Mainos

Autoiluketju

  • 3 317 348
  • 19 016

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Tässä se tulee mistä esim. autolehdissä ei muisteta/haluta puhua mitään. EU:n ryhmäpoikkeuslain mukaan auton takuuaikana se pitää saada huollattaa jossain muualla kun merkkiliikkeessä kunhan huolto tehdään oikein. Mutta sitten kun virallinen takuuaika on ummessa on todella paljon sellaisia asioita joihin on mahdollista saada tehdas/maahantuoja/autoliike mukaan kunhan huollot on tehty merkkiliikkeessä. Jos taas huoltoja on tehty merkkiorganisaation ulkopuolella niin näille vastaantuloille voi sanoa moron.

Kyllä. Mulla on kokemusta edellisen Bemarin moottorinvaihdosta, jossa sekä maahantuoja että myyjäliike (merkkiliike sekin) kantoivat osansa vastuusta. Olin tuolloin auton toinen omistaja, joten aukoton merkkiliikkeen öljynvaihtohistoria oli välttämätön goodwillin saamiseksi. Nyt kun alla on F-vitossarjalainen ja siihen maksaa merkkiliikkeessä (Laakkosella) öljynvaihto 160€ kaikkineen, niin enpä paljoa mieti, vienkö sinne vai yritänkö säästää pari kymppiä jollain pajalla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Irtopalikka saa siis maksaa vain noin huntin, että tuo miellyttävyyskerroin jää saavuttamatta. Deltta pyytää alkuperäisestä noin kolme kiloa. Tuntuu turhan suolaselta
Miksei voisi käyttää älypuhelimen Google Mapsia? Tuo on kuitenkin globaalisti ja paikallisesti ehdottomasti eniten ajan tasalla oleva kartasto, täysin ilmainen eikä vaadi muuta lisäpalikkaa autoon kuin telineen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Miksei voisi käyttää älypuhelimen Google Mapsia? Tuo on kuitenkin globaalisti ja paikallisesti ehdottomasti eniten ajan tasalla oleva kartasto, täysin ilmainen eikä vaadi muuta lisäpalikkaa autoon kuin telineen.

Siihen minäkin tyytyisin irtonavissa (senhän saa myös Android Autolla ruutuihin uudempiin autoihin). Sisäinen navi autossa on vaan täysin eri luokan käytettävyys.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kyllä. Mulla on kokemusta edellisen Bemarin moottorinvaihdosta, jossa sekä maahantuoja että myyjäliike (merkkiliike sekin) kantoivat osansa vastuusta. Olin tuolloin auton toinen omistaja, joten aukoton merkkiliikkeen öljynvaihtohistoria oli välttämätön goodwillin saamiseksi. Nyt kun alla on F-vitossarjalainen ja siihen maksaa merkkiliikkeessä (Laakkosella) öljynvaihto 160€ kaikkineen, niin enpä paljoa mieti, vienkö sinne vai yritänkö säästää pari kymppiä jollain pajalla.

Näinhän se on, kyllä tarkkaan kannattaa miettiä missä säästää.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VW kohdalla moisia ei tarvitse miettiä. Mitään goodwillia ei ole tiedossa.

Kävin ns huijauskorjauksessa. Asensivat suuttimien putkiin värinänvaimentimet, pistivät ilmamittarin tykö jonkun putken missä oli ristikko toisessa päässä ja uus ohjelmisto. Ajotuntuma ei muuttunut eli päästöt lienee samat kuin aikaisemmin. Olisi ollut erittäin kusetettu olo, jos tuosta olisi joutunut jotain maksamaan. "Korvaukseksi" tuli tuotekassi jossa mm avaimenperä ja ensiapupakkaus. Skeidaa.
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
VW kohdalla moisia ei tarvitse miettiä. Mitään goowillia ei ole tiedossa.

Kävin ns huijauskorjauksessa. Asensivat suuttimien putkiin värinänvaimentimet, pistivät ilmamittarin tykö jonkun putken missä oli ristikko toisessa päässä ja uus ohjelmisto. Ajotuntuma ei muuttunut eli päästöt lienee samat kuin aikaisemmin. Olisi ollut erittäin kusetettu olo, jos tuosta olisi joutunut jotain maksamaan. "Korvaukseksi" tuli tuotekassi jossa mm avaimenperä ja ensiapupakkaus. Skeidaa.

Mitä ihmettä höpötät? Koodinpätkä joka autossasi ei ole koskaan edes aktivoitunut poistettiin ja autossa sinällään ei mikään muuttunut - mistä olisit goodwillia kaivannut(nyt ei olla Amerikassa)?

Itsellä ainakin nelivuotiaaseen 100000 ajettuun Golffiin vaihdettiin kiltisti jakoketju eikä maksanut itselleni mitään (huollot tehty merkkiliikkeessä).
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uusi Opel Insignia esitellään ensi viikolla. Ainakin coupemalli oli aika asiallisen näköinen tuohon hintaluokkaan.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Mitäs meinaat hakea? Mä kotiuduin sieltä tossa vajaa kk sitten. Kolmas hakureissu oli Saksaan.

Nykyinen auto on myös haettu Saksasta. Lähden hakemaan Audi A6 tai BMW 500-sarjalaista riippuen kumpaa autoa löytyy sopivilla spekseillä ja suht läheltä lentokenttää.
Minkä auton itse toit??
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuskin on montaa ja ainakin yhden 2009 mallin vähän ajetun Transitin tiedän viime vuodelta jossa oli selvä valmistusviasta johtuva puhkiruostuminen.
A-mallin Focuksessa ruostui se kuskin ovi alhaalta todella nopeasti, kaikki käytetyn sellaisen omistaneet tietävät ongelman. Lähti mulla ruostumaan siinä noin 6-7 vuoden ikäisenä ja oli kyllä pinta puhki alle 10v ikäisenä, kävin piruuttani kysymässä Fordilta niin sain vastauksen joka myötäili tuota aikaisempaa kommenttiani.

_
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt kaivattaisiin strategista asiantuntija-apua. Toiveissa lohkolämmitin, sisäpistoke, vetokoukku, vakkari. Nämä kun kaikki raksii nettiauton haussa niin vaihtoehdot käy suhteessa budjettiin ym. yleensä vähiin ja merkit ja mallit alkaa olla epämieluisia. Joten kannattaiskohan olla pitämättä kynsin hampain kaikista kiinni ja huomioida vaihtoehto että luopuisi jostain kriteeristä ja asennuttaisi sen puuttuvan kikkareen jos muuten sopiva kosla löytyy? Mikä em. mainituista varusteista on halvin ja turvallisin asennuttaa jälkikäteen?

Hankinta osuu jonnekin vm. 2007-2010 perustylsä keskikokoinen -sektorille, jos sillä on jotain merkitystä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minä ruksisin lohkolämppärin pois ja mahdollisesti sisätilapistokkeen. Asennettuna tuollaisen paketin hinta on noin 500-550 ja saa tehtyä lähes missä vain.
 

teppana

Jäsen
Viime perjantaina vaihtui meidän taloudessa menopeli. Aiempi auto oli BMW 4-sarjan coupe (se kolmiovinen) 2 litran diesel koneella. Takavetoisena. Vajaat kaksi vuotta oli ajossa ja ihan hieno peli se oli. Renkaat alkoi olla jo niin kuluneet että viimeiset viikot mentiin kyllä luistelemalla. Nyt tuli alle 3-sarjan GT 3 litran diesel nelivetona. Muutama sata kilometriä on tullut nyt ajettua ja onhan se aivan eri peli.

Liukkaalla ei voimaa ihan kokonaan pääse koittamaan, mutta ero on kyllä iso. Neliveto pitää kitkoillakin helevetin hyvin jäisellä tiellä. Varustelutasoltaan auto on selkeästi meidän aiempaa parempi. Mukavimpana uutuutena tuli mahdollisuus luoda oma ajoprofiili 4 eri kuskille ja vielä "vieras" profiili perussäädöillä. Etulasiin heijastuu "hologrammi" ajonopeudesta sekä muutamasta muusta infosta matkan aikana (esim. matkareitti). Aluksi tuntui että aivan turha lisä, mutta jo alle tunnin päästä huomasin että ei tullut mittareita paljon katseltua vaan siitä tuulilasista seurasin nopeuden.

Ajotietokoneessa on puheentunnistus ohjelma (tai näin vaimoke väitti mutta en ole sitä itse testannut) jolla voi ilmeisesti jotain alkeellisia komentoja antaa. Todella erikoisena extrana tuli huomattua keskikonsolissa olevan pyöreän n.6 senttiä halkaisijalta olevan säätörullan päällä olevan kosketusnäytön johon voi kirjoittaa sormella. Esimerkiksi kun laittaa navigaattoriin osoitetta, ei tarvitse sillä rullalla navigoida näytöllä olevaa näppäimistöä vaan voi sormella kirjoittaa kirjain kerrallaan osoitteen ja ennakoiva navigaattori rajaa osoitteet sitä mukaa kun kirjaimet lisääntyy. Ilmeisesti tällä on haettu näennäistä turvallisuutta kun ei katsetta tarvitse irroittaa tiestä. Mutta en tiedä onko se sitten turvallisempaa räplätä sormella ajaessa. :D

Vetokoukku on sähköinen enkä ainakaan itse ole kovin luottavainen sähkön ja Suomen talvien suhteen. Mutta tuskin sitä paljon kesäkelien ulkopuolella vetokoukkua tarvitsee. Kattoluukku on kaksiosainen ja ainakin alkuun on tuntunut että lämmöneristys on ihan hyvä. Sisälle saa siis kattoluukkuun napilla painamalla paneelin eteen, mutta pimeällä kun ajelin niin oli ihan kiva pitää lasi paljaana.

Malli on siis M-sport jonka lisävarusteet on sarjan toiseksi kattavimmat. Vielä ei ole tullut mieleen mitään mikä puuttuisi, mutta paljon uutta ja ihmeellistä siinä on. Sisusta on beigeä nahkaa.

Tämä auto on nyt kolmen vuoden sopimuksella (edellinen oli kaksi) ja tuntuu ettei näin alkuun harmita kyllä yhtään.
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Hienoa teppana, onnittelut uudesta komeasta menopelistä!

Kaverini hommasi juuri A6:n, jonka häpäisin totaalisesti, ja ehdottelin tilalle juuri 3-sarjan GT:ä.
 

teppana

Jäsen
Hienoa teppana, onnittelut uudesta komeasta menopelistä!

Kaverini hommasi juuri A6:n, jonka häpäisin totaalisesti, ja ehdottelin tilalle juuri 3-sarjan GT:ä.

Kiitoksia. Tuossa vajaa kaksi vuotta sitten kun päätettiin vaihtaa autoa (silloin oli Ibiza) oli meillä ajatuksena juurikin Audi. Jostain syystä niiden ulkonäkö ei sitten kuitenkaan miellyttänyt ja muutaman mutkan kautta päädyttiin silloin siihen 4-sarjan coupeen. Eikä ole kaduttanut. Tosin sen verran täytyy paljastaa että tätä uudempaa miettiessä kävi todella lähellä ettei päädytty Mersun GLC coupe malliin. Nyt ei voi kuin onnitella itseään että ei tullut haksahdettua. Mersu olisi ollut "karvalakkina" jo melkein saman hintainen kuin tuo "kaikilla mausteilla" oleva 3-sarjan GT.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kiitoksia. Tuossa vajaa kaksi vuotta sitten kun päätettiin vaihtaa autoa (silloin oli Ibiza) oli meillä ajatuksena juurikin Audi. Jostain syystä niiden ulkonäkö ei sitten kuitenkaan miellyttänyt ja muutaman mutkan kautta päädyttiin silloin siihen 4-sarjan coupeen. Eikä ole kaduttanut. Tosin sen verran täytyy paljastaa että tätä uudempaa miettiessä kävi todella lähellä ettei päädytty Mersun GLC coupe malliin. Nyt ei voi kuin onnitella itseään että ei tullut haksahdettua. Mersu olisi ollut "karvalakkina" jo melkein saman hintainen kuin tuo "kaikilla mausteilla" oleva 3-sarjan GT.

Laatu maksaa...ei vaiskaan laatuahan tuo Bemarikin on, makuasioita. Moni on myös päätynyt Mersun GLC malliin. Itse asiassa juuri sitä myydään tällä hetkellä erittäin hyvin. Onnittelut uudesta autosta.
 

teppana

Jäsen
Laatu maksaa...ei vaiskaan laatuahan tuo Bemarikin on, makuasioita. Moni on myös päätynyt Mersun GLC malliin. Itse asiassa juuri sitä myydään tällä hetkellä erittäin hyvin. Onnittelut uudesta autosta.

Olihan se coupe mallin GLC aivan huikea auto. Ihan syystäkin viimeinen ratkaisu tehtiin sen ja 3-sarjan GT:n välillä. Loppujen lopuksi se oli raha mikä ratkaisi. Edellinen auto oli perusmalli ilman suurempia lisävarusteita ja tämän uuden auton vaatimuksena oli tehokkaampi moottori, neliveto ja nahkasisusta. GLC coupe sellaisilla vaatimuksilla olisi hinnaltaan painellut reilusti yli 100k eikä siihen nyt ollut varaa. Mutta eiköhän tälläkin pärjätä. :D
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toiveissa lohkolämmitin, sisäpistoke, vetokoukku, vakkari.
Aftermarket vakkarit on mun kokemusten mukaan huonoja, joten se on ainoa, mikä ei ole helppo jälkiasentaa. (Ja tässäkin on mallieroja, mut mä en osaa niitä.)

Huom! Säteilylämmitin on sitten rahastuskeino, ei toimiva kampe lohkolämmittimeksi.
 

Bay

Jäsen
Alkaa olemaan aika päivittää perheen kakkosauto. Kiirettä ei asialla ole kun vanha edelleen pelaa eli rauhassa katsellaan. Autolle tulee pääasiassa kaupunkiajoa n. 10 tkm vuodessa ja mietinnässä on ollut vm. 2013-2014 Ford Focus/Honda Civic/Opel Astra/VW Golf. Ehkä KIA Ceed:kin voisi mennä. Toyota Auris olisi varmaan perusvarma vaihtoehto, mutta on aavistuksen hintavampi kuin edellämainitut. Mistään noista ei ole mitään kokemusta joten vailla kummempia ennakkoasenteita lähdetään. Onko jostain noista jotain hyvää/huonoa sanottavaa? Astran laatu ilmeisesti ainakin parantunut viime vuosina ja Fordin koneita on kehuttu hyviksi. Vieläkö Golfia vaivaa TSI ongelmat tuon ikäisissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös