Danny Groulx Ässiin

  • 156 799
  • 457

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
On kyllä hidas kaveri, hävisi luistelukilpailun Kiilholmaa vastaan, vaikka sai metrikaupalla tasoitusta :)

Hyökkäyssuuntaan kuitenkin muutama hyvä avaus.

Alussa pomputteli ja oli vähän hukassa, mielestäni loppua kohden paransi ja tämä saattoi olla Dannyn paras peli Patapaidassa. Se ei tosin vielä aiheuta mitään riemuparaatia torille mutta kuitenkin.
 

Cichorium

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Groulx voi nyt hakea kaudelle uutta aloitusta, kun Ässätkin hakee uutta nousua pelin yksinkertaistamisella. Ei tarvitse miettiä vaikeita ja kanukille outoja pelitapa-asioita, vaan voi pelata selkärangasta tulevalla tavalla. Peliaikaa vaan rohkeasti ja itseluottamus kuntoon. Fyysisen kunnon ohella.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
En tiedä aiheuttiko Malkamäen totaaliperseily ja ylimielinen neppailu sen, että Groulxin peli näytti ajoittain jopa hyvältä. Toki on jalalla hidas edelleen, mutta nyt ne syötöt napsahteli jo nätisti omille ja väläytteli pariin kertaan pelisilmääkin.

Eiköhän se sieltä vielä tule, kuten koko joukkuekin. Nyt saatiin tappioputki poikki ja ehkäpä se peli hiukan siitä rentoutuu myös Groulxiltakin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
tämä saattoi olla Dannyn paras peli Patapaidassa.

Eikä mitään saattanut olla, vaan oli. Groulx ei erottunut kentällä negatiivisessa mielessä käytännössä mitenkään. Hänen hitauttaan ei voi kiistää, mutta tänään siitäkään ei aiheutunut ongelmia..

On kyllä jännä ajatella, että miten Groulx onkin ajautunut pakiksi. Katselin lehtereiltä miestä silmä kovana jo alkulämmittelyn aikana. Kaveri leikkii kiekolla kuin mikäkin patrickkane, mutta se ei vain auta mitään jos kaveri on puolustamisessa (joka kuitenkin on pakin päätehtävä) ongelmissa. Mutta kuten sanoin, tänään jo ottelu käytännössä ilman mokailuja, joten suunta on aivan oikea
 

J.Ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Daddy Cool jäi muuten tänään yhden pykälän plussalle. Liigan tilastoissa luonnollisesti edelleen -8. Epäilen salaliittoa.
 

tnup

Jäsen
Eikä mitään saattanut olla, vaan oli. Groulx ei erottunut kentällä negatiivisessa mielessä käytännössä mitenkään. Hänen hitauttaan ei voi kiistää, mutta tänään siitäkään ei aiheutunut ongelmia..

On kyllä jännä ajatella, että miten Groulx onkin ajautunut pakiksi. Katselin lehtereiltä miestä silmä kovana jo alkulämmittelyn aikana. Kaveri leikkii kiekolla kuin mikäkin patrickkane, mutta se ei vain auta mitään jos kaveri on puolustamisessa (joka kuitenkin on pakin päätehtävä) ongelmissa. Mutta kuten sanoin, tänään jo ottelu käytännössä ilman mokailuja, joten suunta on aivan oikea

Groulx ei ole edelleenkään voittanut Liigassa yhtään kaksinkamppailua tai yksi-yksi -tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

KalleXII

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dinamo Riga
On kyllä hidas kaveri, hävisi luistelukilpailun Kiilholmaa vastaan, vaikka sai metrikaupalla tasoitusta :)

Ei se niin suuresti haittaa jos vaikka putki ei niin tuulennopeasti kuljekaan. Pelisilmällä ja "sikaranteella" ja v-mäisellä asenteella voi paikata aika paljon.

Takavuosilta muistuu mieleen eräs Jypistä tullut Salminen, joka aikalaisiinsa nähden oli suht. vikkelä luistelija, mutta siihen ne ominaisuudet sitten jäivätkin. Ei ollut mitenkään hanakka taklaaja eikä tuota maalintekotaitoakaan oltu suotu mitenkään mainittavasti.
Tänä päivänä veskaritkin alkaa olemaan sen verran hyviä ja vikkeliä reagoimaan, että nopeat kädet ovat paljon tärkeämpi assetti kuin jalkanopeus niinkään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei se niin suuresti haittaa jos vaikka putki ei niin tuulennopeasti kuljekaan. Pelisilmällä ja "sikaranteella" ja v-mäisellä asenteella voi paikata aika paljon...

Tjaa, tämä kilpailu oli kylläkin kohti omaa päätä laidan tuntumassa ja jos tasoitusta ei olisi ollut niin paljoa, Kiilholma olisi päässyt käytännössä yksin läpi.

Toki ymmärrän pointtisi, mutta Groulx on hävinnyt jo kohtalokkain tuloksin näitä skaboja, alkaen heti ekasta pelistään. Ja kun pelisilmästä puhuit, niin jos on hidas, ei kannata laukoa kiekkoa ensimmäiseen blokkaavaan pelaajaan. Siis varsinkaan silloin.

Mutta kuten jo totesin aiemmin, niin ihan ok tekemistä Dannyltä Kerho-ottelussa.
 

tnup

Jäsen
Nopeasti tulee mieleen yksi voitettu 1-2-tilanne, kun Danny paikkasi kaverin koomailun. Eli väärin itketty. Sut on nähty, voit lähtee.

Osin miinaa, osin ei. Katsokaa nyt uudelleen vaikka tuo eilinen peli ja Groulxin puolustaminen siinä. Ilman värilaseja, ilman "kyllätästävielähyvätuleekunonkovatstatsit" -asennetta. Ihan vaan sitä pelaamista. Tämän pelaajan puolustaminen ei tule tuosta muuttumaan, ei vaikka polkisi kuntopyörällä Siperiaan ja takaisin. Hyökkääminen on eri asia.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Osin miinaa, osin ei. Katsokaa nyt uudelleen vaikka tuo eilinen peli ja Groulxin puolustaminen siinä. Ilman värilaseja, ilman "kyllätästävielähyvätuleekunonkovatstatsit" -asennetta. Ihan vaan sitä pelaamista. Tämän pelaajan puolustaminen ei tule tuosta muuttumaan, ei vaikka polkisi kuntopyörällä Siperiaan ja takaisin. Hyökkääminen on eri asia.

Sanotaan nyt vaikkapa näin että kolme vuotta sitten puolustaminen näytti paremmalta ja +/- tilasto oli kunnossa. Silloin kun minä olen kyseisen kaverin nähnyt pelaavan, niin liike oli ihan ok.

Mutta jos pelaaja on siinä tilanteessa, ettei esim. takaperin luistelussa pärjää C-junioreille, niin se heijastuu suoraan kaksinkamppailuihin ja sijoittumiseen kaukalossa. Sitä tuleeko se muuttumaan ja missä ajassa ei tiedä kukaan, et sinäkään. Mitä Groulxille on tapahtunut parin viime vuoden aikana on vaikea sanoa. 32-vuotiaana tuskin on vielä pillejä pussiin laittamassa.
 

tnup

Jäsen
Sanotaan nyt vaikkapa näin että kolme vuotta sitten puolustaminen näytti paremmalta ja +/- tilasto oli kunnossa. Silloin kun minä olen kyseisen kaverin nähnyt pelaavan, niin liike oli ihan ok.

Mutta jos pelaaja on siinä tilanteessa, ettei esim. takaperin luistelussa pärjää C-junioreille, niin se heijastuu suoraan kaksinkamppailuihin ja sijoittumiseen kaukalossa. Sitä tuleeko se muuttumaan ja missä ajassa ei tiedä kukaan, et sinäkään. Mitä Groulxille on tapahtunut parin viime vuoden aikana on vaikea sanoa. 32-vuotiaana tuskin on vielä pillejä pussiin laittamassa.

Minä en ole nähnyt Groulxia pelaamassa muualla kuin Suomessa. Viestit ja mielipiteet Pohjois-Amerikasta eivät tue sanomaasi. Olen silti mielelläni väärässä asiassa. Nähtäväksi jää. (Ne viestit eivät ole keskustelupalstoilta.)
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Minä en ole nähnyt Groulxia pelaamassa muualla kuin Suomessa. Viestit ja mielipiteet Pohjois-Amerikasta eivät tue sanomaasi. Olen silti mielelläni väärässä asiassa. Nähtäväksi jää. (Ne viestit eivät ole keskustelupalstoilta.)

Kiinnostaisi että minkälaiset viestit ja mielipiteet kertovat ettei Groulxin luistelu ja yleispuolustaminen ollut parempaa vaikkapa kausilla 2007-2011?
 

tnup

Jäsen
Kiinnostaisi että minkälaiset viestit ja mielipiteet kertovat ettei Groulxin luistelu ja yleispuolustaminen ollut parempaa vaikkapa kausilla 2007-2011?

Kuten sanottua, minä en ole nähnyt Groulxin pelaavan sekuntiakaan ennen hänen ensimmäistä peliään Suomessa. Olen keskustellut hänestä muutaman P-A:ssa vaikuttavan henkilön kanssa, joista osa saa leipänsä kiekosta, osaa vain seuraa peliä. He ovat kertoneen mielipiteensä mm. miksi Groulx ei ole pelannut peliäkään NHL:ssä. Hän ei osaa puolustaa. Sijoittuminen on heikkoa, liike ei riitä, osin sijoittumisen, osin liikkeen takia on myöhässä usein jne. Taannoinen aivotärähdy tuskin auttaa asiaan. Yli kolmekymppisiä kehittyjiä on harvassa, Ude pois lukien... Näitä samoja asioita olen itse Groulxin pelissä nähnyt. Luulisin, että nämä asiat ovat olleet myös Toivolan tiedossa. Tehoja haluttiin ja riski otettiin. Toivottavasti riski jää jo pelattuihin peleihin. Tähän astisista peleistä yksikään ei kylläkään lupaa sitä.
SM-liigaa tai Liigaa ei tietenkään voi verrata NHL:n. AHL... No, ehkä.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
... Hän ei osaa puolustaa. Sijoittuminen on heikkoa, liike ei riitä, osin sijoittumisen, osin liikkeen takia on myöhässä usein jne...
SM-liigaa tai Liigaa ei tietenkään voi verrata NHL:n. AHL... No, ehkä.

Groulx valittiin kaudella 2009-2010 AHL:a parhaaksi puolustajaksi, joten tällaiset mielipiteet eivät ehkä vastaa tosiasioita.

Olen samaa mieltä siitä, että Groulxin alku oli järkyttävä. Lukko pelin jälkeen myös muut joukkueet antoivat hänen puolelleen enemmän painetta, koska epävarmuus paistoi. Nyt tilanne alkaa olla toinen.

HPK oli heikko vastus, mutta siellä DG pelasi tähän asti parhaan ottelunsa. Hämeenlinnasta hän sai mukaansa myös paljon itseluottamusta ja se näkyy nyt Jokereita vastaan. Kahdessa ensimmäisessä erässä DG on ollut mielestäni Ässien paras puolustaja: Vahvoja voitettuja kaksinkamppailuja omissa, hyviä avauksia ja kovaa tykitystä ylivoimalla.

Loppukaudesta Groulx tulee olemaan Ässien paras pakki ja hän matkaa ensi kaudeksi KHL:o.
 

Kafrom

Jäsen
Tulee kyllä tällä menolla tekemään vielä parit maalit ylivoimalla viivasta, veto on kyllä todella terävä, enemmän pitäisi saada vaan käyttöön.
 

tnup

Jäsen
Groulx valittiin kaudella 2009-2010 AHL:a parhaaksi puolustajaksi, joten tällaiset mielipiteet eivät ehkä vastaa tosiasioita.

Olen samaa mieltä siitä, että Groulxin alku oli järkyttävä. Lukko pelin jälkeen myös muut joukkueet antoivat hänen puolelleen enemmän painetta, koska epävarmuus paistoi. Nyt tilanne alkaa olla toinen.

HPK oli heikko vastus, mutta siellä DG pelasi tähän asti parhaan ottelunsa. Hämeenlinnasta hän sai mukaansa myös paljon itseluottamusta ja se näkyy nyt Jokereita vastaan. Kahdessa ensimmäisessä erässä DG on ollut mielestäni Ässien paras puolustaja: Vahvoja voitettuja kaksinkamppailuja omissa, hyviä avauksia ja kovaa tykitystä ylivoimalla.

Loppukaudesta Groulx tulee olemaan Ässien paras pakki ja hän matkaa ensi kaudeksi KHL:o.

En tiedä miten katsoit HPK -peliä, jos näit Grouxilta useita vahvoja voitettuja kaksinkamppailuja. Asiat voi nähdä aina moni tavoin... Niitä ei kyllä ollut yhtään. Tai kyllä yksi, siitä Groulx otti kakkosen. Avauksissa näkyy hyökkäysorientuneisuus, enkä tarkoita tätä pelkästään huonolla. Tänään kaverilta ok, peruspeli. ei silti lähelläkään joukkueen ykköspakin statusta.

Palkinnot ovat palkintoja, ihan kauheasti en niille painoa antaisi. Esimerkiksi Brad Thiessen on palkittu AHL:ssä monin pysteiun. Suomessa kiekko tarttui huonommin kuin Jari Halmeelta Tapparassa aikoinaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Tänään kaverilta ok, peruspeli. ei silti lähelläkään joukkueen ykköspakin statusta...

En tiedä miksi näin kovalla mielenkiinnolla Groulxia seuraat, mutta tänään Parikan kanssa Ässien parhaat pakit. Groulx antaa toistuvasti hyviä, kovia syöttöjä, jotka kuitataan peruspelinä. Ylivoimassa olisi saanut ampua useammin, omaa todella laadukkaan laukauksen.

Tänään merkkasi puolustuksessa miehensä hyvin, voitti kiekon kulmissa useamman kerran. Jos Groulx pääsee kaveriin kiinni, hän on yllättävän vahva vääntämään.

Luistelu on Grouxlin heikkous, se täytyy vaan hyväksyä.
 

tnup

Jäsen
En tiedä miksi näin kovalla mielenkiinnolla Groulxia seuraat, mutta tänään Parikan kanssa Ässien parhaat pakit. Groulx antaa toistuvasti hyviä, kovia syöttöjä, jotka kuitataan peruspelinä. Ylivoimassa olisi saanut ampua useammin, omaa todella laadukkaan laukauksen.

Tänään merkkasi puolustuksessa miehensä hyvin, voitti kiekon kulmissa useamman kerran. Jos Groulx pääsee kaveriin kiinni, hän on yllättävän vahva vääntämään.

Luistelu on Grouxlin heikkous, se täytyy vaan hyväksyä.

Luistelu on heikkous ja tulee sellaisena pysymään. Se taas näkyy nimenomaan puolustamisessa. Kuten jo totesin, tänään aivan ok peli, mutta ykköspakin statukseen (johon rooliin hankittiin) on vielä matkaa.

Ai niin, enkö saisi seurata tätä pelaajaa? Minä tiedän, tai oikeammin olen kuullut, tästä pelaajasta paljon henkilöiltä, joiden kiekkotietämystä pidän arvossaan. Siinä syy. Itse näen kausittain noin 70-80 liigapeliä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tänään taisi tulla kakkossyöttö Karalahden maaliin. Oli kuitenkin suht hyvä peli Gruulta.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tänään taisi tulla kakkossyöttö Karalahden maaliin. Oli kuitenkin suht hyvä peli Gruulta.

Pihlmanille ilmeisesti sitten ykkössyöttö...
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Ai niin, enkö saisi seurata tätä pelaajaa? Minä tiedän, tai oikeammin olen kuullut, tästä pelaajasta paljon henkilöiltä, joiden kiekkotietämystä pidän arvossaan. Siinä syy. Itse näen kausittain noin 70-80 liigapeliä.

Paljon henkilöitä, paljon kiekkotietämystä ja siinä syy? Edelleen kiinnostaa informaation laatu ja lähde. AHL:n parhaaksi puolustajaksi voidaan valita pelaaja joka on paska puolustaja?
 

tnup

Jäsen
Paljon henkilöitä, paljon kiekkotietämystä ja siinä syy? Edelleen kiinnostaa informaation laatu ja lähde. AHL:n parhaaksi puolustajaksi voidaan valita pelaaja joka on paska puolustaja?

Paska puolustamaan. Eri asia. Ja aivan varmasti tietömystä on näiden kommenttien takana riittävästi. Tietysti eri asia on, jos asioita katsoo värilasien takaa, kuten kaikki meistä tekevät. Joka muuta väittää, valehtelee. Onko Brad Thiessen mielestäsi hyvä maalivahti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös