Dingo elää!

  • 7 847
  • 43

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen syntynyt Dingo-hypen aikaan, eli bändistä jotain olen kuullut vasta ysäristä eteenpäin. Muistaakseni 2011 näin nämä DBTL:ssa ja olihan itselle se hypein hetki Levoton Tuhkimo. Autiotalot, Sinät ja minät... Nääh, ei minulle niin hienoja biisejä. Mutta kotonani en tätä lapsena kuullut, vanhemmilla soi Yöt, Popedat, Leevit... Löysin Dingon itse jostain ja koulussa musiikin tunnit toi näitäkin esiin.

Tuo Urheilugaalan lopetus oli jopa toimiva. Yhteislaulu sopi ei-liian-junnulle porukalle ja päätti lähetyksen hienosti.

muoks: muistin oikean vuoden
 
Viimeksi muokattu:

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Itselle Dingo ei ole mitään elämää suurempi ollut koskaan, toki musiikki sinänsä tuttua. Urheilugaalan lopetus oli hieno veto heiltä ja kyllä meni kylmät väreet tuossa yhteislaulussa!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olin tietysti Dingo-fani. Tykkäsin musiikista ja Nipa oli nuoren tytön mielestä ihana. Faniuteni oli vahvasti laskussa jo Pyhän Klaanin aikaan ja yhtyeen hajoaminen ei edes kirpaissut.

Lapsuudenkodistani löysin äskettäin leikekirjan, jossa oli lehtileikkeitä Dingosta mutta myös muista sen aikaisista ja vähän myöhemmistä suosikeistani. Sifonkihuivit olivat lentäneet roskiin jo aikoja sitten.

Dingo edustaa minulle tiettyä aikaa nuoruudesta ja joskus tuntuu kivalta kuunnella joku Dingon biisi. Nuoruus on ihanaa, kipeää ja hykerryttävän jännittävää aikaa, jonka muistoihin on välillä hienoa palata musiikin avulla.
 
Viimeksi muokattu:

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Olipa hyvä tuo Maikkarilta tullut Missä olit kun Dingo valloitti Suomen. Hyvää ajankuvaa ja materiaalia jota en ollut itse aiemmin nähnyt. Nipaltakin hyvä haastattelu lopuksi.

Niin ja kävihän Dingo räjäyttämässä pankin Ylen Urheilugaalassa torstaina. Hyvin vetivät Nipa, Jonttu ja kumppanit. Pepe oli sairaana ja häntä tuurasi Olli Keskinen. Livebändinähän Dingo on edelleen suosittu ja vetää täysiä tupia kaikkialla missä esiintyykin.

Dingon läpimurtosinglen Sinä ja Minä julkaisusta on myös kulunut 40 vuotta. Single julkaistiin tammikuussa 1984 ja voitti Levyraadin. Siitä se sitten lähti.



Milläköhän tavalla tämä kuiva playback räjäytti pankin?
 

BaronFIN

Jäsen
Itse löysin bändin Via Finlandian julkaisun jälkeen ja kun bändin historia klassikkolevyineen selvisi, niin härre gud.

Dingo on samanaikaisesti suomirockin suurin aikakautensa määritellyt yhtye sekä samalla myös suurin menetetty mahdollisuus. Paljon voi antaa sapiskaa uuden musiikin luomisen vaikeudesta, mutta kaikella kunnioituksella esim. Popedaa kohtaa, niin ei ketään (ei fanit) ole kiinnostanut Popedan uusi tuotanto tyyliin vuoden -97 jälkeen.

Dingo on jättänyt niin kovan jäljen kollektiiviseen historiaamme että Quuppa, Jonttu, Pepe, Nipa ja Pave/Eve/Pete/Tuomo ansaitsevat kaiken osakseen saamansa huomion. Paskaa saivat ihan tarpeeksi niskaansa suosionsa huipulla ja jälkikäteenkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Paljon voi antaa sapiskaa uuden musiikin luomisen vaikeudesta, mutta kaikella kunnioituksella esim. Popedaa kohtaa, niin ei ketään (ei fanit) ole kiinnostanut Popedan uusi tuotanto tyyliin vuoden -97 jälkeen.
Aika kova väite kun muistaa Popedan tehneen useamman hittikappaleen "vuoden 1997 jälkeen" (Kakskytä centtiä, Elän itselleni, Hääkellot soi, Lihaa ja perunaa, Rio de Janeiro ja sen Ukkometson yhtye on aika tehokkaasti ominut itselleen) ja jokunen levykin myynyt ihan kohtuulukemat. Ei tosiaan mitään Apulannan tai Yön kaltaista hittitykitystä, mutta on Popeda sentään kiinnostanut.

Mitä Dingoon tulee, niin harmittaa, etten ehtinyt syksyiselle keikalleen. Biisit elävät ikuisesti ja Neumannkin Urheilugaalan perusteella vähän skarpannut liven kanssa. Seuraavan kerran en kyllä jätä väliin ilman todella pakottavaa syytä.
 

BaronFIN

Jäsen
@Barnes juu, on kova väite, mutta komeasta luetteloinnista huolimatta jokainen noista on esim. minulle täysi tuntemattomuus ja osaan kuitenkin Popedan alkuaikojen katalogin vuoteen -97 asti lähes ulkoa. Tästä vain huomataan kuinka vaikeaa on ”suurta yleisöä” miellyttää ja tähän miinaan Dingo astui uusissa tulemisissaan.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
@Barnes juu, on kova väite, mutta komeasta luetteloinnista huolimatta jokainen noista on esim. minulle täysi tuntemattomuus ja osaan kuitenkin Popedan alkuaikojen katalogin vuoteen -97 asti lähes ulkoa. Tästä vain huomataan kuinka vaikeaa on ”suurta yleisöä” miellyttää ja tähän miinaan Dingo astui uusissa tulemisissaan.
Ukkometso on täysi tuntemattomuus? Miten voi olla? :D
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Aika kova väite kun muistaa Popedan tehneen useamman hittikappaleen "vuoden 1997 jälkeen" (Kakskytä centtiä, Elän itselleni, Hääkellot soi, Lihaa ja perunaa, Rio de Janeiro ja sen Ukkometson yhtye on aika tehokkaasti ominut itselleen) ja jokunen levykin myynyt ihan kohtuulukemat. Ei tosiaan mitään Apulannan tai Yön kaltaista hittitykitystä, mutta on Popeda sentään kiinnostanut.
Vahva komppi tälle. Jos mainitut kappaleet eivät ole tuttuja niin vika on varmasti jossain muualla kuin bändissä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vahva komppi tälle. Jos mainitut kappaleet eivät ole tuttuja niin vika on varmasti jossain muualla kuin bändissä.

Kaikki noista vielä aika isoja radiohittejä jotka edelleen pyörii radiossa päivittäin. Dingolta ei tosiaan taida olla sitten uudemmilta levyiltä kun Musta leski ja sekin ei taida pahemmin enää soida.

Viikonloppuna tuleekin nähtyä Dinga ensimmäistä kertaa livenä, aikaisemmin jos osunut samalle festarille sattunut olemaan alueen ulkopuolella.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Jontun ajatuksia Dingo-elokuvasta ja bändin juhlavuodesta. Jotain spesiaalia on tälle vuodelle suunnitteilla.

 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli tuossa "Dingo " nähtyä tänään livenä. Eka ihmettely oli että luulin keikan olevan Peurunka Areenalla, mutta olikin jossain baarin nurkassa joka sekään lopulta täynnä vaikka itsekin 2/1 hinnalla ostin. Ei siinä mitään eka kertaa näin livenä ja mielestäni myös ihan hyvässä livekunnossa, kitaristi taisi olla alkuperäistä ja muut 2000 luvun tuotosta.

Helppo päästä kuitenkin heti ongelmaan käsiksi, keikka taisi kestää 1h 30 min mutta yksi biisi oli 86 vuoden jälkeen ilmestynyt. Eikä sekään Musta Leski. Tavallaan surullista että jääty kasarille vaikka edelleen kuntoa näyttäisi hyvin riittävän.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Pepe Laaksonen on kuollut, lähteenä Dingon ja Neumannin Facebook-sivu:

 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Pepehän oli jo vuoden alusta sivussa bänditouhuista, mutta ymmärsin että olisi kuntoutumassa. Ilmeisesti sitten tullut jotain takapakkia viime viikkoina. Aika surullista ja ikävää kun oli kuitenkin juhlavuosi.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Eilen uutisoitiin myös, että Levoton Tuhkimo-elokuva tulee joulupäivänä ensi-iltaan. Ja kyllähän tuo Saku Taittonen oli kuin ilmetty nuori Neumann kun kävi eilen Nipan kanssa Jussi-palkintoja jakamassa.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös