Emmerdale

  • 162 696
  • 494

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä siinä ensimmäisen jakson aivan lopussa muuten oli? Ainakin se todennäköinen murha-ase ja matkalaukku.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Knoppitietoutta: komisario Grace Barracloughia esittää Dempsey & Makepeacen jälkimmäinen näyttelijä eli Glynis Barber. Jo jonkin aikaa olen katsellut että jotain tuttua tuossa näyttelijässä on ja sitten vasta alkoikin säkenöimään päässä kun nimen bongasin.
 
Toivottavasti tuo Sammyn lapsi, Samson, ei nyt kuole. Sammylla on kuitenkin ollut jo tarpeeksi vaikeeta, kun menetti jo elämänsä naisen. Nuo Dinglet on kyllä ehdottomasti tämän sarjan parhaita minun mielestäni.

Onhan tuo sarja lähes aina katsomisen arvoinen, asioita tapahtuu aina välillä "puun takaa". Sellaista sen olla pitää.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Jahas, viime päivinä on nähty jos jonkinlaista tapahtumaa. Carlin tunnustus ja Lenin kuolema nyt etunenässä, unohtamatta Harin ja Louisen kuvioita, joskin lopputulos oli sen suhteen varsin odotettu. Nuo kaksi ensinmainittua tuli kyllä ainakin itselle puuntakaa. Alkoi tuo Tomin murhaajan suhteen tapahtunut jahkailu ottamaan jo kupoliin. Nyt siihen tuli taas jonkinlaista eloa. Ennemmin olisin poistanut Pearlin, jotenkin on varsin vastenmielinen akka ollut jo pidemmän aikaa. Leniä ja Ednaa olisin enemmin kokeillut samaan ketjuun.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika rajua kamaa oli tämän päivän jaksoissa, kun tuo Ashleyn ja Laurelin Daniel-vauva kuoli. Odotin vielä eilisen jälkeen että Laurel olisi vain panikoinut turhaan tai Daniel oltaisiin vielä saatu elvytettyä, mutta niin vain siirtyi poikavauva manan majoille.

Tuo tämän päivän eka jakso oli myöskin Clive Hornbyn alias Jack Sugdenin viimeinen. Hornbyhän jäi sairauden vuoksi tauolle sarjan teosta tammikuussa 2008 ja kuoli myöhemmin saman vuoden heinäkuussa. Jännä nähdä, miten tuon asian kanssa menetellään; tuodaanko Jack Sugdenin rooliin joku toinen näyttelijä vai toimitaanko kuten Sethin näyttelijän kuolemankin kanssa, eli Jack kuolisi matkansa aikana? Kahdesta huonosta vaihtoehdosta valitsisin jälkimmäisen, sillä ei tuollaiset kauniitjarohkeat-tyyppiset näyttelijävaihdokset toimisi tässä sarjassa.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Oli tosiaan karu jakso tuo Danielin poistuminen, pienen lapsen isukilla ihan silmä kostui. Varmastikin koskettavin jakso mitä itse olen nähnyt, toisena samanlaisena muistuu mieleen se kun Butch lähti kolarin seurauksena. Silloin ei sentään menty Nessu-osastolle.

Jack tosiaan hävisi sarjasta, tuota en tiennytkään että tuossa oli pidempää sairausjaksoa. Toivottavasti tosiaan Seth-tyyppiseen ratkaisuun päädytään. Tuossa on tosin varmaan vähän miettimistä tiimillä mitä tehdä Victorialle kun jäi nyt ikään kuin orvoksi ja Andykin on linnassa, varmaan kuitenkin farmille siirtyy eikä Dianen nurkkiin. No siitähän tuon näkee.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jäänyt viime emmerit katsomatta. Näköjään Matthew King on kuollut, voisko joku lyhyesti kertoa mitä tapahtui ? kiitos jo etukäteen vastauksesta.
 
Jäänyt viime emmerit katsomatta. Näköjään Matthew King on kuollut, voisko joku lyhyesti kertoa mitä tapahtui ? kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Yritti muistaakseni ajaa autolla Carlin päälle, mutta osui johonkin tolppaan tai jotain vastaavaa, ja lensi tuulilasin läpi. Carl aikoi paljastaa Mattin osuuden appiukkonsa kuolemassa.

Luin tämän joskus jostain netistä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yritti muistaakseni ajaa autolla Carlin päälle, mutta osui johonkin tolppaan tai jotain vastaavaa, ja lensi tuulilasin läpi. Carl aikoi paljastaa Mattin osuuden appiukkonsa kuolemassa.
Vähän tuohon suuntaan. Carl jutteli sen jonkun Kingien neuvonantajan kanssa ja kuuli, että Anna on tämän Kingien konkurssista hyötyvän Polekin hallituksessa (tai jtn) ja marssi kesken seremonian keskeyttämään häät paljastaen samalla Annalle että Matt antoi appiukon kuolla slaagiinsa. Tästäkös Anna sitten hermostui ja lähti kalppimaan, Matthew ja Carl alkoivat mättää toisiaan päähän.

Tilanne sitten siitä rauhottui ja Carl meni kotiinsa, mutta lähti selvittämään asioita (tai jtn) kävellen Home Farmin suuntaan. Samaan aikaan Annakin oli palaamassa samaan paikkaan etsimään vastauksia. Carl käveli keskellä tietä kun Matt ajoi jotain pakua vai mikäsenytoli tarkoituksena ajaa Carlin päälle, mutta viime hetkellä käänsi sivuun, mälläsi sen auton johonkin aitaan ja lensi autosta ulos.

Sitten siinä vielä tunnustettiin viime hetkillä rakkautta Annalle.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkä kukaan ei ole vielä kerinnyt nostamaan ketjua ylös? Kuningas on palannut!

Cainia on kyllä pakko arvostaa, yksi ool taim feivörittejä. Huikeaa alistamista tänään vähän joka suuntaan.

Tuossa Debbie-Natasha-Mark-Faye -kuviossa käy luultavasti niin, että Natasha vetää ensin tukensa pois Debbieltä, mutta kun saa jotain kautta kuulla miehensä suhteesta tuohon punaiseen vaaraan, lyö kahta kauheammin rahaa tiskiin ja Sarah päätyy Debbielle.

Hyvä että Daz lähti. Aina ollut ärsyttävä kitisijä tämä sukurutsa, toivottavasti ei ainakaan ihan heti tule takaisin.

Tuolle pappa-kolmikolle (Sandy, Doug & Mick) mulla on suuret odotukset tuleville seikkailuille. Etenkin Sandy alkaa taas olla vireessä pienen melankoliansa jälkeen.

Mutta palatakseni takaisin Cainiin; mitähän mahtaa olla miehellä mielessä, ja miten tuo voi olla vapaalla jalalla? Kai se jo napattu olisi, jos ei olisi laillisesti liikkeellä. Ja kyllä mä luulen, että tuossa paluussa jotain muutakin on taustalla kuin pelkkä Sarahin takaisin saaminen.

Valitettavan hiljainen on muuten Jatkoajan Emmerdale-keskustelu.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muisti pätkii - milläs konstilla Cain saikaan Kingeiltä rohmuttua fantastiljoonan?

Taitaa tosiaan tulla kylään vähän vipinää, on äijä semmoinen sekopää. Siistitty kuontalo vain tuntuu korostavan psykoilmeitä.
 
Muisti pätkii - milläs konstilla Cain saikaan Kingeiltä rohmuttua fantastiljoonan?

Taitaa tosiaan tulla kylään vähän vipinää, on äijä semmoinen sekopää. Siistitty kuontalo vain tuntuu korostavan psykoilmeitä.

Liittyikö se siihen Tom Kingin kidnappaukseen, jossa Sadien (?) kanssa soudettiin ja huovattiin? Jollain helikopterilla taisi poistua vielä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mitenkä kukaan ei ole vielä kerinnyt nostamaan ketjua ylös? Kuningas on palannut!.

Mukavan vapaan työn ansiosta ruokatuntini on juuri emmerdalen aamupäivän uusintojen aikaan ja molemmat jaksot tulee aina katsottua. Paitsi tällä viikolla kun on ollut kiirettä ja sitten tapahtuu jotain näin suurta? Voi pihtene!!! Soittiko Andy heti poliisille, taas?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Soittiko Andy heti poliisille, taas?
Ei soittanut, mutta kovasti uhosivat Cainin kanssa toisilleen, kun Cain meni katsomaan Debbien kanssa tyttärentytärtään.

Sitä kyllä vähän ihmettelen ettei kukaan ole soittanut poliiseille, sillä vaikka Cain olisikin ihan laillisesti vapaalla jalalla niin tuskin nuo kyläläiset sitä tietäisivät.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Oli sitten pitänyt mennä sotkemaan tämän päivän ensimmäisen jakson nimeen sana "ilmaveivi".. Saapa nähdä mitä Nicola tuumaa, kun Jimbo tietääkin jo hänen raskaudestaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipahan jaksonlopetus! Tylsältä vaikuttanut Debbie-Michael-Cain -kuvio sai ihan uutta pontta kun Dinglet marssivat hääpaikalle. Jos joltakin nyt jostain syystä jäi jakso välistä, niin Charity-mammahan se siellä oli pukumiehen kanssa menossa naimisiin. Varmasti tulee seuraavassa jaksossa värikkäät välienselvittelyt, kun miettii, että pukumies on röhmyttänyt sekä äitiä että tytärtä ja tuleva (vai menevä?) morsmaikku puolestaan on tekaissut lapsenkin (jota siis pukumies on röhmyttänyt) tämän pukumiehen arkkivihollisen ja pahoinpitelijän kanssa. Odotan valtaisaa hulinaa huomiselta.

Ja luulenpa ettei tuolla Charitylläkään ole ihan puhtaita jauhoja pussissa - luultavasti kusettaa ainakin siitä tulevasta lapsesta.

Muuten ehkä pienoista suvantovaihetta eletään Emmerdalessa. Faye-Mark-Natasha-Ryan-jne -kuvio polkee vähän paikallaan eikä Vivkään taida heti saada tietää Bobin ja Gennien yöstä.


Valitettavan hiljainen on muuten Jatkoajan Emmerdale-keskustelu.
Sanotaanpa tämä vielä kerran. Kertakaikkisen kova sarja on kyseessä ja luulisi että herättäisi enemmän keskustelua. No, täytyy itsekin käydä kirjoittelemassa tähän ketjuun useammin niin josko tämä Jatkiksen Emmerdale-osastokin siitä vähän aktivoituisi. :)
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Olipahan jaksonlopetus! Tylsältä vaikuttanut Debbie-Michael-Cain -kuvio sai ihan uutta pontta kun Dinglet marssivat hääpaikalle. Jos joltakin nyt jostain syystä jäi jakso välistä, niin Charity-mammahan se siellä oli pukumiehen kanssa menossa naimisiin. Varmasti tulee seuraavassa jaksossa värikkäät välienselvittelyt, kun miettii, että pukumies on röhmyttänyt sekä äitiä että tytärtä ja tuleva (vai menevä?) morsmaikku puolestaan on tekaissut lapsenkin (jota siis pukumies on röhmyttänyt) tämän pukumiehen arkkivihollisen ja pahoinpitelijän kanssa. Odotan valtaisaa hulinaa huomiselta.

Oli kyllä melkosen yllättävä käänne, eikä käyny edes mielessä tuollainen vaihtoehto. Aina vaan parempi kun Dinglet tekee comebackeja. Cainin paluukin toi mukavsti säpinää sarjaan, vaikka onkin ehkä vähän rauhottunu parhaista päivistään. Mikäs tuossa muuten on takana, ettei Charity pyytäny ketään sukulaisiaan häihinsä? En oo varma, mutta ihan kuin Debbie olis ollu yhteyksissä äitiinsä viime kuukausien aikana. Saatan muistaa väärinkin.

Oon seurannu sarjaa monia vuosia ja tuo onkin ainut ulkomaalainen sarja mitä tulee seurattua. Yllättävän hyvää menoahan tuo on vaikkei aina tietenkään mitään huikeita juonen käänteitä ja tapahtumia olekkaan. Kyllähän tästäkin sarjasta keskustelua saisi aikaseksi
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Sanotaanpa tämä vielä kerran. Kertakaikkisen kova sarja on kyseessä ja luulisi että herättäisi enemmän keskustelua. No, täytyy itsekin käydä kirjoittelemassa tähän ketjuun useammin niin josko tämä Jatkiksen Emmerdale-osastokin siitä vähän aktivoituisi. :)

Tulenpahan minäkin kaapista ja kerron, että tämä on sarja jota seuraisin jos pystyisin. Esitysaika on huonoin mahdollinen, olen ehkä kerran viikosta puolen jakson verran tv:n äärellä. Joojoo, on mulla tallentavat digiboksit ja kaikki, mutta jos ei ehdi samana iltana jaksoa katsoa, tallentaminen on ihan turhaa.

Mutta loistava sarja on! Kunpa täällä keskusteltaisiin yhtä paljon kuin Salkkarit-ketjussa, pysyisin minäkin kartalla katsomalla vain silloin tällöin.

Tuosta eilisestä jaksosta näin viimeisen vartin ja aavistelin, että joku tuttuhan se morsmaikku on. Siinä vaiheessa kun vaaleat pitkät hiukset näkyi, arvuuttelin kuka se voisi olla mutta Charity! Mielenkiintoista.. Pitäsköhän tänään kuitenkin tallentaa illan jaksot....
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Siis tämä Charity Dingle/Tate käsittääkseni tuomittiin aikoinaan miehensä murhasta vankilaan - siis syyttömänä, mutta tuomittiin kuitenkin - se hänen silloinen miehensä teki itsemurhan, mutta lavasti ovelasti vaimonsa syylliseksi. Noh, näköjään tämä naikkonen on jossakin vaiheessa päässyt vapaaksi. Täytyy kyllä myöntää, että itselläni tämän sarjan seuraamisessa oli ihan useamman vuoden tauko, kunnes sitten viime keväänä jäin koukkuun taas uudestaan.

Kyllähän tässä sarjassa on mukana joitakin aivan mahtavia näyttelijöitä - Salkkareiden yhden ilmeen ihmeet aiheuttavat koko ajan tahatonta komiikkaa ja se Emmerdalesta puuttuu - ja hyvä niin.

Sitä minä kyllä ihmettelen, että tuossa pienessä kylässä melkein kaikki näyttävät olevan jonkin sortin alkoholisteja. Pubissa käydään kesken työpäivän juomassa olutta, viiniä ja vahvempaakin (monella se lounas näyttää muodostuvan kokonaan alkoholista) - ja sitten mennään kännissä takaisin töihin.

edit: eihän tuolta Googlesta näköjään uskalla käydä mitään tämän sarjan näyttelijöihin liittyvää urkkimassa - aina on olemassa riski, että "silmä näkee liikaa" vahingossa ja sitten jokin juonenkäänne paljastuu googlaajalle ennen aikojaan - näin ainakin minulle kävi, kun rupesin hakemaan tietoja Debbie Dinglestä. Noh, oma moka.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Debbie Dinglestä.
On muuten aika nussakan näköinen tytsy. Englantilaiseksi.

Tuosta pubittelusta. Ei se ole mikään Emmerdalen erityispiirre. Taitaa puoli Britanniaa nauttia lounaansa tuopista, ja mikäpä siinä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllähän vaihtelevan aktiivisesti tulee Emmentaalia katsottua. Aikoinaan tuli hyvinkin paljon seurattua, kun yksipuolisen rakkauteni kohde, Chloe, lähti sarjasta. Amy Nuttal on vähän saatanan kuuma, huh.

Nyttemmin tulee katseltua hieman sivusilmällä, usein jotakin muuta on juuri silloin tekeillä. On tullut jotakin uusia hahmoja paljon, vähän vaikea pysyä kärryillä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Emmerdaleen on tullut myös uusi herkku, Holly. Kuvat eivät tee kunniaa, live-kuvassa aika huhhuh.

Puhetyyli/ääni ja eleet on sellaiset että itse ainakin huomaan tuijottavani tyttöä suu auki. Ja tämä siis silloin kun mimmi esittää normaalia maalaistyttöä. En edes uskalla ajatella millaista on kun hän näyttelee kiimaista kissaa.

Holly Bartonia näyttelee tänä vuonna 24 täyttävä Sophie Powles.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Emmerdaleen on tullut myös uusi herkku, Holly.

Puhetyyli/ääni ja eleet on sellaiset että itse ainakin huomaan tuijottavani tyttöä suu auki.

Onko tuo koko perhe Ausseista? Kuulostaa vähän siltä. Hyvä sarja, jonka käsikirjoitus on vaan harvinaisen epätasaista, kun kirjoittajat tuntuvat vaihtuvan jatkuvasti. Leeds-fanina katselen kyllä mielelläni Yorkshire sarjaa (Sam Dingle laulaa suosikilleen): http://www.youtube.com/watch?v=hD-QoMQUTAk
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulenpahan minäkin kaapista ja kerron, että tämä on sarja jota seuraisin jos pystyisin. Esitysaika on huonoin mahdollinen, olen ehkä kerran viikosta puolen jakson verran tv:n äärellä. Joojoo, on mulla tallentavat digiboksit ja kaikki, mutta jos ei ehdi samana iltana jaksoa katsoa, tallentaminen on ihan turhaa.
Kyllähän tuollaiset kymmenen jaksoa viikonloppuna boksilta katselee, eihän se ole kuin vähän alle neljä tuntia. :)
Siis tämä Charity Dingle/Tate käsittääkseni tuomittiin aikoinaan miehensä murhasta vankilaan - siis syyttömänä, mutta tuomittiin kuitenkin - se hänen silloinen miehensä teki itsemurhan, mutta lavasti ovelasti vaimonsa syylliseksi. Noh, näköjään tämä naikkonen on jossakin vaiheessa päässyt vapaaksi. Täytyy kyllä myöntää, että itselläni tämän sarjan seuraamisessa oli ihan useamman vuoden tauko, kunnes sitten viime keväänä jäin koukkuun taas uudestaan.
Oliko tosiaan noin, että lähti sarjasta tuon vankilatuomion takia? Itse taas muistaisin että lähtö tapahtui verrattaen positiivissävytteisissä merkeissä ottaen huomioon Charityn historian oikeastaan kenen kanssa vaan, mutta voin muistaa väärinkin. Ihan niinkuin Debbie olisi käynyt joskus vierailuillakin äitinsä luona vielä silloin kun oli alaikäinen? Voi olla että muistan väärin, mutta jos en, niin sitten tuo turo-urpon esilletuoma seikka siitä ettei Charity kutsunut sukulaisiaan häihin, tuntuu aika oudolta. Muistaisiko joku miten tämä kuvio on oikeasti mennyt?

Sitä minä kyllä ihmettelen, että tuossa pienessä kylässä melkein kaikki näyttävät olevan jonkin sortin alkoholisteja. Pubissa käydään kesken työpäivän juomassa olutta, viiniä ja vahvempaakin (monella se lounas näyttää muodostuvan kokonaan alkoholista) - ja sitten mennään kännissä takaisin töihin.
Tätä on tullut itsekin naureskeltua. Joku Jamie jakaa ensin hieman postia, sitten käy Woolpackissa yhdellä, ja jatkaa kierrostaan. Tai Kingit käyvät kesken työpäivän parilla kolmella. Jne.

edit: eihän tuolta Googlesta näköjään uskalla käydä mitään tämän sarjan näyttelijöihin liittyvää urkkimassa - aina on olemassa riski, että "silmä näkee liikaa" vahingossa ja sitten jokin juonenkäänne paljastuu googlaajalle ennen aikojaan - näin ainakin minulle kävi, kun rupesin hakemaan tietoja Debbie Dinglestä. Noh, oma moka.
Minä olen myös oppinut tämän kantapään kautta, pariinkin otteeseen. Eräästä toisesta Dinglestä tiedän minäkin erään juonenkäänteen. Ja Donnan lähdön sarjasta tiesin suht kauan ennen kuin tämä oikeasti Suomen jaksoissa lähti kun menin googlaamaan tämän näyttelijän. En siis suosittele etsimään tietoja näyttelijöistä ennen kuin nämä ovat poistuneet sarjasta. Toisaalta hyvä puoli näissä "urkinnoissani" oli se, että huomasin parista kestosuosikistani, että he jatkavat sarjassa vielä hyvän aikaa.

Emmerdaleen on tullut myös uusi herkku, Holly. Kuvat eivät tee kunniaa, live-kuvassa aika huhhuh.

Puhetyyli/ääni ja eleet on sellaiset että itse ainakin huomaan tuijottavani tyttöä suu auki. Ja tämä siis silloin kun mimmi esittää normaalia maalaistyttöä. En edes uskalla ajatella millaista on kun hän näyttelee kiimaista kissaa.

Holly Bartonia näyttelee tänä vuonna 24 täyttävä Sophie Powles.
On kyllä tavallisen kuuma kissa. Täytyy toivoa, että tuon kiltin kuoren alta paljastuisi jotain vähän rajumpaa... Kuinka vanha muuten tämä Hollie mahtaa sarjassa olla? Itse meinaan luulin ekassa jaksossa joksikin 16-vuotiaaksi, mutta kyllä tuo nyt 18 taitaa ainakin olla.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Emmerdaleen on tullut myös uusi herkku, Holly. Kuvat eivät tee kunniaa, live-kuvassa aika huhhuh.

Puhetyyli/ääni ja eleet on sellaiset että itse ainakin huomaan tuijottavani tyttöä suu auki. Ja tämä siis silloin kun mimmi esittää normaalia maalaistyttöä. En edes uskalla ajatella millaista on kun hän näyttelee kiimaista kissaa.

Eikä äitinsä Moirakaan jää yhtään huonommaksi! (linkki Googlen kuvahakuun). Jännän kuuloisella aksentilla puhuu tämä Moira Barton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös