Elina Valtonen

  • 76 219
  • 573

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@ipaz :ille. Elina Lepomäki vaikuttaa juuri sellaiselta henkilöltä minkä suusta voi tulla näitä kuolemattomia lauseita: Ai, tienaako joku alle 1600e/kk? Eikö kaikilla olekaan vuosilomia? Tai oma suosikki: Keksin luvut omasta päästäni. Itsellä on kavereina monia korkeasti koulutettuja ja hyvin työllistyneitä (itse olen myös). Ja suurimmalla osalla on aika hakusessa mitä tekee esim. kaupan kassa ja mitä hän tienaa.

@dana77 Jos lainaat niin yritä edes kirjoittaa jotain järkevää. Oletan että numero 77 tarkoittaa syntymävuottasi ja itse olen luullut että 40:siltä tulee muutakin kuin trollausta ja paskanjauhantaa. Olin väärässä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
@ipaz :ille. Elina Lepomäki vaikuttaa juuri sellaiselta henkilöltä minkä suusta voi tulla näitä kuolemattomia lauseita: Ai, tienaako joku alle 1600e/kk? Eikö kaikilla olekaan vuosilomia? Tai oma suosikki: Keksin luvut omasta päästäni. Itsellä on kavereina monia korkeasti koulutettuja ja hyvin työllistyneitä (itse olen myös). Ja suurimmalla osalla on aika hakusessa mitä tekee esim. kaupan kassa ja mitä hän tienaa.

@dana77 Jos lainaat niin yritä edes kirjoittaa jotain järkevää. Oletan että numero 77 tarkoittaa syntymävuottasi ja itse olen luullut että 40:siltä tulee muutakin kuin trollausta ja paskanjauhantaa. Olin väärässä.
Lepomäki ei ymmärtääkseni olen noista lainatuista sanonut ensimmäistäkään. Tulkitsen tämän niin, että et onnistunut löytämään häneltä yhtään tuollaista typerää lausuntoa. Eihän jäljellä jää kuin oma mutusi ja jonkinsortin argumentaatiovirhe. En siis lähtisi paskanjauhannoilla keulimaan.

Minä en ole lähellekään neljääkymppiä. Maksimissaan ihan hieman reilu kolmevitonen.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lepomäki ei ymmärtääkseni olen noista lainatuista sanonut ensimmäistäkään. Tulkitsen tämän niin, että et onnistunut löytämään häneltä yhtään tuollaista typerää lausuntoa. Eihän jäljellä jää kuin oma mutusi ja jonkinsortin argumentaatiovirhe. En siis lähtisi paskanjauhannoilla keulimaan.

Minä en ole lähellekään neljääkymppiä. Maksimissaan ihan hieman reilu kolmevitonen.

Lueppas uudestaan, väitinkö että on tullut? Sanoin vain että hän on niitä ihmisiä miltä voi tulla kyseisiä lausuntoja.
 

ipaz

Jäsen
Sanoin vain että hän on niitä ihmisiä miltä voi tulla kyseisiä lausuntoja.

Tuossa se suomalainen ongelma onkin. Tuomitaan pelkän oletuksen perusteella. On mahdollista että Lepomäki on näitä poroporvareita, jotka ajavat vain omaa ja kavereidensa asiaa - tai sitten voikin olla niin, että hän on oikeasti huolissaan siitä mihin Suomen tilanne on menossa ja että hän jopa tuntee vähävaraisia ihmisiä ja on kuunnellut heidän tarinoitaan ja pyrkii edistämään näiden asemaa. Miten? Lepomäen teeseihin kuulu mm. verojen alentaminen ja sääntelyn purkaminen ja perustulo. Kaikkien näiden tavoitteena ostovoiman parantaminen ja siten toimeliaisuuden lisääntyminen, joka usein johtaa taloudelliseen kasvuun.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lueppas uudestaan, väitinkö että on tullut? Sanoin vain että hän on niitä ihmisiä miltä voi tulla kyseisiä lausuntoja.
Lueppas uudestaan. Niinhän minä sanoin, että kyseessä on vain omaa mutuasi.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Elina Lepomäen vaalislogan on siis:

"jokainen olkoon vapaa elämään omaa elämäänsä siten kuin itse haluaa ilman että samalla rajoittaa muiden vastaavaa oikeutta."

Käsi ylös kuka on sitä mieltä että tämä ei olisi hyvä ohjenuora Suomelle ellei jopa tärkein ohjenuora? Itse en ole keksinyt parempaa ohjenuoraa.

Lepomäki on osaaja ja erittäin hyvä profiili eduskuntaan, näitä tarvitaan lisää.

Ja @mjr voi sanoa että ei se sääntely tee autuaaksi, ainakasn nykymuodossa. Sääntelyssä olisi ehkä jotain järkeä jos se olisi periaate-pohjaista eikä nykyistä sääntö-pohjaista. Investointipankkiiriit luovat arvoa yhteiskunnalle, koska auttavat kohdistamaan pääomia paremmin ja vähentämään epävarmuutta. Jos näin ei olisi, miksi eri tahot / instituutiot maksaisivat pankkiireille niin paljon jos eivät ole arvokkaita?
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tuollainen pitäisi sitten laskea todelliseksi riskiksi?

En puhu riskistä. Tarkoitan lähinnä sitä että nämä fiksut ja oppineet muuttuvat totaalisiksi idiooteiksi kun ruvetaan tekemään politiikkaa. Paras esimerkki on entinen pääministeri Jyrki Katainen. Tavoite on päästä brysseliin.
 
Elina Lepomäen vaalislogan on siis:

"jokainen olkoon vapaa elämään omaa elämäänsä siten kuin itse haluaa ilman että samalla rajoittaa muiden vastaavaa oikeutta."

Käsi ylös kuka on sitä mieltä että tämä ei olisi hyvä ohjenuora Suomelle

Täällä nousee käsi. Minusta tuo kuulostaa hyvin korkealentoiselta ajatukselta, jonka konkreettisesta merkityksestä on vaikea saada kiinni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tarkoitan lähinnä sitä että nämä fiksut ja oppineet muuttuvat totaalisiksi idiooteiksi kun ruvetaan tekemään politiikkaa. Paras esimerkki on entinen pääministeri Jyrki Katainen. Tavoite on päästä brysseliin.
Eli olisiko ratkaisuna, että edustajiksi valittaisiin jo valmiiksi totaalisia idiootteja. Voihan olla, että he muuttuisivat fiksuiksi kun rupeavat tekemään politiikkaa vai mitä ajattelit?

Onko muuten Katainen ollut erityisen fiksu ennen politiikkaan alkamistaan?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En puhu riskistä. Tarkoitan lähinnä sitä että nämä fiksut ja oppineet muuttuvat totaalisiksi idiooteiksi kun ruvetaan tekemään politiikkaa. Paras esimerkki on entinen pääministeri Jyrki Katainen. Tavoite on päästä brysseliin.

Kataisen vahvimmat kortit oli miellytttävä, rauhallinen ja sosiaalinen persoona sekä jonkin sortin karisma/uskottavuus (matalalla äänellä lienee vaikutusta). Kataista kiittelivät kaikki six-packin tahot vaikka monessa asiassa oltiin täysin erimielisiä. Eli Katainen on hyvä johtaja tässä suhteessa. Tyyppinä ihan fiksu myöskin muttei ns. razor sharp joka Lepomäestä tulee mieleen.

Pyrkiessään puoluejohtajaksi hän todennäköisesti joutuu kuitenkin avaamaan ajatteluaan muidenkin kysymysten suhteen ja jääkin nähtäväksi, mitä hän ajattelee mm. ympäristönsuojelusta, laajemmin sosiaalipolitiikan reformista, ulkopolitiikasta, EU:sta yms. Toivottavasti hän ei ole liberalismissaan dogmaattinen, koska silloin hän saattaa jäädä pelkäksi yksittäiseksi ääneksi ilman merkittävää vaikutusvaltaa. Ihan heti en usko, että hän suoraan syrjäyttäisi Stubbia, mutta saattaisi aurata tietä Vapaavuorelle ja siten kasvattaa vaikutusvaltaansa puolueessa.

Lepomäki valitsi Kokoomuksen ja Vihreiden välillä politiikkaa aloittaessaan ja aika luonnonläheinen persoona, käsittääkseni harjoittaa jonkin sortin luomuviljelyä vapaa-aikanaan mökillään eli voisi kuvitella että ympäristöpolitiikan suhteen ei tarvitse olla huolissaan, toki konkreettisia avauksia ei ole vielä kuultu.

Varsin piristivä lisä suomalaiseen politiikkaan, näitä talousalan osaajia joilla on näyttöjä työelämästä ei todellakaan ole liikaa politiikassa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Varsin piristivä lisä suomalaiseen politiikkaan, näitä talousalan osaajia joilla on näyttöjä työelämästä ei todellakaan ole liikaa politiikassa.

Mitkähän ne kuuluisat näytöt ovat? Se että oli ajamassa Royal Bank of Scotlandia konkurssitilaan ja veronmaksajien pelastettavaksi?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Elina Lepomäen vaalislogan on siis:

"jokainen olkoon vapaa elämään omaa elämäänsä siten kuin itse haluaa ilman että samalla rajoittaa muiden vastaavaa oikeutta."

Käsi ylös kuka on sitä mieltä että tämä ei olisi hyvä ohjenuora Suomelle ellei jopa tärkein ohjenuora? Itse en ole keksinyt parempaa ohjenuoraa.

Voitaisiin aloittaa vaikka sellaisesta joka ei olisi paradoksi.
Mutta sloganhan on tyhmien äänestäjien aivopesua varten.

Itse ehdottaisin Suomen valtionvelan anteeksiantotalkoita. Tarpeeksi ihmisiä (vaikka miljoona) adressiin ja se Euroopan Komissioon. "Tasa-arvon vanteeksi, velat anteeksi."
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Eli olisiko ratkaisuna, että edustajiksi valittaisiin jo valmiiksi totaalisia idiootteja.

Eikös tuo jo toteudu demareiden ja vasemmiston kohdalla?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Eli olisiko ratkaisuna, että edustajiksi valittaisiin jo valmiiksi totaalisia idiootteja. Voihan olla, että he muuttuisivat fiksuiksi kun rupeavat tekemään politiikkaa vai mitä ajattelit?

Onko muuten Katainen ollut erityisen fiksu ennen politiikkaan alkamistaan?

Katainen taisi olla lapsi ennen politiikkaan alkamistaan.. En muista, että Katainen olisi koskaan tehnyt muuta kuin pyrkinyt politiikkan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
. Jos näin ei olisi, miksi eri tahot / instituutiot maksaisivat pankkiireille niin paljon jos eivät ole arvokkaita?

Ihmisluonteen alituisen korruptioon taipuvaisuuden takia? Pääomaliikkeiden vapauduttua maailmaan on syntynyt valtaisan suuria pääomien keskittymiä eli, toisin sanoen, siis vallan keskittymiä - ja valta turmelee ja korruptoi. Tästä on hyvänä esimerkkinä tämä nykyaikainen semi-symbioosi finanssimarkkinoiden ja valtioiden välillä: "too big to fail". Monen vapaan kapitalismin puolustajan mielestä tälläiset keskittymät ja korruptoivat rakenteet ovat "normaalin" kapitalismin häiriötiloja - taitaisi vain olla paljon järkevämpänä pitää niitä kapitalismin sisäsyntyisenä ominaisuutena, loogisena tuotoksena.

edit: Tuo Lepomäen klassinen liberaali motto sopii loistavasti yksityiselämään ja sen sisältämiin arvokysymyksiin - itse ajattelen jotakuinkin täsmälleen sen mukaisesti näistä asioista. Yhteiskunnan ja instituutioiden tasolla inhimillisestä toiminnasta tulee sitten niin kompleksista ja monivaikutteista, ettei siitä paljonkaan saa osviittaa poliittisen toiminnan ohjenuorana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Katainen taisi olla lapsi ennen politiikkaan alkamistaan.. En muista, että Katainen olisi koskaan tehnyt muuta kuin pyrkinyt politiikkan.
Katainen syntyi puku päällä. Kun muut parahtivat itkuun, Jyrki aloitti heti maailmaan tultuaan suoltaa Stig Carpelan -tyylistä poliittista jargonia matalassa äänialassa.
---

Mielenkiintoinen hahmo ja toivon todellakin, että hänen myötään nämä hyvin tylsäksi muuttuneet asetelmat suomalaisessa politiikanteossa muuttuisivat ja selkeytyisivät. Se ei kyllä yllätä yhtään, että tämä ketju meni aika nopeasti mustavalkoiseksi jankkaamiseksi, ja pitikin kirjoittaa oma viisipenniseni siitä, että eikö voitaisi yrittää nähdä maailmaa hiukan muutoinkin kuin siitä omasta taistelukuopasta, mutta onneksi @Telaketju palautti uskoni tämän suhteen tuossa yllä. Hieno viesti, varsinkin kun käsittääkseni ko. nimimerkki ei taida kovin oikealla tallustella noin muutoin.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Ihmisluonteen alituisen korruptioon taipuvaisuuden takia? Pääomaliikkeiden vapauduttua maailmaan on syntynyt valtaisan suuria pääomien keskittymiä eli, toisin sanoen, siis vallan keskittymiä - ja valta turmelee ja korruptoi. Tästä on hyvänä esimerkkinä tämä nykyaikainen semi-symbioosi finanssimarkkinoiden ja valtioiden välillä: "too big to fail". Monen vapaan kapitalismin puolustajan mielestä tälläiset keskittymät ja korruptoivat rakenteet ovat "normaalin" kapitalismin häiriötiloja - taitaisi vain olla paljon järkevämpänä pitää niitä kapitalismin sisäsyntyisenä ominaisuutena, loogisena tuotoksena.

Vapaa markkinatalous on myös vähentänyt absoluuttista köyhyyttä merkittävästi. Pääoman kasautumisessa ei itsessään ole mitään vikaa, siinä taas on, mikäli rahalla saa ostettua poliittista valtaa. Aito liberaali poliitikko ei ole ostettavissa. Liberaali ei aja kenenkään ihmisen tai minkään eturyhmän asiaa, vaan hänen tavoitteenaan on nimenomaan pysyä syrjässä ja vahtia yksilönvapauksien toteutumista.

Valta ilmiönä on aina jollain tavoilla ihmisten keskuudessa. Toki raha jo itsessään tuo tietynlaista valtaa, mutta niin tuovat monet muutkin ominaisuudet, kuten hyvä ulkonäkö, erilaiset taidot jne. Jos esim. tuota rahan tuomaa valtaa alkaa suitsimaan poliittisin keinoin, niin se luo taas uusia valtakeskittymiä. Ja valtiovallassa on vielä sellainen ero verrattuna rahan tuomaan valtaan, että se tuppaa olemaan jähmeämpää ja ns. säätykierto ei toimi niin hyvin. Vapaassa markkinataloudessa kuka tahansa voi hankkia itselleen rahaa. Rajoittavaa lainsäädäntöä purkamalla aiheutetaan kilpailua, mikä on pahaksi isoille yrityksille. Harva menestyvä yrittäjä on kovinkaan vapaan markkinatalouden kannalla, sillä se aiheuttaisi heille uhkia.

edit: Tuo Lepomäen klassinen liberaali motto sopii loistavasti yksityiselämään ja sen sisältämiin arvokysymyksiin - itse ajattelen jotakuinkin täsmälleen sen mukaisesti näistä asioista.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Minun arvoihini sattuu kuulumaan myös se, että ihmisten väliseen resurssien vaihdantaan puututaan julkisen vallan taholta mahdollisimman vähän.
 

rpeez

Jäsen
Mitkähän ne kuuluisat näytöt ovat? Se että oli ajamassa Royal Bank of Scotlandia konkurssitilaan ja veronmaksajien pelastettavaksi?
Jos tämmöistä on tapahtunut, sehän pitäisi laskea vaan meriitiksi; on oppinut jotain kantapään kautta eikä todennäköisesti tee samaa virhettä uudelleen.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Jos tämmöistä on tapahtunut, sehän pitäisi laskea vaan meriitiksi; on oppinut jotain kantapään kautta eikä todennäköisesti tee samaa virhettä uudelleen.

Jep, uskaltaa vetää vituiksi. Tuskin Lepomäellä tosin kovin virallista roolia oli tuossa, että pankki joutui konkurssitilaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitkähän ne kuuluisat näytöt ovat? Se että oli ajamassa Royal Bank of Scotlandia konkurssitilaan ja veronmaksajien pelastettavaksi?
Tuo on väitteenä juuri yhtä typerä ja lapsellinen kuin esittää, että Lauri Korpikoski olisi vastuussa siitä että Phoenix Coyotes ajautui NHL:n huostaan. Tällaisten "duunarien" rooli on tehdä heille annetut tehtävät ja jos he eivät onnistu niin kenkää tulee. Jos vastuuta tulee, niin he ovat onnistuneet. Toisaalta Lepomäki ei saa vastaavasti myöskään kunniaa Nordean miljardivoitoista, joka olisi väitteenä yhtä järkevä ja looginen ollut.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Mistäköhän tällaisia poliitikkoja voisi löytää? Kenties samalta suunnalta kuin joulupukin?

Itse veikkaisin Narniaa, mutta voi tuo sinunkin vaihtoehtosi olla oikea vastaus. Tai no, voihan yksittäisiä korkealla moraalilla toimivia poliitikkoja olla olemassa, mutta eivätköhän he jää paitsioon.
 

Tuamas

Jäsen
Jep, uskaltaa vetää vituiksi. Tuskin Lepomäellä tosin kovin virallista roolia oli tuossa, että pankki joutui konkurssitilaan.

Niin, jokainen voi omalta osaltaan pohtia kuinka iso rooli on yksittäisellä toimihenkilöihin kuuluvalla treidarilla 141 000:n hengen organisaation toimintaan, kun kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään Nick Leeson.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuo on väitteenä juuri yhtä typerä ja lapsellinen kuin esittää, että Lauri Korpikoski olisi vastuussa siitä että Phoenix Coyotes ajautui NHL:n huostaan. Tällaisten "duunarien" rooli on tehdä heille annetut tehtävät ja jos he eivät onnistu niin kenkää tulee. Jos vastuuta tulee, niin he ovat onnistuneet. Toisaalta Lepomäki ei saa vastaavasti myöskään kunniaa Nordean miljardivoitoista, joka olisi väitteenä yhtä järkevä ja looginen ollut.

Niin eli tuo kova näyttö olikin todellisuudessa sellainen, että oli työntekijänä yrityksessä, mutta siten että yhtiön tulokseen hänellä ei ollut osaa eikä arpaa. Samalla logiikalla voisi kai sanoa, että Jari Lindströmillä on näyttöjä metsäteollisuudesta tai Eero Heinäluomalla on näyttöjä konepajateollisuudesta. Kuitenkaan jostain mystisestä syystä Lindström tai Heinäluoma eivät saa daespoolaisessa retoriikassa samanlaista kunniaa työurastaan kuin Lepomäki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös