Eroa-armeijasta.fi?

  • 36 242
  • 303

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Silla alueella Israel on oppinut, 80 % kayttovedesta tulee Valimeresta. Yhden puhdistamon saa rakennuttua noin viikon sotimisen kustannuksella.

JOL

Tavallaan aika sivuseikka, etenkin niillä alueilla joilla ei ole samanlaisia pohjavesivarantoja kuin vaikka Suomella, tullaan vedestä käymään isoja sotia. Jos ei vesivarantojen, niin sitten vedenpuhdistimoiden ja putkien hallinnasta.

Israel on muuten tässäkin oppinut, Ruotuväki kirjoitti jo vuosia sitten siitä, miten Israel on tehnyt pitkälle suunnitelmat siitä, miten vihollisen vedensaantia vaikeutetaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Naurattaa tämä Aseistakieltäytyjäliiton fiilistely, että katsokaa kun jo näin monta sataa henkeä on eronnut reservistä (joka tietysti ei edes poista velvoitetta osallistua maanpuolustukseen, kuten PV taannoin tiedotti) ja että tänä vuonna määrä saattaa kohota jopa tuhanteen! Miettikää hei, tuhat, "mieletön juttu" sanoisi Jorma Uotinen!

Samaan aikaa PV itse "erottaa" aktiivireservistä satoja tuhansia miehiä...

Kyllähän tämä on niin marginaalihommaa, että Vartiotornin jakajat ja tunnuksettomia hautausmaita vaativat aktiivit alkavat vaikuttaa kovilta ammattilaisilta.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Naurattaa tämä Aseistakieltäytyjäliiton fiilistely, että katsokaa kun jo näin monta sataa henkeä on eronnut reservistä (joka tietysti ei edes poista velvoitetta osallistua maanpuolustukseen, kuten PV taannoin tiedotti) ja että tänä vuonna määrä saattaa kohota jopa tuhanteen! Miettikää hei, tuhat, "mieletön juttu" sanoisi Jorma Uotinen.


Itse erosin reservistä alkuvuodesta, ja tiesin kyllä ihan hyvin ettei velvoitetta maanpuolustustukseen voi paeta, mutta sitä ei tarvitse tehdä aseellisesti ja se riittää minulle. Sotaan liittyvä tappaminen on sen verran yksioikoisten tyyppien touhua, etten tahdo siihen osallistua.

Ja sinänsä minusta on hienoa että reservistä eroavien määrä on jatkuvassa kasvussa, jotain pientä heräämistä on tapahtumassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Ja sinänsä minusta on hienoa että reservistä eroavien määrä on jatkuvassa kasvussa, jotain pientä heräämistä on tapahtumassa.

Minä taas luulen, että tämän vuoden "iso" määrä, eli ehkä saavutettava tuhannen eronneen rajapyykki jää sekin kuriositeetiksi ja johtuu reserviläiskirjeestä. Määrä näissä eroamisissa on muutama sata henkeä per vuosi, joka on lukuna marginaalissa jo verrattuna siihenkin, kuinka monta tuhatta miestä vuosittain siirtyy iän puolesta pois reservistä ja kuinka monta miestä tulee tilalle, saavutettuaan asevelvollisuusiän. Puhumattakaan siitä, että PV-uudistuksen takia käytännössä sadat tuhannet ovat jo ilman mitään varsinaista tehtävää.

Suomen kansan maanpuolustustahdosta on tehty tutkimusta vuosikymmenten ajan ja viime vuosina (aseellinenkin) maanpuolustustahto on itse asiassa pysynyt ennallaan ja jopa kohonnut, ei laskenut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös