Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 251 794
  • 7 359
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Naisystävä haluaa silarit, mut mä en halua hänen ottavan, joten lupasin sille silarit 30v lahjaksi. Miksi?
Mitä vittua nyt taas abster? Eikö tulis halvemmaks ostaa Barbara jos tykkää kuminukkeja köyriä? Ne ei ees kinua rahaa, ei vittuile eikä vuoda. Paitti sillon kun se tulee täyteen ja joutuu valuttaan smörget vessanpönttöön.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Naisystävä haluaa silarit, mut mä en halua hänen ottavan, joten lupasin sille silarit 30v lahjaksi. Miksi?

Tee combo-move: käytännön pilana otatkin itsellesi ne silarit. Naisystäväsi saa sitten ihailla ja kosketella silareitasi. Sitten jos kävisikin niin ikävästi, että joskus tulisikin ero, niin silarit eivät lähdekään pois elämästäsi.

Win - win. Sinulle.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Joo, kyllä ja juuri näin, ja mitä vittua nyt. Näin lupasin, vaikka ei edes intiimein toimin johdatellut mua yhtään mihinkään. Sen sijaan aivan itse mietin kaikkea mitä hän ihmisenä on, pohdiskelin, tuumin ja aprikoin, ja tulin päästäneen suustani, että lahjaksi saa, mutta vaati valtavasti töitä, että pidän niitä miellyttävinä.

No en oikeesti sanonu, et "pidän miellyttävinä", vaan sanoin vain, että rakastan hänen pieniä tissejään ja vaatii paljon työtä, että hyväksyn silikonit. Ja sitten hyväksyin.

Täh? Siis muutit mielesi keskustelun aikana omassa päässäsi toisen edes sanomatta oikein mitään? Äijä pitää kyllä todella laadukkaasti näkemyksistään kiinni.

Vaatii paljon että tykkäisin silareista - pieraisin kerran - nyt hyväksyn silarit. wtf dude?

Nyt ei kyllä tosiaan oikein avaudu.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tästä voisi kirjoittaa pidemmänkin selonteon, mutta tahto ja silmäluomien avonaisuusaste eivät riitä moiseen. Todetaan siis lyhyesti ja ytimekkäästi: oma pää ei avaudu minulle.
Ei se mitään. Et ole ainut ongelmasi kanssa. Kyllä välillä itekin mietin että melkonen outolintu kyllä olen. Sorrun usein ylianalysoimaan ja sit ku oon yksin ni höpöttelen aina tilasuuden tullen itekseni kun koen saavani olla rauhassa. Nuorena häpesin sitä etten osaa oikein olla hiljaa. Nykysin jos mä jään kii tästä "ääneen ajattelusta" tai vaihtoehtosesti lauleskelusta tuntemattomalle ni mä vaa hymyilen. Erilaisuus on hienoutta sen kaikissa muodoissa. Meitä on moneen junaan ja varmaan moni voisi minutkin julkisten kohtaamisten perusteella leimata hulluksi tai vähintään weirdoksi mutta mä oon mä. Ota tai jätä.

Koti on mulle ainut paikka mis mun on helppo olla välillä jopa hiljaa, kun voin ns. korvata kovan puhumisen tarpeeni toisella intohimollani eli kirjottamisella. Runoilen, oivallan asioita ja yritän hahmottaa elämää omassa yksityisessä tilassani. Tai sit vaan kirjottelen jatkiksen kierrätyskeskukseen ajatuksiani kuten nytte..

Hmm.. saatoin eksyä ketjun aiheesta, mut pointtini oli kait että meiän aivoissa on syövereitä joita koskaan emme tule itsekään täysin tajuumaan ja se on ok.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Taas ihmetytti. Olin parkkipaikalla, ja nousemassa autosta ulos. Oven aukaisin, kun oli lämmin, ja keräilin hieman tavaroita autossa. Niin sitten päätti eräs äijä ängetä juurikin viereiseen parkkiruutuun, joka oli avoinna olevan oveni vieressä. Miksi pitää väkisin tunkea viereen tuossa tilanteessa, kun ympärillä oli paljon vapaita ruutuja? Jopa seuraava ruutu vasemmalla olisi ollut tyhjä. Lopulta äijä vielä tuijotteli mua, että miksi en heti sulje oveani, kun hän haluaa ruutuun.
Kummallista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Se miten toisella Pelsu-kirjottajalla @I own your face on jo lähes sata tykkäystä enemmän plakkaris ku mulla ja se ei ees juur kirjottele vapaalle alueelle. Jumaliste! Sillon ku liigakausi oli vielä käynnissä ni mentiin aika lailla rinta rinnan. Mitä tapahtu? D:
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se miten toisella Pelsu-kirjottajalla @I own your face on jo lähes sata tykkäystä enemmän plakkaris ku mulla ja se ei ees juur kirjottele vapaalle alueelle. Jumaliste! Sillon ku liigakausi oli vielä käynnissä ni mentiin aika lailla rinta rinnan. Mitä tapahtu? D:
Se kirjoitteli muutamia kymmeniä viestejä MM-kisaketjuun vaatien Lankisen heivaamista pois luukulta saaden jokaiseen parilta samanmieliseltä tampiolta tykkäykset.
 

Nick Neim

Jäsen
Tarpeettomat käännökset. Etiopian pääkaupunki on suomeksi Addis Abeba, mutta englanniksi Addis Ababa. Mikä helvetin järki tai hyöty? Ymmärtäisi tuon vielä joten kuten, jos Abeba jotain suomeksi tarkottaisi, mutta eihän tuossa muuten ole mitään järkeä. Vähän samaan kastiin menee koko maan nimenkin kanssa, Etiopia tai Ethiopia, mutta joo.

Tämä tuntuu korostuvan erityisesti maantieteessä, mistä esimerkkejä on kyllä lukuisia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tarpeettomat käännökset. Etiopian pääkaupunki on suomeksi Addis Abeba, mutta englanniksi Addis Ababa. Mikä helvetin järki tai hyöty? Ymmärtäisi tuon vielä joten kuten, jos Abeba jotain suomeksi tarkottaisi, mutta eihän tuossa muuten ole mitään järkeä. Vähän samaan kastiin menee koko maan nimenkin kanssa, Etiopia tai Ethiopia, mutta joo.

Tämä tuntuu korostuvan erityisesti maantieteessä, mistä esimerkkejä on kyllä lukuisia.
Miksi ne maantieteelliset nimet pitäisi vakiinnuttaa juuri englanninkielisiksi?
Sama se tietysti minulle, tarjoan kyllä kaljan jos joskus tulet täällä Czechissä käymään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Nick Neim

Jäsen
Miksi ne maantieteelliset nimet pitäisi vakiinnuttaa juuri englanninkielisiksi?
Sama se tietysti minulle, tarjoan kyllä kaljan jos joskus tulet täällä Czechissä käymään.
Lähinnä siksi, että sitä kieltä käytetään kansainvälisissä yhteyksissä huomattavasti suomea enemmän. Jos muutos ei ole oleellinen, niin miksi sitä on pitänyt tai pitäisi muuttaa?

Jos osaat vakuuttaa minut Abeban ja Ababan erosta, niin minä suostun maksamaan oman kaljani ihan itse. Suomennoksissa ei ole vikaa, mutta typeryydessä on. Typeryyden puolustelu uudella typeryydellä vasta typerää onkin.

E: Ja niin, siis ymmärränhän minä, miksi suomen kielessä hyvin vieraat kirjaimet kuten c tai z on haluttu häivyttää. Ihan luonnollista.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähinnä siksi, että sitä kieltä käytetään kansainvälisissä yhteyksissä huomattavasti suomea enemmän. Jos muutos ei ole oleellinen, niin miksi sitä on pitänyt tai pitäisi muuttaa?

Jos osaat vakuuttaa minut Abeban ja Ababan erosta, niin minä suostun maksamaan oman kaljani ihan itse. Suomennoksissa ei ole vikaa, mutta typeryydessä on. Typeryyden puolustelu uudella typeryydellä vasta typerää onkin.
How English speakers mess with the pronunciation of ‘Addis Ababa’
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos osaat vakuuttaa minut Abeban ja Ababan erosta, niin minä suostun maksamaan oman kaljani ihan itse. Suomennoksissa ei ole vikaa, mutta typeryydessä on. Typeryyden puolustelu uudella typeryydellä vasta typerää onkin.

"Addis Ababa (Amharic: አዲስ አበባ, Addis Abäba IPA: [adˈdis ˈabəba] (About this soundlisten), "new flower"; or Addis Abeba (the spelling used by the official Ethiopian Mapping Authority)"
Tällainen perustelu löytyy Wikipediasta, eli Addis Abeba-kirjoitusasua suosittelevat Etiopian kartoitusviranomaiset itse.
https://en.wikipedia.org/wiki/Addis_Ababa
 

Nick Neim

Jäsen
Addis Abuba?

"Addis Ababa (Amharic: አዲስ አበባ, Addis Abäba IPA: [adˈdis ˈabəba] (About this soundlisten), "new flower"; or Addis Abeba (the spelling used by the official Ethiopian Mapping Authority)"
Tällainen perustelu löytyy Wikipediasta, eli Addis Abeba-kirjoitusasua suosittelevat Etiopian kartoitusviranomaiset itse.
https://en.wikipedia.org/wiki/Addis_Ababa
No tämä on kieltämättä perusteluna ihan pätevä. Paha tuohon on väittää vastaankaan jos toive on tuo, joten taisi mennä maksuhommiksi.
 
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Englantihan on tyypillisesti hyvin nimiä vääristelevä kieli. Joten mieluummin käytetään suomea, joka yleensä säilyttää nimet lähellä alkuperäistä muotoa. Esimerkiksi käy vaikka Tanskan maakunta Jylland, joka on suomeksi melkein sama, mutta englanniksi joku ihme tsatländ.

Tai hebrealainen miehen nimi Jaakov, joka on suomeksi melkein sama Jaakko, mutta englanniksi tunnistamattomaksi muuttunut tseims.
 

A Siente

Jäsen
Kuka syö mama nuudeleita vapaaehtoisesti ja vielä tykkää niistä. Maku ei sinällään ollut paha mausteineen, mutta se koostumus. Aivan kuin olisi kastematoja syönny. Eka kerta kun selvänä ja ilman krapulaa meinasi lentää laatta pelkästään kun ruoka tuntui inhottavalta suussa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuka syö mama nuudeleita vapaaehtoisesti ja vielä tykkää niistä. Maku ei sinällään ollut paha mausteineen, mutta se koostumus. Aivan kuin olisi kastematoja syönny. Eka kerta kun selvänä ja ilman krapulaa meinasi lentää laatta pelkästään kun ruoka tuntui inhottavalta suussa.
Eihän ne hyviä ole, mutta kyllä niitä syö.
 

Glove

Jäsen
Kuka syö mama nuudeleita vapaaehtoisesti ja vielä tykkää niistä. Maku ei sinällään ollut paha mausteineen, mutta se koostumus. Aivan kuin olisi kastematoja syönny. Eka kerta kun selvänä ja ilman krapulaa meinasi lentää laatta pelkästään kun ruoka tuntui inhottavalta suussa.

Yum Yum on parempia. Oon minä noita Mamaakin joskus syöny, mutta ei oikein nappaa. Lähikaupassa kun ei Yum Yumia ole, niin joskus jos oikein tekee mieli nuudelia niin tulee Mama nuudeleita ostettua. ja näin käy ehkä kerran tai pari vuodessa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mikä helvetin järki Subillla on lähettää Yksin kotona joululeffa 3.6. aivan keskellä vuotta? Eikä tää ole edes eka kerta. Viime vuonna oli muistaakseni täsmälleen sama ihmetyksen aihe.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä helvetin järki Subillla on lähettää Yksin kotona joululeffa 3.6. aivan keskellä vuotta? Eikä tää ole edes eka kerta. Viime vuonna oli muistaakseni täsmälleen sama ihmetyksen aihe.

Käyty monta kertaa läpi tämä asia. Nuo myydään paketteina missä on X-määrä esityslisenssiä. Tuossa kohtaa on varmaankin joku menossa vanhaksi ja pusketaan kaikki sitten sinne, että ei tarvitse roskikseen heittää.

Isot puljut kuitenkin kunnioittaa sopimusehtoja. Toinen vaihtoehto on se, että nyt kun lapset on lomalla, niin on hyvä hetki näyttää muksuelokuva, koska esityskertoja on vielä jäljellä.

Oletko koskaan ollut urheilukisoissa minne ei saa yksittäisiä lippuja ostettua vaan pelkkiä paketteja. Toisessa ketjussa keskustellaan kapitalismista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Käyty monta kertaa läpi tämä asia. Nuo myydään paketteina missä on X-määrä esityslisenssiä. Tuossa kohtaa on varmaankin joku menossa vanhaksi ja pusketaan kaikki sitten sinne, että ei tarvitse roskikseen heittää.
Nelosellahan kävi joskus niin että ensin näytettiin perättäisinä viikonloppuina kaikki Taru Sormusten Herrasta -leffat, ja sitten siitä muistaakseni viikon sisällä ne kaikki leffat näytettiin kolmena perättäisenä iltana. Lähetysaika taisi olla joskus puolen yön jälkeen ja leffathan on pitkiä niin aamuyöhön asti meni. Tuo oli ihan vuoden lopussa ja mistään muusta ei varmasti voinut olla kysymys kuin siitä että ne pitää näyttää telkkarista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuo oli ihan vuoden lopussa ja mistään muusta ei varmasti voinut olla kysymys kuin siitä että ne pitää näyttää telkkarista.

Melko huonot lupaehdot, jos on pakko näyttää, mutta sinällään pakko näyttää, kun konsernijohtaja alkaisi sitten kysyä keskijohdolta mitä nämä luvut ovat. Miten niin ette näyttäneet, ettekö osaa hommianne.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Melko huonot lupaehdot, jos on pakko näyttää, mutta sinällään pakko näyttää, kun konsernijohtaja alkaisi sitten kysyä keskijohdolta mitä nämä luvut ovat. Miten niin ette näyttäneet, ettekö osaa hommianne.
Joo, toki mietin sitäkin että saattoihan se olla myös sellaista ilmaista mainosta Hobitti-leffalle kun tuo kyseinen leffa oli silloin tulossa ensi-iltaan. Tuskin tuo nyt haittasi sen mainostuksessa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kai se on vaan, että on pakko näyttää vaikka eivät haluaisi, kun ovat menneet tekemään sopimuksen. Mutta protestoidakseen näyttävät erikoisina ajankohtina. Tai laittavat Mika Saukkosen selostamaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kai se on vaan, että on pakko näyttää vaikka eivät haluaisi, kun ovat menneet tekemään sopimuksen. Mutta protestoidakseen näyttävät erikoisina ajankohtina. Tai laittavat Mika Saukkosen selostamaan.

Juurikin näin, koska on enemmän tai vähemmän pakko näyttää, niin laitetaan se sitten ainakin sellaiseen ajankohtaan missä on mahdollisimman vähän katsojia.

Ei se ole sen ihmeellisempi protesti, mutta täytetään vain minimisäädökset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös