Eläkeläiset

  • 30 359
  • 128
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tulipahan sitten ensimmäistä kertaa nähtyä Eläkeläiset ulkomaillakin. Hannoverissa meno oli varsin vauhdikasta, kun ottaa huomioon, että kyseessä sentään oli kiertueen kolmanneksi viimeinen keikka, ja väsymystä varmasti oli jo jonkin verran ilmassa.
Millaista porukkaa Eläkeläisten saksalaisyleisö noin yleisesti ottaen oli Hannoverissa? Joskus saksanmatkailun alkuvuosina yhtyeen kuulijakunnassa oli kai aika tavalla anarko- ym. punkkareita ja kaikenlaista marginaaliväkeä muutenkin. Liekö Eläkeläisten suosio tavoittanut aiempaa valtavirtaisempia kansalaispiirejä Saksassa, vai onko yhtyeen nauttima suosio edelleenkin noteerattavaa lähinnä joidenkin friikkiporukoiden keskuudessa?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Millaista porukkaa Eläkeläisten saksalaisyleisö noin yleisesti ottaen oli Hannoverissa? Joskus saksanmatkailun alkuvuosina yhtyeen kuulijakunnassa oli kai aika tavalla anarko- ym. punkkareita ja kaikenlaista marginaaliväkeä muutenkin. Liekö Eläkeläisten suosio tavoittanut aiempaa valtavirtaisempia kansalaispiirejä Saksassa, vai onko yhtyeen nauttima suosio edelleenkin noteerattavaa lähinnä joidenkin friikkiporukoiden keskuudessa?

Ainakin minun silmiini vaikuttivat ihan tavalliselta nuorisolta. Esimerkiksi punkkareita en nähnyt ainuttakaan. Eturivin tuntumasta havainnointi nyt ei toki välttämättä ollut parasta mahdollista. Kaverini opiskelee Hannoverissa ja samassa porukassa tuli myös saksalaisia keikalle. Ainakin tämä porukka oli ihan normaalia sakkia.
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Ainakin minun silmiini vaikuttivat ihan tavalliselta nuorisolta. Esimerkiksi punkkareita en nähnyt ainuttakaan. Eturivin tuntumasta havainnointi nyt ei toki välttämättä ollut parasta mahdollista. Kaverini opiskelee Hannoverissa ja samassa porukassa tuli myös saksalaisia keikalle. Ainakin tämä porukka oli ihan normaalia sakkia.

Kävinpä tarkastamassa Eläkeläiset Saksan kiertueen päätöskeikalla Berliinissä ja ainakin tuolloin yleisössä oli yllättävänkin paljon punkkareita. Itse kuulin ensimmäistä kertaa Eläkeläisiä livenä ja hyvän setin vetivät. Stereotyyppiseen eläkeläismenoon syntyi pieni tahra siitä, että rumpali Voutilainen naukkaili pelkästään vettä. Jotenkin jäänyt sellainen kuva että pumppu on esiintyessään yleensä enemmän tai vähemmän päissään.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Stereotyyppiseen eläkeläismenoon syntyi pieni tahra siitä, että rumpali Voutilainen naukkaili pelkästään vettä. Jotenkin jäänyt sellainen kuva että pumppu on esiintyessään yleensä enemmän tai vähemmän päissään.

Hieman ovat rauhoittuneet iän myötä ja Krisu on vetänyt jo pari Saksan-kiertuetta vesilinjalla. Kinnunen, O. Varis ja Halonen ottivat kyllä tälläkin kiertueella vähän kovemmalla tahdilla.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Hieman ovat rauhoittuneet iän myötä ja Krisu on vetänyt jo pari Saksan-kiertuetta vesilinjalla. Kinnunen, O. Varis ja Halonen ottivat kyllä tälläkin kiertueella vähän kovemmalla tahdilla.

Niinhän tuo Krisus teki. Teki myös Bop-kiertueen kanssa samalla tavalla Suomessa. Tuolla HUNU-kiertueellahan Krisu taas kuitenkin joi. Jännä mies. Ottaa tahi ei. Wariksen Marakin oli lähes kokonaan raitiksena saksassa. humppa.comin keskustelusta löytyy juopoittelupäiväkirja... Tutkikaapas lisää sieltä.
 
Viimeksi muokattu:

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Itse kävin Saksassa nyt kolmannen kerran tällä asialla, nyt vuorossa Hampuri. Ja oli valla mahdottoman älytön meininki Markthallessa. Tuollainen toista tuhatta kansalaista vetävä halli oli aivan täynnä ja bändi veti erikoispitkän keikan.

Tietääkseni edellinen Saksan klubikeikkojen yleisöennätys tehtiin 2008 Münchenissa, missä myös olin paikalla, ollen ~1200 kuulijaa ja jotenkin tuntuisi että nyt kansaa oli vielä enemmän.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Suunnittelin tässä käydä katsastamassa Eläkeläisten kunto pe 14.8 tuolla Porvoon Seurahovissa. Keikka on osa Runebar-festivaalia. Liput 15€

Onko muilla jatkoajan lukijoilla tarkoitus lähteä tuonne Porvoon suunnalle?
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suunnittelin tässä käydä katsastamassa Eläkeläisten kunto pe 15.8 tuolla Porvoon Seurahovissa. Keikka on osa Runebar-festivaalia. Liput 15€

Onko muilla jatkoajan lukijoilla tarkoitus lähteä tuonne Porvoon suunnalle?

Taitaa olla sinulla moby päivämäärä päivän verran pielessä sillä 15.8 Eläkeläiset ovat Jyväskylässä.

Itse olen menossa Jyväskylä Rockiin molemmiksi päiviksi ja tottahan toki festarin päättää itseoikeutetusti Eläkeläiset. En olekaan pitkään aikaan päässyt ukkojen livekuntoa katsastamaan, toivottavasti jaksavat vielä vanhaan malliin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Taitaa olla sinulla moby päivämäärä päivän verran pielessä sillä 15.8 Eläkeläiset ovat Jyväskylässä.

Seison korjattuna. Menee nämä kirjoitukset näköjään humppaportugalin puolelle...

Itse olen menossa Jyväskylä Rockiin molemmiksi päiviksi ja tottahan toki festarin päättää itseoikeutetusti Eläkeläiset. En olekaan pitkään aikaan päässyt ukkojen livekuntoa katsastamaan, toivottavasti jaksavat vielä vanhaan malliin.

Mietin aikaisemmin myös tuonne Jyväskylään menoa, mutta ei tuo tarjonta muuten oikein kiinnosta ja mielestäni Eläkeläiset toimii paremmin noilla klubikeikoilla.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin aikaisemmin myös tuonne Jyväskylään menoa, mutta ei tuo tarjonta muuten oikein kiinnosta ja mielestäni Eläkeläiset toimii paremmin noilla klubikeikoilla.

Toimii ehdottomasti paremmin klubeilla. Joskus olikohan 2005 vappuna nyt jo puretuilla VR:n makasiineilla vetivät aika kohtuullisen keikan! Samoin kaikki muutkin klubikeikat, mitä olen nähnyt ovat kyllä olleet hyviä. Ankkarockissa pari vuotta sitten taas meno oli melko vaisua jopa eturivissä.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toimii ehdottomasti paremmin klubeilla. Joskus olikohan 2005 vappuna nyt jo puretuilla VR:n makasiineilla vetivät aika kohtuullisen keikan! Samoin kaikki muutkin klubikeikat, mitä olen nähnyt ovat kyllä olleet hyviä. Ankkarockissa pari vuotta sitten taas meno oli melko vaisua jopa eturivissä.

Olen Eläkeläisiltä nähnyt elämäni aikana tasan yhden live-keikan ja se tapahtui Ilosaarirockissa vuonna 2008. Tuo oli kyllä mielestäni aivan loistava keikka ja yleisökin oli hyvin mukana, koko anniskelualue yhtyi letkajenkkaan jne. Youtubestakin löytynee tuosta keikasta paljon materiaalia.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen Eläkeläisiltä nähnyt elämäni aikana tasan yhden live-keikan ja se tapahtui Ilosaarirockissa vuonna 2008. Tuo oli kyllä mielestäni aivan loistava keikka ja yleisökin oli hyvin mukana, koko anniskelualue yhtyi letkajenkkaan jne. Youtubestakin löytynee tuosta keikasta paljon materiaalia.

Ilosaari varmasti toimii elkareille, koska ovat Joensuusta lähtöisin. Ja miksei toki muutkin, kunhan sattuu tarpeeksi humpan ystäviä. Ja äijille hyvä keittopäivä.

Mitenhän lie, onko mitään uutta levyä kenties tulossa tulevaisuudessa?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mitenhän lie, onko mitään uutta levyä kenties tulossa tulevaisuudessa?
Eihän siitä kauan ole, kun tuo Jenkka EP tuli ulos. Niin ja onhan tyypit saanet lupia mm. Rihannan yhteen piisin ja Linkin Parkinkin yhteen. Ehkä se levy sieltä putkahtaa 2011. Kunhan nyt tulisi se karaoke DVD ensin ulos.

Saas nähä tuleeko se loka-marraskuun venäjän kiertue vai ei. Siitä oli puhetta joskus alkuvuodesta, mutta asiat muuttuu helposti. Jos Saksaan menevät (taas) syksyllä venäjän sijaan (tai sen lisäksi), niin kaverin kanssa ollaan uhottu lähteä sinne myös.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Humpataanko Oslossa? Kenties, sillä Eläkeläiset on mukana Suomen Euroviisu-karsinnassa. http://www.iltalehti.fi/popstars/2009093010339090_ps.shtml

Tuo olisi varma voitto. Ainakin Saksalta tulisi takuuvarmasti täydet pisteet - sen verran suurta kulttisuosiota ryhmä tuossa maassa nauttii.

Ja kun katsoo tätä muuta kutsuvieraskaartia, herää heti mieleen ajatus, että vaikka humpalla ei kuuhun mentäisikään, sillä voidaan sentään mennä Osloon:

http://www.hameensanomat.fi/?article=112819

Yllä siis linkki esiintyjäkaartia koskevaan uutiseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eka voitto tuli hirviörockilla, toinen tulisi takuuvarmasti Humpalla jos Eläkeläiset valituksi tulisi. Tosin yksi pienehkö kompastuskivi saattaa olla olemassa. Yleisölle vittuilu suomeksi kesken biisin toimii (ehkä) vain Saksassa, joten saattaisi olla hyvä harjoitella muutama englanninkielinen fraasi voittoa varmistamaan.

Vähintään yhden bändin jäsenen on myös oksennettava kesken esityksen instrumenttinsa päälle. Kannattaa miettiä pitäisikö oksennusvuoroa kierrättää kaikenmaailman semifinaaleissa ja harjoituksissa, vai uhrataanko yhden jäsenen nielu ja kurkkutorvi jotta esityksestä saadaan aina identtinen. Tällöin tosin menetetään mielestäni autenttisuutta. Kannatan oksennusvuoron kierrättämistä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tätä olen jo ennen Lordin voittoa toitottanut, että Eläkeläiset tuonne kisoihin kannattaisi lähettää. Nyt Suomen kansa hereillä sitten äänestysvaiheessa. Vaikka biisistä ei tietysti ole vielä tietoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Papat Norjaan vaan. Vanhenemisen riemuja humpan tahtiin ei voi kylliksi ylistää. Rumuuskerroin hipoo Lordia jopa ilman naamareita.

"Vanhainkoti, uskonto ja hautuumaa, sitä ne meille aina tarjoaa..."

Tarjotaas me ulkomaille parasta osaamistamme.

Yy, kaa, koo, nee: ELÄKELÄISILLÄ ON PUKU PÄÄLLÄ!
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuleeko tässä ongelma siinä, että käsittääkseni Eläkeläisten biisit ovat muiden biiseistä väännettyjä humppabiisejä. Ja viisuissa kaiketi pitäisi olla oma ja jopa levyttämätön biisi? Täältä kuitenkin ehdoton peukku Eläkeläisten Euroviisuinvaasiolle.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tuleeko tässä ongelma siinä, että käsittääkseni Eläkeläisten biisit ovat muiden biiseistä väännettyjä humppabiisejä. Ja viisuissa kaiketi pitäisi olla oma ja jopa levyttämätön biisi? Täältä kuitenkin ehdoton peukku Eläkeläisten Euroviisuinvaasiolle.

Papat ovat levyttäneetkin myös puhtaasti omaa materiaalia. Mutta on totta että etenkin vanhempi matsku on lähes täysin covereita.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuleeko tässä ongelma siinä, että käsittääkseni Eläkeläisten biisit ovat muiden biiseistä väännettyjä humppabiisejä. Ja viisuissa kaiketi pitäisi olla oma ja jopa levyttämätön biisi? Täältä kuitenkin ehdoton peukku Eläkeläisten Euroviisuinvaasiolle.

No ainakaan ei tarvitse heidän kohdallaan keväällä ennen kisoja EPÄILLÄ että kappale olisi plagiaatti... :)

Vakavasti puhuen, Eläkeläiset kisoihin. Ainut ongelma voi tosin olla, että nyt ei voi käyttää valmista melodiaa, vaan kappale täytyy tehdä kokonaan itse. Onko Eläkeläiset moista ennen edes yrittänytkään?

Jos ja toivottavasti kun Eläkeläiset Oslossa nähdään, niin ainakin Saksalta on luvassa täydet pojot. Ja aika paljon tulisi myöskin muilta Keski-Euroopan mailta. Voittoon tuskin yllettäisiin, mutta olisipahan ainakin spektaakkeli... :)
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kai se on sitten ensimmäistä kertaa äänestettävä euroviisukarsinnoissa. Vai onko tuossa joku oma systeeminsä?

Hummpa on kuulemattakin parasta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös