Digiboksit

  • 473 041
  • 2 151

Ipaisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa, Wings, Juve
MTV3+

Onko muitten hokinait ekstra tollasta nykivää mosaiikki mössöä joka vinkuu?!?!?

Jumalaut kun tää digipelleily rupeaa oikeasti VITUTTAMAAN!!! Tää on yhtä kansalaisten kusetusta... Nyt menee todellakin hermo!
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tulihan tuo digiboksi hankittua jo senkin takia, että kun kiinteistömme liittyi vastikään HTV:n verkkoon ja ovat kanavapaketeissaan menneet sille linjalle, että ne pykätään mahdollisuuksien mukaan vain digitsydeemiin, niin joutuuhan siinä tietynlaiseen pakkotilanteeseen. Tosin, olen kyllä ollut tyytyväinen kuvan laatuun. Se on jokaisella kanavalla erittäin tarkka. Tietenkin osasyyllisenä saattaa olla myös vastikään hankittu JVCn 100Hz:n telkkari. Ei väreile, eikä huoju... kuva nimittäin.

Ainoa asia, mikä hivenen kismittää noissa kanavissa on se, että kaikilta niiltä kanavilta, joilla on teksti-tv, niin se ei näy. Lähinnä itse haluaisin nähdä SkyNews:in tekstarilta Valioliiga-juttuja. Muuan tuttuni, jolla se näkyy, kertoi sen olevan aika laadukas ja informatiivinen. (Lisättäköön nyt tähän ihmetteleville, että mites tuo Sky muka näkyy... noh, se on osana HTV:n Forte-kanavapakettia)
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tuli kotiin Canal+-katselukortti. Vaikka lähetykset periaatteessa alkavat vasta 1.3, tuli sieltä näköjään kaikilta kolmelta kanavalta ohjelmaa jo eilen.

Katselin Chicagon ja St.Louisin välistä ottelua, ja täytyy kyllä toivoa että 1.3 jotain tapahtuu kaistan leveydelle, sen verran pahasti rakeutui kuva välillä. Pelaajat näyttivät välillä karanneen Sega Megadriven NHL94-pelistä.
 

.creep.

Jäsen
Tänään tuli Canal+-kortti. Katselin tossa hetken Jay & Silent Bob-leffaa. Kuva pysähtyi noin kymmenen minuutin välein, eikä suostunut liikkumaan ennen kanavan vaihtoa. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Täytyy vain toivoa, että tätä ei tapahdu enää maaliskuussa.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla on ainakin sellaista, että kuva pysähtyy. Siinä ongelma sitten korjaantuu vaihtelvasti seuraavilla vaihtoehdoilla.
a) Kuuluu ikävä räpsähdys ja vinkaisu ja ohjelma jatkuu itsestään hetken kuluttua
b) Boxi tottelee kaukosäätimen virta nappia ja insinöörin virta pois ja päälle auttaa
c) a)- ja b)-kohtaa ei tapahdu vaan tulee totaljumi ja ei auta kuin virtajohto irti ja takaisin paikalleen. Tämän jälkeen boxi lähtee toimimaan. Yritttäessäni boxin päivitystä, tuo total jumi on tapahnut yli kymmenkertaa. En uskaltanut jättää TV:tä yöksi päälle, mutta sama kuva napotti ruudussa vielä yön jälkeen.

Toivotan minun puolestani digimaailmaan. Kuva on tosiaan hyvä aina, kun se liikkuu ja ei ole pikselimössöä. Itse katselen aina analogiselta puolelta, kun mahdollista. Kuvan pysähtelyt ei ole niin kauheasti häirinneet kuin se, että ääni tulee tapahtumiin nähden jäljessä. Minun silmää häiritsee erityisesti suun liikkuminen eri tahtiin kuin ääni tulee.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minulla on ollut digiboksi viime syksystä lähtien ja ainakin minulla ei ole muuta kuin positiivista kerrottavaa siitä. Hommasin tuommoisen Humax-kaapelimallin ja se on toiminut todella hyvin. Ainoa bugi on se, että kerran viikossa se saattaa buutata itse itsensä - yleensä kun vaihdan nopeasti kanavia.

Itselläni on myös tuo Canal +:n maksukortti, KUITENKIN...

... olen aikeissa hankkia tuon Canal Digitaln lautassysteemin, koska:

a) En kestä Linkkua. Lautasella voi katsoa NHL alkuperäisselostuksella Canal Tanskan kautta

b) tuo lautassysteemi tietäkseni maksaa saman verran kuin kaapelin kautta oleva. Ja antaahan se lautanen katu-uskottavuutta :)

c) Minulla ainakin tulee Canal-kanavilla tekstitys 2-3 sekunttia liian nopeasti. (Onko muilla samaa ongelmaa, sillä tämä ilmenee ainakin täällä Tampereen alueella ja nimenomaan digiboksin kautta.)

Harmittaa elokuvia katsoessa jos on vaikka joku oikeudenkäynti jossa tuomari pyytää juryltä tuomiota - Has the Jury made its verdict - niin tekstityksessä saattaa jo lukea "syytön/syyllinen"...
 
Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Voi vitsi missähän minun kortti viipyy? Olen varmaan jossain mustalla listalla, kun on tuota Linkkua tullut haukuttua varmuuden vuoksi Canalille jo etukäteen puhelimitse, sähköpostilla ja Canalin sivuilla. :)

Edit: tulihan se kortti lopulta tännekin. Mustaa ruutua tosin tyrkkää edelleen. Toivottavasti alkaa näkymään ennen illan pääelokuvaa ja lätkää, eli klo 01.30 Taste of a Woman ja 02:30 Florida-Toronto.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen mitä ehdin maanantaina katsoa, en huomannut mitään nykimistä ym. Tosin tuo I-Can boxi on aiemmin osoittanut mieltään, mutta päivityksen jälkeen ollut paljon vakaampi.

Olin yhteydessä Canaliin siitä NHL-kuvan puuroutumisesta (katsoin maanantaina Chi-Stl-peliä), lupasivat kuvan paranevan maaliskuussa, nämä ovat testilähetyksiä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tässä sunnittellut digiboxin ostamista ihan vain sen takia että saan Norra-kanavapaketin, jossa on neljä ruotsalaista kanavaa. En minä muuten välittäisi noita svedukanavia niin katsella, mutta oletettavaa on että tänä keväänä ja kesänä kanavilta tulee jonkin verran ohjelmia Gyllene Tideristä, jotka on tietty nauhoitettava. Ongelma on kuitenkin se että minulla on telkkarissani vain yksi paikka scart-johdolle ja jo nyt sitä pitää ahkerasti tempoa riippuen siitä haluanko pelata Pleikkaa, katsoa videoita vai katsoa DVD:tä. Onkohan olemassa jotain välikappaletta, jotta ei aina tarvitsisi vaihdella johtoja? Miten nauhoittaminen onnistuu digikanavilta jos niitä scart-paikkoja on vain yksi telkkarissa? Jeesatkaa tietämätöntä...
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Gellner
Onkohan olemassa jotain välikappaletta, jotta ei aina tarvitsisi vaihdella johtoja? Miten nauhoittaminen onnistuu digikanavilta jos niitä scart-paikkoja on vain yksi telkkarissa? Jeesatkaa tietämätöntä...

On olemassa scart-jakajia, hinta vain on suhteessa laitteeseen kohtuuton. Digiltä nauhoittaminenhan taas onnistuu siten, että ketjutat sen digiboksin, videot ja tv:n; siihen ei kai ole mitään merkitystä sillä, montako scart-paikkaa _televisiossa_ on.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Gellner
Onkohan olemassa jotain välikappaletta, jotta ei aina tarvitsisi vaihdella johtoja? Miten nauhoittaminen onnistuu digikanavilta jos niitä scart-paikkoja on vain yksi telkkarissa? Jeesatkaa tietämätöntä...

Scart-jakajia kyllä löytyy, niin kalliimpia kuin aika edullisiakin. Esimerkiksi Biltemasta löytyy halpoja. Kannattaa ostaessa varmistaa, että jakajasta menee RGB-kuva läpi.
Jos videoista löytyy kaksi scart-liitintä niin tuo nauhoittaminen käy helposti. Kytket vaan digiboksin toiseen ja toisen kytket televisioon.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Digiboksi ollut jo n.2,5 vuotta. Eka vuosi ilmaiseksi, sitten vuosi 10 euron kuukausivuokralla. Viime syksyisen lottovoiton (400 euroa) myötä päätin hankkia ikioman boxin. Digiality on merkki.
 
Viimeksi muokattu:

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Digibox tuli hankittu pari viikkoa sitten, lähinnä sen takia että näki oman joukkueen vieraspelit tv:stä, kun ei paikan päälle päässyt työkiireiden takia. Oli siinä myös takana se, että vuosi sitten "lupasin" itselleni, että hankin sen.
Näin jälkeenpäin on miettinyt oliko siinä nyt mitään järkeä, sillä ei siitä ole ollut sen suurempaa hyötyä, mitä nyt muutama kanava tuli lisää. No näkeepähän ensi syksynä kaikki maalit-kimaran ellei se sitten muutu maksulliseksi kesän aikana.

Merkki on Finlux.
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Digitv-lähetysten toteutuksessa ilmenevien perseilyjen takia en hanki kyseistä vermettä luultavasti ainakaan ennen siirtymäajan loppua. Suhtaudun hankintaan myös kriittisesti tuossakin vaiheessa johtuen koko digitv:n teknisestä huonoudesta, joka on jotain käsittämätöntä koko projektin hintaan suhteutettuna. Siirtymäajan lopussa tutkailen melkoisella todennäköisyydellä satelliittitarjonnan sen hetkisen tilanteen ja toisena vaihtoehtona sitten taivun tähän digipelleilyyn.

Eiköhän siinä vaiheessa ole satelliittista saatavilla oikeasti laadukasta materiaalia, jota toivottavasti katsotaan kunnon natiivireson omaavalla tykillä. Sitä odotellessa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia vastauksista DAF ja Gleb. Kahdella huntilla näyttää saavan ihan ok bokseja, joten taitaa parin viikon päästä lähteä Saloran dvb-c420 kaupasta messiin. Vitutusketjusta voinee sitten lukea kun puran ahdistustani boksin asentamisen takia :)
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Finlux/Salora DVB 420 -malli näyttää olevan usean kiinnostuksen kohteena tai omistuksessa, kuten minulla. Specsit löytyy valmistajalta ja jälleenmyyjiltä, joten ei niistä sen enempää, vaan mennään kokemuksiin.

Hankin mtv3+ playoff-kortin, jonka kanssa oli ongelmia heti alkuun. Laite ei tunnistanut kortilta maksutv-pakettia, joten maksullinen ohjelmakaan ei näkynyt. Soitin maikkarin tekniseen tukeen, jossa ongelma tunnettiin ja kehotettiin ottamaan virtajohto irti 10 sekunnin ajaksi. Jo tepsi, hetkeksi. Pelin aikana boksi meni jumiin noin puolen tunnin välein ja aina piti nykäistä virtajohto seinästä, jotta lähetyksen sai uudelleen näkymään. Matsin jälkeen seikkailin Finluxin tukisivuilla, jossa myönnettiin boksin softasta johtuva jumiutuminen maksutv-korttia käytettäessa. Yllätyksekseni vain kaapeli-mallin (420 C) osalta, joten terrestiaalivastaanottimeen ei ohjelmistopäivitystä tarjottu antennisignaalin kautta. Soitin seuraavana aamuna (illalla oli tulossa Tappara-Blues ottelusarjan ratkaisu) paikalliseen huoltoliikkeeseen, jossa hemmo kehui päivityksen olevan pikkujuttu, korkeintaan 10 minuuttia. Kuin sanoin tuovani laitteen samantien, alkoi linjan toisessa päässä änkyröinti: "minä teen päivitykset iltaisin kotona". WTF!
Minulta paloi käpy. Kävin ostamassa boksin ja pc:n väliin tarvittavan nk. nollamodeemikaapelin, latasin uuden softaversion ja updaterin Finluxin sivuilta sekä lukaisin päivitysohjeen läpi. Ei siinä rookieltakaan mennyt kuin muutama minuutti boksin päivittyessä 8.18 -> 8.24 versioon.

Sen jälkeen ei jumiutumista ole ilmennyt. Tosin illan pelin laatuun päivitys ei auttanut, Bleg meni puolivälieriin. Toivottavasti tuo epäkohta on korjattu seuraavassa softaversiossa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En omista digiboksia, mutta vuokralla semmoinen on ollut NHL-kauden alusta lähtien. Hermot meni vuosi sitten analogisen Canal plussan kanssa, kun kaikki parhaat pelit näytettiin digitaalisella Zap-kanavalla. Nyt varsinkin pudotuspeleissä Zapilta tulee aivan mahtavaa matskua lähes joka yö, jota saa nauhoitella videot punaisena. Ei ole tarvinut päätöstä katua.

Esim. viime yönä tuli Ottawa-Toronto, jossa jenkkilän mainoskatkoilla pätkiä/maaleja muista meneillään olevista otteluista, eratauoilla koosteita edellispäivän otteluista, ottelun päätyttyä tuli vielä extrana viimeinen erä ja jatkoaika Dallas-Colorado-ottelusta. Ja tämän matsin jatkoaikaa edeltäneellä erätauolla seurattiin St. Louis-San Jose -ottelua. Dallasin ratkaistua ottelun lähetys päättyi. Just tätä moon aina halunnu. :)
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Sid
Finlux/Salora DVB 420 -malli näyttää olevan usean kiinnostuksen kohteena tai omistuksessa, kuten minulla.

Tuosta Finluxin (sama laite myynnissä myös nimillä Salora, Digibox ja Medion) suositusta boksista on valmistumassa kaksivirittiminen tallentava (80 GT) versio sekä kaapeliin että haravan päähän (toukokuu?). Hinnaksi määrittyy ilmeisesti muutaman euroa alle 500. Which is nice.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Köpi
Viime syksyisen lottovoiton (400 euroa) myötä päätin hankkia ikioman boxin. Digiality on merkki.

Taisi mennä potti jakoon? Mutta kyllä tosta mainoksen saa aikaiseksi: "No onhan tätä peliä tullut pelailtua, mutta tietenkään ikinä kuvitellut että siitä jotain voittaisi. Noooo, anti olla kun nyt sitten natsasi! Ajateltiin vaimon kanssa Tukholman risteilyä ikkunahytissä, mutta ostin sitten tämän Digi-boksin. Kyllä samalla rivillä vielä kestona vedellään, kyllä se salamakin on kaksi kertaa samaan paikkaan lyönyt..."

Kahden virittimen tallentavat mallit tosiaan lisääntyvät mukavasti. Vielä kun niissä olisi esim Ethernet-portti ja FTP-serveri, jolla näitä klippejä saisi PC:lle ja niitä editoitua ja poltettua sitten DVD:lle, niin alkaisi olemaan systeemit huikeita. Toki PC-vastaanotolla moinen on mahdollista mutta pöytälaite on pöytälaite.

Mitään rakettitiedettähän tuo ei vaatine, vaan uskon että tuon kehityspolun jarruna ovat olleet Leffa/TV-tuotantoyhtiöt, jotka sitten pelkäävät sisältöjensä kopitotuva virheettömästi ympäri maailmaa. Harmi sinänsä.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
En omista mutta aion hankkia DigiTV:n sillä kaukosäädinhelvetti syö nyt jo miestä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Sumu
En omista mutta aion hankkia DigiTV:n sillä kaukosäädinhelvetti syö nyt jo miestä.

DigiTV boksin ja tv:n sijaan? Sillä säästää vain yhden kaken verran. Kannattaa harkita yleiskaukosäädintä sen sijaan. Sillä saat kaikki av-kaket yhden kapulan sisään. Pronto, OFA ymv. On kyllä hintansa väärti, mutta voi aiheuttaa hellasäröä. Eukko ei välttämättä opi ottamaan omakseen...
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Eilen tuli hommattua Nokian mediamaster 150t ja Oneforall sisäantenni. Kanavanippu A ja B näkyy hyvin, mutta C:n kanssa on näkyvyys ongelmia? Onko muilla JA:laisilla ollut vastaavia ongelmia? Onko olemassa joku midaksen kivi(?) jolla ongelma ratkeaa. Taloyhtiö on niin sieltä, että mitään kiirettä antenniverkon korjaukseen ole, eli näillä pitää pärjätä.
Esim. jonkun loistavan signaalinkaappariantennihässäkänteko-ohjeet on tervetulleita, kun ei ainakaa tästä kaupallisesta versioista ole mihinkään.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti koukou
Onko muilla JA:laisilla ollut vastaavia ongelmia? Onko olemassa joku midaksen kivi(?) jolla ongelma ratkeaa.

Meillä oli kokeilussa Nokian boksi ja niiden oma sisäantenni. Sain näkyviin vain YLEn kanavia jotka nekin pätkivät parin sekunnin välein. Antennia hieman eri paikkoihin sijoittelemalla sai aikaan eroja. Paras paikka oli ikkunan läheisyydessä, mutta kun johto oli lyhyehkö niin vaihtoehtoja ei paljoa jäänyt. Ongelmat johtuivat meillä väliin tulevista maastoesteistä, betoniseinistä ja tarjolla olevan maston huonosta sijainnista. Paikkana Pirkkala.

Enpä usko että tuohon sisäantenniongelmaan mitään parannusta on tiedossa. Haravoihin voi asentaa signaalinvahvistimia, jotka ilmeisesti auttavat osassa tapauksia. Yhtiön kattoantennin/järjestelmän ajantasaistaminen lienee joka tapauksessa järkevin episodi, jota nyt voi suositella. Jospa pontimena voisi toimia potkupallon EM-kisojen lähestyminen, pelejä kai näytetään runsaasti digipuolella.

Jos probleemat johtuvat puuttuvasta digitaalisesta alilähettimestä asuinalueellasi (varsin yleistä Etelä-Suomessakin), ei ratkaisua löydy ennenkuin se rakennetaan.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Digiboksi ollut noin vuoden, vikoja ei ole ollut muilla paitsi Ylen (TV1 ja TV2) kanavilla tekstityksen suhteen.

Nyt jälleen tyhmä kysymys! Onko mitenkään mahdollista että digikanavilta tulevaa ohjelmaa voisi nauhoittaa videolle esim. jonkinlaisen scart-liittimen kautta tjsp?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti VH87
Nyt jälleen tyhmä kysymys! Onko mitenkään mahdollista että digikanavilta tulevaa ohjelmaa voisi nauhoittaa videolle esim. jonkinlaisen scart-liittimen kautta tjsp?

Hieman jos viitsit katsoa ketjussa viestejä taaksepäin, niin asiaa sivuttiin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös