Case Nylander

  • 17 937
  • 101

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti erture
Olen pettynyt sekä itseeni että JYP-faneihin... Ilmeisesti naputtelin turhaan tuon pitkän kommenttini sillä vielä kukaan ei ole löytänyt tekstin sitä kuuluisaa punaista lankaa vaikka se alkaa jo otsikosta.
Niin. Meidän täytyy vain tulla toimeen sen tosiasian kanssa, että erture (?) on meihin pettynyt. Jotenkin meidän on vain saatava yömme nukuttua siitä huolimatta.

"Samalla haluan myös lopettaa vastakkainasettelun välillä Oulu-Jyväskylä/Kärpät-JYP" Anteeksi, kuka vittu sinä olet? Onko teillä Oulussa jotkut sotilasarvoihin verrattavat natsat ja sinä suurmarsalkkana - tai superkärppänä - olet saanut valtuutuksen lopettaa jotkut kuvitellut erimielisyydet kaupunkiemme välillä?

En tiedä kumpi pateettisempaa - se, että erture luulee oululaisten sekä jyväskyläläisten olevan omat homogeeniset yksikkönsä vai se että hän luulee olevansa siinä asemassa että kykenisi neuvottelemaaan tälläisten yksiköiden välillä.

Hmm. Sitä miettiessä saattaa ihan oikeasti jäädä yöt nukkumatta.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Vaikuttaa siltä, että asialliset sanomiset tässä ketjussa alkaa jäädä vähiin. Jotkut voisivat purkaantua vaikka tuolla vapaan puolen vitutusketjussa.

Kärpät-osiossa on vastaava Nylander-ketju, jossa näytetään pysyvän asiassa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ketä tässä vituttaa?

Viestin lähetti Siniviiva
Kärpät-osiossa on vastaava Nylander-ketju, jossa näytetään pysyvän asiassa.
Jaa, täytyypä mennä kyseiseen ketjuun ilmoittamaan juhlallisesti, että haluan lopettaa vihamielisyydet akselilla Jyväskylä-Oulu.

T: Sergei (superhurrikaani)
 

Defense

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Stahanovilaisuus kunniaan

Viestin lähetti Siniviiva
Kun Kärpät voitti ensimmäisen Suomen mestaruuden, niin mahtoiko Jyväskylässä olla vielä jäähallia, vai tekojäälläkö kahvan alkeita opeteltiin?

Ensimmäisen Suomen mestaruuden voittaessaan Kärpät oli sympaattinen pohjoisen pikkuseura, joka luotti "omiin poikiin".
Ellen väärin muista, joukkueessa pelasi kaksi (2) muualla kuin Oulussa kiekko-oppinsa saanutta pelaajaa, Hellgren ja Leinonen.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Defense: väärin. Meni vähän kysymyksen ohi tuo vastauksesi..
 

bunghole

Jäsen
Viestin lähetti Siniviiva
Vaikuttaa siltä, että asialliset sanomiset tässä ketjussa alkaa jäädä vähiin. Jotkut voisivat purkaantua vaikka tuolla vapaan puolen vitutusketjussa.

Kärpät-osiossa on vastaava Nylander-ketju, jossa näytetään pysyvän asiassa.

Niinpä... Sama kai tuo minulle.. JYP-osiossa tuntuu olevan enimmäkseen vain elämäänsä vittuuntuneita, kusipäisiä koulukiusattuja joiden täytyy vittuilla vain vittuilun ilosta. Ei ole montaa käyttäjää, joka myöntää kannatavansa JYPiä, ja kirjoittaisi ketjuun vielä jotain älyllistä.

Veli venäläiselle voin kertoa sen verran että olen K.Kummolan valtuuttama diplomaatti ja työskentelen suomalaisten lätkäfanien välien parantamiseksi ja puhelen pehmeitä. Pidän kaikenlaisesta vittuilusta ja minut on koulutettu jopa pitämään siitä. Senpä vuoksi jatkan kirjoittelua JYP-osiossa ja yritän puhua jotain järkevää saadakseni vastaukseksi mahdollisimman paljon vittuilua. Kotona sitten iltaisin luen niitä ihania teidän lähettämiänne vastausviestejä ja runkkaan taskulampun valossa.

Kiitos jo etukäteen.
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti erture
Niinpä... Sama kai tuo minulle.. JYP-osiossa tuntuu olevan enimmäkseen vain elämäänsä vittuuntuneita, kusipäisiä koulukiusattuja joiden täytyy vittuilla vain vittuilun ilosta. Ei ole montaa käyttäjää, joka myöntää kannatavansa JYPiä, ja kirjoittaisi ketjuun vielä jotain älyllistä.

Myönnän kannattavani JYPiä, en ole elämääni vittuuntunut, enkä koulukiusattu. En tykkää vittuilla vain vittuilun ilosta. Pyrin asiallisiin, mutta joskus kriittisiin mielipiteisiin. =)
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kateellisuus ahdistaa! Oululaisuus kunniaan! Jyväskylä sucks!
Terveisiä kaikille ahdistuneille, kyllä se siitä! Kaadatte sit TPS:n säälipleijareissa niin eikös se ole se teidän Mestaruus ?!?


Vituttaako?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kyllä! Ja olen myös kateellinen Kärppien organisaatiolle! Ah, kuinka elo ahdistaakaan!
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Johan tulee taas tekstiä Oulun suunnasta. Tuo K.korvan pläjäys oli hienointa näkemääni piiiiiiiiitkään aikaan Jatkoajalla. Ehdottoman hienosti perusteltua ja selkeää ajatuksenjuoksua, kateeksi käy!
Miksi pitäisi vituttaa ? Ei jummarra alkuunkaan. Jos tarkoitat tällä Nylleä niin toivon vilpittömästi onnea teille sinne, hieno peluri muttei mikään joukkuepelaaja. Veikkaanpa, ettei suurin osa meikäläisistä olisi edes Mickeä tänne halunnut. Ihan aikuisten oikeasti siis, helikopteritemput sun muut diivailut eivät kuulu sm-liigaan, ainakaan täkäläisen näkemyksen mukaiseen joukkuelajiin. No, toivottavasti mies on kasvanut noista ajoista.
Tuohon oululaisuus kunniaan-provoon ja Jyväskylä sucks- juttuun en viitsi edes tarttua. Todella heikkoa.
Kärpät on hieno jengi joka pelaa hienoa lätkää mutta kaikki kannattajansa eivät todellakaan sitä ole, mukavaa väkeä pääosin. Luulisi että teillä hallitsevana mestarina ja menestyvänä jenginä ylipäätäänkin olisi varaa olla nimenomaan dissaamatta toisia jengejä ja niitten kannattajia mutta ei. Alemmuudentuntoa jostain syystä vai kusipäisyyttä, varmaan molempia...

edit. typo
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikuisten oikeesti Jyväskyläiset olisi kirkuneet onnesta, jos Nylander oliskin kohun jälken suunnannut Hippokselle. Jumalan paluu jne olisi roihunnut lehdistössä ja riemu ratkeaa yhä, jos Nylle suuntaa Hippokselle eikä onnistukkaan Kärpissä.

Yhtälailla minulla olisi ollut pala kurkussa, jos Nylander olisikin jostain kiemuroiden kautta Nykäskylään lipsahtanut. Toisaalta tuntuu, että miestä ei vvälttämättä Kärpissä tarvita, mutta jos hän saa tuon Raksilan sytytettyä, kuten sytytti Jyväskylän aikaanaan hän takuulla palkkansa ansainnut. Kärpät toisaalta tarvitsee Lieverssin saappaiden täyttäjää. Viuhkola on kärsinyt kylki- ja nivusvaivoista eikä välttämätä kykene tuota ykkösentterimme viittaa kantamaan. Saarenheimo on hyvää vauhtia kasvamassa ratkaisijan rooliin ja Palsola on taas Ojasmaisesti valumassa pois ratkaisijan roolista. Nylander on stara, joka voi ottaa Oululaisten ykkössentterin vaativat saappaat kannettavaksi.

Realistina en kuitenkaan odota Nylanderista mitään pistepörssin kärkinimeä. Hänellä kymmen peliä pelaamatta jäännenä 15-20 peliajalla Kärppien neljän kerntän pelaamisessa täysi työ pystyä samaan kuin Smyth pystyi viime kaudella 38 pisteeseen ja noin 20 sijoille pistepörssissä. Tilanne on kuiternkin Kärpille ns. Win win tilanne. Nylle tuo vkeä halliin ja jos peli kulkee ainesta messiaaksi. Jollei kulje joululta mietitään mitä tehdään.

Yhtälailla minusta on silti hienoa, jollei Nylander onnistu Kärpissä, että hän Jyväskylässä onnistuisi. Seuraavassa Jyp ottelussa Westcott ja Martins on tervetulleita piristyksiä ja tulokkaita Jypin paidassa Raksilassa. Nyt Jyväskylässä tul 4-1 tulos ja tuo 1-2 maalia viime kauden perinteiseen 3-1,0 tulokseen on ainakin minusta varsin tervetullut lisä. Niin on tervetullut piristys, vaikka sitten Jyp-paidassa Nylander joulun jälkeen.

Olen muuten aikuisten oikeesti ollut iloinen Martinssin onnistumisesta Jypin maali-iloittelu peleistä liigassa. Alatalo on panostanut kiekolliseen peliin ja se on tuonut tulosta sekä maalien muodossa, että peli menestyksessä. Tervetullut hauiksen näyttö muille 'pienemmillä resursseilla toimiville keskialueen sumppu porukoille', jotka pelaa ns. kusipääkiekkoa. Hyökkäävä kiekollinen peli rules! Taitokiekko ohi kahvan. Tervetuloa esiinmarssi Virtanen, Immonen, Korhonen, Martins, Kovanen, Filppula, Piispanen jne. Kaikkea muuta kuin kahvaavia tornitaloja.
 
Viimeksi muokattu:

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Jusu7
Veikkaanpa, ettei suurin osa meikäläisistä olisi edes Mickeä tänne halunnut. Ihan aikuisten oikeasti siis...

Jyväskyläläisten puolestapuhuja Jusu7 on puhunut ja tehnyt samalla selväksi sen, mikä on jo oikeastaan ollut selvää pidemmän aikaa: "Nylander ei ole tervetullut Jyväskylään!"

Aikuisten oikeasti: Todistit myös sen, että paljon ehtii vettä virrata Oulujoessa, ennenkuin Jkl toipuu kärsimästään tappiosta. Varsinkin jos maalintekijäksi tulevissa paikallispeleissä kirjauttaa itsensä "Nyllet"

Viestin lähetti Jusu7
Tuohon oululaisuus kunniaan-provoon ja Jyväskylä sucks- juttuun en viitsi edes tarttua.

Mikä ihmeen provo?!? Voitko tarkentaa?
 

bunghole

Jäsen
Kiitos tepalle ja jusu7:lle!

Vihdoin jotain asiallista tähän ketjuun. Ja jusu7:lle ja kaikille muillekkin keskustelua lukeville huomautus että kaikki oululaiset eivät ajattele kuten nimim. Koskenkorva. Viesti oli lapsellinen ja toivon ettei sen kirjoittaja oikeasti ajattele noin. En ala toistamaan tepan mainitsemia asioita mutta haluaisin nostaa esille erityisesti viestin viimeisen kappaleen joka oli todellakin asiaa. Ajattelen itse samoin ja niin moni muukin oululainen ja varmasti muuallakin suomessa.

Viestin lähetti Tepa
Olen muuten aikuisten oikeesti ollut iloinen Martinssin onnistumisesta Jypin maali-iloittelu peleistä liigassa. Alatalo on panostanut kiekolliseen peliin ja se on tuonut tulosta sekä maalien muodossa, että peli menestyksessä. Tervetullut hauiksen näyttö muille 'pienemmillä resursseilla toimiville keskialueen sumppu porukoille', jotka pelaa ns. kusipääkiekkoa. Hyökkäävä kiekollinen peli rules! Taitokiekko ohi kahvan. Tervetuloa esiinmarssi Virtanen, Immonen, Korhonen, Martins, Kovanen, Filppula, Piispanen jne. Kaikkea muuta kuin kahvaavia tornitaloja.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Re: Re: Re: Re: Stahanovilaisuus kunniaan

Viestin lähetti Siniviiva
Vuonna -89 muutin Jkl:ään ja kyseisenä keväänä pelasi JyPHT ja Kärpät kevään korvalla liigaottelun Hippoksella, ottelu päättyi 4-4 eikä mitään jatkoaikoja eikä muitakaan rl-arpajaisia silloin pidetty.

Kyllä tuossa ottelussa kuten muissakin 60 minuutin jälkeen tasan olleissa tuon kauden runkosarjaotteluissa pelattiin viiden minuutin jatkoaika äkkikuolema-periaatteella. Kyseisessä ottelussa ei jatkoajalla kumpikaan joukkue onnistunut maalinteossa.
 
Varoitus

Viestin lähetti erture
Nyt vittu pää kiinni Koskenkorva!!!!!!!!! Tai jotain asiallista kiitos.

Tästä avautumisesta nimimerkki erture kuittaa varoituksen.

Muutenkin tässä ketjussa henkilökohtaisuudet ja provosointi saavat loppua samantien.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti erture
Kiitos tepalle ja jusu7:lle!

Vihdoin jotain asiallista tähän ketjuun. Ja jusu7:lle ja kaikille muillekkin keskustelua lukeville huomautus että kaikki oululaiset eivät ajattele kuten nimim. Koskenkorva. Viesti oli lapsellinen ja toivon ettei sen kirjoittaja oikeasti ajattele noin. En ala toistamaan tepan mainitsemia asioita mutta haluaisin nostaa esille erityisesti viestin viimeisen kappaleen joka oli todellakin asiaa. Ajattelen itse samoin ja niin moni muukin oululainen ja varmasti muuallakin suomessa.

Ollos hyvä vaan. Kuten mainitsin, tunnen kyllä oululaisia ihmisiä jopa Kärppäorganisaatiosta ja mukavaa sakkia kaikin puolin. Siellä osataan arvostaa oikeaa tekemistä niinkuin mielestäni täälläkin. Tämän ketjun keskustelu ei johda mihinkään näine provoineen.
Koskenkorva: Mihin pyrit tuolla ? Mikä jyväskyläläisten puolestapuhuja minä olen ja kuka minut sellaiseksi on ylentänyt ? En minä ainakaan. Puhun tasan tarkkaan omasta puolestani ja minun puolestani on ihan sama ketä Kärppäjengissä pelaa. Nylander on ihan yhtä tervetullut tänne kuin Antti Aarnio tai kuka muu tahansa. Minä käyn seuraamassa lätkää lätkän takia ja siksi että nautin lätkästä katsomossa ja kentällä. En siksi että hakisin sieltä vittuilun aihetta muille nimimerkin suojissa jossain keskustelupalstalla. Got the point ? Pystyn taputtamaan ja taputankin vastustajan hyville suorituksille.
Kuten sanoin, käyn mielelläni katsomassa Kärppien pelejä täällä ja muuallakin sillä Kärpät pelaa hienoa jääkiekkoa, sellaista mistä minä pidän. Totta helvetissä toivoisin oman jengini pelaavan samankaltaista. Homma vaan ei juuri nyt mene niin, Pelsuilta tuli juuri kotona pataan paskalla pelillä.
Parempaa aikaa odottaen ja toivoen asiallista keskustelua täällä. Micke avasi maalitilin, hyvä niin.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No voihan Nokka!

Ihan aikuisten oikeasti siis, helikopteritemput sun muut diivailut eivät kuulu sm-liigaan, ainakaan täkäläisen näkemyksen mukaiseen joukkuelajiin.

Nylander on ihan yhtä tervetullut tänne kuin Antti Aarnio tai kuka muu tahansa.

Got the point ?

NOUP! Huomaan vain hirvittävän ristiriidan. Mielestäni tämä ei ole provosointia, vaan asioiden järkeistämistä. Ensin koko Jkl on sitä mieltä että Nylander ei kuulu SM-liigaan diivailujensa takia. Seuraavaksi Nylanderia ollaan kuitenkin ottamassa vastaan avosylin, aivan kuten ketä muuta tahansa. Katso vaikka itse, mitä kirjoitit ja miten. En oikein nyt tiedä loppujen lopuksi mitä mieltä olet!
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: No voihan Nokka!

Viestin lähetti Koskenkorva
NOUP! Huomaan vain hirvittävän ristiriidan. Mielestäni tämä ei ole provosointia, vaan asioiden järkeistämistä. Ensin koko Jkl on sitä mieltä että Nylander ei kuulu SM-liigaan diivailujensa takia. Seuraavaksi Nylanderia ollaan kuitenkin ottamassa vastaan avosylin, aivan kuten ketä muuta tahansa. Katso vaikka itse, mitä kirjoitit ja miten. En oikein nyt tiedä loppujen lopuksi mitä mieltä olet!

Lopeta jo nyt hyvä mies. Alat pikkuhiljaa taistella Peen kanssa samassa kastissa.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: No voihan Nokka!

Viestin lähetti Koskenkorva
NOUP! Huomaan vain hirvittävän ristiriidan. Mielestäni tämä ei ole provosointia, vaan asioiden järkeistämistä. Ensin koko Jkl on sitä mieltä että Nylander ei kuulu SM-liigaan diivailujensa takia. Seuraavaksi Nylanderia ollaan kuitenkin ottamassa vastaan avosylin, aivan kuten ketä muuta tahansa. Katso vaikka itse, mitä kirjoitit ja miten. En oikein nyt tiedä loppujen lopuksi mitä mieltä olet!

Luetun ymmärtämisen kanssa tuntuu olevan ylivoimaista. Luehan nuo viestini uudestaan ennenkuin alat saivartelemaan yhtään mitään ja vääristelemään ajatuksiani.
Nämä helikopteritinttailut tapahtuivat viime työsulun aikana ja seuraavassa lauseessa toivoin näitten jääneen taakse. Et toki tätä lainaamaan lähtenyt.
Edelleenkään en edusta Jyväskylää, sanoin tämän jo aiemminkin mutta ei vaan mene perille. Mikähän tässäkin on vaikea kohta ymmärtää...
Keskustelupalstat ovat hieno asia kun keskustelu on järjellistä ja se johtaa johonkin. Sinun kanssasi tämä on mahdotonta kun vääristelet toisen ajatuksia. Asioitten järkeistämisestä et taida ymmärtää tuon taivaallista vaikka sellaiseksi tuon viestisi väitätkin. Just!
Case closed minun osaltani, ei maksa vaivaa jatkaa sinunlaisten kanssa. Lopeta sinäkin jo!
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Tikulla silmään

Asiahan on jo loppuunkäsitelty, mutta tuodaan nyt tämäkin sivujuonne päivänvaloon.

Jossain välissä sen jälkeen kun Nylanderin Ouluunmenosta oltiin uutisoitu ensimmäisiä kertoja, soi JYP:n tj Seppäsen puhelin yöllä.

Soittaja oli eräs jääkiekkopiireissä, eikä ehkä vähiten Jyväskylässä, hyvin tunnettu Suomesta länteen sijaitsevasta valtiosta kotoisin oleva NHL-pelaaja.

Pelaaja kertoi yöllisen puhelunsa aikana tahtovansa varsin suuresti pelata JYP:n riveissä NHL-työtaistelun aikana, sekä ilmoitti palkkiovaatimuksensa.

Tästäpä innostuneena Seppänen hankki ylimääräistä sponsorirahaa pelaajan palkkioon tarvittavan määrän. Myös taiturin jälkikasvulle varmistettiin sijoitus paikalliseen kansainväliseen kouluun, niinikään asianmukainen lukaali sekä muuta tarvittavaa säätöä suoritettiin.

No, keississä kävi lopulta niin kuin kävi. Yöllinen soittaja ei saapunut koskaan Hippokselle.

Oliko kyseessä pelaajan yritys vedättää jonkin kolmannen sopijatahon palkkatarjousta korkeammaksi, pelaajan ja agentin keskinäinen väärinkäsitys vai mikä, sitä emme saa tietää.

Tietäneekö vastausta itse pelaajakaan, tai tämän tyttöystävä saati tämän faija.

Tietolähde on luotettava.
 

Naughty_S

Jäsen
Lapanen

Minkähän kohdan tuossa oli tarkoitus olla uutinen? :)
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Tikulla silmään

Viestin lähetti Lapanen
Asiahan on jo loppuunkäsitelty, mutta tuodaan nyt tämäkin sivujuonne päivänvaloon.

Jossain välissä sen jälkeen kun Nylanderin Ouluunmenosta oltiin uutisoitu ensimmäisiä kertoja, soi JYP:n tj Seppäsen puhelin yöllä.

Soittaja oli eräs jääkiekkopiireissä, eikä ehkä vähiten Jyväskylässä, hyvin tunnettu Suomesta länteen sijaitsevasta valtiosta kotoisin oleva NHL-pelaaja.

Pelaaja kertoi yöllisen puhelunsa aikana tahtovansa varsin suuresti pelata JYP:n riveissä NHL-työtaistelun aikana, sekä ilmoitti palkkiovaatimuksensa.

Tästäpä innostuneena Seppänen hankki ylimääräistä sponsorirahaa pelaajan palkkioon tarvittavan määrän. Myös taiturin jälkikasvulle varmistettiin sijoitus paikalliseen kansainväliseen kouluun, niinikään asianmukainen lukaali sekä muuta tarvittavaa säätöä suoritettiin.

No, keississä kävi lopulta niin kuin kävi. Yöllinen soittaja ei saapunut koskaan Hippokselle.

Oliko kyseessä pelaajan yritys vedättää jonkin kolmannen sopijatahon palkkatarjousta korkeammaksi, pelaajan ja agentin keskinäinen väärinkäsitys vai mikä, sitä emme saa tietää.

Tietäneekö vastausta itse pelaajakaan, tai tämän tyttöystävä saati tämän faija.

Tietolähde on luotettava.

Jaa, en minä ole tätä ainakaan kuullut.
Todenperää?

Asettaa kyllä Nylanderin outoon valoon, toisaalta, onko sm-liiga oikea paikka vedättää liksaa, paremman liksan saisi esim. Sveitsistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös