Championship Manager 00-01

  • 5 564
  • 71

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Yksi neuvo ainakin.

Itse olen tehnyt aikalailla omia taktiikoita. Esim. Realilla pelaan vain yhdellä topparilla, jolloin taktiikkoina toimii:
3-2-3-1-1 tai 3-2-3-2, eli toisessa kummassakin on laitapakit, yks toppari ja kaksi puolustavaa keskikenttää jotka avaavat peliä ja auttavat topparia laitapakkien noustessa. Morientes on kauden alussa loukkaantuneena jolloin Gutia on helppo käyttää piilokärkenä ja Raul kärkeen.

Mutta niin neuvo, liittyen ensin valmennukseen. Kannattaisi laittaa valmennukseen vähän erilaisia juttuja esim. reservien pelaajille(itselläni he harjoittelevat koko kauden todella kovaa), ja sen lisäksi esim. puolustajille&keskikentälle omat systeemit. Kärjet erikseen. Itselläni on realissa farmit kauheassa treenissä, keskikenttä&puolustus harjoittelee samanlaisella ohjelmalla toistensa kanssa(pääpaino on taktiikoilla, unohtamatta muita alueita). Kärjet harjoittelevat kovasti laukaisuja, myös tekniset taidot ovat kovassa kurssissa, fyysisyys ja taktiikat vielä jotenkin(ei kannata laittaa lightille mitään, kuin maalivaihdeilla).

Valmentajat ovat myös tärkeitä, eli heidän ei kannata harjoittaa kuin paria asiaa. Itselläni on vakiona maalivahtivalmentaja(t) ja sitten fyysiset treenarit ja taktiikan/taitojen harjoittajat. Varsinkin pienillä seuroilla korostuu taktiikoiden, valmennuksen ja rahankäytön merkitys.

Taktiikasta vielä semmoinen, että kun HIFK-mies kysyi neuvoa, niin kokeile nyt katsoa taktiikoista että Esim. Shevchenko pelaisi ilman palloa(ja sen ollessa joukkueellasikin) ylhäällä, default taktiikoissa kärjet ovat laitettu turhankin alas. Itselläni on useimmiten toinen selvä piikki ja toinen kärki toimii enemmän sitten takaa nousevana, paikkoja järjestävänä, eli olen porrastanut kärkien peliä. Eli Andrej vaan kärkkymään ylös, ehkä paitsiota tulee muutamat lisää, mutta varmasti hänen taidoillaan myös läpiajoja.

Itselläni on aika suuri kasa hyviä taktiikoita, harjoitusmetodit ja vastaavat, jos joku tahtoo kysyä niistä jotain, tai että lähetän jollekkin, niin yksityisviestiä vain. Tullut pelattua kyllä taas niin roimasti, että pieni tauko tekee terää, mutta erittäin hyvä peli ja realistinen. Vaikka joku haukkuikin että huippujoukkueilla on liian helppoa, niin itse näin selkeät erot kun kokeilin "pelleillä" managerina(eli jätin palkkaamatta hyvät valmentajat, taktiikat olivat mitä olivat), ainakin hyvän päivityksen jälkeen ei pelaaminen ole ollut liian helppoa. Ja niin englantilaisiakin on heikennetty suhteessa muihin(ehkä itsekkin olen vähän sitä tehnyt :-D)
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Jotain valoa tunnelin päässä...

Pääsin Italian Cup-finaaliin Atalantaa vastaan.Tiedossa on kaksi osaottelua ja minun tuurilla tietysti häviän senkin
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Uskomatonta...

Uskomattomassa Villa-episodissani on menossa alkukausi 03-04.


Kohtaan Charity Shieldissä FA Cupin voittaneen Sheffield Wednesdayn... Sheffield voitti cupin divarijoukkueena!

Maineeni "manager reputation" on tällä hetkellä World Class. Olen nyt voittanut 2 kertaa Liiga Cupin, kerran FA Cupin, kolme Charity Shieldiä, 2 kertaa Premier Leaguen, ollut kerran "runner up" UEFA Cupissa...viime kaudella putosin Mestareiden Liigasta puolivälierissä Interille yhteismaalein 4-7....Tällä kaudella meidän tiimi tulee olemaan vahvempi...kohta tiedätte miksi.

Mainitsin aikaisemmin ostaneeni David Di Michelen Salernitanasta 7,5 miljoonalla punnalla. No, hänen arvonsa oli noussut 15,75 miljoonaan, ja Juventus tarjosi 18,75 miljoonaa. En voinut olla hyväksymättä tarjousta...tämän jälkeen minulla oli 41,5 miljoonaa puntaa käytettävissä pelaajahankintoihin. Enkä turhaan kursaillutkaan Di Michelen korvaajan hankinnassa...

En uskonut Roman hyväksyvän tarjoustani Francesco Tottista. Tarjoukseni oli 35 miljoonaa puntaa..! He hyväksyivät ja Totti liittyi rinkiin huikealla 60 000 punnan viikkopalkalla. En ole koskaan aikaisemmin nähnyt suosikkipelaajani Tottin siirtyvän mihinkään CM 00-01:ssä. Nyt hän sitten siirtyi meikäläiselle, uskomatonta!

Todellakin, kokoonpanoni näyttää lähinnä joltain Premier Leaguen vuoden joukkueelta, sen verran kalliita ja hyviä pelaajia siinä on.

Aston Villa, 3-1-2-3-1:

1 JAMES, David

15 BARRY, Gareth
3 DIANA, Aimo
4 SOUTHGATE, Gareth (C)

6 BOATENG, George

18 LAMPARD, Frank
14 REDKNAPP, Jamie

7 TOTTI, Francesco
10 LITMANEN, Jari
8 FIGO, Luis

9 ROSSINI, Fausto

Subs:

39 ENCKELMAN, Peter

21 ALPAY, Fehmi Ozalan

17 MCATEER, Jason
5 JAIME
27 STANDING, Michael

11 IBRAHIMOVIC, Zlatan
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
nyt tuli pulma, pitäisi aloittaa uusi peli uudella joukkueella mutta ei keksi millä, perkle ;(
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
jep, james on jostain syvältä ;)

maalivahdeiksi kelpaavia:
Fiorentinan Toldo
Ipswichin Richard Wright

muita ei tueta ;)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Muuten hyvä peli mutta liian helppo ja siinä suhteessa epärealistinen että perus Premier seura mukamas pystyy hankkimaan maailman huippuja yms.
Pelaajakauppa pitäis saada realistisemmaksi.
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
HELPPO???

mixu kerropas nyt sitten mikä taktiikka puree jne,että menestyy?Ite oon päässy UEFa-Cupisas ja Italian Cupissa pitkälle,mut sarjassa ihan paska
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Suhteellista tuo helppous...

Riippuu aika paljon seurasta millä pelaa, tietty satunnaisuus myös mukana. Ja tietenkin tarvitsee vähän managerin taitoja.

Edelleen suosittelen jokaiselle hyvää päivitystä peliin, esim. cmsortedilla on loistava päivitys. Siinä joukkueiden taso on selkeästi paremmin laitettu kuin alkuperäisessä. Tarkoittaa siis sitä ettei valioliigan rupujengiin osteta ketä vain. Tietyt pelaajat eivät siirry pois hyvästä joukkueesta vaikka tarjoaisit mitä palkaksi ja olisit toisessa huippuseurassa, jne. Markkinat on saatu siis kuntoon, huipusta saa maksaa paljon ja vain hyviin tai hyvä maineisiin seuroihin siirtyvät.

Niin ja kyllä Buffon on loistava maalivahti, oma suosikkini. Ja joukkueena suosittelen Jlammille esim. Atalantaa, kiinnostava seura, omia nuoria kasvatteja kauheasti ja kilpailukykyinen kuitenkin. Muita voisi olla esim. Nantes(jonka pelaajista 90% on omia kasvatteja) joka on nuori ja kehityskelpoinen seura. Jos vähän parempaa, mutta ei liian kovaa seuraa(lisää haastetta siis) niin esim. Parma on hyvä vaihtoehto.
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Arsenal-kausi

Noniin, nyt on 00-01 kausi ohi. Tuloksena Valioliigan voitto, FA-Cupin voitto ja Champions Liigan 2.

FA-Cupin finaalissa voitin Boltonin 2-0.
Valioliigan voitin 5:llä pisteellä, tosin kun olin varmistanut mestaruuden ennen viimeistä peliä, käytin viimeseissä Coventry pelissä junnuja. Champions Liigassa ensimmäisen välierän hävisin Realille 1-0 mutta toisen voitin kotona 2-0, finaalissa Barcelona sitten voitti 2-0.

Kesähankitoina tulevat ainakin:

Raphael Wicky (Sveitsin A-maajoukkue, Werder Bremen)
Washington Tais (Real Sociedad (?), Uruguayn A-maajoukkue)
Owen Hargreaves (Bayern München)
Ivan Klasnic (St. Pauli)

bosmanilla ja

Capone 1milj. (Galatasaray)

lähtee:

Guy Demel (Bordeaux 500k)
Lee Dixon (Sunderland, free)
Martin Keown (tarjouksia tullut 500k-800k)
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
hmmm, nantes kyllä voisi rulettaa, on vaan hirveät paineet jos meinaan mestaruuden voittaa :P

atalantaa en ole kokeillut mutta sieltä olen ostanut kasvatteja milaniin yms, alex pinardi esim.

eilen / tänään aamulla pelasin sheffield wednesdayllä,
homma kusee aika rankasti, alussa ~10 miljoonaa velkaa.
nyt 3 miljoonaa usean pelaajan myynnin ansiosta.

sija 13 ja neljä tappiota peräkkäin ;(

lainassa stan collymore.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Lainat..

..voi kutsua myös takaisin.. Kannattaa ottaa joku helppo joukkue, kuten valmentamani Bristol C. 05/06 -kauden avausottelussa Liverpool kaatui 2-1..
 

Flazor

Jäsen
ChampMan Challenge

Itse ilmoittauduin juuri 12.6 alkavaan ChampMan Challenge- kisaan, jossa tavoitteena on nostaa Plymouth Argyle 3. divisioonasta Valioliigan huipulle ja voittaa Mestareiden Liiga. Aikaa on 5 kautta ja pisteitä saa menestyksen mukaan. Esim. 5 pistettä noususta 2. divariin, 10 pistettä noususta ykköseen jne jne, aina 250 pisteeseen asti (Champions Leaguen voitto).

Joka kauden päätyttyä pelin järjestäjälle lähetetään screenshotit taulukoista ja tuloksista. Mielenkiintoinen kisa tulossa, toivottavasti
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Ei Helppo Ainakaan Evertonilla...

Betiksen lisäksi pelailen Evertonilla, ja kolmen kauden jälkeen on jäänyt ns. luu käteen. Kolmas kahtena viime kautena, ja kummallakin kerralla johdin vielä viisi kierrosta loppua...

No onneksi Betiksellä menee hieman paremmin, viime kaudella tuli SEITSEMÄN ! ! ! kannua, European Super Cup, Spanish Super Cup, World Club Cup, FIFA Club World Championship, Espanjan Liiga, Mestareidn Liiga ja Espanjan Cup... Ja lisäksi voitin Croatialla MM:n. Johtokunta vihdoin ja viimein laajensi stadikkaa n.13000 katsojalla. Yleensä olen liikkunut kesän siirtomarkkinoilla, ja hankkinut paljon ilmaisia pelaajia, mutta olen myös joutunut ostamaan hieman luovuutta keskikentälle (Totti, Ronaldinho, Aimar). Parhaat ostokset/hankinnat ovat silti Javier Saviola (3. perättäinen kausi kun teki yli 30 maalia), Zlatan Ibrahimovic, ja Kennedy "Bakiörkkeli"(en muista miten nimi meni) Ruotsista 2,5 miljoonalla MARKALLA oikeaan laitaan! Käytän nyt pelissä markkoja, kun sellanen mahdollisuus on vielä, Eurohan tulee pian...

Hauska nähdä etten ole ainoa joka on peliin "hurahtanut".
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Flazor

Missä tämä ChampMan Challenge lienee? Tosin en usko nostavani sentään viidessa kaudessa... aika vaikea homma ainakin meikäläiselle.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Vihjeitä...

Ei niin tunnettuja, mutta Hyviä pelaajia:

Hyökkääjät: Adrian Mihalcea, Javier Saviola, Marcus Aalback, Zlatan Ibrahimovic...

Keskikenttä: Antonio Cassano, Ronaldinho, Pablo Aimar, "Bakiörkkeli" eli Kennedy Bakircioglü, Peter Madson (menee kärjestäkin), Johnnier Montano...

Puolustajat: Roque Júnior, Morten Bisgaard, Richard Dunne, Christian Chivu, Michael Ball, Alpay, Walter Samuel, Alje Schut...

Vihje 2: Kannattaa kokeilla kaksinpeliä, on todella hauska peli pelata kaverin kanssa. Olemme pelanneet kaverin kanssa tätä uusinta versiota Hollannin liigassa, Brasiliassa (yhtä Hel...), ja Italiassa olemme nyt. Päätimme ottaa Milanon "kriisi" joukkueet Interin ja Ac:n haltuumme. Suosimme sitä, että joukkueet ovat lähellä samaa suuruutta (stadikat) ettei toiselle tule enempää rahaa yleisöstä kuin toiselle. Muutenkin on kiva kilpailla pelaajista kaverin kanssa, ja ne joukkueiden kohtaamiset ovat trillereitä pelaajien silmin.
 

Tuamas

Jäsen
Jees ja Jazz soi

Olen kyseistä peliä pelannut (pari viikkoa sitten päivitetty) tässä parin viikon ajan semmosta useaa tuntia päivässä ja nyt alkaa menestystä tulla toden teolla.

Kakkososassa otin joukkueeksi konferenssissa/3-divarissa? pelanneen Notts Countyn joka n.10. kauden pelattuani voittikin sitten viimeisellä kaudella Champion Leaguen, Charity Shieldin, Englannin Cupin, Premier Leaguen, Super Cupin (euroopan ja e-amerikan paras vastakkain) ja muistaakseni Uefa-Cupin. Uefa-cupista en ole aivan varma, mutta muista olen. Joukkue nousi lähes joka kaudella divaria ylemmäksi ja itse premier leaguen mestaruus tulikin sitten seitsemännellä kaudella.
Taktiikkana oli ostaa nuoria, kehityskelpoisia ja halpoja äijiä paljon sitten myydä ne etiäppäin sekä varmuutta tuomaan muutama halpa lopettelemassa ollut vanha patu.

Nyt olen pelannut Fc Jazzilla semmoiset naftit yksitoista kautta ja joukkueessa pelaa mm.Forssell, I.Venäläinen (loistava pelaaja, kannattaa kokeilla), väyrynen, Hyypiä, Sjölund ja useita nimettömämpiä ulkomaalaisia. Alku oli aika kankeaa, velkaa oli puoltoista miljoonaa puntaa, mutta vankan puolustuksen ja muutaman hyvän pelaajakaupan kautta nousu alkoi siinä kolmannella kaudella. Nyt takana vähän yli kolme kautta kotimaista liigaa ilman yhtäkään tappiota (100peliä it) ja taskussa Champions Leaguen toinen sija. Rahaakin on palkintoina tullut ihan kiitettävästi, tällä hetkellä tilillä on sellaiset 25milj. puntaa, mutta pirun seurajohto ei anna ostaa pelaajia kuin 3:lla millillä. Sen olen huomannut että ainakaan suomalaisella joukkueella ei pelaajamyynnillä vuolla kultaa, kulta tulee menestyksestä.
Toki minulla kävi muutaman kerran jo viiden ensimmäisen kauden aikana pirunmoinen munkki, sain ilja venäläisen sekä forsselin parin kauden välein ilmaiseksi, kukaan muu ei huolinut :D. Sekä löysin todellisen kultakimpaleen divarista, nimittäin T.Laitinen
Nytkään ei vieläkään yhtäkään todellista huippua saa millään ostettua, lukuunottamatta lähellä eläkeikää olevia ja niiistäkään vain harvat suostuvat ehtoihin, damn.
Silti kaatui ManUtd todellisella tuurilla CL:n semi-finaalissa yliajalla saadulla rankkarilla. Inter oli kuitenkin finaalissa vahvempi.

Taktiikkana pienellä joukkueella on pakko olla ostaa pelaajia joka kauden alussa todellisella riskillä ja sitten on pakko tulla menestystä myös euroopassa, muuten tulee nälkävuosia liikaa.
 

Flazor

Jäsen
Noose

Noose:Missä tämä ChampMan Challenge lienee? Tosin en usko nostavani sentään viidessa kaudessa... aika vaikea homma ainakin meikäläiselle.

http://www.sigames.com ...siellä keskustelupalstalla eräs fani pisti kisan pystyyn, mutta ilmoittautumisaikaraja oli muistaakseni keskiviikkona.

Kyllähän tuo haaste on vaikea, mutta ei sentään mahdoton, ainakaan IMO.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
moneskohan uusi peli onkaan kyseessä ;)

joukkeena FC Lahti vaihteeksi.

Maalivahdit
Jani Tuomala (tps)
Otto Fredrikson tms (tervarit)

poulustajat
Cristoffer Kloo (vps)
Petri Jalava (tps)
joku ukrainalainen dynamo kievistä
joku tanskalainen

keskikenttä
Mika Väyrynen
Peter Kopteff (lainassa klubista) teki 22 maalia.
V. Malakajeff ? (mypa)
Sami Ristilä (jokerit)
teemu lampinen


hyökkääjät
Matti Hiukka (jokerit) 12 maalia
Sami Ruokonen (fc mikkeli) teki uskomattomat 11 maalia 34 pelissä ollessaan 34 vuotias.

kausi 2001 ja lopullinen sijoitus viides.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kahden kannun..

..metsästys tuotti tulosta, taskussa Premierin ja FA-cupin voitto (Bristol C taktiikalla 4-3-3). Nyt alkaa CL-kannun metsästys!
 

Flazor

Jäsen
CM 00-01

<a href="http://cm4.footymanager.net/cookingmasters.jpg">Kuva 1</a>

<a href="http://cm4.footymanager.net/cooking2.jpg">Kuva 2</a>

<a href="http://cm4.footymanager.net/ad1.jpg">Kuva 3</a>

<a href="http://cm4.footymanager.net/ad2.jpg">Kuva 4</a>

<a href="http://cm4.footymanager.net/box.jpg">Kuva 5</a>

The best game never made - Cooking Masters

:D :D
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
nyt sitten on voitettu Suomella 2004 Em-kisat.

ranska kaatui finaalissa 5-3, ja espanja puolivälierissä peräti 6-1!!!!!.

ja venäjä jatkoajan jälkeen semifinaaleissa 3-2.

alkulohkoissa oli ruotsi, turkki ja saksa vastassa. ruotsi kaatui 2-0 saksaa vastaan tasuri.

joukkeessa pelasivat ainakin:
Jussi Jääskeläinen (inter turku)
Jani Viander
(Niemi ei ollut kokoonpanossa loukkaantumisen takia)

puolustajia.
Hannu Tihinen.
Sami Hyypiä.
Petri Pasanen.
Miikka Multaharju (mypa)
Jani Nuorela (inter turku)
Janne Salli (fc haka)

Keskikenttä
Toni Hahto loistava lupaus, pelasi kauden 8.45 arvolla ja muutti fc hakaan Inter Turusta.
Daniel Sjölund
Mika Väyrynen.. muuttaa kauden jälkeen Inter Turusta Rangersiin bosmanin sopparilla ilmaiseksi ;(
Samuli Lindelöf (fc haka)
Jari Litmanen (liverpool)
Mika Nurmela
Joonas Kolkka

hyökkääjiä
Mika Kottila (inter turku)
Mikael Forssell (chelsea)
Antti Sumiala (vfb stuttgart)
Jonathan Johansson


ainiin, samalla kaudella voitin tromssan uefa cupin finaalissa, uroteon teki Inter Turku kaudella 2004!+++
siksi niin paljon pelaajia maajoukkeessa interistä ;) ensi kaudella voisikin olla haasteena championsliigaan pääsy mutta suomen liigassa aina minua edellä ovat fc haka, mypa hjk... kaksi kertaa peräkkäin tullut 4 sija, ja viime kaudella tein 83maalia.
mypan kovuus on yllätys, vaikka heebot pelaavat long ballia ja ovat silti aina top kolmessa ja cupin finaaleissa. turhauttavaa ;)
ja muuten, minulla kupittaan kapasiteetti LASKI!!!!!!, tosin vain 700 katsojaa mutta silti. 7000:sta 6300:aan, ja on ollut jokaisessa uefa-cupin ottelussa loppuun myyty, ja liigassakin usea peli vetää yli 4000.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Aloitin näiden juttujen innoittamana pelaamaan CM3:sta.
Helposti ohjailtava peli näyttää olevan, mutta nyt on tullut muutama kysymys mieleen.
Olisikohan joku ystävällinen ja antaisi jotain vastausta muutamaan kysymykseen.

Onko muita keinoja myydä äijiään, kuin se että menestyt joukkueellasi ja muut kiinnostuu sitä kautta pelaajista?

Onko aina pakko päästää äijät maajoukkuepeleihin, kun välillä on monta ukkoa milloin missäkin maaottelussa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös