Audiolaitteet

  • 22 084
  • 109

J.Petke

Jäsen
Olen aikeissa ostaa uudet sankakuulokkeet. Langattomat, bluetoothilla toimivat täytyy olla. Vastamelutoiminto plussaa, ei pakollinen.

Onko kukaan palstalainen käyttänyt Bosen QuietComfort 35 mallin kuulokkeita? Hirveän kalliit ovat, mutta ovatko jokaisen pennin arvoiset? Lukemattomissa arvosteluissa niitä kehutaan.

Jos olette löytäneet oman helmenne tällä saralla, niin otan mieluusti vastaan ehdotuksia.

Kyllä ovat. Taustamelun vaimennus todella hyvää eikä taustalla kuulu mitään huminaa (Beats). Toki äänikuva riippuu jokaisen omasta korvasta. Bosessa ei pääosassa ole jymisevä basso, vaan tasapainoinen ääni.

QC35 on yksi niistä harvoista ostoksista, joka ei ole kaduttanut päivääkään. Tällä hetkellä Amazonissa £279 plus postikulut. Luultavasti silti tulee havemmaksi kuin esim. Gigantista. Toki varmasti Sonyn vastaava mallikin on ihan kelpo kuuloke mutta ainakin itseltäni lähtee ääni Boselle.

Muuttanut ainakin oman matkustuksen (lentokone, metro, juna) huomattavasti mielyttävämmäksi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Noita katsonut, AKGt näyttävät vähän hassulta, mutta en sit tiedä onko ne oikeasti, niin ja ne saa myös 100e olikon verkkokaupasta mutta tuon linkkasin. Kokemuksia kummistakaan?

Itellä on noi AKG:t, mutta NC malli. Lienee muuten sama laite tai ainakin ihan saman näköset. Käytän useinkin ilman NC:tä ja toimii ihan helvetin hyvin. Parhaat kuulokkeet ihan kevyesti, mitä olen omistanut ja niitä on monet olleet.
 

Lavis

Jäsen
Kyllä ovat. Taustamelun vaimennus todella hyvää eikä taustalla kuulu mitään huminaa (Beats). Toki äänikuva riippuu jokaisen omasta korvasta. Bosessa ei pääosassa ole jymisevä basso, vaan tasapainoinen ääni.

Toki varmasti Sonyn vastaava mallikin on ihan kelpo kuuloke mutta ainakin itseltäni lähtee ääni Boselle.

Muuttanut ainakin oman matkustuksen (lentokone, metro, juna) huomattavasti mielyttävämmäksi.

Muutamia arvosteluja lukenut ja niissä on noussut kovasti esille Bosen kuulokkeiden äänenlaatu. Suosikki bändini ovat Metallica sekä Pantera. Pystyykö Bose toistamaan raskaita kitarariffejä ja tiukkuja rumpukomppeja? Sanoit, että Bosessa ei ole pääosassa jymisevä basso, niin se saattaisi äänimaailmaltaan sopia minulle.

Sonyn vastaava malli on joo noussut myös hyväksi ehdokkaaksi. Tämä Sony WH-1000xm2 -malli on voittanut vuonna 2017 mm. parhaan vastamelukuulokkeen palkinnon. Sonyn kuulokkeiden äänenlaatua myös kehutaan paremmaksi kuin Bosen. Samassa hintaluokassa pyörivät. Itselläni on ollut aiemmin Sonyn kuulokkeita ja ne eivät ole olleet kovinkaan hyviä. Yhden kerran olen testannut kaverini Bose QuietComfort 25 -mallin kuulokkeita ja ne olivat aivan erinomaiset.

Mutta summasummarum. Boseissa taitaa olla markkinoiden paras vastamelutoiminto, mutta onko äänenlaatu 400€ arvoinen?
 

salama#8

Jäsen
Minulla on Bosen QC35 olleet nyt vajaat 2 vuotta. Vertailukohtana Sennheiserin n. 200€:n bluetooth-kuulokkeet ilman vastamelutoimintoa ja n. 50€:n jotku perus JBL:n bluetooth-kuulokkeet. Äänenlaatu on näistä selkeästi Boseissa paras. Tykkään tasapainoisesta äänestä ja sitä mielestäni Boset hyvin tarjoaa. Joku voi olla vailla lisää basson toistoa, mutta ainakin minulle sitäkin on aivan riittävästi. Vastameluominaisuus on kyllä hyvä olla olemassa. Lentokoneeseen tai muuhun matkustusvälineeseen en enää kiipeä ilman vastamelukuulokkeita, kun niihin on tottunut. Monet yöunet on Boset myös pelastaneet, kun huono nukkuja olen. Vaimentaa mukavasti kanssanukkujan kuorsausta ja muuta yleistä hälyä. Luureja pystyy pitämään päässä tuntikausia ilman että ne alkaa mitenkään painamaan.

En ole päiväkään katunut Bosejen hankkimista, vaikka ostohetkellä kirpaisikin. Kalliithan ne on, siitä ei pääse mihinkään. Se on kuitenkin jokaisen itse päätettävä haluaako noin isoa summaa sijoittaa kuulokkeisiin. Jos ei vastamelutoimintoa tarvitse tai halua, niin silloin varmaan hinta-laatusuhteelta löytyy parempiakin vaihtoehtoja.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla on nuo Sonyn 1000x:t ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Äänenlaatu on omaan makuun hyvä, en kyllä ole mikään hifisti, ja vaimennus toimii hyvin. Lennot ym. menee mukavasti. Plussaa myös hyvästä puhelintoiminnasta, hyvät pikatoiminnot toista kuuloketta koputtelemalla tai hipaisemalla.
 

Lavis

Jäsen
Pitkän pohdinnan jälkeen rahani päätyivät Boselle eli Bose QuietComfort 35 II -mallin kuulokkeet tälläkin hetkellä ovat korvillani. Loistava äänenlaatu, ei kiristä, ei purista, hyvä säilytys/kuljetuslaatikko, napit kuulokkeissa suuri plussa, puhelut hoituvat, mikit pelaa, jopa pelaaminen onnistuu (konsolilla) nämä päässä. Lukemattomia hyviä puolia näissä kuulokkeissa on, todellakin hintansa arvoiset. Mutta. Aina on se mutta. Kaupassa tietty kun kokeili, niin ei tullut ajatelleeksi seuraavaa asiaa: eikö näistä vehkeistä lähde enempää ääntä? Puhelimen volume (Honor 8) täysillä, kuulokkeissa myös. Vai onko mulla ihan helvetin huono kuulo? Spotifyn kautta kuuntelen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisikohan tämä oikea ketju kun ihmettelen törkeetä lipsync-ongelmaa tv:ssä kun äänet tulee vahvarin kautta.
Onko jollain nämä kytkökset hyvin hallussa ja osaisi heittää muutaman vinkin?

Mun kombo LG tv vm 2010, yammun dolby digital vahvari rx-v595rds vm 2001 ja DNA-TV android boxi.
Lipsync ongelmia ei ilmene kun ottaa tv:stä suoraan kaiuttimeen piuhalla äänen, eikä mielestäni ilmennyt vanhoilla kovalevyllisilla digibokseilla kuten canal digital sagem ja DNA:n kautta ollut WBOX.
Vahvarin asetukset ei riitä tasaamaan ongelmaa ja muualta en asetuksia löydä mitkä voisivat tähän auttaa.

Vielä liitännöistä, DNA-TV on optisella vahvarissa kiinni ja HDMI:llä tv:ssä. Ja vahvarista old school OR kajarit töllön vieressä.

Ongelma on ajanut mut käyttämään bluetooth JBL Chargea tv:n kaiuttimena ja tullut mietittyä pitäiskö päivittää systeemit niin että tulisi isommat aktiivikaiuttimet suoraan tv:seen kiinni.

Ei raaskisi vaan heittää tuota kelpo Yammua varastoon joka on vahvistin vielä sieltä hyvältä aikakaudelta kun vahvistimet painoi pitkälti toistakymmentä kiloa.

_
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olisikohan tämä oikea ketju kun ihmettelen törkeetä lipsync-ongelmaa tv:ssä kun äänet tulee vahvarin kautta.
Onko jollain nämä kytkökset hyvin hallussa ja osaisi heittää muutaman vinkin?

Mun kombo LG tv vm 2010, yammun dolby digital vahvari rx-v595rds vm 2001 ja DNA-TV android boxi.
Lipsync ongelmia ei ilmene kun ottaa tv:stä suoraan kaiuttimeen piuhalla äänen, eikä mielestäni ilmennyt vanhoilla kovalevyllisilla digibokseilla kuten canal digital sagem ja DNA:n kautta ollut WBOX.
Vahvarin asetukset ei riitä tasaamaan ongelmaa ja muualta en asetuksia löydä mitkä voisivat tähän auttaa.

Vielä liitännöistä, DNA-TV on optisella vahvarissa kiinni ja HDMI:llä tv:ssä. Ja vahvarista old school OR kajarit töllön vieressä.

Ongelma on ajanut mut käyttämään bluetooth JBL Chargea tv:n kaiuttimena ja tullut mietittyä pitäiskö päivittää systeemit niin että tulisi isommat aktiivikaiuttimet suoraan tv:seen kiinni.

Ei raaskisi vaan heittää tuota kelpo Yammua varastoon joka on vahvistin vielä sieltä hyvältä aikakaudelta kun vahvistimet painoi pitkälti toistakymmentä kiloa.

_

Onko TV:ssä optista lähtöä? Kokeile optisen kaapelin kanssa - tuolloin tuo on toki vain stereo eikä 5.1 tjsp. Mutta ei pitäisi olla lip-sync ongelmia.

Ensin kannattaa lainata kaapeli ja kokeilla ettei turhaan mene moista ostamaan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
@Jupe

Siellä DNAn boksissa on myös mahdollista säätää optisen äänilähdön viivettä:

"Asetukset -> Lähdöt -> SPDIF -> Aseta viive"
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Rommeli
Tämä taisi ratkaista ongelman, kiitos.
Oletus oli tuolla näköjään 300ms.
Miten olinkaan missannut valikosta tuon.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös