Case Nylander

  • 17 911
  • 101

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huhut kertovat, että Nylander itse ei ole vielä antanut suostumustaan Kärpissä pelaamiseen. Sopimus Kärppiin on Nylanderin agentin tekemä. Nimiä ei kuulemma ole edes vielä papereissa. Nylander itse on sanonut kyllä haluavansa pelata Suomessa, mutta ei välttämättä Oulussa. Huhu ei ole päiväuneni vaan jotain totuuspohjaa sillä on. Saapa nähdä esiintyykö Nylander torstaina Oulussa. Onko kukaan kuullut vastaavaa?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mitähän työlainsäädäntö siitä sanoo, että joku muu kuin asianomainen itse piirtelee sopimuspaperiin nimen tämän puolesta? Kuulostaa kyllä vahvasti HTT:n jutuilta.
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Tj
Mitähän työlainsäädäntö siitä sanoo, että joku muu kuin asianomainen itse piirtelee sopimuspaperiin nimen tämän puolesta? Kuulostaa kyllä vahvasti HTT:n jutuilta.

Kuulemani mukaan nimiä ei ole papereissa, vaan Nylanderin agentti on hyväksynyt Kärppien sopimuksen, eli kyseessä on nimenomaan suullinen sopimus. IS urheilu kertoi kyllä tänään, että Nylander olisi sopimuksen kirjoittanut. Huhu tulee kuitenkin hyvin läheltä JYPiä. Itsekin suhtaudun todella kriittisesti ko huhuun, mutta en usko, että tämä on täysi ankka. Kuten sanoin, jotain totuuspohjaa asiasta löytyy.

edit. typoja
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Viestin lähetti Jallu
Huhut kertovat, että Nylander itse ei ole vielä antanut suostumustaan Kärpissä pelaamiseen. Sopimus Kärppiin on Nylanderin agentin tekemä. Nimiä ei kuulemma ole edes vielä papereissa.
Tältä vaikuttaa, agentti on provikan toivossaan laatinut sopimuksen, joka kelpaa Kärpille. Mutta Nylle ei ole viimeistä sanaansa sanonut...
 

Shane

Jäsen
Jallun tietoihin lisävahvistusta, aamun Helsingin Sanomat kirjoittaa nimittäin otteluraporttinsa viimeisessä kappaleessa seuraavaa:

Myös JYP haluaa Nylanderin

Kärpät ja JYP kävivät kovan väännön Michael Nylanderista ja Kärppien uutisoitiin voittaneen kisan. Jyväskylässä puhutaan nyt, ettei kisa olisikaan ohi. Kovin vaitonaisia olivat JYP:n miehet asiasta kysyttäessä ja Kärppien valmentaja Kari Jalonen tyytyi sanomaan: "Ei ole tietoa, milloin mies tulee kaupunkiin."

Pasi Hautala

Joku jolle tulee Keskisuomalainen, voisi kertoa, onko siinä mitään aiheesta?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Shane
Joku jolle tulee Keskisuomalainen, voisi kertoa, onko siinä mitään aiheesta?

Näckel kommentoi seuraavaa Ksml:ssa:

- En tiedä, mistäköhän pussista ne rahat olisi oikein otettu, jos huhu todella pitäisi paikkansa. Realiteetit tuntien asiat ovat tuskin ihan niin päin, että me olisimme tarjonneet Kärppiä enemmän, vaan eiköhän oululaisilla ole yleisesti hieman paremmat resurssit tuollaiseen, Näckel naureskeli.

Tämä artikkelista poimittu palanen koski siis sitä, kun Nylanderin agentti IS:ssa väitti JYP:n tarjonneen 30% enemmän kuin Kärpät.

Seppänen ei kuulemma ollut lauantaina pelissä, oliko sitten Westcottia noutamassa vai missä..
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Tj
Mitähän työlainsäädäntö siitä sanoo, että joku muu kuin asianomainen itse piirtelee sopimuspaperiin nimen tämän puolesta? Kuulostaa kyllä vahvasti HTT:n jutuilta.
Ottamatta kantaa Nylanderin tilanteeseen, niin juuri noinhan kävi Atte Pentikäiselle, kun agentti solmi Cardiff Devilsien kanssa sopimuksen. Attea homma ei taas kiinnostanutkaan, vaan halusi mielummin Kouvolan metropoliin. Sopimus oli julkistettu ja Cardiff Devilsien sivuilla luki kauan "New kid on the block: toivottaa tervetulleeksi, Atte" liehuvan Suomen lippu giffin vieressä.

Samoin aikoinaan Ässät kävi tiiviitäkin neuvotteluita Tomas Chlubnan agentin kanssa ilman Chlubnan siunausta.

Näin joskus tapahtunut, mutta se ei merkitse että Nylander-huhulla olisi muuta kuin mahdollisuus olla totta.
 

AndyDeNiro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, Colorado Avalance
"Sisäpiiriläiseltä" saadun tiedon mukaan Jyp on lähettänyt muutama päivä sitten kyselyn sponsoreille, jotta tarvittava rahoitus järjestyisi, joten tilanne on vielä avoin. Kari Jalonen kommentoi tapausta aamun Hesarissa seuraavanlaisesti: "Itselläni ei ole mitään tietoa, että milloin mies on tulossa".
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Onpahan jännä nähdä miten tässä vielä äijän käy.

Muistaakseni meikäläistä oltiin jo viime viikolla ristiinnaulitsemassa eräiden toimesta, kun olin joskus jollekin kertonut että Nylanderin lapsille etsitään koulupaikkoja Jyväskylästä...

Kylläpä hymyilyttää...:)
 

Naughty_S

Jäsen
Nämä päiväunet voisi jo lopettaa

Nylander on Kärppien NHL-vahvistus, Westcott JYPin ja sillä "hyvä". Nylander kärppäpaidassa tulee vituttamaan vielä monta kertaa tällä kaudella, mutta tällainen HTT -toiminta ei auta kyllä kenenkään vitutukseen - päinvastoin.

Nylander debytoi lauantaina Kärppien Ässät -matsissa. Jos tilillä olisi yhtään enempää "ylimääräistä" rahaa, voisin jopa ottaa vetoja vastaan tästä asiasta.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Re: Nämä päiväunet voisi jo lopettaa

Viestin lähetti Naughty_S
Nylander on Kärppien NHL-vahvistus, Westcott JYPin ja sillä "hyvä". Nylander kärppäpaidassa tulee vituttamaan vielä monta kertaa tällä kaudella, mutta tällainen HTT -toiminta ei auta kyllä kenenkään vitutukseen - päinvastoin.

Nylander debytoi lauantaina Kärppien Ässät -matsissa. Jos tilillä olisi yhtään enempää "ylimääräistä" rahaa, voisin jopa ottaa vetoja vastaan tästä asiasta.


Kertaappas mulle sitten pari asiaa. Ensinnäkin: Miksei Kärpät ole millään taholla varmistanut sopimusta? Junno oli silloin liikkeellä Nyllen agentilta saamallaan tiedolla. Toiseksi: Ainoat Nyllen itsensä antamat kommentit on luettu Aftonbladetista, jossa vain toimittaja itse mainitsi että kyseinen joukkue on Kärpät, Nylle itse ei ole sitä missään sanonut. Kolmanneksi: Miksei Nylander ole jo ollut Kärppiin yhteydessä pelinumeronsa, asunnon ja muiden asioiden puolesta? Ja missä mies itse on, kun ei ole tulossa Suomeen ennen ensi viikon loppua?

Ei pidä leijua, mutta kyllä minä pidän näitä asioita vähintäänkin erikoisina.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olen samaa mieltä, jalat vielä maahan ja tiukasti naulapyssyn avustuksella. Tällä hetkellä Nylle on Kärppien mies ja sillä siisti.

Noh, jos Nylander tänne saadaan, niin ainakin jossain pään Suomea pullistellaan ja rajusti.

JYP:n talouden kannalta Nyllen jahtausoperaatio ei kuulosta kovin viisaalta.
 

Naughty_S

Jäsen
Ruotsalainen maailmantähti, NHL-pelaaja Michael Nylander on tehnyt sopimuksen Oulun Kärppien kanssa.. (clip clip)
..Toimitusjohtaja Juha Junno totesi lehdistötilaisuudessa, että 31-vuotiaan Nylanderin kanssa tehtiin sopimus lauantaina iltapäivällä.

(Ote Kärppien nettisivuilta)


Jos tuon tummennetun tekstin kohdalla lukisi "keskustelimme Nylanderin agentin kanssa ihan hyvässä hengessä ja saattaa olla, että mies tulisi jopa joskus tänne pelaamaan, mutta katsellaan..", saattaisin ottaa tämän ketjun edes puolitosissaan. En tiedä Kimmon mainitsemasta pelinumeroasiasta (mielestäni tämä on yhtä oleellista kuin se, onko Nylander ilmoittanut Kärppien toimistoon lempiruokansa), mutta satun tietämään, että ainakin asuntoasiaa järjestellään/on jo järjestelty.

Tästähän voi tietysti jauhaa miten kauan tahansa, mutta tilannetta se ei mihinkään muuta.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Viestin lähetti Köpi
Olen samaa mieltä, jalat vielä maahan ja tiukasti naulapyssyn avustuksella. Tällä hetkellä Nylle on Kärppien mies ja sillä siisti.

Noh, jos Nylander tänne saadaan, niin ainakin jossain pään Suomea pullistellaan ja rajusti.

JYP:n talouden kannalta Nyllen jahtausoperaatio ei kuulosta kovin viisaalta.

Juurikin näin.

Itse kuulin huhun aamulla, ei savua ilman tulta??? Mutta miksi sitten Westcottin...ihan kun jypillä olisi varaa kahteen NHL mieheen. Tai että Sponsorit antavat rahaa auliisti kun nätisti pyydetään.

Olishan aika kovat sentterit jos Nylle tulis.... Tosin nyt herään tähän maailmaan. Ei tänne enää ketään tule....
 

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Viestin lähetti massimo
Juurikin näin.

Itse kuulin huhun aamulla, ei savua ilman tulta??? Mutta miksi sitten Westcottin...ihan kun jypillä olisi varaa kahteen NHL mieheen. Tai että Sponsorit antavat rahaa auliisti kun nätisti pyydetään.

Olishan aika kovat sentterit jos Nylle tulis.... Tosin nyt herään tähän maailmaan. Ei tänne enää ketään tule....


Itse kuulin saman huhun eilen juuri ennen peliä, ja vieläpä JYPin valmennusjohdon hyvin tuntemalta henkilöltä. Joten ihan perättömänä en juttua pitäisi. Kuulemani mukaan, sopimuksen teko Kärppiin on mennyt juuri niin kuin täälläkin on spekuloitu, että agentti on hyväksynyt Kärppien tarjoaman sopimuksen tietämättä Micken omista neuvotteluista JYPin kanssa. Agenttihan antoi ensimmäisissä lausunnoissaan ymmärtää, ettei JYP ollut edes neuvotteluyhteydessä saadakseen Nylanderin.
Mutta mielenkiintoinen tilanne kaikenkaikkiaan, ja onhan ne agentit ennenkin tehneet sopimuksia pelaajan tietämättä niin kuin Sergeikin valaisi. Katsellaan mitä tapahtuu.
Mitä Westcottiin tulee, luulen hänen tulleen JYPiin pitkälti Holtarin Columbus-suhteiden ansiosta. Ja vaikka hän NHL-kokemusta omaakin, niin tuskin palkka JYPissä on lähelläkään NHL-tasoa. Ennemminkin kyseessä on kaverille hieno mahdollisuus nähdä vähän maailmaa, ja samalla pitää pelituntumaa yllä tulevaa(?) NHL-kautta varten.
 

Naughty_S

Jäsen
Eiköhän tuossa dodin postaamassa jutussa tullut niin kimmolle kuin tarvittaessa muillekin huuliveikoille tarpeellinen informaatio. Nimet paperissa ja sillä hyvä.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Nythän tuo Kalevan juttu selvensi vähintäänkin tarpeeksi. Eli turha unelmoida Nyllestä. Mutta eipähän tässä mitään.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mutta vieläkö Nylanderin lapsille etsitään koulupaikkoja Jyväskylästä? Ja Nylanderin vaimolle työtä HTT:sta?
 

Nikoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuskin tulee siis Nylander, kuten tuosta dodin antamasta linkistäkin näkee.
Mutta, sitä en tajua, että jos ylimääräistä rahaa on käytettävissä(JYP ilmeisesti vieläkin Westcottin sainaamisen jälkeen koittanut hankkia Nylanderia tänne), miksi sen pelaajan täytyy nimenomaan olla Nylander? Kärpät saivat Micken jo ja JYPiin häntä ei enää saada. Mutta kyllähän nuo rahat voisi sijoittaa johonkin muuhun kovaan NHL staraan. Esimerkiksi jonkun Martin St Louisin näkeminen JYPin paidassa olisi paljon kovempi juttu kuin Nylanderin palaaminen Jyväskylään. Tiedä sitten vaatisivatko muut kovemman luokan palkkoja.

Edit. Niin voi olla, että pelaajilla ei olisi suurta kiinnostusta tulla Suomeen ja Jyväskylään, mutta kyllähän sitä ainakin kannattaisi yrittää.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niinpä niin.

Kyllä minä katsoisin joukkueen TJ:nä muun johdon ja valmennuksen kanssa nyt ihan rauhassa, että mitä sieltä rosterista oikeen puuttuu, enkä höntyilisi minkään Nylanderin perään. Jos siellä laarin pohjalla on oikeesti jotain hassattavaa, luulis että palettiin sopivia änärimiehiä luistelee vieläkin vapaana ihan tarpeeksi. Wescotin myötä alakerta saa toivottavasti sitä pitävyyttä lisää ja jos ei vielä riitä, niin sinne lisää palikoita. Hyökkäyspää kaipaa tietysti aina yhtä snaipperia, ei välttämättä sentteriä, joten spekuloikaa mieluummin näillä nimillä.

Jos tässä nylle casessa on jotain mätää kärppäpuolelta, asian oikea laita valkenee kyllä spekuleeramattakin varsin pian.
 

Hack

Jäsen
Jos nyt jatketaan hiukan spekuloimista, tosin tämä on jo utopiaa, niin entäs joulun jälkeen? Jos nyt lakko jatkuu koko kauden, niin jouluna Nylanderille kova sopimus eteen vaan ja Nylle Jyväskylään. En tosin itsekkään jaksa uskoa tähän, mutta kaikki on mahdollista...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tj Seppänen kommentoi aamun Keskisuomalaisessa seuraavaa:
Lukeminen vaatii rekisteröitymisen, joten tässä niille, jotka eivät lukemaan pääse, niin pääkohdat:

Olimme kiinnostuneita, kun saimme viime viikon loppupuolella tiedon, että Nylander saattaisi ollakin tulossa Jyväskylään. Kaikki hänen asettamansa ehdot pystytään täyttämään, Seppänen sanoi. JYP:n riveihin Nylander olisi siirtynyt täysin erillisen rahoituspaketin turvin.

- Yhteistyökumppaneilla oli halua ja kiinnostusta tarjota Nylander jyväskyläläisille. Hän on luultavasti ainoa pelaaja, jolla vastaava prosessi saataisiin liikkeelle, Seppänen sanoi.

- En oikeasti tiedä, mihin hän on menossa pelaamaan, mutta minulla on sellainen käsitys, että hän menee Ouluun. On todella epätodennäköistä, että hän tulisi Jyväskylään


Viimeksi Nylander ja Seppänen olivat keskustelleet puhelimessa muutama päivä sitten.
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinäpä teille epäilijöille pieni näpäytys sormille. Aivan HTT:n jutusta tässä siis ei ollut kyse. Ikävä kyllä näyttää siltä, että Nylleä ei Jypin paidassa nähdä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pistää noissa Seppäsen kommenteissa mietityttämään tuo sponsorikohta. Jos kerran JYPin mittakaavassa valtava summa rahaa oltaisiin saatu kerättyä sponsoreilta, miksi sponsoreita kiinnostaa vain Nylander, miksei joku toinen nimekäs NHL-pelaaja joka olisi vielä vapaana? Kyllä ainakin uskoisin, että vastaavilla meriiteillä varustettu pelaaja kuin Nylander kiinnostaisi yhtä paljon Hippoksella, vaikka nimi selässä ei olisikaan Nylander. Vai olivatkohan sponsoritkin osittain mukana leikissä sen takia, että olisi samalla päästy näyttämään oululaisille että löytyy sitä rahaa täältäkin?

No, voihan se olla että Seppäsen kommentit ovat vain varmistelua sille, että mahdolliset viritykset menevät puihin, ja haku Nylanderin tasoiselle pelaajalle on koko ajan päällä. Ja kyllähän tuo joukkue ilman vahvistuksiakin näyttää poikkeuksellisen hyvältä viime vuosien JYP-joukkueelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös