Brad Norton

  • 147 275
  • 749

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta kyy tai cobol. Auttakaa miestä mäessä ja kertokaa minulle miksi Masa ei olisi voinut kaiken käytettävissä olevan tiedon perusteella sanoa, että Norton pelaa Jokereissa kauden loppuun ?

Tai auttakaa edes sen verran, että kerrotte kommentin/artikkelin, missä Masa kieltää NHL-pykälän olemassa olon.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cobol kirjoitti:
Agentti on hommannut Nortonille näyttökokeen.

Mutta agentti ei ketään hälyyttele jenkkeihin ilman konkreettisia asioita. Jengi on siis tiedossa, miksei sitä voi kertoa ihmisille? Tai sitten kyse on banhamilaisesta tavasta jättää joukkue. Eli matka käy AHL:ään "antamaan näyttöjä" eli muhimaan hamaan turhautumiseen saakka.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
cobol kirjoitti:
Kyllä. Tästä olemme samaa mieltä. Mutta Helsingissä Jokerit ei myy lippuja sen enempää, vaikka joukkueessa pelaisi Joe Thornton. Tällä kaudella katsojamäärät ovat kaiken lisäksi lähes tai tasan samaa tasoa kuin ennenkin. Siis hallissa. Nyt ei vaan ole jaettu suuria määriä ilmaisia lippuja aiempien kausien malliin.

Sama ilmiö oli HIFK:lla viime kaudella. Joukkueessa pelasi tukku NHL:n huippuvahvistuksia, mutta katsojamäärä jäi 7000 katsojaan.
Näistä Jokerien ilmaislipuista yms en tiedä mitään. Olkoon siis tämä totuus puolestani ko. asiasta, kun en voi kiistääkään. Tilastojen mukaanhan Jokerit on saanut ainakin viimeisinä viitenä kautena yli 1000 lippua/peli enemmän maksaneiksi katsojiksi ilmoitettua verratuna kuluvaan kauteen. Hassu yhteensattuma kuitenkin tämä yleisömäärän radikaali tippuminen, pelillinen lama ja tämä ilmaislippujen jakamisen lopettaminen ja kaikki samalla kaudella.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Musta kyy tai cobol. Auttakaa miestä mäessä ja kertokaa minulle miksi Masa ei olisi voinut kaiken käytettävissä olevan tiedon perusteella sanoa, että Norton pelaa Jokereissa kauden loppuun ?

Tai auttakaa edes sen verran, että kerrotte kommentin/artikkelin, missä Masa kieltää NHL-pykälän olemassa olon.

No, tämä homma liittynee siihen, että Masa totesi julkisesti Nortonin pelaavan Jokereissa kauden loppuun, jos hän löytyy rosterista vielä 1.12. Eiköhän iso agenttitoimisto hoitanut sopimusasian kuitenkin niin hyvin, että sen jälkeenkin oli mahdollista lähteä tietyin ehdoin. Norton noudatti sopimusta ja siinä oli kohta (yksinkertaistettuna NHL-pykälä), joka mahdollisti lähdön.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta_Kyy kirjoitti:
Olisi hauska nähdä vaikkapa telkkarista, kun Virmanen selittää vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
- Millä perusteella sanoit, että Norton jatkaa varmasti kauden loppuun Jokereissa?
- Mitkä olivat syyt siihen, että valehtelit tuolloin?

EDIT:Kirjvrh

En mä vaan tiedä. Miksi se sua niin kiinnostaa? Tähän väliin voisit pistää taas vaikka vähän tilastotietoa kuinka monta pojoa tuo suuri kiinnostuksesi kohde, Jokerit, tarvitsee jatkossa päästäkseen pleijareihin? Mä ainakin olen jo pudonnut kärryiltä, eikä tosta Hesarin lukemisestakaan ylösalaisin oikein tule mitään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Musta_Kyy kirjoitti:
Hassu yhteensattuma kuitenkin tämä yleisömäärän radikaali tippuminen, pelillinen lama ja tämä ilmaislippujen jakamisen lopettaminen ja kaikki samalla kaudella.

No onneksi ei ole liigaa vielä avattu :)
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
bozik kirjoitti:
Musta kyy tai cobol. Auttakaa miestä mäessä ja kertokaa minulle miksi Masa ei olisi voinut kaiken käytettävissä olevan tiedon perusteella sanoa, että Norton pelaa Jokereissa kauden loppuun ?
Koska tietynlainen takaportti oli jätetty ja Virmanen jo alunperin hieman venkoili asiassa. Valehteli päin naamaa, vaikka oli tietoinen, että Norton voi lähteä. Tai sitten Masa on selkeästi enemmän pihalla asioista kuin me täällä Jatkoajassa :)
bozik kirjoitti:
Tai auttakaa edes sen verran, että kerrotte kommentin/artikkelin, missä Masa kieltää NHL-pykälän olemassa olon.
Ei missään. Toteaa kuitenkin varsin selkeästi, että Norton pelaa loppukauden. Pelaako, voisin kysyä sinulta?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta_Kyy kirjoitti:
Ei missään. Toteaa kuitenkin varsin selkeästi, että Norton pelaa loppukauden. Pelaako, voisin kysyä sinulta?
Ei pelaa. Olet oikeassa.

Mutta miksi ihmeessä Masan olisi pitänyt olettaa, ettei Norton pelaa loppuun asti. Ihan tähän päivään asti minäkin olin varma, että Norton pelaa Jokereissa kauden loppuun. Olisiko siis Masan Jokerien toimitusjohtajana pitänyt maalata piruja seinille ja sanoa, että tämä yksi Norton varmaankin lähtee ?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
conti kirjoitti:
En mä vaan tiedä. Miksi se sua niin kiinnostaa? Tähän väliin voisit pistää taas vaikka vähän tilastotietoa kuinka monta pojoa tuo suuri kiinnostuksesi kohde, Jokerit, tarvitsee jatkossa päästäkseen pleijareihin? Mä ainakin olen jo pudonnut kärryiltä, eikä tosta Hesarin lukemisestakaan ylösalaisin oikein tule mitään.
Hengitä syvään ja avaa linkki:
http://www.bit.spt.fi/roope/LatkaTaulukko.html

Joku ystävällinen palstatoveri teki oikein tälläisen verkkosovelluksen kirjoitusteni innoittamana, jottei minun tarvitse olla joka hiivatin päivä asiasta kertomassa. Saattaa olla, että palaan kuitenkin asiaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä Masan olisi pitänyt olettaa, ettei Norton pelaa loppuun asti.

Kaiken lisäksi SM-liigassa on noin toistakymmentä muuta pelaajaa, jotka voivat lähteä. Se että lähtijät ovat Jokereita kertoo ehkä siitä, että täällä on potentiaalisia pelaajia agenttien silmin ja toisaalta siitä, että pelaajat ovat Helsingissä agenttien silmissä paremmin seurattavia ja kiinnostavampiakin kuin vaikkapa jossain muualla Suomessa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
bozik kirjoitti:
Ei pelaa. Olet oikeassa.

Mutta miksi ihmeessä Masan olisi pitänyt olettaa, ettei Norton pelaa loppuun asti. Ihan tähän päivään asti minäkin olin varma, että Norton pelaa Jokereissa kauden loppuun. Olisiko siis Masan Jokerien toimitusjohtajana pitänyt maalata piruja seinille ja sanoa, että tämä yksi Norton varmaankin lähtee ?
Heikosti on asiat, jos sinun ja Virmasen tiedot ovat rinnastettavissa, kun puhutaan Jokerien pelaajasopimusten sisällöistä. (Vaikken sinua tunnekaan.)

Taidanpa tässä julistaa, että henkilö nimimerkin bozik takana, ei vuonna 2006 ota pisaraakaan alkolholia! Jos kuitenkin ratkeat, ei minua voida pitää paskanjauhajana, koska Harri Lintumäkikin taisi olla aikalailla varma asiasta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta_Kyy kirjoitti:
Heikosti on asiat, jos sinun ja Virmasen tiedot ovat rinnastettavissa, kun puhutaan Jokerien pelaajasopimusten sisällöistä. (Vaikken sinua tunnekaan.)
En tunne Jokerien pelaajasopimuksia. Silti edelleenkin olen sitä mieltä, että Nortonin tasoisen (mun mielestä alle keskitason janari NHL:ssä) lähteminen joukkueesta oli yllätys. Enkä myöskään näe mitään väärää siinä, että Masa oletti kaverin pelaavan kauden loppuun asti Jokereissa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kylläpä tulee Nortin kaltaista maalinedustan luutijaa ikävä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kuin maalimme lähettyville eksynyt vastustaja pääsi kokemaan Nortin "kevyen kosketuksen" ja huomasi lentävänsä kaaressa hallitsemattomasti Nortin määrittelemään suuntaan.

Tällaiselle äijälle on kyllä käyttöä Jokereissa jatkossakin. Yllärinä tuli tämäkin lähtö. Mutta viekää vaan, viekää Jokereista kaikki pois. Tälle kaudelle taitaa nyt osua sitten kaikki mahdollinen epäonni ja tapahtuma. Voiko yhdelle jengille edes sattua näin paljon edes huonolla tuurilla? Masa on selvästikin koskenut nyt jotain pahan karman amulettia tai jotain.

Höh. Bye bye Nortti. Olit mies paikallaan. Harvasta kaverista tämän kauden osalta niin voi sanoa.

Manaajat paikalle. Ja jollei muu auta niin suljetaan Areenan ovet treenien aikana lopullisesti. "Avataan keväällä". Eivätpähän pelaajat karkaa.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Turhaan tuota Nortonia surraan, valtakunnan johtava kiekkoasiantuntemus (lue Iltalehti) kommentoi eilen, että Jokereiden puolustus ei Nortonin poistumisesta heikkene. Todisteina tälle oli mm. Nortonin ottamat jäähyminuutit, jotka olivat suuremmat kun kellään muulla Jokerilla. En tiennytkään, että jäähyminuutit kertovat pelaajan tasosta. Eli Jalkanen on sitten kovan luokan pakki, koska jäähyminuutteja vain 12, toivottavasti NHL ei kohta kutsu?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Voi v-ttujen kevät. Olisi lähtenyt vaikka Passmore, jos nyt jonkun ulkomaalaisen piti lähteä. Omia suosikkejani tällä kaudella ja oli jopa lähellä Norton-pelipaidan hankkiminen.

Nyt ei vaan mitään mikkihiirtä tilalle. Kääpiökiintiö jengissä on täynnä.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Syytähän Nortonin lähtöön voi etsiä Virmasesta ja pimeydestä ja tähtien väärästä asennosta.

Oma näkemykseni on kuitenkin se, että Norton ei viihtynyt joukkueessa. Joukkue, jossa pelaajat eivät saa työrauhaa: miehiä tulee, miehiä menee ja valmentajatkin vaihtuvat kesken kauden ei voi olla kovin otollinen työpaikka. Lisäksi Nortonin tyylinen, ei kovin kiekollinen, järkälemäinen pelaaja, jonka jokaisesta taklauksesta tuomitaan liigassa jäähy, varmasti turhautuu meininkiin. AHL voikin olla Nortonille "se oikea" jääkiekkosarja.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viekää tuhkatkin pesästä. Jokereiden kauden valovoimaisin pelaaja poistui meren toiselle puolelle, ja meillä on ammottava aukko takalinjojen fyysisyydessä. Vopat ei tuo apua tohon ongelmaan yhtään, enkä ymmärrä miehen hankkimista Nortonin poistumisen jälkeenkään. Tää oli tässä, mua ei kiinnosta enää mikään.

Thanks Brad and welcome back anytime!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Nyt ei vaan ole jaettu suuria määriä ilmaisia lippuja aiempien kausien malliin.

Liittymättä varsinaisesti topiciin korjataan kuitenkin. Jokerit on jakanut tällä kaudella mainittuja lippuja enemmän, kuin viime kaudella. Veikkaatko kyseessä olevan tiedon vai luulon? Käyttämäsi hymiö.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Senior kirjoitti:
Liittymättä varsinaisesti topiciin korjataan kuitenkin. Jokerit on jakanut tällä kaudella mainittuja lippuja enemmän, kuin viime kaudella. Veikkaatko kyseessä olevan tiedon vai luulon? Käyttämäsi hymiö.

Liittymättä varsinaisesti topiciin korjataan kuitenkin. Vaikea sanoa onko kyseessä tieto vai luulo. Virmasen mukaan Jokerit ei ole jakanut ilmaisia lippuja aiempien kausien malliin. Keskustelin tästä asiasta Virmasen kanssa joskus marraskuun puolivälissä tai sen jälkeen. Tai tarkemmin sanottuna hän otti asian itse esille ja totesi, että ilmaislippuja ei yksinkertaisesti kannata jakaa, sellaiseen johtopäätökseen ovat Hjalliksen kanssa tulleet ja niitä ei ole enää jaettu kuluvana kautena ennen keskusteluhetkeämme. En huomannut kysyä, mikä on ilmaislipun määritelmä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Senior kirjoitti:
Minun mukaani se on lippu, jonka arvoksi on printattu 0 € ja ne on pääosin jaettu jo ennen kauden alkua.

Uskoisin, että sinä ja Virmanen puhutte eri asioista. Uskoisin Virmasen laskevan tietyn määrän ilmaislippuja yhteistyösopimusten hintaan ja nämä liput jaetaan ennen kauden alkua. Jokereissahan on toimittu ainakin 10 vuotta tällä tavalla.

Mutta sen lisäksi viime kausina Areenaa on täytetty jakamalla ilmaislippuja kauden aikana runsain mitoin aina maakuntia myöten.

Kysäisen herroilta asiasta, jahka ehdin.

Edit:

ja lisätään sen verran, että ensi vuoden tiettyihin peleihin on jaettu ilmaisia lippuja. Ässät-otteluun 7.3. löytyy mm. minun pöydältäni muutamia. Määritelmä on "HINTA: EUR 0 KUTSUV."
 
Viimeksi muokattu:

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Virmasen mukaan Jokerit ei ole jakanut ilmaisia lippuja aiempien kausien malliin. Keskustelin tästä asiasta Virmasen kanssa joskus marraskuun puolivälissä tai sen jälkeen.
Virmanenhan myös vakuutti Nortonin pysyvän Jokereissa (keltainen naamankuva). Ilmaislippuja voi olla liikkeellä LÄHES aikaisempien vuosien malliin, mutta määrä voi olla vaikka pari prosenttia pienempi, jolloin niitä on käytännössä suunnilleen yhtä paljon, mutta kylminä lukuina todellakin vähemmän. Toinen tekijä on ilmaislippujen TEOREETTINEN arvo; kolme lippua a' 20€ on enemmän kuin kaksi lippua a' 40€, mutta jälkimmäinen on rahallisesti suurempi (vaikka lipuissa siis lukisi 0€). Itsellä ei siis ole mitään tietoa näistä lipuista, mutta tulipahan vain mieleen, että näitä asoita voidaan pyöritellä monella tavalla ja saada aina näyttämään siihen suuntaan miten kukin haluaa asian nähdä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Nortonin Jokerisopimus purettu kokonaan vai ei? Ajattelin tässä seuraavaa vaihtoehtoa: mitäs sitten jos Norton ei saakaan NHL-sopimusta eikä jaksa vääntää mitään pamerikan alasarjaa. Hänhän lähti, jos nyt olen ymmärtänyt oikein, vasta näytille ja on tavallaan sopimukseton pelaaja. Vai?

Voiko olla siis edes teoreettisesti mahdollista että Norton vetää vielä tällä kaudella liigaa, mutta jossain toisessa joukkueessa. Jos on niin tarvittaisiin kyllä jotain pykäliä estämään se.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
aurinkolahna kirjoitti:
Oma näkemykseni on kuitenkin se, että Norton ei viihtynyt joukkueessa. Joukkue, jossa pelaajat eivät saa työrauhaa: miehiä tulee, miehiä menee ja valmentajatkin vaihtuvat kesken kauden ei voi olla kovin otollinen työpaikka. Lisäksi Nortonin tyylinen, ei kovin kiekollinen, järkälemäinen pelaaja, jonka jokaisesta taklauksesta tuomitaan liigassa jäähy, varmasti turhautuu meininkiin. AHL voikin olla Nortonille "se oikea" jääkiekkosarja.
Täytyy vaihteeksi olla aurinkolahnan kanssa pitkälti samaa mieltä. Tämänvuotinen Jokerit ei yksinkertaisesti ole kiva paikka pelata.

Heitetäänpä lisää löylyä kiukaalle: ei ole pelillistä syytä hakea Nortonille samantyylistä korvaajaa. Olen pitkin syksyä ihmetellyt, miksi joukkueeseen hankitaan fyysisyyttä jota ei sitten käytetä. Jokainen mikkihiiri-joukkue vie porukkaa miten haluaa eikä se edes vikise. Jos Nortonista ja vastaavista pelaajista olisi haluttu täysi hyöty, niin joukkueen olisi pitänyt jossain vaiheessa ajaa vastustajiin herran pelkoa säälimättömällä sikailulla. Vastustajan pelaajat seinille joka tilanteessa, maalivahti levyksi, kitisijöille turpiin ja valmentajan solmio niin tiukalle, ettei henki kulje.

Mutta eihän täällä niin voi pelata, eikä ainakaan Jokerit. Norton jäi viihdyttäväksi kummajaiseksi, jonka sinällään ihan kohtuulliset pelilliset ansiot joku pienempikin kaveri voi paikata.

Hankitaan siis se Ilkka Mikkola-klooni. Ei kiinnosta ketään, mutta mestaruuksia tulee ihan solkenaan.

Tai jos oikein hyvin kävisi, niin uusi Alex Brooks olisi kyllä mukava nähdä joukkueessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ole Fart kirjoitti:
Olen pitkin syksyä ihmetellyt, miksi joukkueeseen hankitaan fyysisyyttä jota ei sitten käytetä. Jokainen mikkihiiri-joukkue vie porukkaa miten haluaa eikä se edes vikise. Jos Nortonista ja vastaavista pelaajista olisi haluttu täysi hyöty, niin joukkueen olisi pitänyt jossain vaiheessa ajaa vastustajiin herran pelkoa säälimättömällä sikailulla. Vastustajan pelaajat seinille joka tilanteessa, maalivahti levyksi, kitisijöille turpiin ja valmentajan solmio niin tiukalle, ettei henki kulje.

Mutta eihän täällä niin voi pelata, eikä ainakaan Jokerit. Norton jäi viihdyttäväksi kummajaiseksi, jonka sinällään ihan kohtuulliset pelilliset ansiot joku pienempikin kaveri voi paikata.

Tästä asiasta olen samaa mieltä. En tiedä kuinka moni kiinnitti huomiota Nortonin viimeiseksi jääneessä Jyp-ottelussa siihen, että hän nosti kätensä muutaman kerran todella korkealle pystyyn näyttääkseen tuomarille ja valmennukselle, että mitään en kyllä tehnyt, josta jäähyä ansaitsisin. Silloin mietin, että kun Jokereiden on käsketty ottaa vähemmän jäähyjä ja hyökkäyspäässä ei lainkaan, Nortilla tulee isoja ongelmia löytää roolinsa.

Olen aika monta kertaa kirjoittanut, että Jokereiden pitää pelata vahvuuksiensa mukaan. Joskus meno on näyttänyt siltä, että pyritään varomaan heikkouksia (jäähyt, huono liike), mutta ei käytetä vahvuuksia lainkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös