Brändi vai menestys? - Kumpaa oikeasti halutaan

  • 16 418
  • 79

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MC61 kirjoitti:
Siinä ei ole brändillä tai menestyksellä mitään tekoa, jos seurajohto sanoo "menestyksestä viis, kunhan tulee taloudellista voittoa".

Sitten vaan kaivat meille sen joka on mennyt moista laukomaan. Kiitos osallistumisesta.

Veikkaisin, että Frankin haastattelu saa yhä hienompia muotoja MC.. ym. ihmisten käsittelyssä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
mtuq kirjoitti:
Sitten vaan kaivat meille sen joka on mennyt moista laukomaan. Kiitos osallistumisesta.
MC61 puolesta vastaan.
Lausuja on ainakin Frank Moberg, joka itse asiassa viime vuoden joulukuussa kertoi suurelle yleisölle, ettei HIFK:n jääkiekon päätavoite ole suomen mestaruus.

Edit: En itse ollut paikalla, mutta muutama läsnäolija on asian vahvistanut.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
MC61 puolesta vastaan.
Lausuja on ainakin Frank Moberg, joka itse asiassa viime vuoden joulukuussa kertoi suurelle yleisölle, ettei HIFK:n jääkiekon päätavoite ole suomen mestaruus.

Edit: En itse ollut paikalla, mutta muutama läsnäolija on asian vahvistanut.

Onko tuo sama asia kuin "Menestyksestä viis, kunhan tulee taloudellista voittoa"?

Ikään kuin jotkut kirjoittajat luulevat, ettei IFK halua menestyä vaan se haluaa mielummin rämpiä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
lintu kirjoitti:
Onko tuo sama asia kuin "Menestyksestä viis, kunhan tulee taloudellista voittoa"?

Ikään kuin jotkut kirjoittajat luulevat, ettei IFK halua menestyä vaan se haluaa mielummin rämpiä.

Tässä ketjussa keskustelu on mennyt saman asian toistoksi useampaan kertaan. Eli miten ymmärtää Frankin taannoiset kommentit.

IFK on Frankille elämäntyö, mutta kyse onkin siitä, että onko hän mukana nykyajassa vai ei... vai onko hänen ajatusmaailmansa esihistoriasta liittyen jääkiekkoon. Voi olla, että Frank tarkoitti kommenteillaan sitä, että yhden kauden mestaruudentavoittelu ei saa pilata viittä seuraavaa vuotta. Vaikea sanoa, mutta toivottavasti hänen(kin) järjestys tavoitteissa menee näin:
1) Menestys
2) Jatkuvuus edelliseen ja koko IFK:n toimintaan
3) Brändi (IFK:n näköisyys/tyyli)
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
lintu kirjoitti:
Onko tuo sama asia kuin "Menestyksestä viis, kunhan tulee taloudellista voittoa"?
Tuota pitää kysyä Frankiltä, en ole hän.
Minä uskon, että juuri sillä hetkellä tarkoitti kun muistetaan, että tilikausi 2002-2003 tuotti yli 600.000 tappiota ja tilikausi 2004-2005 runsaat 800.000 tappiota.
Tuskinpa sentään sitä, etteikö HIFK:n jääkiekko koskaan tavoittelisi mestaruutta.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt usko, että edes HIFK:n johdossa ollaan niin puusilmäisiä ettei kauteen lähdettäisi mestaruus mielessä, puhutaan julkisuuteen sitten mitä tahansa.

Frankin sanoma lienee ollut lähinnä se, että ei todellakaan voida pitkällä tähtäimellä panostaa esim. rahallisesti jokaiselle kaudelle älyttömiä summia, ja hakea sitä kautta mestaruutta vuodesta toiseen. Siinä ei välttämättä käy hyvin, oli paperilla sitten millaisia nimiä tahansa. Tästä hyvänä esimerkkinä toiminee vaikkapa työsulkukausi. Talouden pitäminen siinä kunnossa, että toiminnan jatkuminen turvataan, on tottakai ykkösprioriteetti. Mistähän me täällä jatkoajassakin kitistäisiin, jos HIFK-niminen jääkiekkojoukkue lakkaisi talousvaikeuksien takia olemasta.

Toinen asia mitä Frank tietysti pitkän linjan HIFK-miehenä haluaa, on tämä surullisenkuuluisa "The Brändi". Sikäli kun HIFK:n brändi tarkoittaa muutamilla huipputaitavilla yksilöillä varustettua, kovaa fyysistä peliä pelaavaa ja loppuun asti taistelevaa värikästä joukkuetta, niin olen samaa mieltä. Tähän pitääkin pyrkiä, eikä lähteä mukaan mihinkään hippakiekon kilpavarusteluun.

Selvennyksenä vielä se, että en todellakaan ole tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen, enkä välttämättä muutenkaan HIFK:n johtoon. Pelaajamateriaali, senttereitä lukuunottamatta, on mielestäni tällä kaudella ihan kohtuullista tasoa, valmentajista lienee parampi olla edes aloittamatta tässä ketjussa.

Mielestäni joku Kekäläisen tyylinen UTJ, jolla olisi myös ns. munaa sanoa Penalle ja Frankille mitä tarvitaan, korjaisi tilannetta huomattavasti.

Tämä riittäköön allekirjoittaneen osalta tästä aiheesta. Yhteenvetona sen verran, että mielestäni tämä "brändi" ei sulje pois menestystä, ja Frankin sanomisia voi kukin toki tulkita tavalla joka nyt sattuu parhaiten tukemaan omia mielipiteitä.

Over and out.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
mtug kirjoitti:
Mielestäni joku Kekäläisen tyylinen UTJ, jolla olisi myös ns. munaa sanoa Penalle ja Frankille mitä tarvitaan, korjaisi tilannetta huomattavasti.

Kyllä! HIFK tarvitsee mielestäni UTJ:n. Keklu saattaa olla liian kova pala saada takaisin, mutta toisaalta, joku ihan uusi kaveri toisi mukavasti uusia tuulia koko organisaatioon. Niinä kausina jolloin IFK on käyttänyt UTJ:tä, menestys on ollut aika häikäisevää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Dunlop kirjoitti:
Niinä kausina jolloin IFK on käyttänyt UTJ:tä, menestys on ollut aika häikäisevää.

No niin no! Olen itsekin sen kannalla, että jonkinlaista skouttausta yms olisi syytä saada IFK:n organisaatioon ainakin Penan tueksi. Pena, kun ei itse pysty juoksemaan ympäri maailmaa niin Bluesin tyyliin joku Holtari voisi olla hyvä ratkaisu IFK:nki.

Ja ei IFK:n menestys aina ole ollut niin häikäisevää, kun UTJ on koonnut joukkueen. Muista vuosi '96-'97 ja Mike Eavesin IFK.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Virginialainen kirjoitti:
Ja ei IFK:n menestys aina ole ollut niin häikäisevää, kun UTJ on koonnut joukkueen. Muista vuosi '96-'97 ja Mike Eavesin IFK.

No joo, mut lähinnä tavoittelin tuota Kekäläisen rakentamaa huippujoukkuetta, jolla tippui ne toistaiseksi viimeiset mitalit. (itse en laske pronssia juuri miksikään)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop, ihan näin kaverina huomautan, kun pienessä kännissä olen (tai isossa kännissä, kenen mielipidettä ikinä kuunnellaankaan); olet täysin turha jätkä tällä palstalla. Luepa omat kirjoituksesi läpi ja mieti sen jälkeen, onko tullut kirjoitettua jonkin verran turhaa paskaa. Vihje: kyllä on.

Ja itsehän olen moderaattorista seuraava, lähes jumalan asemassa siis. Täten uskallan kertoa sen, että kännissä on kivaa ja täällä IFK-osiossa on aivan liikaa Dunlopin kaltaista turhaa jöötinjauhantaa. Ei millään pahalla, mutta näin on.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Simon kirjoitti:
Ja itsehän olen moderaattorista seuraava, lähes jumalan asemassa siis. Täten uskallan kertoa sen, että kännissä on kivaa ja täällä IFK-osiossa on aivan liikaa Dunlopin kaltaista turhaa jöötinjauhantaa. Ei millään pahalla, mutta näin on.

Ei oo modet ihme kyllä vielä puuttuneet asiaan. Niidenhän pitäisi puuttua sisällöttömiin viesteihin, vai miten se meni?

Joo kyllähän meikäläinen suoltaa ihan uskomatonta paskaa, mutta onni onnettomuudessa; niin täällä kirjoittaa aika moni muukin, että sikäli sovin tähän porukkaan oikein hyvin.

Ja Simon, ihan vaan "kaverina"; sinunkaan avautuminen ei tuonut tähän ketjuun mitään uutta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop kirjoitti:
No joo, mut lähinnä tavoittelin tuota Kekäläisen rakentamaa huippujoukkuetta, jolla tippui ne toistaiseksi viimeiset mitalit. (itse en laske pronssia juuri miksikään)

Muisteles nyt vielä uudestaan, että kukas sen kauden 96-97 joukkueen rakensikaan. Vihje: sukunimi alkaa K:lla.

Lisäksi niin lämmöllä kuin otinkin vastaan sekä vuoden -98 mestaruuden että pelitavan ja tyylin, jolla se tuli, niin haluaisin herätellä myös keskustelua tuon kauden pelaajaliikenteestä. Tuolloinhan HIFK:ssa pelasi kauden aikana 38 pelaajaa. Itse nimittäin jollain tavalla karsasta ajatusta, että ukkoja tulee ja menee kaiken aikaa ja lopulta kaikki ovat lähinnä palkkasotureina toteuttamassa tehtävää, joita varten heidät on seuraan lyhyeksi ajaksi hommattu. Sopia kysyy esimerkiksi, että kuinka henkeen ja vereen Bob Halkidis oli HIFK:n mies, vaikka eittämättä oli brändin näköinen jätkä ja loistava pelaaja. Entä millä tavalla HIFK:n ilmentymiksi sopivat vaikkapa Davidsson, Miika Elomo tai vaikkapa Jani Nikko. Toki olihan tuossa mestarijengissä ihaan riittävästi perus-IFK miehiä, eikä menestystä tietenkään voi saada pelkillä omilla äijillä, mutta yhtä kaikkia: minusta tuo pelaajaruletti oli jollain tavalla ikävä tapa koota joukkuetta.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Snakster kirjoitti:
Itse nimittäin jollain tavalla karsasta ajatusta, että ukkoja tulee ja menee kaiken aikaa ja lopulta kaikki ovat lähinnä palkkasotureina toteuttamassa tehtävää, joita varten heidät on seuraan lyhyeksi ajaksi hommattu.

Jep, näinhän se menee, mutta toisaalta parempi sekin on, kun että jäädään ns."tuleen makaamaan", eikä mitään muutoksia pelaajapuolella tapahdu. Tälläkin hetkellä IFK:n rosterista löytyy muutama vapaamatkustaja, joille olisi tarvetta etsiä ehkä korvaajia. Tosin nämä herrat taitavatkin olla jo myynnissä.

Ja kyllähän joukkue pitäisi mielummin rakentaa pitkällä tähtäimellä, eikä kuten manitsit; lyhyillä keikkatyöläisillä.
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Go Canada Go!

Fyysinen peli yhdistetään suomessa IFK:hon ja maailmalla Kanadaan. Kanadalainen jääkiekkoilu on aina ollut erittäin raadollista. Voittamisen eteen tehdään käytännössä mitä tahansa. Pelottelu ja sikailu kuuluvat myöskin osaksi sitä, mutta sitä toteutetaan ani harvoin - ainostaan silloin, kun oma joukkue sattuu olemaan häviöllä ottelusarjassa, kiihkeässä ottelussa tai jos vastustaja on voittamassa hengettömästi pelanneen Nikkariryhmän. Ottelu pyrittän siis kääntämään pelottelemalla ja tappelemalla tai sitten halutaan tehdä selväksi, että tämä tappio ei tule toistumaan.

Myöskin pelaajien perusprofiili on fyysinen. Nuoresta asti harjoitellaan laukomista, maalille ajamista ja taklaamista. Tämä on sitä kovuutta mitä he käyttävät kun peli kulkee, ja koska kanadalaiset ovat ylivoimaisesti maailman parhaita pelaamaan yksinkertaisesti ja tehokkaasti he voittavat mestaruuksia. Vastustajia "kaatuu" ympärillä kun kanadalainen huseeraa kaukalossa. Kurittomuudesta ei ole tietoakaan ja joukkue pelaa valmentajalleen ylpeänä kotimaastaan.

Tunnustaudun Kanadan suureksi ystäväksi, mutta yhtäläisyydet IFK:n kanssa loppuvat heti alkutekijöissään. Kurittomuus ei kuulu kanadalaiseen pelaamiseen.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, ei ole syytä aloittaa mitään Penan ylistyslauluja kun "rohkeasti" kenkäisi itse kalliilla palkkaamansa koutsin pois. Upea saavutus.

Sihvonen on pitkälti oikeassa sivalluksissaan Urheilulehden nettisivuilla. Pitkälti samaa asiaa tosin on täällä JA:ssakin jauhettu lähes kyllästymiseen asti viime aikoina. Silti, niin väsyttävää kuin jatkuva marina tavallaan onkin, asia on oikea. Ei sitä voi unohtaa sillä, että saatiin viiksivallu pois ja ehkä jonkun tilapäisen opeilla voitetaankin vähän enemmän matseja. Kokonaiskuva tuskin tulee muuttumaan ilman kunnon herätystä koko organisaatioon. Sama puuhastelu jatkuu ensi kaudellakin, aina jolla vuotaa jostain kohtaa ja olllaan muka lähellä menestystäkin välillä. Ei mene enää läpi.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Asiallinen kirjoitus. Mutta tuo että faneja voi kusettaa ei ole totta. HIFK:n fanit ovat vaativimpia faneja ja esittävät mielipiteen aika herkästi. Uskon että Penaan vaikuttaa fanien mielipide. Mutta eihän kukaan vapaaehtoisesti lähde tuollaisesta postista pois. Jos hyvä veljeskerho on yhtä mieltä niin miten se voisi mitään muutoksia saada aikaiseksi. Nyt olisi parasta pitkäjänteinen työ, ei se että on parempi kuin Jokerit vaan kasata runko niin että sen saa pidettyä hyvin kasassa. Vahvat valmentajat jotka osaavat kehittää nuoria pelaajia, nostamalla divarista tulevia tähtiä. Tätä sen pitää olla eikä holtitonta rahan levittämistä pitkin maailmaa. Unohdetaan brändi ja kehitetään urheiluseuraa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meedio kirjoitti:
Tätä sen pitää olla eikä holtitonta rahan levittämistä pitkin maailmaa. Unohdetaan brändi ja kehitetään urheiluseuraa.

Vitut, brandi tulee ensin ja kaikki muu kaukana perässä. Jos näin ei olisi, ei tässäkään osiossa (IFK) olisi viestejä yhtä paljon kuin kaikissa muissa yhteensä.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Sulla Isaksson on sitten sana hallussa. Oletko avannut jo vinkkupullon vai mitä? Ei kun sä olet Pena.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Vitut, brandi tulee ensin ja kaikki muu kaukana perässä. Jos näin ei olisi, ei tässäkään osiossa (IFK) olisi viestejä yhtä paljon kuin kaikissa muissa yhteensä.
Hyvähän se toki on, että on vahva brändi. IFK on perinteinen, stadilainen, pelaa (ainakin mielikuvissa) aktiivista, kovaa peliä. Hienoja juttuja. Monia faneja, minua esimerkiksi, vaan hiertää se, että Penan IFK:n brändiin ei kuulu menestyminen. Jos kuuluisi, se olisi täydellinen ja saattaisi Nordiksen kapasiteetti olla säännöllisesti kovilla.

Mutta, kaikkeahan ei voi saada, joten ollaan tyytyväisiä kun saadaan kannattaa näin hyväbrändistä seuraa, eikä vaadita mitään menestymistä. Suut suppuun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meedio kirjoitti:
...Tätä sen pitää olla eikä holtitonta rahan levittämistä pitkin maailmaa. Unohdetaan brändi ja kehitetään urheiluseuraa.
Jos mä itse mietin mielessäni vaikka kymmenen isointa ja tärkeintä syytä, miksi kannatan Hifkiä ja miksi olen siis ylipäätänsä jonkun joukkueen fani. Niin varmaankin yksi näistä "kymmenestä" syystä on menestyminen. Yksi on varmasti myöskin pelityyli. Sitten on todella monta muutakin syytä, ja tämä kokonaisuus on minulle se "brändi", tai millä nimellä sitä nyt kutsuukaan.

Tämä on nyt varmaankin tyhmin vertauskuva pitkään aikaan, siis jos mä vertaan vaikka automerkkeihin. Esimerkiksi jos ottaa jonkun normi japskiromun, toyotan, mazdan tai nissanin, niin kyllä ne varmaan voittaa autolehtien testejä, on kaikkein taloudellisimpia autoja, ja on eniten myydyimpiä Suomessa, tai muuta sellaista. Mutta onneksi kaikki autot eivät ole samanlaisia. Onneksi joukossa on mersuja ja ferrareita yms. Ei niissä varmaankaan hinta/laatu suhde ole sinänsä samassa tasossa halppisautoihin nähden, siis että samalla lailla kaikilla voi hoitaa kaupassa käynnit yms. Tai oikeastaan varmaan noilla halppiksilla ehkäpä monella tapaa paremminkin, vaikkakin ne maksaa esim kolme kertaa vähemmän. Joissakin isoissa brändeissä on vaan sitä jotain. Suosikki jääkiekkojoukkuetta valitessa vaan ei välttämättä tarvitse olla sitä miljoonaa markkaa. Mutta jokainen tietenkin tykkää eri jutuista, ja eri ihmisiä miellyttää eri asiat. Tää autoesimerkki on kyllä siitä huono, että mä en ole erityisesti kiinnostunut autoista.
 
Viimeksi muokattu:

bunghole

Jäsen
Pyydän jo etukäteen anteeksi että tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin, varsinkin kun kyseessä on "palsta jolla on enemmän viestejä kuin muilla yhteensä, ikinä, koskaan, missään".

Mielestäni tuo "brändi" on ajatuksena hieno. Täytyy olla jotain millaisena joukkue tunnetaan. Sama kuin suuryrityksillä, suuri osa yrityksen arvosta tulee vahvasta brändistä.

HIFK:n kohdalla tämä brändi vain on saanut peittää kaiken alleen ja epäonnistumisetkin yritetään peittää sillä. Sama sille vaikkei Matikainen saakkaan mitään aikaan, ei anneta kenkää kunhan peli vain on "brändin näköistä". Kyllä luulen esim. Nokian johdon saavan kenkää jos tulos ei osakkeenomistajia miellytä vaikka tuote olisi kuinka "brändin näköinen". Myös hallituksen fossiilit voisivat kengittää itsensä, mitä tosin eivät tee, ja siinä sivussa kengittäisivät Penan. Kyseiset kaverit eivät nosta HIFK:n kurssia joten täytyisi saada uudet soutajat. Menestystä voi tulla hetkellisesti yhden kauden ajan mutta pidempiaikaista menestystä ei tuolla johdolla tule.

Jos muualle verrataan niin mieluiten vaikka omaan suosikkijoukkueeseeni. Toki on huomioitava että Oulun tilanne on hieman eri kuin muiden liigapaikkakuntien mutta muillakin paikkakunnilla on mahdollista kasata toimiva kokonaisuus joka taistelee menestyksestä kaudesta toiseen tehden siinä sivussa positiivista tulosta. Näin on Oulun lisäksi myös ainakin Hämeenlinnassa.

Kärpilläkin on oma brändinsä ja seura on profiloitunut nopeaksi taitokiekkoa pelaavaksi joukkueeksi jossa "omavaraisuusaste" on pidetty tarkoituksella korkealla. Myönteistä julkisuuskuvaa parantavat myös suuret juniorikiekkoiluun tehdyt satsaukset koko Pohjois-Suomen alueella.

Omasta brändistä on mahdollista pitää kiinni ja tehdä silti samalla positiivista taloudellista tulosta. Brändin on tarkoitus olla vahvuus ja Kärpissä se on tätä, HIFK:ssä taas ei. Julleille brändistä on tullut enemmänkin rasite ja illuusio jonka eteen tehdään mitä vain ja jonka taakse voidaan paeta ongelmia. Ei haluta kohdata niitä vaan paetaan brändin taakse aina vähäksi aikaa piiloon. Sama kuin äyskäröi venettä tyhjäksi sen sijaan että laittaisi tulpan paikalleen.

Sivusta seuranneelle jää väkisinkin kuva erittäin lyhytnäköisestä toiminnasta. Ikäänkuin jokainen kausi olisi oma projektinsa. Jotta menestystä voi tulla, taustojen on oltava kunnossa ja on pystyttävä näkemään kevättä pidemmälle. Suuri vaihtuvuus joukkueessa on yleensä rasite mutta valmentajan vaihtuminen muuttaa koko pelitavan. Toki on hyvä jos joukkueen runko pysyy kasassa mutta suurin tekijä tässä on kuitenkin pidempään projektiin sitoutunut valmentaja. Tämä nähdään parhaiten HPK:ssa. Jalonen teki pitkän päivätyön joukkueen peräsimessä ja siirtyi maajoukkueeseen, saamatta potkuja. Kärpissä toinen Jalonen tekee omaa projektiaan jota tosin on auttanut heti ensimmäisellä kaudella tullut menestys ja näinollen tuki on ollut huomattavasti vahvempaa kuin mitä se olisi ollut jos ensimmäinen kausi olisi ollut katastrofi. HIFK:n tilanteessa en ymmärrä sitä miksi tuota brändiä varjellaan niin pelillisen kuin taloudellisenkin katastrofin uhalla. Hankitaan "brändin näköisiä" projektivalmentajia ulkomailta, maksetaan heille hirveät hillot ja annetaan kenkää myöntämättä omaa virhettä. Jokainen valmentajan erottaminen on kuitenkin se suurin osoitus TJ:n epäonnistumisesta. Näitä jos tulee monta peräkkäin niin jossain on mätää eikä vastuuta voi enää siirtää.

Suurimmaksi ongelmaksi HIFK:n tilanteessa en siis näe itse "brändiä" vaan sen taakse piiloutuvan munattoman seurajohdon. Hallitus ei anna Penalle kenkää ja näinollen ottaa vastuun hänen toimistaan. Pena taas on ilmeisesti niin lapsellinen että hänen täytyy mittailla peniksiä Hjalliksen ym. kanssa. Sillä tarmolla millä keskitytään seuraamaan muiden toimintaa voitaisiin parantaa omaa huomattavasti.

Luulen HIFK:n ongelmien jatkuvan niin kauan kuin sen hallituksessa henki pihisee. Vanhoja miehiä tosin ovat joten siihen ei välttämättä kovin kauaa mene mutta aikaisintaan sitten alkaa Penan palli heilua. Ellei hän keksi tehdä itsestään diktaattoria...
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Meedio kirjoitti:
Asiallinen kirjoitus. Mutta tuo että faneja voi kusettaa ei ole totta. HIFK:n fanit ovat vaativimpia faneja ja esittävät mielipiteen aika herkästi. Uskon että Penaan vaikuttaa fanien mielipide.

Miten perustelet tämän näkemyksen. Kyllä se on kylmä totuus, että ei IFK-faneista ole oikein mielenilmausten tekemiseen missään muualla kuin täällä huonolla itsetunnolla varustettujen katsomovalmentajien hiekkalaatikolla.

Kaikkihan on koko alkutalven höpöttänyt, että ei saa boikotoida jaloilla, pitää olla mukana hommassa meni syteen tai saveen. Tämäkö on sitä kovaäänistä boikotoimista, sanotaan nyt vaikka Penan suuntaan...

Sihvonen on aina kirjoittanut perustellusti ja asiaa, vaikka ei aina ole ihan nappiin osunutkaan. Useammin Sihvonen on maaliin osunut kuin vaikkapa Matikainen.

"HIFK vetää tässä klovnin roolissaan katsomot vieraskentillä täyteen"
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja Tuohimaan listoilla on Alpo korkealla.Eli otsikon mukaiseen kysymykseen on Harrilla vastaus että ei kumpaakaan haluta.Alpo ei tuo menestystä eikä hän ole perinteisen Hifk-kiekon edustaja millään muotoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös