Eduskuntavaalit 2015 – tulosseuranta

  • 74 425
  • 819

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähellä on porvarihallitus. Sipilä pääministeri, Stubb VM ja Soini UM. Olisi ainakin helppoa, nuo kolme riittää. Jos halutaan hifistellä niin perinteitä kunnioittaen RKP mukaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Montakohan kertaa Ville Niinistö on tämän illan aikana toistanut mantraa "Mä oon niin järkyttynyt/liikuttunut meidän tuloksesta"? Okei, hieno tulos Vihreiltä, sen minäkin osaan tunnustaa, vaikka Vihreitä inhoankin, mutta joku raja nyt sentään noiden hehkutuksien kanssa.
Tämähän on Vihreiden linja yleisestikin, oli kyseessä sitten mitkä vaalit tahansa. Vetoaa kettutyttöihin tjsp.

Niinistö toki heitti ihan hyvän läpän äsken, oli puhetta ministerin paikoista ja liittyi jotenkin ympäristöasioihin, niin mies kuittasi asian sanomalla "Se on Venäjän malli, missään sivistysmaassa... tai länsimaissa ei tällaista ole".
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sanokaa minun sanoneen, niin tiukaksi menee, että tässä voi olla suomalaisille täysi katastrofi tulossa... Nyt puhellaan jo jostain jättimäisistä konsensus-hallituksista... Kepu ja vihreät yhdessä päättämässä ympäristöasioista... ;))
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Äänestysprosentti tulee siis YLEn mukaan laskemaan... Tästä kärsivät oletettavasti demarit ja muu vasemmisto...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sanokaa minun sanoneen, niin tiukaksi menee, että tässä voi olla suomalaisille täysi katastrofi tulossa... Nyt puhellaan jo jostain jättimäisistä konsensus-hallituksista... Kepu ja vihreät yhdessä päättämässä ympäristöasioista... ;))

Jälleen ollaan samoilla ajatuksilla.

Onneksi Calle sentään dominoi.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mun mielestä tää uus hallitus ei voi vetää yhtä kölin alle mitä nykyinen hallitus on tehnyt. :D
Voi, jos mietitään että siellä on mm. demarit ja vihreät päättämässä asioista. Demarit haluavat ensin verottaa kaikkea maksimaalisesti ja sen jälkeen vihreät muuten vaan tuhoavat omituisilla ajatuksillaan kaiken.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mun mielestä tää uus hallitus ei voi vetää yhtä kölin alle mitä nykyinen hallitus on tehnyt. :D
Jos siellä on demarit niin voi se. Kaikki uudistukset lykätään tai jos jotain tehdään niin kiristetään veroja ja lisätään sääntelyä. Kaikenlainen toimeliasuus pyritään lopettamaan alkuunsa ja Ay-liikkeellä on kaikesta veto-oikeus.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Calle vetää RKP:n selvään vaalivoittoon? Tällä hetkel pari lisäpaikkaa tulossa, perinteisesti RKP vielä kasvattaa ääniosuuttaan vaalipäivänä.

Jättebra!
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tilanne muuttuu vielä. Nyt suurin vaalin häviäjä on KOK -8 paikkaa.

SDP -6
PS -5

PS:n prosentti noussut 16,2% ja Kokoomuksen laskenut 16,8%.
 
Jos PS ja KOK on oppositiossa niin hallituksessa soitettaisiin internationaalia.

Jos nuo kaksi istuisivat hallituksessa, niin soittolistan kärjessä tykiteltäisiin varmaankin Jääkärimarssia ja Horst Wesseliä.

Tässä vaiheessa vaalin selkeimmät voittajat ovat: kepu, RKP ja vihreät. Carl Haglundia epäilemättä käy kiittäminen tuosta RKP:n noususta. Hyvä esiintyjä, joka on isosti ollut esillä vaalien alla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuossa kun pyörii noita läpi menossa olevien edustajien nimiä, niin siinä on ainakin 2/3 (ellei lähes 3/4) tasan samoja nimiä jotka siellä nytkin istuvat.. kansa valittaa aina politiikista, mutta sitten se sama fiksu kansa äänestää sinne aina ne tasan samat naamat :D

Emme me koskaan opi..
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Li Andersson menossa läpi. Hieno juttu. Toivottavasti feministit ei nyt toru, mutta Li on kaunein suomalainen kansanedustaja (kopkop) ikinä.
Jotain sieniä pitää syödä, jotta tuollaista voi väittää.

Tuolla on eräs Jaana Pelkonen jopa menossa läpi. Toki jos hänet unohdit, niin saat anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jos nuo kaksi istuisivat hallituksessa, niin soittolistan kärjessä tykiteltäisiin varmaankin Jääkärimarssia ja Horst Wesseliä.

Man can have a dream (hymiö)

Kyllähän perusruotsalaiset vetää Kippari Kallen johdolla jättejytkyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sporde on saanut tähän mennessä ainoastaan 111 ääntä Stadin vaalipiiristä. Sääli, odotin että miehestä tulisi urheiluministeri.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka tuo RKP:n asema hallituksen ikuisena "takiaispuolueena" vähän nakertaa, niin nykyinen puheenjohtaja Haglund on kyllä nuoremman sukupolven poliitikoista maamme ehdotonta kärkikaartia. Toivottavasti jatkaa puolustusministerinä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Montakohan kertaa Ville Niinistö on tämän illan aikana toistanut mantraa "Mä oon niin järkyttynyt/liikuttunut meidän tuloksesta"? Okei, hieno tulos Vihreiltä, sen minäkin osaan tunnustaa, vaikka Vihreitä inhoankin, mutta joku raja nyt sentään noiden hehkutuksien kanssa.

Tunteisiin on aika helppo vedota.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Hyvänen aika miten hörhöltä Jussi Halla-aho näyttää tuon tukkansa kanssa. Parturiin mars, mars.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös