Autoiluketju

  • 3 204 189
  • 18 534

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noni.

Puol vuotta vanha Nissan Qashqai sai tehdä autokatoksessa tilaa vuoden 2008 BMW 320 d A Touringille. Nissan oli huippupeli muuten mutta ikävä kyllä siitä puuttui noin 100 hevosvoimaa pellin alta ja automaattivaihteet. Kun ei kiihdy eikä ohittaa uskalla, niin se on ikävää ajoa se. Kaupunkiajossa jäin kaipaamaan automaattivaihteita.

Ei tuo diesel-Bemarikaan nyt mikään maailman tykein vehje ole mutta aivan eri planeetalta kuin Nissan oli.

Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan. Ehdoton mukavuustekijä, suosittelen kaikille, varsinkin sille Almera-kuskille, jonka ohitin samalla reissulla moottoritiellä neljä kertaa (olen tainnut tämän täällä mainitakin).
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oikeasti tehokkaat autot kulkevat valvotuissa oloissa virallisten mittausten mukaan +75 km/h jokaista sylinteriä kohden.
Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä nyt joitakin esimerkkejä tällaisista autoista. Mitkä olisivat siis viisi oikeasti tehokasta autoa, jos joku sattuisi moista tarvitsemaan?
Olihan tosiaan melkoinen määritelmä tehokkaalle autolle. Ehdot täyttäviä on vaikea löytää, koska nelisylinterisellekin vaaditaan vähintään 300 km/h huippunopeus ja sellaisia ei taida ihan helposti löytyä. Voi niitä olla, en tunne automaailmaa tarpeeksi hyvin. Onnistuin kuitenkin löytämään kriteerit täyttävän kulkineen googlaamalla. Oikeasti tehokas auto on uusi Fiat 500 kaksisylinterisellä 875 cm3 TwinAir-moottorilla. Huippunopeus on 173 km/h, joten se jopa ylittää vaatimuksen reippaasti. Vastaavasti esim. Bugatti Veyron on yli 400 km/h huippunopeudestaan huolimatta pelkkä nuhapumppu, koska 16-sylinterisenä huippunopeutta ei kerry pyttyä kohden kuin hieman päälle 25 km/h.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan.

Itse asiassa vakkari on täysin turha kapistus, jos 8-tiellä Rauman ja Porin välillä ajelee. Eihän kyseisellä pätkällä pysty koskaan ajamaan tasaista nopeutta. Toki jos kaikilla moinen olisi ja sitä vielä käyttäisivät, olisi asia sitten aivan toinen.

Vastaavasti esim. Bugatti Veyron on yli 400 km/h huippunopeudestaan huolimatta pelkkä nuhapumppu, koska 16-sylinterisenä huippunopeutta ei kerry pyttyä kohden kuin hieman päälle 25 km/h.

Ja samaa paskaa ovat myös kaikki Ferrarit ja Lamborghinit. Onneksi sentään superautoistaan tunnetut ruotsin ihmeet Saab ja Volvo ovat oikeasti tehokkaita. Varmaan ihan julmetun kestävä tuollainen nelipyttyinen turbo, jolla pääsee 300 km/h. Siis jos niitä tehoja useinkin käytetään...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse asiassa vakkari on täysin turha kapistus, jos 8-tiellä Rauman ja Porin välillä ajelee. Eihän kyseisellä pätkällä pysty koskaan ajamaan tasaista nopeutta. Toki jos kaikilla moinen olisi ja sitä vielä käyttäisivät, olisi asia sitten aivan toinen.
Ihan yhtä turha kapistus on ne 100 lisähevosvoimaa, kun about seuraavasta risteyksestä on jo itse kääntymässä. Minuutin menettää, jos koko matkan ajaa 10 km/h alle suurimman sallitun ajavan perässä. Tuota hitaammasta pääsee sitten jo tuhnummallakin Datsunilla ohi. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään hyökkäys Wrighteriä tai ketään muutakaan vastaan, kunhan hymyilytti autonhankinnassa käytettävä logiikka (myös omalla kohdalla).

Ja samaa paskaa ovat myös kaikki Ferrarit ja Lamborghinit. Onneksi sentään superautoistaan tunnetut ruotsin ihmeet Saab ja Volvo ovat oikeasti tehokkaita. Varmaan ihan julmetun kestävä tuollainen nelipyttyinen turbo, jolla pääsee 300 km/h. Siis jos niitä tehoja useinkin käytetään...
Missä ketjussa tätä keskustelua käydään? Minä huusin Veyron eka!
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
?

Tuo on kyllä käsittämätöntä, ettei 2008 vm. bemariin voida asentaa vakkaria vakiona. Itse käytän sitä aina kuin mahdollista. Jäisi kyllä sellainen auto ostamatta, missä tuota kapistusta ei olisi. Toinen mitä vaadin myös tulevalta autolta on automaattinen ilmastointi. Puolison Polossa on manuaalinen ja kyllä sitä sit saa veivailla helteillä. Oman Audin ilmastointia ei tarvitse säädellä oikeastaan koskaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Sanoisin, että töineen tavaroineen noin 400EUR on varmaan aika lähellä.

Tuosta huohotinputkesta... En tiedä onko se niinkään noiden dieseleiden ongelma. Bensa ja dieselmallissa on pieni ero siinä rakenteessa, joka edesauttaa ainakin bensamallien jäätymistä. Mulla ei ole vielä yhdestäkään dieselistä pamahtanut tuo putki jäihin, vaikkei ole eristetty/lämmitetty ollut millään tapaa.

Kiitoksia tästä. Enköhän mä ton putken jotenkin eristä. Vaikka sitten varmuuden vuoksi. Kustannuksia siitä ei kuitenkaan koidu juuri yhtään, joten miksei sitä sitten tekisi. Tuo 400€ oli mullakin mielessä kun tuota mietin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Vakionopeussäätimen jälkiasennus maksaa tuohon Wrighterin bemariin ehkä sellaisen 600-700 euroa asennettuna. Jos haluaa aktiivisen vakkarin niin sitten pitää vaihtaa koko mittaristo ja sitten puhutaankin jo tuhansista euroista.

Kannattaa tarkistaa onko tuossa koneessa läppiä imusarjassa. Jos on niin kannattaa poistaa.

No en tuota vakkaria ole kyllä asentamassa jälkeen päin. Liian kallista ja ei se mun ajamista haittaa kyllä yhtään. Tuhannen kilometriä on jo tullut ajettua tuolla autolla ja en oo edes vakkaria kaivannut. Ihme kyllä.

Ja miksi läpät kannattaa poistaa, jos niitä on? Menis jopa ihmettelyketjuun.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vakkarin perään monet kovasti huutelevat, mutta ainakin meikäläisen kohdalla tuo on jäänyt todella pienelle käytölle. Joskus harvoin kun motarilla ajaa, niin silloin sitä käytän. Lähes aina muulloin tuo on aivan turha kapistus. Kyseessä siis ihan tuollainen perinteinen vakkari vailla mitään sen suurempaa älyä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan. Ehdoton mukavuustekijä, suosittelen kaikille, varsinkin sille Almera-kuskille, jonka ohitin samalla reissulla moottoritiellä neljä kertaa (olen tainnut tämän täällä mainitakin).

Eipä tuolla Luvia-Pori välillä nyt kovin montaa kertaa edes tule ohiteltua mutta jos hiukankin on pidempi matka esim. Pori-Rauma tai Luvia Rauma, niin silloiin ohituksia tulee jo useampia. Siellä kun on 80% kuskeista niitä, jotka ajaa sen 5-10 alle rajoitusten.

Myös pidemmillä matkoilla tulee ohiteltua juuri tuon takia. En minäkään mikään kaahopää ole liikenteessä mutta ajan mittarin mukaan sen 10 yli rajoitusten. Eli todellisuudessa melko lähelle rajoitusta.

Nyt torstai-perjantai ajelin välin Luvia-Pori-Helsinki-Tampere-Pori-Luvia ja vakkaria ei tosiaan tullut edes ikävä. Sen verran paljon oli ruuhkaa joka suunnassa ettei sitä vapaata tietä juuri ollut. Ainoa missä sitä olisi EHKÄ tarvinnut oli väli Helsinki-Tampere moottoritie. Siinäkin se olisi pitänyt säätää alle rekkojen nopeuden ettei sitä olisi tarvinnut räplätä koko aikaa.

Hienosti muuten kulki Bemari. Ajamisen nautintoa kerta kaikkiaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
No en tuota vakkaria ole kyllä asentamassa jälkeen päin. Liian kallista ja ei se mun ajamista haittaa kyllä yhtään. Tuhannen kilometriä on jo tullut ajettua tuolla autolla ja en oo edes vakkaria kaivannut. Ihme kyllä.

Ja miksi läpät kannattaa poistaa, jos niitä on? Menis jopa ihmettelyketjuun.

Se on enempi bemariasi edellisen korimallin ongelma. Muistaakseni vuoden 2005 jälkeen läpät joko poistettiin kokonaan tai ne vahvistettiin. Aiemmassa korimallissa karstan seurauksena läppä saattoi murtua ja särkeä konehuoneen useamman tuhannen euron edestä. Sinun ei niistä tartte huolehtia.

EDIT: Lisäystä hieman jälkikäteen... ja tuo läppäjuttu E46/E39 koreissa oli nimenomaan kolmilitraisten dieselien, ei kaksilitraisten ongelma :)
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
No en tuota vakkaria ole kyllä asentamassa jälkeen päin. Liian kallista ja ei se mun ajamista haittaa kyllä yhtään.

Ja miksi läpät kannattaa poistaa, jos niitä on? Menis jopa ihmettelyketjuun.

itse olen tottunut käyttämään vakkaria jos vähänkin on suoraa tietä

googleen hakuun: bmw imusarjan läpät. Ei tarvitse enää ihmetellä
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
itse olen tottunut käyttämään vakkaria jos vähänkin on suoraa tietä

Tarkoitat varmaankin normaalia maantietä, missä ei jatkuvasti nopeudet muutu tai ole risteyksiä? Motarilla en käytä vakkaria (ihan vain kulutuksen takia, oma kaasujalka on parempi), normaaleilla maanteillä kyllä, jos on kyseessä pitempi ajomatka
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itselläni on tässä noin vuoden päivät ollut käytössä Ford Mondeo (vm 2002) ja tuossa pari kuukautta sitten kun käytin autoa pesussa huoltamolla, niin pesun jälkeen kaara laski vettä sisään vänkärin jalkatilasta, hanskalokeron alta.

Tällaista ei ollut aiemmin käynyt vaikka olin autoa käyttänyt kuitenkin useamman kerran automaattipesussa. Ajattelin että kyseinen automaatti puski vain vettä jotenkin hassusti (ensimmäinen kerta kun kyseisellä huoltamolla kävin auton pesettämässä) että pääsi kerääntymään jonnekkin niin paljon että laski sen sitten lopulta sisään.

Vaikka tässä kesällä on vettä satanut kuin saavista kaatamalla välillä, niin silti vettä ei ole päässyt sisään, vaan tämä ongelma on tullut ainoastaan vastaan kun auton käyttää automaattipesussa.

Autoon oli vaihdettu keväällä raitisilmansuodatin yms. pientä kevät huoltoa, raitisilmasuodatin on tuossa vänkärin puolella, joten katselin että on varmasti paikallaan. Samalla imuroin kaikki risut ja muut paskat mitä oli kerääntynyt kun autopaikka on kuitenkin puun alla. Tämäkään ei auttanut, vaan seuraavalla kerralla sama juttu...

Käytin auton huollossa pari päivää sitten ja pyysin vilkaisemaan jos keksivät mikä olisi syynä. Ei löytynyt mitään järkevää syytä, olivat katsoneet että kaikki pitäisi olla kunnossa ja putsanneet samalla moottoritilasta näitä "veden ulostuloaukkoja" kun siellä jotain paskaa oli vielä jäänyt.

Viime yönä tuo oli kuitenkin laskettanut vettä jo hieman sisälle pelkän vesisateen takia! Ei paljoa, mutta matto oli kuitenkin hieman märkä...

Alkaa itselläni ideat loppumaan, joten ajattelin kysäistä olisiko täällä jollain hajua mistä tämä voisi johtua, itse en autojen kanssa ole paljoa puuhannut. Autoon asennettiin viime syksynä jälkiasennuksena sisätilanlämmitin, ajattelin että siinä olisi tullut joku moka ja laskee nyt sisään jostain vettä. En tosin tiedä onko tuo mitenkä mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aloitetaan tämä viesti nyt ensiksi näin: PERKELE ja sitten rauhoitutaan. Eli asiaan. Tässä on nyt viimeisen kuukauden aikana ilmennyt ikävä "ominaisuus" meitin perheen Skoda Octaviassa (1.4 tsi). Kun auton käynnistää kylmällä koneella, niin kierrokset nousevat n. 1300 kier./min. ja tyhjäkäynti epätasaista. Jos yrittää lähteä ajamaan samantien, niin auto saattaa rykiä aika pahastikin. Tätä kestää n. 1-2 minuuttia, ehkä vähemmänkin aikaa. Ajattelin ensiksi, että kyseessä olisi bensasta johtuva asia, mutta kun sama probleema ilmenee myös 98:n kanssa (Skodiin suositellaan nykyään tankattavan vain tätä laatua, vaikka mitään suoranaisia toimintaongelmia ei ole ilmennytkään).

Soitin Metro-Auton huoltoon ja kerroin ongelmat, niin sieltä sanottiin, että saattaisi johtua bensansuuttimen vuodosta (ollut joitakin tuollaisia vikoja)? Softaa ei ole päivitetty tiettävästi kertaakaan tähän autoon, joten sekin saattaisi auttaa, jos kyse ei ole teknisestä viasta? Mitään merkkivaloja ei syty palamaan tämän käyntihäiriön aikana. Softapäivitys tulisi maksamaan 120€, muun huollon suhteen en kysynyt edes vielä hintaa. Onko jollakin haisua siitä, paljonko tuo voisi tulla maksamaan, jos joutuu tekemään remppaa? Takuuaika meni umpeen huhtikuussa, mutta takuuseen tuo varmaankin menee, jos kyseessä tekninenvika, eikö vaan?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Takuuaika meni umpeen huhtikuussa, mutta takuuseen tuo varmaankin menee, jos kyseessä tekninenvika, eikö vaan?

No tuskin menee takuuseen. Kollegalta pamahti Superbista hiukkassuodatin kaksi kuukautta takuun loppumisen jälkeen ja maksoi remontista 30% kokonaiskustannuksista, eli noin tonnin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No tuskin menee takuuseen. Kollegalta pamahti Superbista hiukkassuodatin kaksi kuukautta takuun loppumisen jälkeen ja maksoi remontista 30% kokonaiskustannuksista, eli noin tonnin.

Metro-Autolta työnjohtaja kyllä sanoi, että tuo bensasuuttimen korjaaminen voisi olla takuunalainen työ (jos kyseinen vika autosta löytyisi?), softapäivitys ei tietenkään sitä olisi... Ja sen hän tietysti mainitsi, että asiakas maksaa ensisijassa viulut ja sitten vasta katsotaan maahantuojan mielipide asiasta.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Itselläni on tässä noin vuoden päivät ollut käytössä Ford Mondeo (vm 2002) ja tuossa pari kuukautta sitten kun käytin autoa pesussa huoltamolla, niin pesun jälkeen kaara laski vettä sisään vänkärin jalkatilasta, hanskalokeron alta.

En ole Fordin asiantuntija, mutta vuosituhannen vaihteen Audeissa on ollut samaa ongelmaa. Itselläni oli myös tällainen tapaus. Audissa ratkaisuun pääsi kun nappasi akun pois ja poisti sieltä veden ulosmenoaukosta jonkin täysin käsittämättömän kumitiivisteen. Tuo tiiviste veti puoleensa kuonaa, en keksinyt sille mitään käyttöä.

Worth a try...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Aloitetaan tämä viesti nyt ensiksi näin: PERKELE ja sitten rauhoitutaan. Eli asiaan. Tässä on nyt viimeisen kuukauden aikana ilmennyt ikävä "ominaisuus" meitin perheen Skoda Octaviassa (1.4 tsi). Kun auton käynnistää kylmällä koneella, niin kierrokset nousevat n. 1300 kier./min. ja tyhjäkäynti epätasaista. Jos yrittää lähteä ajamaan samantien, niin auto saattaa rykiä aika pahastikin. Tätä kestää n. 1-2 minuuttia, ehkä vähemmänkin aikaa. Ajattelin ensiksi, että kyseessä olisi bensasta johtuva asia, mutta kun sama probleema ilmenee myös 98:n kanssa (Skodiin suositellaan nykyään tankattavan vain tätä laatua, vaikka mitään suoranaisia toimintaongelmia ei ole ilmennytkään).

Soitin Metro-Auton huoltoon ja kerroin ongelmat, niin sieltä sanottiin, että saattaisi johtua bensansuuttimen vuodosta (ollut joitakin tuollaisia vikoja)? Softaa ei ole päivitetty tiettävästi kertaakaan tähän autoon, joten sekin saattaisi auttaa, jos kyse ei ole teknisestä viasta? Mitään merkkivaloja ei syty palamaan tämän käyntihäiriön aikana. Softapäivitys tulisi maksamaan 120€, muun huollon suhteen en kysynyt edes vielä hintaa. Onko jollakin haisua siitä, paljonko tuo voisi tulla maksamaan, jos joutuu tekemään remppaa? Takuuaika meni umpeen huhtikuussa, mutta takuuseen tuo varmaankin menee, jos kyseessä tekninenvika, eikö vaan?

En tiedä onko näistä linkeistä apua, mutta ehkä niihin ainakin kannattaa tutustua.

Kuluttajaviraston sivut koskien autoja:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/

Keskustelupalsta, jossa keskustellaan VW-konsernin autoista:

http://www.ultimatevw.com

Jälkimmäisen linkin minulle neuvoi joku ystävällinen Jatkoajan kirjoittelija juuri tässä ketjussa, ja siitä hänelle suuri kiitos. Tuolta sivustolta löytyy ainakin keskustelua näistä 1,4 Tsi koneista ja ilmeisesti myös tarkemmin Skoda-merkkisistä autoista. Suosittelen tutustumaan.
 

Sirius

Jäsen
Tämän talouden toinen auto on menossa vaihtoon lähitulevaisuudessa. Seuraavan laiseen ongelmaan kyselen kokemuksia/suosituksia:

Taloudessa kaksi keskikokoista koiraa, joiden kanssa harrastetaan aktiivisesti. Muutenkin koirat ovat erittäin usein mukana. Koirat ovat matkustaneet tähän asti farmarin perässä omassa kuljetushäkissä. Syksyllä kuitenkin syntyy ihmislapsi talouteen, joka johtaa väistämättä siihen että jossakin kohtaa edessä on tilanne jolloin mukaan pitää saada sekä koirat, että vauva + vaunut + muuta mahdollista tavaraa kahden aikuisen lisäksi. Koirat voisi ehkä siirtyä matkustamaan takapenkillä turvavaljaissa, mutta mieluummin pitäisin ne omissa häkeissään kaikkien osapuolien mukavuuden ja auton siisteyden vuoksi. Myöskaan vaunut takapenkillä ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta tällä hetkellä...

Pakettiauto on yksi harkinnassa oleva vaihtoehto ns. tila-autojen ohella. Onko kokemuksia miten turvakaukalo (myöhemmin istuin) sopii esim. Transitin etupenkille, ja miten toiselle aikuiselle jää silloin tilaa, onko kellään kokemuksia? Tällöin koirien häkin voisi tarvittaessa siirtää farmarista toiseen autoon. Pakettiauto kiinnostaisi tila-autoa enemmän, koska toisinaan kuljetettavana on myös likaisempaa tavaraa, kuten koneiden osia ja polttopuita.

Miten muut palstalaiset ovat ratkaisseet vastaavan kaltaisia kuljetusongelmia? Saa myös suoraan antaa automalli vinkkejä, hakusessa 2004- käytetty, ilman tarkkaa hintarajausta.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuo tiiviste veti puoleensa kuonaa, en keksinyt sille mitään käyttöä.
Vanhemmissa Opeleissa on myös ollut samaa vikaa eli vettä vänkärin jalkatilaam, Johtuu auton moottoritilassa olevasta Knowerin kertomasta "kumipussista" johon kertyy paskaa ja tuulilasilta valuva vesi ei pääse suunniteltua kumipussiaukko pitkin tyhjentymään.

Kannattaa siis etsiä moottoritilan rintapeltipuolelta kyseistä pussinnköistä hommaa myös Mondeosta ja tyhjentää se neulas- yms. paskasta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pakettiauto on yksi harkinnassa oleva vaihtoehto ns. tila-autojen ohella. Onko kokemuksia miten turvakaukalo (myöhemmin istuin) sopii esim. Transitin etupenkille, ja miten toiselle aikuiselle jää silloin tilaa, onko kellään kokemuksia?

Onkohan noita pakuja suunniteltu lasten kuljettamiseen? Kaukaloahan ei saa laittaa sellaiselle penkille, jossa on turvatyyny, ellei sitä saa deaktivoitua...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No niin ja sitten päivitys omaan ongelmaani auton suhteen. Tuo moottorin käynti "kylmällä" koneella näyttäisi sitten olevan ominaisuus, ainakin mitä tuolta ultimatevw-keskustelupalstalta lueskeli samantapaisista asioista ja vaikuttaisi siltä, että tämä kylmäkäynnistys näyttäisi olevan ominaisuus. Elikkäs, tuo kierrosten kohoaminen johtuu katalysaattorin lämmittystoiminto, niin hullulta kuin se kuulostaakin (kun asteita n. +15 - +35), kylmemmällä säällä ei tätä tapahdu. Samalla, bensansuuttimet syöttävät ylimääräisen osan bensaa, suorasuihkutuksen ominaisuuksia. Noh, menen joka tapauksessa päivityttämään auton softan tällä viikolla ja kohta olisi sitten edessä 60t km:n määräaikaishuoltokin edessä.

edit. ja kyseessä siis 1.4 moottorit (90/92kw tsi/tfsi)
 
Viimeksi muokattu:

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten muut palstalaiset ovat ratkaisseet vastaavan kaltaisia kuljetusongelmia? Saa myös suoraan antaa automalli vinkkejä, hakusessa 2004- käytetty, ilman tarkkaa hintarajausta.

Itselläni samanlainen tilanne, eli kaksi about 10kg koiraa + alle 2-vuoden ikäinen vintiö. Meillä ainakin on tehty mökkireissut ym ihan normaalisti BMW:n viitossarjalaisella farmarilla. Itse asiassa olen ajatellut että vaihtaisin pienempään, koska normaalisti tuota tilaa ei tarvitse noin paljoa ja kulutus pitäisi saada pienemmäksi myös. Eli mun mielestä tuohon riittää isompi farmari (Mondeo, A6, Avensis, BMW 5 jne) mainiosti.

Meillä on joskus jouduttu kaatamaan 2/3 takapenkistä että on saatu esim sukset kyytiin ja poika on istunut siinä 1/3 penkillä omassa turvaistuimessa. Koirat takakontissa ilman häkkiä ja tavaraa kaadettujen penkkien päällä + kontissa hieman. Asiaa auttaa jos ottaa lapselle matkarattaat, jotka vie huomattavasti vähemmän tilaa kokoon taitettuna vrt. normi hyökkäysvaunuun.

Suksiboksi on myös sangen kätevä ja hyvällä boksilla ei välttämättä tartte edes noin isoa autoa. Ei ole tähän mennessä itsellä ollut, mutta seuraavaan (astetta pienempään farmariin / SUV malliseen autoon) takuulla laitan boksin. Esim nuo lastenrattaat takuulla mahtuu joihinkin boksimalleihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös