Dave Stathos (yhdistetty ketju)

  • 81 766
  • 482

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Olen osittain valaan kanssa samoilla linjoilla. Dave ei ole Bäckströmin kaltainen otteluita ratkaiseva maalivahti. Nollapelejä on toki tullut seitsmän, mutta niistä neljä on tullut Pelicansia ja JYPiä vastaan, jotka tuskin tulevat vastaan pudotuspeleissä (Pelicans ei tule varmasti). Stathos on päästänyt vähintään viisi maalia laskujeni mukaan kuudesti, kun Bäckströmillä näitä on ollut kaksi. En yritä sanoa, että Dave olisi huono maalivahti, mutta dominoiva hän ei ole.

Totta on myös Starcatin mainitsema IFK-pelaajien purkukiekkojen epäonnistumisprosentti. Panikointia tulee omalla alueella aivan liikaa. Kuten täälläkin on jo monesti mainittu, niin IFK:lla on paperilla liigan paras puolustus. Puolustuspään, sisältäen pakit ja maalivahdit, tulee tiivistyä paljon, jos meinataan keväällä keitellä nakkeja. Itse jaksan uskoa tähän.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Blues - Tappara 4 - 1
HPK - TPS 1 - 2
Jokerit - HIFK 2 - 1
Kärpät - JYP 2 - 5
TPS - HPK 1 - 3
HIFK - Jokerit 2 - 4
JYP - Kärpät 1 - 4
Tappara - Blues 2 - 4
HPK - TPS 2 - 3
Jokerit - HIFK 5 - 2
Kärpät - JYP 2 - 3
Blues - Tappara 2 - 3
Tappara - Blues 4 - 1
TPS - HPK 4 - 0
HIFK - Jokerit 1 - 4
JYP - Kärpät 4 - 2
Blues - Tappara 4 - 3
HPK - TPS 3 - 1
Kärpät - JYP 6 - 2
Tappara - Blues 2 - 0
TPS - HPK 0 - 7
JYP - Kärpät 1 - 4
HPK - TPS 6 - 1
Kärpät - JYP 3 - 1
Blues - Tappara 1 - 2
HPK - Tappara 3 - 2
Jokerit - Kärpät 1 - 0
Tappara - HPK 2 - 1
Kärpät - Jokerit 4 - 2
HPK - Tappara 3 - 2
Jokerit - Kärpät 3 - 0
Tappara - HPK 2 - 1
Kärpät - Jokerit 2 - 1
HPK - Tappara 2 - 4
Jokerit - Kärpät 0 - 2
Kärpät - Tappara 2 - 3
HPK - Jokerit 3 - 0
Tappara - Kärpät 3 - 0
Kärpät - Tappara 3 - 4

Viime kauden playoffsien statsit yläpuolella. Viisi maalia tai yli päästivät omiin yhdessä matsissa ainoastaan HIFK, JYP ja TPS. Ja jokainen näistä tippui ekalla kierroksella. Käy paskaisesti siis jos Dave päästää reppuun noin paljon maaleja palyoffseissa. Oli se sitten puolustuksen tai Daven syy, siitä käydään nyt siis vääntöä. Pysyn yhä kannassani, että puolustuksen lisäksi syypää suuriin lukuihin omassa päässä on maalivahti. Maalivahtihan nyt on kuitenkin loppujen lopuksi se kaveri jonka tehtävänä on pysäyttää kiekko ennen maaliviivaa, herranen aika. Toiset pystyy sen tekemään illasta toiseen, toiset vain silloin tällöin. Skarpattavaa kuitenkin on.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ja vielä maalivahtien mittareista

Ja jos pelaa 0 pelejä , niin eikö ole kokolailla sama onko torjuntaprosentti 19 % vai 99 % ?

Niin, omasta mielestäni nollapelien määrällä ei ole minkään valtakunnan väliä. Väliä on ainoastaan voittoprosentilla ja päästettyjen maalien määrällä per matsi. Mitä enemmän ropisee omaan päähän, sitä enemmän on tehtävä voiton eteen työtä. Nollapelien määrällä ei sinänsä ole kyllä muuta arvoa kuin koristella tilastoja. Paitsi playoff sarjassa pelatulla nollalla, jolla voidaan kenties rappeuttaa vihollisen moraalia ja turhauttaa maalintekijöitä.

Viestin lähetti Jude
Stathos on päästänyt vähintään viisi maalia laskujeni mukaan kuudesti, kun Bäckströmillä näitä on ollut kaksi. En yritä sanoa, että Dave olisi huono maalivahti, mutta dominoiva hän ei ole.

Ero on olemassa. Bäckström on kova (-empi) luu.

Ja anteeksi Dave fanit.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti valas


Käy paskaisesti siis jos Dave päästää reppuun noin paljon maaleja palyoffseissa. Oli se sitten puolustuksen tai Daven syy, siitä käydään nyt siis vääntöä. Pysyn yhä kannassani, että puolustuksen lisäksi syypää suuriin lukuihin omassa päässä on maalivahti. Maalivahtihan nyt on kuitenkin loppujen lopuksi se kaveri jonka tehtävänä on pysäyttää kiekko ennen maaliviivaa, herranen aika. Toiset pystyy sen tekemään illasta toiseen, toiset vain silloin tällöin. Skarpattavaa kuitenkin on.

Kyllä sen puolustuksenkin pitää pystyä purkamaan sitä kiekkoa pois omalta alueelta. Mitä se ei kyllä eilen tehnyt kovin hyvin. Nimittäin voi sanoa että nykyisin kun vastustaja saa pidettyä yli puoli minuuttia kiekkoa meidän päässä kenttää niin tilanne haiseee maalilta.....

Mikähän siinä on että perusasiaa ei haluta tehdä kunnolla vaikka mikä olisi. Sama asia joka kausi...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Eipäs juupas , joopas niinpäs !

Oli se sitten puolustuksen tai Daven syy, siitä käydään nyt siis vääntöä. Pysyn yhä kannassani, että puolustuksen lisäksi syypää suuriin lukuihin omassa päässä on maalivahti.

PlayOff's matseissa KAIKKIEN kentällä olevien pelaajien tulee osallistua puolustukseen helvetillisellä vimmalla. Tätä Ara tulee tietenkin painottamaan , ja täten saadaan päästettyjen maalien määrä olellisesti minimoitua. Ja siinä sivussa saadaan sitten Stathokselle niin hieno ( suuri ) torjuntaprosentti , että sitä ihaillessa kaikilla IFKn kannattajilla alkaa stondata !
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
C'moon

[Niin, omasta mielestäni nollapelien määrällä ei ole minkään valtakunnan väliä. Väliä on ainoastaan voittoprosentilla ja päästettyjen maalien määrällä per matsi. Mitä enemmän ropisee omaan päähän, sitä enemmän on tehtävä voiton eteen työtä. Nollapelien määrällä ei sinänsä ole kyllä muuta arvoa kuin koristella tilastoja. Paitsi playoff sarjassa pelatulla nollalla, jolla voidaan kenties rappeuttaa vihollisen moraalia ja turhauttaa maalintekijöitä.



Ero on olemassa. Bäckström on kova (-empi) luu.

Ja anteeksi Dave fanit.
[/QUOTE]

No vituttaisko sua , jos Dave noinniikuntotanoinniin pleijareiden 9 ekassa matsissa pelais 0 pelin ?! Onko tässä nyt jotain retoriikkaa mitä mä en kässää ?
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos nyt sanotaan niin..

pelicanseja vastaan pelatut nollat ja alkukauden nollat ei kyllä merkkaa pleijareissa mitään. Totanoinniinku nollapelit pleijareissa, kuten jo aiemmin mainitsin, merkkaa tietenkin enemmän. Silloinkin lähinnä vastustajan turhauttajana.

Minun mielestäni pleijareissa kolmella maalilla pitäisi voittaa. Eli se mikä merkitsee on se, että tehdäänkö Davelle enemmän kuin 2 maalia. Se on sitten ihan sama meneekö omiin kaksi, yksi vai nolla.

Mieluummin näkisin Daven päästävän joka matsissa keskiarvonsa 2,5 maalia kuin pelaavan tänään nollapelin ja huomenna päästävän 7 maalia. Hyökkäys kyllä hoitaa sen kolme maalia matsissa kuin matsissa.

Viestin lähetti Brewer
No vituttaisko sua , jos Dave noinniikuntotanoinniin pleijareiden 9 ekassa matsissa pelais 0 pelin ?! Onko tässä nyt jotain retoriikkaa mitä mä en kässää ?

Ja ei vituttaisi vaikka pitäis nollan joka matsissa pleijareissa. Miten tämä nyt liittyy aiheeseen? Mutta yhtä vähän vituttaisi jos Dave päästäisi joka matsissa vain 2,5 maalia, ymmärrätkö. Tasaisen varma suoritustaso on aika olennainen asia. Muistatko miten Hasek pelasi yksin Buffalon finaaliin ja myöhemmin Tshekit olympiavoittoon. Tai kuinka kiprusoff on nostanut Flamesin pleijaritaistoon mukaan. Tai kuinka Lehtonen pelasi Summasen Jokerit mestariksi. Tai Tim Thomas HIFKin.

Pysyn yhä kannassani että maalivahdilla on olennainen rooli kiekkojen torjumisessa maalilla. Ja voittamisessa.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Valas
Älä pyytele Stathos-faneilta, ei ne ymmärrä mitään. Tässä ketjussa saa kyllä hakata päätä seinään, sillä näitä pikku-stathosia on koko palsta täynnä.

Viime lauantain matsissakin Stathos sai fanien sympatian puolelleen, kun tyylitteli läpiajon torjunnassa. Ässä-pelaaja laukoi suoraan hanskaan. Stathos ei tehnyt edes torjuntaliikettä ennenkuin kiekko oli hanskassa ja sitten mieletön 'kobrakäsivenytys'. Menitte halpaan taas!!

IFK:n heikkous on maalivahtipeli tulevissa pleijareissa. Luettelen vielä joukkueet, joilla on parempi ykkösveska kuin IFK:lla:
Kärpät
TPS
Ilves
Lukko
Jokerit
Tappara
Jyp
Blues

t. Johtaja-Kempes
 

Kadlec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK,
Oulunkylän Gnistan
IFK:n heikkous on maalivahtipeli tulevissa pleijareissa.
Kärpät
TPS
Ilves
Lukko
Jokerit
Tappara
Jyp
Blues

Kempes,olen osittain samaa mieltä kanssasi, jos tosta karsitaan pois Blues niin olet melkein oikeassa.
Mutta pleijarit on NE pelit, esimerkiksi Häkkisellä ei ole mitään kokemusta ja hänellä on viime pelit ailahdellut tosi paljon joten siinä voi oll yksi hazardi maalivahti pleijareissa.

Se Daven hanskatorjunta ässiä vastaan ei tällä kertaa (niin kun monesti tällä kaudella) tullut suoraan hanskaan, se on katsottu moneen kertaan ja todettu.

Ja muutenkin tämä pelaajien manailua ennen pleijareita alkaa vituttaa mua, katotaan ensin ja todetaan sitten jälkeenpäin mikä meni väärin/oikein.

Turha haukkua Davea nyt (en ole mikään dave superfani vaan realisti), sitten jos hän onnistuu ja kulta tulee hänen ansiostaan, niin sitten ollaan kyllä niin dave faneja ja näitä haukkumisia ei enää muisteta, vaan ollaan uskottu vahvasti häneen koko vuoden....
Muistakaa nyt helvetissä tapaus Bob Halkidis!!! Siinä teille esimerkki playoff pelaajasta......
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Kempes
Valas
Älä pyytele Stathos-faneilta, ei ne ymmärrä mitään. Tässä ketjussa saa kyllä hakata päätä seinään, sillä näitä pikku-stathosia on koko palsta täynnä.

Viime lauantain matsissakin Stathos sai fanien sympatian puolelleen, kun tyylitteli läpiajon torjunnassa. Ässä-pelaaja laukoi suoraan hanskaan. Stathos ei tehnyt edes torjuntaliikettä ennenkuin kiekko oli hanskassa ja sitten mieletön 'kobrakäsivenytys'. Menitte halpaan taas!!

IFK:n heikkous on maalivahtipeli tulevissa pleijareissa. Luettelen vielä joukkueet, joilla on parempi ykkösveska kuin IFK:lla:
Kärpät
TPS
Ilves
Lukko
Jokerit
Tappara
Jyp
Blues

t. Johtaja-Kempes

huoh ............. niinpä niin , väärin torjuttu , väärä tyyli , kaikilla on parempi maalivahti kuin meidän Stathos , huonot prossat , liian pitkä fleda , liian hyvännäköinen kimmafrendi . Jospa pelattaisiin pleijarit ilman veskaria 6 kenttäpelaajalla ? Tai ei pelata ollenkaan ? Kaikille kenkää !

t. Halpaan mennyt pikku - stathos
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: No jos nyt sanotaan niin..

Viestin lähetti valas
[


Ja ei vituttaisi vaikka pitäis nollan joka matsissa pleijareissa. Miten tämä nyt liittyy aiheeseen? Mutta yhtä vähän vituttaisi jos Dave päästäisi joka matsissa vain 2,5 maalia, ymmärrätkö. Tasaisen varma suoritustaso on aika olennainen asia. Muistatko miten Hasek pelasi yksin Buffalon finaaliin ja myöhemmin Tshekit olympiavoittoon. Tai kuinka kiprusoff on nostanut Flamesin pleijaritaistoon mukaan. Tai kuinka Lehtonen pelasi Summasen Jokerit mestariksi. Tai Tim Thomas HIFKin.

Pysyn yhä kannassani että maalivahdilla on olennainen rooli kiekkojen torjumisessa maalilla. Ja voittamisessa. [/B]

No niin Veljeni Whale , nyt mä kässään !
Peräänkuulutat siis tasaista suoritusta. Eli menisi about 2,5 maalia / matsi. Hyvä pointti ja ehdottomasti samaa mieltä. No kyllähän Stathos tähän pystyy helposti , ei hätää.
Hasek pelasi Buffalon finaaliin ja Tsekit kultaan. Mutta mitä mieltä olette Dominaattorin torjuntatyylistä ( heh , heh ) ?
Kari Lehtonen pelasi Jokerit mestariksi , siitä olen samaa mieltä. Mutta Tim Thomas nimenomaan EI onnistunut pelaamaan IFKta mestariksi v. 98 - 99. Oli finaaleissa selvästi huonompi veskari kuin Kiprusoff. Jos taas tarkoitat playoff's sarjaa 97-98 kaudella , niin silloin olisi ollut aika sama kuka olisi IFKn maalissa seissyt. Eipä ollut hirveästi keikkaa sen puolustuksen takana. Vai ?
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
brewer

Kello on jo paljo,mutta vielä jaksan kommentoida.

1. Dave ei ole pystynyt 2,5 maaliin koko kaudella (siis tasaiseen suoritukseen) joten en usko että pystyy helpolla jatkossakaan.
2. Ei todellakaan ollut sama kuka maalilla seiso mestaruusvuonna. Vai oletko oikeasti sitä mieltä että Mauri Pekkarinen (Keskusta) olisi voinut torjua sm-liiga mestaruuden? Muistaakseni Thomas hankittiin kesken kauden. Sama jamppa tarjosi playoffs apuja myös Kärpille myöhemmin. Vertailun vuoksi, kuinka moni liigan kärkijoukkueista palkkaisi nyt Stathoksen maalilleen auttamaan playoffseissa? Ei yksikään. Tiedätkö miksi? Niillä kaikilla on paremmat veskarit.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nyt tämä kusettaminen saa riittää Dave !

Taas väärin torjuttu 0 peli ! Kempes ja Valas nauraa mulle taas , kun eilen illalla mua ( jälleen ) kusetit . Etsä nyt Stathos saatana jo ymmärrä , että niit läpiajoja ym. ei saa torjua eilen esittämälläsi tavalla ! Kaikilla muilla liigajengeillä on parempi veskari kuin meillä ja me pudotaan pleijareista heti kättelyssä sun takia. nymmä alan spiidaa.............
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Re: Nyt tämä kusettaminen saa riittää Dave !

Viestin lähetti Brewer
Taas väärin torjuttu 0 peli ! Kempes ja Valas nauraa mulle taas , kun eilen illalla mua ( jälleen ) kusetit . Etsä nyt Stathos saatana jo ymmärrä , että niit läpiajoja ym. ei saa torjua eilen esittämälläsi tavalla ! Kaikilla muilla liigajengeillä on parempi veskari kuin meillä ja me pudotaan pleijareista heti kättelyssä sun takia. nymmä alan spiidaa.............

Itse kyllä yhdyn osin Kempesin ja Valaan kritiikkiin. Statoksen torjuntataso vaihtelee aivan liikaa. Ja mulla ainakin on edelleen pelkona se viime vuoden surkea esitys Jokereita vastaan pleijareissa. Mua ei kiinnosta lainkaan jos runkosarjassa on 20 nollapeliä, jos pleijareissa homma tökkii. Ja kyllä noi torjuntaprosentit on paljon enemmän kuvaavia tilastoja ja niissä Statos on häntäpäässä. Lisäksi väitän että eilen olisi Brewerkin torjunut nollapelin, niin paska Jokerit oli.

Mutta jotta totuus ei unohtuisi: toivomme kaikki hartaasti että Dave on kunkku pleijareissa, sillä se on meille aiva välttämätöntä!
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Brewer:älä nyt viitti ruveta vetistelemään, onhan selvää
ettei kreikassa ole jäätä:-))
Kyllä äijä on jäätävä kun tarvitaan luottomiestä maaliin,
kun joukkue taistelee voittaakseen on veskarin helppo yhtyä taisteluun.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Nyt tämä kusettaminen saa riittää Dave !

Viestin lähetti Owen
Itse kyllä yhdyn osin Kempesin ja Valaan kritiikkiin. Statoksen torjuntataso vaihtelee aivan liikaa. Ja mulla ainakin on edelleen pelkona se viime vuoden surkea esitys Jokereita vastaan pleijareissa. Mua ei kiinnosta lainkaan jos runkosarjassa on 20 nollapeliä, jos pleijareissa homma tökkii. Ja kyllä noi torjuntaprosentit on paljon enemmän kuvaavia tilastoja ja niissä Statos on häntäpäässä. Lisäksi väitän että eilen olisi Brewerkin torjunut nollapelin, niin paska Jokerit oli.

Mutta jotta totuus ei unohtuisi: toivomme kaikki hartaasti että Dave on kunkku pleijareissa, sillä se on meille aiva välttämätöntä!

Enhän olisi torjunut 0 peliä ! Mulla oli tulosveikkauksessa 4 - 3 !
Se on muuten ihan totta , että Stathoksen torjuntataso ( taas minä kusetettu opin uuden sanan ) vaihtelee välillä menee 1 , välillä ei yhtään.
........ nyt mulle avuksi enää paksu oksa ja vahvaa köyttä .......
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Re: Re: Re: Nyt tämä kusettaminen saa riittää Dave !

Viestin lähetti Brewer
Enhän olisi torjunut 0 peliä ! Mulla oli tulosveikkauksessa 4 - 3 !
Se on muuten ihan totta , että Stathoksen torjuntataso ( taas minä kusetettu opin uuden sanan ) vaihtelee välillä menee 1 , välillä ei yhtään.
........ nyt mulle avuksi enää paksu oksa ja vahvaa köyttä .......

Oksa pelaa Bluesissa, mutta missä pelaa Köysi :)

Mutta pointtini oli siin että pääsenkö minäkin millään ilvellä tähän Kempesi ja Valaan kerhoon? Please!
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä Owen.

Meillä ei Kempesin kanssa ole mitään kerhoa Stathosin tiimoilta. Saatamme vaikuttaa kerhoilijoilta, mutta minulla on tähän harhaan hyvä selitys. Minä ja Kempes olemme molemmat yksilöitä, joilla on kyky harvinaisen tarkkasilmäiseen havainnointiin ja havaintojemme älylliseen pureskeluun sekä kriittiseen tarkasteluun. Se, että Stathos on ollut meidän molempien kriittisen tarkastelun kohteena ei tarkoita, että meillä olisi Stathos-kerho.

Tämä kriittisen tarkastelun taito tuntuu puuttuvan monelta pikku-Stathokselta, jonka vuoksi erotumme tästä jeesjees-miesten harmaasta massasta.

Älykkäinä ihmisinä emme halua sitoa mielipiteitämme minkään kerhon viralliseen näkemykseen, vaan haluamme säilyttää oikeuden omiin päätelmiimme ja mielipiteisiimme - myös niiden muuttamiseen heti kun sille on riittävästi aihetta. Siksi me emme perustele kerhoja, vaan jätämme kerhojen perustelun pikku-Stathoksien asiaksi. Ilmeisesti olemassa olevissa "Kreikkalainen jumala" kerhoissa on tiukat viralliset kannat, niin yhteneviä, yksipuolisia ja kritiikittömiä on Stathoksen kannattajien näkemykset.

Mutta jos haluat perustaa Stathos-kerhon, ole hyvä.

ps. myönnän, on vähän provoa. Ennen kuin hypitte silmille.

pps. hyvän pelin pelasi eilen. toivottavasti jatkaa samalla linjalla. ja rikkoo sen sm-liigan ennätyksen. mutta harmi ettei enää tulee vastaan pelikaaneja tai jokereita. taitanee ennätys jäädä toteutumatta.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin, Valas on täysin oikeassa, meillä ei ole mitään Stathos-kerhoa. Ainoastaan omat silmät, joilla teemme havaintoja Stathosin suorituksista. Valas kirjoitti juuri niinkuin itsekkin ajattelen, joten täytyy antaa vielä erikoismaininta hienosta kirjoituksesta.

Stathosin esitykset ovat välillä loistavia, mutta varmuus puuttuu. Pitää laittaa kädet ristiin ja rukoilla, että pleijareissa Stathosin hyvät (täysosuma 0-pelit) osuvat aina ottelusarjan parittomiin (matsin järjestysluku ottelusarjassa) matseihin. Silloin IFK menee pitkälle.

Eilen Stathosilla ei tullut kovinkaan montaa pahaa laukausta. Narrit pommittivat pääasiassa päätypleksiä. Kuten Jortikkakin sanoi, Jokerit olisivat tarvinneet jalkapallomaalit tehdäkseen edes yhden maalin. Mutta 0-peli on aina nollapeli, siitä kehut Stathokselle.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Statos kerho

No se kerho olikin heitetty täysin vitsinä. Yhdyn kyllä täysin teidän ja erittäin monen muunkin mielipiteisiin Statoksen suhteen (kaikki eivät vain uskalla sitä tänne kitrjoittaa). Eli jatketaan arvostelua tarpeen tullen, mutta toivotaan että siihen ei ole aihetta jatkossa. Nyt ei voi muuta kuin luottaa häneen (pakko).
 

Fiesto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terveisiä Etelän rannikoilta!
Nyt on lomat vietetty ja paluu arkeen on alkanut. Harmittaa vain pirusti, että en päässyt näkemään HIFK:n otteluita hiihtolomalla mm. TPS-ottelu.

Heti ensimmäiseksi täytyy todeta, en laske itseäni miksikään pikku-Stathosiksi, joten en näin myöskään lukeudu näihin mysteerisiin stathos-kerhoihin, olivat ne sitten puolesta tai vastaan.
Katson otteluita ja pelaajien edesottamuksia realistisesti, enkä lähde kaivamaan väkisin kaverista heikkouksia taikka hyviä asioita, jos niitä kertakaikkiaan ei vain löydy.

Viestin lähetti Kempes

IFK:n heikkous on maalivahtipeli tulevissa pleijareissa. Luettelen vielä joukkueet, joilla on parempi ykkösveska kuin IFK:lla:
Kärpät
TPS
Ilves
Lukko
Jokerit
Tappara
Jyp
Blues

Vaan puolillakaan noista mainitsemistasi joukkueista ei ole parempi ykkönen verrattuna meidän Daveen. Ainakin Lukon, Jypin ja Jokereiden ykkösmaalivahti ei ole Davea parempi;
Häkkinen on vajonnut aivan pohjamutiin, Lukon Vehanen ei ole koskaan ollut kovinkaan maaginen, Leinonen on Häkkisen ja Vehasen välimaastossa. Myöskään Tapparan Lehto ei ole esittänyt viimeaikoina mitään järisyttäviä otteita.

Ja nyt tietysti sieltä tulee joku näsäviisas ja tyrmää väitteeni todistusaineistonaan tilastot. (huoh...)
Älkää aina töllistelkö niitä tilastoja ja sen mukaan laittako maalivahteja paremmuusjärjestykseen.

Annetaanpa esimerkki hieman hahmottamaan järjenjuoksuani;

*IFK:n puolustus pyrkii blokkaamaan suurimman osan vedoista, jolloin Stathos ei merkkauta itselleen kovinkaan paljon torjuntoja.
*Kärpät taas antaa vastustajan ampua huomattavasti enemmen, eivätkä pyri estämään laukauksia. Tämän huomaa jo, kun katsoo kuinka monta kertaa herrat Stathos ja Bäckström ovat torjuneet. Kummatkin ovat pelanneet 43 ottelussa, mutta Bäckströmille on tullut torjuntoja lähes 150 enemmän, kuin Stathosille.
*Kun sitten vastustaja tekee maalin kyseisten herrojen selän taakse torjuntaprosentti putoaa enemmän Stathosilla kuin Bäckströmillä johtuen vaihtelevista torjuntamääristä.


Toinen asia joka meikäläistä risoo tässä Stathos väittelyssä on viimekauden pleijareiden muistelu ja siihen takertuminen.

Kaikki ajattelevat, että Dave ei ole playoffs pelaaja johtuen viimekauden Jokeri-nöyryytyksestä. Kyllä, myönnän että Stathos ei ollut tällöin parhaimmillaan, mutta mitä voi odottaa maalivahdilta, jonka edessä kirmasivat herrat Nicke,Saarinen ja RP Lehtonen?
-Aivan ei mitään.

Entäpäs muistaako kukaan enää viime kautta ja sitä Stathosta, joka vei meidät pleijareihin melkein itsekseen ilman muiden järin suurta apua?
-Aivan, eipä taida kovin moni muistaa. Suurimman osan mieleen on vain jäänyt viime vuoden pleijarit, eikä mitään muuta.

Ja vielä loppuun kysymys Kempekselle ja Valaalle;
Kunka hyvä maalivahti meillä oikein täytyy olla, jotta pääsemme mitalleille nykyisessä suviurpo-liigassamme, jos Stathoskaan ei siihen riitä?
(Toivon, että otatte ne antipatia-lasit pois päästä ja katsotte totuutta suoraan silmiin ja vasta tämän jälkeen annatte vastauksenne.)

-Fiesto-
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minusta Stathos on ihan ok maalivahti. Ulkolainen vahvistus voisi tietysti aina olla parempikin, mutta Brodeurilla on valitettavasti keväällä muita hommia kuin seistä HIFK:n maalilla. Kaikki muut kärkijoukkueet luottavat tänä keväänä kotimaiseen maalivahtiin paitsi HIFK. Ehkä siinä on osa kritiikin sisällöstä.

En ollut eilen pelissä, mutta raporteista päätellen kuka tahansa katsomossa istuva perus-Johanneskin olisi kaukaloon joutuessaan Daven paikalle seisomaan torjunut eilen nollapelin. : )

Minusta parilla veljellä on jäänyt vähän "neula jumiin levysoittimeen" tässä maalivahtikeskustelussa. Jääkiekkopelin ratkaisuun vaikuttavat muutkin asiat kuin maalivahtipeli, vaikka en sitä halua väheksyäkään kokonaisuudessa. Dave saa minulta kouluarvosanan 8 kauden 2003-04 peleistään, eikä ole ollenkaan jengin heikoin lenkki kaukalossa.

Mestaruudesta taistelee keväällä ehkä 8 joukkuetta tosissaan. Tällä "Dave on paska"-logiikalla 7:n joukkueen taival tulee katkeamaan maalivahtipeliin.

Stathos-faniksi en silti tälläkään kirjoituksella tunnustaudu. Hänelle on alkavat play-offit iso näytönpaikka. Sen verran keskinkertaisesti viime kevään Jokerit-sarja surjui Davelta. Mutta voi Dave onnistuakin tänä keväänä.
 

Lorimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leeds United
Daven nollapelien lukumäärä on toki kunnioitettava määrä,mutta kyllä nuo nollapelit vaihtaisi vaikka johonkin 93 lukemaan torjuntaprosentissa, ainakin osan niistä sillä vain marraskuun Lukko-matsissa(0-1), nollalla on ollut suora vaikutus pisteisiin. Jos prosentti olisi siellä 93:n tietämissä niin sillä saattaisi olla vaikutusta jopa HIFK:n tämän hetken sarjasijoitukseen.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Lorimer
Daven nollapelien lukumäärä on toki kunnioitettava määrä,mutta kyllä nuo nollapelit vaihtaisi vaikka johonkin 93 lukemaan torjuntaprosentissa, ainakin osan niistä sillä vain marraskuun Lukko-matsissa(0-1), nollalla on ollut suora vaikutus pisteisiin. Jos prosentti olisi siellä 93:n tietämissä niin sillä saattaisi olla vaikutusta jopa HIFK:n tämän hetken sarjasijoitukseen.

Ihan totta. Kirjoitinkin samasta aiheesta tuonne Rosterwatch-ketjuun näin:

Viestin lähetti #12
Veskaosasto on ihan hyvä selitys tuolle. Jos nimittäin Stathos olisi napannut keikkoja yhtä hanakasti kuin esim. Bäckström niin maaleja olisi syntynyt 21kpl vähemmän, eli 98 kpl. Tuolla lukemalla HIFK olisi toiseksi vähiten maaleja päästänyt joukkue ja maaliero olisi +43 eli vain vähän turkulaisia heikompi. Mitä vaikutusta sillä olisi pisteisiin on jo vaikeampi juttu, mutta eiköhän niitäkin olisi muutama enemmän. Sinänsä näillä runkosarjan tilastospekulaatioilla ei tietenkään ole mitään merkitystä, mutta nukkuisin yöni paremmin jos tietäisin, että joukkueessa olisi kovissa peleissä loistava maalivahti. Maalivahtitilanne tuntuu kyllä jonkinlaiselta Akilleen kantapäältä etenkin kun meillä on jo kakkoskenttäkin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stathosin nollapelit tällä kaudella:

14.10.03 HIFK - HPK 4-0 [21 torjuntaa]
01.11.03 Lukko - HIFK 0-1 [34]
13.11.03 HIFK - Jokerit 2-0 [32]
15.11.03 Pelicans - HIFK 0-4 [37]
16.12.03 HIFK - Pelicans 5-0 [24]
07.01.04 HIFK - JYP 2-0 [30]
12.02.04 Pelicans - HIFK 0-4 [21]
24.02.04 HIFK - Jokerit 4-0 [30]

Torjunta ka./nollapeli = 28,63


edit:

Laitetaan tähän nyt vertailun vuoksi Bäckströminkin nollapelit tällä kaudella:

25.09.2003 Kärpät - Ässät 1-0 [22 torjuntaa]
09.10.2003 Kärpät - Tappara 1-0 [29]
18.11.2003 Kärpät - Saipa 9-0 [19]
27.11.2003 Kärpät - JYP 3-0 [33]
06.01.2004 Kärpät - Lukko 5-0 [40]
10.01.2004 Kärpät - Ilves 6-0 [40]
29.01.2004 Kärpät - Jokerit 5-0 [38]

Torjunta ka./nollapeli = 31,57
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös