Autoiluketju

  • 3 189 314
  • 18 516

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tuolla tosiaan lukee 1300-1400. Luulisi olevan tehoilla jotain merkitystä, mutta ilmeisesti tässä tapauksessa ei. Joku asiasta enemmän tietävä voisi kommentoida.
Toyota Avensis xT25x – AutoWiki

Jos myyjä on kusettanut niin pura kauppa kuluttajasuojaan vedoten, on kuitenkin ollut peruste koko auton ostolle sinun tapauksessa.

_
Näinhän se on ja myyjä oli 100% tietoinen että 1800kg vetävän auton haluan. Trafilta kuitenkin meinasivat että kyseessä voisi olla myös rekistöröintivirhe. Eikö auton jarrut suunnitella tehoja vastaavaksi?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näinhän se on ja myyjä oli 100% tietoinen että 1800kg vetävän auton haluan. Trafilta kuitenkin meinasivat että kyseessä voisi olla myös rekistöröintivirhe. Eikö auton jarrut suunnitella tehoja vastaavaksi?
On tuo varmaan ihan mahdollista että olisi virhe. Ihan mielenkiinnosta, paljonko on autosi omamassa ja kokonaismassa ja täsmääkö nekin siihen nettiauton 1800kg verrokkiin?
Toinen juttu sitten että kannattaako tuollaiseen uhrata sen enempää omaa aikaa, jos liikkeestä ostit niin kaupan purku luulisi olevan helppo juttu ja positiivisena asiana pystyisit vielä harkitsemaan tuota Toyotan hankkimista uudemman kerran, höhöö.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näinhän se on ja myyjä oli 100% tietoinen että 1800kg vetävän auton haluan. Trafilta kuitenkin meinasivat että kyseessä voisi olla myös rekistöröintivirhe. Eikö auton jarrut suunnitella tehoja vastaavaksi?
Tuossa toinen linkki missä mainitaan sama 1300
Sallitut perävaunupainot

Kyseisessä linkissä suhteellisen vanhoja automalleja mutta sieltä näkee että monissa muissakin vastaavissa samoja lukemia ja vasta isoimmissa koneissa yltää perävaunumassat tuonne yli 1700. Toyotalla ei ollenkaan perheautoluokassa.

_
 

Fordél

Jäsen
Olisiko niin, että Volvon ei kannata myöntää että kyllähän se erimerkkisen huolto onnistuu meillä ihan loistavasti. Kun sehän tarkoittaisi sitten että sen Volvonkin huolto onnistuu missä tahansa muualla ihan loistavasti. Eli suosittelevat merkkihuoltoa myös vääränmerkkiselle.

Hyvä pointti, tämä voi olla yksi perusteista.

En kyllä keksi miksi kukaan ylipäätänsä haluaisi huollattaa autoaan jonkun toisen merkin merkkiliikkeessä.

Miten olisi hinta? Kuten edellä toin esille, Veholla huolto (perustarkistukset + öljyt ja jarrunesteet) maksaa 530 €. Mielestäni todella suolainen hinta. Kun edellisen auton kohdalla perushuollot olivat Volvo-liikkeessä hinnaltaan kilpailukykyisiä ketjuhuoltopaikkoihin verrattuna, ajattelin, että sieltä kannattaa nytkin kysyä tarjousta. Vehohan ei tunnettu halvoista huoltohinnoistaan, minkä toki tiesin nykyistä autoa hankkiessani.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
On tuo varmaan ihan mahdollista että olisi virhe. Ihan mielenkiinnosta, paljonko on autosi omamassa ja kokonaismassa ja täsmääkö nekin siihen nettiauton 1800kg verrokkiin?
Toinen juttu sitten että kannattaako tuollaiseen uhrata sen enempää omaa aikaa, jos liikkeestä ostit niin kaupan purku luulisi olevan helppo juttu ja positiivisena asiana pystyisit vielä harkitsemaan tuota Toyotan hankkimista uudemman kerran, höhöö.
Oma auto: oma 1590kg ja kokonais 2140kg
Nettiauton verrokki: oma 1620kg ja kokonais 2140kg

Auto on mielestäni muuten hyvä joten jos tuo vain on virhe niin mieluusti auton pitäisin. Autoliikkeeseen on matkaakin ~500km joten ei jaksaisi heti takaisikkaan lähteä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaverille kävi silleen 200 volvo farkun kanssa, että omistajanvaihdon yhteydessä vetomassa tippui. Osti faijansa auton, joten yksityiskohdat on tiedossa. Mikään ei muuttunut, mutta trafi oli sitä mieltä, että vanha isompi lukema ei enää ole oikein. Kai siellä oli ohjeistus muuttunut.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Merkkihuollossa käyttäminen saattaa joissain virhevastuu-/kampanjatapauksissa olla goodwillin saamisen ehtona. Esim jotain jarruja varmaan voi huollattaa missä vaan, mutta öljynvaihdot sitten taas kannattaa tuoreimpiin autoihin teettää merkkiliikkeessä. Voihan noihin viedä omat öljyt vaikka mukana, jos haluaa niiden hinnassa päästä alle puolella marmoritiskin hinnasta.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Löytyykös täältä Toyotan C-HR:stä kiinnostuneita/koeajaneita. 200km tuli tuollaisella hybridillä ajeltua ja teki kyllä suuren vaikutuksen.

2-3 viikkoa tullut nyt tuota ostoa tässä arvottua, samalla katsellen toimitusajan muutosta heinäkuusta syyskuuhun.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Avensiksen wanhakoppainen farkku vuosimallia -08: saako tuohon radioon naitettua jollain systeemillä kännykän kiinni niin, että voisi käyttää Spotifytä? Tupakansytytin löytyy tietysti läheltä antamaan poweria (jollekin bluetoothille?), mutta esim mitään plugipaikkaa tms en tuosta keskikonsolista löydä.
 

Fordél

Jäsen
Avensiksen wanhakoppainen farkku vuosimallia -08: saako tuohon radioon naitettua jollain systeemillä kännykän kiinni niin, että voisi käyttää Spotifytä? Tupakansytytin löytyy tietysti läheltä antamaan poweria (jollekin bluetoothille?), mutta esim mitään plugipaikkaa tms en tuosta keskikonsolista löydä.

Sellainen systeemi taitaa olla ainakin yksi vaihtis, että hommaa laitteen (en tiedä nimeä), joka lähettää sun Spotifyn musiikin jollekin tietylle radiotaajuudelle ja sen taajuuden valitsemalla auton radiosta pääset sitten kuuntelemaan kännyä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sellainen systeemi taitaa olla ainakin yksi vaihtis, että hommaa laitteen (en tiedä nimeä), joka lähettää sun Spotifyn musiikin jollekin tietylle radiotaajuudelle ja sen taajuuden valitsemalla auton radiosta pääset sitten kuuntelemaan kännyä.
@jkm
Juu nämä systeemit on halpoja, saa jostain claes ohlssonin tapaisesta puljusta. Aikoinaan kuuntelin MP3 soitinta näin ja toimi hyvin. Tulee kiinni sillä pienellä kuulokeplugilla (3.5mm?) laitteeseen, esim puhelimeen.

_
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Kiitos avusta. Ei ole mikään hirmukiiru saada tuota tänäänhetinyt, joten laitoin yhden kappaleen tulemaan Kiinasta testaukseen. Ilmainen postitus ja tuotteen hinta vähän yli kahdeksan euroa, joten ei paha.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eilen tuli autoni käyttöönottopäivästä kuluneeksi tasan 17 vuotta. Viime viikolla leimasin oletksella, että seuraava katsastus suoritetaan Nairobissa tai jossain.

Osien saatavuus alkaa olla vähän vaikeaa. Tai ei oikeastaan muuten, mutta pitäisi opetella uusia asioita kuten ebayn käyttämistä.

Auton vaihtamiseen ryhtyminen tuntuu koko ajan vastenmielisemmältä. Jokainen kuluva osa mikä tulee tiensä päähän vaihdetaan, koska se on älyllisesti helpompi tapa ratkaista logistiset tarpeet. Olen niin sanotusti poteroitunut nykyiseen autoon ja siirrän epämukavuuden kipurajaa koko ajan kauemmas ja kauemmas.

Tarjolla tuntuu olevan vain paskoja diilejä. Milloinkohan sitä oppisi elämään alle 20 tkm vuosiajoilla?
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Olen hommaamassa navigaattoria Mitsun Outlanderiin. Alkuperäinen integroitu jälkiasennettuna maksaa tarpeettoman paljon. Irtokapuloita on moneen lähtöön ja hintaan. Mitä palstalaiset suosittelee.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Merkkihuollossa käyttäminen saattaa joissain virhevastuu-/kampanjatapauksissa olla goodwillin saamisen ehtona. Esim jotain jarruja varmaan voi huollattaa missä vaan, mutta öljynvaihdot sitten taas kannattaa tuoreimpiin autoihin teettää merkkiliikkeessä. Voihan noihin viedä omat öljyt vaikka mukana, jos haluaa niiden hinnassa päästä alle puolella marmoritiskin hinnasta.

Tässä se tulee mistä esim. autolehdissä ei muisteta/haluta puhua mitään. EU:n ryhmäpoikkeuslain mukaan auton takuuaikana se pitää saada huollattaa jossain muualla kun merkkiliikkeessä kunhan huolto tehdään oikein. Mutta sitten kun virallinen takuuaika on ummessa on todella paljon sellaisia asioita joihin on mahdollista saada tehdas/maahantuoja/autoliike mukaan kunhan huollot on tehty merkkiliikkeessä. Jos taas huoltoja on tehty merkkiorganisaation ulkopuolella niin näille vastaantuloille voi sanoa moron.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
EU:n ryhmäpoikkeuslain mukaan auton takuuaikana se pitää saada huollattaa jossain muualla kun merkkiliikkeessä kunhan huolto tehdään oikein.
Onkohan kukaan lähtenyt taistelemaan tätä huoltopaikan valintaa vastaan ja sitten hakenut takuukorjauksia. Olisi mukava kuulla esimerkkitapauksista.
Jotenkin muistaisin että perus simppeleitä takuuhuoltoja/tarkastuksia on ollut ok teettää muualla mutta kun näihin monesti liittyy kaiken näköisiä muitakin spesiaalimpia tarkistuksia. Esimerkkinä vaikkapa Fordin koritarkastukset jotka ylläpitäisi sitä noin 10 vuoden puhkiruostumattomuus takuuta tulisi käyttää fordin omissa liikkeissä ja kaiken lisäksi lisänyanssina tätä kyseistä tarkastusta ei aina tehty jollei sitä erikseen pyytänyt, lopputulema, onko yhtään 10 vuotta vanhaa Fordia jossa olisi täytetty nuo vaatimukset, veikkaan ettei.

_
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heh, joo... Oli vähän pitkäksi päässyt katsastus. Aattelin, notta alkaisi varmaan olla aika pikkuhiljaa katsastaa kaara ja tsekkasin paperit. Vuodelle myöhässä... No, ajan sain ja nyt on taas leima papereissa. Kaikenlaista.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen hommaamassa navigaattoria Mitsun Outlanderiin. Alkuperäinen integroitu jälkiasennettuna maksaa tarpeettoman paljon. Irtokapuloita on moneen lähtöön ja hintaan. Mitä palstalaiset suosittelee.
Eka navini on tomtom ja sen jälkeen kaikki garmineita. Nyt tuo eka pitäisi päivittää nuviCam, mutta laihialaisuus vaivaa. Siin on kamera ja navi samassa paketissa + mahdollisuus peruutuskameraan.
nüviCam™ LMT | Garmin

Garmin on osoittatunut mun hermojärjestelmälle älykkäämmin tehdyksi. Siis ihan puhtaasti mutu suositus.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Integroidun käyttäminen on toki noin 28 kertaa miellyttävämpää, joten jonkin verran siitä jo kannattaakin maksaa. Tietämättä, mitä se maksaa tohon biiliin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Esimerkkinä vaikkapa Fordin koritarkastukset jotka ylläpitäisi sitä noin 10 vuoden puhkiruostumattomuus takuuta tulisi käyttää fordin omissa liikkeissä ja kaiken lisäksi lisänyanssina tätä kyseistä tarkastusta ei aina tehty jollei sitä erikseen pyytänyt, lopputulema, onko yhtään 10 vuotta vanhaa Fordia jossa olisi täytetty nuo vaatimukset, veikkaan ettei.
_

Tuskin on montaa ja ainakin yhden 2009 mallin vähän ajetun Transitin tiedän viime vuodelta jossa oli selvä valmistusviasta johtuva puhkiruostuminen. Huollot oli kaikki tehty mutta noista koritarkastuksista ei ollut edes merkkiliike tehnyt kaikkia merkintöjä ja viimenen huolto oli tehty muualla kun merkkiliikkeessä niin 0€ oli vastaantulo.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Integroidun käyttäminen on toki noin 28 kertaa miellyttävämpää, joten jonkin verran siitä jo kannattaakin maksaa. Tietämättä, mitä se maksaa tohon biiliin.

Irtopalikka saa siis maksaa vain noin huntin, että tuo miellyttävyyskerroin jää saavuttamatta. Deltta pyytää alkuperäisestä noin kolme kiloa. Tuntuu turhan suolaselta
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tässä se tulee mistä esim. autolehdissä ei muisteta/haluta puhua mitään. EU:n ryhmäpoikkeuslain mukaan auton takuuaikana se pitää saada huollattaa jossain muualla kun merkkiliikkeessä kunhan huolto tehdään oikein. Mutta sitten kun virallinen takuuaika on ummessa on todella paljon sellaisia asioita joihin on mahdollista saada tehdas/maahantuoja/autoliike mukaan kunhan huollot on tehty merkkiliikkeessä. Jos taas huoltoja on tehty merkkiorganisaation ulkopuolella niin näille vastaantuloille voi sanoa moron.

Kyllä. Mulla on kokemusta edellisen Bemarin moottorinvaihdosta, jossa sekä maahantuoja että myyjäliike (merkkiliike sekin) kantoivat osansa vastuusta. Olin tuolloin auton toinen omistaja, joten aukoton merkkiliikkeen öljynvaihtohistoria oli välttämätön goodwillin saamiseksi. Nyt kun alla on F-vitossarjalainen ja siihen maksaa merkkiliikkeessä (Laakkosella) öljynvaihto 160€ kaikkineen, niin enpä paljoa mieti, vienkö sinne vai yritänkö säästää pari kymppiä jollain pajalla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Irtopalikka saa siis maksaa vain noin huntin, että tuo miellyttävyyskerroin jää saavuttamatta. Deltta pyytää alkuperäisestä noin kolme kiloa. Tuntuu turhan suolaselta
Miksei voisi käyttää älypuhelimen Google Mapsia? Tuo on kuitenkin globaalisti ja paikallisesti ehdottomasti eniten ajan tasalla oleva kartasto, täysin ilmainen eikä vaadi muuta lisäpalikkaa autoon kuin telineen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös