Championship Manager 00-01

  • 5 534
  • 71

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Niin, itse pelaan kyseistä peliä kohtuu paljon (n. 3-4 tuntia/päivä) ja ajattelin tiedustella tämän palstan kirjoittajien tuntemuksia kyseisestä pelistä. Kerron seuraavassa juuri meneillään olevan kauteni.

Kautta on pelattu vasta n. 10 matsia, eli meneillään on lokakuu. Pelaan Aston Villalla Englannin Liigaa.

Aloittaessani suunnittelin ensin tietysti joukkueelle taktiikan ja katsoin sitä mukaa ketkä sen hetkisestä joukkueesta mahtuivat mukaan ja mihin paikoille tarvittiin uusia pelaajia.

No, olen aina käyttänyt 3-1-2-3-1 -taktiikkaa, olen sen itse luonut, ja todennut käyttökelpoiseksi monella erilaisella ja -tasoisella joukkueella.

Sen hetkisestä joukkueesta löytyi seuraavat pelaajat kokoonpanoon:

GK: David James
DC: Gareth Barry
DC: Gareth Southgate
DC: Ozalan Alpay
DMC: George Boateng (tätä kaveria hamuaa nyt mm. ManU, Chelsea, Liverpool, Leicester, Leeds, Arsenal...!)
MC: Ian Taylor
MC: ?
AML: David Ginola
AMC: Paul Merson
AMR: ?
SC: Luc Nilis/Dion Dublin

Eli siirtomarkkinoita jouduin katselemaan keskikenttämiehen ja oikean laiturin tapauksissa.

Keskimmäisen keskikenttämiehen pitää taktiikassani olla puolustava, joten en lähtenyt edes tarjoilemaan mistään Egor Titoveista tai Luis Figoista, vaan aloitin etsimään puolustavaa ja englantilaista keskikenttäpelaajaa.

Valioliigan seurat eivät tuntuneet halukkailta luovuttamaan pelaajiaan, ja suuntasinkin katseeni 1-divisioonaan. Löysin etsimäni Blackburnista, Jason McAteer. Hän oli sopivan hintainen (4,3 miljoonaa puntaa) ja sopi puolustavana täydellisesti palettiin.

Oikean laiturin etsintä meinasi olla vaikeaa. Lopulta kuitenkin, pitkään pohdittuani päätin tarjota Salernitanan lupaavasta AM/F RLC:stä, David Di Michelestä hurjat 7,5 miljoonaa puntaa. Sain haluamani.

Lisäksi päätin alkaa rakentamaan Villan tulevaisuutta, ja aloin etsimään ympäri Eurooppaa lupaavia nuoria pelaajia. Haaviin tarttuivat Zlatan Ibrahimovic (Malmö IF), sekä muutama englantilainen hyökkääjä 1-divisioonasta. Ibrahimovic osoittautui lottovoitoksi. Kahdeksan vuoden sopimus (palkka £15000/viikko), äijä sopeutui Englantiin kuin nenä päähän, ja alkoi heti paukuttamaan maaleja.

Intertoto Cupista selvisin itse UEFA Cupiin. Vastustajat olivat 1-kierroksella Pietarin Zenith (yhteis maalit 4-1), 2-kieroksella Udinese (3-1) ja 3-kierroksella Bordeaux (2-1). Siihen olen ehtinyt.

Liigassa on mennyt vähän heikommin, olemme 11. sijalla tällä hetkellä.


Kertokaa omanne, jatkan tarinaani kunhan jatkan pelaamista!
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse pelaan Liverpoolilla toista kautta.
Ensimmäisenä kautena voitin UEFA-cupin sekä Valioliigan.

Tällä kaudella olen pelannut n. 15 ottelua enkä ole hävinnyt yhtään.

Joukkueeni:
GK: Sander Westerweld
DC: Sami Hyypiä
DC: Gareth Southgate
DL: Christian Ziege
DR: Jamie Carragher
DMC: Steven Gerrad
MC: Jonatan Johansson (2 milj.)
MC: Steve McManaman (13 milj.)
AMC: Jari Litmanen
FC: Michael Owen
FC: Nuno Gomes (19 milj.)

SB1: Michael Bingham (0.5 milj.)
SB2: John Curtis (6 milj.)
SB3: Alan Navarro
SB4: David Dunn (3 milj.)
SB5: Robbie Fowler

Ostoksiin olen käyttänyt rahaa n. 40 miljoonaa, mutta silti vielä käytettävissäni on n. 30 miljoonaa. Esimerkiksi reservipuolustajastani, Frode Kippestä, sain n. 9 miljoonaa, vaikka alkuperäinen hinta oli hiukan päälle miljoonan.

Tarkoitus olisi ostaa Real Madridista Roberto Carlos vasemmaksi puolustajaksi.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Helmiä!!

Kokeilkaa Fatih Dincerin hankkimista Liverpoolista! Tämä pelaaja tulee olemaan todellinen helmi. Itse hommasin hänet ekalla kaudella Crystal Palaceen ja yhdessä Rubijnsin ja Forssellin kanssa auttoivat nostamaan joukkueen Premieriin. Itse en ole nyt vähään aikaan pelannut Cemiä koulukiireiden vuoksi mutta pitäisi kai se kesällä ruveta taas tahkoamaan.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Kiitoksia...

Kiitoksia vihjeestä, testataan.

Muuten, paras suoritukseni taitaa olla se, kun nostin Rushden & Diamondsin Conferenssista 1-divariin. Heti kun nousu ykköseen varmistui (tein kolme suoraa nousua!), tarjosi Suomen maajoukkue valmentajan paikkaa...arvatkaapa kaksi kertaa otinko...

Olen kyllä voittanut isommilla porukoilla kaikki kilpailut mitä pelissä on, mielestäni on kuitenkin haastavampaa aloittaa aladivisioonista. Tämä Villa-kauteni on ensimmäinen Valioliigajoukkueella yli puoleen vuoteen.

Tässä muutamia pelaajia myös, ketkä kannattaa tsekata:

Adrian Mihalcea
Ivan Valenciano
Andri Sigborsson
Kennedy Bakircioglü
Sharbel Touma
John O'Flynn
Gareth Graham (oli aikaisemmissa CM versioissa pitelemätön, tässä ei ehkä niin huippu, mutta hyvä kuitekin)
Anders Svensson
Fredrik Berglund
Roy Carroll
Mark Tyler
Javier Saviola
Michael Duff
Lähes kaikki Peterboroughin pelaajat
Cherno Samba
Andres Fleurquin
Martin Palermo (luultavasti pelin paras Striker)

Siinäpä niitä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Toinen hyvä vaihtoehto.

Itse tykkään pelailla huonoilla/keskitason seuroilla, jotka pelaavat kuitenkin pääsarjassa. Esim. Villarreal on suosikkijoukkueeni Espanjassa, varsinkin kun olen käyttänyt päivityksiä(ja itse tehnyt), jolloin Martin Palermo on mukana.

En jaksa täysin surkeilla joukkueilla pelata, koska silloin nykyiset tähdet ehtivät vanhentua liikaa kun olen päässyt ylös, jolloin pelissä on turhankin fiktiivinen tunnelma.

Leandro Romagnoli(san lorenzo ja keskikenttä) & Damian Manso(newell's ja keskikenttä) ovat kovia hankintoja, myös Leandro Cufre(Gimnasia LP ja toppari) on kovaa tasoa. Vähän tuntemattomampia nimiä mainitsin siis. Tietenkin Juman Roman Riquelme esim. on todella hyvää luokkaa.
 

tsei_tsei

Jäsen
Näistä menestyksistä huomaa, että kyseessä on todellakin vain peli. Nämä varmat hyvät pelaajat ärsyttävät suunnattomasti, ja toinen asia mikä ärsyttää on menestyminen todella hyökkäävillä kokoonpanoilla, kuten Tommy. Noin hyökkäävällä kokoonpanolla ei taida pelata edes Barcelona tällä hetkellä, ja sielläkin on tullut lunta tupaan.

Itse pelaan 99-00 CM:ää parhaillaan Trelleborgilla, ja hankin scouttien suosittelemia pelaajia ja niitä, jotka tiedän hyviksi. Vastaiskutaktiikka ei ole oikein onnistunut vielä hirveän hyvin, ja karsijan paikalla ollaan. Ihmetystä on herättänyt mm. suomalaiset pelaajat, jotka eivät uskalla siirtyä Ruotsiin kulttuurierojen takia. Plah.

Kapteeninikin teki "perinteiset" ja otti tärkeässä matsissa häntäpään porukkaa vastaan punaisen kolmannella minuutilla. Ilmeisesti kaverilla on huonot piilotetut arvot. Ihmettelen muuten miksi noita piilotettuja arvoja edes on. Kyllähän sen nyt tietää onko kaveri hyvä ampumaan kulmia tai millainen persoona muuten on.

Pelissä on kyllä erittäin suuria puutteita pelaajien kohdalla, minkä huomaa juuri hyvin pelatessa Ruotsissa. Lisäksi pelissä ärsyttää englantilaispelaajien hyvyys. Ulkomaalaiset pelaajat ovat monta kertaa Valioliigassa surkeita, jos he eivät ole tehneet mainetta jo kyseissessä sarjassa. UEFA-cupin voittaminen on lapsellisen helppoa enkkuporukalla, eikä CL:kään ole niin kaukana. Eron huomaa helposti, kun katsoo enkkujen arvoja verrattuna espanialaisjoukkueisiin (siis Barcan ja Realin lisäksi).

Scouttauksessa on muutenkin suuria puutteita. Esim. pelaajien jalkasuus on monesti päin helvettiä. Suomenkin liiga oli scoutattu huonosti ja virheitä oli. Tosin ei tarvitse ihmetellä, kun tietää millä perusteella homma oli hoidettu.

Onhan tuo ihan ok peli, mutta niin kaukana todellisuudesta, sillä menestyminenkin onnistuu helposti jipoilla, mutta pitkäjänteinen otteluiden analysointi (joka on lähinnä arvailua surkean kommentoinnin takia) ja taktiikan hiemonin ei tuota hirveämmin tulosta. Onhan tuossa kyllä hyviäkin puolia, sillä laidat vuotavat kyllä heti, jos unohtaa ne taktiikassa ja vastaavasti myös keskusta.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
tohon skouttaukseen joo, se on täyttä paskaa :) itsekin olen parempi skoutti kuin mitä minulla on.. ehdottavat välillä esm divarissa jotain onnettomia pelaajia :P mm brasiliassa jos sen on ottanut backgroundiksi löytyy hyviä pelaajia, jotka tosin vaihtelevat pelistä toiseen johtuen random-arvoista jos joku pelaaja on ollut edellisessä pelissä hyvä niin ei ole seuraavassa. ärsyttävää.

tällä hetkellä pelaan kautta 2008 Sunderlandilla ja takana mestaruus hirmupuolustuksella. maalisuhde oli 58-23. pelaajat olivat omia kasvatteja iältään max 24v tai jotka olin ostanut halvalla 1-5M. Marcus Benson 22v S, Mark Peters 24v S, Mark Kennedy GK 20v..Gary Booth 19v DMC, Craig Baines 21v AMC
Darren Blake 21v MRC, Mark Evans 20v D, G Rutten 21v D(hol), T Soerensen AML(den) 21v, I Manikas (gre) 21v AMR,

rahavirta on hyvä kiitos stadium of lightin laajennuksen 10500 istumapaikalla, nyt yhteensä 58800.
kausikorteista tulee kaudessa tuloja ~19M puntaa. yleensä suosin taktiikoista joko 5-1-2-1-1 tai 3-1-2-1-2 ja niiden eri muotoja.

joukkueen keski-ikä on 21.47v. nuorin pelajaa on Neil James 17 v hyökkääjä hirmulupaus, ostin 7 miljoonalla Coventrystä. teki jo yhden maalinkin. ja kolme syöttöä.

viimekauden katkerin muisto FC kööpenhaminalta köpiksessä hävisin 1-6 uefa-cupin semifinaalin toisen ottelun kun maalivahtini Mark Kennedy ajettiin ulos eikä mulla ollut pelaavassa kokoonpanossa vaihtoveskaria. olin voittanut himassa 2-0 ja ajattelin että se riittäisi, ja vielä silloinkin kun olin tappiolla 1-3. sitten vitutti ;(

iloisin ottelu oli varmaan pelin kääntyminen viime hetkillä voittoon 1-0 tappiosta kun vastassa oli west ham, maalit syntyivät 90 minuuttia ja 90 minuuttia by Mark Peters.

tsei_tsei:
kukas sitä nyt sveduihin haluaa siirtyä ;)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tuli hankittua peli pari viikkoa sitten, joten innostus on kovimmillaan. Tottakai ura aloitetaan kotoisesta ykkösdivarista, jota kautta yritetään päästä kansainvälisille kentille. Aloitusjoukkue oli TP-Seinäjoki, johon saadakseen uusia pelaajia suunnattava katseensa ulkomaille. Kaikki ulkomaalaishankinnat tuntuivat onnistuneen nappiin, vaikka nimet ovat puusta repäistyjä: Marko Pantelic, Quinton Jacobs(Namibia), De La Costa(nykyinen Kolumbian maajoukkuepelaaja). Heti ensi yrittämällä tuli voitettua divarin pohjoislohko ja päästyä liigan karsintoihin Tepsiä vastaan. Liigaan nousemiseen eväät eivät riittäneet. Kauden loputtua uudeksi työpaikaksi ilmoittautui KuPS, jonka edellinen kausi oli mennyt täysin penkin alle.

Scoutit tarjosivat monta kertaa Kreikkalaista puolustajaa, joka lopulta teki sopimuksen savolaisten kanssa. Uusin hankintani on RoPS:ssa vähälle peliajalle jäänyt Tuomo Könönen. Pidemmälle ei ole tullut vielä ehdittyä, mutta mielenkiinnolla odottelen jo seuraavan kauden alkua....
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Aston Villa kauteni jatkuu...

Nyt on pelattu vuoden vaihteeseen asti.


UEFA Cup on haarukassa. 4 kierroksella vastaan asettui PAOK Kreikasta. Voitto yhteismaalein 5-2. 5 kierroksen vastustajaksi on arvottu CSKA Moskovasta. Paha paikka lähteä hyiseen Moskovaan talvella pelaamaan...


Liigassa on tapahtunut. Sain juonesta kiinni, pelasimme 5 ottelun voittoputken. Joukossa kaatui mm. ManU vieraissa 0-5! Faneilla ja Doug Ellisillä on meikäläiseen lähes rajaton luottamus nyt....

Johtokunta uskoo, että David Di Michele on meidän tärkein pelaajamme, ja media hehkuttaa häntä jatkuvasti. Saan vastailla ylistyslauseisiin harva se päivä, varsin aiheellisesti tosin, Di Michelen saldo on 8+3. George Boatengin arvostus on nousussa. Lähes kaikki suuret Valioliigaseurat halajavat hänen palveluksiaan. Kiinnostuksen kohteina ovat muutkin meidän pelaajistamme. Mm. Gareth Barry, Paul Merson, Ian Taylor, Julian Joachim (kuukauden pelaaja Marraskuussa, 11 liigamaalia jo!) ja nuori keskikenttämies Michael Standing ovat suurseurojen jatkuvan tarkkailun alla.

Olen myynyt mm. Steve Stonen (Chelsea, £ 6M) ja Alan Wrightin (Charlton, £ 1,3M), heille ei löytynyt sijaa kokoonpanostamme.

Scouttimme tarkkailevat seuraavien pelaajien esityksiä suurennuslasilla (tarjous on tehty Rio Ferdinandista, £ 8M, saa nähdä mitä tapahtuu):

Joe Cole, West Ham
Frank Lampard, West Ham
Jamie Redknapp, Liverpool
Steven Gerrard, Liverpool
Fatih Dincer, Liverpool
Anders Svensson, Elfsborg

Haku on päällä siis keskikentälle, jossa on muutama pelikielto ja loukkaantuminen, eikä varamiehiä löydy.

Saa nähdä miten tämä jatkuu...mielenkiintoista on tähän asti ollut.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Kyllähän tätä peliä on tullut pelattua, puoli vuotta se on ollut kovassa kulutuksessa, enkä ole mihinkään muuhun peliin oikein jaksanut keskittyäkään, kun Championship Manager on niin hyvä.

Pelaan yleensä huippuseuroilla, mutta muutaman kerran on tullut kokeiltua heikkoja joukkueita, jotka kuitenkin ovat pääsarjassa. Näistä peleistä suurin saavutus on mestaruus joka tuli FC Kölnillä jo toisella kaudella, sen jälkeen tuli vielä pari lisää. Yhteensä pelasin Kölnillä viisi kautta ja voitin kolme mestaruutta.

Alussahan Kölnissä ei ollut mitään muuta hyvää kuin iso stadion, 50000 henkeä, rahaakin oli vain pari miljoonaa puntaa joista pelaajiin sai käyttää alle miljoonan. Menestyksen mukana sain sitten Kölniin houkuteltua huippunimiä, mm. Cannavaro, Vieira, Anelka, Jardel, Aimar, Riquelme, Petit ja Bierhoff, pari viimeksi mainittua olivat tosin tulleessaan jo reilusti päälle kolmekymppisiä eivätkä paria kautta enempää pelanneet. Suuri osa pelaajista oli kuitenkin ns. huijauspelaajia, eli parissa-kolmessa vuodessa jossain englannin kolmosdivarissa huippupelaajiksi kehittyneitä tai jo pelin alussa hyviä, mutta todellisuudessa tuntemattomia pelaajia. Huippujoukkueilla kun saa ostaa lähes mitä haluaa, ei tarvitse turvautua Ibrahimoviceihin tai vastaaviin.

Taktiikkana oli 3-2-1-2-2, laidassa ei pelannut kukaan. Kuusi alinta miestä puolusti. Kaksi topparia pelasi miesvartiointia, loput sitten paikkavartiointia. Hyökkäävät pelaajat sitten myös keskittyivät hyökkäämiseen.

Juuri tuo pelaajien liiallinen kehittyminen tai yltiöpäisen hyökkäävällä taktiikalla menestyminen on suurin ongelma CM:ssä. Toisaalta vaikka teet millaisen taktiikan hyvänsä, Barcelona on lähes mahdoton voitettava keskitason joukkueella. Toisaalta uusimassa pelissä Barcelonan sentään voi voittaa, edellisessä se todellakin oli pitkässä juoksussa mahdotonta. Myöskin italialaisten pelaajien liiallinen hyvyys ja saksalaisten täydellinen surkeus ovat ongelmia, saksalaista kyvyiltään superluokkaa olevaa pelaajaa on hankalaa löytää etsimälläkään.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
AS Romalla menossa lähdössä toista kautta. Ensimmäisellä kaudella kotiutettiin Serie A:n mestaruus, kuten myös Italian cupin ja Uefa cupin pytyt. Toista kautta olen kerennyt pelaamaan vasta Italian Super cupin ottelun, jossa menin häviämään Torinolle 2-1.

Antonioli
Candela
A.Carlos
Samuel
Aldair
Ronaldinho
Emerson
Nakata
Källström
Totti
Montella

Vaihdosta löytyypi Batistuta (jos ulkomaalaisraja sallii), Di Francesco, Italiano, Tulli, Tommasi & vaihtelevat junnut.
Vakio-ostoksia ovat nämä Källström ja Ibrahimovic. Tietenkin. Isommilla porukoilla tapana on ostaa Ronaldinho keskikentälle ja Saviola kärkeen. Nestaakin koetan tavoitella parilla kymmenellä miljoonalla, mutta eipä taida kaveri lähteä. Puolustus kaipaa väkeä.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Aston Villa -kausi

Olen nyt pelannut Aston Villalla toisen kauden puoleen väliin, eli jouluun asti.


Ensimmäinen kauteni meni kohtuu hyvin. FA Cupin voitto, liigassa kakkoseksi (paikka Champions Leagueen) ja UEFA Cupiin pääseminen (Intertoton kautta) ja siitä putoaminen.

Kesähankintoina Villa Parkille astuivat Fausto Rossini (Striker, Atalanta, £2,3M), Stuart Parnaby (D/DMC, Nottingham, free), John Kennedy (DC, Celtic, free) sekä Gareth Graham (AMC, Brentford, free).

Myöhemmin syksyllä rinkiin liittyivät Anders Svensson (pitkään tarkkailtuani päätin ottaa hänet, hän oli vapaana), Jari Litmanen (loistohankinta, 3 miljoonaa, nyt hinta 8 750 000 miljoonaa...) sekä Aston Villan kautta aikojen ennätys summalla (£ 11M) West Hamista tullut keskikentän moottori Frank Lampard.

Maineeni (Manager reputation) on Englannissa tällä hetkellä Very Good, maailmalla average. Mestareiden liigan lohkoksi meille arvottiin PSG, PSV ja Slavia Praha (tsekki).

Putosin heti ensimmäisen vaiheen jälkeen...mutta kuten tiedetään, putoajat pääsevät jatkamaan UEFA-Cupiin. No, meidän ensimmäiseksi UEFA Cupin vastustajaksi arvottiin Internazionale. Heh...

Vastoin odotuksiani pudotin Interin jatkosta 3-3 tuloksella, vierasmaalisäännöllä. Hienoa!

Aika jännä juttu, että seuraavalle kierrokselle vastustajakseni arvottiin joukkue, jonka nimeä en nyt jaksa kuollaksenikaan muistaa....;)

Tällä hetkellä (hieman ennen joulua) olen liigassa toisena (2 peliä vähemmän kuin johtavalla, 1 pisteen perässä), Liiga Cupissa semi-finaalissa vastaan asettuu liigaa johtava Sunderland.

Tosi mielenkiintoista pelata nyt valioliigajoukkueella, rahaakin löytyy, olen tuhlaillut ihan kiitettävästi, mutta myös myynyt.

Tässä vielä ykkösjoukkueen rosteri, en viitsi nyt reservejä laittaa (suluissa edellinen seura, jos ei ole aloittanut Villassa):


Maalivahdit:

David James
Peter Enckelman
Matthew Ghent

Puolustajat:

Gareth Southgate (C)
Fehmi Ozalan Alpay
Gareth Barry
John Kennedy (Celtic)
Mark Delaney
David Woozley (Crystal Palace)

Keskikenttä:

Frank Lampard (West Ham)
Anders Svensson (Elfsborg)
Jari Litmanen (Barcelona)
David Di Michele (Salernitana)
David Ginola
Paul Merson
Michael Standing
Ian Taylor
Jason McAteer (Blackburn)
Jaime (Zaragoza)

Hyökkääjät:

Julian Joachim
Fausto Rossini (Atalanta)
Zlatan Ibrahimovic (Malmö FF)
Luc Nilis
 
Viimeksi muokattu:

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Menossa kausi 2002-2003, aloin pelata taas monen kuukauden tauon jälkeen. Joukkue on Manchester United, jolla ensimmäisenä kautena kakkoseksi ja toisena mestaruus. Nyt niukasti kärjessä 14 kierroksen jälkeen. Euroopan valloitus ei ole onnistunut, puolivälierissä on matka katkennut pariin otteeseen.

Roy Keanen vaatima remontti on toteutunut omassa joukkueessani, tosin myös Keane sai lähteä AS Roman tarjottua 18,75 miljoonaa puntaa. Muita lähtijöitä ovat olleet mm. molemmat Nevillet, Barthez, Butt, Scholes, Johnsen, Solskjär, Cole ja Yorke.

Tämänhetkinen joukkue näyttää seuraavalta:

Maalivahdit:
Paul Rachubka (omista reserveistä, ykkösveskari)
Gianluca Pagliuca (kokenut kakkonen, ilmainen siirto Bolognasta)

Puolustajat:
Jaap Stam
Sol Campbell (ilmainen siirto Tottenhamista)
Fabio Cannavaro (ilmainen siirto Parmasta)
Fabricio Coloccini (£2m AC Milanista)
Viktor Onopko (£4,5m Oviedosta)
Martin Djetou (ilmainen siirto Monacosta)
Philippe Christanval (ilmainen siirto Monacosta)

Keskikenttäpelaajat:
Ryan Giggs
David Beckham
Alessandro Conticchio (ilmainen siirto Leccesta)
Ludovic Giuly (ilmainen siirto Monacosta)
Roberto Baggio (£2m Bresciasta)
Pär Karlsson (£1,2m Wimbledonista)
Jari Litmanen (£1,5m Barcelonasta)
Ronaldinho (ilmainen siirto Grêmiosta)
Steve McManaman (£8,5m Real Madridista)
Luis Figo (£17,5m Real Madridista)
Zinedine Zidane (£12,5m Juventuksesta)

Hyökkääjät:
John Hartson (£5m Wimbledonista)
Mogens Laursen (£5m FC Midtjyllandista)
David Suarez (£3m Cannesista)
Andriy Shevchenko (£27m AC Milanista)


Pelaajaostoksiin on kulunut vain pari miljoonaa enemmän kuin mitä myydyistä pelaajista on tullut, kiitos Bosmanin. Kokoonpanon valinta on tietysti hankala tehtävä, mutta toistaiseksi kukaan ei ole alkanut valittaa, vaikkei pariin peliin olisikaan pelannut ja toisaalta aina on muutama pelaaja loukkaantuneena ja/tai pelikiellossa. Peliryhmitys on 1-2-1-3-1-2 ja pelityylinä hyökkäävä, syöttely mixed, joskus direct.

Yleisin avauskokoonpano on ollut Rachubka; Onopko; Stam, Cannavaro; Djetou; Giggs, Beckham, Figo; Zidane; Laursen, Shevchenko

Nyt pitäisi Euroopan valloituskin onnistua, ainakaan materiaalin puutetta on managerin turha valittaa. Katsokoon peiliin, jos ei homma taaskaan onnistu! :D
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Päivityksistä.

Suosittelen esim. cmsortedin päivityksiä(tätä tuskin lasketaan mainokseksi?), jotka lisäävät paljon mielenkiintoa peliin. Joukkueet ovat päivitetty joka viikko, pelaajat ovat realistisemman tasoisia(esim. englantilaisia pelaajia on vähän hillitty). Siirrot realistisemmat(huiipuseurat eivät myy tähtiään helposti, tähdet eivät lähde, tai siirtokorvaukset ovat tähtitieteellisiä). Samoin pelaajien luonteita on saatu paranneltua, tosin kyllä vähän ihmetytti kun Djalminha AC Milaniin siirryttyä heti siiron jälkeen oli tahtomassa uutta siirtoa. Kaveri teki muuten uuden ennätyksen(mitä itse olen nähnyt) ja vaihtoi kaudella joukkuetta yhteensä 6 kertaa, rahaakin siirtyi kivasti, tosin kokoajan suunnilleen sama summa.

cm4:sta oli kiinnostavaa infoa myös, linkki löytyy www.cm3.com sivuilta.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Itse pelailen Betiksellä, jossa myös olen Croatian maajoukkueen peräsimessä. Ekalla kaudella nostin Betiksen kakkosesta ykköseen, ja seuraavalla kaudella voitin heti mestaruuden. Yksi taktiikka on ylitse muiden, ns. 4-1-2-1-2, jossa on HYVÄ puolustava keskikenttäpelaaja (esim. Tommi Grönlund), keskikentän laiturit ja piilokärki nousevat, eli ne pelaajat ovat melko hyökkäävässä roolissa...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Uusi kausi - uudet kujeet:

2002-2003 kaudella joukkue näyttää seuraavalta:

GK: Sander Westerweld *
DL: Roberto Carlos (n. 20 milj.) *
DR: Jamie Carragher
DC: Sami Hyypiä *
DC: Gareth Southgate *
DMC: Steven Gerrard *
MC: Figo (n. 28 milj.) *
MC: Steve McManaman (n. 13 milj.) *
AMC: Jari Litmanen *
FC: Michael Owen *
FC: Nuno Gomes (n. 19 milj.) *

SB1: Nicky Weaver (n. 2 milj.)
SB2: Christian Ziege *
SB3: Alan Navarro *
SB4: Ritchie Partridge *
SB5: Robbie Fowler *

* tähti nimen perässä kertoo että pelaaja pelaa maajoukkueessa.

10 ottelua pelattu Valioliigaa, pisteitä kasassa 28.
Tehtyjä maaleja 26, päästettyjä 7.

Maalipörssiä johtaa Owen yhdeksällä osumalla, Gomes kolmantena kuudella osumalla sekä Litmanen viidentenä viidellä osumalla.

Taitaa olla Dream Team kasassa.
Toivottavasti pelaajat pysyy ehjinä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vähän aiheen ulkopuolelle..

Olen nimittäin pelannut useamman vuoden erinomaista Englannin Valioliigan virtuaalimanageripeliä, jossa myös kunnon pääpalkinto. Osoite on www.fictionleague.no. Viime vuonna sijoituin kolmanneksi ja tälläkin kaudella ylsin kevätkaudella sadan joukkoon.

Joukkue loppuvaiheessa, eli kaikkien vaihtojen jälkeen oli:

R.Wright (Ipswich)

Alpay (Aston Villa)
M.Elliott (Leicester)
J.Wright (Southampton)
D.Mills (Leeds)

D.Murphy (Liverpool)
G.McAllister (Liverpool)
D.Hutckinson (Sunderland)
L.Bowyer (Leeds)

R.Fowler (Liverpool)
M.Viduka (Leeds)

Eväitä oli korkeammalle tänäkin keväänä, mutta lukuisat lyhyt- ja myös pitkäaikaiset loukkaantumiset, sekä pelikiellot ( mm. Gerrard, Venus, Wright, R.Keane, Smicer, Alpay, Stam, Weir, Kewell ) söivät liikaa vaihtoja ja sitä myötä niiden tultua täyteen myöskin paljon pisteitä. Hyvä peli kuitenkin, kannattaa kokeilla.
 

Flazor

Jäsen
Ajaxilla aloitin juuri eilen pelaamaan uutta peliä.

GK: Grim
DC: Pasanen
DC: Vierklau
DC: BergdØlmo
DMC: Winter
MC: Witschge
MR: GrØnkjaer
ML: Hoekstra
AMC: JØrgensen (8,75 milj.)
FC: Machlas
FC: Arveladze

vaihdossa: Chivu, O'Brien ja ne kaikki hollantilaiset nimihirvitykset.

Edellistä peliä pelasin vuoteen 2012 asti P-Iiroilla, HJK:lla, Rosenborgilla ja Barcalla mutta kun en en tuntenut enää pelissä olevia pelaajia nimeltä, päätin aloittaa uuden pelin.

Peli ei ainakaan IMO ole turhan realistinen. Siis voi video, Ghana voitti vuoden 2002 ja 2006 MM-kisat sekä Irlanti vuoden 2004 EM-mittelöt. Mainittakoon, että Suomi eteni muistaakseni noissa 2002- kisoissa välieriin asti häviten lopulta Argentiinalle, jonka Ghana siis kaatoi loppuottelussa 5-1(!!)..2010 MM-kisat veikin sitten Ranska ja samainen maa valloitti myöskin vuoden 2008 EM-kisat.

Maajoukkueita olen muutaman kerran valmentanut, pääasiassa Saksaa, Suomea ja Argentiinaa, mutta pelejä pakkaa olemaan liian harvoin, joten sanoin ei kiitos sille touhulle vähän aikaa sitten.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Arsenal on joukkue, ja kaudella 00/01 tuli premier liigan voitto, mestareiden liigan voitto ja liiga cupin voitto. Uskomatonta tuuria tarvittiin noihin, vastustajien pelikiellot/loukkaantumiset ja ulosajot auttoivat voittoihin. Kova kilpakumppani ManU hyytyi loppumetreillä.

Kauden 2001 - 2002 joukkue:

GK: Alex Manniger

DL: William Gallas (£ 1.7 milj. Marseille)
DR: Christian Gyan (£ 3.5 milj. Feyernoord)
DC: Martin Keown
DC: Tony Adams (c)

DMC: Patrick Viera

MC: Edu
MC: Ray Parlour

AMC: Magne Hoseth (£ 1.8 milj. Molde)

FC: Dennis Bergkamp
FC: Ruud van Nistelrooy (£ 24.5 milj. PSV :D oli vähän ylimääräistä...)

SB1: David Seaman
SB2: Silvinho
SB3: Frederick Ljungberg
SB4: Kim Källström
SB5: Thierry Henry


Bergkamp oli surkea edellisenä vuonna, syttyi onneksi loppumetreillä. Suurin yllätys on ollut Moldesta edellisellä kaudella hankittu Magne Hosteth. Van Nistelrooyn ostaminen tuolla rahalla oli varsin järjetöntä, mutta transfer fundseja oli käytössä vajaa 70 miljoonaa puntaa ja tuumin että Nistelrooy saattaisi olla juuri se piristysruiske jota hyökkäys tarvitsee. Toki muutama varma nimi oli tiedossa, mutta toiminee tämä näinkin... Edu on viilettänyt keskikentällä (vasemmalla puolella) varsin tehokkaasti. Kauden päätteeksi taisi olla keskiarvoltaan liigan 15 parhaan joukkossa.

Seaman alkaa olla liian vanha ja pelaa varsin ailahtelevasti, Manniger taas on ollut todella hyvä. Varmaan joutuu jonkin nuoren maalivahdin kumminkin jossain vaiheessa hankkimaan.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu, maino pelihän tuo on.

Itse aloitin CM2:sta ja jatkoin CM97/98:n kautta uuteen CM3:een.
CM3:ssa ehkä kovin suoritus oli Den Boschin nostaminen Hollannin pääsarjaan ja kymmenen kauden jälkeen Hollannin mestaruus (10 kautta sen takia, ettei seuralla ollut koskaan varaa huippupelaajiin, vaan piti tyytyä "riskiostoihin" ja vapaisiin siirtoihin - seuran katsomo oli koko ajan about 4500 katsojalle. Guldeneista teki siis tiukkaa). Tämän jälkeen hallitsin sarjaan pelin loppuun asti, yleensä kolmen parhaan joukossa.

No, sitten hommasin siihen päivityksen ja sitten 99/00:n. Innostus alkoi hieman laantua. Nykyään peli on tehty hieman liian vaikeaksi. Vastustajan arvojen perusteella huono maalivahti tekee kärkimiesteni maalintekoyritykset tyhjiksi ja tuntuu siltä, että omat puolustajani eivät saa millään kuriin vastustajan hyökkääjiä. Toki on myönnettävä, että CM3 oli aika paljon puolustavia pelaajia suosiva - yleensä arviot 9-10 välillä matseissa. Pelaan yleensä normaalia 4-4-2 systeemia, jossa keskikenttä on linjassa ja keskuspakit pitävät kärkimiehet. Pelityyli on joko short tai mixed. Tällä hetkellä on pelina Englannin kakkosdivari ja joukkueena Brentford.

Antakaapas nyt vinkkejä, miten toistuvat niukat 0-1 tappiot käännetään voitoksi. Edelliset jutut kun silmäilin, niin tuntuu siltä että teillä on homma aika hyvin hanskassa. Minullakin se oli joskus (oli itseasiassa helppoa ja hauskaa nostaa aladivarijoukkue pääsarjaan) mutta nyt on tökkinyt.:rolleyes:
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
joo, uusi peli, kausi 2002-2003

ManU.

Maalivahdit:

Juan Lopez Vallejo 27v tms villarealista hankittu. 7.25M
Fabien Barthez myytiin Real Madridiin 7 miljoonalla liian vanha ;)
Ian Amstrong 20v 5M puntaa maksettu tottenhamille.



hyökkääjät

Ruud Van Nistelrooy (tuli ilmaiseksi bosman säännöllä, aajee)
Sveinung Hjelstad 25v, tämä Lilleströmin kasvatti on tykki, viimekaudella ampui 31 maalia 56 ottelussa, nyt 31 peliä 14 maalia. hinta 2,5M puntaa ostettaessa nyt 6.25M
Clinton Morrison 24v, maksoin Crystal Palacelle 10M puntaa!1++
paikkansa arvoinen 17 maalia 30 pelissä.
Dwight Yorkesta pääsin eroon 5.25M punnalla heebon ollessa 32v, liian vanha ;)

keskikentällä

Marc Overmars (HOL)
Kily Gonzalez (ARG)
Håkon Johnsen (NOR)
Robert Flå (NOR)
Enrique De Lucas (ESP)
Roy Keane (myyntilistalla)
Nicky Butt
David Beckham
Paul Scholes myytiin Chelseaan 16,25M punnalla!+++


vittu, en muista kaikkia keskikentän raatajia ;(

puolustajat
Ian Gallagher
Mark Rose
Dario Simic, ostettiin puolustuksen tukipilariksi Interistä hintaa 13.25M puntaa.
A Heggelund, Rosenborgista 6.25M puntaa.
ja yksi argentiinalainen puolustaja, ei muista nimeä
ja mulla oli myös Roberto Fabian Alaya.. tosin meni myyntiin Middlesboroughiin 4.75M punnalla. liian vanha ;)


voitettu 3 kertaa englannin mestaruus peräkkäin
+ kerran fa cup
ja liigacup
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Villa kausi

Menossa 02-03 -kausi keväällä.

Alkaa Villa Parkilla olla kasassa varsinainen "Dream Team". Viime jutussani viimeinen ostoni oli Frank Lampard. Sen jälkeen on tapahtunut paljon.

Sisään:

Luis Figo (£15M, Real Madrid)
Paulus Roiha (£ 850 000, HJK)
Aimo Diana (Free Transfer, muistaakseni Sampdoriasta)
Jamie Redknapp (tulee vasta kesällä, sopimus tehty jo)

Ulos:

Paul Merson (Heerenveen)
Ian Taylor (Chelsea)
Luc Nilis (Chelsea)


Avauskokoonpano tällä hetkellä:

David James

Gareth Barry - Aimo Diana - Gareth Southgate (C)

George Boateng

Frank Lampard - Jason McAteer

Luis Figo - Jari Litmanen - David Di Michele

Fausto Rossini

Kevättä siis pelaan, Figo valittiin vuoden pelaajaksi. Heerenveen vastassa Champions Leaguen puolivälierissä...Merson siis pelaa meitä vastaan!

Lisää tulossa..
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Aika paljon CM:n pelaajia..

Itse pelaan nykyään Arsenalilla, aloitin kauden n. 2 viikkoa sitten, huhtikuu menossa. Taktiikkana hieman muuteltu 4-4-2 attacking.


GK: David Seaman

DL: Silvinho
DR: Ernest Faber (8milj. puntaa PSV:stä) / Israel da Silva
DC: Tony Adams
DC: Philippe Christanval (8milj. puntaa Monacosta) / Martin Keown / Matthew Upson

Ashley Cole on tällä hetkellä Swanseassa (eng. 2div) lainassa. Olen myös joskus käyttänyt Rhys Westonia keskellä.

ML: Robert Pires / Jari Litmanen (Litti 5milj. Barcasta, nyt arvo 10milj.)
MR: Jari Litmanen / Ray Parlour / Robert Pires
MC: Patrick Viera
MC: Dennis Bergkamp (pelaa huippukautta 50apps 20goals 17assists)

FC: Martín Palermo (13milj. Bocasta)
FC: Thierry Henry

SB 1: Alex Manninger
SB 2: Janne Mahlakaarto (500k Tervareista)

Loput vaihtomiehet Parlour / Pires / Litmanen / da Silva / Keown / Upson / Sidwell

Valioliigaa johdan 75:llä pisteellä, ManU kakkosena 70 pistettä.

Ja pääsin juuri Champions Leaguen Semi-finaaliin (puolivälierissä Milanista 2-0 voitto kotona, 1-0 hävio vieraissa)

Ja jatkoon pääsi myös ManU, Real ja Barca.. Englanti - Espanja maaottelu =)


Niin, ja päivityksen hankin n. viikko sitten jotenka ostin Litmasen Barcasta (Pool) ja Palermon Bocasta (Villareal)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Hmm..

..kaikki pelaavat näköjään Premier-joukkeilla. Meikä on jo viisi kautta valmentanut Bristol Cityä (2-divarista Valioliigaan). Välillä on mennyt loistavasti, välillä taas pohjamutia myöten kahlattu.:rolleyes:
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Peli omaa kovan potentiaalin...

On erittäin realistisen oloinen ja kaikkea,mutta miten menestyä?Pelaan AC Milanilla ja olen tehnyt liigassa tällä hetkellä naurettavat 9 maalia,Shevchenko ja Bierhoff vielä hyökkäyksessä sekä välillä Romanian tuntematon suuruus Jean Barbu.Antakaa vinkkejä tämmöselle rähmäkäpälälle miten menestyä,tykkään kyllä
pelistä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös