Digiboksit

  • 473 399
  • 2 151

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin juuri hakemassa Medionin antenniverkkoon tarkoitetun, kortinlukijalla varustetun boxin.
Maksoi 125e, eli ei pahan hintainen ja kai tuo asiansa ajaa.
Hankinnan tein kämppiksen kanssa puoliksi, ja todennäköisesti uuden boxin hankinta on ajankohtainen ens keväänä. Sitten voisi hankkia kiintolevyllisen mallin..
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Digiboxia olisin vieläkin hankkimassa, ja kolmeen vaihtoehtoon olen päätynyt:

Humax CX1201-C
Handan CV-3300 DVB-C
Handan DVB-C 5000

Onko kellään omakohtaista kokemusta laitteista, suositteletteko mitään näistä? Käyttötarkoitus olis Canal+'n katsominen kaapeliverkossa.

- tinke-80
 

KARHU III

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Digiboxi kaapeliverkkoon ja canal+ = maksettava tv-lupamaksu??
Tuota olen nyt hetken mietiskellyt, että onko "pakko" hommata tv-lupa, jos meinaan ostaa digiboxin ja tilata siihen canal+:n? Kai ne perkeleen virkamiehet sen näkevät jostakin, että "tolla jätkällä näyttää olevan canal+-paketti, mutta eipä ole maksanut lupamaksuja..
Niin ja asun kerrostalossa. Miten muut ovat menetelleet vastaavissa tapauksissa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tinke-80 kirjoitti:
Digiboxia olisin vieläkin hankkimassa, ja kolmeen vaihtoehtoon olen päätynyt:

Humax CX1201-C
Handan CV-3300 DVB-C
Handan DVB-C 5000

Onko kellään omakohtaista kokemusta laitteista, suositteletteko mitään näistä? Käyttötarkoitus olis Canal+'n katsominen kaapeliverkossa.

- tinke-80

Itselläni oli tuo Humaxin boksi ja kovin tyytyväinen olin. Mielestäni se oli hyvin toimiva, selkeä perusboksi. Suosittelen.

Ja KARHUIII:lle: Tietääkseni ne TV-lupatarkastajat ei saa mistään tietoon, että sinulla on Canal-paketti. Itse joudun maksamaan TV-lupani, sillä on liian vaikeata piilottaa lautasta...
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Tinke-80 kirjoitti:
Digiboxia olisin vieläkin hankkimassa, ja kolmeen vaihtoehtoon olen päätynyt:

Humax CX1201-C
Handan CV-3300 DVB-C
Handan DVB-C 5000

Onko kellään omakohtaista kokemusta laitteista, suositteletteko mitään näistä? Käyttötarkoitus olis Canal+'n katsominen kaapeliverkossa.

- tinke-80

Olen pari viikkoa omistanu Handanin 3300-version ja hyvin on toiminut.Tallentavasta en viitsiny maksaakoska DVD hoitaa sen minkä tarvitsen.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
vastaus kysymykseen: omistan.

Omistani triax 358T (sama kuin thomson dti 2400) on nyt viikon päivät ollut maailmalla matkalla maahantuojalle takuukorjaukseen.

Ei vain ole vielä saapunut perille. Epäilyttää vahän kuka tässä mokailee. posti, maahantuoja vai minä itse.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pantse67 kirjoitti:
Meitsi joutui hankkimaan uuden boxin, kun taloon vedettiin kaapeli,
joka alkoi toimia tämän viikon maanantaina.

Jäi hyvä melkein uusi Medion-merkkinen kovalevyboxi työttömäksi.

Siinä määrin olin tyytyväinen Medionin toimintaan, että hain vastaavan
kaapeliversion tilalle. Ja onhan tässä uudessa laitteessa sentään isompi kovalevy.
Hommasitko kenties Medion MDC 4400 PVR -mallin? Itse hommasin tuollaisen eilen ja olisin kiinnostunut miten laite on sinulla pelannut. Teksti-tv vaikuttaa ainakin aika sysipaskalta näin alkuun kun on tottunut television vastaavaan. Itsellä tuntuu olevan pientä säätämistä myös ajastuksien kanssa. No vikahan voi hyvinkin löytyä käyttäjästä, kun on vasta pari päivää käyttöä takana.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Pahus, onko muilla ollut kiusaa tuon Topfieldin nauhoitusten kanssa; tiedostoon on tallentunut mm. kesto, infot ja ajankohta tms. oikein mutta tiedoston koko on 0 eikä tallennusta pysty katsomaan.

Mistä mahtaa johtua, esiintyy silloin tällöin ja onko tuota korjattavissa? Huomasin eilen Mythbusters Shark specialin sitten jääneen tästä johtuen väliin. No, Discoveryn tuntien tuo tullee vielä uusintana pariin otteeseen. Ikävä yllätys silti.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Digi tv kortit pc:lle

Hello.

Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa mikä on tilanne tietokoneeseen asennettavien korttien kanssa? Pari vuotta sitten mikrobitin arvostelussa niiden sanottiin kärsivän vielä lastentaudeista, mutta joko alkavat olla kannattavia ostoksia? Anyone?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KARHU III kirjoitti:
Digiboxi kaapeliverkkoon ja canal+ = maksettava tv-lupamaksu??
Tuota olen nyt hetken mietiskellyt, että onko "pakko" hommata tv-lupa, jos meinaan ostaa digiboxin ja tilata siihen canal+:n? Kai ne perkeleen virkamiehet sen näkevät jostakin, että "tolla jätkällä näyttää olevan canal+-paketti, mutta eipä ole maksanut lupamaksuja..
Niin ja asun kerrostalossa. Miten muut ovat menetelleet vastaavissa tapauksissa?

Eivät näe. Mistä he sen näkisivät? Ei Canal Plussalla ole mitään mielenkiintoa, saati lupaa toimittaa asiakasrekistereitään ulkopuolisille tahoille.
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jussi77 kirjoitti:
Pahus, onko muilla ollut kiusaa tuon Topfieldin nauhoitusten kanssa; tiedostoon on tallentunut mm. kesto, infot ja ajankohta tms. oikein mutta tiedoston koko on 0 eikä tallennusta pysty katsomaan.

Mistä mahtaa johtua, esiintyy silloin tällöin ja onko tuota korjattavissa?

Minulla kävi pari kertaa alussa tuolla tavalla johtuen heikosta signaalista, hankittuani antennivahvistimen ei ole enää vastaavaa sattunut. Minkälaista signaalitasoa kanavainfo näyttää?

Ja oma boksini on siis kaapeliversio.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
The M kirjoitti:
Minulla kävi pari kertaa alussa tuolla tavalla johtuen heikosta signaalista, hankittuani antennivahvistimen ei ole enää vastaavaa sattunut. Minkälaista signaalitasoa kanavainfo näyttää?

Ja oma boksini on siis kaapeliversio.
Okei, tämä tosiaan kuulostaisi jopa loogiselle. Signaalitaso on palkissa n. 50-60% paikkeilla, lähetyksiä katsellessa ei ole ollut havaittavissa kuitenkaan mitään ongelmia.
 

kantriantero

Jäsen
Suosikkijoukkue
pää-ääni, AISA
Ossi kirjoitti:
Eilen tuli testattua kahteen otteeseen tuota EPG:tä. Ensimmäinen moka meni varmaan omaan piikkiin, kun Siivoton juttu kyllä pyörähti käyntiin, muttei jäänyt levynkulmalle. Ajastin ensin sen moodilla P, ja käyttöohjeen luettuani korjasin sen oikeaan muotoon R. Kone siis käynnistyi, muttei talletellut mitään. Olisi varmaan pitänyt ensin perua se ajastus ja sitten laittaa vasta tallennus. Seuraavaksi kokeilin Subilta South Parkia, ja tällä kertaa näyttöönkin tuli teksti reco, kun kello oli tarpeeksi. Tallennus siis alkoi. Mutta ohjelmahan oli viitisen minuuttia myöhässä ja kesken jäi. Taidan jatkossa tehdä käsin nuo ajastukset.
Tuohan on käsittämätön huononnus analogiseen puoleen verrattuna, jos noinkaan tuikitarpeelliselle ominaisuudelle kuin ohjelmien lähetysaikojen viivästymiselle ei ole minkäänlaista luotettavaa käsittelyä. Vaikka on EPG:t ja kaikki...

Analogisella puolellahan tätä tarkoitusta varten kehitetty kotivideoiden nauhoituksen ohjausjärjestelmä PDC (program delivery control) on ollut käytössä jo vuosia.

Voiko tosiaan olla niin että DVB-standardissa ei ole tukea tuolle vai eikö kyseinen Topfieldin boksi vain osaa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
kantriantero kirjoitti:
Tuohan on käsittämätön huononnus analogiseen puoleen verrattuna, jos noinkaan tuikitarpeelliselle ominaisuudelle kuin ohjelmien lähetysaikojen viivästymiselle ei ole minkäänlaista luotettavaa käsittelyä. Vaikka on EPG:t ja kaikki...

Analogisella puolellahan tätä tarkoitusta varten kehitetty kotivideoiden nauhoituksen ohjausjärjestelmä PDC (program delivery control) on ollut käytössä jo vuosia.

Voiko tosiaan olla niin että DVB-standardissa ei ole tukea tuolle vai eikö kyseinen Topfieldin boksi vain osaa?
EPG ei vain ole mikään signaali, kuten PDC. Se on vain sähköinen ohjelmaopas ajastuksia helpottamaan. Ja sen ajastuksen loppumisajan muuttaminen on lastenleikkiä, kunhan vain muistaa sen tehdä. Omissa videoissani on PDC-mahdollisuus, mutta kokemus on opettanut, että varsinkin kakkosella siihen voi luottaa kuin suomalaiseen yleisurheiluun. Saatuani viiden minuutin koosteen leffasta lopetin koko PDC:n käytön ajastuksissa. Ja ainakin Toppyssä voi huoletta laittaa vaikka alkuun ja loppuun haluamansa määrän varaminuutteja. Tallennuksesta sitten vain muokataan ylimääräiset pätkät jälkikäteen pois. Se on niin helppoa. Ja laatu on edelleen alkuperäisen veroinen.

Mutta kyllä minulle silti kelpaisi DVB-PDC, ei se siitä ole kiinni. Kunhan siihen vain voisi luottaa. Analogipuolella en luota.
 

kantriantero

Jäsen
Suosikkijoukkue
pää-ääni, AISA
Ossi kirjoitti:
EPG ei vain ole mikään signaali, kuten PDC. Se on vain sähköinen ohjelmaopas ajastuksia helpottamaan. Ja sen ajastuksen loppumisajan muuttaminen on lastenleikkiä, kunhan vain muistaa sen tehdä. Omissa videoissani on PDC-mahdollisuus, mutta kokemus on opettanut, että varsinkin kakkosella siihen voi luottaa kuin suomalaiseen yleisurheiluun. Saatuani viiden minuutin koosteen leffasta lopetin koko PDC:n käytön ajastuksissa. Ja ainakin Toppyssä voi huoletta laittaa vaikka alkuun ja loppuun haluamansa määrän varaminuutteja. Tallennuksesta sitten vain muokataan ylimääräiset pätkät jälkikäteen pois. Se on niin helppoa. Ja laatu on edelleen alkuperäisen veroinen.

Mutta kyllä minulle silti kelpaisi DVB-PDC, ei se siitä ole kiinni. Kunhan siihen vain voisi luottaa. Analogipuolella en luota.
Hmm, ainakin omalla Panasonicin nauhurillani kokemukset yhdistelmästä PDC, ShowView ja YLE ovat olleet aika myönteisiä...

Juu, en yhtään epäile etteikö noiden ajastusaikojen korjailu manuaalisesti tai jopa tallenusten editointi jälkikäteen olisi Toppyssä vaivatonta, huippulaitehan sen pitäisi kaikin puolin olla. Maallikosta tuollainen tuntuu vain näin digitaalisten ohjelmaoppaiden aikakaudella askeleelta taaksepäin manuaalisten videoajastusten pimeään historiaan.

Tarkoitan siis sitä, että kun kerran digilähetyksen bittivirrassa kulkee tietoa menossa olevasta ja jopa tulevista ohjelmista ohjelmaoppaan muodossa, niin tuntuu aika ihmeelliseltä, jos ei mitään metadataa meneillään olevasta ohjelmasta ole saatu sinne mukaan, jolla noiden ajastusten säätäminenkin hoituisi automaattisesti. Mitään kovin uuttahan tuollaisessa ohjelmavirran merkitsemisessä ei PDC:tä jo nyt käyttävälle TV-yhtiölle olisi. Jos ainoa kytkentä EPG:n ja ohjelmalähetteen välillä on tosiaan ohjelmaoppaassa mainitut ohjelmien alkamis- ja päättymisajat, on järjestelmässä kyllä hukattu valtava määrä potentiaalia.

PDC:n toimintahan käsittääkseni perustuu siihen, että ohjelman alkamis- ja päättymisajankohta on ohjelmoitu videoihin minuutilleen oikein, siis ennalta ilmoitetun ohjelma-aikataulun mukaan. EPG:hän mahdollistaisi ainakin periaatteellisella tasolla idioottivarman kytkennän suoraan haluttuun ohjelmaan, eikä kellonaikaan.

Näin siis tekniikkaa tuntematta, mutta sen verran lähellä on jo koko analogilähetysten loppuminen, että aika pettymykseltä kieltämättä tuntuu, jos vieläkin löytyy jokin osa-alue jossa vanha järjestelmä on fiksumpi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
kantriantero kirjoitti:
Hmm, ainakin omalla Panasonicin nauhurillani kokemukset yhdistelmästä PDC, ShowView ja YLE ovat olleet aika myönteisiä...


Tarkoitan siis sitä, että kun kerran digilähetyksen bittivirrassa kulkee tietoa menossa olevasta ja jopa tulevista ohjelmista ohjelmaoppaan muodossa, niin tuntuu aika ihmeelliseltä, jos ei mitään metadataa meneillään olevasta ohjelmasta ole saatu sinne mukaan, jolla noiden ajastusten säätäminenkin hoituisi automaattisesti. Mitään kovin uuttahan tuollaisessa ohjelmavirran merkitsemisessä ei PDC:tä jo nyt käyttävälle TV-yhtiölle olisi. Jos ainoa kytkentä EPG:n ja ohjelmalähetteen välillä on tosiaan ohjelmaoppaassa mainitut ohjelmien alkamis- ja päättymisajat, on järjestelmässä kyllä hukattu valtava määrä potentiaalia.
Minulle riittää yksikin negatiivinen kokemus, minkä jälkeen siirryn varman päälle pelaamiseen. Siksi kokemukseni PDC:stä ovat aika suppeat. Kyllähän perus-ajansiirtoa voisi harrastaa helpoimman kautta, mutta esim. jatkuvajuoniset tv-sarjat ovat liian arvokkaita uhrattavaksi katkonaisen signaalin alttarille. Ren&Stimpy nyt ei kuulu tuohon kategoriaan, mutta olisi kyllä kiva saada se missattu Renin serkku -jakso jotain kautta itselle ;)

Olen kyllä samaa mieltä, että nykytekniikalla olisi lastenleikkiä toteuttaa tuo point-and-click -ajastus metadataan perustuen. Ei se vaatisi kuin jonkun fingerprintin signaalin sekaan. Ja sitten kun fingerprint puuttuu riittävän pitkän ajan, tallennus loppuisi. Tai jotain. Pelkkä alku- ja loppusignaali voisi olla pikkaisen herkkä räpsyille. Joko ajastus ei ala ollenkaan tai sitten se ei vain lopu, jos jotain hukkuu matkalle. Tosin peräkkäisten ohjelmien ajastus voisi vaatia hiukan nerokkuutta järjestelmältä. Uskoisin kyllä tuollaisen systeemin tulevan jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa, ellei peräti ole jo. Ei ole vain sattunut silmiin.

Hitto, pitäisikö vaihtaa alaa ja ruveta suunnittelemaan fiksuja systeemeitä tyhmille ihmisille. Tai hetkinen, minähän teen jo nyt työkseni hiukan vastaavaa hommaa.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt on sitten täällä Petken kotona siirrytty television katselun uuteen maailmaan ja Topfieldin boksi haettu kaupasta. Entinen Humax toimi kyllä hyvin mutta tarve oli suuri tallentavalle boksille. Lompakkohan tuosta ostoksesta kärsi 540€ ja oman käsitykseni mukaan halvalla lähti mukaan verrattuna siihen että monessa paikassa on tarjouksessa samainen laatikko 599€.

Antaa palaa Serie A, Nhl, Sm-liiga, Valioliiga Nba, Minä olen valmis.

Ainakin yksi huono puoli topfieldissä on se että kanavia ei saa järjestettyä muotoon 1=Yle 1 2=Yle2 3=Mtv3 jne.. Suosikkilistojen muokkauksen kautta jotain pientä ensiapua saa mutta siihen se taitaa jäädä.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ok, jeesatkaa ny mua hiukan. Kun en nyt millään osaa valita itselleni sellaista perushyvää digiboksia kaapeliverkkoon. Huom, kaapeliverkkoon.

Eli yhtenä vaihtoehtona pidän Handan DVB-C 5000:sta. Eli siitä ottaisin mielelläni kommentteja vastaan. Hiukan kiinnostaisi myös joku kovalevyllinen digiboksi, mutta taitaa hinnat liikkua niin korkealla, että siirrän sellaisen ostamisen myöhemmäksi.

Ja tietysti saa laittaa omia ehdotuksia peliin ja antaa kommenttia, jos tuo Handan on ihan susi. Seuraavina vaihtoehtoina olisi Humax CX-1201C. Taitaa olla ihan perusboksi, mutta jos ei audion ja videon ulostulolla ole väliä, niin ajaa asiansa?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JustinCase kirjoitti:
Ok, jeesatkaa ny mua hiukan. Kun en nyt millään osaa valita itselleni sellaista perushyvää digiboksia kaapeliverkkoon. Huom, kaapeliverkkoon.

Itse ostin juuri Handanin CV-3300 ja oikein hyvältä vaikuttaa. Tää oli joku vanhempi Handanin malli jonka ostin kun uusi vastaava(juuri tuo 5000?) oli loppu ja tämä muuten sama boksi mutta isompi.

Tässä siis kortinlukija ja kaksi scartia. Ihan perusboksi ja halpa (hiukan päälle satasen). Frendillä on samanlainen ollut käytössä jo pidempään ja kehui hyväksi. Handanhan on kerännyt kehuja ja on kuuleman mukaan Nokian samanhintaista huomattavasti parempi.
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Minultakin löytyy yllämainittu CV 3300. Jumittaa joskus, mikä on perin ärsyttävää, jos kyseessä on ajastettu tallennus, mutta muuten kaikinpuolin toimiva ja ihan OK-laite.

Ainakin omasta puolestani voin suositella.
 

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen tuli kaupasta haettua Humaxin cxc-2000pvr digiboksi. Siitä löytyy yksi viritin, kiintolevy ja toimii kaapeliverkossa. Paljon sitä ei tullut vielä testattua, mut ei vielä ainakaan mitään ongelmia vastaan tullut. Kaveri kehui luotettavaksi laitteeksi.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
JustinCase kirjoitti:
Ok, jeesatkaa ny mua hiukan. Kun en nyt millään osaa valita itselleni sellaista perushyvää digiboksia kaapeliverkkoon. Huom, kaapeliverkkoon.

Eli yhtenä vaihtoehtona pidän Handan DVB-C 5000:sta. Eli siitä ottaisin mielelläni kommentteja vastaan. Hiukan kiinnostaisi myös joku kovalevyllinen digiboksi, mutta taitaa hinnat liikkua niin korkealla, että siirrän sellaisen ostamisen myöhemmäksi.

Ja tietysti saa laittaa omia ehdotuksia peliin ja antaa kommenttia, jos tuo Handan on ihan susi. Seuraavina vaihtoehtoina olisi Humax CX-1201C. Taitaa olla ihan perusboksi, mutta jos ei audion ja videon ulostulolla ole väliä, niin ajaa asiansa?

Mä ostin käytettynä tuon Humax C-1201C:n, ja pidin sitä muutaman kuukauden. Kuva pätki koko ajan, mutta veikkaan että kyse oli enemmänkin kovia kokeneen laitteen ja paskan signaalin yhteenliittymästä.

Eilen ostin tuon Handan DVB-C 5000:n.

Kuva ei oo ihan yhtä hyvä ku Humaxissa, mutta muuten kaikinpuolin ok laite.

Kuva katkoo ja pikselöityy silti aika ajoin, ja veikkaan että syy ei ole tuossa boksissa, vaan signaalissa, joka näyttää Helsingin keskustan alueella (tai sitten vain meidän taloyhtiössä) olevan luokaton.

Esim. urheilukanavaa tai the voicea on turha edes yrittää katsella. Sinänsä onni että juuri nuo kaksi paskinta kanavaa koko tarjonnasta pykii.

Saapa nähdä miten Canal+ toimii...
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Perhana kun löytäis sellaisen laitteen, jonka kanssa ei tarttisi jännätä kuvan laatua tms...Noh, Ei toi Handan pahan hintainen kylläkään ole, joten kai se hintansa arvoinen on. Ehkä kenties jopa tuo 3300-malli olisi parempi vaihtoehto.

Mites muuten, onko kokemuksia kyseisestä nettikaupasta -> http://www.mediaplazashop.com/

Kannattaako tilata, vai jättää väliin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös