Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 399 247
  • 2 189

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Voicella joka viidestoista minuutti soiva afroamerikkalaisen naisen (Rihanna?) "Amburella" -tissipoppihytkytys. Ei herranjumala, ensimmäinen kuuntelukerta meni vain ärsytyksen tajuamiseen, seuraavat kerrat sitten onkin aiheuttanut pysyvän kanavanvaihdon radioon.

Ja tähän vielä ihastuttava kertosäe: "Under my umbrella-ella-ella-eee-eee-eee, under my umbrella-ella-ella-eee-eee-eee (kertaa X, ja loppuun) eee-eee-eee-e-eeee". Raivostuttavaa pakkosyöttöä. Ei enää ikinä mitään muuta kuin Radio Rockia.

Mulla ei toimi enää RR:kaan, Sieltä pukkaa vähintään joka tunti Heaven and Hellin biisi, jonka nimeä en edes tiedä. Biisi etenee kuin etana juoksuhiekassa, ihan kuin nauhuri olis puolivauhdilla. Ei sitä pysty kuuntelemaan viittä sekuntia kauemmin ilman itsetuhoisia ajatuksia.
 

Blunttis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat KalPa
Jore Marjaranta - Mies

Enpähän ole ihan äskettäin taas pahempaa suomalaiselle miehelle suunnattua itsesääli renkutusta kuullu.

En ole rohkea
Sankariainesta
Oon liian hiljainen
Muoti ei kiinnosta
En osaa kieliä
Mut osaan kuunnella

jne jne.. Oon nössö ja kuohittu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Went uptown to see my cousin
Plays guitar, sounds like a chainsaw buzzin
In the crowd, I see his mom and dad
I said hey, hey uncle, man your son is bad

Heh, aika hassu juttu sinänsä kun ajattelee, että kotipaikkakunnallaan heidän soittaessaan eräässä baarissa läsnä olivat olleet vain "lähimmät surijat", kuten mutsi ja isä ja muutama muu läheinen. Laulun kertojalla vain on enemmän pokkaa, tai sitten hän on enempi päissään.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Viimeaikaisesta pakkokuuntelusta johtuen Beth Ortonin koko tuotanto. En vaan jaksa tällaista mukahenkevää naislaulantaa kitaranrämpytyksen säestyksellä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri tällaisten "artistien" vuoksi nämä kilpailut pitäisi kieltää. Levy-yhtiöiden tulisi olla sekin aika, mikä nyt kuluu tällaisten promootioon etsimässä oikeita bändejä ja artisteja, joilla on jotain annettavaa musiikkimaailmalle.

Ja se Idolsin/Popstarsin kieltäminenkö sitten parantaisi maailman? Kyllä se vaan on niin että aina joku haluaa tehdä tällaista paskaa ja jos laulaja ei ole joku Idols/Popstars "tähti" niin sitten siihen tilalle etsitään joku muu tusinajulkkis/perseenpyörittäjä. Onhan esim. Jasmin Mäntylä ja Marika Fingerrooskin levyttäneet. Minä olen sitä mieltä että huonon musiikin määrä maailmassa on vakio ja jos näitä TV-ohjelmia ei olisi niin sitten näitä paskaviisuja laulaisi joku muu.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ei vittu! Äsken tuli MTV:ltä Brian Mayn legendaarinen Too Much Love Will Kill You. Aivan loistava biisi, mutta tällä kertaa esittäjänä oli Jonne Aaron, joku toinen hintti ja joku saatanan matalalta mörisevä setä. Ehkä joku 69 Eyesin tyyppi.

Sanakirjamääritys raiskaukselle on löytynyt. Shakiran Back in Blackin oli parempi.

Ja nyt sieltä tulee diskoversio Another Brick in the Wallista. Mielenkiintoista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja nyt sieltä tulee diskoversio Another Brick in the Wallista. Mielenkiintoista.

Scissor Sistersin versio Comfortably Numbista oli yllättävä ja hauskakin, mutta tätä en halua edes kuulla.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
PMMP:n koko tuotanto, eiieieie. Jotain pirun ärsyttävää näissä muiduissa kyllä on. Ehkä eniten alkaa vituttamaan mikässeliekään Matkalaulu ja joku jossa lauletaan kertosäkeessä "jos vielä lyöt niin mä tapan sut". Siis ei helvetti, kyllähän tuon ehkä juuri ja juuri ymmärtää miksi ovat niin suosittuja, mutta ei kyllä meikälle uppoa. Tttana, vihaiseksihan tässä vaan tulee...
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paulina Rubio:Eeee-E-Eee-Eeeeee(vai mikä se on)
Nänni-Jonna:Roi
Irina:Hänkin on täällä

Toi setti eetteriin Sari Seppälä-pälä-pälä-pälä-pälä-pälän lässytyksen säestämänä ja pahoinvointi on varmaa.

Nimim. työmaalla ei kuunnella kun novaa, ikinä. Piste.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ja se Idolsin/Popstarsin kieltäminenkö sitten parantaisi maailman? Kyllä se vaan on niin että aina joku haluaa tehdä tällaista paskaa ja jos laulaja ei ole joku Idols/Popstars "tähti" niin sitten siihen tilalle etsitään joku muu tusinajulkkis/perseenpyörittäjä. Onhan esim. Jasmin Mäntylä ja Marika Fingerrooskin levyttäneet. Minä olen sitä mieltä että huonon musiikin määrä maailmassa on vakio ja jos näitä TV-ohjelmia ei olisi niin sitten näitä paskaviisuja laulaisi joku muu.
Totuuden siemen tuossa on. Mutta se, että kilpailun voittaja on jo valmiiksi "idoli" on oksettavaa. Pennuille kerrotaan, että "tämä on se teidän suosikki, tästä te pidätte" ja sitten ne myy platinaa.

PMMP on esimerkki kuitenkin pienestä toivosta. Vuonna 2002 vuoden toiseksi eniten myyneen albumin levyttänyt Gimmel on jo kauan sitten unohdettu mutta kilpailussa heikommin pärjänneet PMMP:n tytöt polskuttavat uransa tähän asti parhaissa suosiolukemissa.
 

nikozwan

Jäsen
Voi Jumalauta.

Näin Mtv:ltä jotain niin hirveää sontaa ettei sitä voi sanoin kuvailla. Nimittäin Aleksi "Pussy" Ojalan Koditon mies albumilta lohkaistu "Rakastaa ja tulla Rakastetuksi"-niminen pökäle. Musiikki on aivan järkyttävää, sanoitukset suunnatonta myötähäpeää aiheuttavia ja koko äijänkuvatus (lue: neidin) on kokonaisuudessaan niin vastenmielinen, että tämän viestin olisi oikeastaan pitänyt mennä suoraan tuonne vitutusketjuun. Saatana!

Tässä otteita kaverin lyyrisistä lahjoista:

"Mä haluun vaan rakastaa
ja tulla rakastetuksi.
Mä haluun vaan pois täältä talveksi matkustaa."

No eipä tule ikävä!


"Mä oon kymmenen vuotta syönyt kasviksii,
mut nyt mä tilaan lihaa.
Mä en jaksa enää eläin kerrallaan maailmaa pelastaa.
On paljon helpompaa laittaa rahaa
Animalialle aina kerran kuussa
kuin saada huoltsikalta pyttipannuu ilman makkaraa."

Käsittämätön vässykkä! Tsekatkaa toki osoitteesta
http://www.aleksiojala.com/ lisää hyviä läppiä ja tuo ah, niin ihqu
videokin!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
"Mä oon kymmenen vuotta syönyt kasviksii,
mut nyt mä tilaan lihaa.
Mä en jaksa enää eläin kerrallaan maailmaa pelastaa.
On paljon helpompaa laittaa rahaa
Animalialle aina kerran kuussa
kuin saada huoltsikalta pyttipannuu ilman makkaraa."

Samoja nerokkaita lyriikoita olen ratiosta kuultuna ihmetellyt, mutta ovat aiheuttaneet enemmän naurua kuin vitutusta. Eihän tuollaista oikeesti voi kukaan kirjoittaa!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samoja nerokkaita lyriikoita olen ratiosta kuultuna ihmetellyt, mutta ovat aiheuttaneet enemmän naurua kuin vitutusta. Eihän tuollaista oikeesti voi kukaan kirjoittaa!

Valitettava fakta taitaa silti olla, että herran levy myy todella hyvin. Erityisesti naisväki pitää melko suurella varmuudella kaverin lauluja koskettavina ja ihanina, koska niiden sanoitukset kuvaavat niin koskettavasti kaikkia haikeita tai suloisia asioita, joita jokaisen elämässä on joskus tapahtunut.

Minusta todellakin hirveää ja järkyttävää kuraa.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Edelleen samat:

Telex -- koko tuotanto, superkunniamaininta biisille "Hiljaa virtaa Vantaa"

Mamba -- koko tuotanto, superkunniamaininta biisille "Älä jätä minua"

Suurlähettiläät -- koko tuotanto

Näiden lisäksi on todettava, että kukaan näistäkään ei herätä minkäänlaisia hurraa-huutoja: U2, Rolling Stones, Bruce Springsteen, Bryan Adams...


Äh, maailma on niin täynnä paskaa musaa, että elämä loppuu kesken ennen kuin sen ehtii listata -- not worth it!
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Tulipa tuoss aamulla töihin ajellessa radiosta (Suomipop) aivan uskomaton pökäle:

Anssi Kela : Suomalainen

Sanoitukset olivat taas kerran taattua Kela-laatua (eihän ko. herran kohdalla tietysti mikään yllätä). Vaihdettuja sanoja lukuunottamattahan kyseessä oli toki sama kappale kuin pari edellistäkin hra Kelan "sinkkulohkaisua".

"Pakolaiset on paljasjalkasia suomalaisia, sinivalkoisia..."
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tässä otteita kaverin lyyrisistä lahjoista:

"Mä oon kymmenen vuotta syönyt kasviksii,
mut nyt mä tilaan lihaa.
Mä en jaksa enää eläin kerrallaan maailmaa pelastaa.
On paljon helpompaa laittaa rahaa
Animalialle aina kerran kuussa
kuin saada huoltsikalta pyttipannuu ilman makkaraa."
Tuohan on todella mainio pätkä. Ei edes itseironiaa, vaan itsevittuilua, jossa oletettavasti samalla koko vihreävasemmisto saa vähän ajateltavaa.

Mutta eihän sitä joku nikozwan ehdi edes miettimään, koska varmasti tollanen Aleksi on ihan nössö, kun se ei soita heviä.

Aleksi Ojala on muuten vaikuttanut poikkeuksellisen nihkeältä tyypiltä haastatteluissaan. Mutta silti tuo kasvispyttipannu-juttu on nerokasta ajankuvaa, ei siitä mihinkään pääse.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Rakkaus on lumivalkoinen - Yö(k).
Yö on loistava ja aito bändi. Veti viikko sitten Lohjalla hyvän keikan, jälleen kerran. Usein bändeillä käy niin, että uudemmat levyt ovat vanhoja huonompia... Yöllä on mielestäni homma mennyt toisinpäin, eli viimeiset kolme levyä ovat olleet parasta tuotantoa. Ei yhden yhtä täytebiisiä niissä levyissä.

Joku Anssi Kelan tai Petri "Munkin" tuotanto on taas sellasta skeidaa, ettei ainakaan selvinpäin pysty kuuntelemaan. Kummallakin on lauluääni ihan ok, mutta melkeinpä kaikki niiden biisit (molempien laulajien) on vaan niin typeriä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Valitettava fakta taitaa silti olla, että herran levy myy todella hyvin.

Mutta ainakin avoimin kortein jätkä vetää. Tuossa hitissäänkin laulaa, kuinka haluaa tehdä sillä (vain) sen verran rahaa että pääsee talveksi Intiaan.

Vaan ärsyttävä biisi myös minun mielestäni, vaikka itse asiassa joskus James The Beaverista tykkäsinkin.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yö on loistava ja aito bändi. Veti viikko sitten Lohjalla hyvän keikan, jälleen kerran. Usein bändeillä käy niin, että uudemmat levyt ovat vanhoja huonompia... Yöllä on mielestäni homma mennyt toisinpäin, eli viimeiset kolme levyä ovat olleet parasta tuotantoa. Ei yhden yhtä täytebiisiä niissä levyissä.

Täysin päinvastaista mieltä. Yön 80-luvun tuotanto oli erittäin miellyttävää tavaraa, varsinkin Varietee ja Äänet. 90-luvulla tuli huteja, mutta yritettiin edes olla rockia. Tämä nyky-Yö on iskelmätuubaa pahimmasta päästä. Pateettinen on oikea sana Yön nykymenolle. Mutta onhan Olli itsekin sanonut, ettei rock enää pahemmin kiinnosta.

Petanderin ja Viitasen aikana Yössäkin oli vielä rockia.
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lähes kaikki se musiikiksi kutsuttava paska, jota MTV suoltaa saa pinnan kiristymään. Eikä se pahoinvointikaan kaukana ole. Siis voi jumalauta. Tänään olosuhteiden pakosta, vieraisilla ollessani sitä tuubaa kuuntelin. Parin tunnin sisällä kuulin noin kaksi semmoista biisiä, jotka olivat melkein hyväksi luokiteltavia. Loppu oli silkkaa rapaa.Biisit muistuttivat toisiaan lähes täydellisesti, suurimmassa osassa tyylilajina taitaa olla R'n'B, joka itseeni ei kolahda ollenkaan.

Miten ihmeessä Gwen Stefani saa levynsä kaupaksi?Ulkoisen olemuksensa avullako?Muuta selitystä en nimittäin keksi, en näet koskaan ole yhdestäkään neidin/rouvan "hittibiisistä" pitänyt.Olo alkaa tuntua heti jotenkin flegmaattiselta, kun näitä kappaleita kuuntelee. Sama pätee myös moniin muihin MTV:llä tasaisen tiuhaan soitettaviin ralleihin.
 

nikozwan

Jäsen
Tuohan on todella mainio pätkä. Ei edes itseironiaa, vaan itsevittuilua, jossa oletettavasti samalla koko vihreävasemmisto saa vähän ajateltavaa.

Mutta eihän sitä joku nikozwan ehdi edes miettimään, koska varmasti tollanen Aleksi on ihan nössö, kun se ei soita heviä.

Just joo. En nyt jaksa hirveästi alkaa asiasta vuodattamaan, mutta pari pointtia. A) En kuuntele juurikaan heviä. Raskaampaa rockia kyllä, mutta en heviä enkä metallia. B) Itsekin musiikkia ja musiikintekoa harrastaneena on mun mielestä säälittävää, jos ei kaverilta löydy muuta sanottavaa kun että mitä kaupasta ostelee ja mihin tämä pässinpää tyttöystävänsä kanssa matkustelee. Se vaan ei vastaa mun käsitystä hyvästä/laadukkaasta rock/pop-lyriikasta. Hyvää suomenkielistä rock-lyriikkaa onkin aivan liian vähän tarjolla, valitettavasti. Ja musiikillisesti tuo biisi on paitsi ärsyttävä, myös todella mitäänsanomaton ja kaikinpuolin väsynyt.

Itseäni aina jaksaa ärsyttää näiden "kivojen" hippien naiivius. Ehkä olen itse vaan liian nihilisti. Mutta se vituttaa kun maksat kallista tv-lupamaksua ja sitten sieltä suolletaan ulos tällaista sontaa.

Ps, Sorry Off-Topicista!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseäni aina jaksaa ärsyttää näiden "kivojen" hippien naiivius. Ehkä olen itse vaan liian nihilisti. Mutta se vituttaa kun maksat kallista tv-lupamaksua ja sitten sieltä suolletaan ulos tällaista sontaa.

Paskaahan tuo puunhinkkaajapoppi on mutta mtv:n ulostetta ei tueta tv-luvalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös