Danny Groulx Ässiin

  • 156 592
  • 457

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
En tiedä miten katsoit HPK -peliä, jos näit Grouxilta useita vahvoja voitettuja kaksinkamppailuja. Asiat voi nähdä aina moni tavoin... Niitä ei kyllä ollut yhtään...

Mitäpäs, jos lukisit hiueman tarkemmin. En sanonut mitään kaksinkampailuista koskien HPK ottelua.
Kirjoitin tekstin Jokerit ottelun toisella erätauolla ja sanon nähtyäni myös kolmannen erän, että Groulx oli Ässien paras pakki. Myös kolmas erä oli käytännössä virheetön.

Groulx on hyvä hankinta. Ei ehkä kaikkein puolustavin tyypiltään, mutta päästessään rytmiin mukaan hän tulee olemaan ykkösylivoimassa kova ase. Hiukan vielä pelottaa viivapelaaminen, vaan kyllä se siitä lähtee rullailemaan.

Olisi ehkä sinulle aika painua helvettiin tästä keskustelusta, koska sinulla ei ole negatiivisten mielipiteidesi tueksi yhtään faktaa. Vain ja ainoastaan "olen kuullut kerrottavan" ei ihan riitä.
 
Viimeksi muokattu:

tnup

Jäsen
Mitäpäs, jos lukisit hiueman tarkemmin. En sanonut mitään kaksinkampailuista koskien HPK ottelua.
Kirjoitin tekstin Jokerit ottelun toisella erätauolla ja sanon nähtyäni myös kolmannen erän, että Groulx oli Ässien paras pakki. Myös kolmas erä oli käytännössä virheetön.

Groulx on hyvä hankinta. Ei ehkä kaikkein puolustavin tyypiltään, mutta päästessään rytmiin mukaan hän tulee olemaan ykkösylivoimassa kova ase. Hiukan vielä pelottaa viivapelaaminen, vaan kyllä se siitä lähtee rullailemaan.

Olisi ehkä sinulle aika painua helvettiin tästä keskustelusta, koska sinulla ei ole negatiivisten mielipiteidesi tueksi yhtään faktaa. Vain ja ainoastaan "olen kuullut kerrottavan" ei ihan riitä.

Jos et ole samaa mieltä mun kaa, niin painu helvettiin? Jos nyt maltat, niin katso vaikka nauhalta Groulxin tähän astiset pelit Suomessa, ilman värilaseja. Jos sinä oikeasti sen jälkeen pystyt sanomaan, että hän on pelannut kokonaisuutena hyvin (myös nämä kaksi viimeistä), voit itse painua sinne mistä olet tullutkin. Hän on koko ajan jäljessä ja tekee virheitä, joista esim. Malkamäki olisi täällä naulittu jo moneen kertaan.

Jokerit -pelistä totesin jo aiemmin, että Groulx pelasi ok pelin. Minä olen todennut ainoastaan, että tämä pelaaja ei pärjää puolustaessa.

Mikä riittää tässä asiassa? Se, että sinä sanot? Jos vaikka faktat
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Oli miten oli. Minä en juurikaan seuraa mielestäni pelejä kannattamani joukkueen värilasit päällä. Iste oeln kyllä tässä tapauksessa tällä hetkellä täysin tnupin kanssa samaa mieltä. Se mitä tuossa jo sivuuttiinkin niin, kyllä se toinne maali menee lähestulkoon DeeGun piikkiin. Ei sitten ensimmäisellä kerralla uskonut, ettei sitä kiekkoa kannata siihen samaan kasaa heittää mistä se on tullutkin, vaan yritti toisen kerran ja tulos olikin sitten taululla. Ei siitä Pileä voi syyttää. Jäljet johtavat sylttytehtalle... Olisi jo ekalla kerralla pitänyt laittaa se kiekko sinne toiselle pakille, joka siellä nätisti odottikin sitä syöttöä tulevaksi, mutta kun ei niin ei. Kuseen DeeGu Pilen siinä laittoi ihan kaulaa myöden, ei kahta sanaa.

Jos mies Ässiin hankittiin puolustajan tontille, niin minä ainakin oletan, että puolustajan tulisi myöskin osata puolustaa ja voitta niitä kaksinkamppailuja. Tämä herra kyllä häviää ne lähes järjestään ja perustelut voi hakea tuolta muutamaviesti takaisin tnupin viestistä. Älä huoli tnup. Niin täälläkuin siellä Ilves -osiossakin on ihmisiä joille vain ei sovi millään tavalla pelaajien kritisointi, saati sitten että naapurin kannattaja vielä tulee arvostelemaan. Lähellä ollaan tällä hetkellä sitä hetkeä, jolloin DeeGu tosiaan on Ässien historin heikoin hankinta. Tnupin vika tässä keskustelussa oli se, että hän ei suostunut kertomaan tietojensa alkulähdettä. Minäkään en niitä kerro ja mulle on aivan sama mitä tällä palstalla kirjoittavat henkilöt ovat siitä mieltä. Se vain kaivelee toisia niin maan vietävästi, kun eivät ole näitä asioita itse kuulleet ja pääse niillä pätemään. Ja kun ei ole sitä lähdettä tiedossa, niin on helppo huudella kijoitettu tai puhuttu sana alimpaan suohon. Ei DeeGu paras pakki ollut, mutta ei eilen erottunut porukasta niin kovin paljon. Aikaisemmilla meriiteillä ei ole mitään merkitystä tämän hetkiseen suorittamiseen. Parhaat saavutuksensa kaverilla on kaiken lisäksi kaukalosta, jossaon sitä tilaa vähemmän, joten sen liikkeen vajavaisuudesta saa hieman anteeksi sekä siellä puolustusalueella ja varsinkin siellä viivassa hyökkäysalueella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Paska puolustamaan. Eri asia. Ja aivan varmasti tietömystä on näiden kommenttien takana riittävästi.

Ottamatta kantaa Grouxlin otteisiin, jos lähtee vetoamaan "ihmisiin jotka puhuvat ja joilla on kiekkotietämystä riittävästi", niin kyllä sitten pitää pystyä vähän valottamaan kenestä on suunnilleen kysymys vaikka ei mitään nimiä kertoisikaan. Muuten nuo ovat täysin nollatason juttuja joita kuka tahansa voisi laukoa ja joita vasten totuuden torvena esiintyminen on melkoisen arvotonta. Voit itse näkemäsi perusteella arvostella Grouxlia niin paljon kuin haluat, mutta muista asiantuntijoista täytyy olla jo todisteita.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Kuka tässä on kritisoimasta kieltänyt? Ei kai se nyt ole kenellekkään epäselvää että kaverin otteet ovat olleet pettymys ja liike todella heikkoa. Mutta se jos tullaan heittämään että mitään uutta tuossa ei ole ja on aina ollut näin, niin eikö tuohon saa takertua jos on eri mieltä? Minä olen nähnyt Groulxin pelaavan ja siksi olin kiinnostunut asiantuntijan kommenteista joiden mukaan nyky vireessä ei ole mitään erikoista.

Ei AHL:ssä nyt sentään missään tulitikkuaskissa pelata, eikä näillä otteilla valita AHL:n parhaaksi puolustajaksi. Se että joku asiantuntija on nyt Groulxin Suomen visiittiä seurattuaan todennut, että on aina ollut hidas ja paska puolustaja oli se kohta joka särähti.
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Groulxin pelaaminen on kahdessa edellisessä pelissä ollut huomattavasti paremmalla tasolla kuin ensimmäisissä peleissä. Liike on parantunut ja tätä kautta pelaaminen helpottunut kaikilta osin. Pelin avaamisessa ollut mielestäni jopa paras pakki, usein kiekko löytää tiensä omille. Pitkissä vaihdossa huomaa, että alkaa kohtuu nopeasti puuduttamaan ja tätä kautta syntyy vähän heikompia ratkaisuja edelleen. Jokereita vastaan kuitenkin osoitti, että pystyy myös ottamaan kontaktia ja pärjäsi siinä myös paremmin kuin aikaisemmin. Ylivoimalla veto on Ässille ase, kunhan alkaa mennä useammin maalia kohden, ratkaisut muuten yv:llä ehkä pikkaisen hitaita
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja Groulx pelasi taas paremmin!

Nyt kun Danny selvästi on löytämässä itsensä ja tavan pelata tätä liigaa, niin olisi mukava nähdä hänen peliään sitten, kun joukkue kokonaisuutena pelaa voittavaa lätkää ja on pienessä flow-tilassa.

Tänään Groulx osoitti, että hänellä löytyy kyllä pelisilmää, itse pidin myös parista oikea-aikaisesta ja harkitusta noususta mukaan hyökkäyksiin.

Puolustuspäässä Groulx pärjäsi mielestäni ihan ok, isoja hasseja ei tullut.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Positiivisia asioita eilisessä matsissa oli kyllä tämän jätkän pelaaminen. Matka Liigan huippupakiksi on edelleen helvetin pitkä mutta eteenpäin mennään kokoajan. Avaussyöttö lähtee napakasti ja pyrkii pelaamaan pystyyn sentterille eikä vieritä ränniä pitkin omalla sinisellä seisovalle laiturille. Omissa edelleen aika lapanen eikä tuskin kauheasti tuosta parane. Tulevaisuudessa Sammalkangas vierelle voisi olla hyvä veto ja antaisi kaverille mahdollisuuden vieläkin hyökkäävämpään rooliin.

Itseluottamusta vaan lisää niin hyvä tulee. Ekoissa peleissä pisti muuten silmään kun kaveri yv:llä lähti kiekon kanssa liikkeelle katse oli KOKOAJAN kiekossa, kiekollisen pakin pelinavaamista?
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Ja Groulx pelasi taas paremmin!
... Tänään Groulx osoitti, että hänellä löytyy kyllä pelisilmää, itse pidin myös parista oikea-aikaisesta ja harkitusta noususta mukaan hyökkäyksiin...
Puolustuspäässä Groulx pärjäsi mielestäni ihan ok, isoja hasseja ei tullut.

No, niin.

En nähnyt Tappara -ottelua, mutta kahden aiemman pelin perusteella juuri tätä olisin halunnut veikata.
Vaikka DeeGun (hyvä lemppari, onnittelut keksijälle) alku oli hirveä, niin johan miehen meriitit sen verran kertovat, ettei kyseessä mikään ihan tyhjähousu ole.

Valinta AHL:a parhaaksi pakiksi tuli Groulxille vasta 28-29 vuotiaana. Sanon edelleen, että Groulx on hyvä hankinta. Ehdottomasti vahvistus, jota tämän kauden
jälkeen tulevat muut seurat kosiskelemaan. Ehkäpä jo ennen siirtorajan umpeutumista DeeGu lähtee taas Venäjälle.

Tietääkö kukaan, puhuuko hän Ranskaa vai Englantia? Miten käy käskytys?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja Groulx pelasi taas paremmin!

Näin teki. Kuten Tosifani aiemmin totesi, kun Danny pääsee äijään kiinni, hän voittaa tilanteet todella hyvällä prosentilla ja hyvin löytää kiekotkin omille. Liike on ongelma mutta mitä paremmin hän oppii lukemaan peliä, sitä parempaan suuntaan mennään.

Grpuxl myös puhuu erinonomaista englantia, tämä on haastatteluista nähty asia.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ok peli eilen. Pisti jotenkin hauskasti silmään kun pelasi ajoittain kuin neljäntenä hyökkääjänä. Mahtoikohan hänen roolinsa ollut ennalta sovittu.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ylivoimaisesti DeeGun paras peli täällä. Ei montaa kiirepaikkaa ollut ja nekin hoiti jotakuinkin kunnialla kotiin. Ehkäpä paras pakki eilen, mutta ei siihen kyllä paljoa vaadittu. Muut olivat niin syvässä jäässä ettei mitään rajaa. On se avaaminen vaan niin helvetin vaikeata koko porukalla.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Groulx ei mahtunut tänään kokoonpanoon. Minkähän takia? Äijä ollut Ässien paras pakki muutamassa viime pelissä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Groulx ei mahtunut tänään kokoonpanoon. Minkähän takia? Äijä ollut Ässien paras pakki muutamassa viime pelissä.


Ei huolta, Malkamäki pysyy kokoonpanossa, vaikka mikä olisi!
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ei huolta, Malkamäki pysyy kokoonpanossa, vaikka mikä olisi!

Jos Dannyn kohdalla ei ole kyse loukkaantumisesta tai muista pikkuvammoista, niin usko valmennukseen on minun osaltani sitten siinä. Jos Miko Malkamäen tasolla suorittamalla pääsee pelaamaan peliesityksistä riippumatta, niin todella heikosti menee.

Silti, voisin uskoa, että Gruulla on jotain pikkuvaivaa tmv. koska ei hän viime peleissä huonosti ole pelannut.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tilanne on hieman omituinen. Danny Groulx'n kanssa täytyisi tehdä joku ratkaisu ja edetä sillä edes hetken aikaa. Groulx'n pitämisessä katsomossa ei ole mitään valoa eikä toivoa.

Kun Groulx vasta haki tuntumaa, katsomossa istui Parikka. Sama mies, joka ei tehnyt kuin ehkä viisi virhettä koko alkukaudella.

Groulx'n löytäessä vihdoin pelirytmiä ainakin osittain sekä jonkunlaista suoritusvarmuutta paikka onkin sitten katsomossa tai katsomon ja jääkentän välissä. Samaan aikaan (meanwhile in...) ylivoimassa askartelevat sällit, joiden kautta sitä ylivoimaa ei edes pelata.

Groulx on nyt joko ylivoimapakki tai sitten on tehtävä päätös ulkoistamisesta. Tämä välimalli ei palvele ketään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos Dannyn kohdalla ei ole kyse loukkaantumisesta tai muista pikkuvammoista, niin usko valmennukseen on minun osaltani sitten siinä.

"– Hän on pelannut viime peleissä hyvin. Mies oli pelannut edellisen kerran huhtikuussa. Loputtomiin ei voi tietenkään odottaa, mutta parempaan suuntaan hän on mennyt koko ajan, Ässien urheilujohtaja Mika Toivola kertoo MTV Sportille."

Kanadalaisen poissaololle on selvä syy eikä se ole katsomokomennus.

– Hän on ollut hieman keskenkuntoinen. Mistään vakavammasta ei ole kuitenkaan kyse, Toivola sanoo."

Tummennukset ovat omia.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Nyt kun Taimikin joutuu asevelikorjaamolle about 4 viikoksi "ylävartalovamman" vuoksi, niin luulisi Daddy Gruuliin saavan vastuuta ihan niin paljon kuin jaksaa ottaa. Tai sitten Toivolan täytyy naarata taas joku Ribbentropp jostain alasarjoista.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vaikka Groulx oli esiintynyt nousujohteisesti niin tänään sattui aika heikko peli. Virta taisi kolmannessa erässä jopa vähentää Dannyn peliaikaa. Syötöt menivät suoraan vastustajille tai pitkäksi kiekoksi, parissa maalissa oli pahasti jäljessä ja viivallakaan ei kiekko pysynyt kunnolla lavassa. Pelaamattomuus tietty näkyy ja katsomokomennukset eivät paranna asiaa. Jatkossa on kuitenkin peliaikaa luvassa kun Taimi ja Tapsa jatkavat vielä saikkuaan.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jatkossa on kuitenkin peliaikaa luvassa kun Taimi ja Tapsa jatkavat vielä saikkuaan.
Eikös SammalTapsan pitänyt palata joulutauon jälkeen? Vai onko tullut vielä lisää takapakkia edellisen kuukauden viivästymisen lisäksi?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikös SammalTapsan pitänyt palata joulutauon jälkeen? Vai onko tullut vielä lisää takapakkia edellisen kuukauden viivästymisen lisäksi?

Tapsa on ollut joka tapauksessa niin kauan pois, että tuskin heti kärkeen pystyy vetämään esim 3 pelin viikkoa. En tiedä tarkalleen milloin Tapsa palaa, mutta lähteehän se Parikkakin kisoihin pelaamaan.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Täytyy nyt muistaa yksi asia ennen kuin lynkataan kaveri lopullisesti. Pelisysteemiä ei ole, tai jos sellainen on, kaikki pelaajat toteuttavat sitä eri tavalla. Silloin peli on tuon näköistä. Perkele pakki lähtee nousuun omista ja hakee syöttöpaikkaa, toinen pakki luistelee rinnalla, yksi laituri luistelee vastaan keskiviivan kohdalla, toinen laituri painelee paitsiossa ja sentteri seisoo suorin jaloin siniviivalla. Syötä/rakenna peliä siinä sitten. Tuo esimerkki noin niinkuin karrikoidusti, mutta jäätävää schaissea tuo "pelikirja" tällä hetkellä.

Jos ei ole paikkaa mihin syöttää, niin mitä pakki voi tehdä? Roiskia kiekkoa pitkin laitoja, tai nousta itse kiekon kanssa ja ottaa riski kiekonmenetyksestä. Rintamahyökkäyksi äei juurikaan ole, ainakaan organisoituja sellaisia.

Eli ei kannata kaataa kaikkea paskaa yhden miehen niskaan. Olen varma että äijä olisi vähintäänkin hyvää keskitasoa, jos joukkueen pelissä olisi joku punainen lanka.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eli ei kannata kaataa kaikkea paskaa yhden miehen niskaan.

Olet oikeassa. Ei Ässät yhteen mieheen pelejä häviä, ei varsinkaan silloin kun itse tehdään tällä kaudella jo perinteeksi muodostunut yksi tai ei yhtään maalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös