa mieltä reffin kanssa. Ei Frank ole ollut huono, jos ei nyt erikoisesti ole loistanutkaan. Alusta lähtien tiedettiin millainen Frank on pelaajana. Hän laukoo, laukoo ja laukoo. Muiden pelaajien tehtävänä on tarjoilla hänelle kiekkoja, joita laukoa.

Joukkueessa on useita pelaajia, joilla olisi paljon enemmän parannettavaa kuin Frankilla. Pekkala, Kokko ja Hirvonen ovat olleet huonoja. Pekkalan kohdalla huonous tosin ei yllätä. Uusista kavereista Viitaluomankin pitäisi pystyä näyttämään, että on sen kahden vuoden pahvin arvoinen.

Sentteritilanne on kimurantti. Uusi keskushyökkääjä pitäisi saada, mutta kun ulkomaalaiskiintiö on täynnä ei ulkomaalaista voida hankkia, ellei jotain kaveria panna pihalle. Frankista en mielelläni vielä luopuisi, joten Gabinet lienee se, joka olisi ensimmäisenä lähtökuopissa. Timosen loukkaantumisen jälkeen Gabinetiakaan ei olisi oikein varaa päästää pois.

Helpointa olisi, jos jostain löytyisi kotimainen huippusentteri ja jostain saataisiin rahaa tämän värväämiseen. Noh, niitä senttereitä ei taida kuitenkaan olla saatavissa, eikä kyllä sitä rahaakaan taida olla :(
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Jep, Pioneerilla ja therefillä on hyviä pointteja. Omasta mielestäni Banham on esiintynyt kotiotteluissa ihan mallikkaasti, ja etenkin Ässät-pelissä oli joukkueen paras pelaaja. Banhamista jotenkin näkee, että hän haluaa tehdä paljon maaleja. Äkkiseltään luulisi että se on hyvä piirre, mutta kaipa Mälkiä sitten osaa parhaiten näitä Banhamin joukkueelle pelaamisia arvioida.

Ihmetyttää vaan kun esim. Kauppisesta tai Pekkalasta ei ole ollut samanlaisia kommentteja, vaikka molemmat ovat olleet aika vakuuttavasti pihalla. Toki Banhamilta pitää vaatia paljon jo palkkapussin takia, mutta jotenkin tämä on ihmeellistä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Bauer

Ihmetyttää vaan kun esim. Kauppisesta tai Pekkalasta ei ole ollut samanlaisia kommentteja, vaikka molemmat ovat olleet aika vakuuttavasti pihalla. Toki Banhamilta pitää vaatia paljon jo palkkapussin takia, mutta jotenkin tämä on ihmeellistä.

Kuten itsekin ansiokkaasti totesit: Frankiltä pitää vaatia juuri tuon palkkapussin takia. Toinen asia joka laittaa Frankin eri viivalle yllä mainittujen pelaajien kanssa on ulkomaalaiskiintiö. Joukkueessa saa olla vain neljä ulkolaista, joten nämä miehet eivät taistele samoista pelipaikoista kuin kotimaiset pelaajat.

Kun tuossa ylempänä sanoin että Frankin sopimuksen purkamista kannattaa jopa harkita, en tarkoittanut että Frank olisi huono. Hän ei todellakaan ole huono. Mutta jos vaihtoehdot ovat NHL-sentteri tai Banham, kallistun kyllä tuon sentterin puolelle. SaiPa ei mitenkään piehtaroi rahassa, joten tuokin asia saattaa tulla harkintaan juuri tuollaisena kuin sen arvioin.

Sanottakoon vielä että tuo kirjoittamani on pelkkää spekulointia joka on syntynyt omassa päässäni. Voihan olla että mistään ykkössentteristä ei olla edes keskusteltu seurajohdossa.
 

Ropelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ted Raikas

Todeta täytyy vielä että vaikka Banham SaiPan kultakypärä onkin, niin tehot ja nimenomaan tuo maalimäärä ovat olleet pettymys, sillä Frankilta jos keltä tiukoissa paikoissa niitä maaleja odottaa, mutta riskit oli jälleen kerran tiedossa. Ei se pelaa joka pelkää, sanotaan.

Tarvittais joku jakelemaan Frankille. Hyvin on ukko mun mielestä pelannut. Hoitanut alotuksia paremmin kuin kukaan senttereistä.
Mun mielestä on todella naurettavaa haukkua pelaajia julkisesti lehtien palstalla... eiköhän SaiPassa olisi kaikkien aika katsoa peiliin. Tommonen julkinen syyllisten etsiminen ei ainakaan lisää pelaamisen helpoutta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ropelli
Tarvittais joku jakelemaan Frankille. Hyvin on ukko mun mielestä pelannut. Hoitanut alotuksia paremmin kuin kukaan senttereistä.
Kaikkein ideaaleintahan minusta olisikin se että Sachlin ja Banhamin täydennykseksi saataisiin joku todella ovela ja loistosyöttöjä antava kaveri tyyliin Harkins. Sellaiseen vaan tuskin on varaa, ellei potkita pihalle joku kallis kaveri ja on tietysti epävarmaa olisiko siltikään varaa palkata ihan mitä tahansa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
Viestin lähetti Ted Raikas
Kaikkein ideaaleintahan minusta olisikin se että Sachlin ja Banhamin täydennykseksi saataisiin joku todella ovela ja loistosyöttöjä antava kaveri tyyliin Harkins. Sellaiseen vaan tuskin on varaa, ellei potkita pihalle joku kallis kaveri ja on tietysti epävarmaa olisiko siltikään varaa palkata ihan mitä tahansa.

Meiltä sais tämän Macleanin... tosin haluan Banhamin vaihdossa!
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Hemmetin pettynyt olen ollut, ettei Sachlista ole ollut Banhamin ruokkijaksi, kuten itse vilpittömästi odotin. Tosin, en sitten tiedä olenko odottanut Sachlilta liikoja. Ehkä viime kauden hienot hetket vääristivät kuvaa ruokkijana.

Mihin ovat jääneet ne huippupassit poikkikentän ylivoimalla b-pisteen kaarelle, josta Banham Bluesissa ja Jokereissa latoi liukihihnalta maaleja? Näin varsinkin Espoossa. Mielestäni Banhamia pitäsi käyttää ehdottomasti enemmän ylivoimassa siinä roolissa minkä hän osaa, laukojana.

Ässä-pelissä ainakin pari kertaa toistunut tilanne: Aloitusvoitto vastustajan päädyssä, kiekko pakille (Kokolle, Forrestia turha odottaa tähän jakelemaan himopassejaan, kuten itse toivoisin) SaiPan pelatessa ylivoimaa. Banham odottaa maila pystyssä Langkowsta katsottuna oikealla puolella. Mitä tekee Kokko? Ottaa liikkuvat taakse ja laukoo lörpyn maalille, joka tuntui jäävän vielä lihamuuriin maalin edessä. Ei tarvitsisi mielestäni olla mikään järjen jättiläinen tajutakseen, että kiekko kannattaisi syöttää yhdelle liigan kovimmista laukojista. Näin ei kuitenkaan tapahdu.

Kahdessa viime kotiottelussa Banhamin päästessä kunnolla lataamaan ylivoimalla, on verkko huutanut armoa. Vieraspeleissä näin ei ole käynyt. Pelejä en ole kuitenkaan JYP-ottelua lukuunottamatta nähnyt, joten vaikea kommentoida syitä tähän.

Itse antaisin Frankille aikaa. On taistellut esimerkillisesti ja Mällin puheet omaan pussiin pelaamisesta ovat IMO kummallisia. Sekin kaiketi on omaan perseeseen katsomista, kun omia teloneita vastustajia käydään näpäyttämässä hanskoitta, selvä.

Mälliä en ymmärrä, että menee puhumaan tuollaista toimittajille julkisiin tiedotusvälineisiin. Eipähän tosin ole ensi kerta, kun en Mälliä ymmärrä, vaikka onkin saanut paljon hyvää aikaan. Tästä nyt kuitenkaan ei kenenkään tarvitse vetää palkoa nenään, minun ei todellakaan tarvitsekaan ymmärtää.
 

Juanito

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pioneer

Jotenkin vaikuttaa siltä, että Mälkiä yrittää kasata koko joukkueen ongelmia yhden pelaajan niskaan. Johan Mälkiä taitavasti tätä korttia ajoi ennen kauden alkua sisään, todetessaan Banhamin olevan jonkinlaisella koeajalla. Tyyliin jos joukkueella menee rupeaa menemään paskasti, niin Banham veks ja taas päästään puhtaalta pöydältä liikenteeseen. Tämä voi olla hyvinkin kaukaa haettua, mutta näin tuo minun silmiini näkyy.

Samaa mieltä. Onkohan Banham hankittu SaiPaan ilman Mälkiän suostumusta, vai mikä ihmeen motiivi Mällillä tässä oikein on? Tuntuu että Mälli arvostelee aina tilaisuuden tullen Banhamia julkisuudessa. Tai sitten toimittajat taas kerran kuulevat mitä haluavat kuulla. Joka tapauksessa aika erikoisia kommentteja päävalmentajalta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin TPS-SaiPa ottelun jälkeen Mälkiä kehui Banhamia ja tämän peliä. Ota näistä lausunnoista sitten selvää. Merkitseekö tämä nyt sitten sitä että Banham jatkaa, vai merkitseekö Mälkiän "kehut" että Fränkien lähtölaskenta on jo alkanut...

Mietin myös sitä että miten mahtaa Banham suhtautua itse siihen että SaiPa tarpoo suossa, olen käsittänyt että kyseessä on voittamiseen tottunut kanukki... vaikkakin mies itse valitsi SaiPan saadakseen pelituntumaa ja vastuuta ja sitä kyllä tuleekin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Viestin lähetti Ted Raikas

Mietin myös sitä että miten mahtaa Banham suhtautua itse siihen että SaiPa tarpoo suossa, olen käsittänyt että kyseessä on voittamiseen tottunut kanukki... vaikkakin mies itse valitsi SaiPan saadakseen pelituntumaa ja vastuuta ja sitä kyllä tuleekin.
Mies varmasti ymmärtää, että joukkueen resurssit ovat mitä ovat ja onhan hän nähnyt aiempina vuosina SaiPan tason, kun on kerta liigassa pelannut. Eiköhän miehen motiivit tulla SaiPaan olleet suuri vastuu ja peliaika. Käsittääkseni mies on jossain näin sanonutkin, että rahaa olisi voinut jostain muualta saada enemmänkin. Tuosta häviävässä joukkueessa pelaamisesta vielä, että eihän mies nyt missään glooriassa päässyt Blyyssissäkään kylpemään, en nyt muista joukkueen sarjasijoituksia vuosilta kun Banhan on siellä pelannut, mutta eivät ne kai mitään huiman korkeita olleet?
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Blues sijoittui Banhamin siellä pelatessa yhdeksänneksi, joten eipä se voittokulkua silloinkaan ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös