Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 251 466
  • 7 359

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Minulla on eräs hyvä ystävä, jonka kanssa pelasimme joskus hyvin kauan sitten pesäpalloa. Jo e-junnuikäisenä (mitäs silloin ollaan...n. 10-v vanhoja) hänen kengännumeronsa oli 45. Oli hän toki pisimpiä meidän joukkueessa mutta ei pituudeltaan lähellekään mitään aikuisten mittoja, joten kohtuullisen huvittava kavio hänellä silloin oli.
Nuoruuden kaverilla oli sama juttu. Isänsä loihe lausuman "poika näyttäisi kasvavan maata pitkin". No, myöhemmin pituuskasvu "normalisoi" mittasuhteet.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eikös tää asia puitu täällä jo läpi melko perin pohjin sillon kun Edi kävi vetäsemässä kesällä Suomen keikkansa.
Toinen jalka poikki, miina teki nyt tuhoja... Pyydän anteeksi. Tai sitten osuin itte Hellfire-ohjus pilveen...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Toinen jalka poikki, miina teki nyt tuhoja... Pyydän anteeksi. Tai sitten osuin itte Hellfire-ohjus pilveen...
Mutta siis lyhyestä virsi kaunis, Ed Sheeran on oranssitukkainen kitaraa soittava, ulkoisesti hieman nörtin näköinen poju jonka perään kaikki nuoret naiset nykyisin kuolaavat (älä kysy multa miks, ei harmainta aavistusta). Hän oli myös pari vuotta sitten jonkin aikaa Spotifyssa maailmanlaajuisesti soitetuin artisti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mutta siis lyhyestä virsi kaunis, Ed Sheeran on oranssitukkainen kitaraa soittava, ulkoisesti hieman nörtin näköinen poju jonka perään kaikki nuoret naiset nykyisin kuolaavat (älä kysy multa miks, ei harmainta aavistusta). Hän oli myös pari vuotta sitten jonkin aikaa Spotifyssa maailmanlaajuisesti soitetuin artisti.
 

Liitteet

  • 27A69B6C-3A7D-42D4-95B2-864E3748F71B.jpeg
    27A69B6C-3A7D-42D4-95B2-864E3748F71B.jpeg
    50,9 KB · kertaa luettu: 257
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Niin sitten vissiin meni. No jos joku ei vielä oikeasti tiennyt kuka on Ed Sheeran niin toivottavasti tuon viestin jälkeen asia ei jäänyt miltään osin epäselväksi. Ihmetyttää edelleen, miten joku kuuli Edistä ekaa kertaa menneenä kesänä. Eihän Shape Of You:lla olekaan kuin sellaiset kaksi miljardia kuuntelukertaa Spotifyssa ja vielä tuplaten Youtubessa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin sitten vissiin meni. No jos joku ei vielä oikeasti tiennyt kuka on Ed Sheeran niin toivottavasti tuon viestin jälkeen asia ei jäänyt miltään osin epäselväksi. Ihmetyttää edelleen, miten joku kuuli Edistä ekaa kertaa menneenä kesänä. Eihän Shape Of You:lla olekaan kuin sellaiset kaksi miljardia kuuntelukertaa Spotifyssa ja vielä tuplaten Youtubessa.

Olin kyllä itse Edistä kuullut, mutta ei se nyt mun mielestä kovin ihmeellistä ole jos ei oo kuullut. En minäkään tiedä suurinta osaa isoista julkkiksista.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olin kyllä itse Edistä kuullut, mutta ei se nyt mun mielestä kovin ihmeellistä ole jos ei oo kuullut. En minäkään tiedä suurinta osaa isoista julkkiksista.
No joo. Ehkä tuo nyt vain tuntuu erikoiselta tällaiselle intohimoiselle musan kuluttajalle. Toisaalta jos nyt sinä vaikka kysyisit multa, että kuka on tämän hetken suosituin miesnäyttelijä maailmalla niin varmaan arvaisin väärin kun en sitten taas itse oikein seuraa elokuvamaailman menemisiä ja muutenkin katselen elokuvia varsin harvakseltaan (kerran-pari kuukaudessa yleensä).
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No joo. Ehkä tuo nyt vain tuntuu erikoiselta tällaiselle intohimoiselle musan kuluttajalle. Toisaalta jos nyt sinä vaikka kysyisit multa, että kuka on tämän hetken suosituin miesnäyttelijä maailmalla niin varmaan arvaisin väärin kun en sitten taas itse oikein seuraa elokuvamaailman menemisiä ja muutenkin katselen elokuvia varsin harvakseltaan (kerran-pari kuukaudessa yleensä).

No toisaalta, kyllä itsekin kuuntelen musiikkia varmaan 4-5 tuntia päivässä, mutta en mä tuohon Sheeraniin ole törmännyt sitä kautta vaan jossain iltalehden "uutisessa".
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
No toisaalta, kyllä itsekin kuuntelen musiikkia varmaan 4-5 tuntia päivässä, mutta en mä tuohon Sheeraniin ole törmännyt sitä kautta vaan jossain iltalehden "uutisessa".
Itse törmäsin ekaa kertaa osittain pakonkin sanelemana Sheeranin nimeen keväällä 2017 Clas Ohlsonin työharjoitteluni aikana. Siellä kun soi about joka ikinen päivä NRJ:n aamuohjelmat, niin oli aika lailla mahdoton välttyä kuulemasta päivästä toiseen jatkuvalla syötöllä "I'M IN LOVE WITH THE SHAPE OF YOU". Siinä sitten tarttui kaverin nimi vähän väkisinkin mieleen halusi tai ei.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse törmäsin ekaa kertaa osittain pakonkin sanelemana Sheeranin nimeen keväällä 2017 Clas Ohlsonin työharjoitteluni aikana. Siellä kun soi about joka ikinen päivä NRJ:n aamuohjelmat, niin oli aika lailla mahdoton välttyä kuulemasta päivästä toiseen jatkuvalla syötöllä "I'M IN LOVE WITH THE SHAPE OF YOU". Siinä sitten tarttui kaverin nimi vähän väkisinkin mieleen halusi tai ei.

Joo toi on totta. Itsekin joskus jouduin useita vuosia töissä kuuntelemaan radiota ja silloin oli aika kartalla hiteistä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Joo toi on totta. Itsekin joskus jouduin useita vuosia töissä kuuntelemaan radiota ja silloin oli aika kartalla hiteistä.
Seitsemisen vuotta sitten elämäni ensimmäisessä työharjoittelupaikassa eräässä videopeliliikkeessä soi sentään itse kustomoitu Spotifyn soittolista, jolta muuten on jäänyt muutama biisi ihan nykyiseenkin aktiivikuunteluun, että kiitos vain silloiselle pomolle! Mutta kyllähän radiokanavien sisältö melko poikkeuksetta ainakin itselle on juuri sellaista musaa mitä en halua kuunnella lämpimikseni. Aivot puutuu ja pää hajoaa kun kuulee samat ylikulutetut biisit samaan aikaan joka hiton päivä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Se miten helposti tietyt ihmiset kykenevät samaistumaan sellaisen musan kanssa, joka on ajalta (joskus jopa reilusti) ennen heidän omaa syntymäänsä. Toki mä arvostan isosti 70- ja 80-luvun rockin jättiläisiä mutta itselläni on vain aina ollut suuria vaikeuksia päästä kunnolla sellaiseen musiikkiin sisälle, jonka aikaan en itse ole ollut edes olemassa. En meinaa, että tällainen kyky samaistua wanhan ajan rokkikukkoihin olisi jotenkin huono asia, itse en vain siihen oikein pysty vaikka miten pinnistelisin. I'm a 90's kid from heart.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se miten helposti tietyt ihmiset kykenevät samaistumaan sellaisen musan kanssa, joka on ajalta (joskus jopa reilusti) ennen heidän omaa syntymäänsä. Toki mä arvostan isosti 70- ja 80-luvun rockin jättiläisiä mutta itselläni on vain aina ollut suuria vaikeuksia päästä kunnolla sellaiseen musiikkiin sisälle, jonka aikaan en itse ole ollut edes olemassa. En meinaa, että tällainen kyky samaistua wanhan ajan rokkikukkoihin olisi jotenkin huono asia, itse en vain siihen oikein pysty vaikka miten pinnistelisin. I'm a 90's kid from heart.

Ei avaudu miten joku edes miettii jotain sellaista asiaa musiikin kuuntelussaan kuin musiikin ilmestymisvuosi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei avaudu miten joku edes miettii jotain sellaista kuin musiikin kuuntelussaan sellaista asiaa kuin musiikin ilmestymisvuosi.
Siis meinasin vaan, että kun en ole ns. elänyt siinä ajan hengessä, niin vaikka esim. kasarilta asti on mulle tarttunut joitain tiettyjä biisejä matkaan joita kuuntelen silloin tällöin, niin mun on jotenkin vaikea eläytyä satasella sellaiseen musaan, jonka ilmeytymisaikana en ollut itse edes syntynyt. Toki silti osaan arvostaa esim Michael Jacksonin, Beatlesin, Maidenin, Guns N Rosesin yms. urotekoja musiikin saralla mutta kai mä sitten olen vähän höpsö kun en osaa ottaa tuollaisia vähän itseäni vanhempia bändejä vakikuunteluun, vaikka sinänsä heidän musiikkia hyvänä pitäisinkin.

Että onkohan se sittenkin niin päin että asia joka ei avaudu minulle, on se etten minä osaa oikein ottaa ysäriä = itseäni vanhempaa musaa omakseni? Mutta käsi sydämelle, en ole tässä toden totta ikinä onnistunut. Toki just esim. Iron Maidenia kuuntelen sillon tällön mutten heitäkään silleen vakituisesti.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Kun banaanikärpäsiä on tänään 2, mutta huomenna 20, ja ylihuomenna 50.
Miten ne paneskelee itsestään lisäkappaleita niin äkkiä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun banaanikärpäsiä on tänään 2, mutta huomenna 20, ja ylihuomenna 50.
Miten ne paneskelee itsestään lisäkappaleita niin äkkiä?
Ei se kyllä ihan avaudu minullekaan. Kun munasta toukan kautta kärpäseksi kuluu lämpötilasta riippuen seitsemästä päivästä ylös päin. Esimerkiksi huoneenlämmössä (n. 20°C) siinä menee (muistaakseni) kymmenisen päivää. Selitys on varmaan että hedelmien mukana on tullut eri kehitysvaiheen toukkia ja ne muuttuu vähitellen kärpäsiksi kun olosuhteet on otolliset. Naaraat rusauttaa sellaiset 400 munaa että jos ne kaikki päätyy kärpäsiksi saakka niin siinä on kärpänen poikineen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jatketaan vielä edellisissä viesteissä aloittamastani aiheesta. Spotifystatistics sen viimeistään todisti että en kirjaimellisesti osaa mennä musiikkimaussani ysäriä kauemmas menneisyyteen.

Vanhin päälistalleni lisäämäni biisi on nimittäin julkaistu milloinkas muulloinkaan kuin 1. tammikuuta 1990. Heh... Saatoin ehkä ihan ujosti hymähtää tälle havainnolle.

Edit: Ja olen lisännyt tuonne sentään yli 1 100 erinäistä biisiä.
 

Glove

Jäsen
Jos sinne banaaneihin on yksi naaras muninut sen 400 munaa ja kaikki sattuvat olemaan ostohetkellä kuoriutumisvaiheessa ja lisääntyvät seuraavan vuorokauden aikana niin viikon päästä banaanikärpäsiä on jo 80000. Seuraavaa sukupolvea jo puolitoista miljoonaa. Lisääntykää ja täyttäkää maa, mutta ei kai se banaanikärpäsiä tarkoittanut?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jos sinne banaaneihin on yksi naaras muninut sen 400 munaa ja kaikki sattuvat olemaan ostohetkellä kuoriutumisvaiheessa ja lisääntyvät seuraavan vuorokauden aikana niin viikon päästä banaanikärpäsiä on jo 80000. Seuraavaa sukupolvea jo puolitoista miljoonaa. Lisääntykää ja täyttäkää maa, mutta ei kai se banaanikärpäsiä tarkoittanut?
Mieti ku ihmisillä ois kyky lisääntyä tohon tahtiin. Montakohan päivää meillä menis tuhota koko hiton maapallo jos lisäännyttäis ku banaanikärpäset? Karmiva ajatus.
 

Undrafted

Jäsen
Kauppakeskuspeli. Tänään aukeaa Pasilaan uusi Tripla ja samalla HS tekee uutista, miten pienemmästä kauppakeskuksesta Espoossa asiakkaat kaikkoaa. Redissä tuntuu puolet tiloista olevan tyhjänä ja tuskin Tripla auttaa Rediä. Tapiolassa ensi viikolla aukeaa Aikan laajennusosa ja Espoonlahdessa nousee uusi Lippulaiva. Vaikka väkiluku kasvaa alueella, niin näyttää kovin hiljaiseöta monessa liikkeessä. Kum huomioi Rrdin uutisista kerrotun vuokratason 20k€ Rober's coffeen tilasta, niin saa siinä kauppa käydä pelkän vuokran kattamiseksi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ei ole tähän päivään mennessä avautunut se, miksi höntsävuorolle ilmoittaudutaan sanoin "voin tulla, jos saadaan tarpeeksi porukkaa". Siinähän sitä porukkaa tulee tarpeeksi, kun tarpeeksi moni ilmoittautuu. Ei niitä pelejä pelata, jos ei ole tarpeeksi porukkaa! Mielestäni tuota lisäystä "jos saadaan tarpeeksi porukkaa" ei tuossa siis tarvittaisi.
 

Antt1s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Maila, Manchester United, TPS
Ei avaudu, miksi ihmiset jonottavat koko yön Triplan ulkopuolella, että se avautuu. Ilmaisia ämpäreitä jaossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös