Autoiluketju

  • 3 188 753
  • 18 516

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Vetokoukun asentaminen maksanee muutaman satasen. Vakionopeudensäätimenkään asennus ei välttämättä sen kalliimpi ole ainakaan VAG-merkkisiin autoihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja on siinä se - ainakin teoriassa - että vetokoukun puuttuminen on sinänsä ollut autolle hyväksi (ei ole ainakaan vedetty mitään sakkokuormia tuhansia kilometrejä), kun taas lohkolämmittimen puuttuminen pahaksi (enemmän kylmäkäynnistyksiä, ehkä).
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Vetokoukku on käytetyssä autossa sikäli hassu varuste, että tuntuu automyyjillekin sen arvo riippuvan siitä että ollaanko autoa ostamassa vai myymässä. Jos viet vaihdokkia kauppaan, niin myyjä saattaa hyvinkin pitää koukkua arvoa alentavana varusteena, varsinkin isommissa autoissa. Tällöin on nimittäin todennäköisesti vedetty matkailuvaunua tms. raskasta ja tämä on tietysti vaikuttanut auton alustan kuntoon. Mikäli vetokoukku taas on liikkeessä myynnissä olevan auton perässä, niin se yleensä muistetaan mainita ja on usein siihen taustapeilistä roikkuvaan lappuunkin näkyvästi raapustettu.
Itselleni vetokoukku on melko tarpeeton varuste, enkä sitä viimeksi uuteen autoon ottanut, mutta muutaman kerran olen kyllä aiheesta automyyjien kanssa kaupanteon yhteydessä keskustellut.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitoksia neuvoista!
 

Fordél

Jäsen
Kenties huuhaata, mutta onko muilla sama, että kun auto tulee huollosta, auto tuntuu jotenkin rullaavan paremmin, moottori kehrää mukavammin jne.?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kenties huuhaata, mutta onko muilla sama, että kun auto tulee huollosta, auto tuntuu jotenkin rullaavan paremmin, moottori kehrää mukavammin jne.?
No ei kyllä ole, vaan pikemminkin yleensä kuuluu joku uusi ylimääräinen ääni tms. Kuten myös auton lainaamisen jälkeen.
Ja kyllä, tiedän että ääni tulee omasta päästäni.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Viimeksi kun auto oli huollossa, kyynärnojan lukitus ei toiminut vaan tuki rötkötti ala-asennossa. Hermohan siinä meinas mennä mutta 10min ränkkäämisen jälkeen lukitus taas toimi normaalisti. Erikoisia hommia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kenties huuhaata, mutta onko muilla sama, että kun auto tulee huollosta, auto tuntuu jotenkin rullaavan paremmin, moottori kehrää mukavammin jne.?

Olen huomannut saman. Öljyt on parhaimmillaan varsin lyhyen matkan. En mitään muuta selitystä keksi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ja on siinä se - ainakin teoriassa - että vetokoukun puuttuminen on sinänsä ollut autolle hyväksi (ei ole ainakaan vedetty mitään sakkokuormia tuhansia kilometrejä), kun taas lohkolämmittimen puuttuminen pahaksi (enemmän kylmäkäynnistyksiä, ehkä).

Tosin on mahdollista, ettei kumpaakaan ole käytetty. Ostin nykyisen autoni 155 tkm ajettuna ja olen kolmas omistaja. Irroitettava vetokoukku ole takakontissa avatussa laatikossa, ehjässä maalissa myös nupista.
Lohkolämmittimen käytöstä ei ole mitään todistetta, mutta autossa oli paikoillaan sisätilanlämmitin, joten uskon lohkolämppäriäkin käytetyn.

Olen tottunut ajattelemaan, että kuskin penkin verhoilu, ratin kuluneisuus jne voisivat olla näyttöä auton todellisista kilometreistä. Nyt kun on tullut ajettua itse samalla autolla 125tkm lisää ja verhoilu on edelleen ehjä, olen taipuvainen uskomaan että penkin verhoilu kertoo myös kuljettajan ruumiinrakenteesta jotain. Hallintalaitteista vilkkuviiksen osalta voisi ehkä päätellä, jos auto on ollut enimmäkseen kaipunkiajossa jne...

Kuitenkin jos se tuntuu olevan kunnossa, se yleensä on kunnossa. Siis auto.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Huom! Säteilylämmitin on sitten rahastuskeino, ei toimiva kampe lohkolämmittimeksi.

Näin mäkin olen antanut itselleni kertoa, mutta tuon kakslitraisen Bemarin dieselin lämmittäminen hiihtolomalla Lapin parinkympin pakkasessa aamulla kyllä tuntui käynnistävän auton pehmeämmin kuin muutama kerta rinnepäivän jälkeen raakana.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Huom! Säteilylämmitin on sitten rahastuskeino, ei toimiva kampe lohkolämmittimeksi.
Minkälainen lämppäri kannattaisi hankkia dieseliin? Olen elänyt siinä uskossa että kunhan on defa niin on hyvä. Onko näin vai onko joku parempi merkki/malli?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei onnistu. Auton omistaja on pirssistään vastuussa ja hän on tuollaisessa tapauksessa syyllinen niin kauan, että osoittaa jonkun muun ajaneen kyseistä autoa kyseisenä ajankohtana.
Todella yllättävää, että joku vielä luulee tämän olevan näin. Viranomaisen määräämä pysäköinti pitää maksaa, mutta ei yksityistä. Itse asiassa, en edes jaksa nykyään kaupassa käydessä laittaa kiekkoakaan, koska maksun peruminen on helpompaa. Soitto parkkifirmaan ja sanoo, että en ole ajanut. He kyselevät, että kuka ajoi niin ite sanon yleensä, että vaimo, tytär, poika tai joku niiden kavereista ja ottakaa itse selvää. Pakkohan niille ei ole sanoa mitään kuskista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkälainen lämppäri kannattaisi hankkia dieseliin? Olen elänyt siinä uskossa että kunhan on defa niin on hyvä. Onko näin vai onko joku parempi merkki/malli?

Webasto/Eberi. Toimii samalla myös sisätilanlämmittimenä ja pitää kioskin mukavan lämpimänä myös ajon aikana kovilla pakkasilla. Siihen kun laittaa vielä kaveriksi ylläpitolaturin niin ei tarvitse huolehtia siitä ajaako riittävän pitkään että akku ehtii latautua. Sanoisin että on kyllä hintansa väärtti kapistus dieselautoon, ja miksei bensa-autoonkin. Voittaa nämä joutavanpäiväiset säteilyhönkijät ihan 100-0.
 

Fordél

Jäsen
Olen huomannut saman. Öljyt on parhaimmillaan varsin lyhyen matkan. En mitään muuta selitystä keksi.

Jep, samaan päätelmään olen itsekin päätynyt. Eli öljyt vaikuttanee jonkin verran. Kenties myös jos on sattunut ajamaan pikkasen väärän paineisilla renkailla niin huollon jälkeen tämäkin on korjattu.

Itse asiassa, en edes jaksa nykyään kaupassa käydessä laittaa kiekkoakaan, koska maksun peruminen on helpompaa. Soitto parkkifirmaan ja sanoo, että en ole ajanut. He kyselevät, että kuka ajoi niin ite sanon yleensä, että vaimo, tytär, poika tai joku niiden kavereista ja ottakaa itse selvää. Pakkohan niille ei ole sanoa mitään kuskista.

Ihailtavan röyhkeä asenne, mutta ehkä silti kuitenkin on helppo tehdä yksi käsiliike ja laittaa parkkikiekko, kuin soitella parkkifirmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkälainen lämppäri kannattaisi hankkia dieseliin? Olen elänyt siinä uskossa että kunhan on defa niin on hyvä. Onko näin vai onko joku parempi merkki/malli?
Sellainen vesiletkuun asennettava lämmitin, jossa on pumppu mukana. Jos auto ei pysy lämpimänä ajossa tai kone lämpenee hitaasti, niin eberi/webasto on myös hyvä. Siin on hyvä muistaa, että ½h käyttöä vaatii ½h ajoa, jotta akku pysyy latauksessa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin mäkin olen antanut itselleni kertoa, mutta tuon kakslitraisen Bemarin dieselin lämmittäminen hiihtolomalla Lapin parinkympin pakkasessa aamulla kyllä tuntui käynnistävän auton pehmeämmin kuin muutama kerta rinnepäivän jälkeen raakana.
Niissä on paloturvallisuuden takia rajattu teho 300w. Onhan se parempi kuin ei mitään, mutta aika lähellä sitä....
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Todella yllättävää, että joku vielä luulee tämän olevan näin. Viranomaisen määräämä pysäköinti pitää maksaa, mutta ei yksityistä. Itse asiassa, en edes jaksa nykyään kaupassa käydessä laittaa kiekkoakaan, koska maksun peruminen on helpompaa. Soitto parkkifirmaan ja sanoo, että en ole ajanut. He kyselevät, että kuka ajoi niin ite sanon yleensä, että vaimo, tytär, poika tai joku niiden kavereista ja ottakaa itse selvää. Pakkohan niille ei ole sanoa mitään kuskista.
Fantastista, onnistuit kaivamaan jostain yli kuukauden takaa viestin, ja vastauksesi sisälsi saman tiedon kuin välittömästi alkuperäistä seuranneessa viestissä. Mikä juttu?

Stevariangstisi tietäen, nautit siitä että pääset soittamaan parkkifirmaan ja pätemään, koska olisihan se nyt ihan oikeasti helpompaa vaan laittaa se kiekko.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Joo, se tosiaan tuli ihan seuraavassa viestissä selväksi. Olen ollut niin tyhmä, että olen kuvitellut sen kiekon olevan kätevämpi kuin reklamaatiopuhelun, mutta onneksi joillakin tuntuu olevan ylimääräistä aikaa soitella.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sellainen vesiletkuun asennettava lämmitin, jossa on pumppu mukana. Jos auto ei pysy lämpimänä ajossa tai kone lämpenee hitaasti, niin eberi/webasto on myös hyvä. Siin on hyvä muistaa, että ½h käyttöä vaatii ½h ajoa, jotta akku pysyy latauksessa.
Kiitos vastauksesta! Myös nimimerkki @-OO-

Webasto toki löytyy, mutta minulla on omat syyni hankkia autoon mahdollisesti myös lohkolämppäri+sisätilalämppäri-yhdistelmä. Onko jotain tuotemerkkejä joista kannattaisi valita?
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Näin mäkin olen antanut itselleni kertoa, mutta tuon kakslitraisen Bemarin dieselin lämmittäminen hiihtolomalla Lapin parinkympin pakkasessa aamulla kyllä tuntui käynnistävän auton pehmeämmin kuin muutama kerta rinnepäivän jälkeen raakana.

Ei se säteilylämmitin turha ole, se vain tuntuu siltä kun ei kabiiniin tule niin nopeasti lämmin. Koneelle se on käytännössä ystävällisempi kun lämmittää öljyä etukäteen, jolloin se Bemari aivan saletisti tuntuu käynnistyvän pehmeämmin ja vähemmän konetta rasittavammin kuin ilman lämmitystä/letkulämppärissä oltuaan.
 

Fordél

Jäsen
Webasto toki löytyy, mutta minulla on omat syyni hankkia autoon mahdollisesti myös lohkolämppäri+sisätilalämppäri-yhdistelmä. Onko jotain tuotemerkkejä joista kannattaisi valita?

Itse olen mennyt tällä yhdistelmällä eli letkulämppäri + sisätilalämppäri ja homma on pelittänyt oikein hyvin. Jossain vaiheessa jo epäilin, että toimiiko letkulämppärini ollenkaan, mutta kun tämän talven kovilla pakkasilla auto lähti käyntiin ihan normisti niin toimiihan tuo.

Lohkon suhteen olen siinä käsityksessä, että lohkolämmitintä ei ole kaikkiin nykyautoihin mahdollista asentaa. Vaihtoehtoja on kuitenkin muitakin, kuten juuri tuo letkulämmitin. Suosittelen tutustumaan.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse olen mennyt tällä yhdistelmällä eli letkulämppäri + sisätilalämppäri ja homma on pelittänyt oikein hyvin. Jossain vaiheessa jo epäilin, että toimiiko letkulämppärini ollenkaan, mutta kun tämän talven kovilla pakkasilla auto lähti käyntiin ihan normisti niin toimiihan tuo.

Lohkon suhteen olen siinä käsityksessä, että lohkolämmitintä ei ole kaikkiin nykyautoihin mahdollista asentaa. Vaihtoehtoja on kuitenkin muitakin, kuten juuri tuo letkulämmitin. Suosittelen tutustumaan.
Okay! Kiitän vastauksesta. Täytyypä selvitellä joskus kun on aikaa :)
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos 30kmh ylityksiin asti mennään virhemaksuilla eikä päiväsakoilla niin koittaa kissanpäivät varakkaille bemari ja audikuskeille. Sanoisin että lisää ylinopeuksia näissä nopeuksissa henkilöillä joilla on millä mällätä. Ainoa oikea tapa olisi suhteuttaa kaikki nämä yli 100€ virhemaksut tuloihin eli päiväsakkoja.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös