Autoiluketju

  • 3 207 704
  • 18 538

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Noistä lämppäreistä täällä paljon kokemusta?
Omalta kohdalta kokemusta ei löydy, kun bensa-autolla ajelen, mutta duunikavereilla noita on nyt näiden kahden talven aikana kärynnyt monta jopa ihan takuuaikanakin. Toki varsinkin lyhyemmässä ajossa melkein välttämätön varuste.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Omalta kohdalta kokemusta ei löydy, kun bensa-autolla ajelen, mutta duunikavereilla noita on nyt näiden kahden talven aikana kärynnyt monta jopa ihan takuuaikanakin. Toki varsinkin lyhyemmässä ajossa melkein välttämätön varuste.
Edellisessä autossa hajosi Webasto ainakin kahteen otteeseen. Toinen korjaus maksoi yli 1 000 euroa! Piti ilmeisesti purkaa jostain äärimmäisen hankalasta paikasta. Auto oli Mazda 6. Toista kertaa en sitä edes lähtenyt korjauttamaan vaikka firman auto olikin eikä tarvinnut maksaa itse. En vain viitsinyt.

Tässä nykyisessä kärryssä Webasto on taas toiminut aivan moitteettomasti. Tai no, pari kertaa ei lähtenyt ajastuksella käymään kun laitteen pakoputki oli ihan täynnä lunta. Yksilöitä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän bensauudistuksen jälkeen on kuulemma alkanut Webastoja ja Ebereitä paukkumaan aika kovaan tahtiin. Eli vaikka auto kestäisi tuon E10:n käytön niin nämä lisälämmittimet ei sitä välttämättä kestäkään. Tämä kannattaa ottaa huomioon bensa-autoissa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Nyt mietin, mitäköhän elämästä tulisi vm. 2000 olevan Opel Astran kanssa. Ikäänsä nähden melko vähän ajettu, 150 000km.

Tuon ikäisissä Astroissa tuppaa olemaan ongelmia EDR-järjestelmän anturien kanssa. Ne tuppaavat karstoittumaan, ja ajotietokone näyttää sen takia vikavaloa. Itselläni ei ko. autoa ole ollut, mutta kaverillani oli ongelmaa vastaavan kanssa. Naurettava anturivika on kohtuullisen kovatöinen korjattava, jos budjetti on säästömallia, mutta itse ei ole mekaanikko.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tämän bensauudistuksen jälkeen on kuulemma alkanut Webastoja ja Ebereitä paukkumaan aika kovaan tahtiin. Eli vaikka auto kestäisi tuon E10:n käytön niin nämä lisälämmittimet ei sitä välttämättä kestäkään. Tämä kannattaa ottaa huomioon bensa-autoissa.
Mihinkähän vittuun sitä Eberiä tai Webastoa bensa-autossa edes tarvitsee? Meneekö bensiini jäähän, vai? Kaikenlaisia älyttömyyksiä sitä lukeekin.

Nämä nykyajan ruiskubensat lähtee kuin telkkä pöntöstä vielä -35 asteessa. Ja jos on kylmempää niin öljypohjan säteilylämmitin hoitaa sen lopun.

Turha sotkea noita palmuöljypolttimia, joihin niitä Eberejä tai Webastoja viritetään, sotkea autoihin. Huoh.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mihinkähän vittuun sitä Eberiä tai Webastoa bensa-autossa edes tarvitsee? Meneekö bensiini jäähän, vai? Kaikenlaisia älyttömyyksiä sitä lukeekin.

No esimerkiksi vaikka sen takia jos asuu/on töissä sellaisessa paikassa jossa ei ole mahdollisuutta saada autoa lämmitystolppaan. Sellaisessa tilanteessa Webasto/Eberi voi olla hyvinkin tarpeellinen. Ja kun näihin lisälämmittimiin on saatavilla näitä GSM-ohjauksia yms. niin nekin on joskus varsin käteviä.


Nämä nykyajan ruiskubensat lähtee kuin telkkä pöntöstä vielä -35 asteessa. Ja jos on kylmempää niin öljypohjan säteilylämmitin hoitaa sen lopun.

Ja kysymyshän ei ole siitä etteikö nykyautot lähtisi vaikka -40 asteen pakkasessa käyntiin, lähteehän tuo minun vanha romukin ihan hyvin käyntiin näillä pakkasilla. Mutta ei se kovin hyvää autolle tee kun sen narautat kylmiltään käyntiin -35 asteessa.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Ensimmäinen diesel ikinä koskaan eikä näin äkkiseltään pahaa sanottavaa löydy. Jokin moottorin lämmitin tuohon pitäisi investoida. Entisissä kaaroissa ollut näitä lohkolämmittimiä sisälämppärillä ja ihan hyvin pärjännyt. Josko sitä kuitenkin investoisi oikein Eberin tai Webaston mutta hinta vaan hirvittää (2 k€). Noistä lämppäreistä täällä paljon kokemusta?
Kokemuksia polttoainekäyttöisistä on vain sukulaisten ja tuttujen kautta, mutta omat kokemukset säteilylämmittimestä on jopa näin kunnon pakkastalvena paljon paremmat, kuin mitä keskustelupalstoilta saa usein lukea. Tein siis syksyllä sen ratkaisun, että laitoin omaan dieseliini säteilylämmittimen sisähaaroituksella, koska tolppapaikka sattui jo valmiiksi olemaan. Vaihtoehtona olisi ollut tosiaan vain tuo 2000€:n Eberi, koska perinteistä vesikiertolämmitintä ei ollut tässä tapauksessa mahdollista asentaa. Päätin netistä lukemastani huolimatta ottaa riskin.

Säteilylämmittimiä on kovasti parjattu tehottomuudesta eri keskustelupalstoilla. Moni on sanonut, että kovemmilla pakkasilla lämmitysteho on noissa olematon. Varmasti lämmitysteho ei olekaan yhtä hyvä, kuin polttoainekäyttöisessä, mutta kuitenkin omien kokoemusteni perusteella säteilylämmitin riittää vielä kolmenkympin pakkasilla takaamaan käynnistyksen. Ilman lämmitystä on ollut siinä ja siinä lähteekö enää -20:stä. Työmatka minulla on sen verran pitkä, että konekin ehtii lämpiämään ajon aikana. Lähempänä kolmenkympin pakkasia tietysti alkaa jo ajon aikana olla tiukilla, riittääkö dieseliltä lämmintä sisätiloihin. Noina muutamana päivänä vuodessa lisälämmitin tietysti helpottaisi.

Omaa käyttöäni ajatellen Webasto/Eberi olisi lähinnä mukavuuslaite, ja silloin pitää vain miettiä, onko siitä valmis maksamaan. Jos auto seisoo tien vieressä, onhan se mukava laittaa kaukosäätimellä tai ajastuksella päälle. Jos auto on kuitenkin jo valmiiksi tolppapaikalla, ehkä voi nähdä sen verran vaivaa, että laittaa roikan kiinni. Tietysti koneen ikää saattaa säästää, mutta itsekkäästi ajatellen voi myös miettiä tuleeko ajamaan autoa loppuun asti, koska jälleenmyyntiarvossa ei varmasti tule saamaan lämmittimen hintaa takaisin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nyt mietin, mitäköhän elämästä tulisi vm. 2000 olevan Opel Astran kanssa.
Tuon ikäisissä Astroissa tuppaa olemaan ongelmia EDR-järjestelmän anturien kanssa. Ne tuppaavat karstoittumaan, ja ajotietokone näyttää sen takia vikavaloa.
Itselläni oli edellisenä autona ilmastoitu Astra farkku 1.6 bensa 2001. Olin autoon tyytyväinen ja kyseisellä hankintahinnalla olisin kyllä joutunut tyytymään esim. huomattavasti vaatimattomampaan Toyotaan. Tuon ikäiset Astrat ovat täyssinkityllä korilla (syksyyn 2001 asti), joten ruosteongelmia ei pitäisi olla. Esim. vastaavan ikäisessä Nissanissa saakin sitten olla tarkempi.

Stonewall varmaan tarkoitti EGR-venttiiliä, joka kuuluu pakokaasujenkierrätysjärjestelmään. Itsellänikin tuo EGR-venttiili meni kertaalleen uusiksi. Se on ongelma erityisesti 1.6 bensakoneissa, jotka ovat helpompia karstoittumaan ja niillä pitäisikin ajella hieman normaalia kovemmilla kierroksilla tai ainakin säännöllisesti pitempää matkaa. Oman autoni edellinen omistaja oli ajellut lähinnä kaupunkiajoa. Muutama satanen meni korjaukseen, mutta myöhemmin ei ollut ongelmia.

Jos ostaisin kyseistä autoa, niin kiinnittäisin eniten huomiota käyntiin, sekä kylmänä että lämpimänä. Noissa on ollut jonkun verran käyntihäiriöitä, mutta jos kaikki toimii ok, niin en näkisi hintaansa nähden riskiostoksena verrattuna muihin merkkeihin. Astraan on todella halvat alustan ja jarrujen osat, joten niiden kuluneisuutta ei kannata pelästyä. Jos autossa on ilmastointi, niin kannatta tsekata onko mitään vuotoja (esim. lauhduttimessa). Talvella se tosin voi olla hankalampaa. Tyyppivika näissä on käsijarruvaijerin jumittaminen talvella kosteuden jäätyessä. Vaijeri ei paljoa maksa, joten sitäkään ei kannata pelästyä.
 

12961

Jäsen
Mihinkähän vittuun sitä Eberiä tai Webastoa bensa-autossa edes tarvitsee? Meneekö bensiini jäähän, vai? Kaikenlaisia älyttömyyksiä sitä lukeekin.

Kannattaa katsoa mikä on esimerkiksi lohkolämmittimen lämmitysteho? Miten kauan kestää, että moottori on käyntilämmin?

Eberit/webastot ovat tehoiltaan yleensä 4-6kW kokoisia, ihan tuollaisia saunan kiuasta vastaavia lämmittimiä tuskin lohkolämppäreiksi myydään? Teho taitaa olla noissa perinteisissä, vesilämmittimissäkin sellaista 1/10-luokkaa polttoainekäyttöisestä lämmittimestä.

Mulla on Eberi GSM-ohjauksella pelkästään siksi, ettei tarvitse stressata tolpan käytöstä ja lähteä koskaan kylmällä autolla liikkeelle. Ilman lämppäriä perse jäätyy nahkapenkkiin ja vituttaa.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ford Mondeo farmari 2008-, diesel

Eli otsikon mukainen auto mietinnässä. Diesel versio, nettiautoa selaamalla koneet on 1.8 tai 2.0, mutta hevosia näyttää olevan 100, 115, 125, 130, 140. Miksi Fordi on laittanut liikkeelle näin montaa eri mallia?

Onko kokemuksia kyseisestä autosta ja kiinostaisi tietää kuinka paljon näiden eri tehoisten välillä on eroa?

Autowikistä katselin niin vääntö näyttäisi olevan kaikilla tehoilla lähes sama 280-320Nm. Sama opas kertoo, että 115hv autoa ei olisi suomeen tuotu uutena ollenkaan, eli onko kaikki Saksan tuonteja?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Eli otsikon mukainen auto mietinnässä. Diesel versio, nettiautoa selaamalla koneet on 1.8 tai 2.0, mutta hevosia näyttää olevan 100, 115, 125, 130, 140. Miksi Fordi on laittanut liikkeelle näin montaa eri mallia?

Onko kokemuksia kyseisestä autosta ja kiinostaisi tietää kuinka paljon näiden eri tehoisten välillä on eroa?

Autowikistä katselin niin vääntö näyttäisi olevan kaikilla tehoilla lähes sama 280-320Nm. Sama opas kertoo, että 115hv autoa ei olisi suomeen tuotu uutena ollenkaan, eli onko kaikki Saksan tuonteja?

Minulle tuo auto oli suuri pettymys. Ei todellakaan jäänyt mitään laadukasta kuvaa. Kovaa muovia, kitinää, natinaa jne. Odotin jotain Passatin veroista autoa, mutta ero oli aika karmean suuri, vaikka autojen pitäisi kilpailla samassa kastissa?! Ja ei, en ole Passat miehiä.

Jos sulla on mieltymystä Fordeihin, niin ei sitten mitään, makuasioitahan nämä.
 

passenger

Jäsen
Ihan helvetin vaikea muuten tehdä päätöstä, kun pitäisi ostaa joku halpa käyttöpeli. Varsinkaan kun ei oikein ole muita kriteerejä kuin hinta alle 2000€ ja mielellään ei mitään ihan pikkukinneriä. Tarjontaa tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Kaikenlaisia ehdotuksia ja huomioita automiehiltä otetaan siis vastaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihan helvetin vaikea muuten tehdä päätöstä, kun pitäisi ostaa joku halpa käyttöpeli. Varsinkaan kun ei oikein ole muita kriteerejä kuin hinta alle 2000€ ja mielellään ei mitään ihan pikkukinneriä. Tarjontaa tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Kaikenlaisia ehdotuksia ja huomioita automiehiltä otetaan siis vastaan.
Kaveri on nyt laittanut menemään 500 euron Saab 900-ihanuudella ties kuinka pitkään. Kuluttaa ihan vitusti, mutta muuten järkyttävän luotettava peli. Jos tiputat hiukan hankintahintaa - vaikka 1 500 euroon niin valinnanvaraa löytyy komiasti.

Myydään Saab 900 - Nettiauto
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tässä miettinyt ensiauton ostoa...

Tänään kävin hakemassa Citroën C4:sen pois kuleksimasta. Kyseinen peli vuosimallia 2007, hintapyyntönä oli 12900, tinkasin tasan kahteentoista. Koneena 1,6, kilsoja alla 50 000 ja katsastuksista mennyt läpi ilman mitään huomautuksia. Perkeleen hyvä on kyllä ajaa, niinkuin ranskikset yleensä ja olen tyytyväinen. Saas nähdä onko sama ääni kellossa vielä vuoden päästä ;).
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Saas nähdä onko sama ääni kellossa vielä vuoden päästä ;).

Olen kuullut ja nähnyt ikäviä asioita, liittyen tähän automalliin. Työkaverilla ei mennyt ovet lukkoon pakkasella, keskuslukitus tai mikään muukaan lukitus ei toiminut. Samaisessa autossa tuli ongelmia moottorin tms. kanssa, sai ajaa vain max 80 km/h tunnissa. Faija on autoalalla töissä ja on aina sanonut, että älä missään nimessä osta ranskalaista tai italialaista autoa, niistä on enemmän harmia kuin iloa. En ole ikinä ostanut sellaista.

Ranskalaisten autojen ja varsinkin pökötin ajo-ominaisuuksia kehutaan yleensä paljon, varmaan pitää paikkansa. Mutta, nämä ranskikset ja italiaanot eivät ole rakennettu kestämään talvisia olosuhteita, valitettavasti. Välimeren maissa, näissä merkeissä ei varmaan olekaan mitään ongelmaa?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tänään kävin hakemassa Citroën C4:sen pois kuleksimasta. Kyseinen peli vuosimallia 2007, hintapyyntönä oli 12900, tinkasin tasan kahteentoista. Koneena 1,6, kilsoja alla 50 000 ja katsastuksista mennyt läpi ilman mitään huomautuksia. Perkeleen hyvä on kyllä ajaa, niinkuin ranskikset yleensä ja olen tyytyväinen. Saas nähdä onko sama ääni kellossa vielä vuoden päästä ;).

Kun ostin itselleni sitikan, kaveri totesi että on se hienoa nähdä että laman keskellä on joku jolla on varaa ostaa itselleen ongelmia. Oikeassa oli, toivottavasti sinulla ei ole yhtä huono tuuri. Tosin ei se tuuri minullakaan kauhean huono ollut, tietoisen riskin otin ja turskaa tuli. Onneksi ei kuitenkaan paljon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on ollut kolme ranskista, yksi saku, yksi japsi ja yksi korealainen. Ford oli harmittomin suhteessa hankintahintaan ja tarpeeseen, mutta ei noista ranskalaisistakaan ole pahaa sanottavaa. Pikkuvikoja oli, mutta hyviä olivat ajaa ja ihan ok näköisiä. Eivät ne talviautoina olleet sen heikompia kuin muutkaan tähän saakka, itse asiassa tämä nykyinen Honda on ollut talvikaarana huonompi kuin yksikään ranskalaisista.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan nuo haukuttuja merkkejä, mutta lähipiiristä löytyy pari ranskisfanaatikkoa, joilla ei juurikaan ole noiden kanssa ollut mitään ongelmia. Voi toki olla että niitä yksilöitä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja huollettu keskimääräistä enemmän, minkä vuoksi ovat sitten kestäneet hyvin. Mainittakoon nyt vielä että olen itse ajanut samoja vehkeitä, joten tuskin henkilöt ovat hirveästi paskaakaan kokemuksistaan puhuneet.

Mutta, aika näyttää. Jos käteeni jää kourallinen scheissea käteen, niin tiedän ainakin etten seuraavaksi osta samanlaista :D.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ihan helvetin vaikea muuten tehdä päätöstä, kun pitäisi ostaa joku halpa käyttöpeli. Varsinkaan kun ei oikein ole muita kriteerejä kuin hinta alle 2000€ ja mielellään ei mitään ihan pikkukinneriä. Tarjontaa tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Kaikenlaisia ehdotuksia ja huomioita automiehiltä otetaan siis vastaan.
Tuon hintaisessa ei keskimäärin ole merkillä väliä, jos haluaa ongelmilta välttyä. Päivän kunto on ratkaisevin tekijä. Halvemmista merkeistä saa hieman tuoreemman, mutta se ei välttämättä pelasta miltään.. Ehkä kannattaa painottaa omia tarpeita ja siitä lähteä karsimaan vaihtoehtoja.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Itsellä olisi uuden auton hankinta edessä kun eilen möin oman Octavian poies. Tarkoituksena olisi ostaa iso farkku johon mahtuu taakse yksi lastenistuin ja vauvankoppa telakalla niin että mahtuu myös itse kuljettajan paikalle. Mitä tässä tutkinut olen autoja niin vaihtoehdot ovat melko vähissä ja olenkin päätynyt Volvon V70 malliin. Millaisia kokemuksia jatkiksen käyttäjillä on kyseisestä mallista ja löytyykö muita mahdollisia vaihtoehtoja tilavaksi perheautoksi? Kokemuksia Volvoista löytyy 6 vuoden ja yhden Volvo V40T4 verran, kyseessä oli varsin pommiyksilö joka oli todennäköisesti kolaroitu ennen ostamistani, suuri helpotus oli kun pääsin eroon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kokemuksia Volvoista löytyy 6 vuoden ja yhden Volvo V40T4 verran, kyseessä oli varsin pommiyksilö joka oli todennäköisesti kolaroitu ennen ostamistani, suuri helpotus oli kun pääsin eroon.

Tuo S/V40 taitaakin olla niitä Volvon "murheenkryynimalleja" joissa on ollut yhtä jos toista ongelmaa. Kuulemani mukaan V70 on sitten laadultaan ja ominaisuuksiltaan ihan eri auto tuohon pienempään verrattuna. Muutamaa lyhyehköä koeajoa lukuunottamatta ei ole kokemuksia ko. mallista mutta hyvä tuollainen on ainakin ajaa vaikka ohjaus ei ihan saksalaiseen täsmällisyyteen kykenekään. Tilat tosin ei ole niin isot kuin ulkoapäin voisi kuvitella, tuossa kokoluokassa pitäisi olla tilavampiakin vaihtoehtoja.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Kymmenen vuotta olen nyt ajellut Ford Fiestalla ja tyytyväinen olen ollut. Olen aina tykännyt pienistä autoista, kun ne on niin näppäriä kaupungissa, ja ajaminen on edullista. Alkuviikosta olisi tarkoitus käydä tilaamassa uusi Fiesta, mutta muutaman viikon joutunen odottamaan ennen kuin saan auton alle.

Tämä on ensimmäinen kerta kun ostan ihan uuden auton, mutta sillä onkin tarkoitus ajaa vähintään tuon kymmenen vuotta, mitä ajoin vanhallakin. Päädyin tuohon uuteen Fiestaan, kun koeajosta jäi niin hyvä fiilis ja on hyvät kokemukset paikallisesta merkkihuollosta vuosien varrelta. Värivalintaa tehdessä voiton vei Moondust Silver, mikä on sopivan neutraali minun silmiini.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä olisi uuden auton hankinta edessä kun eilen möin oman Octavian poies. Tarkoituksena olisi ostaa iso farkku johon mahtuu taakse yksi lastenistuin ja vauvankoppa telakalla niin että mahtuu myös itse kuljettajan paikalle. Mitä tässä tutkinut olen autoja niin vaihtoehdot ovat melko vähissä ja olenkin päätynyt Volvon V70 malliin. Millaisia kokemuksia jatkiksen käyttäjillä on kyseisestä mallista ja löytyykö muita mahdollisia vaihtoehtoja tilavaksi perheautoksi? Kokemuksia Volvoista löytyy 6 vuoden ja yhden Volvo V40T4 verran, kyseessä oli varsin pommiyksilö joka oli todennäköisesti kolaroitu ennen ostamistani, suuri helpotus oli kun pääsin eroon.

Mitenkäs sama merkki kuin vanha mutta Superb?
Aivan tolkuton takajalkatila, mahtuu kaukalot taakse vaikka olisi kuskinpenkki ihan takana. Rattaat menee pitkittäin taakse ja viereenkin mahtuu vielä tavaraa. Takapenkki ehkä hieman kapea mutta muuten on siis tilaa runsaasti. Plussaa hyvistä tehoista ja pienestä kulutuksesta sekä kattavasta varustelusta. Sen verran uusi malli että farkkuina ei käytettynä oikein löydy mutta viistoperiä löytyy. Ilmeisesti niissä kanssa tilaa riittävästi ja takaluukku aukeaa "isosti" tarvittaessa.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Mitenkäs sama merkki kuin vanha mutta Superb?
Aivan tolkuton takajalkatila, mahtuu kaukalot taakse vaikka olisi kuskinpenkki ihan takana. Rattaat menee pitkittäin taakse ja viereenkin mahtuu vielä tavaraa. Takapenkki ehkä hieman kapea mutta muuten on siis tilaa runsaasti. Plussaa hyvistä tehoista ja pienestä kulutuksesta sekä kattavasta varustelusta. Sen verran uusi malli että farkkuina ei käytettynä oikein löydy mutta viistoperiä löytyy. Ilmeisesti niissä kanssa tilaa riittävästi ja takaluukku aukeaa "isosti" tarvittaessa.

Suberbin farkkuna ostaisin jos olisi moisiin varaa... Käytettyjä ei hirveästi ole markkinoilla ja hinta tosiaan huitelee jossain 25k-> Työkaverilta lainasin viistoperäistä ja tein vähän "mittauksia", takana tosiaan tilaa aivan tolkuttomasti vaikka etupenkki olisikin aivan taka-asennossa. Vaunut menevät konttiin vain jos ottaa niistä renkaat pois mutta tuplarattaat tuskin enää mahtuvatkaan sillä sellaiset on eittämättä ostettava kun noille muksuille jää ikäeroa vuosi ja 3kk
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös