Dave Stathos (yhdistetty ketju)

  • 81 726
  • 482

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niinpä, kunnioitettu vaahtosammutin oli siitä hyvä veskari, että hänen varaansa voitiin laskea ainakin 1 helppo joka matsissa, ns. löysät pois. Sitten tiedettiin myös, että hän ei pelaa lopullisesti matsin viime minuuteilla voittoa joukkueelle. Mutta jäljelle jäi joka otteluun se mahdollisuus, että HIFK voitti luokkaa 3/4/5 - 1/2. Jos maalintekijät hoitivat oman duuninsa vaahtosammuttimen päästäessä vakiona 1-3 meillä oli aina tämä sama asetelma valmiina voittoon. Niinpä The Sakke oli "tasaisen varma" maalivahti :)

Daven ongelma on se, että skaala ulottuu virtuoosimaisesta 0-pelistä surkeaan sähellykseen. Mutta vaakakupissa Davella on helvetin paljon enemmän näitä hyviä otteluita. Mitäs teet, kun kaikkea ei voi saada SM-liigan liksoilla ja paljon puhutulla vetovoimalla? On vain niin, että jotkut pelaajat ovat parhammillaan runkosarjassa, toiset taas pleijareissa. Ja vaikka pleijarien tärkeydestä vouhotetaan silmät suut täyteen, on kylmä tosiasia, että pleijareihin hyville paikoille ei mennä, jos meillä ei ole näitä aina keväisin mollattuja pitkän runkosarjan onnistujia. Mm. palopostihan, aiemmin runkosarjan lemieux´na sekä pleijareiden jonni vauhkosena tunnettu, on vasta tänä keväänä näyttänyt orastavia oireita playoffpelaamisesta....hjuumio

Mutta onhan jokaisella joukkueella sellainenkin mahdollisuus, että joukkueeseen tehdään leveyttä ja syvyyttä. Otetaan huomioon pitkä runkosarja ja tiukka playoffperiodi - ja hankitaan esimerkiksi sellainen mv-kaksikko, jonka kanssa voidaan puhua vastuunjakautumisesta. Esimerkiksi niihin playoffeihin. Tätä kutsutaan ammattikielellä "joukkueen rakentamiseksi".

Siitäkin huolimatta; Go Dave go! Näytä niille tasosi!

PS. Kuka on Pitkämäki?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti bystander

Paskahan se Dave keskiviikkona oli, ei siitä pääse minnekään. Ei se mun mielestä ole selkään puukottelua tai takin kääntelyä että hyvien matsien jälkeen kehutaan ja paskojen pelien jälkeen annetaan pyyhkeitä.

Juu, meiltä löytyy vaan lauma ns. faneja, jotka jakavat sitä puukkoa selkään esim. Davelle ottelusta toiseen. Jos hän pelaa nollapelin, ovat torjunnat olleet "erikoisia", voitettiin liian helppo vastustaja tai jotain muuta meni pieleen. Tämä joukkio kannattajista on riemuissaan, kun Dave epäonnistuu eli todellisuudessa iloitsee, kun HIFK häviää. Hienoa.

Dave oli paska keskiviikkona, mutta parin päivän jälkeen olen taas perusoptimistisena ihmisenä valmis uskomaan, että tänään hän pelaa huippupelin. Ollaan sitten taas väärässä, jos näin ei käy.

Daveen jatkoon HIFK:ssa ensi kaudella luulisi näiden tulevien pelien olevan ratkaiseva tekijä, vaikka hänellä onkin sopimus kaudeksi 2004-05.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kai täällä aika vähän niitä on jotka toivoo Stathoksen pettävän.
Tilanne on vaan se että maalivahdin töppäykset ratkaisee paljon enemmän kuin muiden ja kun maalinteko on kortilla niin ei noin helppoja saa yksinkertaisesti päästää.
Mulla ei ainakaan ole ketään suosikkia jonka haluaisin Hifkin maalille ja Stathos kävis mulle ihan hyvin mutta jotenkin tuntuu että kaverista ei ihan huipuksi ole kun tasaisin väliajoin tulee noita imurihommia ja kun viime kevätkin oli koko ajan tason laskua sitä mukaan kun pelit tuli tärkeemmiksi niin kyllä huolettaa Hifkin Mv-tilanne.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Johannes
Juu, meiltä löytyy vaan lauma ns. faneja, jotka jakavat sitä puukkoa selkään esim. Davelle ottelusta toiseen. Jos hän pelaa nollapelin, ovat torjunnat olleet "erikoisia", voitettiin liian helppo vastustaja tai jotain muuta meni pieleen. Tämä joukkio kannattajista on riemuissaan, kun Dave epäonnistuu eli todellisuudessa iloitsee, kun HIFK häviää. Hienoa.


Olen huomaavani tästä Johanneksen kirjoituksesta kuitin itselleni. Sen voin sanoa, etten ole niin idiootti, että toivon IFK:n tappiota ja Stathosin epäonnistumista. Miksi vitussa maksaisin 1000 euroa kaudessa matseista, jos noin ajattelisin? Uskon, että ei kukaan fani toivo IFK:n häviötä sen takia, kun Stathos pelaa maalissa. Aika naurettava oli tuo Johanneksen väite.

Tosiasia mielestäni on se, että Stathos tekee välillä hienoja torjuntoja, mutta henkinen kantti ei kestä tiukoissa tilanteissa. Jos olisin Ara, laittaisin tänään Lundellin maaliin. En luota Lundelliinkaan, mutta sille ei voi mitään, että Pena mokasi maalivahtihankinnoissa. Ehkä puolustuskin pelaisi tarkemmin, kun Lundell maalissa. No, parin-kolmen tunnin päästä ollaan viisaampia ja katsotaan, kuka tänään pysäyttää kiekkoja. Kiinni ne tänään on saatava paremmalla prossalla kuin keskiviikkona.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mixun kommenttiin viitaten, Stathos on kyllä minun suosikkini, mutta paljolti sen vuoksi, että kyseessä on erittäin mukava ja sympaattinen kaveri, jonka olisi siksi mukava nähdä onnistuvan. Play-off -pelit varmasti ratkaisevat Daven jatkon IFK:ssa. En kuitenkaan suoranaisesti itke, jos lähtee muualle ensi kaudeksi, mutta tällä haavaa toivon todella onnistumisia. Kelpo veskarihan hän kuitenkin on.

Go Davey, go!

edit: Lisätään vielä se, että onnistumisia toivotaan siksikin, että nyt todella mennään näillä. Ei Lundellia maaliin, tänään tai myöhemminkään pleijareissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Ei playoff sarjoissa voi lähteä poukkoilemaan ja kikkailemaan maalivahtien kanssa ellei ole tapahtunut todellista katastrofia, eli Stathos jatkaa kaiken järjen mukaan niin kuin kuuluukin.

Edellinen peli oli heikko kieltämättä, mutta on myös todella tärkeätä että saa tarvittavan henkisen tuen ja luottamuksen joukkueelta ja valmennukselta, eli jatkaa seuraavassa pelissä.

Kuherrus(kuu)kaudet ovat ohi ja runkosarjapeleillä ei ole merkitystä. Nyt on Daven etsikkoaika näyttää mikä hän on miehiään maalivahtina. Joukkue menestyy tai kaatuu ykkösmaalivahtinsa mukana.

Itse tykkään seurata pelejä ja maalivahtien otteita tässä vaiheessa kun sen voi tehdä neutraalina ilman sidosta mihinkään joukkueeseen.

Hyviä pelejä toivoen.

Jukka
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Kempes
Olen huomaavani tästä Johanneksen kirjoituksesta kuitin itselleni. Sen voin sanoa, etten ole niin idiootti, että toivon IFK:n tappiota ja Stathosin epäonnistumista. Miksi vitussa maksaisin 1000 euroa kaudessa matseista, jos noin ajattelisin? Uskon, että ei kukaan fani toivo IFK:n häviötä sen takia, kun Stathos pelaa maalissa. Aika naurettava oli tuo Johanneksen väite.

Tosiasia mielestäni on se, että Stathos tekee välillä hienoja torjuntoja, mutta henkinen kantti ei kestä tiukoissa tilanteissa. Jos olisin Ara, laittaisin tänään Lundellin maaliin.

Aina kun Dave epäonnistuu on kännykkä täynnä tekstiviestejä tyyliin "Olipa paska matsi Davelta". Jos Dave taas onnistuu, niin ei mitään. Hienoa on vielä Kempes se, että otit heti viestin itseesi. =)) Te anti-Stathos miehet toivotte a) Daven epäonnistumista b) sen seurauksena HIFK yleensä häviää. Teiltä menee vain ohi tuo kohta b) ajatuksissanne.

Ei tämä niin vakavaa ole pojat, peace vaan.

Dave on ihan hyvää liigatasoa oleva maalivahti. Yrittäkää nyt tajuta, ettei sm-liigassa pelaa yhtään oikeaa huippumaalivahtia muissakaaan joukkueissa, kun Bäckströmkin on nyt loukkaantumisen jälkeen vähän epävireessä.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Johannes
Aina kun Dave epäonnistuu on kännykkä täynnä tekstiviestejä tyyliin "Olipa paska matsi Davelta". Jos Dave taas onnistuu, niin ei mitään. Hienoa on vielä Kempes se, että otit heti viestin itseesi. =)) Te anti-Stathos miehet toivotte a) Daven epäonnistumista b) sen seurauksena HIFK yleensä häviää. Teiltä menee vain ohi tuo kohta b) ajatuksissanne.

Ei jumalauta Johannes, jaksat jatkaa tuolla tyylillä, että toivoisin IFK:n häviötä. Juttelin juuri erään kategoroimasi "anti-Stathos-fanin" kanssa ja hänellä samanlaiset ajatukset kuin allekirjoittaneelle. Emme tule matsiin katsomaan IFK:n tappiota vaan voittoa. Olin varmaan ainoa A6:n edessä, joka oli ylioptimistinen ennen keskiviikon matsia. Sanoin vielä ennen matsia, että lopputulos 7-2 IFK:lle. IFK:n peli hajosi Ipan ensimmäiseen maaliin, kiitos Stathosin.

Jätän Stathos-ketjun nyt rauhaan. Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että toivon Stathosin onnistuvan ja torjuvan IFK:n mestariksi. Toisaalta, tapani on lähestyä kaikkia matsia vedonlyöntimielessä, jolloin lähden analysoimaan joukkueiden heikkoja kohtia. Ne ratkaisevat paljon tod.näköisyyksien arvioinneissa jne. Ei saa olla liian sinisilmäinen omaa suosikkijoukkuetta kohtaan.

Laitan vielä hieman tilastoa:

1. Lundell Jan, HIFK 1 20.00 0 5 0 0 0 0 0 100
....
5. Pitkämäki Juha, Ilves 3 179.11 5 89 1 2 0 1 1,67 94,68
...
13. Stathos Dave, HIFK 3 159.07 7 53 0 1 0 2 2,64 88,33

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Lundell on huippumaalivahti, mutta Pitkämäki on pelannut paremmin kuin Stathos.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pihalla kuin lumiukot

Kukaan ei tunnu tietävän mikä olisi parasta?!? Mielestäni Daven valinta tänään maaliin on aivan oikea kuten myös kaikkiin tuleviin pleijari vieraspeleihin, joita toivon mukaan tulee lisää! =)

Yksittäisiä kotipelejä, kuten seuraavan Ilves kotipelin voisi hyvin antaa Jannelle. Miksi? Peittää enemmän ja torjuntamäärät kotona kohtuullisen pieniä. Dave on mukava kaveri ja taistalija luontelletaan, mutta "helppoon" iltapuhteeseen on vaikeampi latautua. Jannelle voisi hyvin jo nyt sanoa, että pelaat seuraavan kotipelin ja sitten Dave jatkaa maalissa. Seuraava peli Jannelle tulee(jos tulee) vastustajasta riippuen välierien kotipelissä, jos vastassa ei ole ns. kovempi joukkue, joka saattaa voittaa laukaisumäärissä.

Nollataan Daven saldo seuraavassa kotipelissä ja tuloksesta riippumatta Dave palaa maaliin seuraaviin peleihin.

Samoilla linjoilla?
Kukaan ei toivo todellakaan Davelle huonoja pelejä, koska se merkitsisi taas joukkueelle huonoa kautta...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mun mielestä olisi parasta laittaa tänään Janne maalille. Voi olla, että herättäisi Stathosin. Olisi vaan hyvä saada veskojen kesken pientä kilpailua peliajasta. Mun mielestä Janne pelasi suht hyvin keskiviikkona kolmannen erän..
En oikeen jaksa kannattaa pelivuorojen jakamista niin, että toinen pelailee kotona ja toinen vieraissa. Se ukko putkien väliin vaan kumpi on paremmassa vireessä ja keskiviikon perusteella se ukko on Lundell.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Kyösti
Mun mielestä olisi parasta laittaa tänään Janne maalille.
-----------
Mun mielestä Janne pelasi suht hyvin keskiviikkona kolmannen erän..
-----------
Se ukko putkien väliin vaan kumpi on paremmassa vireessä ja keskiviikon perusteella se ukko on Lundell.

Huh heijaa! Eihän Janne edes joutunut mihinkään testiin keskiviikkona, peli oli siinä kohtaa jo ratkennut.

Eikä tässä tarvitse enää Davea "herätellä". Ammattijamppa se on, kyllä tietää olevansa tasan tarkkaan ykkönen, ja että joukkue luottaa häneen. Onneksi näemmä Stats aloittaakin tänään, sillä Jannen peluuttaminen olisi ollut jotain aivan käsittämätöntä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hyvä anti-Stathos fan-clubi. En väitä, että toivotte HIFK:n häviävän pelejä. Niin vaan käy, jos pelaava maalivahtimme epäonnistuu. Siksi siitä asiasta riemuitseminen on nurinkurista.

No, nyt poistun minäkin tästä ketjusta.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Jepu , jepu

Viestin lähetti Kyösti
Mun mielestä olisi parasta laittaa tänään Janne maalille. Voi olla, että herättäisi Stathosin. Olisi vaan hyvä saada veskojen kesken pientä kilpailua peliajasta. Mun mielestä Janne pelasi suht hyvin keskiviikkona kolmannen erän..
En oikeen jaksa kannattaa pelivuorojen jakamista niin, että toinen pelailee kotona ja toinen vieraissa. Se ukko putkien väliin vaan kumpi on paremmassa vireessä ja keskiviikon perusteella se ukko on Lundell.

Onkos tämä eka playoff's sarja mitä seuraat ? Siis ei tällä kaudella tietenkään , vaan noin niinkun yleisesti ottaen koskaan ?
Kaikilla joukkueilla on aina pleijari sarjoissa 1. maalivahti , joka pelaa aina kun se vain on mahdollista ( Stathos ). 2. vahti ( Lundell ) sitten stunttaa ( esim. loukkaantumistilanteissa ). Ei kuule kesken playoffsien ruveta mitään veskarien ' kissa - hiiri leikkiä ' pelaamaan . En ainakaan minä ole koskaan havainnut / kuullut mitään ko.asian suuntaistakaan.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stathos/Lundell?

Kumpi maaliin tänään, erittäin vaikea kysymys. Stathos on ykkönen, mutta kun katsotaan tilastoja niin Stathos on maalivahtitilastoissa omalla kymmenluvullaan torjuntaprosenttinsa kanssa (88,33). Sanoisin, ettei Stathosin paskoja pelejä voi puolustella millään. En ole onnellinen Stathosin huonoista peleistä. Olen erittäin pahantuulinen.

Lundell ei ole pelannut kuin yhden erän näissä playoffseissa. Vaikea uskoa että Lundell kuitenkaan pystyisi pelaamaan huonommin kuin Dave (88,33%), joten Lundellin peluuttaminen voisi olla yllätysveto ja herätellä joukkuetta puolustamaan.

Ja kyllä, teidän mielestänne tilastot eivät kerro maalivahtien hyvyydestä mitään. No, ei ehkä hyvyydestä, mutta ainakin huonot maalivahdit sieltä näkee heti (88,33%).

Toivottavasti Stathos nyt pistää niitä äärimmäisen paljon mainostettuja ja hehkutettuja nollapelejä kehiin. Vai onko eväät jo syöty (88,33%)?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Re: Jepu , jepu

Viestin lähetti Brewer
Onkos tämä eka playoff's sarja mitä seuraat ? Siis ei tällä kaudella tietenkään , vaan noin niinkun yleisesti ottaen koskaan ?
Kaikilla joukkueilla on aina pleijari sarjoissa 1. maalivahti , joka pelaa aina kun se vain on mahdollista ( Stathos ). 2. vahti ( Lundell ) sitten stunttaa ( esim. loukkaantumistilanteissa ). Ei kuule kesken playoffsien ruveta mitään veskarien ' kissa - hiiri leikkiä ' pelaamaan . En ainakaan minä ole koskaan havainnut / kuullut mitään ko.asian suuntaistakaan.

On noita tullut seurattua ennenkin. Mikä sitten on sun lääke tilanteeseen? Tajuan kyllä, että maalivahteja ei kamalasti vaihdella kesken pleijareiden, mutta jos kaveri alisuorittaa niin eihän sitä voi peluuttaa. Ilmaisin itseäni huonosti edellisessä kirjoittamalla peliajasta sen myönnän tarkoitin sitä, että jos Lundell olisi pelannut tänään niin se olisi voinut hieman tarkentaa Stathosin peliä, eikä surullisia lipsahduksia kävisi...
 

Mauno Ahonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpi maaliin?

Stathos, niinhän se ketjukokoonpanoista sm-liiga.fi:stä kävi ilmi. Nyt olisi kuitenkin parempi ennen peliä ilmaista tästä maalivahtikysymyksestä mielipiteensä, matsin jälkeen kun se on taas sitten niin helppo leikkiä wiisasta. Siispä mielipiteeni tulee tässä.

Stathos pelasi keskiviikkona umpisurkeasti. Kuten todettu, helppoja lipsahti aivan liikaa. Puolustuspuheeksi löytyy lähinnä se, että laukauksia ei liiemmin sadellut ja sehän on tunnetusti veskarille ilkeä paikka. Ja siihen päälle vielä se, että vasta erän puolessa välissä tullut eka kuti uppoaa sisään. Ei varmasti itseluottamusta kohenna. Ja kun ensimmäinen laukaus/maali oli, mikä oli, jäi varmasti aika paska maku suuhun.

Silti, laittaisin Stathosin maalille. Annetaan #75:n vielä näyttää. Kohta sieltä varmaankin Stahosin antifanblub hyökkää niskaan, ja toteaa, että Stathos on näyttönsä antanut.
Eiköhän se Stathos maagisena maalivahtina näytä kaikille, miten tappio-ottelun jälkeen kuuluu pelata. Minä uskon siihen, että Stathos pelaa jälleen huippupelin. Pakkohan se on omiin uskoa. Manaukset pois!

Vielä ei kannata mietiskellä seuraavan kotipelin maalivahti-ongelmaa. Pelataan tämä peli nyt ensin alta pois ja katsellaan sitten, mikä on tilanne.

Jos Stathos sunnuntaina pelaa kotipelissä, ei sitten mitään "törkeyksiä" huudella, kuten tapana valitettavasti liian usein on ollut.

Onnea Stahokselle illan peliin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Varmasti ei huudella törkeyksiä, vaikka itse en ikinä ole ollut suuri Stathos fani, niin omia pitää aina tukea. Tsemppiä vaan peliin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei vittu, nyt Valtosen JORMA maaliin ja Ipaa kaatamaan! Ugh!
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Johannes
Hyvä anti-Stathos fan-clubi. En väitä, että toivotte HIFK:n häviävän pelejä. Niin vaan käy, jos pelaava maalivahtimme epäonnistuu. Siksi siitä asiasta riemuitseminen on nurinkurista.

Ensiksi, ei ole olemassa mitään clubia. Minulla (jos saan tuohon ei-clubiin kuuluvana vastata) ei ole mitään henkilökohtaista Stathosia vastaan. Hän on vain yksinkertaisesti liian keskinkertainen maalivahti mestaruudesta pelaavaan joukkueeseen, siinä kaikki.

Toiseksi, toivon joka kerta, että Stathos onnistuu. Olen pahoillani jos hän epäonnistuu. Minulle IFK:n menestyminen tuottama mielihyvä on kai sitten suurempaa kuin oikeassaolemisen tuottama mielihyvä.

Kolmanneksi, meidän toivomisemme ja riemuitsimisemme ovat täysin yhdentekeviä Stathosin onnistumisen/epäonnistumisen kannalta. IFK:n kannattajillakin lienee kuitenkin oikeus arvostella
(tai yhtä hyvin arvostaa) joukkueen yksittäisiä pelaajia?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Taitaapi sitten Stathoksen pelit olla pelatut Hifkissä.
Viime kauden heikot playoff esitykset huipentui tähän kevääseen ja kahteen vaihtoon kesken pelin.
Yksinkertaisesti ei voida enää ensi kauteen lähteä hänen johdollaan.
Mutta kuka sen uuden maalivahdin löytää?
Pentin näytöt ei paljon lupaa-Draper,Stathos.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti mixu
Taitaapi sitten Stathoksen pelit olla pelatut Hifkissä.
Viime kauden heikot playoff esitykset huipentui tähän kevääseen ja kahteen vaihtoon kesken pelin.
Yksinkertaisesti ei voida enää ensi kauteen lähteä hänen johdollaan.

Ajattelin tismalleen samaa, kun kuulin vaihdosta. Ellei ihmettä tapahdu, Lundellin kera ei ole sen suurempia saumoja jatkoon, mutta nyt alkaa olla mitta täynnä Statsin kanssa. Olen joskus puolustellut Davea, mutta nyt ei enää jaksa.

Eniten vituttaa anti-Dave -klubin johtojäsenen tuleva pröystäily ja paasaaminen tällä palstalla. Mutta kaiketi hän on sen ansainnut. Anna palaa, paina sitä SEND-nappia.

Ensi kaudeksi suomalainen maalivahti tänne.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
"Ensi kaudeksi suomalainen maalivahti tänne."
Aivan samaa mieltä, Pena voisi nostaa antennit ylös ja alkaa etsimää Davelle korvaajaa..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On muuten Lundell pelannu nollat niiden noin kahden ja puolen erän aikana, mitä pleijareissa on siunaantunut peliaikaa. Oiskohan Stathosin pudotuspelit ollu sitten siinä. Nyt voin minäkin alustavasti allekirjoittaa sen, ettei Dave ole se tarvittava, voittava maalivahti. Moinen lammas toisaalta sopii hyvin kokonaiseen joukkueelliseen löysäperseitä, tasainen jengi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös