Facebook

  • 994 054
  • 3 109

Alejandro

Jäsen
Amazonin palvelimissa taisi olla myös väliaikaista ongelmaa, sillä meidän ahkera robotti-imuri ei meinannut lähteä siivousreissulle edes pakottamalla.

Onhan tässä tosiaan riskejä, kun tietotekniikassa lähes kaikki palvelut ovat edes jollakin tapaa muutaman jenkkifirman takana.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näköjään toimii nyt mutta koska minäkin luulin että tili kaapattu niin nollasin salasanan kolmesti. Liekkö se alkuperäinen käytössä kun puhelin ei kysynyt mitään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pääsin normi salasanalla minä ainakin. Ei kelpuuttanut siis vaihtoyrityksiäni. Instagram käy vähän hitaammalla vieläkin.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Pääsin normi salasanalla minä ainakin. Ei kelpuuttanut siis vaihtoyrityksiäni. Instagram käy vähän hitaammalla vieläkin.
Yritin vaihtaa salasanaa, mutta ei lähetä kaksivaiheisen kirjautumisen toista koodia puhelimeen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tietokoneella kun menin sisään niin mulla taas toimi uusi salasana ja herjasi aluksi kun kokeilin vanhaa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Cloudflarella kai ongelmia, että ei ehkä historiallisesti ole Metan syy.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
No nyt niitä koodeja alkoi sitten tulemaan puhelimeen 10 sekunnin välein. Ja kun pääsin kirjautumaan, niin FB:n ilmoitukset on täynnä varoituksia, että joku yritti kirjautua sisään tililleni.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ois kestäny kauemmin, mä niin nautin tästä kun jotkut ihawwarmaa oikeasti ragennut ilmaisista palveluista :D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Facebookin alamäen ehkä konkreettisin osoitus ovat ainakin omaan feediini tulevat "Sinulle ehdotettua"-julkaisut. Näitä tulee sellainen kautta selaillessa nykyään aivan helvetisti, ja kaikki ovat silkkaa paskaa, kuten jotain mukahauskoja sarjakuva- tai ohjelmointimeemejä. Mistä tuo tekoälyttömyys lienee edes kuvitellut minun olevan noista kiinnostunut... Katson itse asiassa paljon mieluummin feedissä olevia mainoksia kuin noita. Mainoksissa on jopa kuskus jotain kiinnostavaa.

Vaikka noihin klikkaisi "näytä vähemmän" tai "piilota", niin saattaapi sama ehdotus tulla jo kohta uudestaan feedissä vastaan. Sovelluksella noiden määrä on vähäisempi, mutta siinä on taas toinen vika... Linkit avataan sovelluksen omassa selaimessa, vaikka asetuksista olisi valittu ulkoisessa selaimessa avaaminen.

Minä silti vielä roikun tuolla. Paras paikka tuo on kaikesta huolimata edelleen monen itselle tärkeän asian seuraamiseen, vaikka palvelu koko ajan huonontaa itseään.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sovelluksella noiden määrä on vähäisempi, mutta siinä on taas toinen vika... Linkit avataan sovelluksen omassa selaimessa, vaikka asetuksista olisi valittu ulkoisessa selaimessa avaaminen.
Tuo muuttui mullakin. Ennen sai asetuksista muutettua, että linkit avautui aina ulkoisessa selaimessa. Enää ei tuota taida olla tai sit en vaan löydä mistä se laitetaan päälle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo muuttui mullakin. Ennen sai asetuksista muutettua, että linkit avautui aina ulkoisessa selaimessa. Enää ei tuota taida olla tai sit en vaan löydä mistä se laitetaan päälle.

Minulla se löytyy sovelluksesta seuraavasti: valikko --> asetukset ja yksityisyys --> asetukset --> mediasisältö. Siellä on sitten alimpana "Avaa linkit ulkoisessa selaimessa". Mutta eipä tuon ruksimisella ole mitään merkitystä, kun tuo mulkvisti ei tuosta asetuksesta välitä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Minulla se löytyy sovelluksesta seuraavasti: valikko --> asetukset ja yksityisyys --> asetukset --> mediasisältö. Siellä on sitten alimpana "Avaa linkit ulkoisessa selaimessa". Mutta eipä tuon ruksimisella ole mitään merkitystä, kun tuo mulkvisti ei tuosta asetuksesta välitä.
Tuon löysin minäkin. Ei mitään vaikutusta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Android-kännykkä ja sovellusten sulkeminen kesken julkaisun. Kirjoittelin jo jonkin matkaa siis julkaisua ja sitten piti rientää toisaalla, joten painoin vain näytön pois päältä, koska säilyyhän ne tekstit siellä. Piti jatkaa sitten kirjoittamista heti. Vaan en jatkanut, ja suljin sitten ajatuksissani kaikki pois. Mielestäni joskus ne kesken jääneet ovat pompahtaneet sovelluksen uudelleen avatessaan siihen näytölle, mutta ei näy eikä kuulu. Tallennetuissakaan ei ole, kaiketi, koska en tallentanut. Muuta mahdollisuutta palata viestiin?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä silti vielä roikun tuolla. Paras paikka tuo on kaikesta huolimata edelleen monen itselle tärkeän asian seuraamiseen, vaikka palvelu koko ajan huonontaa itseään.

Ainakin hyvin moni oma tuttu on messingerin yhteistiedoissa, mutta en tiedä sitten niiden puhelinnumeroita tai muita yhteistietoja, jos lopettaisi käytön kokonaan niin yhteydenpito loppuisi melkein koko tuttavapiiriin. Eikä kyllä hajua onko joku jossain toisessa palvelussa, muutama varmaan instagramissa, joka kanssa vähän samaa kokenut ilmeisesti kun facebook, muut palvelut taitaa olla enemmän tai vähemmän sitten nuorison hallussa mutta miten me yli +30v.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
muut palvelut taitaa olla enemmän tai vähemmän sitten nuorison hallussa mutta miten me yli +30v.

Tässäkin menee jonkinlainen välitilan porukka. Moni meistä Face-märisijöistä on jotain 30-50-vuotiaita, ja aina vaan palaamme sinne Faceen, koska on vähän pakko. Tämän yli menevät melkeinpä unohtavat koko muun internetin jo, koska Facessa on melkein kaikkien sivut. Kärjistän hieman.

Instagraminkin keski-ikä nousee koko ajan, ja minulle nykyään pommitetaan tuollakin aika paljon viestiä. Tuo vaan vähän pielessä vielä, kun aktiiviajatkaan ei mene aivan oikeissa yksiköissä. :D Nytkin kaveri on ollut viimeksi aktiivinen 41 kuukautta sitten, vaikka oikeasti tuo tarkoittaa minuutteja. Pikkujuttuja.

Mutta tuokin pätee itselläkin, että monille en oikein suostu jakamaan puhelinnumeroani, ja siksi mese mieluummin kuin whatsapp.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Alkuviikosta törmäsin useamman kerran mainoksiin mallia "Kampanja S-pankki", joissa luvattiin tuhannen euron ostoseteliä. En tietenkään olettanut sellaisia saavani mutta mielenkiinnosta klikkasin linkkejä, että mikähän kusetus tai paska-arvonta mahtaa tällä kertaa olla kyseessä. Noh, epämääräisten paska-arvontojen tai tilausansojen sijaan nyt olikin tarjolla ihan rehellisen suoraa verkkopankkitunnusten kalastelua.

Raportoin nämä kaikki, ja päivän parin viiveellä sain kolme vastaavaa ilmoitusta:

Emme poistaneet mainosta
Pidämme tarkistusprosessimme niin reiluna kuin mahdollista käyttämällä samoja mainosnormeja ilmiantojen tarkistuksessa.
Tarkastimme ilmiantamasi mainoksen ja totesimme, että se ei riko mainosnormejamme.
Koska ilmiannoit sen, emme näytä sitä sinulle enää. Voit myös vaikuttaa näkemiisi mainoksiin piilottamalla mainoksia tai muuttamalla mainosvalintojasi.
Jos olet eri mieltä päätöksestämme olla poistamatta mainosta, voit pyytää tarkistusta asiaan.
Eli joko Metassa kukaan ei osaa tulkita suomen kieltä edes Googlen kääntäjän tms. avustuksella tai sitten ei vaan kiinnosta, kun rikollisiltakin saa mainosrahaa. Eli mitä virkaa koko FB:n vasikointinapilla on, jos edes näinkään päivänselvät tapaukset eivät johda mihinkään? VMP.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli joko Metassa kukaan ei osaa tulkita suomen kieltä edes Googlen kääntäjän tms. avustuksella tai sitten ei vaan kiinnosta, kun rikollisiltakin saa mainosrahaa. Eli mitä virkaa koko FB:n vasikointinapilla on, jos edes näinkään päivänselvät tapaukset eivät johda mihinkään? VMP.

Katkaisi tulot facebookilta niin sen takia noita ei taideta poistaa, sama on vaikka näiden huijaus tokmanni arvontojen ja muiden kanssa, viimeaikoina on myös paljon näkynyt esimerkiksi näitä valeuutisia jostain kadonneista henkilöistä mutta ihan sama ilmiantaa noita kun hyöty on ihan nolla, ainoastaan ryhmän ylläpitäjille noita kannattaa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joskus aikaisemminkin ollut vastaavia mutta nyt taas oma Facebook seinä ruvennut täyttymään mainoksilla jotka on tehty näyttämään Iltalehden tai vastaavan uutisilta, näissä on sitten kaikissa joku erilainen Maria Hintikkaan liittyvä "kohu-uutinen". En ole viitsinyt klikata että mihin johtavat mutta ainakin joskus näitä on käytetty kryptovaluutan markkinointiin. Ilmiannoin mainokset Facebookille mutta jos vanhat merkit pitävät paikkaansa niin tulee vaan ilmoitus että emme havainneet mitään ongelmaa mainoksessa.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Joskus aikaisemminkin ollut vastaavia mutta nyt taas oma Facebook seinä ruvennut täyttymään mainoksilla jotka on tehty näyttämään Iltalehden tai vastaavan uutisilta, näissä on sitten kaikissa joku erilainen Maria Hintikkaan liittyvä "kohu-uutinen". En ole viitsinyt klikata että mihin johtavat mutta ainakin joskus näitä on käytetty kryptovaluutan markkinointiin. Ilmiannoin mainokset Facebookille mutta jos vanhat merkit pitävät paikkaansa niin tulee vaan ilmoitus että emme havainneet mitään ongelmaa mainoksessa.
Sama, mutta nämä "kohut" liittyvät Ella Kanniseen. Ja kyllä, ovat kryptovaluutan mainontaa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä silti vielä roikun tuolla. Paras paikka tuo on kaikesta huolimata edelleen monen itselle tärkeän asian seuraamiseen, vaikka palvelu koko ajan huonontaa itseään.
Aika pitkälti sama juttu. Monessa suhteessa edelleen ihan toimiva palvelu, mutta on mennyt lyhyehkössä ajassa valtavasti huonompaan suuntaan.

Feedi on nykyisin täynnä jotain aivottomia "5 minute crafts" -videoita tai typeriä ai:lla väännettyjä kuvia milloin mistäkin. Alkaa se vähäkin hyödyllinen pikkuhiljaa hukkua tuon tauhkan alle.
 

Crank

Jäsen
Tavaran myymisen suhteen olen viime aikoina hyödyntänyt Facea enemmänkin, muutoin juuri mitä yllä mainitaan, että jos jonkinmoisen epäkiinnostavan ryhmän julkaisua tulee vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös